🔶🔹🔷🔶گزیدهای از یک پژوهش؛
۱
سگ چگونه به خانههای ایرانی راه یافت؟
تا چند سال پیش نگاه داشتن حیوانات خانگی مانند سگ در اندرونی خانهها متعارف نبود اما اکنون نگهداری و همنشینی با «پِت» یا همان حیوان خانگی نمودی گسترده دارد.
به گزارش مشرق، تعمق در آموزههای اسلامی و ادبیات فارسی شکل گرفته بر اساس تعالیم این دین مبین، نشان میدهد که انسان دارای ارج و قربی منحصر به فرد است. بر همین اساس برخی از حیوانات مانند خوک و سگ به دلایل گوناگونی در دین اسلام نجس هستند و زیبنده و برازنده آدمی نیست که با این حیوانات انس بگیرد و بارها در روایات و احادیث نیز آمده است که نگهداری از سگ به غیر از سگ شکاری و نگهبان، آن هم به دور از خانه، جایز نیست.
وفاداری سگ سبب شده که توجه انسان را جلب کند و در دنیای امروزی که همواره شاهد بیوفایی انسانها به یکدیگر هستیم گروهی برای جبران این خلاء عاطفی به این حیوان ابراز علاقه میکنند
در متون ادب فارسی هم مشاهده میشود که در جامعە گذشته تنها از روی ترحم به سگی تشنه در بیابان رسیدگی شده یا کسی مقداری از توشە خود را به سگی گرسنه بخشیده است و سگ مادام در بیرون از خانه قرار دارد، اما امروزه برخی تحت تاثیر عوامل گوناگونی این حالت ترحم و رسیدگی به سگ را به ترجیح موانست با سگ بر آدمی تغییر دادهاند و سگ را به درون خانه بردهاند، لمس و نوازشش میکنند و گاه حتی خویشتن را مسخر آن کردهاند.
در این ارتباط «فضلالله خداداد» مقالهای با عنوان «دگردیسی نوع نگاه به سگ: از ترحم در گذشته تا تفضل در جامعه امروزی ایران» (۱) نوشته است. نویسنده در این مقاله بر آن است جایگاه سگ در جامعە کهن و امروزی را با تمسک به متون فارسی تبیین و سپس دلایل دگرگونی این جایگاه را بازگو کند. در ادامه گزیدهای از این پژوهش را میخوانیم:
جایگاه سگ نزد مردمان در جامعه گذشته و بازتاب آن در ادبیات
در جامعه گذشته و بازتاب آن در ادبیات فارسی، شاهد قائل بودن به حقوق حیوانات از سوی انسانها هستیم، به گونهای که رعایت نکردن این حقوق، تنبیهات و مجازاتهایی را به همراه دارد. این احترام به حقوق حیوانات حتی پیش از ورود اسلام به ایران هم در متون ادبی متجلی شده است. برای نمونه در سیاستنامه، اثر خواجه نظامالملک طوسی از آثار منثور قرن پنجم فارسی، داستانی آمده است که نشاندهنده رعایت حقوق حیوانات از سوی پادشاهان ساسانی است.
همچنین براساس آموزههای دینی و اسلامی، در فرهنگ مردم گذشته، همە حیوانات دارای حقوقی هستد که آدمی ملزم به رعایت آن است و از حیوانآزاری مادام نهی شده است، در خصوص سگ آنچه از متون ادب فارسی برمیآید، نشان میدهد که سگ در بیرون از خانه نگهداری میشده و یا در اختیار چوپانان برای نگهبانی از گله بوده است، یا در نزد شکارچیان به تربیت شده بوده است و هیچگاه در درون خانه راه نیافته و کسی آن را نوازش نکرده است. برای نمونه مولانا نقل میکند که جایگاه سگ «دم درب خانه» بوده است نه درون خانه.
گفت موسی هین تو دانی رو رسید نطق این دو شود بر تو پدید
گفت باری نطق سگ کو بر در است نطق مرغ خانگی کاهل پر است
در اینجا عبارت «کو بر درست است»، یعنی دم درب خانه نقش نگهبان را دارد و به درون خانه راهی و جایی ندارد.
درباب چهارم ازگلستان سعدی حکایتی آمده است که نشان میدهد سگان در بیرون از خانه بودهاند و نقش نگهبان را داشتهاند: «یکی از شعرا پیش امیر دزدان رفت و ثنایی براو بگفت. فرمود تا جامه از او برکنند و از ده به درکنند. مسکین برهنه به سر ما همی رفت. سگان در قفای وی افتادند. خواست تا سنگی بردارد و سگان را دفع کند، در زمین یخ گرفته بود، عاجز شد. گفت: این چه حرامزاده مردماناند، سگ راگشادهاند و سنگ را بسته!
