eitaa logo
اندیشه برتر
13.1هزار دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
6.1هزار ویدیو
32 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. کانال های دیگر ما: @ahkamdin @pasdar_eshgh شناسه دریافت سوال: @pasokhgo313 ✅ ارتباط با ادمین: @ahkam1375
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه همراهان بزرگوار از این پس می توانید تمامی مطالب کانال را در پیام رسان نیز دنبال کنید. https://eitaa.com/kalamema
🔶🔸اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن. ♻️ تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود. رهبر همه پیامبر بود. بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل، ابو حنیفه، امام مالک و امام شافعی. 🔆اولا: ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه اهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ ) یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی . 🔆دوما: اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند . اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱) 🔆 سوما: تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند . قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵) ✅ پس ما شیعه هستیم بدلیل اینکه: 1- ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا ) 2- یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون ) 3- همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله ) شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟ https://eitaa.com/kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام علی(علیه‌السلام): 🍃صَوْمُ شَعْبَانَ يَذْهَبُ بِوَسْوَاسِ الصَّدْرِ وَ بَلَابِلِ الْقَلْب 📚الخصال، ج2، ص612 🆔 @kalamema
💠دفاع از حریم اهل بیت وظیفه شیعه 💢درباره چگونگی رحلت و محل دفن حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در بین تاریخ نویسان اختلاف نظر وجود دارد و سه احتمال برای آن ذکر کرده‌اند: مصر، مدینه، شام. 1️⃣ عده‌ای معتقدند که مقبره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در «قاهره» پایتخت مصر است. و علت آن را این چنین ذکر می‌کنند: چون حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک می‌کرد، یزید دستور داد که او را از مدینه تبعید کنند، حضرت نیز مصر را انتخاب کرد، حاکم مدینه او را همراه عدّه دیگری از زنان بنی هاشم به مصر فرستاد و همان‌جا نیز از دنیا رفت.[1] این نقل را عده‌ای از علما به دلیل وجود راویان مجهول از جمله «زهران بن مالك» ، «عبدالله بن عبدالرحمن العتبی» ، «علی بن احمد الباهلی» ، «قاسم بن عبدالرزاق» و ... رد کرده‌اند[2] و بیان داشته‌اند که زینبی كه در مصر (قاهره) دفن شده، «زینب بنت یحیی المتوج بن الحسن الانور بن زید بن حسن بن علی بن ابی طالب(علیه‌السلام)» است.[3] 2️⃣ عده‌ای دیگر هم‌چون محقق سید محسن امین(نویسنده کتاب اعیان الشیعه) و محلاتی(نویسنده کتاب ریاحین الشریعه) و علامه بیرجندی(نویسنده کتاب کبریت احمر) معتقدند که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مدینه و در قبرستان بقیع مدفون است و درباره قبری که در شام می‌باشد، گفته‌اند: این قبرمتعلق به ام کلثوم، همسر مسلم بن عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد یا مربوط به ام کلثوم صغرى یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام کلثوم می‌باشد.