eitaa logo
عفاف و حجاب
527 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
96 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ شبهه ۶۷۴ ارزش زن در اسلام ناب محمدی که جمهوری اسلامی گوشه‌ای از قوانین آن را اجرا می‌کند: 🔹زن‌ها را کتک بزنید(سوره نساء آیه ۳۴) 🔹مرد بالاتر از زن است(سوره بقره آیه ۲۲۸) 🔹زن‌ها را در خانه حبس کنید(سوره نساء آیه ۱۵) 🔹حجاب کنید(سوره نور آیه ۳۱) 🔹شهادت ۲ زن برابر یک مرد است(سوره بقره آیه ۲۸۲) 🔹سهم ارث دختر نصف پسر است(سوره نساء آیه ۱۱) 🔹مرد می‌تواند ۴ زن بگیرد(سوره نساء آیه ۳) 🔹تجاوز به زن شوهردار حرام است، به جز آن‌‌هایی که به غنیمت گرفتید(سوره نساء آیه ۲۴) 🔹برادر از خواهر کامل ارث می‌برد ولی خواهر از برادر نصف(سوره نساء آیه ۱۷۶) 🔹زنان شما، دشمنانتان هستند(سوره تغابن آیه ۱۴) 🔹مردان باید بر زنان مسلط باشند(سوره نساء آیه ۳۲) 🔹می‌توانید زن‌ها را تحت فشار بگذارید(سوره نساء آیه ۱۹) 🔹مرد ۲ برابر زن ارث می‌برد(سوره نساء آیه ۱۲) (خلاصه شده است) ✅ پاسخ این آیات مطابق میل نویسنده ترجمه شده است. بعضی قید و شرط دارد، بعضی ناقص ترجمه شده، بعضی غلط و ترجمه شده مثلاً زن‌ها را در خانه حبس کنید، مربوط است به زن زناکار که در ابتدای اسلام مجازات چنین زنی حبس در خانه بوده که بعداً نسخ شد. کتک زدن هم اختصاص به تخلف زن در انجام وظایف خود دارد؛ اسلام خانه را کوچکترین واحد اجتماعی می‌داند که مدیر آن مرد است، لازمه‌ی این مدیریت تفویض برخی اختیارات رئیس جامعه به رئیس خانواده است، یعنی همانطور که در هر جامعه‌ای متخلفان و مجرمان مجازات می‌شوند، مجازات برخی از تخلفات خانوادگی برعهده مرد قرار داده شده است. (ضمن اینکه برای این مسئله محدودیت های زیادی تعیین شده که مجال توضیح آن نیست) ادعای مربوط به آیه ۱۹ نساء (زنان را تحت فشار قرار دهید)، نیز دروغ است و اتفاقا در همین آیه دستور داده میشود که زنان برای بخشیدن مهریه تحت فشار قرار ندهید‌. و حتی سفارش می‌کند به خوبی با آنها برخورد کنید. بله ممکن است زنی حقوق خانوادگی را پایمال کند و فاحشه گری کند، در چنین حالتی ممکن است وضعیت متفاوت باشد. در مورد ارث نیز اینطور نیست که همواره مرد بیشتر ارث ببرد در برخی صورت‌ها مساوی و حتی در برخی صورت‌ها زن بیشتر ارث می‌برد. اما به هرحال نباید فراموش کرد که زن تکلیف اقتصادی ندارد، یعنی نسبت به درآمدهای خود از جمله ارث، لزومی به هزینه کرد آن ندارد، اما مرد باید درآمدهای خود از جمله ارث را در راه خانواده و زن مصرف کند، از اینرو اگر اعتراضی روا باشد، مردان به اعتراض کردن سزاوار تر هستند. 🔹 اگر نبود موارد متعدد از ترجمه کاملا غلط و مغرضانه از آیات، امکان داشت که اینگونه قضاوت کنیم که بسیاری از کسانی که نظام حقوقی و نگرش کلی اسلام به انسان، جامعه و هدف خلقت را نمی‌شناسند در تحلیل آیات قرآن دچار اشتباه می‌شوند. اما ترجمه‌های کاملاً غلط و مغرضانه آیات فوق نشان می‌دهد که نویسنده مانند یک مزدور و به قصد تخریب اعتقادات مردم به انتشار این مطلب مبادرت کرده است. همچنین آیه ۱۴ تغابن اولا در مورد زن نیست بلکه در مورد همسر است (چه زن چه مرد) ثانیاً آیه می‌فرماید: "برخی" همسران شما دشمن شما هستند (نه همه) 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🍃🌹آیه روز (۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب) 🔸وقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىَ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ... 🔹و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا .... 📗 سوره نور قسمتی از آیه ٣١ ✨🔸۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد. ✅ تفسیر روان یک آیه👇 https://eitaa.com/joinchat/2917007367C712c2d4b70
