✍ تحریری حم
بسمه تعالی
معمای الأولی در زیارت جامعه
وجود جهانی مهمتر و بالاتر⁉️
(بخش دوم):
..فلذا «آخرت» پیامبر (بمفهوم دهها هزار سال حکومت آنحضرت) بمراتب بهتر از «أولی» ۶۳ ساله اوست! (دقت شود که در آیه مذکور، «آخرت» در مقابل دنیا به کار نرفته است. بلکه در مقابل «أولی» استفاده شده است.
اگرچه در سپهری دیگر (و شاید بالاتر) میتوان تصور کرد که «کَ» مخاطب در «لَکَ» (در آیه «للآخرة خیر لک من الأُولی» آیه ۴ از سوره ضحی) شخص پیامبر اکرم(ص) نیست بلکه «حضرت روح» مخاطب اصلی آنست که پیامبر اعظم(ص) تمثل حقیقی و مصداق بارز اوست که در اینصورت؛ «الأُولی» اشاره به «محفل أنس اولیه» دارد (که قبل از جنّةالاولی جریان داشت) و «الآخرة» به «محفل عشق ثانویه». و بهتر و خیر بودن آن هم در اینست که جناب روح در محفل اولیه، علیرغم «لیاقت عشقورزی»، جسارت و «قابلیت عشقبازی» نداشت! ولیکن پس از طی دوران مبارزهای وحشتناک و طاقتفرسا و جانسوز با اژدهای هفتسر وجود خود (شهوت، غضب، حسد، حرص، کبر، بخل و عُجب) و مهار مقتدرانه آن چموش قدرتمند و «أمّاره»، جرأت و قدرت عشقورزی با معشوق حقیقی را مییابد.
و در عینحال جواب این سؤال هم است که؛ حضرت روح که در جوار حضرت حق بود، چرا به «هجران» سوزانی مبتلا گردید تا برای رجعت مجدد به محفل عشق خویش از هبوط تحمیلی، سروکارش با «رمضان» افتد که ملائکه (حتی جناب جبرئیل!) هم از آن وحشت دارند و از شدت خوف و خشیت، این «اسمالله» (اعظم؟) را کتمان میکنند!
اگر ما «لله» بودیم و هستیم و خواهیم بود، چه ضرورتی داشت که بعد از طی چهار عالم دردناک (ناشی از غم هجران) و خطرناک (امکان سقوط در عصیان و طغیان) مجدداً بسوی او «رجعت» (إنا إلیه راجعون) کنیم؟!
در جواب میفرماید که؛ رضوان بعد هجران؛ بمراتب بهتر از همجواری و وصال بدون عشقورزی است؛ «للآخرة خیرٌ لک من الأولی»! بنابراین کاف خطاب به روح و بالتبع همه انسانها برمیگردد. «لکَ» یعنی برای نوع انسان!
ولیکن این برداشت از آیه نه تنها چندان کمکی به حل معمای «الاولی» در زیارت جامعه کبیره، نمیکند بلکه آنرا غامضتر هم میسازد! مگر آنکه «الاولی» را به کل عوالم ششگانهای تعمیم دهیم که سیر موفق در آنها زمینهساز ورودی ارادی به عالم هفتمی هستند که غایتالقصوای خلقت است وگرنه نیازی به اینهمه خلقت و خلعت نبود!
در اینصورت؛ مفهوم آن کاملاً معنیدار میگردد که حضرات معصومین (علیهم السلام) حجتها و الگوهای أکملی برای سعادتمندی مطلوب انسانها در دنیا و آخرت و بلکه «کل عوالم أولی» هستند تا انسان کامل به غایت مقصد اعلای خود در مقام هفتم نائل گردد.
در بخش اول این مقاله، به هفت عالمی اشاره کردیم که گذر انسانها بر آنها افتاده یا خواهد افتاد ولیکن قرآن در سوره واقعه، به ذکر سه عالم متفاوت، بسنده کرده و بالتبع جایگاههای مادی انسانها متناسب با مراتب معنوی آنها است:
۱) اصحاب الشمال (گناهکارانی که در جهنم سقوط میکنند) شامل اکثریت انسانها!
۲) اصحاب الیمین (ثوابکارانی که به بهشت دعوتند) شامل «ثُلّةٌ من الأولین و ثُلّةٌ من الآخرین»!
۳) اولئک المقربون (السابقون السابقون که به مقامی فراتر از بهشت ۸ گانه نائل میگردند) شامل «ثُلّةٌ من الأولین و قلیلٌ من الآخرین»!
«اصحاب الیمین» در نیل به «فوز عظیم» از «اصحاب الشمال» سبقت میگیرند ولیکن «فوز اعظم» برای «المقربون» است؛ السابقون السابقون!!
مشابه چنین معمائی را در عبارت قرآنی «موتتنا الاولی» هم داریم که دو بار بکار رفته است:
«إِنْ هِيَ إِلاَّ مَوْتَتُنَا الْأُولَى وَ مَا نَحْنُ بِمُنْشَرِينَ» (سوره الدخان/ آیه ۳۵) آن نیست مگر موت اولیه و ما بعد از دنیا (برای آخرت) برانگیخته نمیشویم!
قرآن همچنین در سوره صافات میفرماید: «أَ فَما نَحْنُ بِمَيِّتِينَ {۵۸} إِلَّا مَوْتَتَنَا الْأُولى وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ» {۵۹}
(سپس از روى سرزنش به آن منكر جهنّمى يا از شدّت شادى به ياران بهشتى خود گويد:) آيا ما ديگر نمىميريم؟ مگر همان مرگ اوّلى (دنيا كه گذشت) و ما ديگر عذابى نخواهيم شد؟
إِنَّ هذا لَهُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ {۶۰} لِمِثْلِ هذا فَلْيَعْمَلِ الْعامِلُونَ {۶۱}
در آنجا هم سؤال است که؛ «الأولی» را چرا به «موتتنا» چسبانیده است؟!
جهت اطلاعات بیشتر از «موتتنا الأولی» لطفاً منتظر چاپ کتاب «طپش خلقت و انقراض آخرت» (به قلم نگارنده این سطور) باشید که از سال ۱۳۶۶ تاکنون (بلحاظ ثقل مسائل) در حال ویرایشی طویل است!
طی آن در صدد تفسیری از «آیات انقراضیه» سوره هود هستم. همان سورهای که پیامبر اعظم(ص)، علت پیری زودرس خود را بدان نسبت دادند!
النهایة:
«أُخرای سعادتمند»، رهین «تشیّع حججالله» در أُولی است که دنیا و آخرت هم بخش مهمی از آن هستند.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۲
چلچراغ معارف و احکام حم:
https://eitaa.com/joinchat/741802216C0aad7d8aff
🔘 منصفانه با دکتر غنی نژاد؛ مخالفت و موافقت!
