eitaa logo
حیفه نبینی/یک از هزاران
131 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
7.1هزار ویدیو
18 فایل
کرسی آزاداندیشی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام با ارائه مطالب دینی و سیاسی عنوان اولیه کانال؛ «چلچراغ معارف و احکام حم» است. (حم/HM = حسینی منتظر) @chelcheraaqHM در ادامه، ممکنست عنوان یا عکس پروفایل آن، تغییر کند اما نشانی آن، ثابت خواهد ماند!
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام با تبریک حلول بهاران، توفیق استفاده أکمل و أجمل از امید و رشد بهار عید طبیعت و رمضان بهار قرآن را از رب متعال برایتان مسئلت دارم. «اللهم عجّل لولیک الفرج» ارادتمند؛ حسینی منتظر (نوروز ۱۴۰۲)
🔴 سال ، سال «، » مبارک باد 💐
•═══•✿🌺﷽🌺✿•══ با سلام و تحیّت الهی؛ در هنـگامــه بی‌بـديل حلــول «نوروز باستـانی ١٤٠٢» و تـلاقــی دل‌انگیـــز «بهــار طبيـعت» با طلیعــه روح‌نـواز «بهــار قـــرآن»، دلتـــان به نــور حـق، منوّر و مشام جانتان به شميم با طراوت نسيم بهـاری، معطّـر باد. سلامت، سعـادت و تندرستی، قـرین زندگی و بهـروزی، سـرافـرازی و توفیـق روز افزون، رهین راهتان باد. هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»: https://eitaa.com/joinchat/741802216C0aad7d8aff جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام»: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe ❤️
۱۴۰۲ سال «مهار تورم و رشد تولید»، گرامی باد.
این تکرار نیست این استقامت است رهبر انقلاب، امروز در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی: [دشمن می‌گوید:] «به حرفهای رهبری گوش نکنید حرفهای رهبری تکراری است،» تکراری است؟ سالهاست که جبهه‌ی دشمن با صدای بلند اعلام می‌کند که میخواهیم جمهوری اسلامی را به زانو دربیاوریم رهبری در مقابل میگوید غلط میکنید! این تکرار نیست، این استقامت است. ۱۴۰۲/۱/۱ کانال بـیـت رهـبرعضوشوید🇮🇷 @beitrahbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥منظور دشمن از دگرگونی، تغییر هویت جمهوری اسلامی است رهبر انقلاب: 🔹دگرگونی مد نظر دشمن دقیقا نقطه مقابل آنچیزی است که در نظر ماست. آنچه که دشمن آنرا دنبال می‌کند عبارت است از «تغییر هویت ایران اسلامی». اگر می‌گویند تغییر و تحول در ساختار و انقلاب، منظورشان تغییر هویت ایران اسلامی است. 🔹هدف آنها حذف تمام چیزهایی است که مردم را به یاد این هویت می‌اندازد. آنها با یاد امام مخالفند. با آرمان‌های امام مخالفند. با ولایت فقیه مخالفند. با روز قدس مخالفند. با هرچیزی که نشانه‌ای از جمهوری اسلامی در آن پررنگ است مخالفند. این‌ها نقاط قوت کشور است و دشمن می‌خواهد اینها را محو کند. 🔹هدف دشمن تبدیل حکومت مردم سالاری دینی به هر حکومت باب میل استکبار است. یک حکومتی که مطیع آنها باشد. حالا به ظاهر در قالب دموکراسی غربی که پوشالی است. ☫ کانال 👇🏻 @sardarghaani
🔴چرا ایران باید در جنگ قفقاز ورود کند؟ 🔹بر اساس داده های اطلاعاتی، باکو قصد دارد با تصرف استان سیونیک ارمنستان یک کریدور تجاری/نظامی را برای خود و متحدان خود به راه بیاندازد، اما چرا باید ایران در این جنگ وارد شود؟ 🔹در صورت اشغال استان سیونیک ارمنستان عملا ارتباط زمینی میان ایران و اروپا و ایران و روسیه از بین می رود و با توجه به بازی علی اف در زمین اسرائیل، ضربات بزرگی از نظر اقتصادی بر ایران وارد می شود. 🔹از جهتی باکو اصلی ترین پایگاه گروه های تجزیه طلب است که در صورت قدرت گیری در قفقاز دیر یا زود با ادعاهایی مضحک جنگ با ایران را شروع خواهد کرد. 🔹همچنین نقش باکو در ترورها و خرابکاری هایی که اسرائیل علیه ایران انجام داده مشهود است و قدرت گیری باکو عملا افزایش ترورها و دسیسه ها را در پی دارد. 🔹باکو در سالهای اخیر به اصلی ترین متحد آسیایی اسرائیل تبدیل شده که عملا در حال استفاده از زیرساخت های باکو بر علیه ملت ایران است و در صورت تصرف سیونیک، قطعا ایران باید شاهد حضور صهیونیست ها در مرزهای خود باشد. ☫ کانال 👇🏻 @sardarghaani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸بِسْمِ اللَّـــــــهِ الرَّ‌حْمَـٰـــنِ الرَّ‌حِــــــيمِ🌸 اِلهی یا حمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ نخستین روز ماه رمضان‌تان به خیر عیدتان مبارک و منور به نور مهدی فاطمه سلام الله علیها سلام مهدی جان✋
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش اول: ⁉️ چرا کلمه «رمضان» در قرآن مجید فقط یک بار استفاده شده است؟! (سوره ۲ آیه ۱۸۵) ⁉️ چرا اسم «رمضان» در قرآن کریم بدون مبتداء و حتی فاعل واقع شدن فقط بصورت مضاف‌الیه آمده است؟! ⁉️ در رابطه «رمضان» (و نه شهر رمضان) و «صیام»، کدام علت است و کدام معلول؟! چرا؟ ⁉️ در رابطه «رمضان» و «قرآن» (هدیً للناس و بیناتٍ من الهدی و الفرقان)، کدام اصل است و کدام فرع؟! چرا؟ ⁉️ چرا در میان اسمآءالله (أسمآء الحُسنی) «رمضان» بعد از «خالق» و «ربّ»، واجب‌ترین إسم‌الله برای انسانهاست؟! (از نان شب واجب‌تر!) 👌 بعد از چهل سال تحقیق و تأمل در مباحث دینی، به جرأت عرض می‌کنم؛ نیمی از معرفت به «حقیقت اسلام» در جواب این سؤالات ☝️ نهفته است! و مفهوم این ادعا آنست که عدم اطلاع از جواب این پرسش‌ها بمعنای بی‌اطلاعی نسبت به نیمی از معارف ناب و عمیق الهی اسلام است! فتأمل. ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش دوم: 👌 معبر نیل به جواب سؤالات خطیر مذکور و نیز پی بردن به عمق معنا و مفهوم بلند رمضان، کلیدواژه «ذنب» است! 👈 بدون درک مفهوم «ذنب» و جمع آن (ذنوب)، معنای «رمضان» و جایگاه آن در آفرینش و ربوبیت الهی، چندان قابل فهم و تفهیم نیست. چنانکه از پیامبر اعظم(ص) هم وقتی سؤال می‌شود که چرا این ماه شریف (شریف به نزول قرآن و لیلة‌القدر که «خیر من الف شهر» است و شریف به صیام مخلصین) و این ماه مبارک، «شهر رمضان» نامیده شده است؟! می‌فرمایند: «إنَّما سُمِّيَ الرَّمَضانُ لأِنَّهُ يُرمِضُ الذُّنُوبَ»! (و در جایی دیگر فرمودند: «أرمَضَ الله‏ُ فیهِ ذُنوبَ المُؤمِنینَ و غَفَرَها لَهُم» در جواب «ما رمضان»؟!) بنابراین «رمضان» عامل و «إرماض الذنب» عمل آن است. 🤔 قاعدتا تا «ذنب و ذنوب» را نشناسیم قادر به درک «إرماض الذنوب» هم نخواهیم شد. لذا ابتدائا باید به بررسی ذنب و ذنوب بپردازیم تا ببینیم «إرماض» آنها چه ضرورتی دارد. «بأی ذنبٍ قتلت» مشهورترین آیه قرآن در معرفی کلمه «ذنب» است. «ذنب» یکی از اسامی گناه است ولیکن «گناه» در زبان عربی، اسامی و مظاهر و عناوین مختلفی دارد از قبیل؛ إثم، ذنب، جُناح، جُرم، حرام، خلاف، خطیئة، قبیحة، سیئة، معصیة، عصیان، طغیان، خسران، عدوان، سوء، ظلم، شرّ، فحش و فاحشة و امثالهم اما چرا «ذنب»؟! چرا گناه را «ذنب» نامیده است؟! اطلاق ذنب به «گناه» چه وجاهتی دارد؟ 💫 «ذنب» در فارسی یعنی «دنباله» و «دُم» که معمولا متعلق به انواع حیوانات است از قبیل؛ اسب، گاو، الاغ، گوسفند، بز، موش، گربه، سگ، گرگ، ببر، شیر، روباه، مارمولک، میمون ووو.... همه اینها و قریب باتفاق حیوانات، «دم» دارند که در امتداد بافت بنیادی پیکرشان تحت عنوان «ستون فقرات» از سر و گردن‌شان آغاز و تا نشیمن‌گاه‌شان امتداد یافته و از بدنشان خارج می‌شود و بعضا باندازه ستون فقرات‌شان امتداد بیرونی پیدا می‌کند. 🦎🦞🐟🐎🐖🐊🦘🐆🦒🐕‍🦺🐈🦝🦨🦡🐁🐀🐿️🐩🐩🐘🐳🐋🦈🐬🦕🦖🐒 👈 تذکر: بخاطر بسپارید که گفتیم؛ ستون فقرات، «گردن» را به «دنباله» پیوند می‌زند! 👆 این نکته در مباحث بعدی رمضانیه ما، اهمیت خود را نشان خواهد داد! ⁉️ حال باید بپرسیم؛ بین «گناه» انسان و «دنباله» حیوان چه رابطه منطقی و معقولی وجود دارد؟! و چه شباهتی بین آنها برقرار است؟! با کشف این رابطه می‌توان به امر حیاتی نیاز شدید (شدیدترین نیاز بعد از حیات) انسان به رمضان پی برد. 