eitaa logo
چوپان حکیم | تحلیل اخبار جنگ
51 دنبال‌کننده
106 عکس
77 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بیانیه حزب‌ الله قهرمان در پی تفاهم ایران و آمریکا بسم الله الرحمن الرحیم حزب‌ الله دستیابی جمهوری اسلامی ایران، رهبری و ملت آن، به دستاورد بزرگِ رسیدن به یادداشت تفاهم با ایالات متحده آمریکا را تبریک می‌گوید؛ یادداشت تفاهمی که به برقراری آتش‌بس کامل در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان منجر شد. این دستاورد بزرگ، حاصل ایستادگی افسانه‌ای، پایداری استثنایی و فداکاری‌های عظیمی است که ملت عزیز ایران و رهبری خردمند آن، با پایبندی به گزینه‌ های ملیِ حافظ کرامت، حاکمیت و استقلال خود، تقدیم کردند. در این مناسبت بزرگ، حزب‌ الله درود و قدردانی خود را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، امام سید مجتبی خامنه‌ای (دام ظله)، که این مرحله را با حکمت، شجاعت و دوراندیشی کم‌نظیر رهبری کرد، تقدیم می‌کند. همچنین به رئیس‌جمهور، دولت ایران و نیروهای مسلح قهرمان شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و ملت برادر ایران درود می‌فرستد و مراتب سپاس عمیق خود را از مواضع ثابت آنان در کنار لبنان، ملت آن و مقاومتش ابراز می‌دارد. آنها اصرار داشتند که لبنان در هر تفاهمی که به پایان جنگ و حفظ حقوق آن منجر شود، حضور داشته باشد و برای این هدف، بار محاصره و تجاوز را بر دوش کشیدند تا جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کند که به‌راستی بهترین پشتیبان و متحدی نیرومند و وفادار است. همچنین حزب‌ الله به تمامی کشورهایی که در رفع موانع، مشارکت، کمک و همراهی کردند تا این توافق به سرانجام برسد، درود می‌فرستد و تأکید می‌کند که لبنان باید از این چتر حمایتی منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق حاکمیت خود و آزادسازی سرزمینش در چارچوب وحدت داخلی، به بهترین شکل بهره ببرد. ما درود بزرگ خود را نثار مردم شریف، سرافراز و باعزت، مردم وفادار به مقاومت و خانواده‌های آواره می‌کنیم؛ درودی به خاطر صبر، تحمل و پایداری آنان و به پاس همه فداکاری‌هایی که در برابر این تجاوز وحشیانه انجام دادند. آنان ثابت کردند که مردمی سربلند و آزاده‌اند و همان‌گونه که سید شهدای امت، سید حسن نصرالله، توصیف کرده بود، شریف‌ترین مردم هستند. همچنین درود بر رهبری مقاومت و مجاهدان قهرمان آن، سپر مستحکم وطن و دژ نفوذناپذیر آن، که خون‌های پاک و جان‌های گران‌ بهای خود را در راه عزت میهن و کرامت مردمشان فدا کردند و حماسه‌ های قهرمانانه‌ای آفریدند که دشمن اسقاطیلی بخشی از قدرت آنان را دید و تلخی شکست را از آنان چشید. ما تأکید می‌کنیم آنچه تحقق یافته، مقدمه‌ای برای تکمیل مسیر آزادسازی کامل سرزمین ما، بازگشت اسیران به وطن و خانواده‌هایشان، بازگشت همه ساکنان به‌ویژه اهالی روستاهای خط مقدم به خانه‌ها و روستاهای خود و همچنین بازسازی آنچه در اثر تجاوز ویران شده است، به شمار می‌رود. از مردم مقاوم خود می‌خواهیم شکیبا باشند و برای بازگشت ایمن به روستاها و شهرهایشان، منتظر دستورالعمل‌ های مسئولان ذی‌ربط بمانند تا