#بخش_اول
اقتصاد قانون اساسی هیچوقت تحقق نیافت؛ دهه۶۰ چپ ها و از دهه۷۰ تاکنون راستِ سرمایه داری مانع بوده/ مخالفت با ایشان در نسبت دادن مشکلات به این فصل/ موافقت با ایشان در سرمایه داری دولتی و رفاقتی کنونی!
........................
1⃣ مخالفت!
دکتر غنی نژاد فصل۴ قانون اساسی بخصوص اصول۴۳و۴۴ را به اندیشه های چپ و بطور خاص نظریه "راه رشد غیر سرمایه داری" اولیانوفسکی نسبت داده و این اصول را اقتصاد دولتی و ریشه همه بدبختی ها شمرد!
⬅️ اقتصاد قانون اساسی، اقتصاد مردمی است نه دولتی!
• اصل۴۳ صراحتا بیان می کند باید امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند فراهم شود تا نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص منتهی شود [نظام سرمایه داری] و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ و مطلق در آورد [نظام کمونیستی].
• این بند از اصل۴۳ -که در مذاکرات مایز اصلی مارکسیسم و کاپیتالیسم خوانده میشود- دقیقا پیشنهاد شهید مظلوم بهشتی بود که آقای غنی نژاد با بی انصافی او را صددرصد چپ خواند!
- در مشروح مذاکرات از آن شهید عزیز ثبت است: "ما می خواهیم به سمتی برویم که با این اصل کارگر نه مورد استثمار فرد قرار گیرد و نه دولت! اگر امکانات کار برای او فراهم شد و زمام امورش به دست کارفرمای بزرگ شخصی یا دولتی نبود، این هدف تامین خواهد شد".
• دکتر غنی نژاد تعاونی ها -که در اصل۴۳و۴۴ بعنوان ابزاری برای مردمی سازی اقتصاد قرار داده شده- را هم غیر محققانه، به اقتصاد دولتی تأویل برد!
در حالیکه شهید بهشتی در بحث تعاونی (جلد۲ نظام اقتصادی در اسلام) در مواضع متعدد بخلاف این گفته اند:
- در ۵شرط تعاونی از جمله "آزاد سازی تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان از عوامل خارج از خود" می شمارد؛ این عوامل خارج از خود به تصریح شان دو چیز است: دولت/ مراکز سرمایه داری!(ص۱۶۵)
- در ص۱۷۴ باز درباره نسبت دولت و تعاونی ها می فرماید: "اینکه در قانون اساسی گفته ایم دولت سرمایه را بدهد، نخواستیم بگوییم که سرمایه را دولت به صورت سرمایه دولتی بدهد. در آنجا [اصل۴۳] ذکر کرده ایم وام؛ بدین معنی که سرمایه به سرمایه خصوصی تبدیل میشود، مثل وامی که به افراد خصوصی می دهند. وگرنه اگر قرار باشد سرمایه دولتی باشد که اصلا می شود شرکت دولتی"!
❗️تمایز اقتصاد مردمی از دولتی از این واضح تر؟!!
- در ص۱۷۸ بر حق شرکت تعاونی اصرار می کند تا بتواند در برابر سلطه اقتصادی حکومت (در نظام های سوسیالیستی) و سلطه اقتصادی سرمایه داری (در کشورهای اقتصاد آزاد) قد علم کند: "براساس این حق، باید دخالت ها در شرکت تعاونی به حداقل برسد..."
- در مشروح مذاکرات ذیل اصل۴۴ هم اقسامی از تعاونی می شمارد؛ برخی نمونه ها که مالکیت مال خودشان نیست، مدیریت و سود مال خودشان است:
"تعاونی اقتصادی اقسامی دارد. وقتی دربرابر دولتی و خصوصی قرار گرفت، به این معناست که در یک واحدی عده ای با سرمایه ای که متعلق به خودشان است یا حق استفاده از آن را دارند، کار کنند. پس تعاونی اعم از این است که ملک، ملک خودشان باشد یا ملک دولت؛ همین که در یک واحد سود نصیب کسانی می شود که در آن واحد کار می کنند کافی است تا تعاونی باشد. به هر حال اختیار سرمایه یا مالکیت سرمایه و مدیریت در اختیار کسانی است که در همان شرکت، به کمک یکدیگر کار می کنند".
⬅️ به حسب تحقیق بهترین روش واگذاری های منابع دولتی و صدر اصل۴۴، همین روش بود؛ که مالکیت دولت محفوظ بماند اما "مدیریت" و "مالکیت سود" به تعاونیِ کارگران خود آن کارخانجات واگذار شود. اگر چنین می شد اقتصاد خصولتی کنونی یا به تعبیر غنی نژاد سرمایه داری رفاقتی و مافیایی شکل نمی گرفت! دستمزد کارگران و نسبتش با تورم هم چالش هرساله نمی شد.
ادامه یادداشت در بخش دوم
☑️ @m_ghanbarian
🔘 منصفانه با دکتر غنی نژاد؛ مخالفت و موافقت!
#بخش_دوم
2⃣ موافقت!
با ایشان در دو برداشت موافقم اما نه بخاطر عمل به قانون اساسی و اصول مترقی اش بلکه بالعکس بخاطر تخلف از قانون اساسی و اقتصاد مردمی اش!
۲-۱. اقتصاد دولتی چپ!
دولت دهه۶۰ که جای تحقق اصل۴۳ و مردمی سازی اقتصاد، اقتصاد دولتی بزرگ را موجب شد.
- بخاطر مصادره های شرکتهای خصوصی و تصدی دولت، شرکتهای دولتی به رشد ۱۱۱درصدی رسید! که البته بعد هم ادامه یافت!
- اگر تایید لازم است؛ رهبر انقلاب هم آخرین بار در اول فروردین۱۴۰۲ فرمود: "تصدی گری افراطی دولت مهمترین نقطه ضعف اقتصاد ماست".
⬅️ اما این بیشتر به تخلف از اصل۴۳و۴۴ ربط دارد تا خود آن اصول.
۲-۲. اقتصاد سرمایه داری کنونی!
در دولتهای پس از جنگ با غلبه گفتمان بازار آزاد، باز آن اصول تحقق نیافت و اینبار با واگذاری ها به تعبیر ایشان (با کمی مبالغه) اقتصاد سرمایه داری دولتی [حاکمیتی]، رفاقتی و... شکل گرفت.
- بعد از ۱۸سال رهبر انقلاب صریحا عدم مشارکت عموم مردم (نه فقط سرمایه داران) -یعنی عدم تحقق بند۲ اصل۴۳- را از دیگر اشکالات مهم ما خواند!
