eitaa logo
اخبار بسیج
227 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
اخبار محلی و اطلاعیه ها و رخدادها و گزارشات خود را جهت انعکاس عمومی برایمان ارسال کنید: ارتباط باما : عضویت در کانال: https://eitaa.com/bsjtakestan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادای دین «آواز خون» برای محرم ▪️عجب حلوای قندی تو آقای چاوشی 🔹«محسن چاوشی» نوایی خوانده و به همراه کلیپ تأثیرگذاری آن را منتشر کرده است و در توضیح آن هم نوشته که:‌ «آواز خون» نذر محرم است و ادای دین شخصی من و دوستان هم‌دل به اهل کربلا. 🔹موسیقی این اثر برداشتی از یک نوحه قدیمی است، شعرش برای امید روزبه، تنظیم از آنِ رضا فوادیان، میکس و مسترش برای عابد بسطامی و کارگردان اثر هم محمدرضا آهاری است. 🔸حقیقتاً نوای کم‌نظیر و تأثیرگذاری است؛ گوش کنید. 🎴به کانال بپیوندید 👇 @bisto20_irib @bisto20_irib @bisto20_irib @bisto20_irib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من چادری هستم ولی دیگران پوشش منو مسخره میکنند چکار کنم؟! 🔹آیت الله مرتضی تهرانی ره به کانال روشنگری با ارسالات معتبر و مستند ومحدود👇 @Roshangaree1
♦️‌ رجب در سفر به سعودی خودروی ساخت ترکیه را اهدا کرده،بعد برخی فریاد برآورده اند که:ترکیه خودروی ساخت داخل هدیه میدهد،ایران چه؟ 🔹‌ اگر به شماها بر نخورد! ما رباتِ جراحِ ساخت خود(یک مدل بالا تر از آنچه آمریکا دارد)و پهپاد پایشگر برای دوستان میبریم. البته اگر جماعت خودتحقیر ناراحت نشوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارتباط عاشورا با ظهور اللهم عجل لولیک الفرج 🍃🌹عضویت در کانال امام رضا علیه السلام 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3275096289Cce99d6ef61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نامه به خود امام رضا (ع) ماجرای درخواست بانوی دانمارکی برای خادمی حرم امام رضا (ع) @moallatv3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| زمینه‌ساز جنایت کربلا! 🔺اگر کسانی برای حفظ جانشان،راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند،آن وقت ها به مسلخ کربلا خواهند رفت.. 📚برید‌ه‌ای از کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته رهبر انقلاب ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به کانال روشنگری باکلیپهای مستند ومعتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇 @Roshangaree1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ دکتر شریعتی درس بزرگ امام حسین علیه السلام به تمام حج گزاران و نمازگزاران تاریخ وقتی در صحنه حق و باطل نیستی هرکجا میخواهی باش چه ایستاده باشی=>به نماز چه نشسته باشی=>به شراب به کانال روشنگری باکلیپهای مستند ومعتبر با کلیپهای @Roshangaree1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 روایت جالب حجت الاسلام قاسمیان از یک پیمایش ملی در حوزه حجاب؛ بخش زیادی فکر می‌کنند حجاب اختراع ما آخوندهاست! 🔹درصد بالایی نمی‌دانستند حکم حجاب حکم خداست، خیلی عجیب است که افراد ۱۲ سال در آموزش و پرورش[درس می‌خوانند] اما این موضوع را نمی‌دانند کانال رسمی لایحه حجاب👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1880490424Cb168e66e38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ عراقی‌ها به مداحی من ایرانم و تو عراقی... دوری و دوستی سرم نمیشه و... 🌷به ما بپیوندید 👇👇👇👇👇 🆔 @RANGAAARANG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا بحرین، عزاداری دیشب فوق‌العاده دیدنی👌 این حسین(ع)کیست که عالم همه دیوانه اوست به کانال روشنگری با کلیپهای مستند ومعتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇 @Roshangaree1
🟥🔷🟥 چرا پول هیأت را خرج فقرا نمی‌کنید؟ 🔹 این پاسخ‌ها را در آستین داشته باشید:              1⃣ سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خرج هزینه‌ کنسرت‌هایی می‌شود که فقرا اجازه‌ ورود به ان را ندارند زیرا توان مالی که شرط ورود به کنسرت است را ندارند چرا این هزینه را به فقرا نمی‌دهید؟   2⃣ سالانه ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان لوازم آرایشی خریداری می‌شود و ایران هفدمین کشور مصرف کننده‌ لوازم‌ آرایشی در جهان است چرا این پول را خرج فقرا نمی‌کنید؟ ۱۰ تریلیون پول کمی است؟ تمام فقرا را می‌توان با آن سر و سامان داد.                3⃣ ایرانیان در سال، ۳۲۵۰ میلیارد صرف خرید سیگار می‌کنند که علاوه بر آن، هزینه درمان بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار ۷۲۰۰ میلیارد تومان است. چرا این هزینه را صرف مخارج فقرا نمی‌کنید؟   4⃣ در سال دو میلیون ایرانی به ترکیه می‌روند که اکثر آنها شفر تفریحی دارند. بابت این سفر حداقل ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند. آیا بهتر نیست به جای چنین سفرهایی که ارز را هم از کشور خارج می‌کند، این هزینه را به فقرا بدهند؟            5⃣ بیش از ۲۸۰ هزار ایرانی در سال به امارات می‌روند و بیش از ۵۰۰ میلیارد هزینه‌ سفر ایرانیان به این کشور بسیار کوچک می‌شود. بهتر نیست به جای ریختن پولشان در جیب سرمایه‌داران اماراتی، این هزینه را به جیب فقرا بریزند؟                6⃣ بیش از ۸۰ هزار ایرانی در سال به تایلند می‌روند و بیش از ۴۰۰ میلیارد هزینه‌ سفر ایرانی‌ها به تایلند است. بهتر نیست این هزینه را به جای گشت و گذار در مناطق ... این پول به فقرا داده شود؟ 7⃣ بیش از ۷۲ هزار ایرانی در سال به مالزی می‌روند و هزینه‌ سفر ایرانیان  حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهند؟ و جواب‌های نقضی دیگر. 8⃣ علاوه بر اینها باید گفت که بخش اصلی و مهم هزینه‌های هیآت مذهبی از طرف مردم و به ویژه همین افرادی است که بضاعت مالی اندکی دارند اما تلاش می‌کنند حتی به میزان اندکی هم که شده، برای مجالس اهل بیت هزینه می‌کنند. 9⃣ راستی سالانه صدها میلیارد تومان در ورزش از جیب بیت المال برای یه مشت بیسواد و دلال و بی دین هزینه میشه و جالبه که با رسانه ملی هم به شهرت رسیدند و چهره شدند؛ از یارانه های گوناگون از جمله انرژی مانند آب و برق و گاز و بنزین و نان و سایر یارانه های پنهان بیت المال هم بیشترین استفاده را میکنند . که چی بشه و چکار کنند برا ملت؟ خروجی این ورزشها چیه برای مردم؟ چند درصد مردم به ورزش علاقه مند هستند و از این پولها بهره مند میشوند؟ اگه عدالت برقرار شود و این گردش سرمایه و پولها در ورزش بیاد تو اقتصاد و تولید و اشتغال و مسکن و ازدواج و آموزش و فرهنگ و دین... 👈👈👈 قطعا ناامنی و فقیر و بیکار و معتاد و دزد و جدایی طلب و نق نقو و تروریست و نارضایتی و .... نخواهیم داشت تازه بعدش هم این ورزشکاران بی خاصیت میان به پرچم ایران دهن کجی و توهین میکنن و با دشمنان ایران در اغتشاش همراهی میکنن؟ ماموران امنیت کشور و خودشان را ترور و شهید میکنن و مثل جغد و کفتار رفتار میکنن. سرشان تو فاضلاب اینستاگرام و تلگرام و بی بی سی و ... و هماهنگ با آنها علیه تمامیت ارضی و امنیت روانی و میدانی کشورشان لجن پراکنی میکنن. از جیب و پول ملت ایران علیه مردم و کمک به براندازی و هرج و مرج در کشور... فقط برای دیده شدن بیشتر کدوم‌کشور اینقدر با براندازان و مخلان امنیت روانی جامعه مدارا و مماشات میکند؟ هاکان شوکور ستاره فوتبالی ترکیه یادتونه که ترکیه در جریان اون کودتا چه بلایی سرش آورد؟ میلیادر ترکیه الان تو آمریکا داره تاکسی تلفنی کار میکنه. کاشکی با یکی از شماها مثل هاکان شوکور برخورد میشد!!! البته تو شهرت و افتخار و ثروت شما بند کفش هاکان شوکور هن نیستید و آخر سر هم طلبکارید و قیافه حق به جانب گرفته و اراذل و اوباش قاتل مامور امنیت را تکریم میکنید؟ یه سال ورزش را تعطیل کنید پولش و سرمایه اش را بدید به فقرا. چه اتفاقی میافته؟ ⁉️ سؤال: چرا فقط نزدیک محرم و اربعین، فقرا و نیازمندان برای عده‌ای دین‌ستیز مهم می‌شوند؟! ادامه دارد.....
