eitaa logo
بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی
1.3هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
781 ویدیو
184 فایل
🔷انعکاس اخبار دانشگاهی، تحلیل‌های دانشگاهیان و رویدادهای تشکلی؛ با اولویت بوم خراسان شمالی 📲جهت ارتباط (ادمین) :⬇️ @hadis_tofigh
مشاهده در ایتا
دانلود
42.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | از بی‌حجابی اجباری چه می‌خواهند؟ ▪️بسته‌ای طراحی شده که اگر تسلیم نقطه آغازینش شویم، اتفاقاتی مانند شکستن هیبت نظام خواهد افتاد. می‌گویند، بدون اینکه کسی وارد خیابان شود طرح صیانت را ملغی کردیم؛ با چند کمپین جزئی ورود خانم‌ها را به ورزشگاه مجاز کردم؛ با صدهزار نفر حجاب اجباری را برداشتم؛ خوب با ۵۰۰ هزار نفر نظارت استصوابی رو برمی‌داریم. احتمالاً دو میلیون نفر بیاوریم طومار ولایت فقیه را می‌پیچیم. این بدان معنی است که داریم به دشمن این را یاد می‌دهیم که مسیر این است. 🇮🇷@bso_nkh
بدانید | نشست بصیرتی «انقلاب اسلامی، پیشرفت یا پسرفت؟ » 📌با حضور: جناب «آقای شورزاده» از فعالین حوزه ی فرهنگی 📌سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت 10 📌مکان: دانشگاه آزاد اسلامی جاجرم 🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | سلسله نشست های تحلیلی و گفتمانی 🔻موضوع: گوهر عفاف و حجاب 👤با حضور: پوریا سرداریان مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی و مدرس نسرا 📆 پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ⏰ ساعت ۲۰ 🌐پخش زنده در کانال خبرفوری و نسرای خراسان شمالی پیام رسان روبیکا👇 🆔 https://rubika.ir/khabarefori_kh 🆔 https://rubika.ir/nasra_nkh 🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | مناسبت های خرداد ماه ۱۴۰۲ جهت انجام فعالیت های تبیینی: 🔸 ۱ خرداد: سالروز سخنرانی رهبرانقلاب در جمع دانشجویان در سال ۹۸ و اشاره به جریان حلقه‌های میانی 🔸 ۱ خرداد: ولادت حضرت معصومه (س) (۱۷۳ ه‍‌.ق) و روز دختران 🔸 ۱ خرداد: آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۹ 🔸 ۲ خرداد: پیروزی محمد خاتمی در هفتمین انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۷۶ ه‍.ش) 🔸 ۳ خرداد: حماسه آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت 🔸 ۷ خرداد: افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی (۱۳۵۹ ه‍.ش) 🔸 ۷ خرداد: امضای قرارداد نفتی بین دولت ایران و کمپانی نفت انگلیس (۱۳۱۲ ‌ه‍.ش) 🔸 ۱۳ خرداد: سخنرانی تاریخی عصر عاشورای امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم (۱۳۴۲ ه‍.ش) 🔸 ۱۴ خرداد: ارتحال رهبر کبیر انقلاب‌اسلامی (۱۳۶۸ ه‍.ش) 🔸 ۱۴ خرداد: انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام اسلامی (۱۳۶۸ ه‍.ش) 🔸 ۱۵ خرداد: قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ 🔸 ۲۰ خرداد: عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا از سوی امام خمینی (۱۳۶۰ ه‍‌.ش) 🔸 ۲۲ خرداد: سالروز انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ 🔸 ۲۷ خرداد: روز جهاد کشاورزی (تشکیل جهادسازندگی به فرمان حضرت امام خمینی) (۱۳۵۸ ه‍‌.ش) 🔸 ۲۸ خرداد: پیروزی حجت الاسلام رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری (۱۴۰۰ ه‍‌.ش) 🔸 ۲۹ خرداد: در گذشت دکتر علی شریعتی (۱۳۵۶ ه‍‌.ش) 🔸 ۳۱ خرداد: روز ازدواج، ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) 🔸 ۳۱ خرداد: شهادت دکتر مصطفی چمران (۱۳۶۰ ه‍‌.ش) 🌐 @geraa_ir 🇮🇷@bso_nkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 بخوانید | دعوت عربستان از بشار اسد، کارآمدی راهکار مقاومت آنزمان که غربگرایان راهکار مصالحه و تسلیم در برابر غرب را برتر از راهکار مقاومت میدانستند، رهبر انقلاب تاکید داشتند که بررسی هزینه ی نهایی هر دو راهکار نشان میدهد که نهایتا مقاومت، علیرغم سختی هایش، منافع دراز مدت و بیشتری دارد. اینک که در هفتگرد شهادت سردار، بشار اسد پا به عربستان میگذارد و با برادر بندر بن سلمانی همنشین میشود که روزی قول براندازیش را به غربی ها داده بود، بر همگان بیش از پیش روشن میشود که راهکار مقاومت (دربرابر آن برجام نیم بند و وابسته ساز) هم عزت آفرین است و هم از جهت منطق شریعت و جغرافیا و حتی اقتصاد به صرفه تر و پر منفعت تر. ان شالله با همت بخش اقتصادی و انسجام سیاسی در حوزه ی روابط با منطقه، از فرصتهای پیش آمده به برکت خون سردار و سربازانش برای شکوه ایران بهره ببریم. تا خسروان چه دانند... ✍ دکتر جواد اصغری‌راد، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بجنورد 🇮🇷@bso_nkh
