🇮🇷مسابقه کتابخوانی مدیریت هزینه زندگی با موضوع «کالای ایرانی»
➖مسئله معیشت یکی از مهمترین مسائل کشور و جزء اولویتهای اول #مرکزخدمات حوزههای علمیه است. ارتباط مسئله معیشت با دین، اخلاق و امید و تأثیرگذاری آن در جنبههای مختلف زندگی قابل انکار نیست.
➖ امروزه به ادلّه متعدد به ویژه مواجهه با تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی، شاهد رشد تورم در کشور و فشار اقتصادی بیش از پیش به آحاد ملت بزرگ ایران و به خصوص طلاب و روحانیون و خانواده محترم ایشان هستیم که این امر، مسئله و دغدغه معیشت را برای همه دلسوزان و برنامه ریزان دوچندان نموده است.
📎شرایط و ثبت نام👈https://go2l.ir/bd9zx
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان
#مسابقه_کتابخوانی 🔶 کتاب صوتی علی از زبان علی ✅ویژه طلاب برادر، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال و طلا
قسمت بیست و چهارم_علی از زبان علی.mp3
4.83M
#مسابقه_کتابخوانی
قسمت بیست و چهارم
............ دوران جنگ صفین ............
*در راه بازگشت از صفین
*دیدار با خوارج و موعظه آنها
*مردم درباره صفین چه گفتند؟
*حدیث امیرالمومنین (ع) هنگام رسیدن به قبرستان کوفه
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
19.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفسیر
هر روز یک دقیقه تفسیر قرآن
حجت الاسلام والمسلمین سیدی
ستاد احیاء تفسیر کاشان
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
📗#راوایتگر_تفسیر_باشیم📗
👈 در انواع قالب های هنری
⬅️ مفاهیم قرآنی جزء بیستم و چهارم
✅ویژه تمامی طلاب و خانواده ها(همسران و فرزندان)
♦️از ابتدای ماه مبارک رمضان، هر روز مفاهیم و نکات کلیدی در هر جزء را به شکل روزانه که با تکیه بر تفاسیر المیزان، نمونه،مجمع البیان و ... می باشد در قالب یک مقاله کوتاه در کانال مرکز خدمات کاشان بارگزاری می کنیم.
👨👩👧👦خانواده های محترم می توانند یک قسمت از تفسیر را که بیشتر با آن ارتباط گرفته اند، در قالب های هنری زیر و یا هر قالب هنری دیگری که با آن آشنا هستند برای مدیر کانال مرکز خدمات کاشان ارسال کنند؛
۱-خطاطی
۲-نقاشی
۳-تایپ و گرافی
۴-پادکست
۵-کلیپ
۶-موشن
۷-صوت
۸-استوری
۹-دلنوشته
۱۰-عکس نوشته
۱۱-پوستر
۱۲-اینفوگرافیگ
و....
⏳زمان ارسال آثار تا ساعت ۱۲ روز ۱۸ اردیبهشت می باشد.
⬅️ توجه داشته باشید انتخاب متن و تولید اثر هنری آزاد می باشد.
👌هر خانواده می تواند یک یا چند اثر ارسال کند.
🔹در آثار ارسالی ذکر زیر الزامی می باشد:
1️⃣ کد مرکزخدمات
2️⃣ نام و نامخانوادگی طلبه
3️⃣ نام و نامخانوادگی شرکت کننده
4️⃣ سن شرکت کننده
5⃣ نام مسابقه
🎁بعد از ماه مبارک رمضان به خانواده هایی که بیشترین مشارکت را داشته باشند هدایای نقدی پرداخت خواهد شد.
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
#مفاهیم_قرآنی_جزء_بیستم_و_چهارم
رفتار عجیبی که منکران قیامت دارند
وَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالاَْخِرَةِ وَ إِذَا ذُكِرَ الَّذِینَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ(45- زمر)
هنگامى كه خدا به یگانگى یاد مىشود دلهاى كسانى كه به آخرت ایمان ندارند گرفتار نفرت مىشود و هنگامى كه یاد غیر خدا مىشود، شادمان مىگردند.
آیه گزارشی از رفتار کسانی است که ایمانی به آخرت ندارند و زندگی را خلاصه در همین چند روزه دنیا می دانند و بس. این عده کسانی اند که وقتی در پیش آنها سخن از خدا و دین و احکام و معارف آن شود چندششان شده و حالت تنفر سراسر وجودشان را می گیرد و اگر با آنها سخن از دنیا و راههای ارضای خواسته های نفس گفته شد فورا شادمان گشته و سرور و خوشحالی وجودشان را در بر می گیرد.
سرچشمه بدبختى این گروه دو چیز بوده است انكار اصل توحید و عدم ایمان به آخرت
گاه انسان چنان به زشتی ها خو مىگیرد و از پاكی ها بیگانه مىشود كه از شنیدن نام حق ناراحت و از شنیدن باطل مسرور و شاد مىگردد، در برابر خداوندى كه آفریننده عالم هستى است سر تعظیم فرود نمىآورد، اما در برابر قطعه سنگ و چوبى كه خود ساخته و یا انسان و موجوداتى همانند خود زانو مىزند و تعظیم مىكند.
شبیه این معنى در آیه 46 سوره اسراء نیز آمده است:«وَ إِذا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلى أَدْبارِهِمْ نُفُوراً؛ هنگامى كه پروردگارت را در قرآن به وحدانیت یاد مىكنى فرار مىكنند.»
از این آیه به خوبى استفاده مىشود كه سرچشمه بدبختى این گروه دو چیز بوده است انكار اصل توحید و عدم ایمان به آخرت.
امان از انسان ناشکر و نمک نشناس
فَإِذَا مَسَّ الْانسَانَ ضُرٌّ دَعَانَا ثمَُّ إِذَا خَوَّلْنَهُ نِعْمَةً مِّنَّا قَالَ إِنَّمَا أُوتِیتُهُ عَلىَ عِلْمِ بَلْ هِىَ فِتْنَةٌ وَ لَاكِنَّ أَكْثرََهُمْ لَا یَعْلَمُونَ(49- زمر)
وقتى انسان گرفتار زیان مىشود، ما را مىخواند و هنگامى كه ما از جانب خود نعمتى به او مىدهیم [به جای شکر گزاری] مىگوید: این با تلاش و درایت خودم به دست آمده است؛ در حالی که آن نعمت وسیله ای برای امتحان او بود و بیشتر مردم از واقعیت بی خبرند.
این آیه به یکی از ویژگیهای طبیعت انسانی اشاره می کند كه به پیروى هواى نفس گرایش دارد و به نعمتهاى مادى و اسباب ظاهرى پیرامونش مغرور است و فراموشكار نیز هست؛ که هر وقت دچار گرفتارى می شود رو به خدا کرده و او را به خلوص مىخواند ولی همینکه پروردگارش نعمتى به او داده و او را از گرفتاری خلاص می کند فورا آن نعمت را به خودش نسبت مىدهد و مىگوید: «هنر خودم بود» و پروردگارش را فراموش مىكند و نمىداند كه همین خود وسیله ای است كه با آن امتحانش مىكنند.
دو نکته:
1. انسان هم دارای طبیعت است و هم دارای فطرت. طبع و طبیعت او ریشه در جنبه مادی و خاکی او دارد ولی فطرت او متعلق به عالم بالا و آن جنبه ملکوتی اوست. بنابراین هر چه که برای انسان طبیعی و مربوط به طبیعت او می شود اگر تحت مدیریت وحی و فطرت در نیاید عامل سقوط و هلاکت انسان می شود. یکی از این طبیعی ها همین حالت است که در آیه به آن اشاره شد.
2. انسان باید تمام داشته های خود را نعمت الهی دانسته و شکرگزار او باشد و نیز بداند که داده های خدا جنبه آزمون و امتحان هم دارد که اگر با مصرف درست آنها در مواردی که رضای الهی در آن است شکر آن را بجا آورد علاوه بر حل مشکل دنیائیش، بهشت خود را هم آباد کرده است و اگر به محض دریافت نعمت، دهنده آن را فراموش کرد و در مسیر کفر و ناسپاسی قدم گذاشت؛ همان نعمت تبدیل به نقمت شده و جهنم او را شعله ور می کند.
بندگان خدا! از رحمت او مأیوس نشوید
قُلْ یَاعِبَادِىَ الَّذِینَ أَسْرَفُواْ عَلىَ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُواْ مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ(53- زمر)
بگو: اى بندگان من كه [با ارتكاب گناه] بر خود ستم کرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید که یقیناً خدا همه گناهان را مىآمرزد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است
خداوند متعال در این آیات راه بازگشت را توأم با امیدوارى به روى همه گنه كاران مىگشاید و با لحنى آكنده از نهایت لطف و محبت آغوش رحمتش را به رویشان باز كرده و فرمان عفو آنها را صادر نموده است.
دقت در تعبیرات این آیه نشان مىدهد كه از امیدبخشترین آیات قرآن مجید نسبت به همه گنهكاران است. فراگیری و گستردگى آن به حدى است كه طبق روایتى امیر مؤمنان على علیه السلام فرمود: در تمام قرآن آیهاى وسیعتر از این آیه نیست.
ادامه👇👇👇
#مفاهیم_قرآنی_جزء_بیستم_و_چهارم
دو نکته مهم
1. با استناد به جمله « إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا» ثابت می شود که خداوند هر گناهی اعم از صغیره و کبیره را بخشیده و مشمول غفران خود می کند.
2. با مقایسه این آیه با آیه 48 سوره نساء که می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَكَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ یَشاءُ؛ خداوند شرك را نمىبخشد، اما كمتر از آن را براى هر كس كه بخواهد مىبخشد.» فهمیده می شود که بخشش در آیه مورد بحث در صورتی است که گنهکار توبه کرده باشد که اگر فرد گنهکار به واقع توبه کرد وعده خدا در حقش عملی شده و گناه او هر چه که باشد بخشیده می شود حتی اگر شرک باشد؛ اما اگر توبه ای در کار نبود خدا ممکن است از برخی گناهان او در گذرد که بی تردید شرک جزء آنها نخواهد بود.
یکی را «بدرقه» ؛ یکی را «هِی» می کنند
وَ سِیقَ الَّذِینَ كَفَرُواْ إِلىَ جَهَنَّمَ زُمَرًا ... وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْاْ رَبهَُّمْ إِلىَ الْجَنَّةِ زُمَرًا ... (73- زمر)
« سِیقَ» ماضی مجهول فعل «سَاقَ» و از ریشه «سَوق» است و معنای آن حرکت دادن از پشت سر است. از این رو به کسی که حیوانات را از پشت می راند تا حرکت کنند «سائق» گفته می شود.«زُمَر» که نام همین سوره هم هست جمع «زُمرة» است و زمره به معنای جماعت و گروهی از مردم است؛ بنابراین معنای آیات مورد بحث این می شود: که منکر شدند و کفر ورزیدند را به صورت گروه گروه به سمت جهنم می برند و در مقابل کسانی که اهل تقوا و خداترسی بودند را هم دسته دسته ساماندهی کرده و به سوی بهشت حرکت می دهند.
نکته قابل توجه این است که برای هر دو دسته از فعل « سِیقَ» استفاده کرده است؛ آیا این بدان معناست که طرز حرکت و انتقال این دو گروه به بهشت و جهنم به یک سبک و سیاق است؟ یا هر یک از این دو طایفه را با سبک و سیاق متناسب با آنها به سمت جایگاه و محل استقرارشان حرکت می دهند؟
پاسخ روشن است؛ بی تردید در روزی که حقیقت ظهور می کند کسانی که عمری به دین خدا احترام گذاشتند؛ احترام خواهند دید و آنان که تا توانستند دین خدا را مسخره کردند و از هیچ بی احترامی نسبت به آن دریغ نورزیدند، جز خفت و خواری چیزی نصیبشان نمی شود
پس معنای « سِیقَ» برای کافران و مؤمنان متفاوت خواهد بود. « سِیقَ» برای کافران یعنی آنها را همچون حیوان از پشت سر هِی کرده و به جهنم می ریزند(13) و « سِیقَ» برای مومنان یعنی آنها را در کمال عزت و احترام بدرقه کرده و با تشریفات خاصی تا بهشت مشایعت می کنند.
دو شرط بهشت در کنار تنها شرط جهنم
مَنْ عَمِلَ سَیِّئَةً فَلَا یجُْزَى إِلَّا مِثْلَهَا وَ مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثىَ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئكَ یَدْخُلُونَ الجَْنَّةَ یُرْزَقُونَ فِیهَا بِغَیرِْ حِسَابٍ(40- غافر)
هر كه بدى كند جز به مانند آن كیفر نیابد، و از مردان یا زنان كسانى كه كار شایسته انجام دهند در حالى كه مؤمن باشند، آنان در بهشت درآیند و در آن بىحسابْ روزى یابند.
پیام آیه این است: كسى كه در دنیا عمل ناپسندی انجام دهد، در آخرت فقط مثل همان عمل جزای او خواهد بود؛ یعنى جزایى كه او را بد حال و گرفتار كند و كسى كه عمل صالحى انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، به شرطى كه ایمان هم داشته باشد، در آخرت داخل بهشت گشته و در آن رزقى بىحساب خواهند داشت.
اما برداشتی که از این آیه ممکن است و روا این است که ورود به جهنم و تحمل عذاب آخرت تنها یک شرط دارد و آن اینکه انسان نافرمانی خدا را کرده و مرتکب گناه شود؛ ولی ورود به بهشت دارای دو شرط است: یکی ایمان و دیگری عمل صالح و در تحقق این شروط هم به هیچ وجه جنسیت مطرح نیست.
#ویژه_برنامه_های_ماه_بندگی
#مسابقه_کتابخوانی
✅ویژه فرزندان طلاب محترم بالای ۹ سال
♦️کتاب: احکام ریزه میزه
👈این کتاب با قلمی دلنشین احکام مورد نیاز نوجوانان را بیان نموده است.
♦️شرایط و ضوابط:
- شرکتکنندگان میتوانند تا ۱۴۰۰/۲/۲۵ با مراجعه به سامانه سخا (نسخه جدید)/ خانواده و امور فرهنگی/ مسابقات کتابخوانی در آزمون آنلاین شرکت کرده و به سؤالات پاسخ دهند.
https://service.csis.ir
🎁جوایز:
7 جایزه دو میلیون ریالی
50 جایزه یک میلیون ریالی
50 جایزه پانصد هزار ریالی
❇️معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات
@Rasaneh_CSiSiR
کتاب، احکام ریزه میزه(1).pdf
9.23M
♦️کتاب احکام ریزه میزه
👈منبع مسابقه کتابخوانی ویژه فرزندان
@Rasaneh_CSiSiR
52.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مسابقه میدون
🥇کسب رتبه اول در قسمت ۶۹ مسابقه میدون توسط حجت الاسلام سعدی روحانی کارآفرین مشهدی
🔹وی در زمینه طراحی و تولید پوشاک اسلامی ایرانی و عطر فعالیت دارد.
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan
مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان
#مسابقه_کتابخوانی 🔶 کتاب صوتی علی از زبان علی ✅ویژه طلاب برادر، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال و طلا
25.mp3
13.63M
#مسابقه_کتابخوانی
قسمت بیست و پنجم
*ورود به کوفه پس از جنگ صفین
*مواجهه با خوارج
*بحث درباره حکمیت
*خطبه در کوفه
*درخواست سهم از بیت المال!
*روشنگری امام از علل جنگ جمل و صفین
*تحلیلی جامع از جنگ صفین
📣 کانال رسمی اطلاعرسانی و پاسخگویی مرکز خدمات حوزههای علمیه منطقه کاشان*
📍 آدرس:بلوار شهید مطهری، انتهای کوچه بیان دهم
📞 تلفن: 03155545802 و 03155545801
🌐 وب سایت: Go2l.ir/CSIS_26
🆔 لینک کانال ایتا:eitaa.com/csis_26
🆔 ارتباط با مدیر کانال: @Public_kashan