⚫️ هیئت سکولار ♦️شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت، واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود، یکی از هیئتی ها فریاد زد: آقا جلسه را سیاسی نکن، ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند ناگهان بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم؛صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند. عده ای زنجیر زن، عده ای سینه زن و عده ای قمه زن..... فرمانده روس اینگونه گفت: میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد !! اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند زنجیر و سینه و قمه زدند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند. آری این است نتیجه اسلام سکولار، این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که به شدت به دنبال ان است و برای آن میلیاردی هزینه میکند. براستی در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل و آمریکا نباشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه می زند... آری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیقات انجام شده پزشکی روز بر اثراث گریه و سینه زنی بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که تا کنون نمی دانستیم کلیپ را چندین مرتبه با آرامش و دقت گوش دهید و برای دیگران هم ارسال کنید ارسال آن ان شاءالله صدقه ای ماندگار خواهد بود
🟥⚫️🟥 هیئت سکولا شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت، واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود، یکی از هیئتی ها فریاد زد: آقا جلسه را سیاسی نکن، ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند ناگهان بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم؛صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند. عده ای زنجیر زن، عده ای سینه زن و عده ای قمه زن..... فرمانده روس اینگونه گفت: میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد !! اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند زنجیر و سینه و قمه زدند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند. آری این است نتیجه اسلام سکولار، این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که به شدت به دنبال ان است و برای آن میلیاردی هزینه میکند. براستی در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل و آمریکا نباشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه می زند... آری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار روشنگری و تبیین روایت ها 🇮🇷 👈 گروه گام دوم انقلاب 👇 https://eitaa.com/joinchat/1198194870Cc4637fb806
✍🏻اهمیت انهدام این شبکه در جایی است که در اغتشاشات ۱۴۰۱ بر خلاف تصورات، فقط ۲۰ درصد کار در کف خیابان بود و ۸۰ درصد آن یک عملیات بزرگ رسانه‌ای بود. این ۲۰ درصد را نیز حدود ۶۰ سلول عملیاتی از منافقین، سلطنت طلبان، بهائیت، جیش‌الظلم، اراذل و اوباش و تروریست‌های کردستان که ترکیب شده بودند پیاده کردند. این ۶۰ سلول نیز حدود دو سال اقدام به ساخت خود کرده بودند. پس از شکست اغتشاشات، بحثی پدید آمد مبنی بر اینکه دستگیری لیدرها و سرشبکه‌ها و حتی انهدام اتاق‌های عملیات به معنای انهدام شبکه مادر اغتشاشات نیست و این شبکه یا از کشور خارج شده یا خود را محو کرده است. البته تداوم دستگیری‌ها و انهدام‌ها و البته سرنوشتِ معدوم، علیرضا اکبری نشان داد این شبکه نیز تحت اشراف است. از این رو، انهدام شبکه‌های لانه کرده در مقطع فعلی نقش مهمی در پیشگیری از وقوع ناآرامی در سالگرد اعتراضات خواهد داشت. با توجه به حجم کشفیات سلاح در روزهای اخیر که نگارنده را به یاد اندازه کشفیات در تابستان ۹۹ می‌اندازد (در آن مقطع حریف اقدام به اعزام شدید اسلحه به داخل کشور برای سالگرد آبان ۹۸ کرد)، همزمان با دو عملیات تروریستی در خاش و زاهدان و تاکتیک شبکه منهدم شده اخیر یعنی اغتشاشات پساانفجار یک روش آشنا را به ذهن متبادر می‌کند و آن تاکتیک قدیمی منافقین یا نظریه مبارزه مسلحانه رژی دبره است که در کتاب انقلاب در انقلاب وی مطرح شده است و حتی در آبان ۱۴۰۱ در شیراز، ایذه، اصفهان، مشهد و کرج اجرا شد. این روش که در دهه ۶۰ از سوی منافقین اجرا می‌شد به زبان ساده در یک سند کشف شده از منافقین در همان سال گفته شده است: " لازم است مردم با تاکتیک مناسبی به صحنه کشانده شوند. اختناق مهم‌ترین عامل عدم ورود مردم به صحنه مبارزه علیه رژیم بوده است؛ بنابراین، لازم است ابتدا جوّ اختناق توسط پیشتاز شکسته شود، تا مردم به صحنه بیایند. «تظاهرات مسلحانه و شورشی»، مناسب‌ترین شکل شکستن جوّ اختناق است". رژی دبره نیز این روش را بدین شکل مطرح کرده است: "موتور کوچک اقدامات مسلحانه و تروریستی می‌تواند موتور بزرگ حرکت توده‌ای را به حرکت درآورد و موتور محرکه آن باشد." به نظر می‌رسد اکنون آنها به دنبال ساخت جو اختناق و خشم کاذب هستند تا خود با باز کردن فضا، یارگیری کنند. همچنین برخی عقیده دارند اصلی‌ترین موضوع برای اعتراضات آینده مسائل اقتصادی است. هر چند جلوگیری از اقدامات تروریستی و ضربات پیش‌دستانه و اقدامات عملیاتی وظیفه نهادهای امنیتی و نظامی است و ضربات دومینویی به چشم شیطان فتنه را کور خواهد کرد و در این زمینه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما اولا نقش دولت و مجلس در ارائه دستاوردهای اقتصادی در سفره مردم، جهاد تبیین فنی و تخصصی و البته شکل‌گیری فضای گفتگو و اتحاد اجتماعی و کرسی‌های آزاداندیشی همگی در جلوگیری از برنامه‌های آتی دشمن موثر است / محلل @madare0120
🟨♦️🟨حسین(ع) مرد دین بود نه مرد سیاست سازشکارانه ۱ پس از پنجاه سال، پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین علیه‌السلام» نوشته دکتر سیدجعفر شهیدی استاد ممتاز دانشگاه تهران. پس از پنجاه سال، بیش از پنجاه بار در چهل و چند سال گذشته تجدید چاپ شده است. به گزارش مشرق، همه ساله و با فرا رسیدن ماه محرم، بسیاری که اهل کتاب و مطالعه هستند به این فکر می‌افتند که در مورد واقعه عاشورا بخوانند و حال و هوای کتابخوانی‌شان را هم محرمی‌تر کنند. برخی به سراغ مقتل‌ها می‌روند تا بدانند در آن سال بر سیدالشهدا(ع) و خاندانش چه گذشت و ماجرای عاشورا از چه قرار بود. برخی دیگر هم سراغ رمان‌ها و داستان‌های عاشورایی می‌روند که طی سال‌های اخیر توجه نویسندگان به آن بیشتر شده است و در این قالب کتاب می‌خوانند. دسته‌ای از اهالی کتاب هم در پی این سؤال می‌روند که چرا عاشورا اتفاق افتاد و در واقع سعی می‌کنند قدری در دریای کربلا عمیق‌تر شوند. کتاب‌های مختلفی در این حوزه نگاشته شده که شاید معروف‌ترین آنها حماسه حسینی شهید مطهری باشد، اما کتابی دیگر هم در زمینه تبیین علل و عوامل رخ دادن واقعه عاشورا نگاشته شده که بیش از چهار دهه است مورد توجه علاقه‌مندان به عاشوراپژوهی قرار دارد و مورد رجوع آنان است؛ «پس از پنجاه سال، پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین علیه‌السلام» نوشته دکتر سیدجعفر شهیدی استاد ممتاز دانشگاه تهران. پس از پنجاه سال، بیش از پنجاه بار در چهل و چند سال گذشته تجدید چاپ شده و یکی از آثار مهم تحلیلی در مورد قیام سیدالشهدا(ع) و زمینه‌های شکل‌گیری آن است. 