eitaa logo
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
2.9هزار دنبال‌کننده
400 عکس
412 ویدیو
4 فایل
*مدیریت @Admin_modiriat
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉ مخاطب: طرفداران تعدد زوجات،ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم می‌کردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل رهبری به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید و ترویج شهوت رانی نکنید 🌺 ادمین: اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇 ✍ در کتاب جرعه‌ای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی چنین آمده: 📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل می‌کرد: من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده می‌شد. در زنجان به منزل نایب‌الصدر رفتم. نایب‌الصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد می‌شدند. منزل نایب‌الصدر این‌گونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایب‌الصدر وارد می‌شدند. در آن وقت امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. می‌گفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رساله‌ای نگاشته است. رئیس اداره‌ای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه می‌فرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمی‌توان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد. وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرف‌نظر می‌کنم و حرف او را ابطال می‌کنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده می‌شود: گاهی انسان می‌تواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمی‌تواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء می‌گوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمی‌توانید عدالت بین زن‌ها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد. هشام می‌گوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمده‌ای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم می‌شود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود: مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر می‌توانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمی‌توانید در میل قلبی بین زن‌ها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست. آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد. این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد. ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید... 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
اُرمَوی: اگر یک مرد بتواند را با انجام دهد، مطمئنا ، او را احاطه خواهد کرد. نکته این است که اخلاص و برای خدا بودن تشکیکی و ذو مراتب است و ممکن است شخصی فقط برای دوری از پرتگاه گناه این امر را انجام دهد و ممکن است شخص دیگری با اینکه در پرتگاه گناه نیست، با اهدافی دیگر که احتمال دارد متعالی‌تر باشند، تعددزوجات را انجام دهد. اصل نزول در قطعی است، اما اینکه شخص کدام مرتبه از اخلاص را کسب کند نیازمند تلاشی قلبی است. @chandhamsari_Ormavi
اُرمَوی: بنده از همان روزهای اول تبلیغ کاملا متوجه شدم مورد هجوم و بی‌مهری واقع خواهم شد. هم خودم و هم همسر اولم آگاهانه این مسیر را انتخاب کردیم... به این مسیر به عنوان تنها راه‌حل بحران‌های متعدد در مورد خانواده اعتقاد داشتم و در این چند سال روز به روز اعتقادم به این مسیر مستحکم‌تر شده..‌‌. @chandhamsari_Ormavi
