eitaa logo
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
342 دنبال‌کننده
979 عکس
22 ویدیو
48 فایل
ارتباط با ادمین کانال: @smostafav
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه-استاد نجف لک زایی-جلسه پانزدهم.mp3
23.13M
سلسله نشست‌های علمی (جلسه 243) 💠 حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه: نامه 31 نهج البلاغه (جلسه شانزدهم) 🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک زایی 📅 شنبه، 18 فروردین 1403 پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
سلسله نشست‌های علمی (جلسه ۲۴6) 💠 حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه: دعای 24 صحیفه سجادیه 🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک زایی 📅 سه‌شنبه، 21 فروردین ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴ لینک ورود به جلسه 🌐 dte.bz/hokmconf پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه-استاد نجف لک زایی.mp3
22.48M
سلسله نشست‌های علمی (جلسه ۲۴6) 💠 حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه: دعای 24 صحیفه سجادیه 🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک زایی 📅 سه‌شنبه، 21 فروردین ۱۴۰۳ پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
پاسخ مقتدرانه به یک چالش تمدنی ✍ دکتر شریف لک زایی پاسخ مشروع و متقابل نیمه شب یکشنبه ایران به رژیم صهیونسیتی با توجه به نگاه امام موسی صدر می تواند یک پاسخ تمام عیار تمدنی به شمار آید. ایشان در مجموعه مباحث خود که این روزها بسیار هم مشهور و بارها تکرار شده بر این نظر است که اسرائیل، شر مطلق و باطل محض است و اگر شیطان هم با اسرائیل بجنگد ما در کنار شیطان با این رژیم می جنگیم. از سویی نیز چالش اسرائیل در منطقه را یک چالش تمدنی می داند و البته به دنبال پاسخی تمدنی به این رژیم است. امام موسی صدر به عنوان بنیانگذار مقاومت در منطقه و در مقابل اسرائیل نتوانست پاسخ تمدنی به این رژیم را شاهد باشد اما می توان گفت دفاع مشروع ایران که در پاسخ حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران اتفاق افتاد را همان پاسخ تمدنی مورد نظر صدر دانست که با قدرت یابی ایران و جریان مقاومت در منطقه رخ داده است. تأکید امام صدر هم این بود که برای ارائه پاسخ تمدنی به رژیم باید قدرتمند شد. به نظر با پاسخ بامداد یکشنبه ایران این اتفاق افتاده است. این پاسخ صرفاً پاسخی به رژیم نیست و بلکه پاسخی به تمدن غرب و آمریکا است که حامی و بنیانگذار رژیم در منطقه هستند. به نظر صدر، اسرائیل، نتیجه و محصول تمدن غرب است و خاستگاه این رژیم نیز آمریکا است. بنابراین پاسخ تمدنی به اسرائیل، پاسخی به غرب و تمدن غرب و آمریکا به عنوان خاستگاه این رژیم نامشروع و جنایتکار است. به نظرم این پاسخ قدرتمندانه، آغاز وضعیت و دوره ای جدید برای ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی است. پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
کنگره بین‌المللی «اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام» با ارائه دکتر شریف لک زایی با موضوع ☑️ «فرصت های علمی و فرهنگی اربعین حسینی در همگرایی جهان اسلام» نخستین کنگره بین‌المللی «اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام» به همت انجمن علمی مطالعات جهان اسلام و همکاری پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی و دیگر مراکز علمی و دانشگاهی ایران و عراق در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ در پنل‌های متعدد و با حضور صاحبنظران، استادان و محققان حوزه مطالعات جهان اسلام در محل تالار اشراق مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار خواهد شد. آدرس: تهران، میدان فاطمی، خیابان شهدای گمنام، ابتدای کردستان (جنوب به شمال)، مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس، سالن اشراق پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
فلسفه سیاسی نمایندگی مجلس ✍ دکتر مرتضی یوسفی راد روزنامه فرهیختگان، 26 فروردین 1403 پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
فلسفه سیاسی نمایندگی مجلس.pdf
506.1K
