eitaa logo
چوپان حکیم | تحلیل اخبار جنگ
50 دنبال‌کننده
100 عکس
74 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷اصحاب که متوجه اشتباه خود شده بودند و فهمیده بودند که نباید حتی در کوچک‌ترین مسائل بر خلاف نظر پیامبر صحبت کنند، به پیامبر عرض کردند که ما اشتباه کردیم که بر نظر خودمان اصرار کردیم، هرچه شما بفرمایید همان است. 🔶پیامبر فرمود دیگر تصمیم گرفته شده، و دستور همان است که گفته شد. ☘ زیرا که خداوند به من فرموده: وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ 🔷در کارها، با آنان مشورت کن اما هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش و) بر خدا توکل کن زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد. سوره آل عمران آیه 159. ✍خب جنگ اتفاق افتاد و داستانش را همه می‌دانیم. 🔶با مدیریت پیامبر، با همان شرایط، در ابتدای جنگ، پیروزی قاطعانه سپاه اسلام رقم خورد. 🔷 سپاهیان مشرکین تار و مار شده و مجبور به عقب نشینی و فرار شدند. 🔶اما غفلت عده‌ای از تنگه احد، باعث شد که پیروزی به دست آمده از دست برود و جنگ مغلوبه شود. 🔷در حقیقت آنچه باعث شکست شد، ترتیب اثر دادن پیامبر به رای اصحاب که همان جنگیدن در بیرون شهر بود نبود، بلکه گوش نکردن مردم به امر پیامبر در حفظ تنگه احد بود. 🔶و خداوند فرمود اگر در اجرای فرامین رهبری (یعنی حفظ تنگه هرمز) سست نشده بودید و در کار خود دچار نزاع نشده بودید، پیروزی از دست نمیرفت. (سوره آل عمران آیه 152)
عزیزان امروز هم شرایط همین است. 🔶رهبری در مسائلی نظری غیر از نظر اعضای شعام داشتند، اما به هر حال نظر آنها را اثر دادند و اجازه صادر کردند. 🔷از ما هم خواستند همان شروط آمده در بیانیه‌ی شعام رو مطالبه کنیم. 🔶چنانچه ما هم همین امر رهبری رو انجام دهیم، و در این مرحله تنگه‌ی اُحدمان که همان حفظ وحدت است رو حفظ کنیم، و در این کار از انجام امر رهبری سست نشویم و دچار نزاع نشویم، پیروزی حتمی است✌️ ☘رهبری با همین شرایط، به نحوی مدیریت میکنند که پیروزی حتما رقم خواهد خورد. 🔷اما چنانچه بخواهیم دچار تفرقه و نزاع شویم، یا به بهانه‌ی اینکه چون نظر ما انجام نشده، پس ما با مسئولین امر همراهی نمیکنیم و حتی اوامر دیگر رهبری رو زمین بگذاریم که همان حفظ وحدت و مطالبه‌ی شروط دیپلماسی و تهمت نزدن به تیم‌مذاکره کننده و نزدن تهمت تسلیم شدن در برابر دشمن به مسئولین است، قطعا شکست خواهیم خورد 🔶اما چنانچه وحدت حفظ شود و اوامر رهبری رو پیگیری کنیم، و مثل اوایل جنگ شمشیر بزنیم پیروزی حتمی است.