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
#مسکن_در_تعددزوجات #نظرخواهی #استاد_صارمی آیا همسران پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در اتاق‌های کنا
در زبان عرب هر یک از کلمات «بیت»، «منزل» و «دار» معانی متفاوتی دارند: البیت اسم لمسقّف واحد له دهليز بخلاف خانه فإنه اسم لكلّ مسكن صغيرا كان أو كبيرا كما في بيع الكفاية، فهو أعمّ من الدار الذي يدار عليه الحائط و يشتمل على جميع ما يحتاج إليه من مساكن الإنسان و الدواب و المطبخ و الكنيف و غيرها، و من المنزل الذي يشتمل على صحن مسقف و بيتين أو ثلاثة. (موسوعة كشاف اصطلاحات الفنون و العلوم، ج‏1، ص: 351) یعنی: بیت: جایی فضای واحدی که مسقف و دارای یک راهرو به داخل می‌باشد. در حقیقت بیت یک اتاق با یک راهروی ورودی می‌باشد؛ چه اتاق بزرگ باشد و چه کوچک. این راهروی که فاصله بین درب ورودی و خود اتاق است، اجازه می‌دهد حریم خصوصی صاحب اتاق بیشتر محفوظ بماند. دار: فضایی است که دارای دیوار و حیاط و آشپزخانه، اصطبل، سرویس بهداشتی و... است. یعنی دار به منزل ویلایی کامل گفته می‌شود. منزل: فضایی است که دارای یک صحن حیاط پوشیده و دو یا سه اتاق می‌باشد. ولی آشپزخانه و سائر امکانات «دار» را ندارد. اما پاسخ سوال در مورد معماری خانه همسران پیامبر خدا: طبق متن صریح حدیث، همسران پیامبر خدا در «بیت»هایی مجاور هم و دیوار به دیوار زندگی می‌کرند؛ لذا همسران ایشان حیاط و آشپزخانه اختصاصی نداشتند. اما رسول خدا برای حضرت زهرا سلام الله علیها دنبال «منزلی» در همسایگی خود بودند. چون زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با شوهر، مستقل از همسران ایشان بود. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
صلی الله علیه و آله طبق نقل تاریخ بیوت رسول خدا (محل اسکان همسران ایشان) در مجاورت مسجد النبی قرار داشت. این مسجد در سالهای اول خود ۶۰ ذراع در ۷۰ ذراع یعنی ۳۰ متر در ۳۵ متر بود. حال تصور کنید که اندازه بیوت همسران رسول خدا چقدر بود؛ با در نظر گرفتن این‌که بسیاری از اصحاب نیز لااقل یک اتاق و خانه در مجاورت مسجد ساخته بودند. چنانچه گفته شد بیت به معنای فضای مسقف با دهلیز است یعنی یک اتاق کوچک با یک راهرو. برخی از همسران پیامبر هم علاوه بر بیت یک حجره نیز داشتند. حجره تقریبا به معنای حیاط خلوتی است. پ.ن.۱: تصویر دوم مربوط به منابع اهل سنت است که مطابق نظر شیعیان می باشد. پ.ن۲: زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله، با توجه به شرائط زمانه، زاهدانه بود و همسران ایشان با پذیرش این موضوع، به همسری ایشان مشرف شده بودند. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های و : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی که ترویج و تبیین تعددزوجات که سیره ائمه اطهار سلام الله علیهم بوده خلاف شأن روحانیت تشخیص دادند، لاجرم هم باید مجاز بدانند که آخوند جماعت دلقک تقلید صدای قطار شوند 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_ormavi
