گل نرگس
دلم برای تو امشب تنگ است ای گل نرگس!
ببين زمانه چه ننگ است ای گل نرگس!
غمی به گوشه قلبم كمين همی كرده است
زمانه با من بر سر جنگ است ای گل نرگس!
فسرده ام و اينك غمی به دل دارم
غمم به سختی سنگ است ای گل نرگس!
تپيد اين دل من در هوای ديدارت
بيا كه ناز تو براي من همچو چنگ است ای گل نرگس!
اگر تو بيايی بنفشه می خندد!
بهار با تو قشنگ است ای گل نرگس!
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
خداي سبحان در قرآن مجيد می فرمايد:
و قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المؤمنون... :بگو عمل كنيد، خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را می بينند
مرحوم علامه¬ طباطبايی ره در تفسير الميزان می گويد:
هر عملی كه انسان انجام می دهد، از خير يا شر، خدا و رسولش و مؤمنان، حقيقت عمل خير يا عمل شر را مشاهده می كند.
ابوبصير از امام صادق(ع) نقل می كند:
در هر بامداد، كردار بندگان نيكوكار و فاسق بر رسول خدا عرضه می شود؛ پس بر حذر باشيد از كردار ناشايست. همين است معنای قول خدای تعالي «قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله ….
همينطور در تفسير سورة قدر كه از نزول ملائكه و روح صحبت مي كند، مفسرين با استدلالات عقلی و نقلی بيان مي كنند كه كسی جز وجود مقدس حضرت ولی عصر و حجت خدا نمی تواند محل نزول ملائكه باشد كه امور بندگان به او عرضه می شود.
از امام رضا(ع) هم روايت شده است:
به خدا سوگند اعمال شما در هر روز و شب بر من عرضه می شود.
بنابراين پيامبر(ص) و امامان(ع) از حقيقت اعمال بندگان با خبر هستند و اعمال آنان را مشاهده می كنند.
. توبه ۱۰۵
. الميزان، ج۹، ص۳۹۸
. كافي، ج۱، ص۲۱۹
. كافي، ج۱ ص۲۲۰
@chashmbe_rah
امشب که بین خلق، لیل الرغائب است؛
دانی چه چیز آرزوى قلب صاحب است؟
ای کاش روز جمعه که از راه می رسد؛
دیگر کسی نگوید ارباب «عج» غائب است ...
@chashmbe_rah
اين مژده به بندگان تائب آمد
خيزيد كه ليلة الرغائب آمد
اي كاش ندا دهند كه فردا جمعه
اي منتظران امام غائب آمد
@chashmbe_rah
اي يار ز ديده گشته غايب برگرد
اي هجر تو اعظم مصائب برگرد
امشب ز خدا فقط تو را مي خواهم
اي آرزوي شب رغائب برگرد
@chashmbe_rah
دل من مسافر غریب شهر دور توست
لب من در اشتیاق ساغر طهور توست
به خودت قسم به قلب خسته ام قشنگترین
آرزوی لیلة الرغائبم ظهور توست
@chashmbe_rah
شب شب لیله الرغائب بود
حس راز و نیاز غالب بود
هر کسی غرق حاجتش اما
صبح جمعه ، امام غائب بود
روی ماهش به شب نمی آید
دل ما به رجب نمی آید
ما که مشغول زندگی خودیم
پس نگوییم عجب نمی آید
گرم دنیای غصه و دردیم
با امام زمان خود سردیم
روی لب هاست ، یا "من ارجوه" و
در پی "کل خیر " می گردیم
غرق در روزگار جنجالی
هفته هامان ز جمعه ها خالی
شب ، شب آرزو و اما ما
غرق در آرزوی پوشالی
ندبه هامان فقط تظاهر بود
نامه از رو سیاهیم پر بود
منتظر با دو چشم خواب آلود ...
جمعه ، آقا ، فقط تلنگر بود
مجتبی کرمی
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
داستان جزيره¬ خضرا كه در بحار الأنوار آمده است، اعتباري ندارد و عالمان و كارشناسان ديني، آن را رد كردهاند و دلائل سستي و بياعتباري آن را بيان كردهاند. در اين داستان، ادعا شده است كه امام مهدي عج و فرزندانش، در جزيره¬اي سبز و خرّم زندگي مي¬كنند. اين مطلب، با آنچه درباره امامان معصوم(ع) شنيده¬ايم، از همراهي و همساني با شيعيان كه در سختي¬ها و رنج¬ها زندگي مي¬كنند، سازگاري ندارد. نيز اين داستان مشتمل بر مطالبي متناقض و متضاد است و در آن سخن از تحريف قرآن به ميان آمده است. به علاوه، راوي اين داستان نيز ناشناس است. مرحوم مجلسي، خود مي¬گويد داستان جزيره خضرا را در كتب معتبر نيافتم.
مقابل داستان فوق، رواياتي داريم كه مي¬گويد آن حضرت، ميان مردم زندگي مي¬كند و در راه¬هاي آنها قدم مي¬گذارد و بر فرش¬هاي آنان، پا مي¬نهد. اين¬ها، حاكي از حضور مداوم و مستمر حضرت در ميان شيعيان است.
حضرت علي مي¬فرمايد: سوگند به خداي علي! حجت خدا، ميان مردم هست و در راه¬ها گام بر مي¬دارد؛ به خانه¬هاي آنها سر مي¬زند و در شرق و غرب زمين، رفت و آمد مي¬كند. گفتار مردم را مي¬شنود و بر ايشان سلام مي¬كند و مي¬بيند و ديده نمي-شود، تا وقت معين و وعده الهي.
۱. دادگستر جهان، ابراهيم اميني؛ جزيره خضرا، افسانه يا واقعيت، ترجمه و تحقيق: ابوالفضل طريقهدار
۲. بحارالانوار، ج ۵۲، ص۱۵۹
۳. الغيبة، نعماني، باب۱۰، حديث۳
@chashmbe_rah
امام مهدى عليه السلام : أكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم
براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد ، كه فرج من فرج شما نيز هست . كمال الدّين ، ص ۴۸۵
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️یا ایها العزیز- یا صاحب الزمان(عج)
◽️کلیپ مهدوی
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
منتظر حقيقي، كسي است كه به حقيقتخواهان تشكيل چنين حكومتي باشد.
اين خواسته، آن گاه جدي و راست است كه شخص منتظر، عامل به عدل و گريزان از ستم و تباهي باشد و گرنه انتظار فرج، در حد يك ادعا و شعار بي¬محتوا باقي خواهد بود؛ از اين رو، در روايات آمده است كه انتظار فرج، خود، فرج است؛ زيرا كسي كه حقيقتاً منتظر فرج و ظهور حجت خدا و تاسيس حكومت عدل¬گستر او است، زندگي خود را بر پايه عدل و داد استوار می سازد. او، انساني است كه حضور و غيبت امام، در نحوة رفتار و سير و سلوكش تفاوتي ايجاد نميكند و پيش از تشكيل حكومت عدل او، چنين حكومتي را در زندگي خود پايدار ساخته است.
اين نوع انتظار فرج است كه بهترين اعمال و بهترين عبادت است و چنين منتظري، مقامي عالي دارد و هرگاه در زمان غيبت از دنيا برود، به منزله كسي است كه پس از ظهور حضرت حجت(عج) زنده و تحت فرمان او در راه خدا جهاد مي كند.
@chashmbe_rah
وَ عَنْهُ عليه السلام
أنا خاتَمُ الاَوْصِياءِ وَ بى يَدْفَعُ اللّه ُ البَلاءَ عَنْ أهْلى وَ شيعَتى
حضرت مهدی علیه السلام فرمود: من خاتم اوصيا هستم و خداوند بواسطه من بلا را از خانواده و شيعيانم بر طرف مى كند.
بحارالانوار ج۵۲ ص۳۰
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻کانال چشم به راه
🔻لینک کانال در ایتا، سروش، بله، تلگرام و اینستاگرام:
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻سایت آموزشی مجازی- مدرسه مجازی مهدویت
🔻لینک:
https://lms.mahdaviat.ir/
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻آدرس: تهران، میدان فلسطین، روبروی سازمان تبلیغات
🔻تلفن
۰۲۱۸۸۸۹۶۶۶۶
۰۲۱۸۶۰۳۴۲۹۷
۰۲۱۸۶۰۳۵۸۶۱
۰۲۱۸۶۰۳۵۸۶۳
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻سایت رسمی بنیاد- پورتال جامع مهدویت
🔻لینک:
http://mahdaviat.ir/
@chashmbe_rah
◽️معرفی برنامه های مهدویت در فضای مجازی
◽️ بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج)
🔻سایت انتشارات
🔻لینک:
https://aman.ir/
@chashmbe_rah
🔸مجله رصد
● ویژه نامه انقلاب و مهدویت در آئینه غرب
● شماره ۵
● به سفارش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج
@chashmbe_rah
rasad5.pdf
7.81M
▫️مجله رصد
▫️شماره پنج
▫️فایل PDF
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی
پيامبر(ص) و امامان(ع) در موارد متعدد، گفته بودند دستگاه ظلم، به دست حضرت مهدي(عج) برچيده می شود؛ از اين رو وجود مقدّس او، مورد توجّه دو دسته از مردم واقع می شد:
۱. مظلومان به اميد نجات به دست حضرت مهدي(عج).
۲. ظالمان كه چون وجود مقدّس امام را سد راه منافع خود می ديدند، حضرت را به قتل می رساندند. در تاريخ، نمونههای متعددی از شهادت اوليای خدا به دست ستمگران وجود دارد .
همچنین اگر امام، ميان مردم به صورت آشکار حاضر بود يا بايد با ظالمان وارد جنگ و پيکار می شد يا بايد برابر آنها سکوت می کرد. راه اول، به تحقق شرايط و اذن الهي مشروط است و بدون آن، قيام و نبرد نتيجه بخش نيست. اگر امام، راه دوم را برگزينند و مؤمنان ببينند حضرت، با دشمنان بیعت کرده و برابر جنايات و ستم ها سكوت کرده است ، از اصلاح جهان مأيوس می شوند و در بشارت های پيامبر(ص) و قرآن، شك می كنند؛ بنابراين، گزينه غيبت بهترين انتخاب و روش است.
@chashmbe_rah