🌀 در این‌خصوص بنده به سه شباهت پی برده‌ام. ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍"جان لیمبرت" از گروگان های لانه جاسوسی، مسئول وقت میز ایران و سفیر امریکا در موریتانی، خیلی زیبا تفاوت جمهوری اسلامی موریتانی با جمهوری اسلامی ایران را بیان می کند. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش سوم: 👈 در بخشهای پیشین مبحث، به اینجا رسیدیم که پی بردن به جواب سؤالاتی که معطوف به «رمضان» ذکر شد، اطلاع بر نیمی از معارف ناب اسلام است که گذرواژه‌ای چون «ذنب» را می‌طلبد! 👌 «یُرمض الذنوب» در بیان پیغمبر اکرم(ص) تعلیلی بر رمضان نامیده شدن ماه قرآن و قدر و صیام و رحمت و شهر الله است. ⁉️ و بالاخره طرح این پرسش که با توجه به معنی ذنب (دُم و دنباله که معمولا متعلق به حیوانات است) بین «ذنب حیوان» و «گناه انسان» چه شباهتی وجود دارد؟! 🌀 در این‌خصوص، حداقل سه شباهت قابل توجه می‌باشند: ۱. دم و دنباله حیوان به او چسبیده است و حیوان هر جا که برود دم و دنباله او هم بدنبالش می‌رود و رهایش نمی‌کند. گناه انسان هم به مرتکب و ایجاد کننده آن می‌چسبد و همچون جزئی از وجود او هرگز رهایش نمی‌کند. گنهکار هر جا که برود، گناهش هم همچون دنباله همیشه همراه اوست. و از آنجا که گناهان از جنس جهنم هستند، تا صاحب خود را به جهنم نکشانند رهایش نخواهند کرد. 👌 هیچ انسانی (علیرغم آنکه جسمش از طبقه حیوانات و پستانداران است) در پیکرش دم ظاهری ندارد، همچنانکه دم باطنی هم ندارد حتی اگر حرامزاده باشد! لذا هیچ انسانی دم مادرزادی ندارد. ولیکن در طول کار و زندگی انواع دم‌ها و دنباله‌ها را برای باطن خود تحصیل و تجمیع می‌کند که فقره به فقره آنها از ستون فقراتش بالاتر می‌رود! 🤔 اصولاً جسم و پیکر نحیف انسانها برای جهنم سوزان آفریده نشده است ولیکن این «دنباله‌های اختیاری» انسانها (ولو باندازه یک «ذرة» غیرقابل رؤیت!) هیچ فرجامی بجز جهنم ندارند. هیچ انسانی «بما هو انسان» وارد جهنم نمی‌شود ولیکن دخولش «بما هو یذنب» اجتناب‌ناپذیر است. ۲. معمولا دم و دنباله حیوان در معرض دید مستقیم چشمان او نیست. لذا ممکن‌ست حیوان بحسب عادت از تداوم وجود آن در پیکره خود غافل باشد ولو اینکه درگیر استفاده دائمی از آنست! گناه انسان هم ممکنست در دنیا از خاطر وی برود و حال آنکه در قیامت همه آنها را بعینه خواهد دید. «فمن یعمل مثقال ذرّةٍ ... یره»! صغیر و کبیر آنها را خواهد دید و دیگران هم خواهند دید! علت «فرار فراگیر» انسانها در قیامت از همدیگر عمدتا بعلت مشاهده همین دم‌ها و دنباله‌های در عقبه آنهاست که دقیقا و بصورت جامع احصاء خواهند شد. ۳. دم‌های حیوانات گوناگون هستند؛ کوتاه، دراز، نازک، ضخیم، صاف، حلقوی، سبک، سنگین و امثالهم. گناهان انسانها هم متنوع هستند. گناهان صغیره، کبیره، معلنه، مسره، واحده، مصره، یکبارمصرف، چندبارمصرف و غیره ⁉️ حالا این دم‌ها و دنباله‌ها یا گناهان معقبه و به تعبیر قرآن؛ ذنب و ذنوب (که در قرآن، مجموعا ۳۹ مرتبه به کار رفته‌اند) چه ربطی به «رمضان» دارند؟! و معنا و مفهوم «یُرمض الذنوب» چیست؟! و «إرماض الذنوب» چه ضرورتی دارد؟! 👌 رابطه «رمضان» و «ذنوب» رابطه عجیبی است! تا آنجا که اگر «ذنوب»ی در عالم آفرینش رخ نمی‌داد، الله الرحمن الرحیم، هرگز «رمضان» بودن خود را حتی یکبار (آنهم بصورت مضاف‌الیه!) هم در قرآن به رخ بندگانش نمی‌کشید! همچنانکه اگر خدای متعال، «رمضان» نبود، اساسا مخلوقی آزاد که مختار به انجام «ذنب»ی باشد، نمی‌آفرید! چون رمضان هست، به انسانها اختیار و توان انجام ذنوب حتی گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره را داده است! فتأمل ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: باسلام قابل توجه همه ولایتمداران!!!! انتشار و پخش این کلیپ در شرایط کنونی، واجب است. لطفاً در رساندن آن به گروه ها و شبکه های اجتماعی، مضایقه نکنید.