🔵 پس از پنجاه سال و بیش از پنجاه چاپ پس از پنجاه سال کتابی است نه چندان خلاصه و موجز و نه مفصل و طولانی. دفتر نشر معارف اسلامی این کتاب را در ۲۱۶ صفحه منتشر کرده و تا سال ۱۴۰۱ به پنجاه و شش چاپ رسیده است. پس از پنجاه سال یک مقدمه و سی فصل دارد که فصل اول را می‌توان مقدمه دوم کتاب دانست. شهیدی در ۱۳ فصل نخست به بررسی شرایط جامعه اسلامی بعد از پیامبر(ص) از منظرهای اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی می‌پردازد و فصل چهاردهم تا بیست و ششم به روی کار آمدن یزید تا شهادت سیدالشهدا علیه‌السلام اختصاص دارد. چهار فصل انتهای کتاب هم به رشادت‌های آزادگان دشت کربلا در اسارت یزید و نهایتاً مرگ یزید می‌پردازد. عبرت‌نامه‌ای در آغاز انقلاب مرحوم سیدجعفر شهیدی این کتاب را یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اسفندماه سال ۱۳۵۷ نوشت؛ هر چند که به نحوی می‌توان گفت «پس از پنجاه سال» برای پخته شدن تقریباً بیست سال زمان برده است. شهیدی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: از دیرباز یعنی از بیست سال پیش و شاید هم بیشتر می‌خواستم درباره این حادثه مهم کتابی بنویسم و هر زمان مانعی مرا بازمی‌داشت؛ لکن خاطره کار هیچ‌گاه فراموش نشد و هر چندی چون برقی که از ابر بجهد صفحه ذهن را روشن می‌کرد. وظیفه امروز به فردا و این سال به عهده سال بعد واگذار شد. با گذشت زمان بیشتر خواندم و بهتر اندیشیدم و هر بار جزئیات حادثه را در ذهن مرتب کردم و رابطه هر یک را با دیگری ژرف‌تر سنجیدم. چند سال پیش به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم خلاصه‌ای از آنچه در خاطر داشتم یا در یادداشت‌های پراکنده موجود بود در یکی از روزنامه‌های عصر تهران منتشر شد. گروهی بسیار از دوستان و آشنایان با نامه و تلفن مرا مشمول عنایت خود ساختند تا آنجا که یکی از دانشمندان خواست آن مقاله به عربی ترجمه و منتشر شود. این عنایت‌ها که بیشتر از لطف خوانندگان ناشی بود تا از اهمیت اثر، موجب شد بکوشم و کتاب را برای چاپ آماده سازم. نقد تند شهیدی به مورخان مسلمان مرحوم شهیدی در مقدمه کتابش تصریح می‌کند که با مطالعه کتب تاریخی دریافته که بخش مهمی از حوادث تاریخ صدر اسلام آن‌گونه که در کتاب‌های متقدمین آمده و بعداً به عنوان واقعیت پذیرفته شده روی نداده و جرقه این اتفاق هم از بررسی موردی چند واقعه تاریخی مانند افسانه غرانیق، جنگ جمل، ماجرای سعد بن عبدالله بن ابی سرح و مانند آن در سرش زده شده است. او بر این باور است که مورخانی مانند طبری ساده‌لوح بوده‌اند و با تکیه بر هر آنچه که شنیده‌اند و نقل آنها در کتاب‌هایشان قرن‌ها بعد دستاویزی برای مستشرقان فراهم آورده‌اند تا اسلام را تخریب کنند. مضاف بر اینکه علاوه بر ساده‌لوحی و بی‌تجربگی مورخان، اغراض سیاسی و مذهبی در نقل جهت‌دار یا خلاف واقع رویدادهای تاریخی بسیار مؤثر بوده و به همین دلیل برای فهم درست‌تر تاریخ و کشف روابط علی و معلولی باید آن را در بستر شرایط فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و سیاسی همان عصر سنجید و مورد دقت قرار داد و اگر مورخان در هنگام نگارش کتاب‌هایشان این ظرایف را مورد دقت قرار می‌دادند حتماً امروز وضع دیگری داشت.
🟨♦️🟨 ۲ چند سؤال ساده اما سخت اما کتاب پس از پنجاه سال درباره چیست؟ چه می‌گوید و اهمیتش از کجاست؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها باید بگوییم که این کتاب پاسخ‌ مفصلی است که مرحوم سیدجعفر شهیدی به سؤالات و گره‌های ذهنی خودش درباره واقعه عاشورا داده است. او در آغاز کتابش تصریح دارد آنچه پیش روی مخاطبانش گذاشته نه مقتل است و نه تاریخ و حتی به‌رغم دلبستگی‌های شدیدش به مذهب تشیع یک کتاب ترویجی برای شیعه نیست بلکه هدفش چیزی فراتر از اینهاست؛ شهیدی پس از پنجاه سال را نوشت تا به تعبیر خودش «من کوشیده‌ام تا خود بدانم آن چه رخ داد، چرا رخ داد؟» می‌توان گفت شهیدی «پس از پنجاه سال» را برای پاسخ به چند سال ظاهراً ساده اما بسیار عمیق و نفس‌گیر نوشت. چه شد اجتماع مسلمان آن روز در مقابل این حادثه تا آن حد خونسردی و بی‌اعتنایی نشان داد؟ حسین و یاران او چه جرمی مرتکب شده بودند که فقه مسلمانی کیفر آن را قتل می‌دانست؟ در کوفه هنوز عده‌ای از صحابه پیغمبر می‌زیستند… اینها می‌توانستند با همکاری گروه بزرگی از تابعین و سران شهر، حاکم کوفه را مجبور کنند تا راه دیگری جز آنچه در پیش گرفت، اختیار کند ولی چنین نکردند، چرا؟ در سال شصت و یکم، عده‌ای از یاران پیغمبر در شام به سر می‌بردند و بعضی از آنها در نزد یزید مقامی والا داشتند. چرا در این حوزه مسلمانی هیچ گونه اقدامی برای مخالفت با این فاجعه به عمل نیامد و البته مهم‌ترین و جدی‌ترین سؤال کتاب این است: چه شد که امام حسین(ع)، فرزند رسول خدا(ص) و بزرگمرد جهان اسلام، به دست مسلمانان کشته شد؟ عبرتی برای حال و آینده آیا «شهیدی» نخستین کسی بود که سعی کرد واقعه عاشورا را تحلیل کند؟ پاسخ خود او به این سؤال منفی است. مرحوم شهیدی در صفحه ششم کتابش گمان‌ها و تحلیل‌های مختلفی را که در مورد واقعه عاشورا مطرح است ذکر می‌کند و می‌گوید که با هیچ‌کدام همراه نیست؛ نه چونان «شیعیان دلباخته صافی‌اعتقاد، معتقدم او خود را به کشتن داد تا نزد پروردگار میانجی گناهان شیعه شود، همان‌ باوری که ترسایان نسبت به مسیح دارند» و نه مانند برخی مستشرقان «او را ناراضی، ماجراجو و عصیانگر رژیم ملی عربی دمشق می‌دانم.» او معتقد است در صورت توفیقش در «پس از پنجاه سال»، این کتاب به دلیل شیوه متفاوت پژوهشی‌اش به نسبت گذشتگان تا آن عصر، «عبرتی برای حال و آینده خواهد بود، چه اگر قهرمان حادثه کشته شده است [اما] آنچه او برای آن می‌جنگید و آنان که برای رسیدن به هدف به او وعده یاری دادند و به وعده خود وفا کردند یا نکردند، در طول تاریخ فراوان بوده و هستند و خواهند بود.» پاسخی که شهیدی در این کتاب به سؤالات بنیادینش می‌دهد، تلخ و تکان‌دهنده است. از نظر نویسنده، مسیری که منجر به شهادت حسین بن علی علیه‌السلام شد، نه یک اتفاق غیرمترقبه و دور از انتظار بلکه محصول طبیعی روندی می‌داند که جامعه صدر اسلام طی کرد. شهیدی به طور خلاصه بر این باور است که جامعه اسلامی به مرور به این بیماری‌ها دچار شده بود: ‌دستاویز قرار دادن سنتی برای محو سنت دیگر، به گناه رنگ دین دادن، تبعیض در اجرای احکام الهی، از بین بردن اصل مساوات اسلامی، سبقت در اسلام را بهانه امتیازطلبی قرار دادن، فخرفروشی درباره اصل و نسب، تغییر ارزش‌ها، ارتجاع جاهلی، حاکمیت جریان نفاق، برتری‌فروشی نژادی، پناه بردن به مسائل کلامی برای فرار از زیر بار مسئولیت، بی‌اعتنایی به عدالت، فراموشی برادری اسلامی، گرم‌تر و گرم‌تر شدن بازار حقیقت‌پوشی و دین‌فروشی و… بی‌عدالتی در بیت‌المال، آغاز کژراهه عمدتاً در بررسی واقعه کربلا روند طی شده را از پایان دوره معاویه تا شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بررسی می‌کنند اما سید جعفر شهیدی بر این باور است که روند منجر به شهادت آن حضرت نه ظرف یک دهه بلکه از زمان وفات پیامبر اسلام آغاز و در نهایت منجر به فاجعه کربلا شد. شهیدی معتقد است پنجاه سال پیش از واقعه کربلا، حکومت خلفا روندی را آغاز کرد که منجر به انحطاط و انحراف‌های آتی بزرگی در جامعه اسلامی شد. شهیدی می‌نویسد:چون پیغمبر از جهان رفت و ابوبکر اعلام داشت رئیس مسلمانان باید از قریش باشد و همین که در بودجه‌بندی، عمر پرداخت رقم بالاتر را به این طبقه مخصوص گردانید و مال فراوانی زیر دست و پای آنان ریخته شد، اشرافیت معنوی با اشرافیت مادی درهم آمیخت و رفته‌رفته اصل مساوات اسلامی از میان رفت تا آنجا که در پایان خلافت عثمان، قریش نه تنها به دلیل تصدی مقامات مهم دولتی بر غیر قریش برتری یافت، بلکه مقدمات برتر شمردن عنصر عرب از دیگر نژادهایی که مسلمانی را پذیرفته بودند، فراهم شد.