چرا در شعارها و کارهای فرهنگی هفته حجاب و عفاف، پوشش مردان موضوعیت ندارد و فقط به پوشش زنان توجه می شود؟ در حالیکه پوشش و عفت نگاه و کلام مردان این روزها بسیار تاسف بار است. ✅ پاسخ اگرچه باید پذیرفت که کوتاهی هایی صورت گرفته اما اصولاً در زمینه‌ی قانون گذاری های اجتماعی میتوان برای رفتار محسوس افراد قانون وضع کرد مثلاً هرچند حسد یا تکبر اخلاق های بسیار ناپسندی هستند اما چون از خلقیات درونی افراد محسوب می‌شوند، نمی‌توان تحت قانون و قانونگذاری قرار گیرند، نگاه نیز اگر چه یک نوع رفتار است اما به دلیل نامحسوس بودن کمتر تاب قانونمند شدن را دارد مثلا اگر مردی به زنی نگاه حرام کند می‌تواند به راحتی انکار کند که به سمت دیگری نگاه می‌کرده یا توجیهات دیگر. اساساً تفاوت علم اخلاق با علم حقوق در همین است، علم حقوق به نحوه‌ی قانونمند کردن رفتارهای انسان می‌پردازد و از ضمانت‌هایی مانند مجازات برخوردار است اما در علم اخلاق به توصیه هایی بسنده می‌شود و ضمانت اجرای آن تنها باورها و عقاید شخصی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۴۷۶ حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند. پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!! 🔹 اما در مورد مخالفت عده‌ای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند. اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است. مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ‌ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزش‌های اسلامی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه 501 تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 📚گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است. ⁉️پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است. اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است. قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آن‌ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند. کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟ پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما کرد. میزمعارف ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ 🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ 🆔 @shobhe_shenasi شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۷۳۳ زن‌ها حجاب را رعایت کنند تا مردها به گناه نیفتن؟!😳 ✅ پاسخ پیشگیری از جرم از فواید حجاب هست، اما دلیل و فلسفه‌ی اصلی آن نیست حکمت وجوب حجاب را از زبان حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم بشنوید ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
﷽ / حجاب اجباری! ❌شبهه کاش به جای حجاب حیا اجباری بود، شرف اجباری بود راستی و درستی اجباری بود کاش داشتن معرفت و وجدان و انسانیت اجباری بود .... ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹هرچیزی اجباری شد ارزش آن از بین میرود (همانطور که خود مخالفان حجاب، هم چنین می‌گویند.) بنابراین حیا و وجدان و انسانیت و... وقتی اجباری شد هیچ ارزشی ندارد. همین اختیار است که ارزش عمل آدمی را از فرشتگان افزون می‌کند. قرآن نیز در آیات مکرر به این حقیقت اشاره کرده که نمونه آن آیه معروف (لا اکراه فی الدین) است. 🔹اما در خصوص اجباری بودن حجاب بارها گفته ایم که قضیه، اعتقاد به حجاب یا دین خاصی نیست، بلکه پوشش، مانند هر رفتار اجتماعی، مشمول قانون و قانون گذاری می‌شود. به تعبیر دیگر همانطور که در همه جای دنیا، تردد با خودروی شخصی مشمول یک سری قوانین، مانند لزوم بیمه، معاینه فنی، توقف پشت چراغ قرمز و... است و کسی نمی‌تواند با شخصی خواندن خودرو از رعایت قوانین خودداری کنند، پوشش نیز چنین است. 🔹در آزاد ترین کشورهای دنیا اگر یک استاد دانشگاه یا حتی یک کارمند ساده بخواهد با پیژامه در محل کار خود حاضر شود، بهانه شخصی بودن پوشش به هیچ عنوان از او پذیرفته نمی‌شود. حجاب اسلامی نیز با این مسأله تفاوتی نمی‌کند، تنها ارزش‌های زیربنایی پذیرفته شده در جامعه که قوانین از آنها تولید می‌شود، متفاوت است. 🔹 خلاصه اینکه اعتقادات درونی افراد چیزی است و رفتارهای اجتماعی مقوله ای دیگر. در هر جامعه بر اساس ارزش‌های آن جامعه، هر گونه رفتار اجتماعی که نسبت به ارزش‌های غالب آن جامعه ناهنجاری محسوب شود، توسط قانون محدود می‌شود. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
چطور؟ ما تو یه کشور دیگه وقتی حجاب رو منع میکنن فحششون میدیم حالا ما وقتی بی حجابی رو منع میکنیم.... ✅ پاسخ 🔹 اونا ادعا دارند که آزادی مطلق ایجاد کرده‌اند و کاری به دین و عقاید و رفتارهای شخصی کسی ندارند، اما اکثریت مردم ایران مسلمان هستند و به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند. یعنی خواسته‌ی اکثریت مردم، اجرای قوانین خدا و قرآن در کشور است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟!! 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا حجاب، اختیاری نیست مگر در قرآن نیامده که «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»؟ پس چرا حجاب اختیاری نیست؟! 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
﷽، همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری ۱. به حکم «لا اکراه فی الدین...» در دین اجبار نیست! ۲. با زور کاری از پیش نمیره، رضا خان هم به زور نتونست حجاب را بردارد! ۳. هرچی اجباری شد، ارزش‌ش از دست می‌ره! ۴. باید کار فرهنگی کرد! ۵. هر وقت جلوی اختلاس و دزدی را گرفتید، برید سراغ حجاب! ۶. بدن خودمه اختیارشو دارم! 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 1⃣ لا اکراه فی الدین اولا مربوط به پذیرش اصل دین است، همانطور که در دانشگاه رفتن اکراهی نیست اما هرکس وارد دانشگاه شد باید قوانین آن را رعایت کند. ثانیاً این آیه مربوط به اعتقاد است؛ بله کسی را نمیتوان مجبور به پذیرش اعتقادی کرد، مثلاً ممکن است کسی همان قوانین دانشگاه را قبول نداشته باشد, درست است که به زور نمیشه او را مجبور به پذیرش کرد، اما رعایت قوانین برای همه لازم است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود. 2⃣ هر قانون باید یا مستند به دستور الهی باشد یا رأی مردم؛ اقدام رضا خان نه مستند به شرع بود و نه با رأی مردم بر سر کار آمده بود، اما حجاب هم دستور خداست، هم بر آمده از قانون اساسی کشور است که با رأی مردم اعتبار پیدا کرده است. 3⃣ بله ارزش مفاهیم دینی و اخلاقی به اختیاری بودن آن است، اما آیا میتوان به این بهانه راه را برای هنجارشکنی باز کرد؟ آیا می‌توان پذیرفت چون اجبار ارزش عمل را از بین می‌برد، از جریمه کردن کسی که از چراغ قرمز عبور کرده یا از قرار دادن پلیس در چهارراه‌ها صرف‌نظر کرد؟ 4⃣ در مورد کار فرهنگی اولا باید دانست که قانون‌گذاری خود بخشی از فرآیند فرهنگ‌سازی است و ثانیاً بالاخره عده‌ای عامدانه اصرار به هنجارشکنی دارند، آیا فرهنگ سازی برای آنها پاسخگو است؟ آیا با فرهنگ سازی صرف، میتوان جلوی جرایم مثلاً دزدی را گرفت؟ 5⃣ گره زدن مشکلات به یکدیگر یک نوع فرافکنی و از مغالطه های نخ نما است؛ اگر ما حجاب را رها کردیم و مثلاً خواستیم با قتل مقابله کنیم، قاتل نمی‌گوید: «این همه بی حیایی در جامعه است اول جلوی آن را بگیرید!! من به خاطر نگاه هرزه به ناموسم دست به قتل زدم اگر در جامعه حیا و عفت بود این قتل اتفاق نمی‌افتاد!»؟ 6⃣ به همه ما آموخت که انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و پوشش (همانند ماسک) چون نمود اجتماعی دارد، می‌تواند و باید ضابطه‌مند باشد ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۷۵۰ زنی به خاطر آب آشامیدنی تن فروشی کرد و بعد خودکشی کرد زن دیگری در نجف‌آباد کشف حجاب کرد و دوچرخه‌سواری کرد امت حزب الله برای دومی تظاهرات کردند اما برای اولی هیچ اتفاقی نیفتاد. چرا؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 صرف نظر از صحت و سقم حادثه خودکشی چند نکته یادآوری می شود ➖ مغالطه ای وجود دارد که در فضای مجازی دائماً تکرار می‌شود و آن ایجاد و القاء تقابل بین دو امر ارزشمند است تا خوانندگان یکی از آنها را برگزینند در حالی که بین آن دو هیچ تعارضی وجود ندارد. اگر کسی واقعاً دلسوز فقر و آب آشامیدنی مردم است چه الزامی وجود دارد تا مثلاً حجاب را در مقابل فقر قرار دهد. حق بدهید که به دلسوزی این افراد شک کنیم. ➖ برخی اتفاقات بد به نحوی هستند که وقوع آن باعث قبح شکنی و هنجار شکنی می شود حساسیت مردم متدین به بعضی از اموری مانند کشف حجاب به همین دلیل است. در صورت تکرار این امور راه برای هنجار شکنی بیشتر باز میشود و اصلاح آن سخت‌تر می‌شود و در نهایت مشکلی به مشکلات افزوده می‌شود. ➖ شاید این انتقاد صحیح باشد که چرا حساسیت برخی گروه‌ها به بعضی اتفاقات تلخ کم است باید این رویه اصلاح شود اما نه به نحوی که توجه به ارزش های دیگر نفی شود. به تعبیری: گرو گرفتن حجاب برای اهداف عدالتی، نا عادلانه است... ➖ ناگفته نماند گروه‌های متعدد جهادی (همان امت حزب الله که در برابر بی‌حجابی واکنش نشان می‌دهد) در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان مشغول امداد رسانی هستند. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حجاب در دنیا در حال پیشروی است🔸 عده ای می‌خواهند «بی حجابی» را عادی‌سازی کنند. در مقابل، انقلاب اسلامی دارد «» را در عالَم می‌کند، نظام، خوب برخورد می‌کند! ببینید من درعین‌حالی که می‌گویم بدحجابی چه مقدار خطرناک است، اما وقتی این خانم می‌رود برای مسابقات تیراندازی، این نشانه ی پیشروی شما است. چون دارید حجاب را می‌برید داخل محیط هایی که اصلاً نمی‌توانستند حجاب را تحمل کنند! این‌ها با نظر رهبری است و از او است که این کارها را می‌کند. نمی‌خواهد حجاب را دست‌کم بگیرد. اما قومی که اصلاً سرِ پوشیده را خرافات می‌دانستند، وقتی مشاهده می‌کنند که زنی با سرِ پوشیده آمده و بازی می‌کند، درباره او فکر بهتری می‌کنند. حجاب در حال پیشروی است در دنیا. این‌ها را علامت عقب رفت و ابتذال فرهنگی نظام نبینید. رهبری، آدم است. در مبارزات فرهنگی است. ــــــــــــــــ @fatemi222
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 👌اگر فلسفه حجاب امنیت زن و تحریک نشدن مرد است که در کشورهای غربی آشکار بودن موها بدون آرایش کاملا پوشش معمولی بوده، و نه امنیت کسی را به خطر می اندازد، و نه کسی را تحریک میکند، آیا حجاب در آن سرزمین ها ضرورت دارد؟ ✅ پاسخ اولا اینکه ادعا می‌شود در کشورهای غربی کسی از زیبایی‌های زنان تحریک نمی‌شود یک دروغ بزرگ است. نگاهی به آمار وحشتناک خشونت‌های جنسی نشان می‌دهد که بی‌بند و باری در غرب نه تنها این مسأله را در غرب عادی نکرده، بلکه مشکلات را افزایش داده است. به طور نمونه طبق گزارشی در انگلیس، هر ده دقیقه یک تجاوز به عنف اتفاق می‌افتد. (اینجا را ببینید👇 ghorbanimoghadam.ir/246 ) 🔹 ثانیا حتی اگر بپذیریم در غرب کسی با نگاه تحریک نمیشود باید دقت کرد آنچه که بی حجابی را در غرب عادی ساخته است هرگز خود بی حجابی نیست، بلکه فضای گسترده و لجام گسیخته برای ارضاء شهوت است، وگرنه انسان گرسنه هرگز با دیدن غذاهای گوناگون سیر نمی شود! شهوت جنسی نیز از سنخ شهوت به خوردن و تغذیه است؛ انسان با دیدن سیر نمی شود اما اگر به صورت گسترده ارضاء شود طبیعتا دیدن دیگر برای او جذاب نخواهد بود! همانطور که انسانی که سیر غذا خورده است دیدن غذاهای مختلف او را تحریک نمی کند! بنابراین این خشت از اول کج گذاشته شده است. نکته سوم این است که اصلا اسلام به دنبال این نیست که زن و مرد هیچ کشش و تمایلی نسبت به یکدیگر نداشته باشند، غرب از ابتدا راه را کج رفته است! اینکه ما زن را اینقدر ارزان به مرد ارائه بدهیم که دیگر برای او جذاب نباشد که مورد پذیرش اسلام نیست! اسلام به دنبال این است که زن علی رغم جذابیت، شخصیت و وقار خود را از دست ندهد. 🍃این نشان دهنده نقش حجاب است که زن را برای مرد یک موجود ارزشمند جلوه می دهد، نباید خود را ارزان عرضه کند به این بهانه که دیگر مرد تحریک نمی شود، خب این که علامت خوبی نیست! زن باید با حفظ پوشش خود مرد را برای دسترسی وادار به پذیرفتن مسئولیت خانواده کند، نه اینکه خود را بدون هیچ بهایی به مرد عرضه کند و این حس کنجکاوی و کامجویی مرد را بدون هیچ هزینه ای ارضاء کند. ــــــــــــــــ @fatemi222 @shobhe_shenasi
و لینک شبهات پیرامون ــــــــــــــــ حجاب اجباری یا حیای اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6069 حجاب اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6070 مقایسه حجاب و برده داری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6071 حجاب اجباری فایده‌ای نداشته https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6072 حجاب پر قدرت https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5454 تبیین علمی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5456 بی‌حجابی حضرت زینب در عاشورا؟! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5923 زن‌ها حجاب داشته باشند تا مردها گناه نکنن؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6046 مقایسه‌ی منع حجاب در غرب و حجاب اجباری در ایران! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5588 در قرآن آیه‌ای پیرامون حجاب نداریم https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5333 جایگاه تمدنی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5455 گشت ارشاد تا الان چه کسی را با حجاب کرده؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5453 مقایسه واکنش علما به اختلاس و حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5418 اختلاس ها توسط بی‌حجاب‌ها نبوده است https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5199 همه‌ی دلایل مخالفان حجاب قانونی https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6110 همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری (صوت) https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6102 ــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅فهرست برخی شبهات را اینجا ببینید👇 eitaa.com/shobhe_shenasi/6623 ــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ فهرست شبهات را اینجا ببینید👇 eitaa.com/shobhe_shenasi/6903 ــــــــــــــــــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهه اگر نباشه، جذابیت بانوان عادی میشه و کسی مزاحمشون نمیشه. ✅پاسخ این چند ثانیه فیلم با لباس عادی برای جواب کافی است. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
▪️باران کوثری گفته:حجاب جزو فرهنگ نیست! تصویر و اسناد نشون میده حجاب جزو فرهنگ ایران قبل و بعد اسلام بوده بنابراین احتمالا باران کوثری ایرانی نیست! [پاسپورت آمریکایی ش را بعضی صفحات مجازی منتشر کرده‌اند البته] 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۸۱۱ نتایج یک نظرسنجی « در چهل سال گذشته نیمی از جامعه ایران از دین داری به بی دینی رسیده اند و فقط ۳۲ درصد جامعه، خود را "مسلمان شیعی" می نامند» ✅ پاسخ نتایج این موسسه بر اساس روش نمونه گیری گلوله برفی است که یک روش غیر احتمالی است و در نظرسنجی های کیفی مورد استفاده قرار می گیرد. از این روش بیشتر برای به دست آوردن چارچوب و کشف جامعه هدف استفاده می گردد. همچنین این روش زمانی استفاده می شود که نمونه ها از لحاظ اجتماعی دارای قدر و منزلت نیستند و تمایلی به شناخته شدن ندارند (الکلیها ، استفاده کنندگان از کودکان ، متعرضین جنسی ، معتادین، مجرمین) مفید می‌باشد. همه‌ی اینها سبب می‌شود تا سوالات، انتخاب شده و جهت دار مطرح شود. 🔹نکته دیگر اینکه در روش گلوله برفی شاخصه اصلی آن است که نمونه‌ها بصورت زنجیر وار به یکدیگر وصل می‌شوند و فرد اول معرف فرد بعدی برای پرکردن پرسشنامه می‌باشد. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر پاسخ دهندگان این موسسه که دارای شاخص دوم نمونه گیری گلوله برفی مخفی بوده‌اند، دارای وجه اشتراکاتی می باشند مانند دیندار نبودن و ... بنابراین نتیجه به دست آمده (۳۲ درصد دین دار) اتفاقا آمار بالایی برای دین دار بودن جامعه محسوب می‌شود. ✅ واقعیت چیست؟ آخرین پیمایش کشور که درسال ۹۴ با عنوان موج سوم ارزشها و نگرشهای ایرانیان انجام شده است، نتایج جالب توجهی را نشان می دهد. این پیمایش علمی با حجم نمونه ۱۴۹۰۶ نفر انجام گرفته، و از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است. در این پیمایش افراد بالای ۱۰ سال خانوارهای شهری و روستایی ساکن در ۳۱ استان کشور و به روش چندمرحله ای و انتخاب هدفمند شهرها و روستاها، نمونه‌گیری تصادفی از بلوکها و انتخاب تصادفی پاسخگویان استخراج شده است. 👈گزارش مختصری از این تحقیق ذیلاً ذکر می شود. برای اطلاع از شرح مطالب و مستندات موارد ذکر شده به سایت ما مراجعه کنید. ghorbanimoghadam.ir/1261 🔹 سوالات 🔻با این عقیده که «همه ما موظّف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم» چقدر موافقید؟ ۷۰ درصد 🔻با این عقیده که «اعمال خوب و بد انسان در آخرت محاسبه می شود» چقدر موافقید؟ ۸۵ درصد 🔻چقدر به خدا احساس نزدیکی میکنید؟ ۷۹ درصد 🔻تا چه اندازه به اهل بیت علیهم السلام ارادت و محبّت دارید؟ ۸۸ درصد 🔻شرکت در مجالس روضه و عزاداری : ۷۶ درصد 🔻زیارت اماکن متبرکه: ۷۷ درصد 🔻نماز خواندن : ۷۹ درصد 🔻روزه گرفتن: ۷۱ درصد 🔻تا چه اندازه با این نظر که «همه خانمها باید حجاب داشته باشند، حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند» موافقید؟ ۵۲ درصد ✅ جالب است بدانید شرکت در مراسم روضه خوانی از اولین آمار موجود در سال ۷۴ تا آخرین پیمایش در سال ۹۴ افزایش چشمگیری داشته است و در نقطه مقابل کسانی که در مراسمات روضه خوانی شرکت نمی کنند و یا به ندرت شرکت می کنند، به شدت کاهش یافته است. این درحالی است که فساد در تمام جهان افزایش یافته و به دلائل گوناگون مانند ماهوراه، اینترنت، تهاجم برنامه ریزی شده دشمن برای ایجاد فساد در جمهوری اسلامی، مقایسه وضعیت کنونی با پیش از انقلاب صحیح نیست زیرا دسترسی مردم به رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در گذشته بسیار محدود بوده است. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06