در خسرو و شیرین بیتی آمده است که نشان میدهد سگ در اختیار انسان بوده اما نه با مقام تفضل و نگاه برترانگارانه آن طور که متاسفانه گروهی امروزه به تقلید از فرهنگ غرب سگ را ارج مینهند بلکه به حالت زیر دست و نگهبان:
سگ قصاب را در پهلوی میش جگر باشد و لیک از پهلوی خویش
بر اساس آموزههای دینی و اسلامی، در فرهنگ مردم گذشته، همە حیوانات دارای حقوقی هستد که آدمی ملزم به رعایت آن است و از حیوانآزاری مادام نهی شده است
تعمق در متون ادب فارسی نشان میدهد که سگ اگر چه در اختیار انسان بوده است اما حق و حقوق حیوانی آن در جامعه گذشته رعایت میشد و مردمان این حیوان را مورد آزار و اذیت قرار ندادهاند، بلکه با ترحم و شفقت در جایی که گرفتار و وامانده بود به کمکش نیز شتافتهاند.
در یکی از ابیات سعدی آمده است:
ادامه صفحه ۲👇👇👇
(۲)
یکی در بیابان سگی تشنه یافت برون از رمق در حیاتش نیافت
کله دلو کرد آن پسندیده کیش چو حبل اندر آن بست دستار خویش
به خدمت میان بست و بازو گشاد سگ ناتوان را دمی آب داد
خبر داد پیغمبر از حال مرد که داور گناهان از او عفو کرد
از این حکایت بر میآید که در جامعه گذشته نگاه به حیوان حیران و ناتوان نگاهی ترحمبرانگیز و با این قصد بود که او نیز مخلوق خداست اما در هیچ یک از این حکایتها نوازش و بغل کردن سگ مشاهده نشد.
آنگونه که از جامعهشناسی ادبیات کهن فارسی برمیآید، انسان به انگیزه ثواب و به رسم رعایت حقوق حیوانات بر آن بوده است تا نسبت به حیوانات ظلمی روان ندارد اما برخی انسانهای امروزی جایگاه رفیعی که خداوند به آنها اختصاص داده را به فراموشی سپردهاند و تحت تاثیر عوامل گوناگونی مانند فریب خوردن و در خط فرهنگ غرب قرار گرفتن، مدگرایی و غیره با سگ عجین شده است به تعبیر دیگر برخی انسانهای امروزی دچار خلط مبحث گشته و ترحم و کمک به حیوانات در جامعه گذشته را جایگزین سگگردانی، نوازش و بردن سگ به خانه خویش نمودهاند باعث دامن زدن به ایجاد یک فرهنگ نادرست و زشت شدهاند که در جامعه ایرانی اسلامی صورتی زشت و نابهنجار و خلاف موازین شرعی، اعتقادی و انسانی است.
چطور سگ به درون خانهها راه یافت؟
۱- مدگرایی
مدگرایی گاه حالت افراطی به خود میگیرد که تا حد بسیاری برآمده از تقلید کورکورانه افراد از فرهنگ غرب و غفلت از خویش است. در نتیجه جهل و ناآگاهی و ضعف ارزشهای معنوی و تبلیغات وسیع دشمنان و خودباختگی و تقلید کورکورانه از دیگران و یا آلوده شدن به رذایلی چون خودنمایی، فخرفروشی، احساس حقارت و خودکم بینی پیش میآید. بنابراین معضل سگ گردانی در جامعه امروز به عنوان یک مد پرستی افراطی صورتی مذموم و ناپسند است که از سوی کشورهای سرمایهدار غربی به کشور گسترش مییابد و هدف از ترویج آن تضعیف ارزشهای دینی، هنجارها، الگوهای فرهنگی و در واقع تضعیف اقتصاد، فرهنگ و سلطه فرهنگی بر افراد جامعه است.
۲- بیهویتی
خانوادههایی وجود دارند که فرزندان آنان دارای زندگی و اشتغالاتی هستند و والدین یکی از آنان تنها در گوشه خانه بزرگ و زیبا به سر میبرند و برای رفع تنهایی سگی پرورش یافته را با خود همدم میکنند و او را همچون کودک خود در بغل میگیرند
برخی از انسانها به دلیل گمگشتگی هویتی و از خود بیگانگی تحت تاثیر فرهنگ غربی به سرگردانی میگرایند. قرآن مجید بیهویتی را منشا خودفروشی و خودزیانی میداند؛ زیرا شخص بیهویت در یک داد و ستد، ارزندهترین گوهر و سرمایه خود را به بهای بسیار پایین و ناچیز میفروشد پس هم خود را فروخته و هم در این داد و ستد زیان دیده است. گاهی آدمی ارزندهترین گوهر وجود خود یعنی مقام خلیفه اللهی و انسانی را به چیزی کم بها یعنی سگ و همنشینی با سگ تقلیل میدهد و از جایگاه رفیع خود با اعمال زشت به پستی میگراید. بیهویتی و از خود بیگانگی تحت تاثیر عوامل گوناگونی مانند حاکمیت سلطهگران و فقر معنوی به وجود میآید.
