تاملی در باب نقش کافه ایسم در پیشرفت کشور
🔹فرقی نمیکند دختران بزک کرده حوزه استارتاپی باشی که با آقایانی با لباس های مدرن رنگ های خنثی در حال ایده زدن و تیم ورکینگ! هستندیا تعدادی ریشو که تیمی هم جنس زده ای که ایده هایت را عملیاتی کنی... وگاها کارت به یک خانم کمی تا قسمتی مدرن ولی مذهبی برسد.
🔹فرقی نمیکند در باکس شریف هستی، یا ساختمان نوآوری دانشگاه آزاد، پارادایس هاب فلان نهاد نظامی و یا پارک فناوری ایکس، حتی فرقی نمیکند در خانه اندیشه ورزان هستی یا هرجای دیگر.
〽️نورپردازی مشخص، صدای موسیقی ملایم، معماری مدرن و ترکیبی از چوب و پارچه و آهن.
🍹بالاخره باید چیزی سفارش بدهی... لاته باشد یا دمنوش چای کوهی، در ظرفهای مدرنی جلویت سبز می شود.
🔸و تو در این محیط لابد با نیتی متفاوت مشغول شبکه سازی غربی یا اسلامی اش هستی!!!
🗣🗣از ساعات بالای زیاد بحث کردن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و صمیمیت فضا و هیجان موسیقی و محیط به وجد میایی و منتظر نتیجه ای...
❌و نتیجه چیست؟
نتیجه لابد اگر یک کمپین تجاری فروش روی سکوی فلان نیست و نیت خدایی تر است، فکر کردن به داشتن یک واتساپ بومی است، یک آمازون داخلی و قص علی هذا...
🔰 درست وسط همین گیرکردن بین سنت و مدرنیته طرف یادداشت مینویسد و میگوید اروپا یعنی کافه، و شبکه اجتماعی بازنمایی همان کارکرد است در همان فرهنگ
🔸این کافه است که بازنمایی فیزیکی آن قلب زیست بوم نوآوری ماست چنانکه گویا بدون محیط های آن چندانی مردم نوآوری شأن نمیآید...
🔹روزگاری دوستانی به اعتکاف علمی در مسجد فکر میکردند و امروز همانها ناچار یا ارادی در حال شیک زدن با محرم و نامحرم برای چاره سازی پیشرفت کشورند...
🔸این کافه است که باز نمایی مجازی آن شده است سکوهای فعلی که پدر فرهنگ و سبک زندگی ما را داورده...
-مرگ بر کافه ایسم پوچ
-مرگ بر زیست بوم نوآوری که چهارخط کد زدن را در یک محیط سالم تاب نمیآورد و اولین کارش شیشه های بزرگ ساختن و محیط های فلت و صمیمانه ساختن است..
و آخرش چون چیز خاصی بدست نمیآورد به سمت اغراق در دستاوردها می رود...
- مرگ بر توسعه غربی در شریف ترین محیط های علمی فناوری کشور...گرچه شبکه های هم بسازد .
مرگ بر هضم شدن فرهنگ مان به بهای کافه ایسم
🆔@cultural_governance
📄 حکمرانی پژوهش و جوانه های تغییر
✴️ «تغییر» و «فرهنگ» دو واژه هستند که همنشینی عملی آنها در فضای واقعی جامعه بهندرت قابل مشاهده است؛ و سلوک حکومت در این عرصه، یکی از تسهیل گران اصلی این همنشینی عملی محسوب میشود. #انقلاب_اسلامی نیز بهعنوان یک تحول بنیادین بر اساس سلسله ارزشهای اسلامی، داعیهدار اصلی تغییر در اکنونی تاریخ ما محسوب میشود؛ و نوعی سلوک حکومتی و عالَمی را به ارمغان آورده است که نیازمند اصول، فرهنگ، ساختارها، نهادها و روابط منحصربهفرد خویش است. میزان تحقق انقلاب اسلامی به میزان و سرعت حرکت انقلابگران در تحقق این عالَم جدید بستگی دارد.
🔹یکی از مسائل بنیادین در مسیر فعلیّت یافتن انقلاب اسلامی که حل شدن آن مساوق حل اکثر مسائل جامعه خواهد شد، مسئله پژوهش و علم و مخصوصاً مسئله راهبری و جهتدهی آن است.