🟨♦️🟨 ۳ در دوره معاویه این برتری‌فروشی آشکار شد. با اعتراف به برتری نژادی عرب از غیرعرب، اصل دیگری از اصول مسلمانی نادیده انگاشته شد و اجتماع اسلامی که بر پایه مساوات استوار بود به دوره پیش از اسلام که در آن نسب بیش از هر عامل دیگری به حساب می‌آمد، نزدیک‌تر شد. او با اشاره به سیاست خلیفه دوم در توزیع بیت‌المال، دادن سهم بیشتر از بیت‌المال به یاران پیامبر به نسبت عموم جامعه را از جمله علل گسترش فاصله طبقاتی و ایجاد اشرافیت مادی و معنوی می‌داند. شهیدی در صفحه ۵۵ کتابش چنین می‌نویسد:در خلافت عمر با فتح ایران و مصر و متصرفات امپراطوری روم، ناگهان درآمد مسلمانان افزایش یافت. پیدا شدن این ثروت، عمر را به فکر انداخت که چه کند و سرانجام با مشورت صحابه، نوعی بودجه‌بندی به وجود آورد، بدین ترتیب که نام هر یک از مسلمانان را در دفتری ثبت کردند و با رعایت سبقت وی در اسلام و با نزدیکی او به پیغمبر برای او مقرری نوشتند. دیری نگذشت که تنی چند از بزرگان صحابه با همین درآمد به تجارت و مضاربه پرداختند و از این راه ثروتی سرشار اندوختند. به موازات این درآمد، از غنیمت‌های جنگی هم که پیاپی افزایش می‌یافت، نصیب بیشتری به آنان می‌رسید. نتیجه آن شد که طبقه‌ای تازه در اسلام پدید آمد که اشرافیت معنوی و مادی را با هم درآمیخت و سبب شد اصحابی که در جوانی جان برکف در رکاب پیامبر بودند در میانسالی و پیری گرفتار دنیا و محافظه‌کاری شوند. قیام مرد دین شهیدی در تحلیلی که از روند انحطاط جامعه اسلامی به دست می‌دهد به این نتیجه می‌رسد که برای امام حسین(ع) چاره‌ای جز خروج علیه حکومت ظالمانه یزید باقی نمانده بود و او به‌عنوان مرد دین باید در برابر انحراف اساسی اسلام می‌ایستاد. او در صفحه ۱۱۷ کتابش این‌طور می‌نویسد:حسین همچون پدرش مرد دین بود، نه مرد سیاست سازشکارانه و دین را همان می‌دانست که جدش از نخستین روزهای دعوت خود اعلام کرد؛ اجرای عدالت با گرفتن حقوق ضعیفان از متجاوزان، در حالی که در سراسر قلمرو اسلامی آن روزگار نشانی از این عدالت دیده نمی‌شد. تشریفاتی که به نام دین در مسجدهای مکه، مدینه، دمشق، کوفه و بصره انجام می‌گرفت، چندان بهتر از مراسمی نبود که عرب پیش از بعثت محمد در مسجدالحرام در کنار خانه کعبه انجام می‌داد؛ تشریفاتی بی‌روح برای مردم‌فریبی یا خود را فریفتن. او در قیام خود خدا را می‌خواست، پس از خدا مردم را. او می‌دید آنچه خدای اسلام به نام عبادت بر مسلمانان واجب ساخته، به خاطر آن است که آنان را مسلمانانی پاکدل، پاک‌اعتقاد و مسلمان‌دوست بار آورد تا آنچه را که روح اسلام خواهان آن است، تحقق یابد. از نظر او دین در نماز جمعه و خطبه آن که تمام کوشش خطیب صرف می‌شود تا جمله‌ها با سجع و قافیه ادا شود، خلاصه نمی‌شد. او دین را سنت خدا می‌دانست که باید در اجتماع مردم جاری باشد؛ سنتی که در آن مردم با یکدیگر برابرند و هیچ‌ نژادی بر نژاد دیگری برتری ندارد. *علیرضا ملوندی- ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار تنگسیری: موشک ابومهدی‌ ناوهای هواپیمابر دشمن را ناکارآمد می‌کند فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص موشک ابومهدی: 🔹یکی از کارهایی که این موشک می‌تواند انجام بدهد، دورسازی دشمن است و می‌تواند دشمن را از ساحل خودمان دور کند. 🔹ما می‌توانیم از عمق موشک ابومهدی را شلیک کنیم. این موشک دارای سیکر دوگانه است و در مقابله با جنگ الکترونیک دشمن موفق عمل می‌کند. 🔹موشکی که امروز به نیروهای دریایی سپاه و ارتش تحویل می‌شود، موشکی است که هم می‌تواند بر روی شناور نصب شده و هم از روی سکوهای ساحلی شلیک شود. 🔹اگر شناور شما یک هزار کیلومتر وارد عمق شود و این موشک را با برد یک هزار کیلومتری شلیک کند، دشمن یا ناو هواپیمابر باید یک هزار کیلومتر دیگر عقب‌نشینی انجام بدهد. در آن صورت هواپیماهای این ناو هواپیمابر کارایی نخواهند داشت. به همین دلیل، این موشک جزو موشک‌های تحریمی است.