✍️ تحریری حم؛ ⁉️ محدوده حریم خصوصی و زندگی شخصی متاسفانه در فضای کنونی جامعه ایرانی بویژه در فضای مجازی، شاهد بیشترین «جلوه‌های جهالت و لجاجت بی‌شعورهای جامعه» هستیم. صریحا ادعا می‌کنند: «به زندگی شخصی دیگران کاری نداشته باشیم و به جهنم و بهشت هم دیگه کاری نداشته باشیم، لطفا کاری نداشته باشید»!!! ✍️ در جواب یکی از آن‌ها معترضه‌ای نوشتم که شاید به درد سایر گروهها هم بخورد: 👇 ⁉️ آیا درک این مسئله که «حریم جامعه» و «اماکن عمومی» هرگز عرصه «زندگی شخصی» نیست، برایتان اینقدر سخته؟! 😳🤔 از کی تا حالا هر آنجا که مشهود عموم است، «زندگی شخصی» حساب می‌شود؟! 🙄🤔 بخاطر لج‌بازی با حکومت یا دولت و یا گشت ارشاد، حتی براحتی پا روی بدیهیات عقلی گذاشتن، نجابت و خردمندی نیست. جمع و جماعت، حرمت دارد و مقابله با حرمت‌شکنی، نیازمند راهنمائی و ارشاد (ولو زوری) است. مهم نیست اسمش را بگذارید بهشت و جهنم زورکی! وقتی حرمت جامعه تا آنجاست که حتی پشت‌بام و پنجره‌های ملک شخصی افراد را هم در بر می‌گیرد، شماها بر چه اساسی و با کدام عقلانیت دم از زندگی شخصی و خصوصی در معابر و اماکن عمومی می‌زنید؟!!! فرضا اگر در همسایگی شما چند مرد بی‌تربیت و بی‌ادب و بی‌دین در پشت‌بام یا پشت پنجره‌های بی‌پرده خانه‌شان بخواهند مرتکب اعمال شنیع جنسی فرضا لواط و... بشوند آنهم در حالی که در منظر نوامیس خودتان و مردم باشند، آنها هم تعمدی داشته باشند که دیده شوند، آیا به همین حرف مفت و گستاخانه خود بسنده می‌کنید که «به زندگی شخصی دیگران کاری نداشته باشیم»؟!!! و به بهانه اینکه به بهشت و جهنم دیگران کاری نداریم، اجازه می‌دهید که تبرجات جنسی حرام و شنیع آن‌ها در معرض مشاهده شبانه‌روزی اهالی محل و رهگذران و بچه‌های خردسال یا بالغه خانواده خودت و خانواده‌های دیگران جولان داشته باشد؟! ووو.... بدیهی است که این نگرش شما در این مسئله از دو حال خارج نیست؛ ۱) پیرو تفکرات انحرافی در مسائل جنسی هستید و تا کسی هم بخواهد عیب را نشان بدهد سریع گارد می‌گیرید که صحنه را جنسیتی نبینید!!!! (در اینصورت باید به روانپزشک مراجعه کنید) ۲) چیزهائی بنام فرهنگ، نزاکت، حرمت، غیرت، عقلانیت، دیانت، شرافت و بالاخره حقوق شهروندی در نزد شما پشیزی ارزش ندارد. در اینصورت این خزعبلات شما شاید برای خودتان قابل تابلو کردن روی دیوار منزلتان باشد ولیکن برای عقلای جامعه و هر کسی که نوک سوزنی درایت و غیرت داشته باشد، چیزی بجز زباله مستراح نیست. البته من تصور می‌کنم، شما گرفتار لجبازی با حکومت شده‌اید (که البته آنهم در جای خود خبط موحشی است مگر آنکه مزدور دشمنان باشید) ولیکن این لجاجت، متاسفانه جهالت شما را تشدید کرده است! و لذا براحتی خود را با این حرفهای صد من یک غاز، مضحکه عام و خاص می‌کنید! توصیه می‌کنم بجای تبعیت از حرفهای لغو و بی‌اساس و انتشار عمومی آن‌ها، ساعتی با خود خلوت کنید و خوب بیاندیشید. اگر بتوانید اندکی عمیق و دقیق شوید، آنگاه از این حرفهای نفسانی و شیطانی خودتان قطعا متنفر شده و حالت تهوع پیدا خواهید کرد. امیدوارم این مجال را به خودتان بدهید. اگرچه هدایت فقط به دست خداست. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) شهریور ۱۴۰۱
