6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴روایت جدید خواهر #علی_کریمی: «علی به دنبال ویزای آمریکا بود»
اگر «زن زندگی آزادی» برایت مهم بود خواهر خودت را نجات میدادی.
مصاحبه فوق با رضایت لیلا کریمی ضبط گردیده و برای انتشار تصویر او، مجوزهای قضایی لازم اخذ شده است.
🗣خبرگزاری میزان
مروارید عفاف
@Chastity
🔴⚡️تحلیل اجتماعیِ پیمایش حجاب قسمت ١
1️⃣ اینکه «چهل درصد» از مکشفهها در «پیش از تیرماه سال گذشته» کشف حجاب کردهاند (مطابق آمار پژوهشکدۀ باقرالعلوم که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است) ، نشانگر این حقیقت است که «موج» و «شیب» کشف حجاب بهصورت جدی و گسترده در دورۀ پیشااغتشاش، آغاز شده بوده و «روند خطی» و «سیر فزاینده» شکل گرفته بوده و حادثۀ مرگ مهسا امینی، فقط یک «زمینۀ تشدیدکننده» بوده است. تشدیدکنندگیِ آن نیز آنچنان برجسته نبوده، بلکه در اثر اهمالکاری مسئولان در اِعمال اقتدار و اجرای قانون در دورۀ پیشااغتشاش، مسیر طبیعی پدید آمده بود و مکشفهها احساس نمیکردند که مسئولان، قاطعیتی برای مواجهه دارند. این چهل درصد، میوۀ تلخ اغتشاش نیستند، بلکه اینان اغتشاش آفریدند یا با آن همراه شدند.
2️⃣ این در حالی است که ما به «شصت درصدِ پسااغتشاش»، اعتنا میکنیم اما از «چهل درصدِ پیشااغتشاش» غافلیم. به نظرم مسألۀ اصلی، آن چهل درصدِ پیشینی است که توانسته «بدون اغتشاش» - که آکنده از حس و حرارت و هیجان و روایت بود - پیش برود. اگر بتوان آن شصت درصد را به اغتشاش نسبت داد، دربارۀ این چهل درصد چه باید گفت؟ این عدد بر اساس که «منطق اجتماعی» به تحقق پیوسته است؟ کدام «نیروی پیشران»، کشف حجاب را در دورۀ پیشااغتشاش تا مرز چهل درصد سوق داده است؟ من در تحلیلهای گذشتهام به این واقعیت تصریح کرده بودم که باید سالهای آغازینِ دهۀ نود را «نقطۀ عطف» نسبت به حجاب دانست و «موج جدید» را به آن نسبت داد و اتفاقهای امروز را در اتصال و همبستگی با این گذشتۀ تبیینگر، فهم کرد، نه اینکه چند تخلف موردی و اندک گشت ارشاد را در سالهای اخیر، اصل و اساس انگاشت و یا حادثۀ مرگ مهسا امینی را گرانیگاه قلمداد کرد. رگهها و ریشهها به «خُردهرویدادها»یی باز میگردد که از آغاز دهۀ نود توسط رسانههای فارسیزبان و دنبالۀ داخلی آنها در جریان اصلاحات، بهتدریج صورتبندی شدند و یک «سیر نامحسوس» را پدید آورند. این سیر، به یک «کلانرویداد» نیاز داشت؛ یک حادثۀ تلخ و بسیجگر و احساسی که در اثر انفجار آن، هم نقص شصت درصدیِ خود را جبران کند و هم با شرمندهسازی حاکمیت، به خود رسمیت بدهد.
3️⃣ در طول ماههای تیر و مرداد و شهریور، سیر کشف حجاب حدود «سه درصد» بوده اما در مهرماه به «بیست درصد» میرسد. این عدد، در هیچیک از ماههای بعدی نیز تکرار نمیشود. پس قلۀ اقدام به کشف حجاب، معطوف به «مهرماه» بوده است. اما چرا مهرماه؟! روند کشف حجاب، میتوانست به صورت متوازن میان ماهها توزیع شود و در هر ماه، جمعی به مکشفهها افزوده شوند، و یا میتوانست ناگهان پس از اغتشاش و مرگ مهسا امینی، حالت هیجانی و انفجاری به خود بگیرد و ظهور یابد، اما حدود «سه ماه» طول کشیده تا تمایل بیست درصدی شکل بگیرد و این تمایل نیز در هیچیک از ماههای بعدی نیز تکرار نشده است. یک فرض این است که این عدد بزرگ را به بازگشایی دانشگاهها و مدارس نسبت بدهیم و بگوییم این دو بستر، زمینۀ همافزایی و ظهور حداکثری را بهصورت ضربتی فراهم کردند. فرض دیگر این است که گفته شود زنانِ مایل به کشف حجاب که تصمیم قطعی برای کشف حجاب داشتند، از نظر احتمال مواجهۀ حاکمیت، دچار تردید بودند، اما در این فرصت سه ماهه - که آمیخته با تعلل و بیعملی مسئولان بود - یقین پیدا کردند که حاکمیت، دیگر انگیزه و توانی برای برخورد ندارد و با سکوت رفتاری خویش، شرایط جدید را پذیرفته است.
4️⃣ در اردیبهشت ماه، آمار اقدام به کشف حجاب به عدد «هفتمدهم درصد» میرسد که کمترین میزان در مقایسه با همۀ ماههای گذشته است. تنها اتفاقی که میتونسته سرچشمۀ این افول ناگهانی و بیسابقه باشد، تهدید سردار رادان به اجرای قانون حجاب بوده است. این امر نشان میدهد که حاکمیت، همچنان از اقتدار برخوردار است و چنانچه «سخن مقتدارنه» بگوید - و اندکی نیز «قدرتِ» خویش را به رخ بکشد - گره گشوده خواهد شد و نهتنها روند پیشرونده، متوقف خواهد شد، بلکه بساط کشف حجاب و برهنگی نیز جمع خواهد شد. در واقع، چشم مکشفهها به «رفتار حاکمیت» است و بر اساس آن، رفتار خود را تعریف و بازتعریف میکنند. ازاینرو، روندها و سیرهای اجتماعی در این لایه، به سستی یا قوّتِ «گفتارهای حاکمیتی» وابسته است. متأسفانه «ضعف گفتاری» در ادبیات رسمیِ مسئولان، «اقتدار حاکمیت» را تا اندازهای مخدوش کرده است و باید از طریق جدّیّت و غلظت بخشیدن به گفتارهای رسمی، گذشته را جبران کرد.
✍️ مهدی جمشیدی
🔴⚡️بیحجابی با منشأ بیغیرتی...
🔺یک تحقیق میدانی در باره همراهی همسران با زنان مکشفه و بی حجاب منتشر شده که نشان می دهد بی حجابی زن از بی غیرتی مرد (همسر یا پدر) است...
🔺اوج عقب ماندگی فکری یک مرد آنجاست که بداند که ناموسش در معرض و نگاه مردان دیگر است و نه تنها ناراحت نشود بلکه اعلام رضایت کند، با دلی پر خون و شاکی و البته معترض دلخوش به این هستیم که شاید به شیب ظهور نزدیک میشویم چرا که در روایات وجود چنین زنان و مردانی از نشان های آخرالزمان ذکر شده است...
اللهم اشکوا الیک من غیبة ولیّنا
اللهم عجل لفرج ولیّک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پیامبر میگفت در آخرالزمان مردان خود را شبـیه زنان می کنـند و زنان نیز خـود را شبیه مردان
▪️دولتمردان کانادا رو میبینید که کفش پاشنه بلند صورتی پوشیدن.
✋
مراکز همسریابی تجارت زن میکنند!
🔸 به همین دلیل سایت همسریابی قانون ساختیم
🔺حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:
🔹مراکز همسریابی اینترنتی مراکز تجارت انسان بود، به همین دلیل به یک مرکز معتبر همسریابی نیاز داشتیم و سامانه همدم را احداث کردیم.
🔹هدف از ساخت این سامانه افزایش تعداد ازدواج نیست زیرا دختران و پسران مایلند خودشان همسر آینده را انتخاب کنند.
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش تلوزیون هلند از تصمیم مدارس برای ممنوعیت پوشیدن لباسهای کوتاه در مدارس برای دختران؛ حواس معلم های مرد پرت میشود...
جاان؟! داشتید میگفتید که زنها نباید برای حفظ آرامش جامعه خودش رو محدود کنن؟! ((:
💦مروارید عفاف
https://eitaa.com/fatemi222/3635
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله بی هوا به زن محجبه افتادن بچه زیر پای اون زن سلیطه و وحشی رو قیاس کنید با یک سطل ماست و دعوای خانوادگی، از جماعت پست فطرت منافقین بهش حمله کردن تا خرد کلان واصلاحات تنها متاهلشون!
اما درمقابل این همشون خفه خون گرفتند، اونها که تکلیفشون مشخصه موندم چرا بچههای خودی کپ کردن!!!
مروارید عفاف
@Chastity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 زنی که با اختیار خودش در ماشین سوخت!
⭕️ خالده ترکی عمران؛ زنی از اهالی بصره عراق. معلم است. در تاریخ ۳ اپریل ۲۰۱۶ در حالیکه با ماشین شخصی خود روانه محل کارش بود، ماشین نزدیک به وی بر اثر کمین، دچار انفجار و حریق میگردد و ماشین وی نیز آتش میگیرد. خانم خالده درحالیکه لباسش آتش گرفته بود از ماشینش پیاده میشود اما بعد از اینکه متوجه میشود که لباس تنش در حال سوختن است و جسمش عریان خواهد گشت، راضی نمیشود تا جسمش در مقابل مردم عریان گردد، دوباره به طرف ماشینش برمیگردد و در را باز نموده داخل ماشین مینشیند.
یکی از افراد پلیس درحالیکه گریه میکرد باصدای بلند فریاد میزند که من مانند برادرت هستم، از ماشین پیاده بشو تو را با لباس خودم میپوشانم؛ اما وی از پایین شدن امتناع میورزد و ترجیح میدهد بسوزد تا مبادا کسی جسمش را ببیند.
عراقیها وی را شهیدِ #شرف و #ناموس، لقب گذاشتند و در میدان هوایی بصره اطراف ماشینش حفاظی کشیدند از وی تندیس ساختند تا یادش جاویدان بماند.
💦مروارید عفاف
https://eitaa.com/fatemi222/3635