سلام آقای ابراهیمی وقت شما بخیر خانم....... هستم. وکیل دادگستری و متاهل هستم. چند سالی است در مورد تعدد زوجات مطالعه می کنم و آرزومندم که این سنت حسنه احیا شود شما که از حوزه هستید و سعی در ترویج تعدد زوجات دارید اهل قم هستید و با طلاب حوزه آشنا به نظر شما چرا بانوان طلبه تعدد زوجات را نمی پذیرند ؟ من با بانوانی که از اساتید تفسیر بودند صحبت کردم طبق بیان خودشان میدانند ولی نمی پذیرند؟ من حوزه علمیه را نمی فهمم خصوصا حوزه علمیه خواهران را!!! چطور می شود سالها می آموزند ولی نمی پذیرند!!! تلاش شما چقدر معطوف به حوزه و خواهران طلبه بوده؟ سپاسگزارم موفق باشید 🌺 نوید ابراهیمی اُرمَوی : سلام علیکم این وضعیت تربیتی(حساسیت تا مرز ارتداد در مورد تعدد زوجات یا عدالت بعد از آن) در طول اعصار مختلف وجود داشته در همان زمان صدر اسلام هم بوده زنان پیغمبر را ببینید علنا برخی‌شان ایشان را متهم به بی عدالتی میکردند... به طور کلی یکی از امور مهمی که خداوند متعال جنس زنان را با آن مورد امتحان و ابتلاء قرار داده، همین غیرت زنانه هست و در این زمینه کار تربیتی خاصی انجام نمیشود. وقتی هم انسان را در یک زمینه ای تربیت نکنند اطلاعات بیشتر در آن زمینه کمک چندانی نمیکند‌. حوزوی و غیر حوزوی هم ندارد. زنان مسلمان همه میدانند که مردان طبق نص شریف قرآن میتوانند تا چهار همسر دائمی داشته باشند ولی کمتر عملا قبول می کنند و با بهانه های واهی از جمله عدم عدالت شوهرشان مانع تعدد زوجات میشوند. چرا؟ چون در این زمینه تربیت نشده اند. راهکار اصلی تربیت است که در این زمینه وجود نداشته... همین حوزه خواهران را که نمیفهمیدش اگر بررسی کنید میبینید در متون درسی آن ها یک کلمه در مورد تقبیح غیرت زنانه حرف ندارند. یعنی علاوه بر فقدان تربیت، فقدان اطلاعات هم وجود دارد. حالا ممکن است سوال شود آیا زنان هم اکنون و بعد از عدم تربیت در دوران قبل از جوانی، در این زمینه قابل تربیت هستند؟ جواب مثبت است قطعا. میشود. امکانپذیر است. پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی چرا ؟ ⁉️بیش از یک میلیون دختر بین ۳۰ تا ۵۰ سال ⁉️بیش از سه میلیون مجرد با سابقه ازدواج(بیوه یا مطلقه) این زنان معمولا خواستگار مجرد ندارند. چه کنند؟ چرا در مورد زود قضاوت میکنیم؟ 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
صحبت‌های عجیب یک خانم دکتر ! 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_ormavi
⚔ راهزنان راه خیر و خوبی [الإختصاص] قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام: لَعَنَ اللَّهُ قَاطِعِی سَبِیلِ الْمَعْرُوفِ وَ هُوَ الرَّجُلُ یُصْنَعُ إِلَیْهِ الْمَعْرُوفُ فَتُکَفِّرُهُ فَیَمْنَعُ صَاحِبَهُ مِنْ أَنْ یَصْنَعَ ذَلِکَ إِلَی غَیْرِهِ 📚 بحارالانوار جلد ۷۲ کتاب العشرة امام صادق علیه السلام فرمود: الله قطع کنندگان راه معروف (راهزنان راه خیر و خوبی) را لعنت کند و او شخصی است که به او خوبی می شود و آن را کفران می کند ، پس صاحبِ آن کارِ خیر را منع می کند از اینکه به شخص دیگری آن خوبی را انجام بدهد . اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
روحانی تبریزی با دو همسر و شش فرزند 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
خانواده بزرگ وافی که از این خانواده، آشیخ حسین وافی نمونه بارز یک تعددزوجاتی موفق است 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
علی شکارچی و دو همسرش که متاسفانه این روزها درگیر اختلاف با همسر اولش است و باید برای رفع بلا از سر خانواده اش و تبدیلش به یک خانواده ملتزم به احکام اسلام دعا کنیم 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
خانواده اُرموی که البته همسران دیگر و همچنین فرزندان در این عکس غائبند 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
کودی براون آمریکایی از مبلغان جهانی تعددزوجات دارای چهار همسر و هفده فرزند است او یک مسیحی مورمون است 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