۳- کمبود همدم انسانی
وفاداری سگ سبب شده که توجه انسان را جلب کند و در دنیای امروزی که همواره شاهد بیوفایی انسانها به یکدیگر هستیم گروهی برای جبران این خلاء عاطفی به این حیوان ابراز علاقه میکنند. در عصر جدید که خانوادهها با مشکل کار بیش از حد افراد خانه و کم بودن تعداد فرزندان و اعتماد کم اعضای خانواده به یکدیگر مواجهاند و به هنگام تنهایی مجالی برای ابراز عواطف و انس با یکدیگر و برای دوران پیری یاوری نمییابند، خانوادههای ثروتمندی وجود دارند که فرزندان آنان دارای زندگی و اشتغالاتی هستند و والدین یکی از آنان تنها در گوشه خانه بزرگ و زیبا به سر میبرند و برای رفع تنهایی سگی پرورش یافته را با خود همدم میکنند و او را همچون کودک خود در بغل میگیرند.
در جامعه امروزی به دلایل گوناگونی از جمله مدگرایی، بیماریهای روانی، تبعیت از فرهنگ غربی، کمبود معنویات و بیهویتی گروهی از انسانها نظر ترحمی دیروزین به سگ بیرون از خانه را به نظری تفضلی تغییر دادهاند و با بردن سگ به منزل نه تنها جایگاه و ارج انسانی خویش را کاستهاند بلکه معضلات شومی نظیر سگگردانی را نیز رقم زدهاند.
راهکارهای حل این معضل در این است که ابتدا انسانهای دچار شده به این بحران را باید با اصل و جایگاه انسانی آنها که همان مقام خلیفهاللهی آشنا کرد، دومین مقام تبیین غنای فرهنگ ایرانی- اسلامی نزد این افراد و پیوند دوباره آنها با سرچشمههای غنی فرهنگی است و سومین راهکار نزدیکی دوباره به معنویات و ارزشهای دینی است زیرا پیوند و انس با این ارزشها میتواند آدمی را از خطا و فراموشی خویشتنبری دارد.
پینوشت
۱- فضلالله خداداد، دگردیسی نوع نگاه به سگ: از ترحم در گذشته تا تفضل در جامعه امروزی ایران
👈 گروه گام دوم انقلاب 👇
https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806
♦️🟥♦️🔵و همچنان راهپیمایی ما و «آنها»
اساسا هدف تحریمهای فلجکننده «آنها» این بود که در مردم ایجاد «درد» کنند تا آنها از حکومت جدا شوند. میدانند تا زمانی که این پیوند وجود دارد نه حمله صدام و اسرائیل موفق خواهد شد، نه تجزیه طلبی کومله و پژاک و...
خبرگزاری فارس _کمیل خجسته: از ویژگیهای فرهنگ قدرتمند این است که میتواند خودش را به عینیت و تبلور اجتماعی برساند.
وقتی که فرهنگ توانست خودش را در محیط اجتماعی نمایش بدهد و متبلور کند؛ تازه فرایند وحدت جامعه، تربیت و تحکیم نسلی، مواجهه با پدیدههای ضدفرهنگی عامدانه و دشمنانه و مبارزه با ضعفهای فرهنگی داخلی شروع میشود، برنامهسازی روز غدیر در قالب جشن خانوادگی یک تلاش طراحانه است تا احساسات را برانگیزاند.
بله، کافی نیست، آگاهی و معرفت هم لازم است، اما آگاهی و معرفت بدون برانگیختن احساس نمیتواند جریان بسازد.
اما «آنها» هم به فکر جامعهسازی خودشان هستند، رژه افتخارشان در خیابانها و جلوی کاخ سفید برای توسعه پلیدیشان یک نمونه از اقدامات حکومتیشان برای گرفتن پاکی روح کودکان و جامعه است.
دوگانه حکومت و مردم یک دوگانه خودساخته نیست:
الف) اینکه مبنای نظری جمهوری اسلامی این است که برخاسته از مردم است. مقبولیت را از مردم میگیرد، مردم او را میسازند، به همین خاطر حضرت امام(ره) بهمن ۵۷ تا پایشان را به تهران گذاشتند قبل از هر چیزی، صندوق رای را به میان آوردند تا مردم خود انتخاب کنند، چهار انتخابات سخت در کمتر از یکسال از بعد از پیروزی انقلاب را برگزار کردند.
ب) غدیر خودش یک اقدام برای استمرار_حکومت پیامبر(ص) بود. تکمیل دین در قبال این بود که مردم استمرار حکومت پیامبر را در علی(ع) ببینند. غدیر خودش یک اقدام حکومتی بود. اسلام سیاسی معنیاش همین است.
