رسانه، گزارش هست. اما همه رسانه گزارش نیست.
همهی رسانه، روایته
یعنی گزارشم تهیه میکنی باید روایت داشته باشه...
دال میدیا | آموزش فیلمسازی
یا مثلا سر هواپیمایی که امروز، تو اصفهان زدیم، آمریکا میگه خودشون منهدمش کردن حتی قبل از اینکه ایرا
❗️
همینجا، آمریکا از روایت استفاده کرد
اما
روایت اول
چون اولین روایتها، همیشه برندست...
نذاشت حتی ایران اعلام کنه، اول خودش اعلام کرد که حتی کسایی که مخالفن هم بگن آره، آمریکا زده
.
با همین روایت، شبکه اینترنشنال و بی بی سی و ... کاری کردن ما "حس بدبختی" بکنیم
⭕️ ولی آیا در واقع ما بدبختیم؟
.
سوخت، همه جا گرونتر از ایرانه...
مردم تو آمریکا ۱۰۰۰ دلار پول درمان خودشون و ندارن...
آژانس گرفتن، تاکسی گرفتن توی غرب خیلی پر هزینست...
❌اما کِی تا حالا بهش پرداخته شده؟؟؟❌
همین پل B1 ، هیچ کس باورش نمیشد بلندترین سازهی غرب آسیا، توی ایران باشه
" در یکی از ‼️جسورانهترین ‼️ عملیات تاریخ... "
میبینی چطور شکستشو به یه روایت پیروزمندانه با یه کلمه "جسورانه"، تغییر میده
تیتر و ببین
این قوزمیت هم رسانه بلده
همین توییتهای قالیباف، شهید لاریجانی، نمونه درست رسانه بود
اما در واقع چند نفر از تدوینگرها، کارگردانهایی که این شبا دارن کار تولید میکنن، روایت خلق میکنن؟؟
نکته اول) معمولا کارهایی موندگار میشه، هیت میشه، دیده میشه که روایت داشته باشه
نکته دوم) اینجا گفتم حس بدبختی داشتیم
باید بدونی حس بدبختی از خود بدبختی به مراتب بدتره
چرا؟
خیلیا هستن واقعا وضع مالی خوبی شاید نداشته باشن، اما حس خوشبختی دارن، پس نتیجش میشه چی؟
تلاش اون خانواده، امیدوار بودن
اما اگر، اون خانواده حس بدبختی کنه، نتیجش میشه: ناامیدی
کار گزارشی خوبه
جمعیت نشون دادن خوبه
اتفاقا اثر هم داره که بعدا راجع بهش صحبت میکنم
اما
بهتره کارهای روایتی تولید کنیم تا گزارشی
(فیلم با روایت، عکس با روایت، متن با روایت...)
بچهها
طبق فرمایشات رهبر
با اینکه دل پری داریم
بخشی از تولیدات رو ببریم سمت اینکه توی مذاکرات، مطالبات مردم رو بگیرن
هیات مذاکره کننده، حق مردم ایران رو پس بگیرن
البته اگر آتش بس شد!