شب شب لیله الرغائب بود
حس راز و نیاز غالب بود
هر کسی غرق حاجتش اما
صبح جمعه ، امام غائب بود
روی ماهش به شب نمی آید
دل ما به رجب نمی آید
ما که مشغول زندگی خودیم
پس نگوییم عجب نمی آید
گرم دنیای غصه و دردیم
با امام زمان خود سردیم
روی لب هاست ، یا "من ارجوه" و
در پی "کل خیر " می گردیم
غرق در روزگار جنجالی
هفته هامان ز جمعه ها خالی
شب ، شب آرزو و اما ما
غرق در آرزوی پوشالی
ندبه هامان فقط تظاهر بود
نامه از رو سیاهیم پر بود
منتظر با دو چشم خواب آلود ...
جمعه ، آقا ، فقط تلنگر بود
مجتبی کرمی
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
داستان جزيره¬ خضرا كه در بحار الأنوار آمده است، اعتباري ندارد و عالمان و كارشناسان ديني، آن را رد كردهاند و دلائل سستي و بياعتباري آن را بيان كردهاند. در اين داستان، ادعا شده است كه امام مهدي عج و فرزندانش، در جزيره¬اي سبز و خرّم زندگي مي¬كنند. اين مطلب، با آنچه درباره امامان معصوم(ع) شنيده¬ايم، از همراهي و همساني با شيعيان كه در سختي¬ها و رنج¬ها زندگي مي¬كنند، سازگاري ندارد. نيز اين داستان مشتمل بر مطالبي متناقض و متضاد است و در آن سخن از تحريف قرآن به ميان آمده است. به علاوه، راوي اين داستان نيز ناشناس است. مرحوم مجلسي، خود مي¬گويد داستان جزيره خضرا را در كتب معتبر نيافتم.
مقابل داستان فوق، رواياتي داريم كه مي¬گويد آن حضرت، ميان مردم زندگي مي¬كند و در راه¬هاي آنها قدم مي¬گذارد و بر فرش¬هاي آنان، پا مي¬نهد. اين¬ها، حاكي از حضور مداوم و مستمر حضرت در ميان شيعيان است.
حضرت علي مي¬فرمايد: سوگند به خداي علي! حجت خدا، ميان مردم هست و در راه¬ها گام بر مي¬دارد؛ به خانه¬هاي آنها سر مي¬زند و در شرق و غرب زمين، رفت و آمد مي¬كند. گفتار مردم را مي¬شنود و بر ايشان سلام مي¬كند و مي¬بيند و ديده نمي-شود، تا وقت معين و وعده الهي.
۱. دادگستر جهان، ابراهيم اميني؛ جزيره خضرا، افسانه يا واقعيت، ترجمه و تحقيق: ابوالفضل طريقهدار
۲. بحارالانوار، ج ۵۲، ص۱۵۹
۳. الغيبة، نعماني، باب۱۰، حديث۳
@chashmbe_rah
امام مهدى عليه السلام : أكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم
براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد ، كه فرج من فرج شما نيز هست . كمال الدّين ، ص ۴۸۵
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️یا ایها العزیز- یا صاحب الزمان(عج)
◽️کلیپ مهدوی
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
منتظر حقيقي، كسي است كه به حقيقتخواهان تشكيل چنين حكومتي باشد.
اين خواسته، آن گاه جدي و راست است كه شخص منتظر، عامل به عدل و گريزان از ستم و تباهي باشد و گرنه انتظار فرج، در حد يك ادعا و شعار بي¬محتوا باقي خواهد بود؛ از اين رو، در روايات آمده است كه انتظار فرج، خود، فرج است؛ زيرا كسي كه حقيقتاً منتظر فرج و ظهور حجت خدا و تاسيس حكومت عدل¬گستر او است، زندگي خود را بر پايه عدل و داد استوار می سازد. او، انساني است كه حضور و غيبت امام، در نحوة رفتار و سير و سلوكش تفاوتي ايجاد نميكند و پيش از تشكيل حكومت عدل او، چنين حكومتي را در زندگي خود پايدار ساخته است.
اين نوع انتظار فرج است كه بهترين اعمال و بهترين عبادت است و چنين منتظري، مقامي عالي دارد و هرگاه در زمان غيبت از دنيا برود، به منزله كسي است كه پس از ظهور حضرت حجت(عج) زنده و تحت فرمان او در راه خدا جهاد مي كند.
@chashmbe_rah
وَ عَنْهُ عليه السلام
أنا خاتَمُ الاَوْصِياءِ وَ بى يَدْفَعُ اللّه ُ البَلاءَ عَنْ أهْلى وَ شيعَتى
حضرت مهدی علیه السلام فرمود: من خاتم اوصيا هستم و خداوند بواسطه من بلا را از خانواده و شيعيانم بر طرف مى كند.
بحارالانوار ج۵۲ ص۳۰
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻کانال چشم به راه
🔻لینک کانال در ایتا، سروش، بله، تلگرام و اینستاگرام:
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻سایت آموزشی مجازی- مدرسه مجازی مهدویت
🔻لینک:
https://lms.mahdaviat.ir/
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻آدرس: تهران، میدان فلسطین، روبروی سازمان تبلیغات
🔻تلفن
۰۲۱۸۸۸۹۶۶۶۶
۰۲۱۸۶۰۳۴۲۹۷
۰۲۱۸۶۰۳۵۸۶۱
۰۲۱۸۶۰۳۵۸۶۳
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻سایت رسمی بنیاد- پورتال جامع مهدویت
🔻لینک:
http://mahdaviat.ir/
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻سایت انتشارات
🔻لینک:
https://aman.ir/
@chashmbe_rah
🔸مجله رصد
● ویژه نامه انقلاب و مهدویت در آئینه غرب
● شماره ۵
● به سفارش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج
@chashmbe_rah
rasad5.pdf
7.81M
▫️مجله رصد
▫️شماره پنج
▫️فایل PDF
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
پيامبر(ص) و امامان(ع) در موارد متعدد، گفته بودند دستگاه ظلم، به دست حضرت مهدي(عج) برچيده می شود؛ از اين رو وجود مقدّس او، مورد توجّه دو دسته از مردم واقع می شد:
۱. مظلومان به اميد نجات به دست حضرت مهدي(عج).
۲. ظالمان كه چون وجود مقدّس امام را سد راه منافع خود می ديدند، حضرت را به قتل می رساندند. در تاريخ، نمونههای متعددی از شهادت اوليای خدا به دست ستمگران وجود دارد .
همچنین اگر امام، ميان مردم به صورت آشکار حاضر بود يا بايد با ظالمان وارد جنگ و پيکار می شد يا بايد برابر آنها سکوت می کرد. راه اول، به تحقق شرايط و اذن الهي مشروط است و بدون آن، قيام و نبرد نتيجه بخش نيست. اگر امام، راه دوم را برگزينند و مؤمنان ببينند حضرت، با دشمنان بیعت کرده و برابر جنايات و ستم ها سكوت کرده است ، از اصلاح جهان مأيوس می شوند و در بشارت های پيامبر(ص) و قرآن، شك می كنند؛ بنابراين، گزينه غيبت بهترين انتخاب و روش است.
@chashmbe_rah
از پای به سر چون به مرادیم همه
از آمدن جواد شادیم همه
هر کس نگری دست به دامان کسی است
ما دست به دامان جوادیم همه
ولادت حضرت امام محمدتقے، جواد الائمہ(علیه السلام) مبارک باد.
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
غيبت، امري است كه سير حركت انسانها، آن را ناگزير كرده است و در اين فرايند بايد به گونهاي برنامهريزي ميشد تا جامعه شيعه، با كمترين مشكل بتواند پذيراي آن باشد؛ از اين رو امامان(ع) از يك سو، راههاي فهم احكام را به شاگردان ميآموختند تا بتوانند احكام دين را در حد توان از منابع، استنباط و استخراج كنند و مردم را نيز به آموختن از عالمان و رجوع به آنها فرا ميخواندند و از سوي ديگر با برقراري نهاد وكالت، مردم را به رجوع به وكيلان دعوت كردند. در همين راستا، امام هادي و عسكري(ع) ارتباط مستقيم خود را كمتر كردند و در مواردي از پشت پرده، پرسشها را پاسخ ميدادند، تا مردم به نديدن امام عادت كنند. به دنبال آن غيبت كوتاه مدتي (صغرا)، پيش بيني شد تا مردم به واسطة نواب خاص، برخي مسائل مورد نياز را بپرسند و در ضمن آن، رجوعِ هميشگي به نايبان را فرابگيرند.
رك: كتاب الغيبة، شيخ طوسي؛ تاريخ عصر غيبت، پورسيد آقايي؛ اصول عقايد، آيتالله مصباح يزدي؛ دادگستر جهان، آيت الله ابراهيم اميني.
@chashmbe_rah
امام جواد علیه السلام درباره حضرت مهدی(عج) فرمود:
و هو سمی رسول الله و کنیه، و هو الذی تطوی له الأرض، و یذل، له کل صعب و یجتمع الیه من اصحابه عدة اهل بدر: ثلاثمأة و ثلاثة عشر رجلا من اقاصی الأرض
و او همنام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وهم کنیه ی اوست. که زمین زیر پاهایش طی می شود و هر مشکلی برای او آسان می گردد و به تعداد اصحاب بدر۳۱۳ نفر از یاران، از دورترین نقاط دنیا، در اطراف او گرد آیند. و این است معنای گفتار خداوند، که می فرماید: «اینما تکونوا، یأت بکم الله جمیعا، ان الله علی کل شی قدیر» هر کجا باشید، خداوند همه ی شما را گرد می آورد، که به راستی خداوند بر هر چیزی قادر است.
کمال الدين ج۲ ص۳۷۸
@chashmbe_rah
تاج امامت است به روی سر شما
خیل ملائکند به دور و بر شما
قربان چهرهات که تجلی مصطفاست
قربان آن صلابت چون حیدر شما
ای کاش صبح روز ظهورت صدا کنند
نام مرا عزیز خدا؛ یاور شما
در زیر طاق صحن گوهرشاد حاضر است
از بهر خطبه خوانیتان منبر شما
نفرین فاطمه شده صدشکر مستجاب
لبخند آمده به لب مادر شما
آقا دعا کنید که در زندگیمان
باشیم ای ذخیره حق یاور شما
ای چشمه زلال الهی ظهور کن
ماتشنهایم، تشنه لب کوثر شما
فرمودهای که الگوی من مادر من است
با این حساب فاطمه شد رهبر شما
کی ریشه کن کنی تو تبار یهود را
ای جان فدای طنتنه خیبر شما
روز ظهور نعرهزنی جدی الحسین
کرببلاست چون هدف آخر شما
قاسم نعمتی
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
در دعاي عهد عاجزانه از پروردگار خود ميخواهيم به ما قابليتي عنايت كند كه بتوانيم خود را براي ياوري امام آماده كنيم و واقعاً دست بيعت و وفاداري به او بدهيم. از خداوند ظهور او را ميطلبيم و از او ميخواهيم ما را در امر زمينه سازي و ظهور كمك كند.
عدد چهل که در روايات متعددي مطرح شده است، بيانگر اين مطلب است که تکرار عمل در چهل مرتبه تأثير گذار است. براي نمونه در روايت آمده است:
هر کس چهل روز خود را براي خدا خالص کند چشمههاي حکمت از قلبش بر زبانش جاري ميگردد. [۱]
يا مناجات حضرت موسی در کوه طور [۲] که چهل شب به طول انجاميد و يا شهادت چهل مؤمن براي ميّت که باعث مغفرت او ميشود.
شايد مراد از چهل بار خواندن دعاي عهد نيز اين باشد که حقيقت دعا در انسان تجلي يابد.
۱ . بحارالأنوار، ج۶۷ ص۲۴۹
۲ . بقره:آيه ۵۱ و اعراف: آيه ۱۴۲
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کلیپ دُرّ نجف
🔹محمد پویانفر
🔻به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام
@chashmbe_rah