ج) قبل از این دوگانهسازیهای داخلی، امریکاییها ادبیات آن را ساختند. اساسا هدف تحریمهای فلجکننده «آنها» این بود که در مردم ایجاد «درد» کنند تا آنها از حکومت جدا شوند. میدانند تا زمانی که این پیوند وجود دارد نه حمله صدام و اسرائیل موفق خواهد شد، نه تجزیه طلبی کومله و پژاک و...
پایان پیام/
♦️🟥♦️🔵و همچنان راهپیمایی ما و «آنها»
اساسا هدف تحریمهای فلجکننده «آنها» این بود که در مردم ایجاد «درد» کنند تا آنها از حکومت جدا شوند. میدانند تا زمانی که این پیوند وجود دارد نه حمله صدام و اسرائیل موفق خواهد شد، نه تجزیه طلبی کومله و پژاک و...
خبرگزاری فارس _کمیل خجسته: از ویژگیهای فرهنگ قدرتمند این است که میتواند خودش را به عینیت و تبلور اجتماعی برساند.
وقتی که فرهنگ توانست خودش را در محیط اجتماعی نمایش بدهد و متبلور کند؛ تازه فرایند وحدت جامعه، تربیت و تحکیم نسلی، مواجهه با پدیدههای ضدفرهنگی عامدانه و دشمنانه و مبارزه با ضعفهای فرهنگی داخلی شروع میشود، برنامهسازی روز غدیر در قالب جشن خانوادگی یک تلاش طراحانه است تا احساسات را برانگیزاند.
بله، کافی نیست، آگاهی و معرفت هم لازم است، اما آگاهی و معرفت بدون برانگیختن احساس نمیتواند جریان بسازد.
اما «آنها» هم به فکر جامعهسازی خودشان هستند، رژه افتخارشان در خیابانها و جلوی کاخ سفید برای توسعه پلیدیشان یک نمونه از اقدامات حکومتیشان برای گرفتن پاکی روح کودکان و جامعه است.
دوگانه حکومت و مردم یک دوگانه خودساخته نیست:
الف) اینکه مبنای نظری جمهوری اسلامی این است که برخاسته از مردم است. مقبولیت را از مردم میگیرد، مردم او را میسازند، به همین خاطر حضرت امام(ره) بهمن ۵۷ تا پایشان را به تهران گذاشتند قبل از هر چیزی، صندوق رای را به میان آوردند تا مردم خود انتخاب کنند، چهار انتخابات سخت در کمتر از یکسال از بعد از پیروزی انقلاب را برگزار کردند.
ب) غدیر خودش یک اقدام برای استمرار_حکومت پیامبر(ص) بود. تکمیل دین در قبال این بود که مردم استمرار حکومت پیامبر را در علی(ع) ببینند. غدیر خودش یک اقدام حکومتی بود. اسلام سیاسی معنیاش همین است.
ج) قبل از این دوگانهسازیهای داخلی، امریکاییها ادبیات آن را ساختند. اساسا هدف تحریمهای فلجکننده «آنها» این بود که در مردم ایجاد «درد» کنند تا آنها از حکومت جدا شوند. میدانند تا زمانی که این پیوند وجود دارد نه حمله صدام و اسرائیل موفق خواهد شد، نه تجزیه طلبی کومله و پژاک و...
پایان پیام/
🟨🟡🟨مفهوم بازدارندگی
چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که 20 سال پیش از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان مبنای سیاستهای کلی چهار برنامه پنج ساله آینده ابلاغ شد دارای ویژگیها و محورهای حکیمانه است که در بخشی از آن جامعه ایرانی را در این افق معرفی میکند.
خبرگزاری فارس ـ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «مفهوم بازدارندگی» نوشت:
1- اوایل تیرماه جاری 1500 نفراز 90 کشور جهان به ابتکار داووس با میزبانی چین به پکن آمدند. نشست چهارروزه داووس 120 میزگرد داشت و متخصصین شرق و غرب در این میزگردها دستاوردهای خود را مطرح کردند. یکی از مباحث جدی که در این نشست مطرح شد تحول مفهومی در معنای بازدارندگی بود.
گفته شد معنای بازدارندگی در عرصه ژئوپلیتیک دچار تحول مفهومی و اساسی شده است. هیچ کس از تجهیز به سلاح هستهای به عنوان یک امر بازدارنده سخن به میان نیاورد. بحثها روی توانایی جنگ سایبری، جنگ اطلاعاتی، چگونگی کورکردن اطلاعات طرف مقابل، تخریب و تضعیف نامحسوس ساختار عمرانی دشمن، کمپین اطلاعات غلط برای اخلال در تصیمیم گیریهای نظام، بهم ریختن هرم کنترل و مدیریت در امنیت ملی و ... متمرکز بود.
مطرح شد کار نظامی پرهزینه با نتایج نامعلوم است.مطرح شد توانایی و گستره ارتباط در دیپلماسی مبتنی بر بازدارندگی، حرف اول را می زند.
2- چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که 20 سال پیش از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان مبنای سیاستهای کلی چهاربرنامه پنج ساله آینده ابلاغ شد دارای ویژگیها و محورهای حکیمانه است که در بخشی از آن جامعه ایرانی را در این افق اینگونه معرفی میکند.
-دارای تعامل سازنده و موثر با جهان براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت
-الهامبخش، فعال و موثر در جهان اسلام ... براساس تعالیم اسلامی و اندیشه های امام خمینی
-امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه
-برخوردار از دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فناوری
-توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی و جغرافیایی و تاریخی خود
3- دو سال دیگر بازه زمانی برنامه چشم انداز به پایان میرسد. باید دید طی برنامه های 5 ساله توسعه، جمهوری اسلامی چه رکوردی از عملیاتی کردن آنرا نشان می دهد طی 23 سال گذشته از آغاز کار چشم انداز هیچ کس تردید ندارد که ایران کشوری امن، مستقل با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همهجانبه است. به همین دلیل هیچ کشوری چه در اطراف ایران چه فراتر از ایران جرأت حمله نظامی به تهران را پیدا نکرده است.
همچنین تعامل سازنده با جهان براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت طی دولت های گذشته به ویژه دولت آقای رئیسی کارنامه ای روشن دارد. سفر آقای رئیسی به آفریقا، گام بلند و جدیدی برای تعامل سازنده با جهان است.
متأسفانه در دولت گذشته «تعامل سازنده با جهان» را اینطور معنی کرده بودند که منظور از تعامل، گفتوگو است و مفهوم جهان هم «آمریکا و سه کشور شرور اروپایی» است. رفتند و نشستند و برخاستند و به عهد و پیمان هم رسیدند. اما آبی از آن گرم نشد و ظرف دیپلماسی یخ بست!
محصول آن دیپلماسی اجرای تعهدات یک طرفه دولت و عدم اجرای تعهدات طرف مقابل و از همه مهمتر تحریم ها و تهدیدها چند برابر شد.
اواخر دیپلماتهای ما فهمیدند معنای تعامل، «گفتوگو» نیست و معنای گفتوگو هم «التماس» نیست. اما دیگر دیر شده بود عمر دولت سرآمد.
4- آفریقا ظرفیتهای بزرگی برای تعامل سازنده جمهوری اسلامی با جهان دارد. اگر درست عمل شود بخش عظیمی از سپر بازدارندگی ایران در این قاره نوسازی میشود .
هدف گذاریهای دولت در این سفر هوشمندانه است امیدواریم در دستیابی به آن موفق شود.
این نخستین سفر یک رئیسجمهور ایران به کل قاره آفریقا پس از ۱۱ سال است که در راستای سیاست خارجی جامع، متوازن و مبتنی بر همگرایی در عین چندجانبهگرایی اقتصادی دولت سیزدهم، با هدف افزایش حضور ایران در اقتصاد حدود 600 میلیارد دلاری قاره آفریقا صورت میگیرد.
در همین راستا اولین اجلاس همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غرب آفریقا در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در تهران برگزار و شرکتکنندگان با رئیسجمهور کشورمان نیز دیدار و گفتوگو کردند.
قاره آفریقا با پنجاه و چهار کشور از نظر تعداد کشورها، اولین قاره جهان و از لحاظ وسعت و جمعیت دومین قاره محسوب میشود.
🟢🔷🟢چرا همه ماجرای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان، عبدالحمید نیست؟
عبدالحمید نقش مهره و پادو را در افکار عمومی دارد و اساسا نباید کارکرد ضدامنیتی آشکاری مثل جیشالعدل داشته باشد و به همین دلیل مشاهده میشود اولین نفری است که این حادثه را محکوم میکند!
خبرگزاری فارس ـ مهدی جهانتیغی: بی شک حادثه کلانتری ۱۶ زاهدان بخشی از خروجی اظهارات تحریکآمیز مولوی عبدالحمید در چند ماه اخیر است ولی همه ماجرا او نیست، بخوانید:
🔷یک: حادثه دیروز کلانتری ۱۶ بخشی از خروجی بیش از هشت ماه عملیات ترکیبی و شناختی در زاهدان است، مولوی عبدالحمید تنها یک تکه از پازل است و نه میتواند و نه حق دارد و نه خودش میخواهد از این پازل تعیین شده عبور کند.
🔷دو: بگذارید از آخر به اول تحلیل کنیم، از دیروز پس از رسوایی حادثه تروریستی کلانتری زاهدان و شکست این سناریوی ضدامنیتی، کار رسانههایی مثل ایران اینترنشنال (مقر سازماندهی اقدامات ضد امنیتی علیه مردم ایران) این شده که القا کنند مولوی عبدالحمید در خطر حصر یا برخورد است! به راستی چرا؟
🔷سه: اولین سناریو این است که خود رسانههای انگلیسی و آمریکایی فارسیزبان هم به صراحت میگویند: «خطبههای تحریکآمیز مولوی عبدالحمید نباید تحت هیچ شرایطی تعدیل شود». این بزرگترین دل نگرانی ضدانقلاب در تمام این سالها و به خصوص چند ماه اخیر بوده و از گفتن آشکار آن هم ابایی ندارند.
