هدایت شده از محمد مهدی فاطمی صدر
آماج هیأت سرخ ذکر و ذوق است؛ آماج هیأت صورتی حس و فاز است...
🕋 مردی که شانزده بار پای پیاده به حج رفت ، امام حسین (ع) را کشت .
💠یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این چنین کسی حالا در کربلا شمر می شود. با ورودش به کربلا همه چیز عوض می شود. شمر آدم کوچکی نیست اگر نیایش های شمر را برای شما بخوانند و به شما نگویند که این ها مال شمر است شما با آن ها گریه می کردید. حال می کردید، هیچ گاه گفته نمی شود که وقتی شمر دستش را به حلقه خانه خدا می زد چگونه با خدا زمزمه می کرد!
این آقایی که ما صحبتش را می کنیم (شمر) شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفته است. فکر نکنید شمر اهل نماز و روزه نبوده و یا از آن دسته آدم هایی بوده که عرق می خوردند، عربده می کشیدند؛ شمر و بسیاری دیگر که آن طرف ایستاده اند، آدم هایی هستند که پیشانی پینه بسته داشتند. بسیاری از آن ها اهل تهجد بودند.
... در کربلا هر روز بيست هزار نفر در فرات غسل می کردند. غسل قربة الی الله که حسین را بکشند و می گفتند: غسل می کنیم تا ثوابش بیشتر باشد.
در ظهر عاشورا وقتی ابا عبدالله علیه السلام برای نماز خواندن، اذان می گفتند فکر نکنید در آن طرف کسی نماز نمی خواند. آن ها هم نماز می خواندند! برخی از این افراد به ابا عبدالله علیه السلام می گویند که نماز شما قبول نیست! و حبیب به آن ها می گوید: « نماز شما قبول است؟! » درگیری می شود .حبیب به شهادت می رسد. حضرت حبیب پیش از نماز ظهر ابا عبدالله به شهادت رسیدند.
.... ما در کربلا به کلاس شمر شناسی نیاز داریم.
یک کلاس به عنوان تحلیل شخصیت شمر . شمری که شانزده بار به مکه رفته ، جانباز امیر المومنین بود ، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟
این هشدار و اندرزی است برای امروز و فردای ما ...!!!
👇👇👇👇👇👇
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
📌خدایا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کن
✍ پی نوشت ؛
هر کس از ولایت فاصله بگیرد به مرور زمان بصورت نامحسوس فاصله اش از اهل بیت علیهم السلام زیاد میشود و به سر منزل مقصود نخواهد رسید .
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔻منطق سرخ حسین و منطق بیرنگ ما:
ارادت دینی، ارادهی انقلابی
۱. روزگار عجیبیست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصتویک هجری متوقف کردهاند و برای امام شهید، حسین -علیهالسلام- ناله سر میدهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهیشان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمیرود؛ چنانکه اشکهای کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشستهاند و به گذشته مینگرند و اکنونشان، شبیه میلیونها نظارهگر سال شصتویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامهی کربلا، خاموش و بیطرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمیدانند. دلدادهی عزای حسین هستند و نه خط حسین. میگریند، اما فریاد برنمیآورند. تشنهی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنهی خونشان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبستهاند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین میشمارند. از کربلا، یک داستان غمانگیز ساختهاند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنونشان و انتخابهای اکنونشان را به آن عرضه نمیکنند. در این روایت، کربلا نمیتواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود میماند و از درس و عبرت تاریخی، تهیست. برایناساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمیخیزد که هزینهدادن برای آن، معنا پیدا کند.