امنیت آنان حفظ شده و از هرگونه خطر احتمالی ناشی از نقض توافق توسط دشمن اسقاطیلی جلوگیری شود. دشمن اسرائیلی باید درک کند که بازگشتی به شرایط پیش از دوم مارس وجود ندارد و مقاومتی که همواره و همچنان دیده‌بان حفاظت از میهن و ملت خود بوده است، هیچ تجاوزی را که حاکمیت کشور و خون مردمش را هدف قرار دهد، نخواهد پذیرفت. مقاومت همچنان به حق مشروع و ثابت لبنان برای دفاع از سرزمین، ملت و حاکمیت خود پایبند خواهد ماند تا زمانی که عقب‌نشینی کامل و بازگشت اسیران محقق شود. از این‌رو تأکید می‌کنیم که این مرحله ایجاب می‌کند دولت و تمامی نیروهای سیاسی لبنان به وحدت موضع ملی بازگردند تا اهدافی که همه لبنانی‌ها بر آن توافق دارند و در راستای منافع لبنان، حفظ حاکمیت، قدرت و استحکام آن در برابر طمع‌ورزی‌های دشمن اسرائیلی است، محقق شود. همچنین خردمندانه است که همه محاسبات و مسیرهایی که دولت در پیش گرفته بود مورد بازنگری قرار گیرد، از این تجربه و تجربیات پیشین کشور لبنان بهره گرفته شود، از توهمات و شرط‌ بندی‌ های شکست‌ خورده فاصله گرفته شود و این حقیقت پذیرفته شود که موضع واحد لبنانی و تکیه بر دوستان واقعی، بهترین راه برای حفظ منافع ملی است. @chopanehakim مَــرکَزِ پِــژوهِش‌هایِ جَــنگِ شِــناختی 🧠
چوپان حکیم | تحلیل اخبار جنگ
#مسلک_خوارج تمرد از دستور حاج احمد متوسلیان دو بار! تمرد از دستور محمد بروجردی علیرغم علم به نارضایت
گاهی خطرناک‌ترین دشمنان حق، کسانی نیستند که آشکارا با خدا دشمنی می‌کنند؛ بلکه آنان‌اند که سال‌ها در صف عبادت و دینداری ایستاده‌اند، اما در لحظه امتحان، حقیقت را فدای نفس، تکبر و جمود خود می‌کنند. ابلیس، خدا را انکار نمی‌کرد؛ او با خدا سخن می‌گفت، ربوبیت او را می‌شناخت و حتی از او مهلت خواست. مشکلش خدا‌نشناسی نبود؛ مشکلش استکبار بود: > «أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ» > بقره: 34 بنی‌اسرائیل نیز بارها آیات الهی را دیدند، در میانشان پیامبران بودند، اما همین سابقه ایمانی، مانع سقوطشان نشد. خوارج هم اهل نماز و تلاوت و ظاهرِ دین بودند، اما از دین جز پوسته‌ای خشک باقی نگذاشتند؛ تا آنجا که ابن‌ملجم، با همان چهره عبادت‌پیشه، به جنگ ولیّ خدا رفت. نکته بسیار مهمی که خدا مدام می‌خواهد به ما بفهماند این است که بزرگ‌ترین سقوط‌ها، همیشه از جایی آغاز می‌شود که انسان خود را در امان ببیند. ابلیس، بنی‌اسرائیل، خوارج و ابن‌ملجم، همه از آغاز در صف انکار و نفاق نبودند؛ بلکه از درون ایمان لغزیدند و به دشمنی با حق رسیدند. برای همین است که قرآن با لحنی تکان‌دهنده می‌فرماید: > «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا» > نساء: 136 یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید، باز هم ایمان بیاورید؛ بر ایمان خود مراقبت کنید، آن را زنده نگه دارید، و هرگز گمان نکنید سابقه دینداری، انسان را تا آخر راه بیمه می‌کند. @chopanehakim مَــرکَزِ پِــژوهِش‌هایِ جَــنگِ شِــناختی 🧠
23.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه رفتار یک شیعه در دهه اول محرم خیلی مهم ✋️ @chopanehakim
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌ ‌‌ نباید خدشه‌دار بشود 👆 اگر روی اتحاد مسئولین اسم وفاق بگذاریم و روی مردمی که دم از اتحاد میزنند نام وفاقیون بگذاریم پس، از این مطالبه رهبر شهید، چیزی باقی می‌ماند.؟!!! @chopanehakim مَــرکَزِ پِــژوهِش‌هایِ جَــنگِ شِــناختی 🧠
دکترینِ «کمرشکن»؛ امتداد ترکیب نفاق و تحجر خوارجی در میانه نبرد صفین، برشی از زمان وجود دارد که انگار برای امروزِ ما در «جنگ ترکیبی» قرن ۲۱ نوشته شده است. امیرالمؤمنین (ع) با کلامی که بیش از آنکه نصیحت باشد، یک کدِ امنیتی است، پرده از استراتژی شکست جبهه حق برمی‌دارد: «از مردم دنیا دو نفر پشت مرا شکست؛ یکی مرد سخنورِ بدکردار و دیگر مرد نادانِ عابد.» این جمله، ستون فقرات جنگ شناختی است. چرا؟ چون دشمن برای فروپاشی یک جامعه از درون، به دو بازوی «عملیات روانی» و «فلج کردن محاسباتی» نیاز دارد. ۱. سخنورِ بدکردار: «سربازِ خط‌شکنِ نبردِ ادراکی» در نگاه یک استراتژیست، این فرد همان «اینفلوئنسرِ اجاره‌ای» یا «تکنوکراتِ منافق» است. مأموریت: او وظیفه دارد با جادوی کلمات، «ارزش» را «ضدارزش» نشان دهد. او با ادبیاتی شیک و آکادمیک، «تسلیم» را «تعامل» و «غیرت» را «تندروی» ترجمه می‌کند. خطر: او زهر را در ظرف عسل می‌ریزد. نفاقِ او، دستگاهِ «تشخیص» جامعه را از کار می‌اندازد. ۲. عابدِ نادان: «پیاده‌نظامِ انتحاری در زمین خودی» این فرد، معدنِ طلا برای سرویس‌های جاسوسی است. او «متدینِ بی‌بصیرت» است؛ کسی که دین را دارد اما «نقشه» را ندارد. مأموریت: او با تندروی‌های بی‌موقع، با کج‌فهمی از دین و با ترجیح «فرع» بر «اصل»، جبهه خودی را دچار انشقاق می‌کند. خطر: او همان کسی است که در صفین، قرآن بر سر نیزه را دید اما «قرآنِ ناطق» را رها کرد. او با «نیتِ خوب»، بدترین «ضربه» را به ستاد فرماندهی می‌زند. 🧠 تحلیلِ استراتژیک: چرا این دو نفر؟ در جنگ ترکیبی ، دشمن به‌جای حمله مستقیم، از «اثرِ هم‌افزایی» این دو گروه استفاده می‌کند: ۱. منافق (سخنور)، بذرهای تردید را در جامعه می‌پاشد. ۲. متحجر (عابد نادان)، با رفتارهای دفعی و بی‌منطق، آن تردیدها را در ذهن توده مردم «تأیید» می‌کند! نتیجه؟ توده مردم از دین و حاکمیت زده می‌شوند؛ نه به‌خاطر قدرت دشمن، بلکه به‌خاطر خیانتِ «داناترینِ منافقان» و حماقتِ «مقدس‌ترینِ جاهلان». 🛡 راهکارِ لیدر جریان روشنگری: برای پیروزی در این نبرد، ما به «بصیرتِ تهاجمی» نیاز داریم. اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ما می‌آموزد که: * نباید مغلوبِ «بیانِ شیوای» سلبریتی‌ها و سیاست‌مدارانِ غرب‌گرا شد (پادزهر: دشمن‌شناسی). * نباید اجازه داد «قشری‌گری» و «تحجر»، چهره‌ی عقلانی و پویای اسلام ناب را خدشه‌دار کند (پادزهر: عقلانیت انقلابی). فصل‌الخطاب: امروز هر کس که «ایمان» را از «عقلانیت» جدا کند، یا در تیم «سخنورِ بدکردار» است یا در لشکر «عابدِ نادان». جبهه حق تنها زمانی پیروز می‌شود که سربازانش نه فقط «شورِ حسینی»، بلکه «شعورِ علوی» برای شناختِ لحظه‌ها داشته باشند. ما در این کانال، نقاب از چهره این دو جریان برمی‌داریم. با ما همراه باشید در بازخوانیِ قدرت. @chopanehakim مَــرکَزِ پِــژوهِش‌هایِ جَــنگِ شِــناختی 🧠