🔷چهار: دومین هدف که مهمتر از مولوی عبدالحمید است می خواهند عمدا با حبرسازی احتمال برخورد با او پنهان کنند؛ پاک کردن ابعاد امنیتی و اطلاعاتی حادثه دیروز زاهدان است.
دیروز چهار تروریست آموزش دیده با کاملترین تجهیزات وارد کلانتری ۱۶ زاهدان می شوند.
کمترین هدفگذاری این عملیات به شهادت رساندن تعداد قابل توجهی از نیروهای انتظامی و بدست آوردن تجهیزات نظامی و عملا شروع یک جنگ چریکی بزرگ در خیابانهای اطراف مسجد مکی زاهدان بوده است. اساسا فراخوان مولوی «ع.ق» (که در نقش عبدالمالک جدید در حال ایفای نقش میباشد) از مردم جهت حضور در خیابان های اطراف مسجد مکی زاهدان، به عنوان مرحله دوم این عملیات ضدامنیتی طراحی شده بود.
🔷پنج: حادثه تروریستی زاهدان پس از هشت ماه عملیات ترکیبی و جنگ شناختی بوده است. در این عملیات از رسانه ها و شخصیتهای تجزیهطلب بلوچ تا رسانههای فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال و سرکردههای ضدانقلاب خارج نشین، نقشآفرین بودند. خروجی همه این عملیات مشترک شناختی باید در کف میدان، برای تروریستها فرصت عملیات ایجاد میکرد. کاری که رسانههایی مثل بیبیسی فارسی و ایران اینترنشنال در حال انجام آن هستند، اولا پنهانکردن نقش خودشان در این عملیات ترکیبی است و دوما هیاهوکردن برای مخفی ماندن عمق شکست و طراحیای که قرار بود از طریق عملیات کلانتری در زاهدان متولد شود و جریان ضدامنیتی جدیدی در جنوب شرق ایجاد کند.
🔷شش: حالا برگردیم به کارکرد اصلی مولوی عبدالحمید و فهم مواضع او، در این پازل مولوی عبدالحمید نقش مهره و پادو در افکار عمومی دارد و اساسا نباید کارکرد ضدامنیتی آشکاری مثل جیشالعدل داشته باشد و به همین دلیل مشاهده میشود که او اولین نفری است که این حادثه را محکوم میکند! عبدالحمید دقیقا در چارچوب نقش خود فرو رفته است، نه یک قدم کمتر و نه یک قدم بیشتر، ولی اصلیترین بستر و یا حداقل انگیزهبخش همه این چیزهایی که گفته شد در جنوب شرق ایران خود او است، چه خواسته و چه ناخواسته، چه از روی جهل و چه با آگاهی.
پایان پیام/
🟦🟣🟥وزارت اطلاعات: آمران و عاملان جنایت سازمانیافته توهین به قرآن بنا بر سنت محتوم الهی، تاوان عمل خود را خواهند پرداخت
هشدار به سوئد
گروه سیاسی: وزارت اطلاعات با صدور بیانیهای از ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید در کشور سوئد خبر داد.
بیانیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:
به استحضار ملت شریف ایران و همه ملتهای موحد و آزادیخواه جهان میرساند: اگرچه هتک حرمت ادیان الهی در هر شرایطی و توسط هر عاملی، اقدامی کفرآمیز و مذموم است اما برخی هتاکیها به لحاظ در برداشتن اهداف خاص، زمان انجام و هویت عوامل پشت صحنه، ویژگیهای کاملا متمایزی دارند. در چنین مواردی آشکارسازی پشتپردهها به درک چرایی یک عمل شوم و خنثیسازی مقاصد ضدانسانی مستتر در آن کمک میکند. جنایت اخیر هتاکی به کلامالله مجید که در کشور سوئد و با حمایت تشویقآمیز پلیس آن کشور صورت گرفت، ابعادی فراتر از موارد مشابه پیشین داشت.
بر این مبنا سربازان گمنام امام زمان(عج) به واکاوی اطلاعاتی چند و چون آن اقدام پلید و تلاش برای شناسایی عناصر پشت صحنه آن پرداختند. جمعآوری هدفمند اطلاعاتی از کانونهای مرتبط با آن فتنه و تطبیق یافتههای اولیه با مخازن اطلاعاتی موجود، نخستین سرنخهای منشأ فتنهانگیزی و نفرتپراکنی را آشکار کرد. بر مبنای اطلاعات موثق به دست آمده، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال 1986 در عراق بوده و سال 2019 به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است. او که در منطقه محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به عنوان کارنامه مطلوب صهیونیستها ارائه میکند و مورد قبول و استقبال آنها قرار میگیرد.
