eitaa logo
اندیشه برتر
12.9هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
6.3هزار ویدیو
34 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. شناسه دریافت سوال: @pasokhgo313 ✅ ارتباط با ادمین: @ahkam1375
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 #حدیث روز: 🌺پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🍃 قالَ الْمَهْدِيُّ يَمْلَأُهَا قِسْطاً وَ عَدْلا. 📚بحار الأنوار، ج51، ص: 71 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢پاسخ‌های جالب مردم غرب، به دو سوال در مورد منجی 👈اگه بتونی ازش فقط یک چیز بخواهی، اون چیه؟ 👈فکر میکنی اون از تو چی می‌خواد؟ #منجی #تمدن_غرب #مهدویت 🆔 @kalamema
💠فواید دعا برای امام زمان(ع) ⁉️یکی دیگر از سوالاتی که در رابطه با امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) مطرح است، این است که دعای ما برای سلامتی حضرت چه معنایی دارد، در حالی‌که خداوند متعال خود اراده کرده که ایشان زنده و سلامت باشند؟ ✅در پاسخ می‌گوییم: دعا برای ایشان دو اثر دارد: 1. تاثیر دعا برای خود حضرت؛ 2. تاثیر دعا برای دعاکننده. 1⃣در مورد اول باید گفت: دعا برای سلامتی حضرت می‌تواند موثر باشد، زیرا خداوند متعال اراده کرده ایشان زنده بماند و دنیا را فتح کند و این مطلب با بیمار شدن حضرت در زمان کوتاهی منافات ندارد، چراکه حضرت به این سبب که انسان است و در همین عالم زندگی می‌کند، در معرض آفات و بلایا قرار می‌گیرد، هم‌چنا‌ن‌که دیگر ائمه اطهار(علیهم‌ا‌لسلام) در زمان خود، بیمار می‌شدند و دعا می‌تواند در دور کرن این بلاها و بیماری‌ها از وجود نازنین حضرت موثر یاشد.(آفتاب مهر، ص 93) 2⃣در مورد دوم هم می‌توان گفت: دعا کردن راهی است برای این‌که امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را یاد کنیم، و به این وسیله با آن عزیز، ارتباط روحی و معنوی پیدا کنیم و این ارتباط ثمرات بسیاری برای رشد و کمال روحی ما دارد. در واقع دعا برای امام، نوعی عرض اردت و محبت به اوست که قطعا از سوی آن منبع جود و کرم، بی‌پاسخ نخواهد ماند و دعا کننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهد داد. دعا کردن برای او، یعنی مقدم کردن ایشان بر خود و بر حوائج خود، این موضوع نیز یعنی زیاد شدن محبت ما نسبت به حضرت؛ و این محبت است که دل آدمی را پاک و طاهر می‌سازد و باعث رشد و تعالی انسان می‌شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚آفتاب مهر، یکصد پرسش و پاسخ مهدوی، جمعی از محققین مرکز تخصصی مهدویت،بنیاد فرهنگی حضرت مهدی، قم، 1390 ش 🆔 @kalamema
💢«البانی» محدث و سلفی برجسه معاصر 👈 انکار مهدی(عجل‌‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، انکار خداوند متعال است. #وهابیت #مهدویت #اهل_تسنن #البانی 🆔 @kalamema
لحظه ها رامتوسل به دعاییم بیا سالیانی است که دل تنگ شماییم بیا آسمان خواهش یک جرعه نگاهت دارد نه که ما، فاطمه هم چشم به راهت دارد... 🌺🌺میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بر تمام محبین ایشان مبارک باد 💐💐💐 🆔 @kalamema
💠ولادت امام زمان در میان علمای اهل سنت ✅در بین مسلمانان تنها شیعیان معتقد به تولد امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نیستند؛ بلکه در طول تاریخ تعداد زیادی از علمای صاحب‌نام اهل سنت نیز به تولد حضرت اذعان داشته‌اند که تعدادی از آنان را برای نمونه ذکر می‌کنیم 1️⃣فخرالدین رازى: وی متوفی 606 قمری عالمی بزرگ، متكلم و مفسر برجسته اهل سنت است، در کتاب «الشجره المباركه في أنساب الطالبيه» از دو پسر برای امام حسن عسکری(علیه‌السلام) نام می‌برد و می‌نویسد: «اولی، صاحب‌الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و دومی، موسی که در زمان حیات پدرش از دنیا رفت». 2️⃣عزالدین ابن اثیر: وی متوفی 630 قمری محدث و مورخ بزرگ اهل سنت است، به‌صراحت از وجود فرزند امام حسن عسکری(علیه‌السلام) نام می‌برد. 3️⃣احمد بن ابراهیم بن خلکان: وی متوفی 681 قمری قاضی، ادیب و مورخ مشهور اهل سنت است، او ولادت حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را در روز جمعه نيمه شعبان، سال 255 قمری نقل کرده است. 4️⃣محمد بن احمد ذهبی: وی متوفی 748 قمری محدث، مورخ و رجالی صاحب‌نام اهل سنت است، در کتاب‌های خود از حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نام‌برده و تولد حضرت را ثبت کرده است. 🆔 @kalamema برای مطالعه بیشتر و مستندات این گفته رجوع کنید به: 🌐 http://yon.ir/5Ymvw
🔹 #حدیث روز: 🌺امام علی(علیه‌السلام): 🍃 حسبك من توكّلك أن لا ترى لرزقك مجريا إلّا اللّه سبحانه. 📚غرر الحكم و درر الكلم، ص350 🆔 @kalamema
💠زنان ابزار شیطان نیستند!! 💢در کتاب‌های روایی، احادیثی وجود دارد که در آن‌ها به این نکته اشاره شده است که زن یکی از ابزارهای شیطان برای فریب است، از این‌رو برخی مخالفان اسلام تلاش کرده‌اند، این گونه به مخاطبان خویش القا کنند که اسلام زن را شیطانی می‌دانند و برای وی جایگاهی قائل نیست، در ادامه به برخی از این روایات اشاره می‌کنیم، و در نهایت به بررسی این ادعا می‌پردازیم: 🔲پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله): «زنان دام‌های شیطان هستند».[1] در سخن دیگر می‌فرمایند: «از دنيا و از زنان بپرهيزيد؛ زيرا شيطان نگران و در كمين است و هيچ‌يك از دام‌هاى وى براى صيد پرهيزكاران مانند زنان مورد اطمينان نيست».[2] هم‌چنین فرمود: «اگر زنان نبودند مردان وارد بهشت مى شدند».[3] ✅در مورد این گونه روایات ــ جدا از بحث سندی که باید هر کدام به تنهایی مورد بررسی قرار گیرد ــ لازم است به چند نکته توجه داشت: 1⃣.اگر قرار است، در مورد جایگاه زن در اسلام سخنی گفته شود، لازم است به تمام منابع اسلام مراجعه شده، سپس بر اساس این مجموعه، دیدگاه اسلام تبیین گردد، نه این‌که تنها به چند روایت اکتفا شود، اکنون با توجه به این نکته، به این حقیقت راه می‌یابیم که از دیدگاه اسلام و قرآن، بین زن و مرد برای انجام عمل صالح، هیچ تفاوتی وجود ندارد[نحل/ 97؛ احزاب/ 35] و از سوی دیگر در برخی از روایات به مقام بالای زن اشاره شده است، به گونه‌ای که مولای متقیان علی(علی‌علیه‌السلام) از زنان به عنوان امانت الهی نام می‌برد و می‌فرماید: «زنان، نزد شما امانت‌های خدا هستند، آزارشان نرسانید و بر آن‌ها سخت نگیرید».[4] و حتی در برخی از روایات، محبت به زنان به عنوان، ابزاری برای سنجش ایمان معرفی شده است، آن‌چنان‌که امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرماید: «هر اندازه محبت شخصی به زنش افزایش یابد، به همان میزان به ایمانش افزوده می‌شود».[5] پس بر اساس این نکات، دیگر نمی‌توان این ادعا را پذیرفت که اسلام زن را شیطانی می‌داند. 2⃣. در حقیقت مجموعه این‌گونه روایات، بر خلاف ادعای بیان شده در صدد بیان این نکته نیست که زنان شیطانی هستند، بلکه این احادیث در تلاش است به مردها هشدار دهند که در برخورد با زنان خویشتن‌دار باشند و تقوای الهی را پیشه کنند، در واقع اين روايات بيان نقطه ضعف مردان است نه نقطه ضعف زنان، زيرا به مردان هشدار مى دهد كه جلوه‌گرى زنان، شما را از خدا و عبادت دور نسازد. برای درک این مطلب، این‌گونه می‌توان مثال زد، که اگر شخصی بگوید «اگر اتومبيل نبود، هيچ تصادفى رخ نمى داد» این جمله به این معنا نیست که انسان‌ها از ماشین استفاده نکنند، زیرا منافع استفاده از ماشین بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بلکه این جمله در تلاش است به مخاطب هشدار دهد که اگر مراقب نباشد و احتیاط نکند، این وسیله مفید برایش خطرناک خواد بود. ــــــــــــــــــ 📚پی‌نوشت [1]. من لا يحضره الفقيه، شیخ صدوق، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ج4، ص376. [2]. نهج الفصاحة، ابو القاسم پاينده، دنياى دانش، ص164. [3]. ذكر اخبار اصبهانى، الامام الحافظ أبى نعيم أحمد بن عبد الله الاصبهانی طبع في مدينة ليدن المحروسة بمطبعة بريل، 1934 م، ج 1، ص 233. [4]. مستدرك الوسائل، محدث نوری، مؤسسة آل البيت عليهم السلام، قم، ج14، ص 325 [5]. من لا يحضره الفقيه، همان، ج3، ص384. 🆔 @kalamema
#نقد_هاوکینگ 💢 بروس گوردن: ادعاهای استفن هاوکینگ غیر منطقی است. #خدا_شناسی #خداشناسی #جهان_شناسی #هاوکینگ #آتئیسم #منکر_خدا 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽حجاب در کجای قرآن آمده است!؟ 👈پاسخ این سوال را از یک دختر مسلمان بشنوید!؟ 🔳 واقعاً توضیحاتش خیلی کامل هست. بفرستید برای کسانی که می‌گن کجای قرآن حجاب آمده !؟ #حجاب #حجاب_فاطمی 🆔 @kalamema
💢تهمتی ناروا به امام صادق(ع) ❌يكی از دلائلی كه علمای اهل سنت برای اثبات حُسن روابط ميان اهل بيت(عليهم‌السلام) و خلفای سه‌گانه استدلال می‌كنند و با استفاده از آن موضع شيعيان در برابر خلفا را مورد انتقاد قرار می‌دهند، روايتی است که از قول امام جعفر صادق(عليه‌السلام) نقل می‌كنند: «ابوبکر دو بار مرا به دنیا آورده است». ما به صورت مختصر سند و دلالت این حدیث را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ⛔️اشکالات سندی اين روايت را هيچ يك از علمای شيعه نقل نكرده‌اند، تنها مرحوم ابو الفتح اربلی در كتاب كشف الغمه آن را از عبد العزيز بن اخضر جنابذی كه سنّی حنفی است نقل كرده است. حافظ عبدالعزيز جنابذی گفته است: «ابو عبدالله جعفر بن محمد(علیه‌السلام) مادرش امّ فروه از طرفی دختر قاسم بن محمد بن ابوبكر صدّیق است و از طرف ديگر مادرش اسماء، دختر عبدالرحمن بن ابوبكر صدّیق است و به همین خاطر امام صادق(عليه‌السلام) فرموده: «ابوبكر دو بار مرا به دنيا آورده يعنی از دو طرف نسب من به ابوبكر می‌رسد».[1] 1⃣. عبدالعزيز جنابذی متوفای 611 ق می‌باشد که روایت را به صورت مرسل از امام صادق(عليه‌السلام) نقل کرده است و روايت مرسل ارزشی برای استدلال ندارد. 2⃣. اين شخص سنّی مذهب است؛ چنان‌چه ذهبی در سير اعلام النبلاء درباره وی می‌نويسد: «جنابذی امام، عالم، محدث، حافظ،... ثقه، فهیم، خیر و... می‌باشد».[2] بهترين شاهد بر سنی بودن اين شخص، استفاده از كلمه «صدّيق» برای ابوبكر است؛ در حالی كه همه شيعيان می‌دانند كه اين لقب از القاب اختصاصی اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) بوده است. از اين‌ رو، اين روايت از نظر شيعيان ارزشی ندارد. و معنی ندارد كه بر اساس روايتی كه شيعه قبول ندارد، عليه آن‌ها استدلال شود. ⛔️مناقشه در دلالت روايت: 1⃣شهيد نور الله تستری در جواب اين مطلب می‌نويسد: «بر فرض روایت صحیح باشد، اين‌كه آن حضرت فرموده: "ابوبكر مرا دو بار به دنيا آورده" واقع را بيان می‌كند نه اين‌كه افتخار كند. 2⃣با مراجعه به سيره آن حضرت می‌بينيم كه بالاترين افتخار برای آن حضرت، قبول ولايت و امامت جدّش اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) است، نه ولادت از او. امام صادق(عليه‌السلام) می‌فرمايد: «ولايت علی بن أبی طالب(عليه‌السلام) برای من محبوب‌تر از ولادتم از طریق اوست؛ چرا كه قبول ولايت او برای من واجب، و فرزند او بودن امتياز است».[3] 3⃣از طرفی آیا امکان دارد امام صادق(عليه‌السلام) با سيره و روش جدش اميرالمؤمنين و مادرش فاطمه(عليهماالسلام) مخالفت کند؛ در صورتی كه آن دو بزرگوار در تمام عمرشان لحظه‌ای با ابوبكر بيعت نكردند و خلافت او را به رسميت نشناختند؛ بخاری در صحيح‌ خود(معتبرترین كتاب اهل سنت) می‌نويسد: «فاطمه دختر رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌وسلم) در حال خشم و غضب، ابوبكر را ترك نموده و بر او همچنان غضب‌ناك ماند تا وفات کرد».[4] حال چگونه می‌شود كه حضرت صديقه طاهره(علیهاالسلام) از ابوبكر غضب‌ناك باشد، ولی فرزندش امام صادق(عليه‌السلام) به انتساب به او افتخار نمايد؟ 👈امیرالمؤمنین(عليه‌السلام) هم معتقد بود ابوبکر خائن و کذّاب و حیله‌گر و... می‌باشد؛ مسلم در صحيح خود می‌نويسد: «(عمر می گوید) زمانی كه رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌وسلم) از دنيا رفت، ابوبكر گفت من جانشين رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌وسلم) هستم، شما دو نفر آمديد و (تو ای عباس) ميراث پسر برادرت(پيامبر) را طلب كردی و اين(علی) ميراث همسرش از پدرش را طلب می‌كرد. ابوبكر گفت كه رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌وسلم) فرموده است: "ما ارث به جای نمی‌گذاريم، هر آن‌چه از ما باقی میماند صدقه است" شما دو نفر ابوبكر را دروغ‌گو، گناه‌كار، پيمان‌شكن و خائن می‌دانستيد».[5] بنابراین ممکن نیست امیرالمؤمنین(عليه‌السلام) فردی را خائن و دروغ‌گو بداند ولی فرزندش، به او افتخار كند. ــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚پی نوشت [1]. « وقال الحافظ عبد العزيز بن الأخضر الجنابذى رحمه الله أبو عبد الله جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن أبى طالب عليهم السلام الصادق وأمه أم فروة واسمها قريبة بنت القاسم بن محمد بن أبى بكر الصديق رضى الله عنه وأمها أسماء بنت عبد الرحمن بن أبى بكر الصديق ولذلك قال جعفر عليه السلام ولقد ولدنى أبو بكر مرتين »؛ كشف الغمة، اربلی، على بن عيسى، دار الاضواء، بيروت، ج2، ص374. [2]. سير أعلام النبلاء، ذهبی، دار الحديث، قاهره، 1427ق، ج16، ص72. [3]. بحار الأنوار، مجلسی، مؤسسة الوفاء، چاپ دوم، 1403ق، ج39، ص299. [4]. صحيح، بخاری، دار طوق النجاة، چاپ اول، 1422هـ، ج4، ص79. [5]. صحيح، مسلم نيشابوری، دار إحياء التراث العربی، بيروت،ج3، ص1377. 🆔 @kalamema
#بزرگان_شیعه_و_تحریف_قرآن 💠تحریف قرآن یکی از تهمت‌های بزرگی است که به شیعیان می‌زنند، در حال که بزرگان شیعه این اندیشه را رد می‌کنند. 👈 این مورد: #شیخ_صدوق #تحریف_قرآن #قرآن 🆔 @kalamema