🌼🌸🍀🌼🌸🍀
🔻بهترین قصّه🔻
✍ #قرآن کتابِ قصّه نیست، بلکه کتابِ زندگی است..
درس زندگی میده..😍
👈 ولی گاهی برای بیان معارف و درسها، قصّههای پندآموز هم بیان میکنه..👌
در #قرآن قصّهها و سرگذشتهای فراوانی بیان شده، امّا میدونی از بین این همه داستان و سرگذشت، کدومشون از همه بهتره⁉️
👈 داستانِ حضرت یوسف
نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ هَذَا الْقُرْآنَ (یوسف/۳)
💢ای پیامبر! ما بهترین قصّهها و سرگذشتها را از طریق این #قرآن -که به تو وحی کردیم- برای تو بازگو میکنیم.
«أَحْسَنَ الْقَصَصِ»👈 یعنی بهترینِ قصّهها
✅️ داستان حضرت یوسف، «أَحْسَنَ الْقَصَصِ» است، چون در این داستان، #جهادبانفس که بزرگترین #جهاد است، مطرح میشه.
✅️ قهرمانِ داستان، نوجوانی است که تمام کمالات انسانی رو در خودش داره:
👈 صبر، ایمان، تقوا، عفاف، امانت، حکمت، عفو، احسان و...
✅️ تمام چهرههای داستان، خوش عاقبت میشن:
👈 یوسف به حکومت میرسه..
👈 برادرانِ یوسف توبه میکنند..
👈 پدر بینایی خودش رو بدست میاره..
👈 کشورِ قحطی زده نجات پیدا میکنه..
👈 دلتنگیها و حسادتها، به وصال و محبّت تبدیل میشه..
✅️ در این داستان، مجموعهای از اضداد در کنار هم مطرح شده:
👈 فراق و وصال، غم و شادی، قحطی و پرمحصولی، وفاداری و جفاکاری، مالک و مملوک، چاه و کاخ، فقر و غنا، بردگی و سلطنت، کوری و بینایی، پاکدامنی و اتّهامِ ناروا.
و....
✅ خلاصه اینکه، سوره حضرت یوسف و قصّه این پیامبر بزرگ، پر از نکات معرفتی، تربیتی و آموزنده است.❤️
❌از این سوره غافل نشیم.❌
#درمحضرقرآن
👇👇🇯🇴🇮🇳 👇👇
@KASHKOOLMANAVI
26.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بازنشر به مناسبت هفته حجاب و عفاف
⚠️ الان دیگه همه خانم ها پاهاشونم معلومه. یهتار موی من که چیزی نیست. خدا منو اینجوری آفریده که زیبایی رو دوست دارم. بخاطر دل خودمه که به ظاهرم میرسم.
.
.
✅ حرفایی که زندگی ام را تغییر داد!
⚛ #فلسفه_حجاب ( #قسمت پنجم )
.
◀️ قسمت آخر ❌❌
👇👇🇯🇴🇮🇳 👇👇
@KASHKOOLMANAVI
🌸 برگزیده ای از صحیفه ی سجادیه
به مناسبت ماه مبارک رمضان 🌙
3️⃣2️⃣ روز بیست و سوم :
📜 همسایگان به مانند خویشان
🔸و اجْعَلْنِي اللَّهُمَّ أَجْزِي بِالْإِحْسَانِ مُسِيئَهُمْ ، وَ أُعْرِضُ بِالتَّجَاوُزِ عَنْ ظَالِمِهِمْ ، وَ أَسْتَعْمِلُ حُسْنَ الظَّنِّ فِي كَافَّتِهِمْ ، وَ أَتَوَلَّى بِالْبِرِّ عَامَّتَهُمْ ، وَ أَغُضُّ بَصَرِي عَنْهُمْ عِفَّةً ، وَ أُلِينُ جَانِبِي لَهُمْ تَوَاضُعاً ، وَ أَرِقُّ عَلَى أَهْلِ الْبَلَاءِ مِنْهُمْ رَحْمَةً ، وَ أُسِرُّ لَهُمْ بِالْغَيْبِ مَوَدَّةً ، وَ أُحِبُّ بَقَاءَ النِّعْمَةِ عِنْدَهُمْ نُصْحاً ، وَ أُوجِبُ لَهُمْ مَا أُوجِبُ لِحَامَّتِي ، وَ أَرْعَى لَهُمْ مَا أَرْعَى لِخَاصَّتِي
🔹خداوندا !
🔷مرا بر آن دار كه همسایگان بدكار را به نيكى پاداش دهم
🔵و از ستمگرشان با چشم پوشى صرفنظر كنم
🔹و درباره همه آنان، به خوش گمانى رفتار كنم
🔷و با نيكى، همه آنان را يارى نمايم
🔵و با پاكدامنى، ديده از ايشان فروبندم
🔹و فروتنانه، با آنها نرمى و مدارا كنم
🔷 و با مهربانى بر بلاديدگان آنها، دلسوزى نمايم
🔵 و در نبودشان دوستى را، آشكار سازم
🔹 و خيرخواهانه بقاى نعمت را نزدشان دوست بدارم
🔷 و آنچه را براى خويشانم لازم مى دانم،
🔵 براى آنها لازم بدانم
🔹 و آنچه را براى خاصان خود رعايت مى كنم،
🔷براى آنان رعايت نمايم.
📚صحیفه سجادیه
✍️ دعای 26بند3
🍃
🌼🍃 @takhooda
#داستانهای_قرآنی
#داستان_حضرت_موسی_قسمت_هفتم
امانتدارى و پاكدامنى موسى
دختران به طور سريع نزد پدر پير خود كه حضرت شعيب پيامبر بود، بازگشتند و ماجرا را تعريف كردند، شعيب يكى از دخترانش (به نام صفورا) را نزد موسى فرستاد و گفت: برو او را به خانه ما دعوت كن، تا مزد كارش را بدهم.
صفورا در حالى كه با نهايت حيا گام بر ميداشت نزد موسى آمد و دعوت پدر را به او ابلاغ نمود، موسى به سوى خانه شعيب حركت كرد، در مسير راه، دختر كه براى راهنمايى، جلوتر حركت مى كرد، در برابر باد قرار گرفت، باد لباسش را به بالا و پايين حركت مى داد، موسى به او گفت: تو پشت سر من بيا، هرگاه از مسير راه منحرف شدم، با انداختن سنگ، راه را به من نشان بده. زيرا ما پسران يعقوب به پشت سر زنان نگاه نمى كنيم.
صفورا پشت سر موسى آمد و به راه خود ادامه دادند تا نزد شعيب رسيدند.
#ادامه دارد...
🍃
🦋🍃 @takhooda ✨
﷽ / فلسفه حجاب بالا بردن ارزش زن است
#شهید_مطهری
🔸حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است. زن، با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی نمی تواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد پنجه نرم کند از عهده زور بازوی مرد برنمی آید، و از طرف دیگر نقطه ضعف مرد را در همان نیازی یافته است که خلقت در وجود مرد نهاده است که او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیت و مطلوبیت قرار داده است. در طبیعت، جنس نر گیرنده و دنبال کننده آفریده شده است.
🔹وقتی که زن مقام و موقع خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف مرد را در برابر خود دانست همانطور که متوسل به زیور و خودآرایی و تجمل شد که از آن راه قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد. دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه بایست آتش عشق و طلب او را تیزتر کند و درنتیجه مقام و موقع خود را بالا برد.
🔸... به طورکلی رابطه ای است میان دست نارسی و فراق از یک طرف و عشق و سوز و گرانبهایی از طرف دیگر، همچنانکه رابطه ای است میان عشق و سوز از یک طرف و میان هنر و زیبایی از طرف دیگر؛ یعنی عشق در زمینه فراقها و دست نارسی ها می شکفد و هنر و زیبایی در زمینه عشق رشد و نمو می یابد.
🔹... یکی از مجلات زنانه از آلفرد هیچکاک- که به قول آن مجله به حسب فن و شغل فیلمسازی خود درباره زنان تجارب فراوان دارد- نقل می کند:
«من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد و برای کشف خود مرد را به نیروی تخیل و تصور زیادتری وادارد. باید زنان پیوسته بر همین شیوه رفتار کنند یعنی کمتر ماهیت خود را نشان دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت دهد».
📚مسئله حجاب، ص67-62، با تلخیص
@fatemi222
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف
متن کامل را اینجا بخوانید👇
http://yon.ir/yAgQS
🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند.
🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایههای فکری شناخته میشود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است
🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم میکشند، زنان محجبه را اخراج میکنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل میآید. چرا آنقدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟
🔹 بخشی از وضعیت بیحجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمیگردد و بخشی به نقشههای دشمن، اما بخشی از آن به غریزههای ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمیگردد که حتی اگر بهترین کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشههای دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد.
🔹 لزوما نمیتوان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بیحجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهیهایی داشتهایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیدهایم که غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دستکم گرفتهایم و برای آن برنامهریزی خوبی نداشتهایم.
🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه میشویم که آمار تجاوز و بارداریهای نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنسبازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بیبندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟
🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم میتوان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کردهاند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد.
ــــــــــــ
#منبرک_فاطمی
@fatemi222
﷽| حجاب
به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب
خوانندگان گرامی را دعوت میکنیم، تمام شبهات حجاب و زنان را اینجا بخوانند👇
http://yon.ir/SHBHEJAB
ــــــــــــــــ
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
﷽/ حقوق زن
❌ شبهه
سیمین بهبهانی چقدر قشنگ گفته : حق حضانت برای تو درد زایمان برای من نام خانوادگی برای تو
نام خانوادگی برای تو
زحمت خانواده برای من سند خانه برای تو
بیگاری خانه برای من چهار عقد برای تو
حسرت عشق برای من هزارصیغه برای تو
حکم سنگسار برای من هوس برای تو
عفاف برای من
این بود ازادی و برابری حقوق برای زن و مرد. . . زنها حق اعتراض ندارند!!!!! ️ ️ ️
ارام بمير بانو كه حتي عكست را پس از مردن
برروي اگهي ترحيمت نميزنند!!!!
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_ir
🔹این متن، (که به احتمال زیاد از دروغ های فضای مجازی است و نه نوشته های سیمین بهبهانی) چیزی بیش از یک مغلطه نیست؛ یعنی غیر از دروغ هایی که در آن هست (مثلاً اختصاص حکم سنگسار به زنان) چیز هایی که هیچ ربطی به هم ندارند را در کنار هم قرار داده و بعد یک نتیجه گیری غلط کرده است.
🔹توضیح اینکه همهی نظام های حقوقی دنیا در مورد حق حضانت سعی می کنند به طور کلی نفع بچه را در نظر بگیرند و فارغ از احساسات و جنجال های پیش آمده در زندگی زن و شوهر ببینند حضانت کدام یک از زن و شوهر بیشتر می تواند مصالح فرزند را تامین کند. نظام حقوقی اسلام هم همین نکته را در نظر گرفته و متناسب با سن بچه و نیاز بیشتر به پدر یا مادر گاهی حق حضانت را به مادر داده و گاهی به پدر.
🆔 @shobhe_ir
🔹مشخصاً طبق ماده 1169 قانون مدنی، حضانت و نگهداری طفلی را که ابوین او جدا از هم زندگی میکنند تا هفت سالگی به مادر و پس از آن به پدر واگذار کرده است. البته باید توجه داشت که حسب تبصره ماده مذکور که در تاریخ 8 آذر 1382 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است «بعد از هفت سالگی در صورت حدوث اختلاف حضانت طفل با رعایت مصلحت کودک به تشخیص دادگاه میباشد.
بنابراین هیاهو در این گونه موارد، از سوی اسلام ستیزانی بلند می شود که از هر امر احساسات برانگیزی برای هجمه به احکام اسلامی استفاده می کنند.
🔹در خصوص سنگسار هم همانطور که اشاره شد، باید دانست که #اسلامسیتزان به دلیل عواطف و احساسات بیشتر زنان سعی دارند تا اینگونه القا کنند که این حکم مختص زنان است و اسلام را یک دین زن ستیز معرفی کنند. در حالی که اولا شرایطی که دین برای اثبات اصل حکم سنگسار در نظر گرفته بسیار سخت است تا حدی که اثبات آن چیزی نزدیک به غیر ممکن است و ثانیاً این حکم مخصوص زنان نیست و شامل هر مرد و زن همسرداری که به کانون مقدس خانواده خیانت کند، می شود.