هدایت شده از پدرِ امّت
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 اُرگ؛ لَهو است یا نه؟ ویژه برنامه پدرِ امّت 🎬_قسمت شصت و شش_🎬 مهمان: مرتضی طاهری 🆔 بله | ایتا | اینستاگرام | روبیکا | تلوبیون
هدایت شده از 🏴آگاهانه🏴
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️هر کسی گیج شده و میخواهد منظومه فکری جمهوری اسلامی که در رأس ولایت فقیه است بداند این سخنان فوق مهم را گوش دهد 🚫در منظومه فکری نظام ما ایران و اسلام یکیست و منافع ایران شرط اول است 🚫در تصمیمات مهم و استراتژیک نظام اعم از جنگ و صلح و مذاکره و .... تصمیمات بر اساس منافع ملی گرفته میشود 📛حاج قاسم میگه هیچ تصمیمی در سطوح بالا گرفته نمیشه مگه منافع ایران باشه 📛نکته :گاهی یک تصمیم درست خساراتی هم دارد اما نگرفتن اون تصمیم خسارات بیشتری دارد بنابراین گاهی منافع ملی انتخاب بین دو خسارت تعریف می‌شود 🚫همانطور که رهبر ما با محاسبه گفت مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم بیشتر است این یعنی انتخاب بین دو هزینه 🚫در جایی مقاومت جنگ است در جای دیگر قوی تر کردن اقتصاد و گاهی مقاومت در میدان دیپلماسی است 🔶️شعار امسال چیست؟ 🔷️رهبر ما در ابتدای امسال که در جنگ هم بودیم اولین واژه را اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و بعد امنیت نامیدند( شخصا فکر میکردم رهبر شعار را جنگی تر انتخاب کند) یعنی راه مقاومت از اقتصاد مقاومتی و وحدت میگذرد تا به امنیت برسیم 🔶️عزیزان هدف برای رهبر ما مشخص است و ابزارها، جنگ و دیپلماسی واقتصادو .... همه این ابزارها رو در جهت رسیدن به اهداف در جای خود بکار میبرند 🔷️یک روز که بگویند امروز مذاکره نه ،معنی نیست دیگر هرگز مذاکره نمی‌کنیم. بگوید امروز بجنگیم ،معنی نیست تا ابد میجنگیم‌، بگوید امروز صلح معلوم نیست تا کی ادامه دارد ‼️ 🔷️این ابزارها را بر طبق مقتضای زمان استفاده می‌کنیم تا به هدف برسیم 🇮🇷 @agahanee 🇮🇷
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوا ! قاآنی هم وفاقی شد که😂 🔻خداقوت سردار قاآنی به محمدباقر قالیباف و افراد همراه وی در هیئت مذاکره❤️ 🔹طوری با اقتدار برخورد کردند که ترامپ به لرزه افتاد 🔹 چه آن برادر پای لانچر، چه برادران در محور مقاومت، چه برادران در هیئت مذاکره، از جنس مقاومت هستند.@chopanehakim
فهرستی از😅☝️ آرزوهای بربادرفته آمریکا از روز اول جنگ تا این لحظه… @chopanehakim
وقتی شیخ نعیم از پزشکیان و عراقچی و قالیباف تشکر میکنه در کانال های سوپرانقلابی ها چه می گذرد!؟🤦🏻‍♂️ یا هیچی نمیذارن و‌خودشونو میزنند به اون راه که انگارهیچ اتفاقی نیفتاده... یا پیامو تقطیع و تفسیر به رای میکنند!! از سانسور پیام ها و بیانات رهبری معظم انقلاب گرفته تا بیانیه های سپاه و ارتش و بیانیه های حزب‌الله لبنان و شیخ نعیم‌ و... ✅ اینه که میگم مثل ماهواره میمونه و به شدت داره محتوای سانسور شده به خورد مخاطب میده یعنی این! یه عده مخاطب عمومی گناه ندارند، گیر یه عده جاهل عقیده‌ای پروژه بگیر افتادند! و ذهن‌شان را نسبت به همه بدبین کردند...! @chopanehakim