🔹امروزه کنشگران عرصه #پژوهش در چه موقعیتی نسبت به همدیگر و نسبت به مسائل واقعی جامعه عمل میکنند؟ آیا مسائلی که در دانشگاهها روی آنها کار میشود و مقالهها و پایاننامههایی که نوشته میشود، در پی حل مسائل واقعی کشور هستند؟ و سرمنشأ آنها، یک درد اجتماعی است یا انگیزههای دیگر؟ نتایج پژوهشهای انجامشده تا چه حدی به کار گرفته میشوند؟ تأمین مالی پژوهشها چگونه اداره میشوند؟
🔹پاسخهای بسیاری از این سؤالات ریشه در فهم حکمرانی پژوهش دارند؛ و برای حل مسائل موجود در نظام پژوهش، «باید تحقیقات را جهتدهی کرد. مطلق تحقیقات به هر شکلی مطلوب نیست. تحقیقات باید بتواند در جهت مشخصی به کار افتد؛ یعنی آن مواردی مورد تحقیق قرار گیرد که چرخه تحقیقاتی و فنی و علمی کشور را کامل کند. پراکندگی در کار تحقیقات، شاید موجب شود که برخی از این کارها، بیفایده و یا حداقل کمفایده شود.»
🔹وضعیت پیچیده معضله راهبری پژوهش در ایران با شواهد فراوانی نیز تأیید میشود. یکی از این شواهد واضح در خطمشیهای موجود، خطمشی مقاله شماری است.
🔹دکتر #داوری_اردکانی به خطمشی #مقالهشماری در نظام ارتقای علمی ایران اشاره میکنند و منشأ این سیاست را در تقلید از خطمشیهای علمی ملل غربی میدانند. دنیای غرب وقتی دید که روند پژوهشها به سمت پژوهشهای کاربردی است و پژوهشهای بنیادین مغفول واقعشدهاند، سیاست مذکور را در پیش گرفت تا از آن طریق جامعه علمی را به انجام پژوهشهای بنیادین سوق دهد؛ زیرا انجام، عرضه و انتشار این نوع پژوهشها آسانتر از پژوهشهای کاربردی بود؛ بنابراین نظام ارتقایشان را بر اساس خطمشی مقاله شماری قرار دادند. ولی میتوان این سؤال را پرسید که دلیل اتخاذ این تصمیم حاکمیتی در ایران چیزی جز تقلید کورکورانه بوده است؟
🔹یکی از ویژگیهای اقدام برای حل مسئله در وادی انقلاب اسلامی، داشتن حالت #قیام و مخصوصاً صورت جمعی آن است. قیام به حل یک مسئله، همه شئون زندگی فردی و اجتماعی یک شخص را درگیر میکند؛ و رشد وی به کیفیت این قیام وابسته است.
یکی از جنبههای اصلی قیام به حل مسئله راهبری پژوهش در ایران، توجه به حوزه نظری شکلگرفته حول این مسئله در جهان است.
🔹پایگاههای نظری مختلف اعم از خطمشی گذاری علم، مطالعات علم، جامعهشناسی علم و معرفت، فلسفه علم، روانشناسی علم و ...، با اینکه هر کدام یک کارویژه و مقوله محوری خاصی دارند، میتوانند دلالتهای فراوانی برای راهبری پژوهش داشته باشند. یکی از حوزههای نظری که بهصورت مستقیم مرتبط به مسئله کنونی کشور در عرصه پژوهش است، ادبیات علمی مربوط به «#حکمرانی_پژوهش» میباشد؛ که تقریباً همه حوزه رشتههای نامبرده فوق را در بردارد.
👇👇 #ادامه_مطلب 👇👇
🆔@cultural_governance
👆👆 #ادامه_مطلب 👇👇
🔹#حکمرانی_پژوهش، عبارت است از ساخت و اِعمال اقتدار (و نه قدرت) بر روی مجموعه پیچیده و ناهمگنی از کنشگران عرصه پژوهش در کشور که به همدیگر وابستگی متقابل دارند. حکمرانی پژوهش شامل حیطههای وسیعی مانند تأمین مالی پژوهش، توانمندسازی، اولویتگذاری، ارزشیابی نهادها و کنشگران در رابطه با سهم آنها در تولید دانش، رشد اقتصادی و حل نیازهای اجتماعی، یک سری ترتیبات نهادی و ساختارهای انگیزشی برای راهبری کنشگران در جهت نیل به اهداف خواسته شده است. حکمرانی پژوهش به دنبال فهم و شکلدهی رابطه تبعیت و اطاعت است؛ یعنی فهم اینکه کنشگران عرصه چه نسبتی به همدیگر دارند؟ و چگونه باید باشند؟ و بهطور خلاصه اینکه جریان ولایت (به معنی رابطه ولی و مولی) در امر پژوهش از چه سمتی بوده، چگونه ممکن میشود و چگونه باید باشد؟
🔹امروزه این حوزه نظری با توجه به اقتضائات حکمرانی جهانی، بهشدت در جهان در حال گسترش است و حل مسائل داخلی در گرو فهم عمیق آن است. لازم به ذکر است که منابع اسلامی نیز غنی از مفاهیم راهبری، هدایت و جهتدهی است که علاوه بر جنبههای هستی شناختی و معرفتشناختی آن، در عرصه معرفی ابزار و ... نیز پرمحتوا هستند؛ و میتوان از آنها پاسخهای اسلامی و بومی برای مسئله مذکور استخراج کرد.