۲. و کاش فقط نظارهگر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومیرفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، همدردی میکنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابیگری مینشانند و جبههی سازش و تسلیم و انقیاد را برمیگزینند. از راه رفته، بازمیگردند و تجربهی گرهگشای مقاومت را کنار مینهند. مقاومت را باطل و بیفرجام میشمارند و بیاعتنا به خط حسین، به سوی قبلهی مذاکره و التماس و ذلت، سجده میکنند. وعدهی همراهی میدهند اما اندکی بیش، دوام نمیآورند و به جبههی مقابل میگریزند. برای غربت حسین، بر سینه میکوبند، اما برای تداوم حسین، قدم برنمیدارند. منطق حسین را دفن کردهاند و قیام خونینش را به یک خاطرهی محزون فروکاهیدهاند که بازخوانی سالیانهاش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را میبینند و مییابند، اما جانب لذت و منفعت و لجاجت و تعصب را میگیرند. هماشک و همدرد حسین هستند، نه همراه و هممنطق او. حقیقت را تنها نهادهاند و سر در لاک زندگی شخصی فروبردهاند. جز به خود نمیاندیشند و نصیبی از بیتعلقی نبردهاند. حسین را برای محرم و هیأت میخواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح میدهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را میستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمیگزینند و حتی از احتمال جنگ میهراسند. آداب تقیه میدانند و با مبارزه بیگانهاند. برای حسین، قیام را میپسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوستهها و ظواهر، متوقف ماندهاند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
۳. چه کنیم با این تعارضها و تهافتها؟! چه کنیم با این تذبذبها و تلاطمها؟! چه کنیم با این فهم تاریخیشده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادتهای منهای ارادهی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معاملهگری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان میدهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دینفروشی میکنند. از دین خویش میفرسایند برای طلب دنیا. دنیایشان تا آنجا دینیست که هزینه ندارد. دینداریشان، بیهزینه و عافیتطلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشودهاند و کیسه دوختهاند، اما حسین نیزهنشین را میستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیکتر باشد را افراطی و تندرو میخوانند؛ چنانکه در زمانهی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه.
و حسین، چه زیبا و موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بندهی دنيايند و دين، لقلقهی زبان آنهاست، و هر جا منافعشان بهوسيلهی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مىچرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دينداران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزندهی او به جامعهای است که دین را در سایهی دنیا میطلبد و هر آنگاه که زمینهی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری میافکند و دنیا را بر صدر مینشاند.
.....
.....
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
🏴دو ابهام اصلی در
🚩حماسه حسینی!!
👈 (قسمت پنجم)؛
👌(کلیک روی «قسمت ...» = هدایت به قسمت قبلی)
درنگی بکنیم بر قصه حیرت #سلمان_فارسی:
در كتاب #كبریت_الأحمر (ص ۳۴۴) از كتاب #خزائن_الأنوار (كه آنهم از كتاب #مشارق_الأنوار #شیخ_صدوق محمدبن باویه قمىره روایت كرده است) چنین مىآورد: «روزى #سلمان_فارسى، خدمت حضرت #امیر_المؤمنین #على(ع) آمد، دید حضرت #امام حسین(ع) در نزد على(ع) نشستهاند در حالى كه دو سال از عمرش گذشته بود.
(لازم به ذكر است كه سلمان فارسى به مقامات معنوى و عرفانى بسیار بالائى رسیده بود تا جایى كه پیغمبر اكرم(ص) در شأن او فرمود: «السَّلمانُ مِنّا #أهلِ_البیتِ» {سلمان از ما اهل بیت است} شأنى كه هیچ غیرمعصومى به آن مقام نائل نگردید. و همچنین (مسموعاً) منقول است كه فرمود: اگر #ابوذر مىدانست كه در قلب #سلمان چه مىگذرد هر آئینه او را تكفیر مىنمود و یا اینكه او را مقتول مىساخت! (تردید از حقیر است و براى این قول اخیر مدركى در دسترس ندارم!)
حافظ:
سرآمد فضلاى زمانه دانى كیست؟
ز روى صدق و یقین نه ز راه كذب و گمان
شهنشه فضلا پادشاه ملك سخن
جمال ملت و دین، خواجه جهان، سلمان
حال مىشود چنین تصور كرد كه؛ این #سلمان در سیر عالم معنا و اندیشههاى ناب به نتایجى رسیده و از وادیهاى حیرت عبور كرده است و طبعاً سؤالاتى برایش ایجاد شده و پیش خود مىاندیشد كه آیا كسى هست كه به این سؤالات منحصربفرد من جواب بدهد؟! تصمیم مىگیرد كه خدمت مولایش على علیهالسلام برسد. ولیكن گویا در حالتى از تردید بسر مىبرد كه آیا على(ع) كه دروازه #شهر_علم است، خواهد توانست به سؤالات عجیب وى جواب بدهد؟! حضرت هم دانستند كه سلمان، سؤالات مخصوصى برایش پیدا شده است و حتى دانستند كه او هنوز به بالاترین فراز اوج مقام علمى اهل بیت(ع) پى نبرده است و براى اینكه وى را به این مطلب واقف گردانند بدون آنكه اجازه دهند تا وى سؤالش را بر زبان جارى سازد به او فهمانیدند كه ما حتى قبل از پرسىدن تو مىدانیم چه سؤالى دارى! و جواب تو هم چیست، و جواب این سؤال را حتى لازم نیست على(ع) به تو بدهد! كافیست كه حسین(ع) كه كودكى بیش نیست به تو بگوید! و...
پس امیرالمؤمنین(ع) به سلمان فرمود: «إسئَل مِن الحُسَینِ ما شِئتَ»! یعنى { آنچه مىخواهى از حسینم سؤال كن}
سلمان از این برخورد متعجب و در شگفت مىشود! با خود مىگوید؛ من سؤال بسیار مهم و بزرگ و بغرنجى داشتم و حتى شكّ داشتم كه على بتواند آنرا جواب بدهد! حالا او مرا به كودك دوسالهاش حواله مىدهد! عجب حكایتى است!
حافظ:
«آنكس است اهل بشارت كه اشارت داند
نكتهها هست بسى، محرم اسرار كجاست؟!»
فلذا با ناباورى به حسین نزدیك مىشود.
سلمان عرض كرد: یا اباعبدالله چند سال از عمر شریف تو گذشته است؟!
#امام_حسین(ع) تبسّم كرد و فرمود: مرا كودك مىپندارى؟! «خَلَقَ اللهُ تَعالى خَمسین ألفَ آدمٍ، مِن كُلِّ آدَمٍ إلى آدَمٍ خَمسینَ ألفَ عامٍ وَ كُنتُ قَبلَ آدَمِ الأوَّلِ خَمسینَ ألفَ عامٍ وَ كُنتُ مَعَ آدَمِ الأوَّلِ شَیخاً عالِماً، فَكُنتُ ناصِراً لَهُ وَ مُعینُهُ ثُمَّ عَرَضتُ ولایَتى عَلَیهِم وَ آمَنَ بَعضُهُم وَ كَفَرَ بَعضُهُم فَمَن آمَنَ فَقَد فازَ وَ مَن أبى فَقَد كَفَرَ، ثُمَّ حارَبتُ مَعَهُم ألفَ حَربٍ، ألأصغَرُ مِنهُ أكبَرُ مِن حَربِ الخَیبَرِ وَ كُنتُ مَعَ آدَمِ الثّانى أیضاً خَمسینَ عامٍ وَ دَعَوتُهُم إلى اللهِ فَمِنهُم مَن صَدَقَنى وَ مِنهُم مَن كَفَرَ، فازَ مَن صَدَقَنى وَ خابَ مَن أنكَرَنى، فَجاهَدتُهُم وَ هُم خَمسُونَ ألفَ فرقَةٍ، كُلُّ فرقَةٍ خَمسُونَ ألفَ رَجُلٍ ...»
یعنى {خالق متعال، پنجاه هزار آدم آفرید و از هر آدم تا آدم بعدى پنجاه هزار سال فاصله زمانى بوده و من قبل از آدم اول (۵۰٫۰۰۰ سال قبل از او) بودهام و من همراه آدم اول، شیخ عالمى بودم و یار و یاور او بودم. سپس ولایتم را بر آنها عرضه كردم، پس عدهاى ایمان آوردند و عدهاى هم كافر شدند، پس كسى كه ایمان آورد رستگار شد و آنكس كه كفر ورزید همانى بود كه ولایت مرا نپذیرفت. سپس با آنها جنگیدم در هزار جنگ كه كوچكترین آنها از جنگ خیبر بزرگتر بود و همچنین با آدم دوم بودم و همراه وى، آنهم پنجاه هزار سال و بسوى خدا دعوتشان كردم، پس عدهاى از آنها مرا تصدیق نمودند و عدهاى هم كافر شدند. رستگار شد كسیكه تصدیقم كرد و بدبخت شد آنكه انكارم نمود، پس با آنها به جهاد برخواستم و حال آنكه آنها پنجاه هزار فرقه بودند و هر فرقه پنجاه هزار مرد ...}
آنحضرت در اینجا دست بر دهان مباركشان گذاشتند و فرمودند: «اُصمُت كَما صَمِتَ رَسُولُ اللهِ» یعنى خطاب به نفس شریف خویش فرمودند كه؛ {اى زبان خموش! از افشاء اسرار دم فروبند، چنانكه رسولخدا(ص) سكوت نمودند!} و نمىرسانیدند به ...
