📗#یک_آیه_یک_قصه📗
داستان صوتی
✅ویژه مقطع پیش دبستانی و ابتدایی
♦️برنامه یك آیه، یك قصه با محوریت یك آیه از قرآن كریم و خلق داستانی پند آموز سعی دارد نكات مهم آن آیه را در قالب نمایشی مختصر در لوح سفید و ذهن كودكان ماندگار كند.
♦️شرایط و ضوابط:
از ابتدای ماه مبارک رمضان، یک روز در میان صوت داستان در کانال مرکز خدمات کاشان بارگزاری خواهد شد.
👨👦کودکان شما بعد از شنیدن داستان مفاهیم آیه را در قالب یک فیلم سه دقیقه ای و یا نقاشی (به کمک والدین) به مدیر کانال مرکز خدمات کاشان کنید.
👈 در آثار ارسالی ذکر موارد زیر الزامی می باشد:
1️⃣ کد مرکزخدمات
2️⃣ نام و نامخانوادگی طلبه
3️⃣ نام و نامخانوادگی شرکت کننده
4️⃣ سن شرکت کننده
🎁 بعد از ماه مبارک رمضان به خانواده های که بیشترین مشارکت را داشته باشند به قید قرعه جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
yek aye yek ghese 10.mp3
3.33M
🍀#یک_آیه_یک_قصه
قسمت 0⃣1⃣
📜سوره مبارکه هود آیه ۶
🔹وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُها ...🔹
✅ زمان ارسال آثار تا ساعت ۲۲ روز ۱۴ اردیبهشت
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
#ویژه_برنامه_های_ماه_بندگی
#پویش_میثاق_بندگی
♦️جامعه هدف: فرزندان طلاب خواهر و برادر، پسر و دختر 8 تا 15 سال
👈فرزندان طلاب که روزه اولی می باشند میثاق نامه بندگی را در لحظات معنوی افطار قرائت و فیلم آن را برای ما ارسال نمائید.
🎁جوایز:
5 نفرکمک هزینه مشهد مقدس به مبلغ (پنج میلیون ریال)
313 جایزه یک میلیون ریالی
✅جهت شرکت در مسابقه و ارسال آثار به سخای جدید/خانواده و امور فرهنگی/بارگذاری فایل های فرهنگی مراجعه نمائید.
🔻مهلت ارسال آثار : تا تاریخ 24 اردیبهشت
❇️ کانال رسمی معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات
@Rasaneh_CSiSiR
📚مسابقه کتابخوانی مدیریت هزینه زندگی
➖مسئله معیشت یکی از مهمترین مسائل کشور و جزء اولویتهای اول #مرکزخدمات حوزههای علمیه است. ارتباط مسئله معیشت با دین، اخلاق و امید و تأثیرگذاری آن در جنبههای مختلف زندگی قابل انکار نیست. امروزه به ادلّه متعدد به ویژه مواجهه با تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی، شاهد رشد تورم در کشور و فشار اقتصادی بیش از پیش به آحاد ملت بزرگ ایران و به خصوص طلاب و روحانیون و خانواده محترم ایشان هستیم که این امر، مسئله و دغدغه معیشت را برای همه دلسوزان و برنامه ریزان دوچندان نموده است.
📎شرایط و ضوابط👈https://go2l.ir/OoW4b
🎁🎁🎁اسامی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی " شرح دعای سلامتی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف"@Rasaneh_Csisir
🎁🎁🎁اسامی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی "بیست پرسش و پاسخ کودکان و نوجوانان درباره حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف" ویژه فرزندان طلاب @Rasaneh_Csisir
36.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفسیر
هر روز یک دقیقه تفسیر قرآن
حجت الاسلام والمسلمین میر آفتاب
ستاد احیاء تفسیر کاشان
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
📗#راوایتگر_تفسیر_باشیم📗
👈 در انواع قالب های هنری
⬅️ مفاهیم قرآنی جزء نوزدهم
✅ویژه تمامی طلاب و خانواده ها(همسران و فرزندان)
♦️از ابتدای ماه مبارک رمضان، هر روز مفاهیم و نکات کلیدی در هر جزء را به شکل روزانه که با تکیه بر تفاسیر المیزان، نمونه،مجمع البیان و ... می باشد در قالب یک مقاله کوتاه در کانال مرکز خدمات کاشان بارگزاری می کنیم.
👨👩👧👦خانواده های محترم می توانند یک قسمت از تفسیر را که بیشتر با آن ارتباط گرفته اند، در قالب های هنری زیر و یا هر قالب هنری دیگری که با آن آشنا هستند برای مدیر کانال مرکز خدمات کاشان ارسال کنند؛
۱-خطاطی
۲-نقاشی
۳-تایپ و گرافی
۴-پادکست
۵-کلیپ
۶-موشن
۷-صوت
۸-استوری
۹-دلنوشته
۱۰-عکس نوشته
۱۱-پوستر
۱۲-اینفوگرافیگ
و....
⏳زمان ارسال آثار تا ساعت ۱۲ روز ۱۳ اردیبهشت می باشد.