[4] اشکالی که به این نظریه وارد است، این است که با توجه به شخصیت و جایگاه عظیم و والای حضرت زینب(علیها السلام)می بایست قبر ایشان همانند قبر بسیاری از بزرگان بنی هاشم، از جمله ام البنین مشخص بود، درحالی كه در هیچ یك از كتب مربوط به تاریخ مدینه و مزارات این شهر، نامی از محل قبر او به میان نیامده است. بنابراین چگونه ممكن است قبر حضرت زینب در بقیع باشد، اما هیچ نشانی از آن نباشد، و در هیچ تاریخی یاد نشده باشد؟ 3️⃣ برخی نیز معتقدند که مقبره حضرت در شام است. نقل می‌کنند که چون در مدینه قحطی شدیدی آمد، عبدالله جعفر به همراه حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به سوی مزرعه‌ای در شام رفتند و در آن جا اقامت گزیدند تا این که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) مریض شد و در آن دیار از دنیا رفت.[5] ✅نتیجه آن که از سه احتمالی که برای قبر حضرت زینب(علیها السلام) شمرده اند،احتمال مصر دارای اشکالات فراوانی می باشد و قابل قبول نیست، احتمال مدینه نیز بدون دلیل است و هیچ سند معتبر و دلیل و شواهد قطعی و حتی ظنی نیز برای آن وجود ندارد، اما احتمال شام و قبر کنونی حضرت قوی تر و استوارتر به نظر می رسد. 👈دکتر سید جعفر شهیدی می‌نویسد: «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب(سلام‌الله‌علیها) پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود، چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیل‌هایی آورده است... این زیارتگاه‌ها(شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آن ها به بزرگی یاد می‌شود و دوست‌داران اهل بیت(علیهم‌السلام) با خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان می‌دارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد می‌کنند.»[6] ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚پی‌نوشت [1]. ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج 3، ص34. [2]. اخبار الزینبات، نسابه عبیدلی، ص 125- 122. [3]. اعیان الشیعه، سید محسن امین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، 1418 ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج 7، ص 142. [4].همان، ج 11، ص 58. [5]. ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج 3، ص 37. [6]. زندگانی حضرت فاطمه(ع)،سید جعفر شهیدی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ص 262. 🆔 @kalamema
🔲 #تمدن_غرب باتمام آزمون وخطاهایش به این واقعیت رسیدکه کانون خانواده نبایدازهم بپاشد، 👈ولی نمی‌دانم چرابرخی اصرار دارندبادرآغوش کشیدن سگ وگربه این تجربه تلخ راتکرارکنند. #همجنس_گرایی 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام صادق(علیه‌السلام): 🍃 منْ تَبَسَّمَ فِي وَجْهِ أَخِيهِ كَانَتْ لَهُ حَسَنَة. 📚الكافي،ج2، ص206 🆔 @kalamema
💠هلاکت بعد اتمام حجت ❌برخی شبهه کرده‌اند که اگر انبیا قدرت اعجاز داشتند، چرا با معجزه کافران را نابود نکردند، مثلا گفته شده لازم نبود حضرت موسی(علیه‌السلام) نیل را نصف کند، اگر فرعون را نصف می‌کرد همه نجات پیدا می‌کردند. ✅این سخن نادرست است، 1️⃣این کار مخالف حکمت الهی بود، 👈زیرا حکمت الهی بر آن است که پس از اتمام حجّت ظالمان را به هلاكت برسند: «لِيُهلِك مَنَ هَلَك عَن بيَّنةَ وَ يَحيي مَن حَيَّ عَن بيَّنة [انفال/42 ] تا آنها كه هلاك مى‌شوند، از روى اتمام حجّت باشد» لذا اگر حقانیت دعوت انبیا در حد اعجاز روشن شد و ظالمی در برابر دعوت انبيا ايستاد، خداوند متعال بعد از اتمام حجّت به زندگی آنها در نهايت خواری خاتمه می‌دهد، چنانکه فرعون نیز بعد از اینکه تمام حجت های الهی و اعجازهایی که از حضرت موسی(علیه‌السلام) دید، باز بر حق ستیزی سماجت کرد، حقیرانه در نیل غرق شد. پس باید حجت بر مردم و لو آن شخص فرعون تمام شود تا عذاب الهی نازل گردد. قرآن کریم نیز در این زمینه می‌فرماید: «رُسُلًا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ [نساء/165] پيامبرانى (را فرستاديم) كه بشارت‌دهنده و بيم‌دهنده بودند، تا پس از پيامبران، براى مردم بر خدا حجّتى نباشد». 2️⃣علاوه بر اتمام حجت با فرعونیان در این بحث موضوع امتحان مومنان با سختی‌ها نیز اجتناب ناپذیراست، زیرا که اگر حضرت موسی(علیه‌السلام) با اعجاز در همان ابتدا فرعون را هلاک می‌کرد صدق ایمان خیلی از افراد مشخص نمی‌شد و همه حتی خود فرعونیان ادعای ایمان می کردند. در موارد این چنینی برای جداساختن و شناخته شدن راست‌گویان از مدعیان دروغ‌گو و برای خالص و ناب شدن مؤمنین، لازم است ظالمان در همان ابتدا نابود نشوند، تا اگر افرادی گرایش به ظالمان دارند مسیر خود را از مومنان راستین جدا کنند. چنانکه قرآن کریم تاکید می کند: «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَیعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُوا وَلَیعْلَمَنَّ الْکَاذِبِینَ[عنکبوت / 3] و به تحقیق کسانی که قبل از آنها بودند را نیز امتحان کردیم، پس خداوند هم کسانی که صادق هستند و هم دروغ‌گویان را مشخص و معلوم می کند.» این موضوع بیان‌گر این است که مومنان نیز برای صدق ایمان خود باید در برابر ظلم‌های فرعونیان از خود پایمردی بر ایمان داشته باشند، لذا قرآن مجید با اشاره به این امتحان می فرماید: «اَحَسِبَ النَّاسُ أنْ یُتْرَکُوا أنْ یَقُولُوا آمَنَّا و هُم لا یُفتَنُونَ [عنکبوت / 2] آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: ایمان آوردیم به حال خود رها می شوند و آزمایش نخواهند شد؟» 👈حال فرض بگیریم حضرت موسی(علیه‌السلام) فرعون را در همان ابتدا با اعجاز نابود می‌کرد، کاملا مشخص بود که همه فرعونیان به حضرت موسی(علیه‌السلام) می گرویدند ولو آنان که در قلب شان عداوت و دشمنی با حضرت موسی(علیه‌السلام) را داشتند، لذا حقیقت و حقانیت افراد و صدق ادعای مومنان روشن نمی‌شد. 🆔 @kalamema
💠تحریف قرآن یکی از تهمت‌های بزرگی است که به شیعیان می‌زنند، در حال که بزرگان شیعه این اندیشه را رد می‌کنند. 👈 این مورد: 🆔 @kalamema
کمالی تبلیغ اینترنتی: 🔹 #حدیث روز: 🌺امام سجاد(علیه‌السلام): 🍃 إنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَة. 📚بحار الأنوار، ج22،ص274. 🆔 @kalamema
#تلخ_خنده 💠کسانی که تا صد سال قبل زنان را انسان حساب نمی‌کردند، حالا شدن مدافع حقوق زنان 👈اسلام با 1400 سال قدمت در این زمینه شده ضد زن. #زن #اسلام #زن_در_اسلام #زن_در_غرب #تمد_غرب 🆔 @kalamema