💠💠💠 💠💠 💠 بسمه تعالی 💠 تفسیر رمضان بخش چهارم: 🔰 از آنجا که «الله» تبارک و تعالی، «رب‌العالمین» و بالتبع «رب‌الناس» است، «رمضان» هم است، یعنی «الله» اگر «ربّ» نبود و ربوبیتی نداشت، لزومی نداشت که «رمضان» هم باشد. 🔰 و از طرفی دیگر چون ربّ الناس، «رمضان» است، انسان هم می‌تواند بعنوان یک مخلوق مختار، «مذنب» گردد. یعنی اگر الله در «ربوبیت» خود، «رمضان» نبود، اساسا «انسان» را «مختار» قرار نمی‌داد که بخواهد و بتواند با سوءاستفاده از اختیار خود، مرتکب «ذنب» (آنهم مکرر!) شده و در نتیجه «مذنب» گردد. بلکه او را در «جبر» قرار می‌داد تا در معرض ارتکاب آزادانه ذنوب و بالتبع بدبختی بدست خود قرار نگیرد. 🌀 مهندسی معکوس مسئله تا اینجای مطلب چنین می‌شود: ⁉️ چرا انسان مذنب می‌گردد؟ 👈 زیرا انسان مختار است. ⁉️ چرا انسان مختار است؟ 👈 زیرا خدا رمضان است. ⁉️ چرا خدا رمضان است؟ 👈 زیرا خدا ربّ است. ⁉️ چرا خدا رب است؟ 👈 زیرا خدا را رحمت است. ⁉️ چرا خدا را رحمت است؟ 👈 زیرا خدا الله است. 🌀 حال که الله را رحمت است (رحمت رحمانیتی و رحمت رحیمیتی) چرا رب‌العالمین نباشد؟! 🌀 حال که او رب‌العالمین است، چرا رب‌الناس نباشد؟! 🌀 حال که او رب‌الناس است، چرا رمضان نباشد؟! 🌀 حال که او رمضان است، چرا انسان مختار نباشد؟! 🌀 حال که انسان مختار است، چرا مذنب نباشد؟! 🌀 حال که او مذنب است، چرا رجعت نکند؟! 🌀 حال که او راجع است، چرا به فلاح و رستگاری نرسد؟! فتامل! 🌀 برای بصیرت بهتر به مفهوم «رمضان»، پنجره «ذنب» را گشودیم که مطلب کاملا قابل توجهی است. 👌 قرآن هم که بزرگترین سوره خود را «بقره» نامیده، دنبال مطلب خاصی است و در واقع مطلب، حساس‌ترین قسمت ماجرای گاو بنی‌اسرائیل، همانا «دُم گاو» است نه خود بقره که اتفاقا با عبارات مختلفی مورد توصیفات و توضیحات قرار داده می‌شود! خود دم (بیشتر از خود حیوان مذبوح و مرده) موضوعیت دارد تا آنجا که اساسا اگر این دم و کارکرد آن موضوعیتی نداشت ای‌بسا مسئله بقره منتفی بود و اسم بزرگترین سوره قرآن هم اینک چیز دیگری بود! 💠 حال برای درک بهتر «رابطه رمضان با ذنب»، پنجره جدیدی می‌گشائیم بنام «سپهر حیات انسان» در قالب «مثلث ح» بزرگ. 🔻 ح‌ مثل حیات، حیاتی که به ۳ ح بزرگ ختم می‌گردد! آنها عبارتند از: ۱. فَلاح ۲. جُناح ۳. نجاح ... ادامه دارد. 🤔 🤔🤔 🤔🤔🤔 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) رمضان ۱۴۰۱ شمسی کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️
✍️ تحریری حم؛ 👽 لشگر سلیطه‌ها 💩 (بخش اول): بسمه تعالی عکس‌نوشته‌ای در موضوع دوگانه حجاب و مفت‌خوری، بهانه این تحریر شد. وجود منکراتی از قبیل؛ «بدحجابی» و «مفتخوری» در جامعه اسلامی، از پدیده‌های بسیار شومی هستند که اصلاً قابل انکار نیستند. منظور از مفتخوری؛ اختلاس و انواع مفاسد اقتصادی هستند که عمدتاً ریشه در دنیاپرستی عناصر درون حاکمیت دارند. و مراد از بدحجابی؛ نحوه حضور و بروز اجتماعی زنان و مردانی در انظار عمومی جامعه است که معمولا برانگیزنده شهوت جنسی آن‌هاست. 👌 در بررسی علل توسعه بدحجابی (و بعضا بی‌حجابی!) و شُل‌حجابی حداقل سه علت (بهانه)، بسیار برجسته‌اند: ۱) گرمای هوا ۲) نسبیت سلائق ۳) مفتخوری حکومتی‌ها 👈 گرمای هوا همیشه بهترین بهانه برای توجیه بدحجابی زنها بوده است و رفع این بهانه اگرچه ناممکن نیست اما کار چندان آسانی هم نیست و نیازمند بهره‌گیری از فنآوری‌های ذیربط است. در این عرصه، تأکید بر این نکته که قطره قطره عرق‌ریزی محجّبات، موجب ثواب کلان است، صرفا برای معتقدین به دیانت الهی و عدالت آخرتی، معنا و مفهوم دارد. اما آنچه که برای همگان می‌تواند مؤثر باشد، نه کار فرهنگی که کار فن‌آورانه است. یعنی طراحی و دوخت لباسی که بجای جذب گرمای محیط بتواند گرمای بدن را جذب کند. و همچنین فناوری‌های خلاقانه‌ای که بر گرمای محیط فائق آید یا محیط‌سازی مطلوبی را امکانپذیر سازد. پیگیری این رشته عمدتاً بر عهده نوآوران، خلاقان، مبتکران، فن‌آوران، صنعتگران و حامیان آنان است. «نسبیت سلائق» یکی دیگر از بهانه‌های بدحجابی زنهاست. زیرا نظام ارزیابی انسانها در موضوع ابعاد مختلف