⬅️ توجه داشته باشید انتخاب متن و تولید اثر هنری آزاد می باشد.
👌هر خانواده می تواند یک یا چند اثر ارسال کند.
🔹در آثار ارسالی ذکر زیر الزامی می باشد:
1️⃣ کد مرکزخدمات
2️⃣ نام و نامخانوادگی طلبه
3️⃣ نام و نامخانوادگی شرکت کننده
4️⃣ سن شرکت کننده
5⃣ نام مسابقه
🎁بعد از ماه مبارک رمضان به خانواده هایی که بیشترین مشارکت را داشته باشند هدایای نقدی پرداخت خواهد شد.
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
#مفاهیم_قرآنی_جزء_نوزدهم
افسوسهای بی فایده
وَ یَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلیَ یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنیِ اتخََّذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا(27)یَاوَیْلَتا لَیْتَنِی لَمْ أَتخَِّذْ فُلَانًا خَلِیلًا(28)لَّقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِی(29- فرقان)
روزی که ظالم دست خود را از روی حسرت به دندان میگزد و میگوید: ای کاش همراه با فرستاده او برای خود، راه باریکهای به سوی هدایت دست و پا میکردم. ای و ای، کاش من فلانی را [که سبب بدبختی من شد] به دوستی نمیگرفتم؛ چون او مرا از قرآنی که برایم آمد گمراه کرد.
ظاهراً مراد از«ظالم» هر کسی است که با هدایت فرستاده الهی به راه راست نمیرود؛ هر چند که آیه در مورد ستمگران این امت و رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شده است.
در قیامت صحنههای عجیبی رخ میدهد که بخشی از آن حسرتهای بی فایده ایست که ظالمان نسبت به عمل کرد غلط خود در گذشته میخورند؛ ندامتهایی که دیگر هیچ سودی به حال آنها ندارد. آیات مورد بحث به دو مورد از این حسرت خوردنها اشاره دارد.
حسرت اول بعد از آن است که میبینند تنها راه نجات و سعادت راهی بود که فرستادگان الهی به مردم ارائه کردند و خود در آن راه پیشقدم شده و مردم را به آن دعوت کردند؛ ولی اینها به جای تبعیت و همراهی با رسولان حق، آنها و راهشان را مسخره کردند و از گام نهادن در آن به شدت خودداری کردند.
حسرت دوم نسبت به دوستانی است که در دنیا برگزیدند دوستانی که به ظاهر دوست بودند اما در واقع دشمنان خطرناکی بودند که باعث گمراهی و بدبختی آنها شدند و با آنکه دین و راهکار هدایت و سعادت در دسترس اینها قرار داشت اما آن به ظاهر دوستان آنها را از پیروی دین منع کرده و به گناه و بازیهای دنیایی مشغول کردند.
از این آیه به خوبی میتوان به نقش و میزان تأثیر دوست در سعادت و شقاوت انسان پی برد؛ نقش و تأثیری که با تحقیق و تجربه ثابت شده و غیرقابل انکار است.
بتی که پرستش آن بین ما رواج دارد
أَ رَءَیْتَ مَنِ اتخََّذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ (فرقان- 43)
آیا دیدی کسی را که معبود خود را هوای نفس خویش برگزیده؟
«هوی» به معنای میل نفس به سوی خواستههای خودش است؛ بدون اینکه آن تمایلات را با عقل خود سنجیده و هماهنگ کرده باشد و مراد از «معبود گرفتن هوای نفس»؛ اطاعت و پیروی کردن آن است؛ بدون اینکه توجهی به دستورات خداوند متعال داشته باشد.
آیه شریفه درباره کسانی سخن میگوید که در کنار آن خدای یکتا، خدای دیگری هم دارند که برخی اوقات و یا همیشه از دستورات او پیروی میکنند. آن خدای دیگر یا بت نتراشیدهای که پیروان زیادی هم دارد همان بت نفس ماست.
هر جا که فرمان یا همان خواست دل با حکمی از احکام الهی در ستیز شد همان جا میتوان فهمید که ما خداپرستیم یا مطیع بت نفسیم. اگر دستور دین را بی محلی کردیم و در پی برآوردن خواهش دل برآمدیم شک نکنیم که بت پرستیدهایم؛ نشان به آن نشان که در دل یا به زبان میگوییم: «چون دلم میخواهد» نه «چون خدا میخواهد»
چقدر از مال خود را انفاق کنیم؟
وَ الَّذِینَ إِذَا أَنفَقُواْ لَمْ یُسْرِفُواْ وَ لَمْ یَقْترُُواْ وَ کَانَ بَینَْ ذَالِکَ قَوَامًا(67- فرقان)
مؤمنین که بندگان خداوند رحمانند وقتی انفاق میکنند، نه اهل زیادهروی هستند و نه بخل میورزند؛ بلکه بین این دو راه اعتدال را بر میگزینند.
این آیه شریفه به یکی از ویژگیهای مؤمنین که اعتدال و دوری از هر گونه افراط و تفریط در کارها به خصوص در مسأله انفاق است اشاره میکند.
در این فراز قرآن کریم اصل انفاق کردن را به عنوان یکی از وظایف و برنامههای قطعی مؤمنین، مسلّم گرفته و تنها مقدار پرداخت آن را به شکل توصیفی بیان میکند که: مؤمنین انفاقی عادلانه و دور از هر گونه اسراف و سختگیری دارند؛ نه آن چنان بذل و بخشش میکنند که زن و فرزندشان گرسنه بمانند و نه آن چنان سخت میگیرند که دیگران از مواهب آنها بهره نگیرند.
در یکی از روایات اسلامی تشبیه جالبی برای «اسراف» و «اقتار» که نقطه مقابل یکدیگرند و نیز حد اعتدال شده است. بر اساس آن روایت امام صادق علیهالسلام این آیه را تلاوت فرمود و مشتی سنگریزه از زمین برداشت و محکم در دست گرفت و فرمود این همان «اقتار» و سختگیری است؛ سپس مشت دیگری برداشت و چنان دست خود را گشود که همه آن به روی زمین ریخت و فرمود این «اسراف» است. بار سوم مشت دیگری برداشت و کمی دست خود را گشود به گونهای که مقداری فرو ریخت و مقداری در دستش ماند و فرمود این همان «قوام» است.
ادامه👇👇👇
#مفاهیم_قرآنی_جزء_نوزدهم
راه تبدیل سیئات به حسنات
مَن تَابَ وَ ءَامَنَ وَ عَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیَِّاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَ کاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا(70- فرقان)
آنان که توبه کنند و ایمان آورند و کار شایسته انجام دهند، که خدا بدیهایشان را به خوبیها تبدیل میکند و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
این آیه بشارتی است شگفت به کسانی که گناه کردهاند و از گذشته خود پشیمانند. در این فراز سخن از عفو بخشش نیست بلکه گامی فراتر و لطفی بیشتر به چشم میخورد و آن تبدیل گناهان به حسنات است. اگر گنهکاری واقعاً از کرده خود پشیمان شد و در عقیده و عمل خود بازنگری کرد و راه جبران و صلاح را پیش گرفت خداوند به او وعده داده که گناهانش را تبدیل به حسنات خواهد کرد.
خلاصه نظر علامه طباطبایی(ره) در چگونگی تبدیل سیئات به حسنات
گناه آن اثری است که با ارتکاب نهی خدا در نفس ایجاد شده و در آن باقی میماند. و نیز تا ذات کسی شقی و یا آمیخته به شقاوت نباشد، هرگز مرتکب عمل زشت و گناه نمیشود و گناه و اعمال زشت از آثار شقاوت و خباثت ذات آدمی است. حال اگر چنین ذاتی با توبه؛ ایمان و عمل صالح تبدیل به ذاتی طیب و طاهر و خالی از خباثت شد؛ لازمه این تبدیل این است که آثاری هم که در سابق داشت به نام گناه، با مغفرت و رحمت خدا مبدل به آثاری شود که با نفس پاک و طیب متناسب باشد و آن این است که عنوان گناه از آن برداشته شود و عنوان حسنه و ثواب به خود بگیرد.
یک نفر کشت؛ اما خدا همه را عذاب کرد
وَ لَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَیَأْخُذَکُمْ عَذَابُ یَوْمٍ عَظِیمٍ(156) فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُواْ نَادِمِینَ(157) فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ إِنَّ فیِ ذَالِکَ لاََیَةً وَ مَا کاَنَ أَکْثرَُهُم مُّؤْمِنِینَ(158)
پیامبرشان حضرت صالح ع به آنها گفت این کاری به این شتر نداشته باشید که اگر آسیبی به او رساندید گرفتار عذابی سخت خواهید شد. اما آنها گوش نکرده و آن شتر را کشتند و بعد که عذاب قطعی را دیدند پشیمان شدند که سودی به حالشان نداشت و عذاب آنها را فراگرفت.
نکته قابل توجه در این آیه این است که قاتل آن شتر فقط یک نفر بود؛ اما همانطور که ملاحظه میکنید خداوند متعال نفرمود «فعقرها احد منهم؛ یکی از آنها شتر را کشت»؛ بلکه فرمود « فَعَقَرُوهَا » همه او را کشتند و بعد هم نفرمود فقط آن یک نفر عذاب شد بلکه فرمود همه آنها به عذاب الهی گرفتار شدند .
حال سوال این است که چرا خداوند گناه یک نفر را به همه نسبت داد و همه را گرفتار عذاب کرد؟
پاسخ این سوال را امیرالمؤمنین علیهالسلام دادهاند آن حضرت میفرماید:
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا یَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْطُ وَ إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا ؛ ای مردم، جز این نیست که خشنودی و خشم است که مردم را بر محوری جمع میکند. همانا ناقه ثمود را یک نفر پی کرد و کشت؛ امّا عذاب خداوند همه را گرفت چون همگان به آن گناه رضایت دادند.