فلسفه سیاسی نمایندگی مجلس ✍ دکتر مرتضی یوسفی راد روزنامه فرهیختگان، 26 فروردین 1403 پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
82.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 کنش ساختاری؛ واکنش کارگزاری در برنامه زنده «وعده صادق» شبکه قرآن، با ارائه دکتر مختار شیخ حسینی رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، به اعمالِ محدویت های ساختاری انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و واکنش کارگزاری رژیم با تاکید بر دو سوال ذیل پرداخته شده است: ۱.چرا در سال های اخیر رژیم صهیونیستی به ترور دانشمندان و سرداران ما روی آورده است؟ ۲.عملیات وعده صادق کدام پازل راهبردی ما را تکمیل می‌کند؟ پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
☑ کارآمدی دولت در اندیشه شیخ شهاب الدین سهروردی 🎙 ارائه: دکتر رجبعلی اسفندیار 🎙 نقد: دکتر مرتضی یو
در نشست علمی ترویجی «کارآمدی دولت در اندیشه شیخ شهاب الدین سهروردی» بیان شد: ☑ برای کارآمدی جامعه، ابتدا به ذهن انسان باید پرداخت 🎙 دکتر رجبعلی اسفندیار: «ما یک سوالی داشتیم و این سوال را به اندیشمندانی مانند سهروردی عرضه کردیم؛ اگر کارآمدی دولت را به معنای رسیدن به اهداف در دولت در نظر بگیریم، چگونه می‌توان به این اهداف رسید؟ ایده اصلی این است که از نگاه شیخ اشراق، برای رسیدن به کارآمدی دولت، حکمرانی تعلیم و تربیت، مقدم بر سایر حکمرانی‌ها است؛ چرا که در نگاه سهروردی، آموزش فرد اهمیت فراوان دارد و آموزش فرد به آموزش جامعه می‌انجامد و در نهایت حکیم متأله از نظر شیخ اشراق، بهترین فرد برای تولی اداره امور جامعه است؛ شبکه‌ای از نخبگان کارآمد را گرد خودش جمع می‌کند و این گروه عهده‌دار امور مردم خواهند بود.» وی در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت بیان کرد: «در نگاه سهروردی برای رسیدن به کارآمدی، ابتدا باید ذهن انسان در جامعه را تغییر داد. برای اینکه جامعه را کارآمد کنیم، سهروردی معتقد است، ابتدا به ذهن انسان باید پرداخت. سپس به تثبیت موقعیت و در مرحله سوم به تولید، ایجاد ظرفیت و کسب توانایی و امکانات پرداخت. مدیریت ذهن، مربوط به رشته مدیریت نیست، در واقع یک نوع بحث فلسفه سیاسی است؛ این که چگونه ذهن را مدیریت کرد تا بتوان به یک فرد صالح، خانواده صالح و جامعه صالح رسید. این نیازمند یک تلاش و جهاد همه گونه است.» نشست علمی ترویجی «کارآمدی دولت در اندیشه شیخ شهاب الدین سهروردی» ذیل پروژه کارآمدی دولت در اندیشه سیاسی متفکران مسلمان، اسفندماه 1402 در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی برگزار گردید. پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
در نشست علمی ترویجی «کارآمدی دولت در اندیشه شیخ شهاب الدین سهروردی» بیان شد: ☑ برای کارآمدی جامعه،
نشست علمی ترویجی «کارآمدی دولت در اندیشه شیخ شهاب الدین سهروردی» با ارائه دکتر رجبعلی اسفندیار و نقد دکتر مرتضی یوسفی راد پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
سلسله نشست‌های فلسفه امنیت از منظر حکمت متعالیه ☑ دلالت‌های امنیتی رساله سه اصل ملاصدرا 🎙حجت الاسل
در نشست علمی «دلالت های امنیتی رساله سه اصل ملاصدرا» بیان شد: ☑ امنیت درونی مقدم بر امنیت بیرونی است 💬 استاد لک زایی در خصوص بحث امنیت در حکمت متعالیه بیان کرد: «مهمترین ویژگی بحث امنیت در حکمت متعالیه این است که امنیت درونی مقدم بر امنیت بیرونی است. رساله سه اصل، اصول کلیدی سه گانه‌ای که انسان را به جهنم رهنمون می‌شود، بیان می‌کند. اصل اول جهل و عدم معرفت نفس است؛ با وجود جهل انسان نمی‌تواند به نفس مطمئنه برسد چرا که اصلا شناختی از نفس ندارد. اصل دوم، حب جاه و میل به شهوات و سایر تمتعات و نفرت به حب آخرت است و اصل سوم، اصل تسویلات نفس اماره است. اصول سه گانه جهنم؛ اصول تهدیدکننده نفس و امنیت دنیوی و اخروی انسان است. از نگاه ملاصدرا برای رسیدن به امنیت باید عقل را به ریاست برسانیم و برای رسیدن به بهشت اصول سه گانه جهنم را که شقاوت را به دنبال از خود دور کنیم.» نشست علمی «دلالت های امنیتی رساله سه اصل ملاصدرا» از سری سلسله نشست‌های «فلسفه امنیت از منظر حکمت متعالیه» است و تاکنون 10 جلسه آن برگزار شده است. پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