🆔 @shobhe_ir
🔹در خصوص تعدد زوجات هم بارها گفته شده هر نظام حقوقی، از جمله نظام حقوقی اسلام، برای قانون گذاری بیش از هرچیز عقل و مصالح افراد و جوامع را در نظر می گیرد تا احساسات زودگذر و بدون منطق را. از این رو با توجه به وضعیت اجتماعی هر یک از زن و مرد (که آمار فراوان دختران در خانه مانده، ما را از هرگونه توضیحی بی نیاز می کند) و همچنین وضعیت جسمی و روانی آنها، مرد اجازه دارد تا در صورت وجود شرایطی، بیش از یک همسر اختیار کند و البته اگر به این مسئله به شکل جامع نگاه شود، (نه فردی) این مسئله به نوعی در جهت حمایت از زنان است. بله! آن زنی که موفق به ازدواج شده شاید از اینکه رقیبی پیدا کند ناراحت شود، اما اگر به طور کلی به این مسئله نگاه شود و حق و حقوق جمعیت زنان زیادی که موفق به ازدواج نشده یا دچار شکست در ازدواج شده اند یا همسر خود را در اثر سوانح مختلف از دست داده اند، هم در نظر گرفته شود، معلوم می شود که اجازه تعدد زوجات به نوعی حمایت از این دسته از زنان محسوب می شود.
🔹تکرار و تاکید می شود که طبق آیات قرآن و روایات، هر مردی مجاز به انتخاب بیش از یک همسر نیست و باید شرایط لازمی را دارا باشد.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
❌ شبهه ۴۷۶
حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند.
پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!!
🔹 اما در مورد مخالفت عدهای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند.
اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است.
مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزشهای اسلامی است.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#پرسش_کاربران
چرا در شعارها و کارهای فرهنگی هفته حجاب و عفاف، پوشش مردان موضوعیت ندارد و فقط به پوشش زنان توجه می شود؟ در حالیکه پوشش و عفت نگاه و کلام مردان این روزها بسیار تاسف بار است.
✅ پاسخ
اگرچه باید پذیرفت که کوتاهی هایی صورت گرفته اما اصولاً در زمینهی قانون گذاری های اجتماعی میتوان برای رفتار محسوس افراد قانون وضع کرد مثلاً هرچند حسد یا تکبر اخلاق های بسیار ناپسندی هستند اما چون از خلقیات درونی افراد محسوب میشوند، نمیتوان تحت قانون و قانونگذاری قرار گیرند، نگاه نیز اگر چه یک نوع رفتار است اما به دلیل نامحسوس بودن کمتر تاب قانونمند شدن را دارد مثلا اگر مردی به زنی نگاه حرام کند میتواند به راحتی انکار کند که به سمت دیگری نگاه میکرده یا توجیهات دیگر.
اساساً تفاوت علم اخلاق با علم حقوق در همین است، علم حقوق به نحوهی قانونمند کردن رفتارهای انسان میپردازد و از ضمانتهایی مانند مجازات برخوردار است اما در علم اخلاق به توصیه هایی بسنده میشود و ضمانت اجرای آن تنها باورها و عقاید شخصی است.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
▫️
#حجاب_اجباری با آزادی و حق پوشش منافات دارد
✅پاسخ
ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند.
اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، #حجاب_قانونی مناسبتر به نظر میرسد.
توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای #اجتماعی شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است.
حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند.
و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است.
خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند #توقف_اجباری پشت #چراغ_قرمز یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است.
ــــــــــــــــ
#منبرک_فاطمی
@fatemi222
❌ شبهه 506
مقایسه حجاب و بردهداری
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند.
ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد.
واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد.
دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند.
این پیوندها را ببینید
https://ghorbanimoghadam.ir/877
https://ghorbanimoghadam.ir/876
و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد.
🔹 پ.ن.
اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است)
ــــــــــــــــ
☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi