به بچهها سفارش کرده بود آرام گریه کنند.
خودش اما وسط غسل، بلند زد زیر گریه...
#فاطمیه
#خط_مقدم_شیعه_فاطمیه
@cafe_fekr
[WWW.FOTROS.IR]ma1402060208.mp3
12.94M
کی ببینیم همو؟! کجا ببینیم همو؟!
متی ترانا و نراک
کربلا ببینیم همو
زیبا میشم، منو میبینی
برگبرگ میشم، تو رو میبینم
احیا میشم، منو میبینی
ذوقمرگ میشم، تو رو میبینم
حاج محمود کریمی
@cafe_fekr
رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیتالله مصباح یزدی(ره): بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهتگیری ایشان و راه ایشان است.
✅ مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) یک خصوصیّات منحصربهفردی داشتند که من در مجموعهی فضلای برجستهی قم که از قدیم میشناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضیشان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزهی تمامنشدنی و بینظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۵
@cafe_fekr
آیتالله علیدوست، "دو ساعت و سی دقیقه" گفتگوی آقای جمشیدی و دهها استدلال برای دفاع از اصل حجاب و قانونمندی آن را رها کرد و فقط به جملهای که در خودِ فقه آمده و جمشیدی ناقل آن است، چسبید ولی در برابر نظرات روشنفکرانه بیژن عبدالکریمی چیزی نگفت و سکوت کرد!!
#آیت_الله_علیدوست
#مهدی_جمشیدی
@cafe_fekr
خونهایی که نباید ریخته شدنشان عادی شود.
#علیه_فراموشی
#علیه_اسرائیل
#علیه_نسل_کشی
#انتقام_سخت
@cafe_fekr
عن ام البنین (علیها السلام):
«أخبِرنی عَن أبِی عَبدالله الحُسَین، …أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین»
«بشیر از ابا عبدالله الحسین (ع) به من خبر بده! …»
(منتهی المقال، ج 2، ص 70؛ تذکره الشهداء، ص 443)
@cafe_fekr
4591_1561910965.mp3
13.23M
در شب زیارتی حضرت ارباب به یاد شهید سید رضی موسوی
#اسمع
@cafe_fekr
عقدهگشایی سیاسی با چاشنی جذابیت جنسی
مستندِ تازه ساخته شده از شمقدری که دست بدست در حال چرخیدن در شبکههای اجتماعی است، چیزی جز یک مستند به نهایت، سخیف و زرد نیست. شاید در بدو امر حجاب بهانه است اما لایههای پنهان مستند ماموریتی برای تخریب و زدن انقلاب را دنبال میکند. تحریک روحانیت علیه انقلاب و دوگانه سازی کذاب، انگارسازی گسل بین انقلاب و جامعه روحانیت و به تعبیری "الغريق يتشبث بكل حشيش" چنگ به چیزی میزند تا علیه انقلاب نمایی را نشان دهد. علتالعلل را خود جمهوری اسلامی معرفی میکند.
اگر بی بی سی و منوتو ماموریتی برای ساخت مستند داشتند، همین حرفها را میزدند. مبتذلترین بخش مستند نیز اینجاست که کوشیده با جلوهگری زنان و دختران مکشفه، مخاطب را پای مستندش نگه دارد. موقعیت همنشینی آن روحانی منفعل و گیج هم با مکشفهها، حاصلش تحقیر و تمسخر روحانیت است. در واقع، روحانیت را آدمهایی معرفی کرده که در دعوای دروغین مردم با نظام، باید بفهمند که جانب مردم را بگیرند. یک برش بهشدت گزینشی و تحریفی و غلط از جامعه. و یک روحانی که هرگز نمایندهی روحانیت نیست. و تصویری از نظام، که سیاهنمایی مطلق است.
از نظر هنری و فنی که باید این اثر را تهوع دانست؛ به غایت غیرهنرمندانه و گلدرشت و متظاهرانه و فرصتطلبانه.