نامبرده پس از آن، نقش عمدهای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه تجزیه عراق ایفا میکند و اقامت در سوئد را به عنوان دستمزد خیانتهایش به ملت عزیز عراق و امت گرامی اسلام، از صهیونیستها مطالبه و دریافت میکند. پس از اقامت در سوئد، مزدوری خویش برای رژیم غاصب را در قالب مأموریتهای متناسب با شرایط و دسترسیهای جدیدش ادامه میدهد. از آن جمله است در هفتههای اخیر به دنبال برنامهریزی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت مشروع مردمی در مناطق اشغالی 1967 و ساحل غربی رود اردن، همزمان این عنصر خیانتپیشه، پروژهای سیاه و ملحدانه را به اجرا میگذارد. برگزاری نمایش شوم هتک حرمت مصحف شریف، دقیقا با هدف ایجاد موج رسانهای غالب و به حاشیه راندن اخبار جنایات هولناک و گسترده رژیم صهیونیستی در ساحل غربی بویژه جنین مظلوم و سرافراز طراحی و اجرا شد. این رویه معمول صهیونیستهاست که همراه با هر پروژه کشتار و ویرانسازی، پروژه تبهکارانه دیگری بهمنظور انحراف توجهات از آن عملیات شیطانی اجرا مینمایند.
در آینده در محدوده ملاحظات اطلاعاتی و حفاظتی، اسنادی پیرامون این عنصر خبیث منتشر خواهد شد. آمران و عاملان این جنایت سازمانیافته نیز بنا بر سنت محتوم الهی، تاوان عمل خود را خواهند پرداخت. در جغرافیای سوئد نیز گرچه پیش از این شاهد حضور پررنگ و فعالیتهای اطلاعاتی بدون محدودیت رژیم صهیونیستی بودهایم (همچون استخدام جاسوس محکوم به اعدام، احمدرضا جلالی در آن کشور و حمایتهای بعدی از او پس از بازداشت و محاکمه وی)، با این حال انتظار میرود از این پس دولت سوئد در رویه کنونی تجدیدنظر کند و اجازه ندهد احساسات بیش از 2 میلیارد مسلمان جهان در آن جغرافیا جریحهدار گردد.
💎 زمانبندی جدید سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج
🎁 ثبتنام در این دوره از مسابقات تا ۱۰ مردادماه تمدید شد.
🔆 همین حالا ثبتنام کنید:
✓event.quranbsj.ir
#مسابقات_قرآن_بسیج
#من_مبلغ_قرآنم
#خدا_باهام_حرف_داره
مراحل بصورت تصویری و با توضیحات در کانال های بسیج ارسال شده
هدایت شده از علی امیری
مشخصات را وارد کنید . اعداد باید در حالت انگلیسی وارد شود.
ضمنأ موقع انتخاب استان قزوین کمی کند عمل میکنه. تا آوردن شهرستانهای استان قزوین در لبه بعدی صبر کنید
هدایت شده از علی امیری
استان قزوین انتخاب شده ولی هنوز شهرستان های قزوین در گزینه بعدی نمایان نیست.
صبر کنید تا مثل تصویر بعدی لیست شهرهای استان قزوین مشخص بشه
هدایت شده از علی امیری
لیست مساجد شهرستان تاکستان که برای مسابقات انتخاب شده لیست میشه و شما فقط مسجدی که متعلق به یحیی آباد هست را انتخاب کنید. وگرنه ثبت نام شما برای حوزه بسیج دیگری منظور میشه.
هدایت شده از علی امیری
گزینه ذخیره را بزنید و اگر همه چیز درست انجام داده باشید برایتان کد ارسال میشه
May 11
May 11
هدایت شده از 🔵#گام_دوم_انقلاب🔵
سلام علیکم.
ببخشید شخصی وارد شدم.
غرض فقط بیان مطلب زیر است:
ان شاالله که خداوند قبول کند؛ این حقیر برای صدهها فعال مجازی و گروه و کانال جهت نشر حداکثری و جهت روشنگری و در راستای جهاد تبیین، استخراج شده از منابع معتبر و افراد نخبه و کارشناس شناخته شده؛ محتوا ارسال میکنم و احتمالا برخی بزرگواران هم کمی دلخور باشند و ما را حلال میکنند.