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
عاشورای ۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖میدانید چرا تصاویر عزاداری رفتن #پزشکیان را بولد میکنند؟؟
جوابش را از آیت الله میرباقری بشنوید.
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
@msaliagha.roze.asr.1(1).mp3
1.99M
#استاد_سید_علی_نجفی
#غارت_خیمه_ها
✅ السلام علی قلب الزینب الصبور
ابر غم امروز بعد از ظهر به کربلا خیلی غلیظ سایه انداخته بود...
عمه سادات دوید پیش امام چهارم فرمود: آقا بمانیم و بسوزیم یا برویم؟!!....
زمان: ۴ دقیقه و ۸ ثانیه
@alvaresinchannel
♦️دکتر شریعتی می گوید در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم
🔹 اول : حسین (ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود تا آخر میایستد ! خودش و فرزندانش شهید میشوند. هزینه انتخابش را میدهد و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد. از آب میگذرد، از آبرو نه !
🔹دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد. مخالف را تحمل نمیکند. سرِ حرفش میایستد. نوه پیغمبر را سر میٔبرد. بی آبرویی را به جان میخرد تا به چیزی که میخواهد برسد
🔹سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است. هم خدا را میخواهد هم خرما، هم دنیا را میخواهد هم اخرت. هم میخواهد حسین (ع)را راضی کند هم یزید را ، هم اماراتِ ری را میخواهد،هم احترامِ مردم را ، نه حاضر است از قدرت بگذرد ، نه از خوشنامی، هم آب میخواهد هم آبرو ، دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
🔹ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ حسین (ع) شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست !
🔹من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم...
#محرم #عاشورا
@AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح تصویری عباس موزون از واژه "مُهَجَهُم" در زیارت عاشورا 😭
#قیمه_نذری
🏴 قیمه نذری ماه محرم👇
🏴 @mastogheymeh
🔴 وحشت شیاطین داخلی و خارجی از یک آیتالله
⏪یهودی، سعودی و بهایی هم قسم شدهاند برای تخریب یکی از سرمایههای فکری انقلاب اسلامی
▪️راه روشن است و سکوت جایز نیست
▪️ دشمنان بشریت از اینکه #آیتالله_میرباقری میتواند جایگزین مناسبی برای شهید مطهری و آیتالله مصباح یزدی برای نسل های جدید انقلاب باشد به وحشت افتاده اند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
⛔ افتخار به جنایات پدران در کربلا
✍ سید راجی:
🔹️ اینکه تصور کنیم مردم در سال۶۱ هجری و بعد از واقعه عاشورا به سمت اهلبیت آمده و آنان را از غربت نجات دادند، صددرصد باطل است، آنان نه تنها خود، بلکه نسلشان به جنایات در کربلا افتخار میکردند.
🔻علامه کراجکی در کتابی با عنوان
«التعجب» به نمونههایی حیرتآور از افتخار مردم به جنایت عاشورا میپردازد:
🔹️ خانواده هایی در شام، پس از حادثه کربلا با عناوین تازهای مشهور شدند. مانند بنوالسراویل و بنوالسرج و بنواسنان و بنوالمکبری و بنوالطشتی و بنوالقضیبی و بنواادرجا.
🔸️ بنوالسراویل، فرزندان کسانی بودند که لباس امام حسین را ربودند.
🔸️ بنوالسرج، فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام حسین اسب تاختند. برخی از آن تازندگان اسب، نعل اسب خود را به بهای بسیاری به مردم فروختند و مردم نعل اسبان را بر سردر خانه خود می زدند و بدان افتخار می کردند.
🔸️ بنواسنان، فرزندان کسی بودند که نیزهای را که سر امام حسین بر آن بود را حمل میکرد...
🔸 بنوالمکبری، فرزندان کسی بودند که پشت سر نیزهداری که سر امام حسین را حرکت میداد تکبیر میگفت!
