فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#Story | #استوری
-مندعایِعهدمیخوانمبیا..
-برسراینوعدهمیمانمبیا..♥️
#اللهمعجللولیڪالفرج🌱
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#Story | #استوری
-هرگزازیادنبردممنِمدهوشتورا...
-مننهآنمکهتوانکردفراموشتورا..❤️🩹
#حاجقاسمقلبم🌱
@basirat_shahriyar
•°~🌸🌱
پاداشِمجاهدشهیددرراهخدا
بزرگترازپاداشِعفیفپاکدامنینیستکه
قدرتبرگناهداردوآلودهنمیگردد.
هماناعفیفپاکدامن
فرشتهایازفرشتههااست.🌱
-نهجالبلاغه،حکمت ۴۷۴✨-
@basirat_shahriyar
#Story
قسمبھعشق . .
کھنامشهمیشھپابرجاست!
نرفتھقاسممااوهنوزهماینجاست:)♥️
#حاجقاسمقلبم🌱
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همین چند روز پیش بود، فیلمی پخش کردند از به رگبار بستنِ یک خودرو نظامی در زاهدان، عاملش همین "شا پسر" بوده!
حالا نشسته جلوی دوربین دارد توضیح میدهد...
#منورالگونی
پرچم بالاست🇮🇷✌️
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 دم این خانم "خانه دار" گرم
تریبون گرفته جلوی رهبر ایران تمام مسئولان پر مدعا را خطاب قرار میدهد؛
این همه اسلام اسلام میکنید، این خانه های 25 متری که میسازید مناسب با فرهنگ اسلامی است؟
دود سیاست های غلط شما به ویژه در حوزه شهرسازی دارد در چشم من خانه دار و فرزندم میرود...
پرچم بالاست🇮🇷✌️
@basirat_shahriyar
🔺 به نظرتان این متن را شهروند کدام کشور نوشته: فروپاشی بیمارستان ها، فروپاشی سیستم انرژی، فروپاشی مدارس، سقوط نانواها و کترینگ ها و به زودی سقوط حقوق بازنشستگی ، مردم ما بهای گزاف عواقب انتخاب های سیاسی رئیس جمهور را پرداخت می کنند.
آفرین درست است. این متن را یک شهروند فرانسوی نوشته ...
ببینید اوضاع چقدر بحرانی است.
بله ؟ اگر راست میگویم چرا جامعه ی آنها به حد انفجار نمیرسد؟
انفجار برای ماست رفیق !!!
آنجا توئیتر اجازه نمیدهد نا رضایتی را فراگیر کنی ، رسانه ذهن مخاطب را مدیریت میکند و همه چیز به نامحسوس ترین نوع استبداد در کنترل است. اگر یک دهم از ابزار رسانه ای-سایبری که روی ذهن ایرانیان سوار کرده اند را آنجا به کار میگرفتند فرانسه روزی هزار بار براندازی را به چشم میدید...
پرچم بالاست🇮🇷✌️
@basirat_shahriyar
🚨 مهم !
🔸 اگر با دست فرمان خامنهای به مسئله ی حجاب ورود میکردیم...
🔸 آیا "غبطه ی خامنه ای به اشک چشم دختران ضعیف حجاب در شب های قدر" سانسور خواهد شد؟
🔸 صریح و بدون تعارف درباره نگاه رهبر ایران به "زنان"
#شبنامه
#نگاه_رهبر_ایران_به_زنان
#بگو_همه_باید_بخونن
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
🔺 سخنرانی روز گذشته رهبر ایران را میتوان یکی از مهم ترین، ناب ترین و کم نظیرترین صحبتهای سالهای اخیر یک چهرهی مذهبی در جهان اسلام، پیرامون مسئلهی زنان دانست.
رهبر ایران در بخشی از صحبت های خود دو نکته مطرح میکنند که به شدت جای بحث دارد.
ایشان پس از اشاره به سرنوشت زنان در غرب پس از ترویج عامدانهی ولنگاری توسط نظام سرمایه داری؛ از اهمیت خانواده در ایران، نقش زنان و بویژه نقش "مادر" میگوید و سپس به مسئله ی #حجاب ورود میکند.
سید علی حسینی خامنهای صراحتا از حجاب به عنوان یک #واجب_شرعی یاد کرده و جمله را اینگونه کامل میکند: این ضرورت خدشهناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمیکنند به بیدینی یا ضدانقلابی متهم شوند.
🔺 همین نگاه را مقایسه کنید با آن نگاهِ ظاهربینی که در سیستم لانه کرده، امر کردن به معروف و نهی کردن از منکر را از پرداختن به "نهی کردن از منکرهای گردن کلفتهای سیاسی-اقتصادی" که اثر مستقیم بر وضعیت اجتماعی دارد، برداشته! و متمرکز کرده روی "حجاب" !!
نگاهی که در همین امر و نهی هم، پرداختن به حجاب را محدود کرده به "گشت ارشاد" و شان و جایگاه "پلیس امنیت اجتماعی" این مملکت را در حدِ ابزارِ پاسِ گل دهنده به "مگسهای نشسته روی پوشش زنان" پایین آورده است.
کجای این نگاه با تفکر مطهری، بهشتی و خامنهای همخوانی دارد؟
ما در مسئله ی فرهنگ با جماعت خشک مغزی طرفیم که همه چیز این مملکت را خلاصه در حجاب دیده، پشت گشت ارشاد و نگاهِ دستوری پنهان شده و جالب اینجاست که اگر پایش بیفتد عرضه ندارد چهارکلامِ عامه فهم در دفاع از حجاب و رد تفکرِ مخالف آن حرف بزند.
یک اندیشه که ظاهرا چیزی از مسائل اصلی جمهوری اسلامی و مسائل اصلی انقلاب 57 ، از جمله آزادی و مسئله ی زنان نمی فهمد و به نظر میرسد بیشتر از آنکه صیانت کننده از دینِ ملت باشد، دارد از آن نان میخورد و حجاب برایش بهانه ای بوده تا سر سفره انقلاب حاضر شده و نان بخورد...
🔺 مطهری به صراحت میگوید مسئله حجاب را باید تمدنی دید.
تمدن خانواده محورِ ما (که امروز از مرزها فرار رفته و تا مدیترانه رسیده) اگر بخواهد به غربِ مبتذل حمله کند و مسئله ی زنان در غرب را به چالش بکشد باید از دریچه ی حجاب ورود کند.
امروز چند نفر در جامعه ی ایران (در بین همین مذهبی ها) مسئله ی حجاب را از دریچه ی نگاه خامنه ای و مطهری فهمیده اند؟
آیا اگر با فرمان آنها جلو میرفتیم امروز فعالان غربی که مخالف حاکمیتهایشان هستند برای تحقیر کردنِ امثال مکرون و رفتن روی اعصاب نظام سرمایه داری، از ابزار حجاب برای لج بازی استفاده نمیکردند.
متاسفانه یک نگاهِ طالبانی که مسئله ی حجاب و زن را اشتباه فهمیده، بازی را آنقدر منحرف پیش برده که امروز حرف زدن از "حجاب به عنوان سلاحی تهاجمی برای لرزاندن پایه های غرب" از نظر بسیاری طنز به نظر میرسد...
🔺 دیروز رهبر ایران در سخنان خود پس از آنکه دقایقی از اهمیت جایگاه مادر گفت به حضور زنانی با ظواهر مختلف در مراسمهای مناجات و راز و نیاز با پروردگار در شبهای قدر، اشاره کرده و گفتند: "من به آن اشکها حسرت میخوردم و میگویم ای کاش میتوانستم مانند آن دختر و زن جوان اشک بریزم."
نگاه حاکم بر برخی موسسات فرهنگی که روی مسئله ی حجاب چمبره زدهاند همینی ست که خامنه ای میگوید؟
یا نگاهی ست که بی خیالِ جایگاه مادر، کاری میکند که مادری جلوی خودروی گشت ارشاد فریاد بزند: "به جای فرزندِ مریضِ من ، فردِ دیگری را ببرید" ؟؟!!
نسبت این تفکر طالبانی با اسلامی که خامنهای و بهشتی و مطهری فهمیده اند چیست؟
🔺 تنها کسی که رهبر ایران را در مسئله ی حجاب و زنان به درستی فهمید #قاسم_سلیمانی بود.
اگر شک دارید به تصاویر زنانی که در آخرین خداحافظی با او به خیابانهای شهر آمدند مراجعه کنید.
این روزها جای خالی تفکرِ سلیمانی در مراکز تصمیم گیری در حوزه زنان، به شدت احساس میشود. زنان منتظر نباشند که این جای خالی را کسی جز خودشان پر کند.
لازم و ضروری ست بانوان ایران حتی آنها که اعتقادی به حجاب ندارند، بنشینند به این فکر کنند که چطور در "جنگ تمدن ها" میتوانیم با ابزاری به نام "حجاب" به نظامِ سرمایه داریِ ضدِ زنِ غربی، که از هر طالبان، طالبانی تر به زن نگاه میکند، تهاجم کنیم...
یقین بدانید صدا و سیما برای صحبت های روز قبل ایت الله خامنهای به مرکز بحث و جدل و مناظره تبدیل نخواهد شد، پس خودمان باید برای شنیده شدن حرف های دیروز فکری کنیم....
#آقای_تحلیلگر
#مسئله_حجاب
#شبنامه
@basirat_shahriyar
شبنامه 1079.mp3
11.89M
رهبر ایران تکلیف را درباره حجاب روشن کرد / من حسرت اشک آن دختر ضعیف حجاب را میخورم...
#شبنامه / در روزهای گذشته حسینیه امام خمینی شاهد جلسه ای چند ساعته بین رهبر ایران و بانوان بوده است / آیت الله در این دیدار پیامهایی را خطاب به بانوان صادر کرده که از نگاه او نسبت به مسئله ی زنان پرده بر میدارد / صحبت هایی که بسیاری از شنیدن آن حیرت زده شده اند ... / قسمت ۱۰۷۹
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
https://zil.ink/mr.tahlilgar
@iran_onlin_ir
41.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر ایران تکلیف را درباره حجاب روشن کرد / من حسرت اشک آن دختر ضعیف حجاب را میخورم...
#شبنامه / در روزهای گذشته حسینیه امام خمینی شاهد جلسه ای چند ساعته بین رهبر ایران و بانوان بوده است / آیت الله در این دیدار پیامهایی را خطاب به بانوان صادر کرده که از نگاه او نسبت به مسئله ی زنان پرده بر میدارد / صحبت هایی که بسیاری از شنیدن آن حیرت زده شده اند ... / قسمت ۱۰۷۹
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
https://zil.ink/mr.tahlilgar
@iran_onlin_ir
🔰سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور
با حضور
مادر شهید سید محمد حسینی
و مادر شهید مجتبی یداللهی
با مداحی
کربلایی سید حمیدرضا حسینی
♦️زمان:
دوشنبه ۱۹ دی ماه، ساعت ۱۵
♦️مکان:
شهریار.فرهنگسرای استاد شهریار
ازعموم مردم خصوصا بانوان دعوت به عمل می آید در این مراسم نورانی شرکت فرمایند
#جبهه_فرهنگی_غرب_استان_تهران
#مجمع_ملی_فعالان_جمعیت_غرب_تهران
#قرارگاه_جهادی_مهدی_موعود_عج
#کانون_بانوان_و_خانواده_شبکه_خدمت_رضوی
@basirat_shahriyar
May 11
🔵 دو ستون انقلاب در یک قاب
🇮🇷۱۳۶۰ رزمندگان اسلام در جبهه غرب ایران
🇮🇷۱۴۰۱ تشییع شهید گمنام در شهر شاهد نمونه کشور(درچه) _اصفهان
.@basirat_shahriyar
💠 حواسپرتی ناشی از شبکههای اجتماعی
🔸۸ راهکار مقابله با #حواسپرتی ناشی از شبکههای اجتماعی
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | زنی که #امام_خمینی را به گریه انداخت!!
♨️ پاسخ محکم مادر شهید به بنیانگذار انقلاب
💢 به مناسبت سالروز وفات حضرت #ام_البنین و روزتکریم مادران و همسران شهدا
#تکریممادرانوهمسرانشهدا
_________________
🔶 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
@basirat_shahriyar
«چند کلمه برادرانه با خواهرانِ ضعیفالحجابم!»
مطابقِ انتظار یک جمله از سخنرانیِ امروزِ رهبر انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت که دعوت میکنم با دقت بخوانید:
«حجاب یک ضرورت شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.
منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بیدینی و ضدانقلابی، نه. من قبلاً هم گفتم یک وقتی در سفری از سفرهای شهرستانی، استانی که میرفتم در جمع علما گفتم این را، علمای آنجا جمع بودند. گفتم چرا بعضی از شما متهم میکنید گاهی این خانمی را که حالا مثلاً فرض کن یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است که حالا باید گفت ضعیفالحجاب، حجابش ضعیف است. چرا متهم میکنید؟!»
🔸 اولا این فراز دو قسمت دارد که نباید مثلِ خیلی رسانهها شیطنت کرد و یک قسمت را بیشتر از دیگری دید.
🔹 ثانیا هر قسمت مخاطبِ خودش رو داره.
بانوی ضعیف الحجاب! شما تاجِ سری و کسی حق ندارد به واسطهی وضعیت حجابت، شما رو از دایرهی دین و انقلاب بیرون بدونه. اما شمام نباید این قسمت از بیاناتِ آقا را سرِ دست بگیری!
👈🏻 اون قسمت از جملهی آقا که باید موردِ توجه شما قرار بگیرد «تاکید بر ضرورت حجاب و شبههناپذیریِ آن» است. اون تیکه رو برای ما که نگفتن، برای شما گفتن!
قسمتِ دوم صحبتشون تذکری به دلسوزان دینِ نه توجیهی برای تداومِ ضعفِ حجابِ شما.
👈🏻 دقت کن که آقا از وضعیتِ شما ابرازِ رضایت نکرده که با افتخار زیرِ پستِ آقا کامنت میذاری و میگی من یکی از اون بدحجابام و عاشق رهبرم هستم!
خب خیلی خوبه که عشقِ ولایت داری ولی وقتی میبینی ولایت وضعیتِ تو رو یک «نقصِ آشکار» و «ضعفِ توجیه ناپذیر» و «تخلف از حکم خدا» میخونه، چطور به تداومِ این ضعف رضایت میدی؟!
👈🏻 ما حق نداریم نگاهِ «از بالا به پایین» به شما داشته باشیم. ولی شمام حق نداری نسبت به عیبِ خودت بیتفاوت باشی. حق نداری با علم به اینکه یه چیزی خلافِ رضای خدا و امام زمان و رهبرته، ادامهش بدی.
خلاصه اون جمله مالِ شما نیست آبجی!
اون یکی جمله مال شماست 😀
#زن
#حجاب
#دیدار_بانوان_با_رهبری
✍🏻 مهدی پیروزمند
@basirat_shshriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این فیلم چند روز اخیر در حال دست به دست شدن است
تعارف که نداریم، من این 28 ثانیه را دوست دارم.
تصویر پایین، آمریکایی که یخ زده و حالا با مشکل قطعی برق هم در حد وسیعی رو به رو است و مردمش برای نجات خود باید فروشگاه غارت کنند، تصویر بالا هم جان ما ایران، سرزمینی که اگر حادثه ای برایش رخ دهد فرزندانی دارد که فورا به کمک مردمانش می شتابند.
شهید روح الله عجمیان، آرمان علیوردی و دو مدافع امنیت مشهدی ( شهید دانیال زاده و شهید زینال زاده) از همینها بودند که در سیل و زلزله خادمی مردم را کردند.
برای این مدافعان آرزوی موفقیت و برای شهدایشان فاتحه ای قرائت کنید...
@basirat_shahriyar
🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»:
حاشیهای بر موضعگیری اخیر رهبر انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر اینکه حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان میکنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون میتوان قانون را «تغییر» داد، میتوان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسانهاست و اگر نظر جمعیِ انسانها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاینرو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آنکه «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیلشدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدایمتعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبههدار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب».
۲. نباید کسانیکه حجاب را «بهطور کامل» رعایت نمیکنند به «بیدینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالیکه بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از اینجور خانمها بودند و اشک میریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودماناند. در مراسم ماه رمضان که عکسهایش را برای من میآورند، اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آنجور اشکریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمیشود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»هایی داریم که باید نقصها را «برطرف» کنیم و هرچه میتوانیم برطرف کنیم بهتر است.(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی را که «حجاب کامل» ندارند، «بیدین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایتنکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزهجویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده میکنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت میکنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالیکه اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین میکردند. در واقع، دینداری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دینگریزی» و «انقلابستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهمساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بیتفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیلکردن امربهمعروف و نهیازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعهای از ضعفهای اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمیتوان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارجشدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعیشان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون».
۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همینهایی که «حجاب نیمهکاره» دارند، بهکلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمهکاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ بهصورتی که «کشف حجاب» بهعنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاینرو، زنانِ دارای «حجاب نیمهکاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شدهاند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمهکاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که بهکلّی «کشف حجاب» کردهاند.
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافع حرم!
جانباز زینبی!
ولیچرنشینِ تاریخساز!
روشن است که آن چرندگویِ اشرافی، "قهرمان" نیست. کدام قهرمان؟! آنقدر ثروت اندوخته که پایان ندارد؛ آن هم از جیبِ مردم. و اکنون که گردنکلفت شده است، رجزخوانی میکند، بیآنکه هزینهای بدهد. در میان جواهرات انبوهش آرمید و نوجوانان و جوانان را به اغتشاش تحریک کرد و سببساز ریختهشدن خونها شد. او "خائن" است نه "قهرمان". شوتزدن از کسی قهرمان نمیسازد، امّا "دروغگویی" و "همصدایی با دشمن"، به معنی خیانت است. این تهیمایه در شرایط جنگ نرم، خیانت کرد. سزای "خیانت جنگی" چیست؟
ازاینگذشته، هیچ تاریخی با فوتبال ساخته نمیشود و هیچ عظمتِ پابرجایی با شوتزدن، پدید نمیآید. اینها حاشیۀ زندگی هستند نه واقعیّت آن. تفنّن هستند و زودگذر. نه شادیاش حاصلی دارد و نه غمش.
جوانِ مؤمنِ انقلابی!
قدیس شمشیرزن!
مردِ میدان!
امّا کار تو، "فتح" است، بلکه "فتحالفتوح" است. "قهرمان" تویی. باید رسم "مردانگی" و "شرافت" و "غیرت" را از تو آموخت. حماسهای که تو رقم زدی، ترجمان عاشقی و شیدایی است، نه بازتاب منفعتطلبی و خودخواهی. سخنت را به جان میخریم. حقّ را گفتی و آتش صراحت بر خرمن ناپاکشان افکندی. اکنون برآشفتهاند و دریدهگویی میکنند. از نمایانشدن حقارتشان بر تو خشم گرفتهاند. بگذار از دردِ رسوایی بر خود بپیچند و هذیانبافی کنند. هرچه بیشتر بگویند؛ حماقتها و خباثتهایشان بیشتر آشکار خواهد شد.
🖊مهدی جمشیدی
@basirat_shahriyar
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف(۱):
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
#جانفدا
#حجاب
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرزو به دل ماندیم نشانهای افتخار حاج قاسم را روی لباسشان ببینیم
▪️همرزم سردار سلیمانی: حاج قاسم خیلی مراقب نفساش بود و درباره علت عدم نصب نشانهای نظامی روی لباسش می گفت «خودم اینقدر مشکل دارم که با نصب این نشانها بیشترش نمیکنم»
⭕️ یک بوسه ی حضرت آقا رو با دنیا عوض نمیکنم..
#جانفدا
#لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar
🔰تسبيح جبرئيل عليه السلام:
سُبْحانَ الدّائِمِ الْقائِمِ،
سُبْحانَ الْقائِمِ الدّائِمِ،
سُبْحانَ الْواحِدِ الاَْحَدِ،
سُبْحانَ الْفَرْدِ الصَّمَدِ،
سُبْحانَ الْحَىِّ الْقَيُّومِ،
سُبْحانَ اللّه ِ وَ بِحَمْدِه،
سُبْحانَ الْحَىِّ الَّذى لا يَمُوتُ،
سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ،
سُبْحانَ رَبِّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ،
سُبْحانَ الْعَلِىِّ الاَْعْلى،
سُبْحانَهُ وَ تَعالى.
هر كس اين تسبيح را هر روز تا يك سال بگويد، از دنيا نمى رود تا آنكه جايگاه خويش را در بهشت ببيند.
__
📚(بحار الانوار : 84 / 6)
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ رباعی گفتی و تقدیم سلطان غزل کردی
شعرخوانی محسن رضوانی در مدح حضرت امالبنین(س)
@basirat_shahriyar