eitaa logo
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
2.9هزار دنبال‌کننده
393 عکس
400 ویدیو
4 فایل
تناکحوا تناسلوا تکثروا #تعددزوجات و #تکثراولاد دستور پیامبر خاتم و اهلبیت علیهم السلام در بحث خانواده بوده کانال اصلی ما در تلگرام فعال است 👇 https://t.me/Chandhamsari_Ormavi
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از کارهایی که دائما در مورد دارد پیگیری میشود آن است که مسائل پیش پا افتاده و فرعی را به جای مساله اصلی جا می زنند. مثلا به جای امنیت زنان، بیمه زنان خانه‌دار، پیگیری حق ازدواج و مادری دختران تنها، تشویق به ازدواج با زنان سرپرست خانوار و هزار حق دیگر، از اموری مثل نرفتن زنان به ورزشگاه و نبودن تصویر زنان در دیوارنگاره و... حق می سازند و این ها را به عنوان مساله‌ اصلی جامعه زنان عنوان میکنند... و اینگونه بسیار شیک و زیبا، میشوند حامی حقوق زنان... آخرش هم میگویند ما میخواستیم، ولی نگذاشتند... و زنان ساده‌انگارانه از این‌ همه حقی که گرفته‌اند خرسند و راضی، غفلت از حقوق اولیه خود را ادامه میدهند... بعدش هم نماینده مجلس از لیست امید، خانم دکتر پروانه سلحشوری، خیلی شیک و مجلسی، آمار میدهد که یک میلیون دختر در کشور داریم که در مرز تجرد قطعی و یائسگی هستند... خب تا حالا کجا بودید و چرا به فکر ازدواج اینها نبودید؟؟؟؟؟ 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi
بعضی ها فکر میکنند که در صدر اسلام، فرهنگ کاملا پذیرفته شده بوده و زنان اصلا غیرت نداشته اند. این در حالی است که آن قدر رواج داشته که در قضیه ای مشهوره، دشمنان امیرالمومنین علیه السلام گمان می بردند به جهت اینکه فاطمه زهرا سلام الله علیها همسر آقا امیرالمومنین است و ممکن است غیرت زنانه وجود داشته باشد، میتوانند بین رسولخدا و مولا علی علیه السلام اختلاف افکنی کنند. به قضیه زیر توجه کنید: ... در ميان كنيزان يك كنيز بود كه از همه افضل بود،امير المؤمنين غنائم را تخميس كردند و تقسيم نمودند و آن كنيز را براى خود برداشتند. ما گفتيم: اى ابو الحسن اين چه كارى است؟! أمير المؤمنين گفت: مگر شما نديديد كه اين كنيز در ميان كنيزان ديگر بود و من قسمت كردم و خمس را با قرعه جدا كردم و اين كنيز با قرعه در سهم خمس قرار گرفت و سپس قرعه زدم و اين كنيز در سهم اهل بيت رسول الله قرار گرفت و سپس قرعه زديم و اين كنيز در سهم آل على قرار گرفت و در اين صورت حكم صحيح همين بوده است. بريده مى‌گويد: چون خالد بن وليد نامۀ سعايت‌آميزی علیه علی علیه السلام نوشت تا به پیش پیامبر ببرم و مرا بر تصديق مطالب آن به پیش پیامبر فرستاد، من در نزد آن حضرت شروع كردم به خواندن نامه و مى‌گفتم: راست مى‌گويد. در اين حال رسول خدا دست مرا با نامه نگاه داشت و فرمود: آيا على را دشمن دارى! گفتم:آرى! فرمود:او را دشمن مدار و محبّتت را دربارۀ او زياد كن، سوگند به آن كسى كه نفس محمّد در دست اوست، نصيب علىّ در خمس، بهتر و شايسته‌تر از يك كنيز زيباست. بريده مى‌گويد: از آن به بعد هيچ كس غير از رسول خدا،در نزد من محبوب‌تر از على نبود. و شيخ مفيد اين قضيّه را در«إرشاد»آورده است و إضافه مى‌كند كه چون بريده به در خانۀ رسول خدا رسيد عمر بن خطّاب را ملاقات كرد، عمر از حال جنگ آنان سؤال كرد و نيز پرسيد: تو چرا زودتر آمده‌اى! بريده گفت: به جهت سعايت و عيب‌هائى كه از علىّ بن أبي طالب خدمت رسول خدا بيان كنم! و بريده براى عُمر شرح حال كنيزك را گفت كه على آن را براى خود اختيار نمود. عمر گفت: «براى انجام مأموريّت خودت به نزد رسول اللّه برو و مطالب را بيان كن! رسول خدا حتما از اين كارى كه على انجام داده است،به جهت خاطر دخترش(كه زوجۀ على است) به غضب در خواهد آمد». بريده مى‌گويد: چون نامۀ خالد بن وليد را مى‌خواندم و يكايك سعايت‌ها را دربارۀ على مى‌شمردم،(علاوه بر آنكه از اين عمل على عصبانى نشد، بلكه) از سعايت و بدگويى دربارۀ على متغيّر شد و رنگ چهرۀ رسول اللّه برگشت و مرا از خواندن بقيّۀ نامه منع كرده و چنين و چنان دربارۀ على به من فرمود. و شيخ طوسى در«أمالى»پس از نقل مفصّل اين واقعه گويد كه: بريده گفت:چون بر رسول خدا وارد شدم و نامه را به آن حضرت دادم، با دست چپ خود گرفت و همان طور كه خداوند عزّ و جلّ مى‌فرمايد: پيغمبر چيزى را نمى‌خواند و نمى‌نوشت من شروع كردم به بيان وقايع و عيب‌گوئى از على و حال من چنين بود كه چون سخن مى‌گفتم، سر خود را تكان مى‌دادم و پايين مى‌آوردم، من سخن خود را گفتم و چون عيبگويى من تمام شد، سر خود را بالا آوردم و ديدم رسول خدا چنان غضبناك شده است كه از شدّت غضب هيچ گاه من او را به چنين غضبى نديده بودم مگر در روز بنى قريظه و بنى النّضير. رسول خدا به من فرمود: «اى بريده على بن ابي طالب صاحب اختيار و مولاى شماست بعد از من! پس او را دوست بدار! او همان عملى را انجام مى‌دهد كه به او أمر شده است»! امام شناسی. ج۶. ص۷۸ میبینید که دشمنان امیرالمومنین چنین می پنداشتند که غیرت زنانه بی موردی وجود داشته باشد که بتوانند از طریق آن بین رسولخدا و امیرالمومنین اختلاف افکنی کنند و این بر شیوع وجود این صفت در آن زمانه دلالت دارد تا آنجا که عده ای از اطرافیان پیامبر اکرم هم گمان کردند دختر بزرگوار آن حضرت هم دارای چنین صفتی است. غافل از آنکه رسولخدا و اهل بیت او از کفر و شرک که هیچ، بلکه از هر شبهه ای معصوم و مطهَّرند، چه رسد به غیرت زنانه که کُفر است... 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی : http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
خاخامیت بزرگ" به عنوان نهاد دینی رسمی اسرائیل، برای اولین بار تعدد زوجات را جایز شمرده و یهودیان را تشویق به این کار می کند. این در حالی است که تعدد زوجات در آیین یهود و حتی قانون اسرائیل ممنوع می باشد. به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دادگاه عالی دینی که ریاست آن را شلومو عمار خاخام ارشد شرقی سابق بر عهده دارد، تعدد زوجات برای مردان یهودی را به بهانه اینکه این کار موجب تقویت جایگاه یهودیان در نبرد جمعیتی با فلسطینیان خواهد شد، جایز دانسته است. منبع مذکور فاش کرد که یک جمعیت دینی یهودی که خود را "خانه یهودی خالص" نامگذاری کرده است، زنان یهودی را به موافقت با تعدد زوجات تشویق می کند تا بدین گونه جمعیت یهودیان از فلسطینیان بیشتر شود. الماز منگستو خبرنگار صهیونیست که این گزارش را تهیه کرده است، می افزاید که جمعیت دینی مذکور که وابسته به جریان دینی صهیونیزم است، کافه ای را در شهر بیت یام در شرق تل آویو راه اندازی کرده و در آنجا زنان جوان و مردان متاهل را جمع کرده و آن ها را به تعدد زوجات تشویق می کند. منگستو از یکی از این دیدارها نیز که طی آن یک مرد متاهل 54 ساله و زنی 31 ساله در این کافه کنار هم نشسته و در این باره سخن می گویند، ویدیویی تهیه کرده است. در این گزارش آمده که نمایندگان جمعیت "خانه یهودی خالص" خاخام شلومو را راضی کرده اند تا تعدد زوجات را برای یهودیان به رغم مخالفت آیین یهود و قانون اسرائیل با آن، جایز اعلام کند. منگستو همچنین می گوید که خاخام عمار عنوان کرده است که افزایش جمعیت یهودیان نیازمند یک اجتهاد فقهی جدید است و بر همین اساس تعدد زوجات را جایز اعلام کرده است. او مصاحبه ای را با یکی از خاخام های عالی رتبه که جمعیت مذکور را اداره می کنند، انجام داده که طی آن این خاخام می گوید چرا ما نیز همانند مسلمانان عمل نکنیم؟ آن ها با چندین زن ازدواج می کنند و همین مساله موجب افزایش جمعیت آنان شده است. وی تصریح کرد که خاخام های مذکور گفته اند که تعدد زوجات باید در میان یهودیان ترویج شود. از این تحقیق چنین بر می آید که بیشتر زنانی که پذیرفته اند همسر دوم مردان متدین و مذهبی باشند، زنانی هستند که قبلا لائیک بوده و جدیدا آیین یهود را پذیرفته اند. این گزارش می افزاید که زنان برخی از مردانی که درپی ازدواج دوم برامده اند نیز در دیدارهایی که این مردان در کافه مذکور با زنان جوان به منظور ازدواج با آن ها داشتند ، حضور داشته اند 🌺 مبلغ باشید 🌺 و و : @CHANDHAMSARI_ORMAVI : @CHANDHAMSARIORMAVI لینک اصلی کانال در سروش: http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
⁉ مخاطب: با سلام من هم تمکن مالی دارم و هم دوتا منزل اما مشکل همسر اوله که راضی نمیشه با اینکه ۳۳ سالمه اما ازهرنظر به همسر دوم‌ نیازمندم مشکل عرف جامعه هست که نمیپذیره حتی امکان موقتش هم خیلی کمه 🌺 ادمین: سلام طبق نظرسنجی ما، دو عامل غیرت زنانه در بین زنان ایرانی و همچنین عرف غلط جامعه مهمترین موانع احیاء فرهنگ در ایران عزیز است. ما خودمان از همین عُرف هستیم و هر از گاهی باید از خودمان بپرسیم آیا اگر خواهر و دختر خودمان بخواهند همسر دوم تا چهارم یک مرد متاهل بشوند قبول میکنیم؟ جواب در بسیاری از موارد منفی است. بعضی از ماها که موافق این فرهنگیم حتی خجالت می کشیم بگوئیم چند همسر داریم و یا دوست داریم چند همسر داشته باشیم. چرا؟ چون خیلی از ماها هم تابع عُرف غلط جامعه هستیم. 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi
⁉ مخاطب: سلام لطفا تعدد زوجین رو تبلیِغ نکنید فرزند آوری رو تبلیغ کنید چون که مردهای جامعه ما اصلاو ابدا عدالت رو نمیتونن رعایت کنن به هیچ وجه اگر مردی گفت عدالت باور نکنیددروغ محض 🌺 ادمین: سلام علیکم اولا تعبیر (تعدد زوجین) غلط است و بر طبق فرهنگ اصیل ایران باستان و همچنین فرهنگ ناب اسلامی باید بگوئید (تعدد زوجات) و ما این امر مبارک را تبلیغ میکنیم. ثانیا موارد متعددی سراغ داریم که زنان یک شوهر خودشان میگویند شوهر ما عدالت را