حداقل، نیروهای اصلی و سرشناس انقلاب، وارد بازی رسانهای او نشوند و موضعگیری آشکار و رسمی نکنند. نباید در زمین خودش به او پاسخ داد. نباید او را جدی گرفت و به رسمیت شناخت. خواستهای او همین است.
#عمامه_صورتی
@cafe_fekr
عمامه صورتی زیادی شور نیست بلکه مسموم است
آدمها، اغلب به تدریج تغییر میکند و ازاینرو، تغییرهایشان نامحسوس است. در نقطهها و لحظههایی از این شدنِ هویّتی، نشانهها وضع دوپهلو و دوگانه دارند و از سردرگمی حکایت میکنند، اما چندی که بگذرد، علائم، یکنواخت میشوند و تغییر، تثبیت. البته چهبسا اهل دقّت و تأمّل در همان آغاز، سستعنصری و تلاطم را دریابند و حدس بزنند و در نهایت نیز همان شود که آنان گفتند.
آدمهای سطحی که عمق و غور ندارند، همواره مایۀ نگرانی هستند و نباید به آنها تکیه کرد. چرخش و تذبذب، همراه ذاتیِ اینان است؛ حتی اگر در نهایت نیز به یک سو متمایل نشوند. مشکل اصلی و عمده نیز به ضعف در مبانی فکری و ریشههای اعتقادی بازمیگردد که روزی، خودش را در قالب استحاله و دگردیسی نشان میدهد.
این مستندساز و امثال او، همواره در سطح زیستهاند و حیات فکریشان، جنس فکری نداشته است. امروز نیز میتوان به روشنی، نشانگان تغییر بنیادی را در تفکر او مشاهده کرد و دریافت که او به رنگ دیگریها درآمده است. خطِ روایی او در این مستند، تفاوت چندانی با دیگریها ندارد؛ چه در صورت مسأله و چه در مخرج آن، او به اشتراک جدّی با دیگریها رسیده است و فقط میخواهد این توافق را چندان آشکار نکند یا با نشانههای ناموازی، مخاطب را فریب بدهد. میخواهد سخن آخرش، رنگ صراحت نداشته باشد و خودش را افشا نکند. میخواهد مخاطب میان مفروضات ذهنی خودش، دستوپا بزند و به جایی نرسد.
با اینهمه، روشن است که او چه میخواهد و در کدام جبهه است. او برخلاف منطقِ هنری، شعارش را در مستندش فریاد میزند که مقصر و متهم ردیف اوّل، خودِ نظام جمهوری اسلامی است و برخلاف بیانیه گام دوم، این نظام، نهفقط اسباب افزودنشدن عیار دینداری مردم را فراهم نکرده، بلکه در جهت گریزانکردن مردم به حرکت درآمده است. برایناساس، اکنون میان مردم و نظام، شکاف افتاده و مسأله، فراتر از مکشفهها است. جامعه، دیگر خود را زیر سایۀ نظام تعریف نمیکند، بلکه از آن عبور کرده و بهشدت دلسرد و غضبناک است. روحانیّت نیز بهتر است به جای سکوت یا همراهی با حاکمیّت، خود را در جبهۀ مردم بازتعریف کند و بر نظام بشورد و فریاد اعتراض برآورد.
مسأله نیز این دولت و آن دولت نیست، بلکه فساد تا لایههای زیرین نظام نفوذ کرده است تا آنجا که میتوان از منصوب مستقیم رهبر انقلاب نیز سخن به میان آورد... آش این مستند، زیادی شور نیست بلکه مسموم است.