"از اشکالات مهمی که ما داریم این است که روی مشارکت مردم فکر نکرده ایم من همین جا به مسئولین محترم، به صاحبنظران اقتصادی، به کسانی که علاقمند سرنوشت کشورند توصیه می کنم بنشینند راه های مشارکت عموم مردم در مسائل اقتصادی را پیدا کنند"!(۱۴۰۲/۱/۱)
- این بعد از عدم تحقق بند ب سیاستهای کلی اصل۴۴ در ایجاد تعاونی های فراگیر و مشارکت های تعاونی مردم در اقتصاد بود!
⬅️ پس عامل بدبختی ها نه اصول اقتصادی قانون اساسی بلکه تخلف از آن است. چپ ها و راست های اقتصادی دو لبه قیچی برای تعطیل و تأویل این اصول مترقی و شاهکار بهشتی بوده اند. دهه اول دولت چپ گرا و دهه های بعد دولتهای راست گرا، اقتصاد را دولتی و خصولتی (سرمایه داری حکومتی رفاقتی) کردند و سراغ مردمی کردن اقتصاد ایران و تحقق دو اصل اساسی آن نرفتند.
صد حیف که حالا بدبختی اش با برچسب کمونیست به قانون اساسی و بهشتی زده می شود!
#اقتصاد_مردمی
#قانون_اساسی
#بهشتی_مظلوم
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۲/۵
☑️ @m_ghanbarian
عوالم هفتگانهای که محل مبدأ و حضور و سیر و رجعت و فرجام انسانهاست:
۱) محفل انس (الروح فی محضر الله)
۲) عالم ذر (عالم ألست) و جنة الأولی
۳) عالم دنیا
۴) عالم برزخ
۵) عالم محشر (قیامت)
۶) عالم عُقبیٰ (جهنم) و جنّة الأُخری
۷) عالم اعلیٰ (رضوان، ملک لایبلی و عطآئاً غیرمجذوذ)
ما اینک در عالم سوم (نشئه ثالثه) یعنی دنیا قرار داریم.
در این سیر و تحول (قوس نزولی و صعودی)، انسانهای شایسته مجددا به «محفل انس» خویش باز میگردند (برای حضور ثانویه) ولیکن بصورتی کاملا متمایز از حضور اولیه خود در آن مقام اعلی و اینبار پادشاهی بیپایان و عطائی غیرشکسته است و رضوان من الله اکبر.
(ضمیمه مقاله دو قسمتی «معمای الأولی در زیارت جامعه کبیره» و اینکه کدامین جایگاه را نشانه رفته است؟!)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/376
💠
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/388
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
💠کانال چلچراغ #معارف و #احکام حم 👇
🆔 @chelcheraaqHM
س ش حسینی:
.
🔹 عجب تحلیل روانشناختی کاردرستی
♻️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که زود غرغر میکنند!
🔰 حمید رسایی: حتما شما هم در اطراف خودتان با کسانی مواجهاید که با دیدن یک مشکل در کشور، غرغر میکنند و سریع با دشمن همنوا میشوند و اصل نظام و انقلاب را زیر سوال میبرند! تحلیل روانشناختی امام خامنهای از این افراد چیست؟ بخوانید:
📍"این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانیای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در ادارهای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟
📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمتالله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟
📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همهی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای #عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید!
📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقهی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
📍امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیداللهبنعباس» بود که میدانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده میشود، چگونه دربارهاش قضاوت میکنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرماندهی کلّ نیروهای امام حسن علیهالصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمیآید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام.
📍این چه توقّع بیجایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه میشود، فوراً شروع میکند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن!
📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا میشوند که این گونهاند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است.
📍امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمتالله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باریتعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم.
📍...دشمن، البته تبلیغات میکند. دشمن سعی میکند همهی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را میخواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم.
📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به اینکه نماز نمیخواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک میدیدند، درعینحال آنطور او را آزار میکردند."
(بیانات در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۵/۵)
🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سوریه به ما چه؟ باید تماشاچی باشیم، جلوی داعش رو هم میتوانیم با «جنگ نرم» بگیریم!
🇮🇷 کانال رسمی #عنتر_نشنال 👇🏻
@antarnational
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
بسمه تعالی
🔥 جهنم؛ انتقامی جبّاریه یا ابزاری رمضانیه؟!
(بخش دوم):
بخش اول را در ایـــنـــجـــا ببینید.
اشاره کردیم که غمناکترین درد بشریت در صحرای برهوت و سوزان محشر، نحوه جداسازی گناهان همچون دمهای چسبیده و فرو رفته در اعماق تاروپود وجودی انسانهاست.
«حیات» انسان برای «فلاح» اوست یعنی «حیات» سکوی پرش انسان بسوی «فلاح» اوست که در مجال «العاجلة» (در مقابل «الآخرة» بمثابه «دنیا» در مقابل «عقبیٰ» بمفهوم موقت و سریعالسیر) باید استفاده نماید.
خدا تنوری را آماده کرده تا داغه (مهلت انسان در حیات خود)، نان خود را بچسباند!
«ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند/تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری»
«سخر لکم ما فیالسموات و ما فیالارض»
خالق متعال زمینههای لازم و بلکه کافی را فراهم ساخته است که تو خود را به «فلاح» (الله) برسانی.
خدا مجبور نبود تو را بیافریند ولیکن لطف کرد (و البته با اجازه خودت) تو را وارد چرخه حیات کرد. «قال ألست بربکم؟ قالوا بلیٰ»!
حیاتی که به تو بخشیده، «کف لطف» اوست و فرصتی گذرا تا نان فلاح خود را که «سقف لطف» پروردگار حکیم است، به دست آوری.
تو برای این «تنور پخت» و این «سکوی پرش» نیستی بلکه اینها برای تو هستند تا به فلاح برسی که «قرب الله» است. هر کاری که در این حیات مایه «قربت تو بسوی الله» است دریغ نکن؛ «إنّا لله».
ولیکن در دنیا گرفتار «جناح» میگردی فلذا در آخرت محتاج «نجاح» میشوی که عملیات نجاح (نجات) به دست «رمضان» است و بس که از همین دنیا آغاز میگردد.
شعار بنیادی مکتب الهی پیامبران و امامان بحق؛ «حیَّ علی الفلاح» (رجعت و بازگشت بسوی معشوق حقیقی) است و ضرورت شتافتن بسوی رستگاری و پیروزی نیل به «مقام قرب اعلی» اما ابناء بشر مختار هستند که خود را در جُناح و گناه «فساد و سفاکی» هم غرق سازند و برای خود انواع دُمها را در آورند! ولیکن رمضان (خالق متعال) بر آنست که همه دمهای آنها را سوزانیده و معدوم سازد و سرانجام آنان را وارد بهشت خود گرداند.
اگر خدا، رمضان (سوزانترین آتش مطلق) نبود، هرگز انسان را نمیآفرید و اگر میآفرید، هرگز به او اختیار ارتکاب گناه نمیداد تا برای خود دُم در آورد!
رمضان همان «اسمالله»ی است که ملائکه (از شدت وحشت و ترس خود!) آنرا کتمان میکردند اما خدا «بیصداقتی» آنان را لو داد!
در قصه آفرینش؛ خطاب «إن کنتم صادقین» (اگر راستگویان هستید!) «پنهانسازی ملائکه» را آشکار ساخت همچنانکه در هنگامه سجده ملائکه بر آدم که شیطان، طفره رفت، خدا آن عزازیل (عزیز خدا!) را «ابلیس» (مأیوس) نامید؛ «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَة اسْجُدُوا لآدَمَ فَسَجَدوا إِلاّ إِبْلِیس»!
خالق رحمان، چنانچه «رمضان» نبود، هرگز اجازه «ابلیسی و شیطنت» و نیز «عصیان و طغیان» به هیچ مخلوقی را نمیداد.
«رمضان»؛ «حریم آتشین» ممنوعهای دارد که هر مخلوقی اگر بدان نزدیک شود، بلافاصله آتش میگیرد، حتی اگر قویترین فرشته خدا همچون حضرت جبرئیل(ع) باشد که أَبَرقدرت عالم آفرینش است. لذا فرمود: «لَو دَنوتُ أنملةً لَأحترقتُ»! (اگر باندازه یک بند انگشت نزدیکتر شوم، بلافاصله آتش میگیرم)!
رمضان، شرّ هر شروری را آنقدر میگدازد و میسوزاند که هیچ اثری از شرارت او در عالم آفرینش پاک الهی، باقی نمیماند. رمض، آن سوختنی است که اثری از آن باقی نماند!
خداوند سبحان و مقدس، چون «رمضان» است، «جهنم» هم دارد تا عالم خود و بندگان خود (مذنبین سفاک و مفسد) را کاملا پاکسازی کند.
البته زمانی هم میرسد که حتی «جهنم رمضان» هم (با آنهمه قدرت سوزندگی خود تا اعماق افئده)، گویا قادر به سوزانیدن و محو کامل «ذنوب» مخلوقات فوقالعاده «شریر» او نیست! و لذا ادامه «تعذیب مذنبین» (اقلیتی از انسانها و شیاطین شر) بیفایده میگردد! و چارهای باقی نمیماند که آنها را با خود جهنم بطور کامل نابود کند. فلذا جهنم با ساکنین آن (اقلیت غیرقابل پاکسازی از گناهان)، نابود خواهند شد.
جهت اطلاعات بیشتر از «نابودی بهشت و جهنم» لطفاً منتظر چاپ «طپش خلقت و انقراض آخرت» (به قلم نگارنده این سطور) باشید که از سال ۱۳۶۶ تاکنون (بلحاظ ثقل مسئله) در حال ویرایشی طویل است!
طی آن، در صدد تفسیری از «آیات انقراضیه» سوره هود هستم. همان سورهای که باعث پیری زودرس پیامبر اعظم(ص) شد!
تعذیب انسانها بوسیله جهنم، «فرجامی از نجات» اکثریت آنها از «ذنوب» و گناهانی دارد که بدنباله خود میکشند و مانع ورود آنها به بهشت هستند، ولیکن وقتی که برای تداوم عذاب و شکنجه، فرجامی قابل تصور نیست، خالق جبار اقدام به محو خود جهنم (و بالتبع اهالی آن) میکند ولیکن «نابودی بهشت» چه وجاهتی دارد که همزمان اتفاق میافتد؟!
... ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۲
💠
کانال چلچراغ معارف و احکام حم
🎲
گروه چلچراغ معارف و احکام
🌹
📍 آنطونیوس حنانیا ، متفکر مسیحی و استاد جامعه شناسی و روانشناسی که سالهای طولانی عمرش را در اروپا به تحقیق پرداخته است ،در گفتگو با روزنامه الوفاق:
🔺در قرن های گذشته دختران پاک و عفیف مسیحی را فریب دادند و حجاب را به اسم آزادی از سرشان برداشتند. سالها گذشت تا امروز اروپایی ها فهمیدند حجاب محافظ نجابت آنها بود.
📌تاریخ اروپا را بخوانید و از کسانی که کمی سنشان بالاتر است بپرسید که هنوز یادشان می آید. در سالهای دور اگر در اروپا زن یا مردی ناپاک یود انگشت نمای مردم می شد و مردم به دلیل آنکه او فردی بی اخلاق بود او را طرد می کردند، ولی امروز بلایی بر سر کشورهای اروپایی آورده اند که بیمارستان هایشان از فرزندان بدون پدر و مادر پر شده است و این نتیجه سیاست های استعماری صهیونیست هاست.
🔺به برادران و خواهران مسلمانم توصیه می کنم نگذارید لابی پنهان صهیونیستی بلایی که بر سر اروپا آوردند و جامعه ای مریض تربیت کردند بر سر جامعه شما نیز بیاورند. هر چه دنیا بی حیاتر باشد به کام صهیونیست هاست.
👈لباس حجاب، نشانه پاکی همه زنان پاکدامن تاریخ از مریم (س) تا فاطمه (س) است.
#حجاب
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️تفاوت اساسی انسان با حیوان
💠استاد شهید آیتالله مرتضی مطهری(ره):
🔹«انسان» یک تفاوت اساسی با «حیوان» دارد و آن این است که انسان از هر حیوانی بیشتر بالقوّه است و کمتر بالفعل. یعنی چه؟ یعنی مثلًا یک اسب، اسب است و بالفعل، یعنی هرچه از اسب بودن باید داشته باشد، دارد. مقدار کمی از اسب بودن هست که مثلًا باید با تمرین به دست آورد. اسب، یک اسب بالفعل به دنیا میآید. یک گربه بالفعل به دنیا میآید و همینطور سایر حیوانات. ولی #انسان است که به صورت یک موجود صددرصد #بالقوّه به دنیا میآید؛ یعنی اولی که به دنیا میآید اصلًا معلوم نیست که در آینده چه میشود.
🔹ممکن است واقعیت او در آینده واقعیت یک گرگ باشد، ممکن است واقعیت یک گوسفند باشد، در صورتی که شکل، شکل انسان است. همچنین ممکن است واقعیتش واقعیت یک انسان باشد. صدرالمتألّهین، فیلسوف بزرگ اسلامی و ایرانی، اصراری دارد روی این مطلب که اشتباه است که مردم خیال میکنند افراد انسان همه افراد یک نوعند. میگوید: به عدد افراد انسان، انواع انسانها وجود دارد، چون انسان جنس است نه نوع. البته او یک فیلسوف است، از نظر زیست شناسی نگاه نمیکند. از نظر یک زیست شناس که فقط اندامها و جهازها را میبیند، همه افراد انسان یک نوع هستند،
🔹ولی یک فیلسوف که انسان را مطالعه میکند و واقعیت انسان را وابسته میداند به ملکاتش و آنچه که #انسانیت نامیده میشود، نمیتواند باور کند که همه افراد انسان، افراد یک نوع هستند، میگوید: به عدد افراد انسان، انواع مختلف وجود دارد. لذا میگوییم #ارزشهای_انسان، #ارزشهای_بالقوّه هستند. بعضی از افراد انسان به آن مقام انسان واقعی میرسند و بسیاری از افراد انسان اساساً به مقام انسان واقعی نمیرسند. به تعبیر امیرالمؤمنین: «الصّورَةُ صورَةُ انْسانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیوانٍ»، یعنی شکل، شکل انسان است اما باطنش باطن یک درنده است؛ یک پلنگ است، یک خوک است، یک شیر است، یک گرگ است. و اما اینکه باطن متناسب با ظاهر باشد یعنی واقعاً انسان باشد، در همه افراد مردم نیست.
📕آزادی معنوی، مرتضی مطهری، (نسخه سایت) ص ۲۴۷ و ۲۴۸
منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
#شهید_مطهری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️اهمیت و حساسیت جایگاه روحانیت
🔹من اکثر موفقیتهای #روحانیت و نفوذ آنان را در جوامع اسلامی در ارزش عملی و زهد آنان میدانم. و امروز هم این ارزش نه تنها نباید به فراموشی سپرده شود، که باید بیشتر از گذشته به آن پرداخت. هیچ چیزی به زشتی دنیاگرایی روحانیت نیست، و هیچ وسیلهای هم نمیتواند بدتر از دنیاگرایی، روحانیت را آلوده کند. چه بسا دوستان نادان یا دشمنان دانا بخواهند با دلسوزیهای بیمورد مسیر زهدگرایی آنان را منحرف سازند؛
🔹و گروهی نیز مغرضانه یا ناآگاهانه روحانیت را به طرفداری از سرمایه داری و سرمایه داران متهم نمایند. در این شرایط حساس و سرنوشت سازی که روحانیت در مصدر امور کشور است و خطر سوء استفاده دیگران از منزلت روحانیون متصور است، باید بشدت مواظب حرکات خود بود. چه بسا افرادی از سازمانها و انجمن ها و تشکیلات سیاسی و غیر آنها با ظاهری صددرصد اسلامی بخواهند به حیثیت و اعتبار آنان لطمه وارد سازند؛
🔹و حتی علاوه بر تأمین منافع خود، روحانیت را رو در روی یکدیگر قرار دهند. البته آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند حمایت از محرومین و پا برهنههاست؛ چرا که هر کسی از آن عدول کند از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهدهدار این مسئولیت بزرگ بدانیم. و در تحقق آن اگر کوتاهی بنماییم، خیانت به اسلام و مسلمین کردهایم
📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۹۹
منبع: وبسایت روح الله (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پلیس المان بچه یک خانواده مسلمان را از انها جدا میکند و سرپرستی انرا به دولت واگذار میکند، البته با حکم قاضی
دلیل: این بچه در مدرسه به همکلاسیهای خود گفته که خانواده این بچه به این بچه گفته که در اسلام همجنس بازی حرام است. فقط حال و روز خانواده را ببینید.
در اخر هم پلیس هم از پدر و هم از دختران به جرم اهانت به پلیس شکایت میکند.
✍️ علی جهان آرا
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از پایگاه خبری مرصاد 🇮🇷
🔷 مصونیت کامل سلبریتی ها در جمهوری اسلامی!
🔹 دروغ بگو ، به نظام تهمت بزن که دخترها رو میکشه ، با ضد انقلاب برای اغتشاش همراهی بکن، کسبه را دعوت به اعتصاب کن، فراخوان تجمع بده و در تجمعات شرکت کن، دخترت رسماً تو اغتشاشات لیدری بکنه، آخرش محاکمه که نمیشی بماند تازه کلی هم قربون صدقه ات میرن بابت این جفتک زدن هات .... و حتی پرونده ات هم پاکسازی می کنند که یه وقت مکدر خاطر نشید.
اما اگه بچه حزباللهی باشی با کوچکترین حرکت و کمترین اشتباه، سریع برخورد و زندان های انفرادی و......
مظلوم تر از نیروهای انقلابی و حزباللهی در جمهوری اسلامی وجود نداره. همه کف جامعه فحش و چوب و ناسزا میخوره هم به راحتی براش پرونده سازی می کنند.
➖➖➖➖
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به #پایگاه_خبری_مرصاد بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/2273706174C41237230d4
28.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#میگن اگه فقر بیاد دین میره!
پس چرا وقتی ثروت میاد دین نمیاد؟!
#برای_اولین_بار
جواب دقیق این شبهه رو
از زبان #محمدتقی_حسینزاده بشنوید
﷽ https://eitaa.com/joinchat/1924595930Ca9e8cc6298
_🔸️🔹️💠جهادِ تبیین 💠🔹️🔸️____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دانشگاه هاروارد آمریکا برای دکمه لباس هم قانون دارند!
بیژن نوباوه، نماینده مجلس:
🔹در دانشگاه هاروارد آمریکا برای دکمه لباس هم قانون دارند!
🔹در آمریکا می توان از پوشش بد همسایه شکایت کرد!
🔹طرح مجلس یک نگاه هوشمند است برای کسانی که میخواهند برهنگی را ترویج دهند.
🔹دانشجویان دختر ما با حفظ حیا و حجاب از پسرها پیشی گرفته اند.
@Akhbarefori
هدایت شده از احکام آنلاین✔️
شبهه؟🤔
حضرت محمد که در ۲۵ سالگی با حضرت خدیجهٔ ۴۰ ساله، ازدواج میکند، یک سال بعد یعنی در ۲۶ سالگی، صاحب دختری میشود که او را «فاطمه» مینامد. یعنی اختلاف سن حضرت محمد و حضرت فاطمه، ۲۶ سال میباشد. و حضرت محمد در 57 سالگی صاحب نوهای به نام «حسین» شده حال از 57 سال 26 سال را کم کنید میشود 31 سال و حضرت محمد در 63 سالگی از دنیا رفته است و حضرت زهرا چند ماه بعد از ایشان از دنیا رفته است از 63 سال 26 را کم کنید میشود 37 سال یعنی حضرت زهرا 37 سالش بوده از دنیا رفته است پس آن دختر 18 سالهای که شیعیان مرگش را به عمر نسبت میدهند دختری غیر از دختر پیامبر است؟!
پاسخ شبهه😊
🔶 اول: جدای از اینکه سن حضرت خدیجه با پیامبر در زمان ازدواج با هم 40 سال نبوده بلکه آنچه مورد قبول شیعه است سن حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر 28 ساله بوده است که در 15 سال قبل از بعثت با پیامبر ازدواج کردند.