هدایت شده از استاد مهدی طائب
💠 بیانیه استاد مهدی طائب پیرامون توافقنامه و تاکید بر ضرورت ولایت‌داری عملی مسئولان 🔸[صفحه 1 از 2] بسم الله الرحمن الرحیم قال الله تعالی: «وَإِذْ نَتَقْنَا الْجَبَلَ فَوْقَهُمْ كَأَنَّهُ ظُلَّةٌ وَظَنُّوا أَنَّهُ وَاقِعٌ بِهِمْ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (اعراف 171) و آن هنگام که کوه را از ریشه درآورده همانند سایه بانی بالای سرشان آوردیم به گونه ای که باورشان این بود که کوه بر آنها سقوط خواهد کرد؛ در این حال این پیام را به آنها دادیم که آنچه در کتاب بر شما به عنوان وظیفه و دستورات نازل شده با قوت بگیرید و دائما آن را یاد آوری کنید تا شاید پرهیزکار شوید. پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله آقای سید مجتبی خامنه ای حفظه الله گویا ترجمه مانندی از این آیه شریفه است که وظیفه سنگینی بر دوش ملت ایران قرار می دهد. تردیدی نیست آنچه بین ایران و آمریکا به عنوان مذاکرات و در نهایت به عنوان قرارداد و معاهده طرفینی امضا شد، تحت اشراف و اطلاع ایشان بود و آن را رهبری می کردند؛ چرا که ایشان رهبری منزوی و نا آشنا و یا بی خبر نبودند. اصل اولی برای ایشان ناشی از تمامی تعالیم انبیا و اولیای دین، همان سخن امام راحل است که آمریکا شیطان بزرگ است و از او جز مکر و حیله بر نمی آید و ما موظف به شکستن همین شیطان و عبور از مکر و حیله و تزویر او هستیم. این اصل اساسی است که قرآن می فرماید «إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ». بنا بر این اگر بر اساس مبارزه با این موجود نابکار نبرد تا رفع کل فتنه است، اما اگر در ادامه و به در خواست این دشمن تقاضای آتش بس و گفتگو شد، پذیرش پیشنهاد او دو صورت دارد: 1 - بر اساس امید به او رفاقت و صلح وآشتی او و اینکه کنار آمدن با او و تن دادن به خواسته هایش مشکل ما را حل خواهد کرد و او دیگر دست از دشمنی با ما بر داشته، در کنار یکدیگر آسوده زندگی می کنیم. 2 - به دلیل دست برتری که در میدان نبرد یافته ایم و به این نتیجه رسیده ایم که می توانیم ضمن جلوگیری از ورود خسارات بیشتر بر نفوس و امکانات، دشمن را وادار به عقب نشینی و شکست نماییم و در قرارداد، او را به اقداماتی متعدد و وادار نماییم که اگر انجام دهد، متضرر شده، خلاف استکبار او است و اگر انجام ندهد، زمینه سقوط و کاستن قدرت او در مقابله با حق است. آنچه از بیانیه رهبر معظم انقلاب استفاده می شود این است که رهبر انقلاب از آغاز آتش بس بر شروع و ادامه و امضا نظارت دارند که مذاکرات از نوع اول نباشد؛ چرا که هم خلاف شرع و هم خلاف عقل و عقلا و هم غلط بودن آن به تجربه نه یکبار که بارها ثابت شده است. ایشان در متن بیانیه می فرمایند از باب تعهدی که رئیس جمهور محترم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت دادند و تصریح به قبول مسؤولیت آن نمودند، اجازه آن را صادر نمودم؛ بلکه اگر قرار بر تداوم حرکت از نوع گفتگو باشد، باید از نوع دوم باشد که نه خلاف شرع است و نه خلاف عقل. اما تداوم حرکت بر اساس آن استحکام رای، ثبات قدم و بقای بر عهد نیاز دارد. آنچه از قرار داد به عنوان چهارده بند آمده، در مجموع قرار دادی است از نوع دوم، که اگر دشمن به آن عمل کند، بساط او از منطقه جمع خواهد شد و دنیا با نقشه ای جدید مواجه می شود که کشور امام زمانی بر آن مسیطر است و اگر عمل نکند راه برای جمهوری اسلامی در مبارزه با این شیطان بازتر می شود و بیداری بیش از پیش ملت ها را موجب می شود. بنا بر این اکنون و پس از تایید مشروط رهبر معظم انقلاب، ما هستیم و میدان نبرد با شرایط جدید. آنچه در این قرار داد آمده عمل گام به گام است؛ یعنی اگر هر یک را در زمان مقرر انجام ندهد، اقدام ایران متوقف می شود. توقف اقدام ایران یعنی بازگشت به اقدامی که دشمن را مجبور به امضای قرارداد کرد؛ یعنی بستن تنگه و گرفتن گلوی او که بالاخره دشمن اقرار کرد که اگر تنگه باز نشود تا دو هفته دیگر در آمریکا فاجعه رخ خواهد داد و معلوم شد در نبرد اراده ها، ملت ایران به نصرت الهی دست برتر را دارد. ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🆔 @ostad_taeb
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سردار حاج محسن رضایی، مشاور نظامی رهبری: 🔻وقتی آقا می‌فرمایند علی‌الاصول نظر دیگری داشتند یعنی در ذهنشان روشی داشتند که از روش فعلی موفق‌تر بود. من نمی‌توانم ذهن‌خوانی کنم که آن روش چه بوده است؛ اما صد درصد مطمئنم موفق‌تر می‌شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@chopanehakim مَــرکَزِ پِــژوهِش‌هایِ جَــنگِ شِــناختی🧠
🔰 پیام رهبری معظم روشن و واضح است؛ صریح است و با کسی رودربایستی ندارد. شجاعت از قلم آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای می‌چکد. ➖️در عین تایید دلسوزی و حسن‌نظر مسئولین مذاکره کننده، در چند خط: ⬇️ ✔️هم تئوری «همه چیز با رهبری هماهنگ شده» را نفی می‌کند ✔️و هم «مذاکره به آقا تحمیل و اجبار شده» را زیر سوال می‌برد ✔️و هم به طرف‌های خارجی پیام عدم ذوق‌زدگی ایران از تفاهم را مخابره می‌کند ✔️و هم به مردم داخل کشور با تصریح به اینکه از مسئولین تعهد گرفتم و بعد اجازه تفاهم را صادر کردم، قدرت و‌ اقتدار رهبری و تسلطش بر امور را نشان می‌دهد. ✔️هم اصل دموکراسی و عدم دیکتاتوری مقام رهبری در ایران را نشان می‌دهد ✔️و هم پشت مردم نگران از سرنوشت تفاهم را قرص و محکم می‌گیرد و به آن‌ها نقش نظارتی می‌دهد ✔️و هم با اسم بردن از جبهه‌مقاومت تصریح می‌کند که مراقب سرنوشت شما هم هستیم ✔️و هم با اشاره به بی‌اعتمادی به دشمن، پیام دست به ماشه بودن و آمادگی ایران را به کسانی که باید بدانند می‌دهد. ➕️ جهان چشم باز کند و ببیند؛ این رهبر مقتدر ایران است که با پیامی کوتاه و چندسطری ولی چندلایه راه را از مردم کف خیابان تا مسئولین نظام و جبهه مقاومت به همگان نشان می‌دهد و امید دشمن به دیدگاه‌ تازه و نرم در رهبری جدید انقلاب را یک‌شبه کور می‌کند. الحمدلله الذی هدانا بهذا.. 🇮🇷@salmanzadeh_official
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو به آرزوت رسیدی تو امام حسین رو دیدی شب جمعه؛ شب زیارتی ارباب بی کفن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@chopanehakim
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
پاسخ آقای سلیمانی سردبیر مشرق نیوز و وابسته به اطلاعات سپاه به آقای نبویان 👌همان حرفی که زدم، نبویان بر اساس اطلاعات ناقص قضاوت کرد 👈👈👈البته باز هم باید منتظر فکت های دیگر بود و برای قضاوت نهایی زود است
هدایت شده از  فصل بیداری
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرفهای نبویان اسفند ۱۴۰۰ در نقد مذاکرات دولت شهید رئیسی 👆👆👆 دقیقا شبیه حرفهای الان ایشان برای همین می گویم نمی شود فورا حرفهای ایشان را پذیرفت. سید محمود نبویان تهمت هایی که به شهید رییسی و شهید امیر عبداللهیان زد الان هم داره به تیم مذاکره کننده میزنه یکی از نشانه های تذبذب و بی ثباتی نظر ... بی صبری ، هیجانی حرف زدن، با اطلاعات ناقص تحلیل کردن ، عجولانه قضاوت کردن ، غلط تحلیل کردن ... باعث بی اعتباری خودش شده 🔸 حتی هم طیفی های خودش هم به او اعتماد نمی کنند چون هربار یک جور نظر میده @faslebidarri
چوپان حکیم | تحلیل اخبار جنگ
حرفهای نبویان اسفند ۱۴۰۰ در نقد مذاکرات دولت شهید رئیسی 👆👆👆 دقیقا شبیه حرفهای الان ایشان برای همی
ببینید 👆 این اظهاراتشون علیه شهید رئیسی هستا. فیگور رو نگاه کنید! جدیت رو ببینید! دقیقا با همین ژستی که این روزها رعب تو دل مردم میندازه!🤢
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR 📝 بیانات سال ۱۳۵۸ آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) منتشر شد 👈 خط خوارج امروز هم هست 👈 با نام اسلام، قرآن و انقلابى بودن، اسلام مجسم و قرآن ناطق را به خاک و خون کشیدند ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ 🔍 متن بیانات را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50069
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ مراقبِ قصد شوم دشمن در «عملیات رسانه‌ای» باشید 📝 یک مسیر دشمن، عملیات‌ رسانه‌ای او است که در این ایام بطور خاص با نشانه‌گیری ذهن و روان آحادی از مردم قصد خدشه در وحدت ملّی و به تبَع در امنیت ملی را دارد.| ۲۹/اسفند/۱۴۰۴ 📲 @rahbar_enghelab_ir