💠ازدواج موقت و نگاه ابزاری به زن ❇️گروهی مدعی شده‌اند که نگاه شیعه به زن نگاه ابزاری است، این گروه برای ادعای خویش روایتی را از امام صادق(علیه‌السلام) آورده‌اند که می‌فرماید: «تزّوج مِنهنّ الفاً فانهنّ مُستَاجِرات؛ زنان شیعه کرایه ای هستند.»[1] ✅در بررسی این روایت لازم است به چند نکته توجه داشت: 1⃣. روایت مذکور در مورد ازدواج موقت است. 2⃣. ترجمه این روایت صحیح نیست، 👈 زیرا مقصود از مستاجرات در اینجا، اجاره‌ای نیست، تا گمان شود که حضرت، زنان صیغه‌ای را زنان اجاره می‌داند. مستاجرات از ماده اجر به معنای مهریه هست نه کرایه، آنچنان که در فرهنگ لغت اینگونه آمده است که «أَجْرُ المرأَة: مَهْرُها» [2] 👈و از سوی دیگر در آیات قرآن نیز هرجا ماده «اجر» آمده است، مقصود از آن مهریه است، که به عنوان نمونه می‌توان به دو آیه اشاره کرد، «أيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آَتَيْتَ أُجُورَهُنَّ[احزاب/50] اى پيامبر، ما براى تو آن همسرانى را كه مَهْرشان را داده‌اى حلال كرديم.»؛ «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَةً[نساء/24] زنانى را كه مُتعه كرده‌ايد، مَهرشان را به عنوان فريضه‌ به آنان بدهيد.» 👈به همین خاطر علمای بزرگ شیعه مانند آیت الله خوئی(ره) تصریح دارند که مقصود از «مستاجرات» در این گونه روایات، به معنی اصطلاحی و عرفی آن نیست و منظور از آن مهریه است.[3] با توجه به این نکات مقصود از روایت این است که اگر با زنانی ازدواج موقت انجام دادید مهریه آنان را بپردازید. 🔆از سوی دیگر، باید دقت داشت که مهریه تنها جنبه مادی ندارد، تا گمان شود که همان پولی که بین مستأجر و موجر رد می‌شود؛ بین زن و مرد انجام می‌گیرد، بلکه باید ماهیت مهریه را در جای دیگر جستجو کرد، آنچنان که به برخی از موارد آن این گونه می‌توان اشاره کرد که: 👈مهريه تجلی فطرت و طبيعت است: هديه دادن به محبوب به عنوان اظهار محبت و نشان دادن علاقه، امری فطری و طبيعی است که معمولا از سوی کسی که پيش قدم می شود و طالب و يا خواستگار است ارايه می گردد. 👈 مهريه قانون عشق و جذب است: مرد از نظر آفرينش مظهر طلب، عشق و تقاضا است و زن مظهر محبوبيت و معشوقيت می باشد. مهريه از جانب مرد يک اظهار عشق و محبت فوق العاده برای زن می باشد که حتی بالاتر از بخشش و هديه های معمولی است....[4] ــــــــــــــــــــــ 📚پی‌نوشت [1]. اصول الكافی، ثقة الإسلام کلینی، دار الكتب الإسلامية، ج5، ص452. [2]. لسان العرب، ابن منظور، دار الفكر للطباعة و النشر و التوزيع- دار صادر، ج4، ص10. [3]. موسوعة الإمام الخوئی، آیت الله خوئی، مؤسسة إحياء آثار الإمام الخوئی، ج‌32، ص370. [4]. رک. به کتاب نظام حقوقی زن در اسلام بخش هشتم، نوشته شهید مطهری. 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ایستگاه_اخلاق 💠پای درس صحیفه سجادیه با بیانات مقام معظم رهبری 👈اللَّهُمَّ أَغْنِنَا عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِينَ بِهِبَتِك 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام سجاد(علیه‌السلام): 🍃 من لم یَرجُ الناسَ فی شیءٍ و ردَّ أمرُهُ الی اللهِ عزّوجلّ فی جمیع امورِهِ، استجابَ الله عزّوجلّ لَهُ فی کلّ شیءٍ 📚بحار الأنوار، ج72،ص110. 🆔 @kalamema
#بزرگان_شیعه_و_تحریف_قرآن 💠تحریف قرآن یکی از تهمت‌های بزرگی است که به شیعیان می‌زنند، در حال که بزرگان شیعه این اندیشه را رد می‌کنند. 👈 این مورد: #شیخ_طوسی #تحریف_قرآن #قرآن 🆔 @kalamema
💢مفتضح شدن حقیران دروغ‌پرداز ❌چندی است برخی شبکه‌های معاند و دروغ‌پرداز، استفتاء دورغینی از آيت الله العظمی صادق روحانی را با جعل تصویر ساختگی‌ای از سایت ایشان، در موضوع تراشيدن موی سر بانوان به منظور فرار از حجاب با استناد به حدیثی جعلی در فضای اينترنت پخش کردند. آنان اینقدر نمی‌فهمند با دسترسی آسان به احادیث، می‌توان چنین دروغ‌هایی را به سرعت روشن کرد. در این رابطه باید گفت: 👈مخاطبین فضای مجازی به راحتی با مراجعه به پایگاه‌های اطلاع رسانی آيت الله العظمی روحانی به راحتی می توانند از صحت این مدعا مطلع شوند، دفتر ایشان این گونه تاکید کرده است «موکدا اعلام می‌شود که هرگونه موضع گیری حضرت آیت الله العظمی روحانی دام ظله نسبت به مباحث مختلف، تنها در صورتی که توسط واحد اطلاع رسانی دفتر به طور رسمی در سایت معظم له منتشر شود، قابل استناد بوده و مورد تایید می باشد و مواردی که به غیر از این طریق منعکس می گردد، مردود است.» 👈مراجعه به تکذیبه‌های خود ایشان: معمولا علما نسبت به چنین دروغ پراکنی‌ها در برخوردی عالمانه تکذیبه‌های صادر می‌کنند که به راحتی با یک جستجوی در اینترنت قابل دسترسی است؛ از جمله اینکه دفتر حضرت آیت الله العظمی روحانی در تکذیب فتوای منتسب به ایشان اعلام کرده است: «فتوای مذکور دروغ است و آن روایتی که نقل کرده اید از مجعولات است. چنین روایتی ولو با سند خیلی ضعیف نقل نشده است و به علاوه من استفتاءات را به خط خودم جواب می دهم؛ و این مجعول را که دیدم خط من نیست و امضاء هم ندارد.» 👈 معمولا دروغ پردازان از ارائه سند و آدرس معتبر طفره می‌روند، اما علمای دین فتواهای خود را بر اساس اسناد و آدرس‌های معتبر قرآنی و روایات اسلامی ارائه می‌کنند لذا دفتر حضرت آیت الله العظمی روحانی نیز در تکذیب فتوای منتسب به ایشان با قاطعیت اعلام کرده است: «روایتی که نقل کرده اند از مجعولات است. چنین روایتی ولو با سند خیلی ضعیف نقل نشده است» ما نیز با جستجوی های مکرر چنین روایتی را نیافتیم. ✅درنتیجه: با وجود پایگاه‌های اطلاع رسانی حضرات مراجع و تکذیبه‌های ارائه شده، همچنین دسترسی‌ها به منابع دینی؛ اگر حقیران دروغ‌پرداز بخواهند دروغی را به علمای دین منتسب کنند خودشان مفتضح می‌شوند. برای مطالعه منابع این گفتار به این نوشتار مراجعه کنید: 🌐http://www.welayatnet.com/fa/news/132337 🆔 @kalamema
#نقد_هاوکینگ 💢 فیلیپ گلف استاد دانشگاه لیورپول: استفن هاوکینگ نقش خدا در آفرینش را حذف نکرده است... علم به تنهایی نمی‌تواند وجود جهان را توضیح دهد. #خدا_شناسی #خداشناسی #جهان_شناسی #هاوکینگ #آتئیسم #منکر_خدا 🆔 @kalamema
💠 ازدواج با زن چشم آبی ✍ در میان عامه مردم، این‌گونه مشهور شده است، که دین اسلام، ازدواج با زن چشم آبی را منع کرده است، از این‌رو برخی افراد، این ادعا را ابزاری برای حمله به دین اسلام قرار داده‌اند، به همین خاطر در ادامه تلاش می‌کنیم این مطلب را مورد وآکاوی قرار دهیم، و اولین قدم در این زمینه بررسی اصل موضوع است، و این‌که آیا چنین انتصابی به اسلام صحیح است یا خیر؟ 