eitaa logo
اندیشه برتر
13.5هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
32 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. کانال های دیگر ما: @ahkamdin @pasdar_eshgh شناسه دریافت سوال: @pasokhgo313 ✅ ارتباط با ادمین: @ahkam1375
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه همراهان بزرگوار از این پس می توانید تمامی مطالب کانال را در پیام رسان نیز دنبال کنید. https://eitaa.com/kalamema
🔶🔸اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن. ♻️ تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود. رهبر همه پیامبر بود. بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل، ابو حنیفه، امام مالک و امام شافعی. 🔆اولا: ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ ) یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی . 🔆دوما: اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند . اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱) 🔆 سوما: تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند . قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵) ✅ پس ما شیعه هستیم بدلیل اینکه: 1- ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا ) 2- یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون ) 3- همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله ) شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟ https://eitaa.com/kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام علی(علیه‌السلام): 🍃صَوْمُ شَعْبَانَ يَذْهَبُ بِوَسْوَاسِ الصَّدْرِ وَ بَلَابِلِ الْقَلْب 📚الخصال، ج2، ص612 🆔 @kalamema
💠دفاع از حریم اهل بیت وظیفه شیعه 💢درباره چگونگی رحلت و محل دفن حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در بین تاریخ نویسان اختلاف نظر وجود دارد و سه احتمال برای آن ذکر کرده‌اند: مصر، مدینه، شام. 1️⃣ عده‌ای معتقدند که مقبره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در «قاهره» پایتخت مصر است. و علت آن را این چنین ذکر می‌کنند: چون حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک می‌کرد، یزید دستور داد که او را از مدینه تبعید کنند، حضرت نیز مصر را انتخاب کرد، حاکم مدینه او را همراه عدّه دیگری از زنان بنی هاشم به مصر فرستاد و همان‌جا نیز از دنیا رفت.[1] این نقل را عده‌ای از علما به دلیل وجود راویان مجهول از جمله «زهران بن مالك» ، «عبدالله بن عبدالرحمن العتبی» ، «علی بن احمد الباهلی» ، «قاسم بن عبدالرزاق» و ... رد کرده‌اند[2] و بیان داشته‌اند که زینبی كه در مصر (قاهره) دفن شده، «زینب بنت یحیی المتوج بن الحسن الانور بن زید بن حسن بن علی بن ابی طالب(علیه‌السلام)» است.[3] 2️⃣ عده‌ای دیگر هم‌چون محقق سید محسن امین(نویسنده کتاب اعیان الشیعه) و محلاتی(نویسنده کتاب ریاحین الشریعه) و علامه بیرجندی(نویسنده کتاب کبریت احمر) معتقدند که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مدینه و در قبرستان بقیع مدفون است و درباره قبری که در شام می‌باشد، گفته‌اند: این قبرمتعلق به ام کلثوم، همسر مسلم بن عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد یا مربوط به ام کلثوم صغرى یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام کلثوم می‌باشد.[4] اشکالی که به این نظریه وارد است، این است که با توجه به شخصیت و جایگاه عظیم و والای حضرت زینب(علیها السلام)می بایست قبر ایشان همانند قبر بسیاری از بزرگان بنی هاشم، از جمله ام البنین مشخص بود، درحالی كه در هیچ یك از كتب مربوط به تاریخ مدینه و مزارات این شهر، نامی از محل قبر او به میان نیامده است. بنابراین چگونه ممكن است قبر حضرت زینب در بقیع باشد، اما هیچ نشانی از آن نباشد، و در هیچ تاریخی یاد نشده باشد؟ 3️⃣ برخی نیز معتقدند که مقبره حضرت در شام است. نقل می‌کنند که چون در مدینه قحطی شدیدی آمد، عبدالله جعفر به همراه حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به سوی مزرعه‌ای در شام رفتند و در آن جا اقامت گزیدند تا این که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) مریض شد و در آن دیار از دنیا رفت.[5] ✅نتیجه آن که از سه احتمالی که برای قبر حضرت زینب(علیها السلام) شمرده اند،احتمال مصر دارای اشکالات فراوانی می باشد و قابل قبول نیست، احتمال مدینه نیز بدون دلیل است و هیچ سند معتبر و دلیل و شواهد قطعی و حتی ظنی نیز برای آن وجود ندارد، اما احتمال شام و قبر کنونی حضرت قوی تر و استوارتر به نظر می رسد. 👈دکتر سید جعفر شهیدی می‌نویسد: «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب(سلام‌الله‌علیها) پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود، چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیل‌هایی آورده است... این زیارتگاه‌ها(شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آن ها به بزرگی یاد می‌شود و دوست‌داران اهل بیت(علیهم‌السلام) با خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان می‌دارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد می‌کنند.»[6] ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚پی‌نوشت [1]. ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج 3، ص34. [2]. اخبار الزینبات، نسابه عبیدلی، ص 125- 122. [3]. اعیان الشیعه، سید محسن امین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، 1418 ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج 7، ص 142. [4].همان، ج 11، ص 58. [5]. ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج 3، ص 37. [6]. زندگانی حضرت فاطمه(ع)،سید جعفر شهیدی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ص 262. 🆔 @kalamema