eitaa logo
چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
23.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
295 فایل
کانال رسمی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دسترسی به سایت و شبکه های اجتماعی: http://Zil.ink/mahdaviat.ir @sed_ali110
مشاهده در ایتا
دانلود
ذِكْرُ كِتَابٍ وَرَدَ مِنَ اَلنَّاحِيَةِ اَلْمُقَدَّسَةِ: فَلْيَعْمَلْ كُلُّ اِمْرِئٍ مِنْكُمْ بِمَا يَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ يَتَجَنَّبُ مَا يُدْنِيهِ مِنْ كَرَاهَتِنَا وَ سَخَطِنَا فَإِنَّ أَمْرَنَا بَغْتَةٌ فُجَاءَةٌ حِينَ لاَ تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَ لاَ يُنْجِيهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَى حَوْبَةٍ در ذكر و بيان و كتاب كه از ناحيۀ مقدّسه: هر مردى از شما بايد به آنچه كه بوسيلۀ دوستى ما به آن تقرّب مى‌جست عمل كند. و از آنچه مقام او را پست مى‌گرداند و خوش آيند ما نيست اجتناب نمايد زيرا خداوند بطور ناگهانى انسان را برانگيخته مى‌كند؛ آنهم در وقتى كه توبه سودى بحال او ندارد و پشيمانى او را از كيفر ما نجات نمى‌دهد. الاحتجاج ج۲ ص۴۹۵ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی: اين مسجد مقدس قدمتي به اندازه آغاز زندگي انسان روي زمين دارد. امام صادق(ع) مي¬فرمايد: خداوند پيامبري را مبعوث نكرده، جز آن كه در مسجد سهله نماز گزارده است. [۱] مسجد سهله، هميشه، به صورت مسجد و داراي بنا نبوده است؛ اما مكان آن، هميشه مورد توجه بوده است. ابان بن تغلب، مي¬گويد: امام صادق(ع) اطراف كوفه، در سه نقطه نماز خواند و فرمود: «سومين محل، محل نزول قائم بود». [۲] از اين روايات معلوم مي¬شود، آن نقطه، مسجد سهله بوده است. [۳] علت انتساب اين مسجد به امام زمان(عج) به سبب وجود رواياتي است كه در منابع دینی ما به آنها اشاره شده است . علاوه بر موارد بالا كه در روايات متعدد آمده و مسجد را منسوب به امام زمان(عج)مي¬كند، افرادي در مسجد سهله، به محضر امام زمان(عج)رسيده‌اند و توفيق ملاقات آن امام را يافته‌اند يا مورد عنايت آن حضرت قرار گرفته¬اند؛ بزرگاني مانند سيد مهدي بحرالعلوم، حاج ميرزا مهدي اصفهاني، حاج شيخ محمدتقي آملي، آيت‌الله خويي و…. سيره و روش علما، اين بوده است كه براي كسب فيض، شب¬هاي چهارشنبه، به آن مسجد مي¬رفتند. البته دربارة شب چهارشنبه يا چهل شب رفتن، روايتي در دست نيست، مگر همان راهنمايي¬ها كه در ملاقات¬ها صورت گرفته است. ۱ . بحارالانوار، ج۹۷ ص ۴۳۵ ۲ . كافي، ج۴ ص ۵۷۲ ۳ . مجله انتظار، ش۶ ص ۳۳۳ @chashmbe_rah
فَوَرَدَ بِخَطِّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ اَلسَّلاَمُ: فَاتَّقُوا اَللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا وَ رُدُّوا اَلْأَمْرَ إِلَيْنَا فَعَلَيْنَا اَلْإِصْدَارُ كَمَا كَانَ مِنَّا اَلْإِيرَادُ وَ لاَ تُحَاوِلُوا كَشْفَ مَا غُطِّيَ عَنْكُمْ وَ لاَ تَمِيلُوا عَنِ اَلْيَمِينِ وَ تَعْدِلُوا إِلَى اَلشِّمَالِ وَ اِجْعَلُوا قَصْدَكُمْ إِلَيْنَا بِالْمَوَدَّةِ عَلَى اَلسُّنَّةِ اَلْوَاضِحَةِ جواب نامه با خط‍‌ مبارك حضرت مهدی-عجل الله تعالی فرجه- به اين ترتيب آمد: از خـدا بتـرسيد و تسليـم ما شـويد, كارها را به ما واگذاريـد, برماست كه شما را از سرچشمه, سيراب برگردانيـم, چنان كه بـردن شما به سرچشمه از ما بود, در پى كشف آنچه از شما پـوشيده شده نرويد. مقصد خود را با دوستى مـا بـر اساس راهـى كه روشـن است به طـرف مـا قـرار دهيــد. الغيبة طوسی ج۱ ص۲۸۵ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی ميان عامه دربارة اين موضوع دو ديدگاه وجود دارد: الف. اکثر آنان ولادت امام مهدي(عج) را قبول ندارند؛ بلکه معتقدند او در آخر الزمان به دنيا مي‌آيد. ب. برخي از آنان، ولادت حضرت را پذيرفته‌اند؛ براي نمونه، موارد زير ارائه مي¬شود: ۱. محمد بن يوسف شافعي در كتاب البيان في اخبار صاحب الزمان، مي¬گويد: در تأليف كتاب، اخبار و روايات مربوط به مهدي صاحب الزمان را از غير از طرق شيعه نقل کرده‌ام؛ هرچند آنچه كه شيعه در اين زمينه معتقد است و پذيرفته است، صحيح و نقل آن، درست است. ۲. ‌سبط ابن جوزي حنفي در كتاب تذكرة الخواص مي¬گويد: حضرت حجت مهدي، محمد بن حسن بن علي بن محمد بن علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن ابي¬طالب(ع) است. كنيه او، ابوعبدالله و ابوالقاسم است و او است حضرت حجت و صاحب¬الزمان و قائم منتظر. ۳. عبدالوهاب شعراني در كتاب اليواقيت و الجواهر، فصلي را به وقايعي كه پيش از روز رستاخيز و در پايان دنيا حتماً اتفاق مي¬افتد، اختصاص داده است و از قول برخي از اكابر علماي اهل سنت، نقل مي¬كند: «مهدي‌[ع]، فرزند حسن عسكري[ع] است كه در نيمه شعبان سال ۲۵۵ق متولد شد و زنده باقي خواهد ماند، تا با عيسي]‌ع‌[ ظهور كند و اكنون كه سال ۹۵۸ هجري است، ۷۰۳ سال از عمر شريف او مي¬گذرد». @chashmbe_rah
▪️شناخت امام زمان(عج) ▪️بر اساس کتاب ضرورت طرح مباحث مهدویت ▫️تالیف حجت الاسلام روح الله شاکری زواردهی @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی: الف. در ديدگاه اسلام، حضور زن در امور اجتماعي يك مسأله پذيرفته شده است و مي‌توان براي آن، مؤيد‌هايي را ذكر كرد: ۱. حضور جدي حضرت زهرا(س) و زينب كبرا(س) در امور اجتماعي و سياسي. ۲. حضور زنان در ميان سپاهيان پيامبر(ص) كه وظايفي هم چون رساندن آب و غذا به رزمندگان، پرستاري مجروحان، تهيه دارو، رساندن مهمات، انتقال شهدا، تشويق رزمندگان و… داشتند. ب. سيره امام زمان(عج) ادامه سيره پيامبر(ص) و امام علي(ع) است و قطعاً در دولت امام زمان(عج) نيز زنان از ياري حضرت محروم نخواهند بود. امام صادق(ع) به مفضل بن عمر مي‌فرمايد: «با حضرت قائم سيزده زن همراه است». سؤال شد: «آن‌ها چه كار مي‌كنند؟» حضرت فرمود: «مجروحان را مداوا و بيماران را پرستاري مي‌كنند؛ همانطور كه زمان پيامبر چنين بود». [ اثبات الهداة ج۳ ص۵۷۵] نيز امام باقر(ع) فرموده است: سوگند به خدا! سيصد و اندي مرد مي‌آيند كه ميانشان پنجاه نفر زن هستند. در مكه اجتماع مي‌كنند بي‌آن‌كه قبلاً وعده داده باشند. آمدنشان مانند ابرهاي پاييزي است. [ بحارالانوار ج۵۲ ص۲۲۳] البته بايد توجه داشت كه ياري رساندن زنان به حضرت منحصر به جبهه جنگ نيست؛ بلكه عرصه‌هاي مختلفي چون حوزه فرهنگ و سياست، امور اجتماعي و تربيتي را نيز در بر مي‌گيرد. حوزه‌هايي كه در آن‌ها ميدان ياري براي زنان با حفظ كرامت آن‌ها، باز است و زنان در حكومت حضرت مي‌توانند در اين عرصه‌ها نقش داشته باشند. @chashmbe_rah
📣 مسابقه پیامکی کتاب خانه های انقلاب . 🎁 ۱۲ میلیون جایزه 🤩 برای 7⃣5⃣ نفر 🥇نفر اول ۵۰۰ هزار تومان 🥈سه نفر دوم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان 🥉سه نفر سوم هر نفر ۲۰۰ هزار تومان 🏅پنجاه نفر چهارم هر نفر ۵۰ هزار تومان 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🛍همچنین به هر 7⃣5⃣ نفر ،پک محصولات فرهنگی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت👏👏👏👏 📑 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل PDF رایگان کتاب به کانال در ایتا 👇 https://eitaa.com/joinchat/3867410491C4ccb5e87fe @chashmbe_rah
01.pdf
14.28M
فایل PDF کتاب خانه های انقلاب @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی ۱. معرفت و شناخت امام زمان؛ در روايات ما، تأكيد فراوان شده است كه انسان بايد امام زمان خود را بشناسد؛ چون، پيمودن مسير درست و صراط مستقيم الهي، جز به معرفت او ممكن نخواهد بود. پيامبر(ص) فرمود: هر كس بميرد؛ در حالي كه امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهليت مرده است. [ بحارالانوار ج۲۳ ص۷۶] ۲. الگو پذيري: پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد: خوشا به حال آنان که قائم خاندان مرا درک کنند؛ در حالي که پيش از دوران قيام، به او و امامان پيش از او اقتدا کرده و از دشمنان ايشان، اعلام بيزاري کرده باشند..... [ بحارالانوار ج۵۲ ص۱۳۰] ۳. ياد حضرت: منتظر واقعي، سعي مي¬كند در همه حال، به ياد آن بزرگوار باشد . ياد آن حضرت، با خواندن دعاهاي آن بزرگوار، توسّل به آن عزيز، صدقه¬دادن براي سلامتي او، انجام دادن خيرات به نيابت او، دعا كردن براي تعجيل فرج او، ندبه كردن در فراق او و تجديد پيمان در ياري او، تحقق مي¬يابد. ۴. تلاش براي حفظ ايمان در زمان غيبت: در زمان غيبت، فكرها و مذاهب انحرافي بسیاری در مسير انسان پيدا مي¬شود و شياطين دوست‌نما سعي در گمراهي انسان دارند، انسان منتظر در اين زمينه پيرو مجتهد جامع¬الشرايطِ مورد سفارش و توجه امامان معصوم(ع) است. ۵. زمينه سازي براي ظهور: منتظر واقعي، با درك صحيح معناي انتظار، مي¬كوشد زمينه ظهور امام زمان(عج) را فراهم كند؛ بنابراين، هم به اصلاح نَفْس و خودسازي مي¬پردازد و هم با امر به معروف و نهي از منكر، سعي در ساختن جامعه دارد. @chashmbe_rah