👈 آن‌چه به نظر می‌رسد، روایتی در این زمینه وجود ندارد، بلکه این مطلب برداشت اشتباه و مقطوع از روایت رسول گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است که در آن به اصحاب توصیه می‌کند که پنج طائفه از زنان را برای همسری انتخاب نکنند، که یکی از آنان «شهبره» است، و زمانی که از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در مورد معنای این لغت سوال می‌کنند، ایشان می‌فرمایند: زن چشم آبی، بد زبان. پس اصل روایت این است که از زنانی که این دو ویژگی را دارند باید دوری کرد، پس صرف چشم آبی بودن دلیل بر ازدواج نکردن نیست.[ وسائل الشيعة، ج20، ص36] 👈 علاوه بر این نکته، روایات دیگری وجود دارد که در مقابل این ادعا است، و آن را رد می‌کند، که به عنوان نمونه می‌توان به این روایت از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره کرد که می‌فرمایند: «با زنان چشم آبی ازدواج کنید که در آنها برکت است.»[وسائل الشیعه، ج 20، ص58] ـــــــــــــــــــــ 📚 وسائل الشيعة، شیخ حرعاملی، مؤسسة آل البيت(عليهم‌السلام)، 1409 ق. @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺امام علی(علیه‌السلام): 🍃 لا تَعْجَلْ فِي عَيْبِ أَحَدٍ بِذَنْبِهِ فَلَعَلَّهُ مَغْفُورٌ لَهُ وَ لَا تَأْمَنْ عَلَى نَفْسِكَ صَغِيرَ مَعْصِيَةٍ فَلَعَلَّكَ مُعَذَّبٌ عَلَيْه 📚نهج البلاغه، خطبه 140. 🆔 @kalamema
#تلنگر 💢حقوق بشر ابزاری است برای سیطره تمدن غرب بر کشورهایی که خواهان آزادی خویش هستند، و الا برای غربی‌ها مهم نیست که کودکی یمنی در زیر بمباران بمیرد یا کودک فلسطینی در زیر چرخ‌های تانک خورد شود، مهم منافع آنهاست. #حقوق_بشر #تمدن_غرب 🆔 @kalamema
💢کشتار انسان‌ها بر اساس نظریه داروین ❇️داروین گرچه سال‌هاست، که از دنیا رفته است و نظریه فرگشت وی در مجامع علمی مورد نقدهای جدی قرار گرفته و از سوی اندیشمندان مختلف رد شده است، ولی این اندیشه متأسفانه همچنان از سوی بی‌خدایان به عنوان ابزاری در مقابل خداباوران مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدون آنکه چنین افرادی به لوازم گفتار داروین توجه داشته باشند، در ادامه به یکی از مهم‌ترین آثار اندیشه داروین در زمینه حقوق بشر اشاره می‌کنیم، که در ظاهر، هیچ‌کدام از بی‌خدایان آن را قبول نخواهد کرد. ❌بر اساس اندیشه فرگشت داروین، نسل برتر بشر باید بر نژاد پست بشر چیره شود، و آنان را از بین ببرد، این تفکر که در دیگر آثار خود داروین به آن پرداخته شده است، توجیه کننده تمام کشتارها و برده‌داری‌های است که در سال‌های متمادی توسط جباران تاریخ انجام شده است، زیرا هر کدام از آنان برای خویش برتری نسبت به دیگر افراد می‌دیده‌اند برای برتری نسل خویش اقدام به کشتار دیگران می‌کرده‌اند. در ادامه به برخی از آثار داروین که به این نکته تصریح دارد اشاره می‌کنیم: 👈داروین در کتاب «اصل انسان» این گونه می‌گوید: «در آینده نزدیک و نه چندان دور در قیاس با قرن‌های گذشته، اجناس متمدن انسان به شکل شبه قطعی، سایر اجناس وحشی را از بین می‌برد و خود جایگزین آنان خواهند شد. و همزمان همانگونه که پروفسور [Hermann Schaaffhausen] این نام‌گذاری را کرده، موجودات شبه آدمی از بین می‌روند. ودر نتیجه شکاف بین انسان و ما بین نزدیک‌ترین هم پیمانانش گسترش یافته به شکلی که به مرحله‌ای بسیار متمدن‌تر منتقل می‌شوند آن‌گونه که ما انتظار داشته و امیدواریم. بلکه این شکاف بسیار وسیع‌تر خواهد بود، اگر بخواهیم آن را بین قفقازی ها[نژاد برتر که همان اروپایی‌های بودند] و میمون‌های پست‌تر مانند بابون که قبلا بوده با زنج‌ها و یا استرالیای‌ها و گوریل‌های موجود ارزیابی کنیم.»