: با تفحّص در تاریخ و مطالعه آن بعد از قرن ها حقانیت اشخاص مشخص می شود، اما اگر در همان عصر باشی تشخیص حق از باطل بسیار سخت خواهد بود مخصوصا اگر افرادی در آن معرکه باشند که دارای وجه و سابقه تاریخی باشند. فرض کنید به دوران حضرت امیر المومنین بر گردیم و در واقعه جمل باشیم یک طرف همسر پیامبر،طلحه و زبیر که هر کدام در اسلام دارای سابقه هستند یا منتسب به اشخاصی. زبیری که روزی فدایی امیرالمومنین بوده و در واقعه سقیقه برای ایشان شمشیر زده طلحه ای که به طلحة الخیر معروف بوده و عایشه ای که لقب ام المومنین را یدک می کشیده و از طرفی علی بن ابی طالب که گفتن از او جای این مجال نیست. در روزگار امروزی نیز افراد با معیار های مختلف با حق بودن سنجیده می شوند که قطعا میزان درستی نخواهد بود مثلا فلانی فرزند شهید است، انقلابی است، در جبهه بوده، همرزم شهید بوده ،فرزند ایت الله است و از این قبیل عناوین که برای اشخاص حقیقت پوشالی درست می کند تا باطل را حق جلوه دهند! حال سوال این است ایا معیار حق اشخاص هستند؟ در ایام جنگ جمل حرث بن حوط از اصحاب خدمت حضرت امیرالمومنین امد و سوال کرد: ایا ممکن است طلحه و زبیر و عایشه بر باطل اجتماع کنند؟ حضرت می فرمایند: 《《انک لملبوس عليک، ان الحق و الباطل لا يعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله و اعرف الباطل تعرف اهله》》 يعني تو سخت در اشتباهي، حق و باطل را با معيار شخصيتها نمي‏توان شناخت «تو به جاي اينکه حق و باطل را مقياس شخصيت‏ها و قهرمانها قرار دهي، قهرمانها را مقياس حق و باطل قرار داده‏اي، تو مي‏خواهي حق را با مقياس افراد بشناسي، برعکس رفتار کن» نخست خود حق را بشناس که اهل حق را خواهي شناخت و خود باطل را بشناس که اهل باطل را خواهي شناخت. این کلام به قدری در اتقان شگفت انگیز است که دکتر طه حسین در این باره می گوید: سخنی بالاتر از این نمی شود و بعد از اینکه وحی خاموش گشت و ندای اسمانی منقطع شد سخنی به این بزرگی شنیده نشده است. بنابراین اگر دیدیم اشخاص با حق تطابق ندارند باید به انها نقد وارد کرد تا رویه خود را عوض کرده و به صراط حق برگردند نه اینکه حق را با انها تطابق دهیم. والسلام 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_ormavi
یکی از مهمترین ویژگی هایی که مومنین باید در وجود خود تقویت کنند سخاوت است. این ویژگی در تمام روابط اجتماعی از جمله برای پیشبرد یک خانواده خصوصا باید در وجود مردان تقویت شود و اهمیت فوق العاده دارد، به طوری که به جرات میتوان گفت مرد بخیل امکان ندارد خانواده داشته باشد. یا خانواده ای تشکیل نمیدهد و یا خانواده اش نمی پاید. و برعکس مرد سخیّ میتواند یک را پیش برد و در نفقه اهل و عیالش دریغ نمیکند. نکته ای که مهم و قابل توجه است آن است که بُخل و سخاوت ربطی به دارایی افراد ندارند و چه بسیار افراد فقیری که سخاوتمندند و چه بسیار ثروتمند بخیل... پ.ن: در روایات اهلبیت علیهم السلام بسیار مورد تشویق و تاکید است. در کتاب شریف کافی چنین آمده: عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ ع أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ: السَّخِيُّ مُحَبَّبٌ فِي السَّمَاوَاتِ مُحَبَّبٌ فِي الْأَرْضِ [خُلِقَ‏] مِنْ طِينَةٍ عَذْبَةٍ وَ خُلِقَ مَاءُ عَيْنَيْهِ مِنْ مَاءِ الْكَوْثَرِ وَ الْبَخِيلُ مُبْغَضٌ فِي السَّمَاوَاتِ وَ مُبْغَضٌ فِي الْأَرَضِينَ خُلِقَ مِنْ طِينَةٍ سَبِخَةٍ وَ خُلِقَ مَاءُ عَيْنَيْهِ مِنْ مَاءِ الْعَوْسَجِ. مسعده بن صدقه گوید: امام صادق ع از نیاکان خود علیهم السّلام نقل کرده که رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله فرمود: سخاوتمند محبوب آسمان ها و زمین است. سرشت او از گل شیرین و گوارا آفریده شده و آب چشمان او از آب کوثر است و بخیل مبغوض آسمان ها و زمین است، سرشت او از گل شوره و آب چشمان او از آب خار است. 🌺 حلال خدا را تقبیح نکنیم 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