🔷 دوم: حضرت زهرا سلام الله علیها هم یک سال بعد از ازدواج آنها با هم متولد نشدند بلکه در سال 5 بعثت یعنی 20 سال بعد از ازدواج آن دو بزرگوار حضرت زهرا سلام الله علیها به دنیا آمدند. یعنی اختلاف سن پیامبر با حضرت زهرا سلام الله علیها 45 سال بوده نه 26 سال.
🔶 سوم: پس اگر پیامبر در سن 57 سالگی صاحب نوهاش امام حسین علیه السلام شده باشند 45 سال را از آن کم کنیم میشود 12 سال یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها در 12 سالگی صاحب امام حسین علیه السلام شدند.
🔷 چهارم: پیامبر که در سن 63 سالگی رحلت نمودند و چند ماه بعد از پیامبر حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفته باشد باز سن حضرت زهرا سلام الله علیها 18 سال بوده است چون از 63 سال 45 سال اختلاف سنی پیامبر با حضرت زهرا سلام الله علیها را کم کنید میشود 18 سال،
🔻 پس آن جنابی که گفته سن حضرت زهرا سلام الله علیها زمانی که از دنیا رفته است 31 یا 37 سال بوده است اشتباهش اینجا بوده که خیال کرده حضرت زهرا سلام الله علیها یک سال بعد از ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه به دنیا آمده است در حالی که 20 سال بعد از ازدواج آن دو بزرگوار، حضرت زهرا سلام الله علیها به دنیا آمده است.
🔶 پنجم: حال اگر از این طرف حساب کنیم: میلاد مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها در سال 5 بعثت است و تاریخ شهادت حضرت سال 11 هجری بوده است خوب 11 سال بعد از هجرت، 8 سال هم قبل از هجرت بوده، چون پیامبر تا قبل از هجرت 13 سال از زمان بعثتش را در مکه گذرانده بود حال 5 سال از 13 کم شود میشود 8 سال یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها 8 سال در مکه زندگی کردند و 11 سال هم در مدینه که روی هم میشود 19 سال یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها بیشترین سنی که در زمان شهادت داشتهاند 19 سال بوده است.
🔷 ششم: علاوه بر همهی اینها آنچه در منابع معتبر شیعه و سنی مشترک آمده است این است که سن حضرت زهرا سلام الله علیها در زمان شهادتش 18 یا 19 سالش بوده است.
✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
کانال احــــڪام آنلاین رو از دست ندید 📚
╭┅─────────┅╮
@ahkam_online110
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از 𝗣𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹 | تحلیلسیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سگ دونی به نام آلمان ..
بچه بی گناه رو
از پدر و مادر مسلمانش میگیرن
چون با آموزشهای همجنس بازی در مدرسه مخالف بودن
فیلم|🔞 جدایی کودک مسلمان از خانوادهاش در شهر «برمرهاون» آلمان به دلیل انتقاد از همجنس بازی
پلیس آلمان اخیرا یک کودک مسلمان را به زور از خانواده مسلمانش جدا کرده است و بر اساس گزارشها دلیل این اقدام پلیس آلمان این بوده که این خانواده به کودکشان یاد داده بودند که همجنس بازی در اسلام رد شده است.
به گزارش آناتولی، این ویدئو که به صورت گسترده در رسانههای اجتماعی منتشر شده نشان میدهد که پلیس و افسران سازمان حمایت از کودکان وارد خانهای شده و به زور یک کودک را از خانوادهاش جدا میکنند این در حالی است که کودک وحشت زده شده و با گریه درخواست کمک کرده و تلاش میکند که خود را از افسران پلیس برهاند.
در این فیلم دیده میشود که اعضای خانواده در حال مشاجره با افسران بوده و به آنها میگویند که کودک کوچک آنها مشکل جسمانی داشته و نباید از آنها جدا شود. اما دیده میشود که یکی از افسران پلیس به آنها میگوید که این تصمیم دادگاه و اداره رفاه جوانان آلمان بوده و آنها باید دستور دادگاه را اجرا کنند.😔
https://virasty.com/r/VjY
آیت الله حائری شیرازی: اگر میخواهی طلبه بشوی، اینها را ببین؛ نه دستبوسیها و احترامها را ...
هر وقت به ذهنتان میآید که آخوند شوید، #دستبوسی_ها_را_نبینید. تکریمها و تجلیلها را نبینید.اینها شیطانی است.
آقا شیخ فضل الله نوری را بر بالای دار ببینید. بگویید من این را دیدم که آمدم آخوند بشوم. اگر برای آقا شیخ فضل الله شدن آمدی، آخوند شدی. بعد اگر فحش به تو بدهند، برایت مهم نیست. آن که فحش خوریاش محکم نباشد، این نقطه ضعف است.
این پست را هم ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/8579
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/rasaee
eitaa.com/rasaee
تو این چند روزه بالای شونصد تا از این تابلوها در سطح شهر دیدم که با مدلهای مختلف کار شده بود و همش حاوی یک جمله بود:
"حجاب میراث مادرهاست"
الان نمیخوام درباره کار بنری درباره حجاب صحبت کنم که آیا تاثیر داره یا نه.
الان میخوام درباره این جمله روی بنر صحبت کنم که آیا درست است یا نه؟
🔻وقتی میگیم حجاب میراث مادرهاست، یعنی هرچی میراث مادرها باشه خوبه و قابل الگوبرداریه، حالا اگه یکی مادرش بیحجاب باشه چی؟ این میراثو چیکار کنه؟
🔻اصلا تو قرآن در جواب کسایی که میگن ما از پدرانمون پیروی کردیم میفرماید:
أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ. گر چه آن پدران بیعقل و نادان بوده و هرگز به حق و راستی راه نیافته باشند؟
یعنی هرچیزی که میراث والدین باشه خوب نیست الگوبرداری بشه.
دستورخدا بودن حجاب چه بدی داشت که با میراث مادرها قاطیش کردید؟
ایرادات دیگر این جمله بخصوص در ربط با نسل جوان امروزی:
1⃣وقتی میگیم حجاب #میراث است، یعنی تبعیت و تقلید بیچون و چرا، درحالیکه برای حجاب کلی استدلال عقلی و منطقی وجود داره، نیاز به تقلید کورکورانه نیست
2⃣ وقتی میگیم میراث، ناخودآگاه داریم میگیم حجاب یه مسأله قدیمی و کهنه هستش که این واقعا اجحاف در حق حجاب هستش. که بگیم قدیمیها حجاب داشتن شماهم حجاب داشته باشید. نه خیر، حجاب در هر عصری موضوعی نو و بهروز هستش
3⃣ وقتی میگیم میراث #مادرها، در جامعه امروزی و برای نسل امروزی که ارتباط خوبی با والدین خودشون ندارن، ابتدا باید شأن و جایگاه مادر رو جا بندازی و بعدش بگی، حجاب میراث مادرهاست. وگرنه کسی که با مادرش مشکل داره، میگه صدسال سیاه نمیخوام میراث مادرم به من برسه
❌اخه یه جمله چقدر میتونه غلط باشه؟
یعنی اگه مسابقه میگذاشتید که غلطترین جمله درباره حجاب رو بفرستید کسی نمیتونست از این غلط تر بنویسه. یعنی تو شهرداری یه اتاق فکر محتوایی که شامل یک روانشناس، یک جامعه شناس، یک عالم دینی و متخصصین دیگه باشه وجود نداره این جملات بزرگراهی رو بررسی کنه؟ یکم تو فضای جامعه و مجازی بچرخید ببینید شبهاتی که درباره حجاب وجود داره چیه؟ طبق اون کار فرهنگی کنید، و اگه کار فرهنگی رو تو جمله نوشتن رو بنرها دیدید، جمله متناسب بنویسید
حسیندارابی
⭕️ از سطل ماست تا قتل طلبهها
🔰 ماجرا را باید از ریشه خشکاند
✍️چند هفته پیش فیلمی از رفتار کاملا خطا و زننده یک جوان با دو خانم بی حجاب در یک لبنیاتی که جای هیچ دفاعی هم نداشت، منتشر شد. فضای رسانه ای کشور حداقل دو سه روز درگیر این موضوعات شد. سلبریتیها، کاربران فضای مجازی و برخی شخصیتهای سیاسی در این باره واکنش نشان دادند.
چند روز پیش یک طلبه جوان در خیابان مرزداران تهران توسط راننده پراید زیرگرفته شد. پیش تر از آن آیت الله سلیمانی، نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بانک مرکزی بابلسر مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید. به تازگی دو طلبه در قم زیر گرفته شدند و سپس یکی از آنها با ضربات چاقوی راننده مورد حمله واقع شد. یک جوان سبزواری توسط دو نفر از اوباش مزاحم نوامیس مردم مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.
در همه این موارد مشخصا جان یک فرد مورد هدف قرار گرفته اما در فضای مجازی سروصدایی از سوی جریان مدعی حیات و آزادی بلند نشده است.
به عبارت بهتر برای قتل یک نفر یا اقدام به قتل نفر دیگر، واکنش و حساسیتی دیده نمی شود اما درباره یک رفتار زننده هیاهو به راه می افتد. فی الواقع قبیله گرایی بخشی از جامعه با میدان داری سیاسیون مغرض، سلبریتی ها و کاربران رسانه ای آنها به این صورت است که اگر بتوانند یک خطا را تا مرز بحران پیش میبرند اما به راحتی از کنار قتل افراد می گذرند و در حال القای این دوگانه خطرناک به جامعه هستند.
فرض کنید به جای فرد زیر گرفته شده در مرزداران و یا به جای آیت الله سلیمانی در بانک و یا به جای ان طلبه منتظر در خیابان یک دختر بی حجاب یا کم حجاب بود، اکنون جو رسانه ای کشور تا چه حد متشنج بود؟ نکته مهم دیگر انجاست که بعضا جامعه رسانه انقلابی کشور هم متاثر از جوسازی این افراد وارد عرصه تبیین و توضیح می شوند و اگر موضوعی توسط آن قبیله به چالش جدی تبدیل نشده باشد از کنار آن عبور می کنند.
این قبیله گرایی با محوریت رسانه در اغتشاشات سال گذشته هم از ابتدا به خوبی حس شد. مرگ عادی مهسا امینی با شیطنت همین طیف و علی رغم صدهابار توضیح به چالشی حل نشدنی برای بخشی از جامعه تبدیل شده بود اما از کنار شکنجه آرمان علی وردی تا به شهادت رساندن او در کنار خیابان و شهادت روح الله عجمیان در رفتاری فراتر از توحش و درندگی عبور می کنند.
خباثت رسانه ای می تواند خادم را خائن جلوه دهد و حتی برای یک اقلیت هم که شده کینه شان را به دل بنشاند.
طلبه جوان زیر گرفته شده در مرزداران گفته می شود کسی است که در اوج کرونا داوطلبانه برای غسل و کفن متوفیان کرونایی که بستگان خودشان هم از نزدیک شدن به آنها وحشت داشتند، اقدام می کرد.
آیت الله سلیمانی، روحانی ساده زیستی بود که با 76 سال سن بدون محافظ برای یک عملیات بانکی چهار میلیونی به بانک ملی بابلسر رفته بود.
جوان سبزواری که مظلومانه به شهادت رسید اتفاقا کسی است که برای دفاع از دو دختر با حجاب نامناسب در مقابل اراذل و اوباش مورد حمله قرار گرفت.
آرمان علی وردی و روح الله عجمیان مدافعان امنیتی بودند که جان خود را سر دست گرفته بودند و داوطلبانه برای دفاع از جان، مال و ناموس مردم به خیابان آمده بودند.
خطر این جریان رسانهای پشت پرده به مراتب ده ها بیشتر از عوامل میدانی این جنایت هاست. ماجرا را باید از ریشه خشکاند.
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
♻️ ترورهای فکری مقدمه ترورهای فیزیکی
🔰 تلفات ترور فیزیکی طلاب و روحانیون عدد قابل توجهی نیست و منجر به غضب و نفرت بیش از پیش ملت نسبت به قاتلین و ضاربین آنها خواهد شد اما آنچه نگرانیها را افزایش میدهد، ترورهای دردناک و خاموش فکری و فرهنگی این قشر، آن هم با تلفات خیلی زیاد است که طی آن طلاب فاضل و فرهیخته قربانی ترور شده و به انزوا میروند و در نتیجه جامعه به جای بهرهمندی از ذهن و زبان اندیشمندان صادق، پای معرکه سخنوران سطحی مینشینند؛ مردم ساده برای رفع نیاز معنوی و معرفتی خود به کاسبان کلاش عالمنمای بعضا سه تیغ کرده روی خواهند آورد و کم کم علمای قلابی جای علمای انقلابی را خواهند گرفت.
ترورهای فکری و فرهنگی، تولید دینامیتهایی است که ذهن مردم را نسبت به طلاب و روحانیون تخریب میکند و این جماعت را ملعبه و مضحکه دست افراد کوچه و بازار مینماید. در نتیجه هر فرد فاقد شعوری به خود اجازه هتک حرمت و جسارت میدهد.
ترورهای فکری و فرهنگی، عملکرد ضعیف و در بعضی موارد خائنانه دولتی است که رییسش در قامت یک مدیر عمامه به سر، یک دهه عقب ماندگی اقتصادی را به ملت تحمیل کرد و اکنون راست راست میچرخد و به ریش مردم قاه قاه میخندد و آن قاضی القضات عمامه به سری هم که باید او را محاکمه کند نه کاری میکند و نه درباره چرایی محاکمه نکردن حسن روحانی توضیح میدهد.
همین ترورهای فکری و فرهنگی است که زمینه ترورهای فیزیکی را فراهم میکند.
دشمن برای ترورهای فیزیکی میگردد و کسی را انتخاب میکند که بیشترین غیظ و بغض ناشی از ترورهای فکری و فرهنگی در او ایجاد شده باشد.
✍️ محمدامین امامی
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/rasaee
eitaa.com/rasaee
♦️هرچی سعی میکنم حجم بیشرفی برهانی رو بفهمم به نتیجه نمیرسم؛ به کسی که قتل کرده میگه رضوان الله به شهیدی که برای دختر مردم جون داده میگه نفله!
" عـــیّار "
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
🔷ایران یا غرب وحشی؟
▪️طی ۴ روز اخیر ۴ نفر ( شهید سلیمانی ، شهید الداغی ، شهید شهرکی و همسرش) در نقاط مختلف کشور توسط اشرار ، اراذل و اوباش و ضدانقلاب به شهادت رسیده و چند روحانی هم هدف حملات مرگبار قرار گرفته و به شدت مجروح شده اند!
▪️هر چند اینجا «غرب وحشی» نیست اما مدتهاست که قاتلین و مجرمین در آن احساس راحتی و امنیت می کنند چون می دانند تیغ عدالت دیگر برنده نیست و قانون حرمتی ندارد و حق با قانون شکنان است!!
▪️حدود ۶ ماه از شهادت آرمان و روح الله عجمیان می گذرد و قاتلان آنها هنوز نفس می کشند و بعضی ها هم دنبال گرفتن عفو و نجات این جنایت کاران از مجازاتند !
▪️همین چند روز پیش بود که حکم اعدام تعدادی از مجرمان به حبس تبدیل شد!
▪️مدتهاست که نقض آشکار و علنی قوانین و اهانت به احکام شرع به سادگی آب خوردن شده و مجرمان با افتخار جرمشان را در فضای مجازی ولنگار به نمایش گذاشته و قانون و حاکمیت و ارزشهای آن را به ریشخند و تمسخر می گیرند ( از بی حجابی و روابط نامشروع و عرق خوری گرفته تا اهانت و ضرب و جرح طلاب و توهین به مقدسات و ...) چون یقین دارند کسی گریبان آنها را نمی گیرد و مجازاتی در کار نیست و اگر هم بگیر و ببندی باشد بیشتر به شوخی شبیه است تا مجازات و ...( صحنه های خروج دختران آشوبگر از زندان بدون حجاب و گستاخی و جسارت آنها در همان لحظات اول آزادی و اصرار آنها به ادامه قانون شکنی در چند ماه اخیر یا جسارت اهالی منکر در ماجرای باغ شازده کرمان یا گستاخی گله موتور سواران بی حجاب در خیابانهای تهران ،نمونه هایی کوچک از این موردند .)
❇️ بی حرمت شدن قانون و به دنبال آن، گستاخی بیش از حد جنایت کاران نتیجه اهمال و کوتاهی مجریان قانون در دولت و قوه قضائیه است!
وقتی مسئولان برای پاک کردن سوابق هنرمندان مجرم و دادن عفو به آشوبگران با هم مسابقه می دهند و قانون شکنان هر چه گستاخ تر باشند نزد مسئولان محترم تر و عزیزتر می شوند ( رفتار مدیران مملکت با فوتبالیستهای اهل فساد و فحشا و آشوبگر یا تحویل گرفتن دختران ورزشکار که مرتکب کشف حجاب شده بودند و...) نتیجه چه می تواند باشد جز ریخته شدن خون جوانان بی گناه و غیرتمند؟
❇️ در این میان نقش فضای مجازی بی قانون در تشویق مجرمان و تبدیل نوجوانان و جوانان مملکت به مجرمان گستاخ و جسور را نباید نادیده گرفت! چرا که صهیونیستها ، منافقین ، تجزیه طلبها ، اشرار و اوباش بوسیله این عرصه بی در و پیکر تا توانسته اند نوجوانان و جوانان را به ارتکاب جرم و نقض قانون تشویق و قانون شکنی را به ارزش و افتخار تبدیل کرده اند تا جایی که فریب خوردگان این عرصه برای قانون شکنی با هم رقابت می کنند!
▪️و البته سهم مذهبی نماهای حامی منکر که برای دفاع از مجرمان و اهالی فسق و فجور ، گریبان چاک کرده و حنجره پاره می کنند را هم نباید نادیده گرفت! جماعتی احمق یا نفوذی که کارشان ماله کشی خباثت اهل معصیت است و تهاجم به دینداران اهل غیرت و مدتهاست که سوزن شان روی کار فرهنگی گیر کرده و در دفاع از قانون شکنان وقیح، دست هرشیطانی را از پشت بسته اند!
❇️ آقایان اژه ای و رئیسی!
چند جوان دیگر باید مظلومانه پرپر شوند ، چند خانواده دیگر باید داغ جوان ببینند ، چند فرزند دیگر باید طعم یتیمی بچشند تا شما و قوای تحت امرتان مقابله با قانون شکنی و دفاع از امنیت جامعه را جدی بگیرید، تساهل و تسامح در برخورد با جانیان و مجرمان را کنار بگذارید و منافع اکثریت غالب جامعه را بر هوا و هوس مشتی قانون شکن ترجیح دهید؟
👤 دکتر کوشکی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
بسم الله الرحمن الرحیم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
حضرت امام باقر علیهالسلام فرمودند:
🌹بندهای در روز قیامت محشور شود و [با اینکه در دنیا] دستش به خونی آلوده نشده، اما یک ظرف شیشهای خون و یا بیشتر از آن به دست او دهند و بگویند:
🌹 این سهم تو است از خون فلان شخص؟!
🌹او عرضه میدارد:
پروردگارا! تو خود میدانی که جان مرا گرفتی [و تا آن لحظه] من خون کسی را نریخته بودم!
🌹خداوند می فرماید:
آری! اما تو خبرهای مختلفی از فلانی شنیده بودی و برای دیگران بازگو کردی، پس این خبر زبان به زبان به فلان ستمکار رسید
🌹 و با استناد به همین خبر، او را کُشت، و این بهره تو از خون اوست»
کافی، کلینی، ص ۳۷۰
وای بر ما اگر در تولید و انتشار دروغ و نفرت و کوتاهی در دین و تقویت نقشهی شیاطین برای از بین بردن عفت و حیا و اخلاق نقشی داشته باشیم. گاهی با یک جمله در تقویت طرح دشمنان شریک میشویم و آن وقت از آخرتمان چه میماند؟!
الهی اعوذ بک من شرّ نفسی
🪷🌸🌹🌺🌷🪷🌸🌹🌹🌺
☝️پیام دریافتی از حجةالاسلام والمسلمین ذوالفقاری (۱۴۰۲/۲/۱۲)