eitaa logo
اندیشکده حرف
152 دنبال‌کننده
237 عکس
24 ویدیو
6 فایل
اندیشکده حکم‌روایی فرهنگی (حرف) - پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف ✅سیاست‌‌پژوهی و تحلیل اثرات متقابل سیاست‌های عمومی، فرهنگ و عرصه‌های پیشرفت 📞 @cgtt_admin 🌐 spri.sharif.ir/centers/culture-creative-industries-governance-think-tank-ccig
مشاهده در ایتا
دانلود
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| انقلابی در تولید محتوا 🔻چین اولین پویانمایی تولید شده با هوش مصنوعی را که ادغام اشعار کلاسیک با فناوری پیشرفته بود، عرضه کرد. مجموعه پویانمایی «Qianqiu Shisong» اولین پویانمایی چینی است که تقریبا در تمامی مراحل ساخت آن؛ از تولید، طراحی هنری، ساخت ویدیو تا پساتولید، از هوش مصنوعی استفاده شده است. 🔻این مجموعه توسط گروه رسانه چین (CMG) و آزمایشگاه هوش مصنوعی شانگهای ساخته شده که شامل ۲۶ قسمت است و هر قسمت آن حدود ۷ دقیقه طول می‌کشد. سازندگان این مجموعه، از ابزارهای تبدیل متن به تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه با سورا (Sora) از ابتکارات شرکت OpenAI استفاده کرده‌اند. | حکم‌روایی فرهنگی 🔸️Bale: https://ble.ir/cgtt_ir 🔸telegram: https://t.me/cgtt_ir 🔸eitaa: https://eitaa.com/cgtt_ir
🔹️تبلیغات محیطی ایران چقدر دیجیتالی شده است؟ 🖋نویسنده: شبنم لشگری 🗒 تعداد کلمات: ۱۲۱۲ ⏱ میانگین زمان مطالعه: ۶ دقیقه 🔻چشم‌انداز تبلیغات به‌طور چشمگیری دگرگون شده و حوزه دیجیتال در کانون توجه قرار گرفته است. با این حال، در میان این انقلاب دیجیتال، تبلیغات محیطی که خود متأثر از این تحولات است، همچنان با اثربخشی تزلزل‌ناپذیر، قلب‌ها و ذهن‌ها را تسخیر می‌کند. 🔻دیجیتالی‌شدن تبلیغات محیطی باعث سازگاری و انعطاف‌پذیری و در نهایت منجر به پایداری آن شده است. استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی و سه بعدی، کد QR، واقعیت افزوده و غیره در تبلیعات محیطی رو به افزایش است. 🔻کشورهایی نظیر عربستان و ترکیه درصدد دیجیتالی کردن تبلیغات محیطی هستند و آمارها نیز نشان می‌دهد، میزان هزینه‌کرد تبلیغات محیطی دیجیتال در این کشورها رو به افزایش است. برخلاف روند جهانی، دیجیتالی‌سازی تبلیغات محیطی ایران اما به کندی پیش می‌رود. 📎متن کامل این یادداشت را در اندیشکده و خبرگزاری ایرنا بخوانید. 🔸️Bale: https://ble.ir/cgtt_ir 🔸telegram: https://t.me/cgtt_ir 🔸eitaa: https://eitaa.com/cgtt_ir
اندیشکده حرف
📃گزارش «هزینه‌کرد فرهنگی ایرانیان در سال ۱۴۰۱» منتشر شد 🔻 هزینه‌کرد فرهنگی، مجموعه هزینه‌هایی است که افراد برای خرید یا بهره‌مندی از محصولات و خدمات فرهنگی مانند کتاب، موسیقی، گردش، تفریح و سرگرمی، فیلم و تئاتر، آیین‌های مذهبی و... صرف می‌کنند. 🔻این نوشتار با هدف تحلیل مصرف فرهنگی خانوارهای ایرانی از سال ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۱ و به‌طور خاص برای سال ۱۴۰۱ بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌های خام مرکز آمار ایران ارائه شده است. براساس این داده‌ها، ۳۰۸ کد هزینۀ فرهنگی ذیل ۱۶ بخش مختلف استخراج شده است. 🔻این گزارش دربرگیرنده ۱۹۵۶۷ نمونۀ خانوار نقاط شهری و ۱۸۳۸۴ نمونۀ خانوار نقاط روستایی در سرتاسر کشور‌ است. نتایج در قالب گزارش‌های آماری شامل مجموع، میانگین و سهم مصرف فرهنگی از مجموع هزینه‌های سالانه خانوار براساس خانوار شهری-روستایی، دهک درآمدی، جنسیت، تحصیلات، وضعیت تأهل، وضعیت اشتغال و ... ارائه شده است. 📖مطالعه «هزینه‌کرد فرهنگی ایرانیان در سال ۱۴۰۱» می‌تواند برای دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ، صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، مسئولان و سیاستگذاران عرصه فرهنگ مفید باشد. برای مشاهده یا تهیه این محصول می‌توانید به اندیشکده مراجعه کنید. 🔸️Bale: https://ble.ir/cgtt_ir 🔸telegram: https://t.me/cgtt_ir 🔸eitaa: https://eitaa.com/cgtt_ir
🔷 اندیشکده حرف پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف برای عناوین نویسنده تحلیلی و تولیدکننده محتوا در موضوعات فرهنگ و صنایع خلاق دعوت به همکاری می‌نماید. 🔷 در صورت تمایل پس از مطالعه شرایط همکاری، رزومه خود را به آیدی زیر در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و بله تا تاریخ ۲۹ اسفند ارسال نمایید. 🆔 @Network_Manager1 | حکم‌روایی فرهنگی 🔸️web: https://spri.sharif.ir 🔸️Bale: https://ble.ir/cgtt_ir 🔸telegram: https://t.me/cgtt_ir 🔸eitaa: https://eitaa.com/cgtt_ir
حلول ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا و بهار قرآن مبارک باد. | حکم‌روایی فرهنگی 🔸️Bale: https://ble.ir/cgtt_ir 🔸telegram: https://t.me/cgtt_ir 🔸eitaa: https://eitaa.com/cgtt_ir
🔹️پارک موضوعی؛ پدیده‌ای نوین در گردشگری نگاهی به گزارش «آمار بازدید از صنایع موزه و سرگرمی‌های موضوعی» 🖋نویسنده: امیر شهرآیینی 🔻امروزه در همه قاره‌ها شاهد پارک‌های موضوعی هستیم که با هدف جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی، طراحی و ساخته شده‌اند و توانسته‌اند شهرت جهانی به دست آورده و از این طریق سود خوبی را برای متولیان این پارک‌ها به ارمغان بیاورند. 🔻در سال ۲۰۲۲، مجموعا ۱۹۸/۷۰۰/۰۰۰ نفر از ۲۵ پارک موضوعی برتر دنیا بازدید کردند. این عدد، افزایش ۴۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. یکی از مهم‌ترین عوامل نوظهور در جذب مخاطب به این پارک‌ها، برگزاری رویدادهای فصلی یا مناسبتی بود. 📎 متن کامل یادداشت معرفی گزارش را در اندیشکده بخوانید. 🔸️Bale:https://ble.ir/cgtt_ir 🔸telegram:https://t.me/cgtt_ir 🔸eitaa:https://eitaa.com/cgtt_ir