📝بخوانید | علت عدم قیام امام حسین در زمان معاویه ابتدا برای شروع بحث باید به این نکته توجه کنیم که اساسا چرا قیام؟ یعنی فلسفه خود قیام را تببین و تشریح کنیم، بعد به این نکته بپردازیم که اگر قیام و فلسفه آن ضروری بنظر رسید، چه کسی با چه مشخصاتی علیه چه کسی با چه ویژگی هایی می‌تواند قیام کند؟ بعد به این بپردازیم که حال، امام حسین یا هر معصوم دیگری یا هر کسی که در این جریان قرار دارد، صلاحیت قیام کردن را دارد یا نه؟ علیه چه کسی یا چه کسانی می‌توانند قیام کنند؟ در آخر هم در این مورد بحث میکنیم که امام حسین علیه‌السلام چرا در زمان معاویه قیام نکردند و شرایط آن زمان را بررسی میکنیم. 🔸قیام به معنای برخاستن، بلند شدن، ایستادن و مبارزه کردن است. قیام در ادبیات دینی ما و ادیان الهی یعنی ایستادگی مقابل ظلم و جور و در یک کلمه مبارزه با استکبار. اساسا خداوند متعال اگر با هر گناهی کنار بیاید، اما تکبر را نمیبخشد و آن را از گناهان نابخشودنی و کبیره میداند. حال تکبر چسیت؟ تکبر یعنی بزرگ دانستن خویش بی آنکه بزرگ باشی. پس بزرگی و عظمت مخصوص ذات اقدس اله است؛ لذا این مسئله تبدیل شده است به یک فلسفه‌ای برای قیام کردن در ادبیات دینی ادیان الهی. لذا از اینجا متوجه می‌شویم کسانی شایستگی قیام را دارند که در مقابل این ظلم و جور و استکبار مبارزه کنند. پس اینجا دو جریان مشخص میشود: 🔹۱. جریانی که خود را برتر و بزرگتر از دیگران می‌پندارند و استکبار می‌ورزد 🔹۲. جریانی که به مبارزه با آنان پرداخته و با استکبار مبارزه میکند. حال که جریان مشخص شد، باید بررسی کرد امام حسین علیه السلام در کدام جبهه قرار می‌گیرد؟ لزوما با آن تعریفی که ما از مفهوم استکبار ارائه کردیم، امام حسین علیه السلام در زمره مستکبرین قرار نمی‌گیرد، زیرا امام هیچ گاه ادعایی مبنی بر بزرگ دانستن خویش نداشته، بلکه خود را بنده و مطیع خداوند می‌داند و حتی دیگران را نیز به بندگی خداوند توصیه می‌کند. در مقابل، معاویه و در زمان قیام امام حسین علیه السلام، یزید، خود را بزرگ و برتر دانسته و خود را در جایگاهی می‌پنداشته که می‌توانند برای جهان اسلام تصمیم گرفته، در صورتی که صلاحیت آنرا نداشتند. 📍البته یکی از دلائلی که امام حسین علیه السلام در زمان معاویه قیام نمی‌کند این است که معاویه علنی به فسق و فجور نمی‌پرداخت و ظاهر خویش را حفظ می‌کرد. لذا بین مردم به فردی زاهد، با تقوا و مقید به احکام اسلامی شناخته شده بود. در صورتی که اینگونه نبود و معاویه به هیچ یک از احکام اسلامی مقید نبوده و حتی تمامی مفاد صلح نامه امام حسن علیه السلام را زیر پا گذاشت و به آن عمل نکرد. 📍یکی دیگر از دلائلی که امام حسین علیه السلام در زمان معاویه با وجود زیر پا گذاشتن صلح نامه قیام نکردند، این بود که مردم، سیدالشهدا را فردی جنگ طلب، مدعی حکومت و پیمان شکن می‌دانستند! 📍نکته دیگر اینکه درخواستی از سوی مردم برای مبارزه با معاویه و جنگیدن با وی وجود نداشت. در صورتی که هنگام روی کار آمدن یزید، طبق اسناد تاریخی حدود ۴۰۰۰ نامه خدمت امام حسین علیه السلام مبنی بر قیام علیه یزید رسید که این خود مدعایی است بر اینکه مردم در آن زمان فهم آنرا داشتند که یزید حاکم مستکبر و فاسقی است، اما این باور میان همان مردم در زمان حکومت معاویه وجود نداشت. لذا با وجود این دلائل سید الشهدا در زمان معاویه قیام نکردند و به مبارزه لفظی و البته برائت از حاکم جور (معاویه) پرداختند، اما هیچ گاه نه خود دست به شمشیر برده و نه اجازه شمشیر کشیدن را به یارانشان دادند. ✍ محمدکاظم فهندری، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه بجنورد 🇮🇷@bso_nkh
10.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | ۳ تروریست اعدام‌شده حمله تروریستی محله «خانه اصفهان» چگونه ۳ مدافع امنیت را شهید کردند؟ 📍مراقب باشیم جای جلاد و شهید را در اذهان نوجوانان و جوانان‌مان عوض نکنند. 🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | نشست مجازی روایت زنانه جنگ 🔸با موضوع: نقش زنان در دفاع مقدس ⚜با حضور خانم زنگنه (مسئول خواهران مطرا) 🔰به دعوت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان 🗓یکشنبه‌ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕤ساعت ۲۱:۳۰ 🌐بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/rafda/esfahan 🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | مستند پیشنهادی برای اکران در دانشگاه‌ها 🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید| برگزاری جشن روز دختر همراه با مولودی مسابقه های جذاب نمایشگاه کتاب غرفه اگاهی همراه با اهدای هدیه و پذیرایی 🇮🇷@bso_nkh
📣 بدانید | جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ⏰ زمان: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۱ 📍مکان: سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر محل فروش بلیط مقابل ساختمان فنی یک 🇮🇷@bso_nkh