رعایت میکند ثالثا و مهمتر اینکه ما داریم با آگاهی بخشی به مردان و زنان، در مورد تعدد زوجات فرهنگسازی میکنیم تا کسانی که به دنبال اجراء فرهنگ هستند با الزامات آن آشنا شوند... تعطیلی فعالیت فرهنگی ما وضعیت را بهتر نخواهد کرد که هیچ، بدتر هم خواهد کرد. فقط به همین مطلب توجه کنید که با این همه تخریب و بدگوئی از تعدد زوجات در صدا و سیما و دیگر رسانه ها، آمار اقبال مردم ما نسبت به تعدد زوجات حدود صد هزار خانواده است. این مردم بدون تبلیغ ما سراغ این کار رفته اند و خیلی از مردان و زنان در این خانواده ها در مورد مفاهیمی همچون عدالت بین همسران و غیرت زنانه و... اطلاعات چندانی ندارند. و همه میدانیم هر فعالیتی که بدون آگاهی انجام شود، لاجرم به ظلم ختم میشود... فعالیت در زمینه آگاهی بخشی به جامعه همیشه مورد نیاز است و باید آن را ارج نهاد... 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : http://estas.com/Chandhamsari_Ormavi
۲ : با دست و پا کردن یک نگاه ایدئولوژیک و برخواسته از نیت پاک قلبی برای خودتان در انجام کارها، متوجه میشوید که همه کارها، از جمله ازدواج چقدر ثمرات بیشتر و بهتری خواهد داشت. این مطلب، بسیار بسیار بسیار مهم است. به قول که در دیدار برخی از اقشار فرموده اند: هرکاری را شما از روی بکنید، خدا به آن خواهد داد. هر کاری را که از روی حسابگریهای مادّی بکنید، متزلزل است. ٧٢/٨/١۲ @Chandhamsari_Ormavi
⁉ مخاطب: طرفداران تعدد زوجات،ای کاش آیه۱۲۹ سوره نساء را(ولن تسطیعواان تعدلو بین النسا) به دقت فهم می‌کردید مبنی براینکه غیراز معصومین کسی توان رعایت عدالت را ندارند ازهمه مهمتر اینکه بزرگان دینی مان مثل امام (ره) وامام خامنه ای به تک همسری اکتفا کردند پس عاقل باشید وترویج شهوت رانی نکنید 🌺 ادمین: اگر اهل انصاف و مطالعه باشید مطلب زیر از آیت الله العظمی شبیری زنجانی برای جواب شما کافی است 👇👇👇 ✍ در کتاب جرعه‌ای از دریا، ج3، ص593 به نقل از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی چنین آمده: 📝 آقای آشیخ بهاءالدین مهدوی هیدجی (م ۱۳۹۷ه) از علمای هیدج و زنجان، آدم با فضل و با کمالی بود. وی قبلاً ساکن هیدج بود و اواخر عمر به قم آمد و در قم وفات کرد. ایشان نقل می‌کرد: من از هیدج به زنجان رفتم تا اجازه عمامه بگیرم. زمان رضاشاه پهلوی بود و در آن زمان عمامه داشتن ممنوع بود و استثناءً به بعضی از روحانیون با شرایطی اجازه عمامه داده می‌شد. در زنجان به منزل نایب‌الصدر رفتم. نایب‌الصدر از اعیان علمای زنجان بود. در آن زمان در شهرها مسافرخانه نبود و مسافران یا به کاروانسراها یا به منزل رجال بزرگ شهر وارد می‌شدند. منزل نایب‌الصدر این‌گونه بود. رجال سیاسی و علمای بزرگ به منزل نایب‌الصدر وارد می‌شدند. در آن وقت امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر وارد شده بود. رئیس یکی از ادارات (دادگستری یا شهربانی) که متصدی اجازه عمامه بود، برای دیدن امیر لشکر به منزل نایب‌الصدر آمده بود. در آن مجلس بحث تعدّد زوجات مطرح شد. می‌گفتند: کسی فلان رساله را در جواز تعدد زوجات نوشته و دیگری در ابطالش رساله‌ای نگاشته است. رئیس اداره‌ای که متصدی جواز عمامه