فلذا اگه بتونیم خودجوش ادمین ها و فعالان انقلابی و ولایی که ارتباطات نزدیک با مساجد و هیاتها و محله ها و بسیج ادارات دولتی و بازار و اصناف و .... تمام استانها و شهرها را با هم در نشر حداکثری و روشنگری در خصوص رسوایی و آشکار کردن جریانات و چهره های 👈نفاق و نفوذ و فتنه و عوامل سیاهنمایی 👉 از منابع و سایت های معتبر و تحلیل کارشناسان شناخته شده و نخبه به هم مرتبط کنیم و آنها هم در سطوح مختلف اعم از دوستان و بستگان و همکاران به انحاء خلاقانه در کف جامعه و حوزه های فرهنگ، ورزش، سینما، اقتصاد، سیاست و آموزش، صنعت و اصناف و ...با عقلانیت عملا فعالیت و مسائل را تبیین کنند؛ حتما در آینده مردم آگاهانه وارد انتخابات و پذیرش تکلیفی سایر موارد حاکمیتی میشوند و فریب غربزده های مفتخور مرفه و سلبریتی پولکی بیسواد و رسانه های مزدور مجازی و حقیقی غرب را نمیخورند و قطعا سواد رسانه ای آنها بالا میرود.
باید خالصانه از خودمان هزینه و ایثار کنیم و فقط رضایت خدا و ولی خدا معیارمان باشد.
بچه ها انقلاب نیاز به پوست اندازی دارد و ما در حال گذار هستیم.
به قول حضرت آقا در انتها یا در مسیر سخت پیچ هستیم(تعبیر این حقیر است. آقا فرمودند ما در پیچ و گذار از آن هستیم)
ما وارد مرحله تشکیل دولت اسلامی شدیم.
نظام سازی(تشکیل نظام اسلامی) را امام ره به انجام رساند.
در سه دهه گذشته و پس از جنگ، تمام اشخاص مطرح انقلاب و نحله های فکری و حزبی درون حاکمیت و سیستم اجرایی کشور صاحب قدرت و صندلی بودند و نظام به همه آنها فرصت عرض اندام و مدیریت داد و هیچ جای گله و بهانه ای ندارند.
علارغم توصیه اکید امام ره و رهبری نظام که انصافا نوابغ تاریخ شیعه هستند؛ در این سه دهه عده زیادی روی سفره انقلاب متمول شدند و توهم زده در نیمه راه به دامان تفکرات و همکاری همه جانبه با غرب گرویدند و رودست خوردند و عده کثیری متدینین و انقلابی هم انگار به مرخصی رفته و یا فکر میکنن بازنشسته شدند و کار جهاد را تمام شده میدانند و محتطاطند و یا هم دست به عصا بخاطر حفظ موقعیت خود مماشات می کنند و یا فقط به فکر محافل ادعیه و زیارات و مجالس ندبه و روضه و .... خانگی خود هستند و از سیاست دوری کرده و گاهی هم نق میزنند (که البته لازم و خوب است ولی کافی نیست)
و البته عده قلیلی هم شجاعانه هنوز عملا پای کارند و جهادی هزینه میدهند.
این انقلاب و نظام به رهبری سید علی پس از تثبیت و تکامل👈 دولت اسلامی👉در میان مدت و بلند مدت منتظر تشکیل حکومت اسلامی به زعامت ولی عصر عج خواهد بود.
ان شاالله که آن زمان با عاقبت بخیری، سید علی و ما هم باشیم و آنان که مقابلش ایستادند رسوا شوند.
هر چند آرزوی درک ظهور را داریم ولی هر قدمی که برای تحکیم و زمینه سازی انقلاب امام زمان عج برداریم و تکلیف محور عمل کنیم و با زبان و قلم و مال و جان خود کاری برای ظهور و حفظ نظام و آرمانهای امام ره و تبعیت مطلق از سید علی و روشنگری در این راستا کنیم؛ اگر هم در زمان تشریف فرمایی امام عصر عج در این دنیا نباشیم به امر خدا و وجود قایده الهی رجعت ان شاالله اگر لایق باشیم؛ آن حاکمیت بزرگ الهی را درک خواهیم کرد.
به شرط اینکه فقط و فقط رضایت خداوند معیار کارمان باشد ولا غیر.
گروه روشنگری و تبیین روایت ها
👈 گام دوم انقلاب 👇
https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806
👇کانال گام دوم انقلاب👇
https://eitaa.com/joinchat/869073078C29271ed308
در صورت تمایل در این کانال و یا گروه همراه هم باشیم؛ برای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری و ولایت و داشتن ایرانی قوی با همه مشکلات و زمینه ساز ظهور منجی.
هر کدام از بزرگواران صلاح میداند و تمایل دارد شماره این حقیر را جهت جلوگیری از اخطار مسدودی ایتا ذخیره کند. چون بزرگوارانی که هرزنامه ایتای خود را فعال کنند در صورت دریافت پیام از طرف کسانی که در لیست مخاطبینش نباشند؛ گزارش و تذکر دریافت می کند.
ان شاالله عاقبت بخیر شویم
التماس دعا
اسکندری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مدافع حرم جواد محمّدی
#عفاف و حجاب
«اگر خدا لطف کرد و شهادت را نصیبم کرد، بنده از آن شهدایی هستم که حتما یقه بیحجابها را خواهم گرفت».
#نشر بمناسبت هفته حجاب و عفاف
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1