عبدالکاظم 116: با سلام تو سايت مرحوم آيت الله ڜاه آبادي مطلب جالبي ديدم شايد به درد كانالتون بخوره همسران یا خواهران؟ همسران آيت‌الله شاه‌آبادی خيلی با هم صميمی و دوست بودند و از نظر شعور فرهنگی و اجتماعی در سطح بالایی قرار داشتند. هيچ‌وقت مسائل پيش پا افتاده مانند هوو بودن، يا حسادت برای زندگی همديگر، يا غرور بی‌جا كه «زندگی با آيت‌الله شاه‌آبادی فقط حق من است و ديگران آن را تصرف كرده‌اند»، كه موجب اختلاف و جدايی بود مطرح نمی‌كردند. البته اين بينش، تحت تأثير دو چيز بود: اول اينكه همسران ايشان از خانوده‌های تحصيل‌كرده يا از تجار معتبر بودند و به همين دليل شعور فرهنگی بالایی داشتند، و دوم به دليل نوع رفتار و كردار خود آيت‌الله شاه‌آبادی نسبت به آنان بود كه باعث ايجاد عطوفت و مهربانی در بين‌شان شده بود. ايشان به دليل روابط صميمی و گرمی كه با همسران‌شان داشتند، بدون اينكه بين آنان تبعيض قائل شوند و يكی را بر ديگری ارجح بدارند، ارتباط آنان را تبديل به روابط خواهرانه كرده بودند؛ به نحوی كه بی‌نهايت به همديگر احترام می‌گذاشتند و در رفت و آمدهای خانوادگی با عطوفت و مهربانی با يكديگر روبرو می‌شدند. در نتيجه اين ارتباط صميمی به فرزندان اين همسران هم منتقل شده بود و آنان هم برای به اصطلاح «نامادری‌ها» و در واقع «مادرها»ی خود احترام زيادی قائل بودند و آنان را دوست داشتند. عصمت‌الشریعه شاه‌آبادی، دختر آن عالم ربانی، از نوع رفتار ایشان با همسرانش می‌گوید: «تبعيضی بين همسران‌شان نبود... با اينكه پدران اين همسران از بزرگان تهران يا قم بودند، ولی ايشان آن سنخيت موقعيت تجاری عيال‌شان را در زندگی دخيل نمی‌دادند؛ يعنی يک‌نواختی و عدالت بين آن‌ها. خود همين باعث می‌شود آدم با آرامش در وضعيت چندهمسری زندگی ‌كند... خيلی جالب است كه روال زندگی طوری بود كه نه به درس، نه به عبادت و نه به تعليم و تربيت اولاد صدمه نمی‌خورد.» اين عدالت و آرامشی كه در خانواده و بين همسران وجود داشت، باعث شده بود كه اين فيلسوف بزرگ به همۀ امور با فرصت كافی بپردازند. كه اگر غير از اين بود و محيط نا‌آرامی حاكم می‌شد، امكان رسيدگی به اين‌همه كار تدريس و تحصيل و عبادت برای ايشان ميسر نبود. خانم عصمت‌الشریعه اضافه می‌کند: «من يادم هست ما [بچه‌ها] گاهی اوقات سبقت می‌گرفتيم برای ديدن مادربزرگ‌ها! اين‌جوری تربيت شده بوديم. وقتی مادرها همديگر را می‌ديدند و كنار هم می‌نشستند، انگار سه تا خواهرند يا سه جسم هستند در يک روح. اين‌ها خيلی مهم است. يعنی سه جسم هستند ولی در يک قالب، در يک كالبد و يک روح‌اند... بعد از فوت‌شان، هر كدام از اين بزرگان و مادربزرگ‌ها فوت می‌كردند، خداوكيلی بچه‌ها عزا می‌گرفتند. واقعاً می‌گفتند كه يک سايۀ بسيار مهم و بزرگی از خانوادۀ ما كم شده است. اين‌ها واقعاً يک چيزهايی نيست كه آدم بخواهد در تخيل خودش مهره‌چينی كند.» اين‌ها همه برمی‌گردد به آن همدلی و يکرنگی مرد، كه می‌تواند محيط خانواده را در شكل چندهمسری به اين صورت دربياورد؛ بحثی كه اگر واقعاً در آن يک كنكاش جدی داشته باشيم، درمی‌یابیم با توجه به اين الگوهای درست، ما می‌توانيم مسائل چندهمسری را در جامعه امروزمان حل و فصل کنيم. مسائلی كه نشأت