بود، گفت: به نظر من در این زمان تعدّد زوجات جایز نیست. چون آیه شریفه می‌فرماید: «و إن خفتم ألّا تعدلوا فَواحِدة» و بدون تردید الآن با تعدّد زوجات نمی‌توان عدالت را مراعات کرد. قهراً شرط قرآن عملی نیست، لذا در این زمان نباید بیش از یک همسر اختیار کرد. وقتی آن رئيس این مطلب را مطرح کرد، احساس کردم حرف باطلش در جلسه تلقّی به قبول شد، لذا با خود گفتم: هر چه بادا باد، از عمامه صرف‌نظر می‌کنم و حرف او را ابطال می‌کنم. گفتم: به فرمایش جنابعالی ایراد دارم. گفت: ایراد شما چیست؟ گفتم: در روایت آمده است که ابن أبی العوجاء با هشام بن حکم برخورد کرد(رک: کافی، ج۵، ص۳۶۲،ح۱) و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتی وجود دارد. مثلاً در یکی از آیات آمده است: «فانکحوا ما طاب لکم من النّساء مثنی و ثلاث و رباع فإن خفتم ألّا تعدلوا فواحدة»؛ پس شرط تعدّد زوجات این است که خوف ظلم نباشد و از این استفاده می‌شود: گاهی انسان می‌تواند به عدالت رفتار کند، لذا مجاز است و گاهی هم نمی‌تواند لذا بیش از یکی مجاز نیست. از طرف دیگر در سوره نساء می‌گوید: «و لن تستطیعوا أن تعدلوا بین النّساء و لو حرصتم»؛ شما هرگز نمی‌توانید عدالت بین زن‌ها را برقرار کنید. هرچند حرص در این امر داشته باشید، این تناقض است. هشام نتوانست پاسخ این شبهه را بدهد. هشام می‌گوید: به مدینه رفتم و خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم. حضرت فرمود: هشام، چه شده که الآن آمده‌ای؟ الآن نه وقت حجّ است، نه وقت عمره (معلوم می‌شود که رفتن به عمره هم زمان مشخصی مثل رجب یا ماه رمضان داشت). ماجرا را برای حضرت نقل کردم. حضرت فرمود: مراد از عدالت در آیه اول، عدالت حقوقی است، یعنی اگر می‌توانید نفقه زن را ادا و به او رسیدگی کنید، مجاز هستید تا چهار همسر اختیار کنید. ولی اگر توانایی ندارید، حق ندارید بیش از یک همسر اختیار کنید. ولی در آیه دوم مراد از عدالت، عدالت قلبی است، یعنی شما نمی‌توانید در میل قلبی بین زن‌ها عدالت برقرار کنید و ادامه آیه هم مؤید این مطلب است: «فلا تمیلوا کلّ المیل فتذروها کالمعلّقة». پس تناقضی در کار نیست چون وحدت موضوع نیست. آن رئیس گفت: تفسیر بیاورید. تفسیر آوردند و دیدند که این مطلب در تفسیر نقل شده است. خلاصه من با این حرف او را خراب کردم و نگذاشتم تلقّی به قبول شود. بعد از جلسه ناامید از گرفتن جواز عمامه به اداره آن رئيس رفتم. وقتی وارد شدم، آن رئیس خیلی به من احترام کرد و دستور پذیرایی داد و فوراً با کمال احترام جواز عمامه را تقدیم کرد. این اثر مجاهده با نفس بود که علاوه بر پاداش اخروی در دنیا هم اثر دارد. 👍 اگر اهل انصاف باشید مطلب فوق قطعا برایتان مفید خواهد بود... ضمنا با تهمت هایی همچون (ترویج شهوت رانی از طریق ترویج تعدد زوجات) آبروی خود را نبرید و این همه قدر و منزلت خودتان را پایین نیاورید. وقتی شما زاویه دید خودتان به یک مساله را بیان میکنید، در حقیقت، افکار ناخودآگاه خودتان که با آن زندگی میکنید را بازگو میکنید... وگرنه امروزه که داشتن روابط پنهان و کم هزینه این همه راحت شده، تعددزوجات راه پردردسری است. @Chandhamsari_Ormavi