💢🚀ده‌ها فروند موشک کروز دریایی «ابومهدی» به ارتش و سپاه تحویل داده شد 🔹ده‌ها فروند موشک کروز دریایی برد بلند «ابومهدی» صبح امروز با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نیروهای دریایی ارتش و سپاه تحویل داده شد. 🔹موشک کروز ابومهدی یکی از تولیدات سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برد بیش از یک هزار کیلومتر است که می‌تواند اهداف دریایی را منهدم کند. 🔹استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سَر جنگی موشک ابومهدی، قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها را به این موشک بخشیده است. 🔹موشک ابومهدی قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری این موشک قابلیت به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز داراست. 🔹موشک ابومهدی قابلیت پرواز در ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن را دارد و می‌تواند مسیر و ارتفاع خود را با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاهی به ویژگی‌های موشک «ابومهدی» 🔹موشک کروز ابومهدی یکی از تولیدات سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برد بیش از یک هزار کیلومتر است که می‌تواند اهداف دریایی را منهدم کند. 🔹استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سَر جنگی، قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها و قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت جزو ویژگی‌های این موشک است.
🔴 فضائلی:‌ خسارت‌های فتنهٔ ۸۸ با خلق یک صحنهٔ تصادفی کم‌رنگ نمی‌شود 🔹عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر انقلاب:خسارت‌‌های سنگین مادی و معنوی فتنهٔ ۸۸ فراموش نمی‌‌شود و افراطیون یک جريان نمی‌توانند با خلق یک صحنه یا بهره‌برداری از یک صحنه‌ٔ تصادفی و ناخواسته، نقش عوامل مؤثر در آن فتنه را کم‌رنگ یا محو نمایند. 🇮🇷👇 @iransarafrazman
تپسی/پاسپورت/بهائیت امشب بعداز موکبمون توی کرج تپسی گرفتم که بیام تهران خونمون، ساعت۳:۴۰دقیقه صبح تپسی گرفتم یه راننده جوان تیپ و قیافه امروزی، سلام علیک کردیم گفت این موکب شماس؟ گفتم اره، منتظر گاردش بودم که گفت ماهم یه جا دیگه موکب داریم چهره و تیپش به این حرفا نمیخورد اما مرد این حرفا بود، به محض اینکه دید بهائیا توی اون شهرک نمیذارن کسی عزاداری کنه رفته یه موکب زده چایی شربت میده، جالبش اینجاس میگفت از ۱۲شب تا۷صبح مسافرکشی میکنم خرج ایستگاه دربیاد، حتی یه جوان امروزی از این فرقه ضاله بهائیت بیزاره برا اینکه پوزشونو به خاک بماله بیخ گوششون شعائر رو حفظ کرده و بی تفاوت نبود میگفت من برا امام حسین جون میدم اینا دشمن امام حسینن، من که ازش درس گرفتم راست میگفت ما با بهائیها نه دوستیم نه هم وطن علی آقا دمتگرم❤️ مي گفت که برای اولین بار میخواستم برم کربلا ، اینم پاسپورتمه ولی چون شنیدم این بهائیها نمیذاشتن اونجا کسی مشکی بزنه و عزاداری کنه کربلا نرفتم و کربلای من اینجاس، اینجایی که باید پرچم امام حسین رو ببرم بالا و کربلا نرفتم و هزینه کربلامم گذاشتم برا ایستگاه ✍️ حاج سامان @madare0120