#عمامه_صورتی
@cafe_fekr
هدایت شده از کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
🌷مادر نه تکرار می شود نه تکراری.🌷
#مادر
@cafe_fekr
هدایت شده از کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مثنوی_خوانی
رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند
چون رهند از دست خود دستی زنند چون جهند از نقص خود رقصی کنند
#دفتر_سوم
📚 اینان که مستانه رقصیدند و به ساحت وصال که ساحت ولایت و شهادت است، رسیدند، اولیای زلال الهی شدهاند. آنان زیر سایۀ ولایت خدا هستند. هر دژخیمی که به آنان که عیال الهی هستند، آسیب زند و گزندی برساند و به خاک و خون کشد، خشم خدای جبار را برانگیزاند و انتقام الهی را بر خویش تقدیر سازد و خدا تک تک آنان را به صید انتقام شکار نماید و خاک مذلت بر چهرۀ آنان بپاشد
پ. ن: حاج قاسم عزیز در خاطرههای از شهید همدانی، آن هنگام که عزم رحیل بر میدان خون داشت و بوی وصال به حریم قدس ربوبی میداد، چند بیتی از مثنوی مولانا را در وصف حال شهید خواند که نظرمان را جلب نمود. به خصوص آن که با اشک و احساس خاصی خواند؛ انگار حال خویش را نیز به تصویر کشاند.
#حاج_قاسم
@cafe_fekr
متنی که دیده نشد ولی حواشی کذاب دیده شد!
۱- براساس مبانی دینی و قرآنی، همه افعال انسانها و اتّفاقات عالم براساس خواست الهی و با قدرت او انجام میشود که به آن، توحید افعالی میگویند.
۲- همچنین براساس آیات متعدّد قرآن کریم، تعبیر وحی فقط برای انبیا به کار نرفته است. وحی خداوند به مادر حضرت موسی (علیهالسّلام) یکی از این نمونهها است. در این موارد، واژه وحی به معنای الهام است که در زندگی روزمرّه ما نیز گاهی این موارد را حسّ میکنیم.
۳- براساس روایات اسلامی، هرگاه مؤمنی واجبات الهی را مقیّد باشد و همچنین به نوافل و مستحبّات، اهتمام ویژه داشته باشد، خداوند هدایت رفتار او را برعهده میگیرد: «خدا فرمود:ای محمد! هرکه به یکی از دوستانم اهانت کند، آشکارا به جنگ من آمده است و من به یاری دوستانم از هر چیز شتابانترم... و هیچیک از بندگانم به من تقرب نجوید با عملی که نزد من محبوبتر باشد از آنچه بر او واجب کردهام؛ و بهدرستی که بهوسیله نافله (مستحبات) به من تقرب میجوید تا آنجا که من دوستش میدارم و، چون دوستش دارم، آنگاه گوش او میشوم که با آن میشنود و چشمش میشوم که با آن میبیند و زبانش میگردم که با آن سخن میگوید و دستش میشوم که به آن میگیرد.» (کافی، ج ۲، ص ۳۵۲)
۴- از نظر عرفی هم وقتی کسی درباره سخن خوبی از قبل، فکر نکرده باشد و ناگهان ببیند که نکات ارزندهای بر زبانش جاری شده است اینگونه تعبیر میکند که «خدا به زبانم انداخت.» کسانی که عمری است پای منبر علمای ربّانی و خطبا نشستهاند بارها این تعبیر را شنیدهاند و هیچگاه این برداشت را نکردهاند که آن شخص، ادّعای گزافی همچون نبوّت کرده است.
۵- اصل کلام رهبر انقلاب در این بیانات مغفول مانده است: اوّلاً ایشان به همسر محترم شهید سلیمانی نسبت میدهند که همان نکاتی را که ایشان به زبانشان جاری شده است را قبلاً این خانم فهیم به شهید سلیمانی گفته است. ثانیاً از تأثیر کلام ایشان بر شهید سلیمانی سخن گفتهاند که هر دو نکته در واقع تمجیدی از فهم و تعالی بانوان مسلمان و مؤمن و انقلابی ایرانی است که به برکت نهضت امام خمینی (ره) پرورش یافتهاند.
استاد صلحمیرزایی
@cafe_fekr