حجاب، اصلا یکسان نیست. یعنی شاهد طیف طویلی از انسان‌های متشکله جامعه هستیم که در یک سر آن، حجاب را در هاله‌ای از عفاف، غیرت، ناموس و قداست می‌پرستند و در سر دیگر آن، بی‌حجابی، بی‌غیرتی، بی‌ناموسی و کثافت را می‌پرستند! تشخیص حد وسط هم ایضاً تابع سلائق گوناگونی است که در طیفی، موازین فقهی اسلام و سایر ادیان الهی، معیار و ملاک است و در طیفی قلب سلیم (اما بی‌اعتناء به دستور صریح خالق متعال!!) و بی‌تفاوتی به ظاهر، مورد اتکاء است! حل چنین مشکلی، فقط راهکار فرهنگی دارد تا برداشت اعتقادی همگان از حجاب و بدحجابی، یکسان‌سازی شود. شاید خیلی از دخترها و حتی زن‌ها نسبت به تأثیرگذاری مخرّب نامشهود تن‌نمائی خود بر دیگران، بی‌خیال یا بی‌خبرند و آنرا مسئله‌ای چندان جدی تلقی نمی‌کنند و بالتبع حاضر نیستند «جذاب‌تر جلوه دادن خود» (خودنمایی یک غریزه طبیعی است) را، قربانی پیشگیری از ایجاد امراض قلبی احتمالی دیگران سازند. مضافاً که همیشه در هر جامعه‌ای، افراد مریض‌القلبی هستند که با چشمها و حرکات سخیف خود خریدار و تحسین‌گر جلوه‌گری‌های آن‌ها هستند و این تشویقات در تشدید آن بی‌خیالی‌ها بی‌تأثیر نیست. در سالهای اخیر، معضل دیگری هم بر معضلات مذکور افزوده شده است و آن قضیه فوق‌العاده تلخ «مفتخوری عناصر حکومتی» است. شاید برخی گمان کنند که مفتخوری عناصر حکومتی هیچ ربطی به حجاب و بدحجابی عناصر جامعه ندارد! در حالیکه این گمان شاید در سایر کشورها محلی از اعراب داشته باشد ولیکن در جمهوری اسلامی ایران، به هیچ عنوان نمی‌تواند بی‌ربط باشد. علت آن هم کاملا واضح است؛ حاکمیت در جای‌گاه اجرای احکام دینی (حداقل از منظر مدعی اسلامیت حکومت و جمهوریت) موظف و مکلف به تحقق فرامین دینی از جمله حجاب است بویژه اگر آن فرامین، تبدیل به قوانین مدنی و ملی شده باشند. از طرفی بخشی از مجریان قوانین و فرامین دینی و ملی، وقتی مرتکب مفتخوری (اختلاس و سایر مفاسد اقتصادی) می‌شوند، بلحاظ تجاوز به حریم دین و قانون، بالتبع صلاحیت و اهلیت تجری و إعمال قوانین و فرامین را از کف می‌دهند و بهترین بهانه را برای افراد بیمار دل که مترصد بهانه‌جوئی هستند، فراهم می‌سازند. بنابراین؛ مفت‌خورهای ملعون هم در خیانت بدحجابی، نه تنها شریک هستند بلکه ای‌بسا متهم ردیف اول هستند! در نتیجه؛ هرگونه مماشات با مفتخورهای حکومتی، تیشه به ریشه حجاب، عفت، حیاء، غیرت و ناموس جامعه است. تنها راهکار حل این معضل، اقدامات پیشگیرانه و تشدید مجازات مفتخوری حکومتی‌ها است و بس. نکته دیگری که در این مبحث، لازم به ذکر است، مسئله آگراندیسمان دو کفه این ترازو است! یعنی؛ بزرگنمائی ارتکاب مفتخورها (حتی اگر شناسایی، بازداشت، محاکمه و اعدام شوند) و سازمان‌یافته (فلذا) مستمر تلقی کردن آن‌ها همراه با تنزل و تقلیل پروسه خطرناک عفاف‌ستیزی شیاطین به بیرون افتادن تصادفی چند تار مو است! با همه این احوال، کسانی هم هستند که بدون هیچگونه بهانه‌ای (از قبیل؛ گرما، سلیقه و مفتخوری)، عمله عکره شیطان و شیاطین هستند که شاید تعدادشان کم نباشد و حتی روزافزون هم باشد که آن‌ها را باید «لشگریان سلیطه» نامید. زیرا.. ..ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) تیرماه۱۴۰۱ 🆔@chelcheraaqHM
✍️ تحریری حم؛ 👽 لشگر سلیطه‌ها 💩 (بخش دوم): ... آن‌ها را باید «لشگریان سلیطه» نامید. زیرا بدون هیچگونه گوش شنوائی برای استماع حقوق و حدود انسانی، شبانه‌روز بدنبال توسعه و تحکیم سلطه شهوت‌پرستی بر جامعه هستند. این بربادرفتگان عفاف و حیاء و قداست، نه تنها در موضع دفاعی نیستند که خود را در موضع هجومی قرار می‌دهند تا براحتی بتوانند، سلیطگی کنند! این «فرقه ملعونه»، با عبور از بهانه‌های مرسوم، به هیچ صراطی مستقیم نیستند و وظیفه حاکمیت، قطعا رهاسازی این گرگهای گرسنه و سگ‌های ولگرد نیست و بلکه مکلف است که در سطح جامعه، گشت‌های انضباطی هوشمندی را فعال سازد وگرنه لشگریان سلیطه بعنوان قوی‌ترین بازوی دشمنان، اساس حاکمیت را هم درهم خواهند شکست. الغرض؛ در مقایسه بدحجابی با مفتخوری، به این نکته باید توجه داشت که؛ اگرچه تخریب مفسد اقتصادی، جنبه مالی دارد و شاید بنحوی قابل جبران یا قابل تحمل باشد ولیکن تخریب مفسد اجتماعی، جنبه روانی دارد که به هیچ عنوان قابل ترمیم نیست اما از آنجا که مفتخوری حکومتی، در تحکیم و توسعه بدحجابی، کاملا مؤثر است و مانع انجام وظیفه اصولی مجری قوانین و فرامین است، بمراتب از بدحجابی مضرّتر و خطرناک‌تر است. بنابراین، کسی که بگوید؛ ««بدحجابی، گناهی بزرگتر از اختلاس است»، این ادعا قابل بررسی است؛ - اگر موجب عادی شدن «غارت بیت‌المال» و توجیه سبک‌شمردن آن گردد، قطعا ادعای غلطی است. مدعی هرکسی که می‌خواهد باشد! - اگر بدحجابی، خود متأثر از اختلاس حکومتی‌ها (مجریان قوانین و فرامین) باشد، ایضا حرف ناصوابی است. گوینده هرکسی که می‌خواهد باشد! - اگر بین «بدحجابی» و «غارتگری بیت‌المال»، هیچگونه نسبت و رابطه منطقی وجود نداشته باشد، بله حرف درستی است. - اگر این ادعا صرفا معطوف به امکان‌پذیری جبران مافات در بدحجابی و اختلاس باشد، بله، ایضا ادعای کاملا درستی است. و اما کسی که بدحجابی (در تراز پیشبرد سیاست‌های سیستماتیک شیطان و سایر دشمنان ملت ایران و امت اسلام، علیه وحدت و دیانت جامعه) را به «دو تار موی زن» تقلیل دهد آنهم با این تشکیک که «زیر روسری است یا بیرون آن!» قطعا حرف غلطی زده است. هرکسی که می‌خواهد باشد! و اما اگر منظورش از چنین بیانی، لزوم عدم سخت‌گیری بیش از حد در این مطلب است، ایضا قابل بررسی دقیق است؛ - اگر باعث عدم جدیّت مسئولین و مأمورین در انجام این امر انضباطی گشته و موجب تجری بیشتر بدحجاب‌ها گردد این حرف، در زمره اراجیف (سست‌کننده ستون‌های اخلاقی جامعه) قابل ارزیابی است. گوینده، هر کسی که می‌خواهد باشد. - اگر بدتر تلقی کردن «غارتگری بیت‌المال» (همان مفتخوری حکومتی‌ها مؤثر در تشدید بدحجابی سوءاستفاده‌کننده‌های فرصت‌طلب) مراد باشد، بلی، کاملا درسته. و اما نکته آخر؛ «گشت ارشاد» نامیدن «گشت انضباطی» و سپردن آن به ناجا، قابل بازیابی مجدد است. بنظر حقیر؛ نیروی «گشت ارشاد» باید به «گشت انضباط اجتماعی» تغییر عنوان داده شود و کماکان در حوزه مأموریت‌های انتظامی ناجا باقی بماند. سزامند است، مجموعه‌ای هم تحت عنوان «گشت انضباط اقتصادی» در همان ناجا تشکیل و فعال گردد (که البته هست ولیکن مناسب‌تر است که با این عنوان به کار خود ادامه دهد.) تا وقتی که «سلیطه‌های اجتماعی»، به حاکمیت (مجریان قوانین ملی و فرامین الهی) اعتراض کردند که «اول بروید بساط مفتخورها و مفتخوری‌ها در حکومت را جمع کنید» پاسخ منطقی و میدانی داشته باشیم که آن مأموریت بر عهده یگان دیگری در جریان است و واقعا هم در جریان باشد. می‌ماند تمام آن توجیهاتی که باعث شد، گشت انضباط اجتماعی ناجا، عنوان «گشت ارشاد» به خود بگیرد، هرگز نباید فراموش گردد ولیکن لزومی هم ندارد جزو مأموریت‌های ناجا تعریف شود. بلکه ضرورت دارد، برای تحقق آن، ساختارهای دیگری منظور شود و حتی‌الامکان انجام بهینه این امر از طریق «برون‌سپاری» به خود مردم (نخبگان و خبرگانی از مؤمنین حقیقی و واقعی؛ یعنی اشخاصی «دانا، دلسوز و دلیر» دین‌مدار) واگذار گردد، البته به شرطی که دائما در معرض «بازیابی» باشد. و العاقبة للمتقین ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) تیرماه ۱۴۰۱ 👌 این مقاله را قبل از شورش .ز.ز.آ. نوشته و در واتساپ به اشتراک گذاشته بودم و بعد از فیلتر آن که فعالیت مجازی خود را در ایتا متمرکز کردم، در اینجا هم مجدداً به اشتراک می‌گذارم. زیرا که هنوز هم مفاد آن تازگی دارد./حم🙏 کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام» ❤️ 🆔 @chelcheraaqHM 💠
. ♻️ از ویروس کرونا تا ویروس بی‌حجابی و برهنگی 🔰 اگر در روزهایی که کرونا در اوج تاخت و تاز خود روزانه چند صد نفر قربانی می گرفت، مسئولی می گفت که «کاری نمی شود کرد و باید با کرونا کنار بیاییم»، قطعا با برخورد تند اجتماعی مواجه می شد و مجبور به ترک صندلی قدرت می‌شد. در همه گیری کرونا با مرکزیت ستاد ملی کرونا، علاوه بر اینکه حداکثر توان درمانی کشور به میدان آمد، پژوهشگران انواع واکسن و دارو، نیروهای مردمی و جهادی، صداو‌سیما و رسانه‌ها، مساجد و اماکن مقدس و طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و بسیج... همه پای کار بودند. تا جایی‌که پلیس در برخی ایام با انواع مانع و حتی دپوی خاک! برخی جاده‌های اصلی را می بست و صداوسیما بخش زیادی از توان رسانه‌ای و خبری خود را روزانه برای مبارزه با این ویروس منحوس متمرکز کرده بود. در کنار همه اقدامات بالا، دستگاه‌های نظارتی مراقب بودند که تا حد امکان منتقدان در چارچوب مشخصی حرکت کنند و موجب اختلال در سیاست اصلی کشور در مقابله با کرونا نشوند. اما چرا از تجربه شکست دادن کرونا در مورد ویروس فحشا و عریانی و موضوع کشف حجاب استفاده نمی شود؟ آیا در زمان شیوع کرونا، مسئولان فقط مردم را به تقویت بدن در برابر کرونا دعوت می کردند که امروز برخی فقط از کار فرهنگی در برابر هجوم عریانی دم می زنند؟ آیا روزی که با تمام توان، رعایت را الزامی می کردند، نگران موضوع _اجتماعی بودند؟ چرا زمانی که زدن برای دریافت خدمات در بخش های عمومی و خصوصی الزامی شد، مساله محدود کردن آزادی های اجتماعی مطرح نمی‌شد؟ آیا زمانی که پلیس برای بستن جاده ها و جریمه کردن خودروهایی که در زمان ها و یا مسیرهای غیر مجاز اقدام می کرد، کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی کردن فضا متهم می‌کرد؟ آیا صدا و سیما فقط در شبکه سلامت به کرونا می پرداخت یا همه شبکه ها بدرستی درگیر اخبار و شیوه‌های درمان آن می کردند؟ آیا برای درمان ویروس فحشا و عریانی دهها گروه پژوهشگر و دانشمند و شرکت دانش بنیان مانند درمان کرونا مشغول تولید داروی درمان اجتماعی هستند یا موسسات ذیربط اعم از معمم و مکلا در تعطیلات بهاری هستند؟ چطور حرم ها در ایام شیوع کرونا بسته شد ولی برخی اجازه بسته شدن فلان مرکز تجاری یا گردشگری که پرچمدار عریانی شده است را نمی دهند؟ واقعیت تلخ این است که به نظر نگارنده علاوه بر اینکه ستاد ملی مقتدری در کشور برای مبارزه با فحشا وجود ندارد، «برخی» از مسئولان در قوای سه گانه و مجموعه‌های اجرایی، انتظامی و علمی ذیربط، منهای هوشمندی، اعتقاد محکم و کاملی به احکام اسلام ندارند و از شیوع کرونا در جامعه از شیوع گناه و فساد در جامعه بیشتر می ترسند در حالی که هر دو فورا باید درمان شوند... ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
1_3593748087.mp3
5.18M
دیکتاتور کیست؟! کانال «چلچراغ معارف و احکام حم»: https://eitaa.com/joinchat/741802216C0aad7d8aff جهت گفتگوهای دینی و سیاسی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام (و هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های کانال مذکور☝️) لطفا در گروه ذیل👇به ما بپیوندید: گروه «چلچراغ معارف و احکام»: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe ❤️