[1] 👈وی در قسمتی دیگر از یادداشت‌های خویش، که بعد از مرگش توسط پسرش فرانسیس داروین منتشر شد این گونه می‌گوید: «نژادهای برتر قفقازی‌ها، در نبرد برای بقاء، جنس ترکی را شکست دادند. و با نگاه به جهان و در زمان نه چندان دور، چه مقدار نژادهای پستی که نژادهای برتر در سطح جهان آنان را به بردگی گرفته‌اند.»[2] ـــــــــــــــ 📚پی‌نوشت . Charles Darwin (1871) The Descent of Man, 1st edition, pages 168 -169.[1] متن انگلیسی این مطلب: At some future period, not very distant as measured by centuries, the civilised races of man will almost certainly exterminate, and replace, the savage races throughout the world. At the same time the anthropomorphous apes, as Professor Schaaffhausen has remarked, will no doubt be exterminated. The break between man and his nearest allies will then be wider, for it will intervene between man in a more civilised state, as we may hope, even than the Caucasian, and some ape as low as a baboon, instead of as now between the negro or Australian and the gorilla.” [2]. Francis Darwin, The Life and Letters of Charles Darwin, Vol. I, 1888. New York D. Appleton and Company, pp.285-286 متن انگلیسی The more civilised so-called Caucasian races have beaten the Turkish hollow in the struggle for existence. Looking to the world at no very distant date, what an endless number of the lower races will have been eliminated by the higher civilised races throughout the world.” 🆔 @kalamema
هدایت شده از کمالی نسب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ایستگاه_اخلاق 💠اگر می‌خوای ذهنت را از گناهانی که انجام دادی پاک کنی حتماً این کلیپ را ببین. 👈اگر هزار بار توبه کردی و دوباره آن گناه را انجام دادی باز هم این کلیپ کوتاه را ببین تا کمکت کند که آن گناه را ترک کنی. آیت_الله_جاودان 🆔 @kalamema
🔹 #حدیث روز: 🌺پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله): 🍃 لا تَقْطَعُوا عَلَى السَّائِلِ مَسْأَلَتَهُ فَلَوْلَا أَنَّ الْمَسَاكِينَ يَكْذِبُونَ مَا أَفْلَحَ مَنْ رَدَّهُم. 📚 الكافي،ج4، ص15. 🆔 @kalamema
#نقد_هاوکینگ 💢 جان لنوکس پروفسور و استاد دانشگاه آکسفورد: به عنوان یک دانشمند کاملاً مطمئن هستم که هاوکینگ اشتباه می‌کند، شما نمی‌توانید جهان را بدون خدا توضیح دهید. #خدا_شناسی #خداشناسی #جهان_شناسی #هاوکینگ #آتئیسم #منکر_خدا 🆔 @kalamema
💢حدیثی ساختگی برای مشروعیت خلافت خلیفه اول و دوم ❌اهل سنت برای اثبات خلافت خلفای سه‌گانه خود، روایاتی را جعل کرده و از این طریق کوشیده‌اند به خلافت آن‌دو مشروعیت ببخشند؛ از جمله روایاتی که در فضایل آن‌دو جعل کرده‌اند روایت مشهوربه «اقتداء» می‌باشد، متن روایت عبارت است: «قال رسول الله (صلى‌‌الله‌عليه‌و‌آله) اقتدوا باللذين من بعدی أبی بكر وعمر: اقتدا کنید به این دو نفر که بعد از من می‌باشند ابوبکر و عمر».[1] ✅در مورد این روایت باید به چند نکته دقت داشت، که سبب می‌شود صحت و درستی آن زیر سوال برود: 1⃣. اگر چنین روایتی وجود داشت، می‌بایست در جریان سقیفه، هم ابوبکر و هم سایرین به این حدیث علیه انصار احتجاج می‌کردند و دیگر نیازی به بحث‌ها و کشمکش‌های دیگر نبود؛ پس روشن است این روایت بعد‌ها جعل شده است. 2⃣. غالب علمای اهل سنت معتقدند در رابطه با امامت و جانشینی رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌و‌آله) هیچ نصّ جلی و صریحی وجود ندارد و فقط «اجماع» یعنی بیعت مسلمین با ابوبکر دليل خلافت اوست؛ بنابراین اين روايت از نظر خودشان هم نمی‌تواند قابل استناد باشد. 3⃣. ابوبکر و عمر در بسياری از احکام و افعال حتی درزمان حیات خود، با يکديگر اختلاف نظر داشته‌اند که با توجه به حدیث اقتدا، تبعیّت همزمان از هر دوی آنان، مستلزم تناقض می‌شود، زیرا با تبعیّت هر کدام از آن‌دو، مخالفت دیگری لازم می‌آید.[2] 4⃣. لازمه حدیث اقتدا این است که ابوبکر و عمر، افضل و بهترین اصحاب پیامبر(صلی‌الله‌عليه‌و‌آله) باشند. در حالی‌که طبق حدیث «طیر»[3] که مورد قبول اهل سنت هم می‌باشد بهترین خلق بعد از رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌و‌آله) امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌باشد. 5⃣. لازمه حدیث اقتدا این است که آن‌دو از لحاظ علمی هم باید افضل صحابه باشند، در حالی‌که آن‌دو در بسياری از احکام شريعت و قضاوت جاهل بودند و برای رفع مشکل به اميرالمؤمنين(علیه‌السلام) پناه می‌بردند.[4] 6⃣. اگر نیک تأمل شود لازمه اين حديث، اثبات عصمت برای ابوبکر و عمر است، زیرا اقتدا کردن به طور مطلق و در همه امور از کسی که معصوم نباشد صحیح نیست(اقتدا فرع بر عصمت می‌باشد) در حالی‌که هيچ مسلمانی قائل به عصمت آن‌دو نيست. 7⃣ بدون شک این حدیث صحیح نیست، زیرا اگر رسول خدا(صلى‌‌الله‌عليه‌و‌سلم) آن‌دو را افضل می‌دانست، در جنگ‌ها عمرو بن عاص و اسامةبن زید را بر آن‌دو امیر نمی‌کرد.[5] 8⃣. اگر این حدیث صحیح بود، امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در شورای شش نفره تشکیل خلافت، وقتی شرط شد که او به سیره ابوبکر و عمر عمل کند[6] می‌پذیرفت و هرگز با آن مخالفت نمی‌کرد؛ مگر نه آن‌ است که «عَلِيٌّ مَعَ الْقُرْآنِ وَالْقُرْآنُ مَعَ عَلِيٍّ لَنْ يَتَفَرَّقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ ».[7] 9⃣. این روایت با احادیث متواتر و مشهور مورد توافق شیعه وسنی مثل حدیث ثقلین[8] و حدیث سفینه نوح[9] و حدیث ولایت[10] و حدیث منزلت[11] و .... در تعارض می‌باشد؛ که رسول خدا(صلى‌‌الله‌عليه‌و‌سلم) به تمسک به قرآن و اهل بیتش بعد از خود امر کرده است نه به اشخاص دیگری. 📚پی نوشت [1]. تاریخ دمشق، ابن عساکر، دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع، 1415ق، ج33، ص118. [2]. تاريخ الامم والملوك، طبری، منشورات مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بيروت، ج3، ص280. [3]. المستدرك على الصحيحين، حاكم نيشابوری، دار الكتب العلمية، بيروت، الطبعة الأولى، 1411ق، ج3، ص141. [4].الاستيعاب، بن عبد البر، دار الجيل، بيروت، الطبعة الأولى، 1412ق، ج3، ص1103. [5]. بدايه ونهايه، ابن كثير، دار إحياء التراث العربی، الطبعة الأولى، 1408ق، ج5، ص333. ؛ تاریخ دمشق، ابن عساکر، همان، ج46، ص146. [6]. تاريخ الامم والملوك، طبری، همان، ج3، ص301. [7]. المستدرک، حاکم، همان، ج3، ص134. [8]. همان، ج3، ص160. [9]. المستدرک، همان،ج2، ص373. [10]. همان، ج3، ص143. [11]. همان. 🆔 @kalamema