🔹یکی دیگر از ویژگیهای قیام به حل مسئله راهبری پژوهش در ایران، کشف و نیل به نقطه اثر است. #نقطه_اثر ممکن است که اشکال مختلفی اعم از حضور فعال در تصمیم سازی حوزه پژوهش، ایجاد اجتماعات علمی نمونه، تغییر رفتارهای پژوهشگران خاص یا ... داشته باشد. استفاده از ابزارهای ارتباطاتی و رسانهای برای ترویج و فرهنگسازی در زمینه حل این مسئله، قطعاً مسیر را هموار خواهد کرد.
🔹به نظر میرسد اصلیترین گام در این خیزش برای حل مسئله، حرکت به سمت ایجاد یک #اجتماع_علمی و عملی رشید یا طالب رشد است. این مسئله مانند همه مسائل اجتماعی دیگر نیز نیازمند حرکت جمعی است؛ و مثل علوم پایه یا مهندسی و پزشکی نیست که امکان داشته باشد در کنج خلوت یا در لابهلای ابزارها در آزمایشگاه به یافتن پاسخها پرداخت. این اجتماع علمی که همه اعضای آن چشم در یک هدف و آرمان واحد دوختهاند؛ همگی رشد انسانی و اسلامی خویش را در نسبت با این مسئله به خوبی تعریف کرده و در جهت حل آن قیام کردهاند.
🔹امید آن میرود که جوانههای تغییر در جهت حل مسائل راهبری پژوهش در ایران و جهان، در این مسیر شکوفا گردند؛ و پیرو وعده هدایت الهی در آیه مبارکه «وَ الَّذِينَ جَاهَدُواْ فِينَا لَنهَْدِيَنهَّمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ» احسان خدا نازل شود.
✍️ مجتبی جوادی
#حکمرانی_پژوهش
🆔@cultural_governance
نگاهی به کتاب «از سیاستگذاری تا سنجش فرهنگی»
دغدغههای سیاستگذاران و کارگزاران فرهنگی در ایران چیست؟👇
🌐www.ibna.ir/fa/doc/book/266348/
#اثرسنجی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سؤال حمید رسایی از هیأت رییسه مجلس و سازمان بازرسی:
چرا تحقیق و تفحص و بازرسی از سازمان اوقاف و عملکرد آقای خاموشی را از دستور کارتان خارج کردهاید؟
چرا فرمان صریح و علنی امام و رهبر جامعه در خصوص لزوم بازرسی از زیرمجموعههای دفتر رهبری را زمین گذاشتهاید؟
آیا جز این است که بازرسی از این سازمان، فرصتی برای دفاع از عملکرد آن است؟
#اوقاف
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔻ضرورت انجام پژوهش های روشمند اثرسنجی و مخاطب پژوهی
🔹چهاردهمین نشست از سلسله نشستهای سیاستی و راهبردی اداره کل مطالعات رسانه و ارتباطات مرکز تحقیقات با عنوان «تأملی در تأثیرگذاری برنامه زندگی پس از زندگی بر مخاطبان» در تاریخ 21 خردادماه با حضور دکتر عباس موزون، پژوهشگر، تهیهکننده و کارگردان برنامه زندگی پس از زندگی، سرکار خانم سرور توتونچی، مدیر تولید این برنامه و مدیران، پژوهشگران و کارشناسان بخشهای مختلف سازمان، برگزار شد.
🔴 ادامه خبر را اینجا بخوانید
http://hvasl.ir/news/596197
#اثرسنجی_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
صداوسیما؛ بازندهی نظرسنجی، ناتوان در اثرسنجی
سها صالح:« اگر صداسیما نتواند راه مناسبی برای چالشهای اثرسنجی پیدا کند بهتر است همان نظرسنجی را با دقت بیشتر و علمیتر پیش ببرد تا به نتایج بهتری دست پیدا کند.
ادامه مطلب👇
🌐https://vrgl.ir/Edair
#اثرسنجی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔶نهاد فرهنگ به عنوان منبع ایجاد اطلاعات و دانش و نگهداشت ارزشی و هنجاری که ریشه در عرف و مردم دارد، همواره عامل رشد انسان، جامعه و تغییرات آن بوده است. حل مسائل فرهنگی که به دلیل ماهیت آن گاه از طریق تغییر دوباره آن یا به عبارتی فرهنگ سازی صورت می گیرد، هم نقش حاکمیت به ویژه نظام اسلامی که فرهنگ اساسا جزء ماهوی و جان مایه آن است را پررنگ نموده و هم نقش مردم را که فرهنگ حاصل کنش های جمعی و زندگی آنان است. از این رو مرکز بررسی مسائل فرهنگی بهمنظور بررسی و تحلیل مولفه ها و رویکردهای موجود اقدام به برگزاری نشست هایی با فعالین و متخصصین حوزه فرهنگ نموده است.
✳️باحضور:
✓آقای دکتر علیرضا نفیسی دبیر کمیتۀ تحول ساختار کارگروه تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی.
✓آقای سیدمحمد میری پژوهشگر حوزه سیاستگذاری فرهنگی.
✓آقای دکتر محمدحسن نیلی دبیر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی.
✓آقای سجاد عبداللهی مدیر اندیشکده عصرپیشرفت.
⏰ ۱٠الی ۱۳ تیرماه ۱۴٠۲
#فرهنگ_سازی
🆔@cultural_governance
14_واکاوی_سیاست_گذاری_فرهنگی_درجمهوری_اسلامی_ایرانآسیب_ها_و_راهبردها.pdf
347.4K
🔺واکاوی سیاستگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران
به قلم: سیدعلیرضا #شریفی و عبدالرضا #فاضلی
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
noormags_بررسی_میزان_اثربخشی_اقدام_های_پلیس_امنیت_اخلاقی_در_مقابله.pdf
550.4K
📚 بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس امنیت اخلاقی در مقابله با بدحجابی
✍ محمدعلی یاری و اصحاب حببیبزاده | فصلنامه پژوهشهای دانش انتظامی
#اثرسنجی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
4_5875208647507706002.pdf
2.03M
📙 #کتاب | «۱۳ نکته در باب مردمیکردن فعالیتها»
🔸چگونه باید با مردم ارتباط بگیریم؟
🔸چگونه این ارتباط اثر میکند؟
#حکمرانی_مردمی
🆔@cultural_governance
🗂پرونده ویژه
🔰فراخوان ارسال ایده های کنشگری
📌حجاب از ایده پردازی تا حکمرانی
🔸همه چیز از فوت دختری به نام مهسا شروع شد. جمهوری اسلامی بار دیگر باچالش جدیدی از پوشش وحجاب مواجه می شود.
🔸بهار امسال،سرمای زمستان پارسال را نداشت و در خوابی آرام از نوروز، تغییراتی در ظاهر شهر ایجاد شد.
🔸گویا دیگر ایده های "حکمرانی و عملیاتی" در مسئله حجاب، در این ایام، باید دچار تغییراتی شود. "حاکمیت و مردم غیور" بدنبال ایده های تحول آفرینی در این چالش می باشند و سهم نخبگان بسیار پررنگ می باشد.
🔸شما علاقهمندان میتوانید ایده های کنشگری با موضوع حجاب (در لایه مردمی یا فضای حاکمیتی) را به ادمین کانال ارسال نمایید.
#حجاب
تلگرام | ایتا | بله
🆔@activism_ideas
🔸مدیر و عقلانیت شهودی
#ارسالی_مخاطب
✍️سیدحامدصدر
یادداشت با موضوع #اثرسنجی_فرهنگی
🔸مدیران فرهنگی بر اساس عقلانیت شهودی و بیتوجه به راههای پیموده شده گذشتگان، در پیچ خم سازمان خود فرسوده و روزمره میشوند، از طرفی آشنایی لازم به محیط کلان و خرد حوزه تخصصی تحت مدیریتشان را هم ندارند، برای همین کمتر شاهد پیشرفت خاصی در حوزه فرهنگی هستیم و با کلاف سردرگمی روبرو شدهایم که مسیرهای کوتاهِ درست یا غلط چندین بار پیموده میشود و کمتر نتیجهای هم به دست میآید، برای مثال نحوه مواجهه سازمانهای فرهنگی با مسئله بیحجابی شاهد ماست.
✅جهت مطالعه این یادداشت کلیک نمایید👇
🌐https://vrgl.ir/c7NGE
🆔@cultural_governance
🔸اثرسنجی رسانه؛ یافتن سوزن در انبار کاه
#ارسالی_مخاطب
✍️محمدرضا رضایی بایندر، مدیرکل افکارسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما
یادداشت با موضوع #اثرسنجی_فرهنگی
📌درباره اثرسنجی، ملاحظات جدی در حوزههای «معرفت شناختی»، «نظری» و «روش شناختی» وجود دارد که تحقق آن را با محدودیتها و دشواریهای عدیدهای مواجه کرده است. به گونهای که گاه دستیابی به نتایج دقیق و دارای اعتبار علمی را در عمل ناممکن جلوه میکند
✅جهت مطالعه این یادداشت کلیک نمایید👇
🌐https://vrgl.ir/o6AOD
🆔@cultural_governance
🔍#معرفی_کتاب
بنیادهای فلسفی علم فرهنگ
✅ کاوش ریشههای فلسفی دانش فرهنگ به روایت محمد علی مرادی
▪️کتاب«بنیادهای فلسفی علم فرهنگ» نوشته محمدعلی مرادی، به تعریف و تشریح فرهنگ و شکلگیری بنیانهای نظری و فلسفی علم فرهنگ میپردازد.
▪️مرادی میگوید این دانش به مثابه رشته دانشگاهی، در کشورهای مختلف، نامهای متنوعی دارد که ناشی از روشهای متعددی است که از سنتهای گوناگون آکادمیک برگرفته شده است. «در انگلستان به مطالعات فرهنگی، در هلند به تحلیل فرهنگ و در آلمان به علم فرهنگ موسوم است.»
#فلسفه_فرهنگ
🆔@cultural_governance
کمکار ترین مراکز حاکمیتی مراکز افکارسنجی هستند
🔰نشست بررسی «جنبه های فردی و اجتماعی حجاب در جامعه» با حضور ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه تهران و جامعه شناس و حجت الاسلام جلیل محبی، با اجرای محمدحسین بدری به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار شد.
🔸استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران عنوان کرد: اگر تقوا باشد کار جامعه به چنین شرایطی نمیکشد. تقوای بدون قسط یک تخیل سوسیالیستی است. در کشوری که بحث علمی نمیگذارند انجام شود خیلی ذهن نوجوانان را روشن نمیتوان کرد.
🔸حجت الاسلام جلیل محبی به نقش حاکمیت و دستگاه مجری و تصمیم گیر در این مسائل پرداخت و گفت: ما قانون اساسی ای داریم که مبنایش پیش نویسی بوده که از سمت حقوقدانان تهیه شده است. این پیش نویس در دستور کار قرار گرفت و با تغییراتی که در آن اعمال گشت تصویب شد. یکی از این تغییرات امر ولایت فقیه و تئوری نحوه مدیریت جامعه بود.
💢مطالعه متن نشست در خبرگزاری مهر
#اثرسنجی_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
🔰 کتاب «درباره عدالت فرهنگی» روانه بازار نشر شد
🔹این کتاب به قلم احمد اولیایی در ۳۷۵ صفحه به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) به چاپ رسید.
🔸 کتاب حاضر در صدد است مبانی عدالت فرهنگی را واکاوی کند، لذا پس از عبور از پنج پرسش مهم در عدالت و فرهنگ، به تصویر عدالت توزیعی، فرایندی و ترمیمی در فرهنگ می پردازد.
🔹تأملات معرفت شناختی عدالت فرهنگی بخش بعدی و مهم کتاب است که خواننده را آماده خواندن معیارهای عدالت فرهنگی می کند. در پایان کتاب نیز ورود اجمالی به عدالت فرهنگی از منظر اسلام از نظر خواننده می گذرد.
👈 علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشر دانشگاه باقرالعلوم(ع) به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراجعه و یا از طریق تلفنی با شماره ۰۲۵۳۲۱۳۶۶۲۱ تماس حاصل کنند؛ همچنین نسخه الکترونیک این کتاب در کتابخوان همراه پژوهان به آدرس http://dte.bz/8jBR8 قابل دریافت است.
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 آيا آمریکا رو به افول است؟
🔸چقدر این صحبت «نوام چاومسکی» که یکی از پر ارجاعترین فلاسفه زنده دنیا و از منتقدین سیاستهای آمریکا است درسته که میگوید:
🔺با آنکه حتی از نظر معیار تولید ناخالص داخلی - GDP - آمریکا حداقل تا سال 2035 اقتصاد اول جهان است، اما اگر معیار مدیریت ثروت را در نظر بگیرید، جایگاه آمریکا عجیب است.
🔺بیش از ۵۰ درصد کل ثروت جهان توسط شرکتها و صندوقهای چند ملیتی مدیریت میشوند که در آمریکا مستقر هستند و آمریکایی حساب میشوند.
🔺حتی چین هم برای عبور از اقتصاد آمریکا از نظر معیار تولید ناخالص داخلی به ثروت این شرکتها احتیاج دارد.
سیامک قاسمی
🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🗂پرونده ویژه 🔰فراخوان ارسال ایده های کنشگری 📌حجاب از ایده پردازی تا حکمرانی 🔸همه چیز از فوت دختری ب
#اطلاعیه📣
🔸در این ایام مجموعه به شدت بر روی فراخوان کنشگری در عرصه حجاب در لایه #حاکمیت و #میدان متمرکز شده و از فعالیت کارگروه #حکمرانی_فرهنگی برای مدت کوتاهی کاسته شده بود.
🔸کارگروه ایده های کنشگری با بررسی بیش از ۳۰۰۰ محتوا و همچنین مشارکت مردمی در این فراخوان، محصولات فاخر و ارسالی را در سکوی مجازی #ایتا و #تلگرام منتشر کرده که منبع بسیار غنی برای کنشگران حجاب می باشد که بی شک، از سایر پایگاه های مجازی دارای غنای بیشتری می باشد.
🔸جهت استفاده از محتوای این فراخوان و همچنین شرکت در فراخوان به آدرس زیر مراجعه کنید:
🆔https://t.me/Activism_ideas
🆔https://eitaa.com/Activism_ideas
🔻کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را به نخبگان توصیه کردند
🔹سوره مهر تعدادی از مجلدات مجموعه «سرگذشت استعمار» را بازنشر کرد؛ کتابی که در آن نویسنده به چگونگی خلق استعمار و نقش ملتها در رشد این مولود نامبارک پرداخته است.
🔹مهدی میرکیایی در مجموعه «سرگذشت استعمار» تلاش کرده است یکی از نقاط مغفول و خلأهای موجود در کتابهای ویژه نوجوانان و جوانان را پر کند. این مجموعه که در 15 جلد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده، روایتی است از پیدایی و رشد استعمار در نقاط مختلف جهان.
🔹بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان، بار دیگر توجهها را بهسمت مجموعه «سرگذشت استعمار» جلب کرد. ایشان در این رابطه فرمودند: من اخیراً کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان ــ که من از نزدیک با ایشان آشنایی ندارم ــ نوشته، بهنام «سرگذشت استعمار»؛ که تشریح میکند استعمار چگونه در قاره آمریکا و در قاره آسیا توانست ثروتهای اینها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند.
➖ ادامه خبر را در لینک زیر بخوانید:
http://hvasl.ir/news/591545
#کتابخوانی
🆔@cultural_governance
عباسی ولدی پدیده این روزهای هیئات
🔻 گاهی عادت داریم انسانهایی که نزدیک مان هستند را قدر ندانیم، کار آنها را ترجمه و تحلیل نکنیم و خیلی ساده از کنار آن عبور کنیم.
🔻 #عباسی_ولدی قریب به یک دهه است با نگارش دهها جلد کتاب در زمینههای تربیتی بهتنهایی اندازه یک مؤسسه عریض و طویل کار کرد. متن تولید کرد، منبع و مرجع فکری تولید کرد، بهسمت ایجاد #جریان_تربیتی حرکت کرد هرچند شاید هنوز با آن فاصله دارد.
🔻 فکر کنم آثارش امروز به بیش از 50 جلد رسیده است. آثاری که هم تنوع در محتوا دارد، هم جذابیت در طراحی و گرافیک و هم ایجادکننده نوعی تغییر نگرش در مخاطب است که همه جای مطالعه و #تحلیل دارد.
🔻 اما آنچه امروز اهمیت دارد کاری است که #عباسی_ولدی این روزها در قالب #هیئت_نوجوانان شروع کرده است. حرکت او امروز واقعاً ویژه است، جای مطالعه و #الگوسازی و تقدیر دارد. به چند ویژگی کار او اشاره میکنم:
1⃣ #عباسی_ولدی قبل از منبر استاد #میرباقری برای نوجوانان منبر میرود. کاملاً جدی بهنحوی که بچهها احساس میکنند در یک برنامه مهم و اختصاصی خودشان شرکت کردهاند.
2⃣ فعلاً نسبت به محتوای #منبر نظر نمیدهم شاید نقدی داشته باشم. اما بهلحاظ قالب، منبر #داستانمحور است. این مدل از ارائه منبر بهشدت برای بچهها جذاب است.
3⃣ زبان، #لحن و بیان بهشدت صمیمی، دوستانه و دوستداشتنی است. این احساس #صمیمیت جذابیت دوچندانی برای منبر ایجاد میکند.
4⃣ فضای جلسه با قالبهای مرسوم متفاوت است. بچهها از اینکه بین منبر صحبت کنند، سؤال بپرسند، شوخی کنند، منعی ندارند و آزادانه در هیئت مینشینند. سخنران آغوشش بهروی اقتضائات این سن باز است.
5⃣ منبر او، #منبر_تعاملی است. سخنران سوال میکند، برای روز بعد به بچهها تکلیف میدهد تا بنویسند، فکر کنند و بعد جواب خود را به #عمو_عباسی بدهند و درباره آن صحبت کنند.
6⃣ اما یکی از جذابترین بخشهای کار #عباسی_ولدی بعد از منبر است که میآید و ساعتی بین بچهها مینشیند و با آنها #گعده میکند. از سر و کولش بالا میروند و با او ساده و راحت گفتگو میکنند. این بخش شاید اثرگذارترین قسمت این پکیج است.
6⃣ اما آنچه کار #عباسی_ولدی را ویژه کرده است #صداقت او در تعامل با بچهها است. افراد زیادی دیدم که کار کودک و نوجوان میکنند ولی بسیاری از رفتارها و خندهها و بازیها #تصنعی است. اما عباسی ولدی با همه وجود بچهها را دوست دارد، صادقانه و پدرانه و این #صداقت را بچهها با وجودشان درک میکنند.
♻️ #نوجوانان مهم هستند، باید احساس کنند که آنها را مهم میدانیم و جدی میگیریم. این احساس را به آنها منتقل کنیم و با همین جدیت برای شان وقت بگذاریم. اما با امثال این #الگو
#عباسی_ولدی
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
نشست تخصصی چیستی و نحوه وجود فرهنگ.mp3
48.98M
⬅️نشست تخصصی چیستی و نحوه وجود فرهنگ
📒نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ
👤باحضور:
🔹استاد علی اکبر رشاد
🔹 استاد حمید پارسانیا
🔹استاد سید یدالله یزدان پناه
#فلسفه_فرهنگ
🆔@cultural_governance
بررسی اجمالی موانع برآورد سهم بخش فرهنگ در اقتصاد.pdf
8.88M
#کتاب
⭕️بررسی اجمالی موانع برآورد سهم بخش فرهنگ در اقتصاد
حمیدرضا ششجوانی
دفتر مطالعات و برنامهریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد
منبع؛کانال درنگ در فرهنگ
🆔@cultural_governance
1_3112114954.pdf
2.81M
📚 اصول تشخیص نظرسنجیهای معتبر
📤ناشر: شورای ملی نظر سنجی آمریکا
▫️ناشر ایران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
🔸اصول تشخیص نظرسنجیهای معتبر
٢٠ پرسشی که یک روزنامهنگار باید درباره نتایج نظرسنجی مطرح کند.
🔶️ اصول تشخیص نظرسنجیهای معتبر گزارشی است که ازسوی شورای ملی نظرسنجی عمومی (آمریکا) منتشر و توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و منتشر شده است.
🔶️ این متن تأکید میکند که نحوۀ گزارشدهی روزنامهنگاران از نظرسنجیها باید دقیق و محکم باشد. در این راستا نویسندگان ٢٠ پرسش را جهت شناخت نظرسنجی علمی از غیرعلمی و یا شبه علمی، مطرح و درمورد ابعاد و تفهیم آن از جمله نتایج و شیوههای عملکرد مجریان نظرسنجی، اعم از ساختار و نحوۀ سؤالات تا زمان و مکان پرسشگری و مباحث جانبی، توضیحاتی دادهاند.
منبع: کانال درنگ در فرهنگ
#اثرسنجی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
⭕️عملکرد سه ساله کمیسیون فرهنگی مجلس
✍روزنامه فرهیختگان
لینک مطالعه:
https://farhikhtegandaily.com/page/239137/
#کمیسیون_فرهنگی_مجلس
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 یووال نوح هراری در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی میتواند در چند سال یک دین ایجاد کند
📢 هراری: «چند سال دیگر ممکن است ادیانی وجود داشته باشند که واقعاً درست باشند. فقط به دینی فکر کنید که کتاب مقدس آن توسط هوش مصنوعی نوشته شده است. این میتواند چند سال دیگر به واقعیت تبدیل شود.‼️
#حکمرانی_مجازی
🆔@cultural_governance
💢 «یووال نوح هراری» کیست؟ / یهودی همجنسبازی که «پیشگوی آینده بشر» شد!
🔻 متولد ۱۹۷۶ در سرزمینهای اشغالی، نویسنده و «تاریخنگار»، مشاور ارشد «مجمع جهانی اقتصاد» در دهکدهی داووس سوئیس و رییس پرقدرت آن، کلاوس شواب، کسی است که از او به عنوان یکی از اصلیترین مدافعان و مبلغان و نظریهپردازان برنامهی «ریست بزرگ جهانی» نام می برند.
🔻 «یووال نوح هراری»، استاد تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم، از حوالی سال ۲۰۱۶، در تبلیغات رسانههای جریان اصلی غرب به طرز معناداری برجسته شد و اکنون دربارهی تقریبا هر چیز، از ریزپردازندههای نسل جدید تا جنگ در اوکراین، چهرهی ثابت مهمان رسانههای وابسته به سران زرسالار جهانی است.
🔻 هراری هیچ ابایی از بیان افکار ترسناک خود دربارهی ترکیب انسان و رایانه، هوش مصنوعی، کنترل همهجانبه و سراسری بشر از طریق فناوری پیشرفتهی اطلاعات، ندارد. در واقع، او قرار است حرفهایی را بزند که امثلا کلاوس شواب و بیل گیتس و سایر گلوبالیستهای متنفذ، بنا به ملاحظات دیپلماتیک به صورت عمومی و صریح به زبان نمی آورند.
او رویاهای کابوسگونهی خود برای آیندهی بشر را با آب و تاب و با یک نوع شیفتگی عجیب در کتابها و سخنرانیهایش بیان می کند.
🔻 هراری در سخنرانی خود در فورم جهانی اقتصاد ۲۰۲۰، جملاتی را به زبان آورد که جنجالی شد:
" ما انسانها دیگر ارواح اسرارآمیزی نیستیم. ما حیوانات قابل هک شدن هستیم. "
🔻 استاد دانشگاه عبری اروشلیم که تبار یهودی و شهروندی رژیم اسراییل را دارد، مدعی است که قبلا به شریعت یهود پایبند بوده، اما اکنون خداناباور و همجنسگرا است. هراری تقابل میان خیر و شر بر مبنای کتب دینی ابراهیمی را چیزی مربوط به گذشته می داند.
🔻 اما جنجالیترین بخش اظهارات هراری جایی است که از ورود فناوریهای کنترل و نظارت «زیستی» به درون بدن انسانها می گوید و این دقیقا همان چیزی است که به عنوان «چیپگذاری» در بدن در بین عام مردم مطرح شده است. او به صراحتی باورناپذیر گفته است که «کووید ۱۹» بهانهی بسیار خوبی است که حسگرهای زیرپوستی با هدف کنترل و نظارت هر چه بیشتر توسط «هوش مصنوعی» در انسانها کار گذاشته شود.
▫️ mshrgh.ir/1358336
🆔@cultural_governance
🔴 فراخوان طرحهای کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
🔸انجام پژوهشهای کاربردی و مسأله محور یکی از مهمترین اقداماتی است که امکان سیاستگذاری و برنامهریزی را برای حوزههای مختلف به ویژه حوزه فرهنگ و هنر فراهم میکند.
🔸پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نظر دارد بخشی از موضوعات پژوهشی موردنیاز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونتها و سازمانهای متبوع را در قالب اعلام فراخوان و دریافت طرحنامه، عملیاتی و اجرا کند.
توضیحات تکمیلی 👇
[فهرستی از عناوین پژوهشی مصوب جهت اجرا در سال ۱۴۰۲]
(https://www.ricac.ac.ir/news/4732)
🔹برای دریافت اطلاعات بیشتر با مدیریت امور پژوهشی (خانم بخشنده) تماس بگیرید: ۸۸۹۱۹۱۸۸
🆔@cultural_governance
🔰گروه فرهنگ عمومی، هنر و صنایع خلّاق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ذیل دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ اقدام به جذب نیرو میکند.
🔹ویژگیها
➖ علاقهمند به حوزههای
🔻فرهنگ عمومی (سبک زندگی، ساختار فرهنگی، سیاستگذاری فرهنگی، کتاب و...)،
🔻هنر (موسیقی، هنرهای نمایشی، سینما و...) و
🔻صنایع خلاق (بازی های رایانهای، پویانمایی و...)
➖ توانایی نوشتن گزارش پژوهشی و کارشناسی بر اساس قالب گزارشهای مرکز پژوهشهای مجلس
◽️رشته تحصیلی: دکترای سیاستگذاری عمومی، سیاستگذاری فرهنگی، مطالعات فرهنگی، ارتباطات، فرهنگ و ارتباطات و دیگر رشتههای مرتبط با حوزه فرهنگ.
◽️حقوق:
🔻در گام اول، مرکز پژوهشها بهمنظور ارزیابی، اقدام به سفارش گزارشهایی در حوزه فرهنگ عمومی، هنر و صنایع خلاق میکند که بابت هر گزارش به تناسب کیفیت و حجم آن، ۸ تا ۲۰ میلیون پرداختی دارد.
🔻گام دوم: در صورت تأیید کیفیت گزارشها و صلاحیتهای عمومی و تخصصی کارشناسی، با توجه به شرایط متقاضی اقدام به عقد قرارداد خواهد نمود.
◽️محل کار: تهران، خیابان پاسداران
🔹متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال رزومه به نام کاربری @haa_siin پیام بدهند.
🆔@cultural_governance