۲۴ بهمن ۱۳۹۹
20.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اجلاس انقلاب اسلامی و مهدویت
🔻حجت الاسلام رحیمیان
🔻حدوث بقا و گستره انقلاب منبعث از ولایت فقیه است
#دهه_فجر_99
#کلیپ_شماره_بیست_و_یکم
@chashmbe_rah
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
21.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اجلاس انقلاب اسلامی و مهدویت
🔻حجت الاسلام رحیمیان
🔻هدف انقلاب اسلامی در کلام امام خمینی[ره]
#دهه_فجر_99
#کلیپ_شماره_بیست_و_دوم
@chashmbe_rah
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 کلیپ های مهدوی به مناسبت دهه فجر۹۹
▪️حجت الاسلام کلباسی
▪️چه عواملی باعث ایجاد انقلاب اسلامی گردید؟
▪️شماره ۸
@chashmbe_rah
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
جابر جعفی از امام باقر علیه السلام:
«زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن زمان، امامشان غایب خواهد شد؛ پس خوشا به حال کسانی که بر امر ما ثابت باشند؛ همانا کم ترین پاداش ایشان، آن است که خداوند خطاب به آنان می فرماید: بندگان من! به سرّ من ایمان آوردید و غیبت حجت مرا تصدیق نمودید؛ پس به بهترین پاداش از سوی من بر شما بشارت باد! بندگان من شمایید از شما می پذیرم و شما را عفو می نمایم و به وسیلة شما، رحمت و باران را بر بندگانم نازل می کنم و برای شما است که از بندگان بلا و عذاب را دور می کنم…. »
کمال الدین ج۱ ص۳۳۰
@chashmbe_rah
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
حديث قدسى:
الشَّهرُ شَهري و العَبدُ عَبدي و الرَّحمَةُ رَحمَتي فَمَن دَعاني في هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ و مَن سَألَني أعطَيتُهُ ؛
ماه (رجب) ، ماه من ، بنده ، بنده من ، و رحمت ، رحمت من است ؛ هر كه در اين ماه مرا بخواند ، اجابتش كنم و هر كه حاجت آورَد ، عطايش كنم .
إقبال الأعمال ، ج۳ ص ۱۷۴
@chashmbe_rah
۲۵ بهمن ۱۳۹۹
پاسخ تفصیلی
امام داراي حقيقت وجودي بسيار بلندي است كه مربوط به گستره اين عالم مادي نيست. در بسياري از اخبار، براي پيامبر(ص) و امامان(ع) غير از آنچه كه ما آن را نفس و روح ميناميم، مقامي والاتر اثبات شده و آن مقام نورانيت است. در روايتي نقل شده است «نخستين چيزي كه خداي متعال آفريد، نور پيامبر اكرم و امامان بود» . در روايت ديگر آمده است: «خداوند در آغاز، نور محمد(ص) و علي(ع) را خلق كرد» و در روايتي ديگر بيان شده است: «خداوند، از نور عظمت خويش، آنان را آفريد» .
آفرينش از نور خدا، چندان براي ما روشن نيست، ولي ميتوان گفت غير مادي و مقامي بس بلند است. اين مقام نورانيت، چون محيط و دربردارنده زمانها و مكانها است، بر همه چيز احاطه وجودي دارد و نمونه و مَثَلي است براي علم الهي؛ يعني همانگونه كه خداي متعال بر همة ما سواي خويش، احاطه حضوري دارد و اين، به زمان و مكان ربطي ندارد، آنها نيز كه مظهر تام اسماي الهياند و علمشان هم مظهر علم الهي است، به موجودات احاطه حضوري دارند.
بر اين اساس، استقرار حضرت در مكاني از مكانهاي اين كره خاكي، با شاهد و ناظر بودن او منافاتي ندارد. استقرار براي بدن مادي است و شاهد و ناظر بودن، مربوط به مقام نورانيت و روح مطهر آنان كه وسعت وجودي دارد ميباشد.
. بحارالأنوار، ج۲۵ ص۲۲
. همان، ج۵۴ ص۱۷۰
. همان، ج۱۵ ص۲۴
. معارف قرآن، بحث انسانشناسي ص۴۱۱
@chashmbe_rah
۲۶ بهمن ۱۳۹۹