: ما آمده ایم برای ابدیت. امتحان و ابتلاء هم برای آماده شدن در جهت این ابدیت است. همه چیز را در این راستا قرار دهید... خصوصا اگر ازدواج و فرزند آوری و تعدد زوجات و مانند آن را در این راستا تعریف نکنیم، کلاه سرمان رفته است... خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند... پ.ن: جهت یادآوری در سوره مؤمنون آیه ۱۱۵ میفرماید: أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ ﺁﻳﺎ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻪ ﺍﻳﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻭ ﻋﺒﺚ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﺍینکه ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﺎ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻳﺪ؟ @Chandhamsari_Ormavi
✡️ فکر میکنید چرا رضاخان تعدد زوجات و متعه را ممنوع اعلام کرد؟ یا چرا رسانه های غربی امروزه از یک طرف همجنس بازی و هم باشی سفید و هزاران کثافت کاری دیگر را تبلیغ میکنند و از طرف دیگر بنیان خانواده و ازدواج اسلامی را متزلزل میکنند؟ @Chandhamsari_ormavi
: چند وقت قبل بالاخره و پس از گذشت ۱۱ سال از ورود به جرگه مشمولین، به توفیق الهی توانستم خدمت سربازی را بگذرانم. البته حدود ۲۱ ماه از ۲۴ ماه را به خاطر ۷ فرزندم کسری خدمت گرفتم. در مسیر تشکیل پرونده نظام وظیفه تا پایان ماموریت، حدودا با بیش از بیست نفر پشت میز نشین در چند نهاد مختلف برخورد داشتم. همه از تعداد فرزندان تعجب میکردند جز یک مورد و آن هم دفتر امور مشمولین در مرکز مدیریت حوزه های علمیه. از عدم تعجب آن ها تعجب کردم، ولی بعد از توضیح منطقی که دادند، تعجبم به تاسف مبدَّل شد... مسئول دفتر امور مشمولین که از روحانیون با صفای آذری‌زبان بودند فرمودند: برخی از برادران اهل‌سنت که مراجعه میکنند با سن و سال کم، کسری سربازی فرزندانشان از کل مدت سربازی بیشتر است. پرسیدم مگر پرونده شان اینجا بررسی میشود؟ جواب دادند پرونده نظام وظیفه طلاب سراسر کشور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بسته میشود... @Chandhamsari_Ormavi
⭕️ " تلخ ترین لبخند دنیا " یمن جان ندارد ... #یمن @Chandhamsari_Ormavi
افرادی که با چندهمسری مخالفت دارند بهتره چشم هارو باز کنند و ببینند که همین الانشم رفیقه بازی به صورت غیر رسمی داره خیلی از خانواده هارو از هم میپاشونه... اگه در اجتماع، خصوصا دادگاه ها بررسی اجمالی کنید، میدونید که چی میگم. خیلی از آقایان متاهل همین الان دوست و رفیق از جنس مخالف دارند و چون آن خانم خودش را رسمی نمی بیند به رقابت زشتی برای بر هم زدن زندگی اول آقا می پردازد. در حالیکه اگر فرهنگسازی کنیم، از این وضعیت جلوگیری میشود و دیگر زنان مجرد به کمتر از ازدواج رسمی راضی نمیشوند و به طریق اولی رفیقه و دوست یک آقای متاهل نمی شوند. اگر هم فرهنگسازی نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد. فرهنگسازی به این معناست که اگر مردی به هر دلیلی خواست با یک زن دیگری مرتبط شود، با رعایت حقوق همسر اول و فرزندانش و همچنین بدون ظلم به زن دومی که انتخاب کرده این مسیر را طی کند. 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi