ادیت های جدیدِ پخش شده از کانالِ چشم به راه در ماهی که گذشت . (آذر)
1. رئیسیمخالفکمکهایداروغه
2. عکسنوشتهحدیثامیرالمومنین
3. کلدعوایحضرتزهرا(س)
4. ویژولایزرِموزیک«افراطی»
5. کاورِموزیک«افراطی»
6. عکسنوشتهحدیثقدسی
7. تایپوکوتاهِموزیک«حقیقت»
از همراهی شما متشکریم 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیر اپیکور الان کجاست❓
@CHESHMBERAHIR
و هر كه بر خدا توكل كند خدا او را كفايت خواهد كرد كه خدا امرش را نافذ و روان مى سازد و بر هر چيز قدر و اندازه اى مقرّر داشته است
@CHESHMBERAHIR
Hossein Taheri - Mahe Man Alie 2 (320).mp3
5M
شبغمها،
فقطباعلیمیشهسحر :) ✨
#میلاد_امام_علی
گر آمدم به کوی تو چندان غریب نیست
چون من در آن دیار هزاران غریب هست
در عشق، خانقاه و خرابات فرق نیست
هر جا که هست پرتوِ رویِ حبیب هست
- حافظ
قُلْ مَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ ...
وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ
بگو : پاداش و ثوابی که نزد خداست ،
از سرگرمی و تجارت بهتر است،
و خدا بهترینِ روزی دهندگان است.
- سورهجمعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآن :)
- آیه ۵۰ سوره حج
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوّابينَ..
قطعاً خدا ،
توبهکنندگان را دوست دارد :) ❤
- سوره بقره آیه ۲۲۲
نظرتون راجب انتخابات پیش رو .!؟.
https://daigo.ir/secret/315410346
#انتخابات
امام كاظم عليه السلام:
اَلْمُؤْمِنُ قَليلُ الْكَلامِ كَثيرُ الْعَمَلِ،
وَ الْمُنافِقُ كَثيرُ الْكَلامِ قَليلُ الْعَمَلِ؛
مؤمن كم حرف و پر كار است
و منافق پر حرف و كم كار.
[تحف العقول، ص397]
@CHESHMBERAHIR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواهیکهخداکارنکوباتوکند؟
@CHESHMBERAHIR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کامینگسونِ ترک «زوره» #تیزر
🎙️ Artist : VANGUARD
🎨 cover art : Cheshm Be Rah
__________________________
کانالِ VANGURD :
https://eitaa.com/joinchat/2717974729C58ef6cfe2f
إيّاكَ نَعبُدُ وَ إِيّاكَ نَستَعِينُ...
فقطتوراعبادتمیکنیمو
فقطازتوکمکمیجوییم
- سوره حمد آیه ۵
تعدادی از نکات و پیام های جالب
پیرامون این آیه از قرآن کریم :
(1)
در برخی از دعاها و نمازهای مستحبی، به گفتن مکرّر این آیه برای رفع حاجتها و برطرف شدن گرفتاریها اشاره شده
که نشان از اهمیت این آیه دارد.
[نماز امام زمان از جمله آنهاست.]
(2)
با دقت در صنعت ادبی این آیه ،
متوجه میشویم
مفعول با ضمیر منفصل «ایاک»
بر فعل «نعبد» و «نستعین» مقدم شده است...
در حالی که میتوانست
به صورت «نعبدک و نستعینک»
( یعنی فعل بعد مفعول به صورت ضمیر متصل )
به کار رود.
بیشتر محققان مقدم شدن
مفعول بر فعل و فاعل در این آیه را
نشانه انحصار و اختصاص عبادت و استعانت به خدا دانستهاند.
یعنی ما «فقط» تو را میپرستیم
و «فقط» از تو کمک میجوییم.
(3)
(ایاک) که میتوانست تکرار نشود و یک بار برای نعبد و نستعین به کار برود تکرار شده است ،
آیت الله جوادی آملی این تکرار برای حصر در عبادت و هم در استعانت میداند
( یعنی همه عبادات منحصر خداست
و جمیع استعانتها هم از خداست... )
[ اینجور نباشه که خدا رو بپرستیم
و بعدش از دیگران کمک بخواییم ]
(4)
بهگفته جوادی آملی این آیه
دلالت بر بطلان «جبر» و «تفویض» دارد؛
( جبر : انسان اختیاری ندارد و مجبوراست
تفویض : انسان اختیار تام دارد )
زیرا هنگامی که میگوییم:
«ایاک نَعْبُدُ»(تنها تو را میپرستیم)،
پس دارای اختیار هستیم، نه مجبور.
و چون میگوییم:
«ایاک نَسْتَعِینُ»
(تنها از تو یاری میجوییم)،
پس نیاز به او داریم و امور
به ما تفویض نشده است.
چنانکه بر اساس روایتی امام صادق(ع) به این آیه استناد و برای عدم واگذاری امور به دست بندگان استدلال کرده است...