💢 اکنون اهمیت آن ۷۲ یار باوفا بیشتر درک میشود. حالا کار بزرگ زینبکبری بیشتر به چشم میآید که چگونه و در چه شرایطی و در جمع چه مردمانی عَلَمِ جهاد تبیین را به دست گرفت.
✅ اندیشکده راهبردی حَصین
🆔️ @hasin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت اسیر فلسطینی که بعد از ۹ ماه از اسارت صهیونیست ها آزاد شده است😞
یاصاحب الزمان به فریاد برس🤲😭
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرنوشت غارتگر لباس امام حسین علیهالسلام
▪️اِسحاق بن حَیوَه حَضرَمی از جنایتکاران لشکر عمربن سعد در کربلاست که پیراهن امام حسین علیه السلام را به غارت میبرد.
#امام_حسین
#عاشورا
@khabarekotahh
🚨#فوری
انهدام چند تیم تروریستی توسط دستگاه های امنیتی در شب تاسوعا و عاشورا
🔴در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی فرزندان ملت امام حسینی ایران زمین در دستگاه امنیتی کشور و دعای خیر مردم ایران چندین تیم تروریستی دیگر که قصد داشتند در تاسوعا و عاشورای حسینی دست به اقدامات جنایتاکارانه و تروریستی بزنند توسط سربازان گمنام امام زمان«عج»شناسایی و منهدم گردیدند.
#اشراف_اطلاعاتی
@khabarekotahh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️به مناسبت ترور ترامپ یادی کنیم از این ویدیو تعریف خاطرات ترور رفسنجانی که چند وقت پیش مورد توجه قرار گرفته بود
از نشان دادن پشت جای قلب تا پریدنهای عفت وسط صحبت های اکبر
و تذکر دخترشان به مادر از خربزه خوری بی وقفه یاسر و بروسلی بازی با چنگال تا
لگد هاشمی بهش که کمتر کوفت کن و...
امیدواریم خاطرات ترامپ هم بیاد ببینیم
ملانیا و ایوانکا و تیفانی و اریک و بارون
چیکار میکنن اون وسط:))
🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این پرنده بتنهایی نماینده کل پرندگان جنگله
#کرج؛ کانون شیطانپرستهای #ایران
به سخره گرفتن آئینهای مذهبی #اسلام_ناب محمدی(ص) سازمانیافته توسط #اذناب_اجانب #شیطان_پرست.
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آقازادهای بنام نرجس (۱)
همزمان با تخریبات شدیداللحن بوق تبلیغاتی #صهیونیزم_سفّاک (اینترنشنال) و #تاج_زاده ضد #ولایت_فقیه و مرتبط با تاجبخش خودفروخته به CIA آمریکای جهانخوار و حملات پادوهای چنارها به دکتر زاکانی بمنظور عزل سریع او از سمت #شهرداری_تهران، #نرجس_سلیمانی نیز طی حمله تخریبی شدیداللحن به زاکانی، خواستار عزل وی شد!
قاعدتاً هماهنگی وی با #دشمنان ایران و اسلام و #نظام_ولایی، و همزبانی با إصلاحطلبهای غارتگر، مسئله قابل اغماضی نیست و در اینجاست که معلوم میشود، چرا #سردار_سلیمانی بابت این دخترش، نگران بوده است!
چنانکه نشریه آمریکایی نیویورکر (رصد کننده دقیق اوضاع #غرب_آسیا و #جبهه_مقاومت) در سال ۲۰۱۳ طی گزارشی تفصیلی که در باره شخصیت فرمانده سابق #سپاه_قدس تحت عنوان «فرمانده سایهها» نوشت، مدعی شده بود که «سلیمانی نگاه ویژهای به دخترانش دارد، اما نگران یکی از آنها یعنی #نرجس است که در مالزی زندگی میکند. مقام امنیتی خاورمیانه به این رسانه گفته دلیل نگرانی #حاج_قاسم برای دختر بزرگش دلایل عقیدتی دینی دارد.»!
خار چشم #اجانب و #اذناب داخلی آنها بودن زاکانی، امر چندان عجیبی نیست ولیکن هماهنگی دختر بزرگ #قهرمان_ملی ایرانیان با آنها، شگفتانگیز و قابل تأمل است.
متأسفانه بنظر میرسد وی از تربیت و رشادت فرهنگی پدر، چندان بهرهای نبرده است! و شاید عمدتاً متأثر از شوهرش بوده که از یاران نزدیک #قالیباف به شمار میرود.
و اینکه چرا تحت حمایت #حداد_عادل قرار گرفت؟!
..ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۲۷
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آقازادهای بنام نرجس (۲)
#حداد_عادل (که #آقا_زاده بودن و #چنار بودن را معیار اصلی برای #تصاحب_مناصب #جمهوری_اسلامی_ایران میداند!) در جمع خبرنگاران ادعا کرد: «فرزند شهید سلیمانی مستقلاً برای انتخابات #شورای_شهر تهران ثبت نام کردند، ما در شورای ائتلاف از تصمیم ایشان اطلاع نداشتیم و درخواستی هم از ایشان نداشتیم. برداشت ایشان از وصیتنامه پدرشان این است که از حضور در فعالیتهای اجتماعی منع نشدهاند گرچه ممکن است برخی دیگر از افراد خانواده با ایشان متفاوت باشد. ایشان قصد داشتند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند اما برای اینکه احتمال دادیم اطلاعرسانی در اینباره به درستی انجام نشود و ممکن است ایشان موفق نشوند و اگر رای نیاورند دشمنان #شهید_سلیمانی در خارج و برخی در داخل کشور از رای نیاوردن ایشان را به صورت دیگری تفسیر کنند و نتایج سیاسی موردنظر خودشان را بگیرند و بگویند مردم ایران از ارزشهای شهید سلیمانی فاصله گرفتهاند.»!!
و بدینگونه نرجس سلیمانی را صرفاً به دلیل آقازاده بودنش، وارد شورای امّالقرای اسلام کرد که هنوز هم معلوم نیست چه تحصیلات و تخصصی در این امر خطیر دارد.
وی هم بعد از استقرار در دفتر کار خود در شورای شهر، مجسمه بزرگی از #سپهبد_سلیمانی را در پشت صندلی خود نصب کرد تا آقازاده بودن خود را بهتر به رخ همگان بکشد!
او اخیراً طی حرفهای بیمایهای ادعا کرد: «تغییر همیشه خوب و زیباست، مانند تغییر فصل ... برای همه چیز خوب است حتی برای این مسأله (عزل زاکانی)»!!
...ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۲۷
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آقازادهای بنام نرجس (۳)
#نرجس_سلیمانی در تعلیل ضرورت تغییر (عزل) سریع #دکتر_زاکانی از #شهرداری_تهران، دم از «مشروعیت ناشی از مقبولیت» میزند که خودش با ۳۵۶٫۷۰۹ رأی از تهران بیش از ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفری بر کرسی #شورای_کلان_شهر تهران تکیه زده است! آنهم به ضرب و زور لیست مدعیان اصولگرایی!
و حال آنکه در نزد خانواده خود هم هیچ مقبولیتی ندارد! چنانکه فاطمه سلیمانی در استوری اینستاگرام خود نوشت: «تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم، چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته میشد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما را نمیبخشید.» همچنین نوشت: «صفحهام رنگ خون است. خون مظلوم شهید. بابا جانم ما شرمنده شماییم. شما به ما همیشه یاد دادید که هیچ وقت دنبال صندلی نباشیم، چون صندلی خودت میدان جنگ بود.»
او بدون نام بردن از خواهرش نوشت: «هرکس در این راه وارد شود نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»
برادر حاج قاسم (سهراب) هم به اقدام برادرزادهاش اعتراض کرد. او از روح برادر شهید و غریبش عذرخواهی کرد و نوشت: «تلاش کردم، اما موفق نشدم.»
او بدون نام بردن از جریان مرموز حامی نرجس، نوشت: «عزیز برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما میپنداشتند، ولی غافل از اینکه شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. خداوند حافظ آبرویت خواهد بود.»
#زینب_سلیمانی هم به نحو دیگری به نامزدی خواهرش، اعتراض کرد.
#مقبولیت = #مشروعیت😳!
..ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۲۷
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲هماندیشی چلچراغ
🙏