گرفته از همين بی‌عدالتی‌ها و تبعيض‌های میان همسران است و در نتيجه جامعه را با استفاده از الگوی غربی به سمت تک‌همسری كشانده است. غافل از اين‌كه تک‌همسری در جامعۀ بی بند و بار غرب مشكلی ندارد، ولی در جوامع شرقی و اسلامی به دليل مراعات حجب و حيا، باعث ايجاد نوعی فساد مخفی خواهد بود، كه به مراتب بدتر از جامعۀ غربی است. وقتی اين مسائل پيش می‌آيد، از طرف روشنفكرنماهای ما عنوان می‌شود كه پيامبر اسلام و امامان (صلوات‌الله‌علیهم) مربوط به دوره‌های قبل‌تر بودند و جامعۀ آنان با زمان امروز تفاوت داشته است. ولی زندگی اين فيلسوف متقی و عارف كامل، كه بر اساس معيارهای عقيدتی و كلام خدا و سيره و سنن ائمه (علیهم‌السلام) شكل گرفته است، يک زندگی مربوط به دوران معاصر است و تفاوت فاحشی از نظر زمانی با عصر فعلی ما ندارد. پس می‌توان از اين سجيۀ اخلاقی و خانوادگی آيت‌الله شاه‌آبادی الگوبرداری كرد، كه به چه راه و روشی می‌شود در زندگی چندهمسری، ارتباط خوبی ميان همسران ايجاد كرد و باعث آرامش روحی و خانوادگی برای خود و تمام اعضای خانواده شد. ⭕ موسسه مردم‌نهاد 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی : http://eitaa.com/Chandhamsari_Ormavi
بسیاری از خانم ها اشکال می‌گیرند که اگر این همه لازم است چرا مراجع و بزرگان در زندگی شخصی خود انجام نداده اند و الگوسازی نشده؟؟؟؟؟ اولا: قرار نیست همه تعددزوجاتی شوند... ما بارها در مجامع عمومی و خصوصی بیان کرده ایم که نهایتا ۲۰ درصد از مردان متاهل داشته باشند معضلات مربوط به حل می‌شود... ثانیا: بسیاری از بزرگان و حتی مراجع تقلید دارند، اما قرار نیست رسانه‌ای شود، زیرا توسط افراد نادان و شیطانی که سنت پیامبر اسلام را مورد هجمه قرار داده اند، این شخصیت ها هم مورد هجمه قرار خواهند گرفت... ثالثا: از آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله العظمی نوری همدانی بگیرید تا بزرگان عرفانی همچون آیت الله قاضی و آیت الله شاه‌آبادی دارای چند همسر بوده‌اند و اگر کسی دنبال نمونه می‌گردد اینها کافیست... 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
اُرمَوی: اگر کسی ادعا کرد جمعیت زنان و مردان مساوی است و برای هر زنی، مردی قرار داده شده و برای هر مردی، زنی قرار داده شده و ضرورت ندارد، فقط یک جمله بگوئید: همه آمارها میگوید ما بیش از یک میلیون دختر مجرد قطعی یا همان یائسه در کشور داریم، ولی تعداد پسرهای در این سن و سال شاید به صد هزار نفر هم نرسد... این تعداد دختر از کجا آمده اند؟ سه حالت بیشتر ندارد: 🌺 یا جمعیت زن و مرد مساوی نيست و از همان بدو تولد، دختر بسیار بیشتر از پسر متولد میشوند 🌺 یا پسران به هنگام ازدواج می روند سراغ دخترانی با اختلاف سنی زیاد و در نتیجه دختران همسن و سال آنها، یائسه میشوند. 🌺 و یا... پ.ن: نکته مهم آن است که دختران مجرد قطعی که از سن ازدواج رد شده‌اند، معمولا به مشکلات روحی و جسمی متعدد مبتلا می‌شوند. این آمار یک میلیونی را همه، از دولت و مجلس بگیرید تا دیگران، همه و همه بیان کرده اند... اما عده‌ای از روی غرض یا مرض دائما دارند با مخالفت میکنند... 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 http://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
بسیاری گمان میکنند امام رضا علیه السلام تک‌همسر بوده اند. در حالیکه برخي كتب تاریخی مانند (ائمتنا از علي محمد علي دخيل، ج2، ص76) براي حضرت سه همسر ثبت کرده اند. بنا به گفته علي دخيل نام همسران حضرت عبارتند از: 1ـ سبيكه و برخي گفته اند سكينه و برخي او را خيزران گفته اند و برخي هم نام او ريحانه معرفي كرده اند كه در هر صورت اين خانم عظيم الشأن و مؤمنه از خانواده ماريه قبطيه همسر پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله بوده است كه از اين همسر مؤمنه امام جواد علیه السلام متولد شده است. مرحوم شيخ عباس قمی مي نويسد: در جلالت و عظمت وي همين بس كه حضرت موسي بن جعفر علیه السلام به يزيد بن سليط امر فرمود كه سلام آن حضرت را به او برساند. 2ـ ام حبيبه دختر مأمون عباسی كه مأمون او را به انگيزه سياسي به ازدواج امام رضا علیه السلام درآورد ولي به خانه حضرت راه نيافت و شواهد تاريخي نيز حكايت مي كنند كه ام حبيبه همچنان دوشيزه باقي ماند. 3ـ اُمّ ابراهيم. که ایشان هم از همسران علی بن موسی بوده و فرزندی نیز برای ایشان آورده اند... البته اكثريت کتب به مسئله ازدواج امام رضا علیه السلام نپرداخته اند و برخی هم که پرداخته اند همان يك همسر را ذكر نموده اند. به نظر میرسد با چند استدلال مشخص میشود کلام تاریخ‌نویسانی همچون علی دخیل در این مورد صحیح باشد: ۱. با توجه به اینکه پدر و اجداد امام رضا علیه السلام تا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله همگی چند همسر داشته اند. ۲. به طور کلی شوهر دارای صلاحیت های لازم در همه زمان ها کمتر از زنان دارای صلاحیت است و بعید به نظر می رسد فزونی زنان صالحه این اجازه را دهد که یک شوهر که معصوم هم هست، تک همسر شود و قطعا علی بن موسی الرضا با توجه به بسط یدی که داشته از این قاعده مستثنا نبوده. ۳. لزوم تکثیر نسل اولاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آن قدر ضروری بوده است که حضرت امام رضا علیه السلام برای تکثیر نسل، از فرصت تعددزوجات استفاده نماید... 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
ظاهرا اولین موردازدواج دهه نودی ها در یکی از استان های جنوبی به دنبال ثبت ازدواج بوده 😳😐 این در حالیه که خیلی از دهه هفتادیا هنوز ازدواج نکردن دیگه دهه شصتیا که بماند 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
اینم مورد دیگه ای از دهه نودی ها مربوط به یک خانواده تعددزوجاتی 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
از نظر علم روانشناسی بحث های فراوانی را میتوان مطرح نمود که یکی از مشهورترین آنها این است که مردان معمولا پلی گاموس (چندخواه=polygamous) هستند و زنان معمولا مونوگاموس (تک خواه=monogamous) هستند. اگر مردی از نظر روانی سالم باشد با توجه به اینکه روحیه مردان تعدد طلبی و تنوع طلبی است، حداقل این علاقه درونی را به چندهمسری خواهد داشت، ولو اینکه هیچگاه با زنی غیر از همسر خودش ارتباط نداشته باشد. همچنین اگر زنی از نظر روانی سالم باشد، با توجه به اینکه زنان فقط تک خواه بوده و یک تکیه گاه می خواهند، حداقل این علاقه درونی را خواهد داشت، ولو اینکه فاحشه ای در کاباره های فلان کشور باشد‌... این طبیعتی است که خداوند مردان و زنان را بر طبق آن آفریده است. فعالیت جنسی و هورمونی جسم زن و مرد هم این مطلب را تایید میکند. زنان در طول ماه فقط یک بار برای بارداری، در رحم خود، تخمک رها میکنند. در حالیکه مردان در شبانه روز هزاران اسپرم تولید میکنند. 🌺 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با بیرون زدن گند ها اکنون نوبت یقه گرفتن ها شروع شده است. در هر خانواده واکسن زده یک یا چند نفر مریض شده اند و یا از دنیا رفته اند حال نوبت انداختن تقصیر به گردن هم یا گرفتن یقه هم شده است. 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi