هدایت شده از کانال ابرگروه عاشقان ولایت
@M.s
داستانی جالب و شنیدنی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
پادشاهي تصمیم گرفت پسرش را جای خود بر تخت بنشاند، اما بر اساس قوانین کشور پادشاه می بایست متاهل باشد. پدر دستور داد یکصد دختر زیبا جمع کنند تا برای پسرش همسری انتخاب کند. آنگاه همه دخترها را در سالنی جمع کرد و به هر کدام از آنها بذر کوچکی داد و گفت: طی سه ماه آینده که بهار است، هر کس با این بذر زیباترین گل را پرورش دهد عروس من خواهد شد. دختران از روز بعد دست به کار شدند و در میان آنها دختر فقیری بود که در روستا زندگی می کرد. او با مشورت کشاورزان روستایش بذر را در گلدان کاشت، اما در پایان 90 روز هیچ گلی سبز نشد. خیلی ها گفتند که دیگر به جلسه نهایی نرو، اما او گفت: نمی خواهم که هم ناموفق محسوب شوم و هم ترسو! روز موعود پادشاه دید که 99 دختر هر کدام با گلهایی زیبا آمدند، سپس از دختر روستایی دلیل را پرسید و جواب را عیناً شنید. آنگاه رو به همه گفت عروس من این دختر روستایی است! قصد من این بود که صادق ترین دختر بيابم! تمام بذر گل هایی که به شما داده بودم عقیم و نابارور بود، اما همه شما نیرنگ زدید و گلهایی دیگر آوردید، جز این دختر که حقیقت را آورد.
زیباترین منش انسان راستگویی است💐
هدایت شده از کانال ابرگروه عاشقان ولایت
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دوست دارید کدام یک همکار همسرتون باشه؟
🔴سوالی که خانومها رو به فکر فرو میبره...
⁉️آیا رعایت میکنیم خودمون ،اون طور که دوست داریم دیگران در برخورد با همسرانمون رعایت کنن..؟!
💎💎
😑😑😑😑
گفــــ😢ــــت :
👋 این دستِ منه، اونم گردنم👆
ببینید #چادر چه بلایی سَرَم آوُرده.😭😭😭
👆👆👆
#پروانه_سلحشوری
#شبهه
💠 سنگرعفاف
1_37507094.mp3
6.06M
سه شنبه هاسکوتم
ناگهانی می شود
💖دلم لبریز عـــطر
مهربانی می شود
همینکه قطره اشکی
چکید از دیده عشق
🌾هوای قلب مـــــن
جمکرانی می شود
هدایت شده از 🇮🇷ابرگروه شعر علوی🇮🇷
⛳️⛳️برای رهبرم⛳️⛳️
⛳️یک نفر با خون خود در فکر حفظ سنگر است⛳️
⛳️یک نفر با علم خود در حال حفظ منبر است⛳️
⛳️نیست فرقی بین موشک با قلم وقتی هدف⛳️
⛳️پاسداری از نظام و انقلاب و کشور است⛳️
⛳️از دمشق و سامرا تا شام تا کرب و بلا⛳️
⛳️کل دنیا زیر پای بچه های حیدر است⛳️
⛳️وعده ان تنصروالله خدا را دیده ایم⛳️
⛳️در نگاه رهبری که فکر فتح خیبر است⛳️
⛳️رهبری که همچو روح الله از نسل علیست⛳️
⛳️رهبری که یادگار لاله های پرپر است⛳️
⛳️رهبری که می وزد بوی خمینی از تنش⛳️
⛳️رهبری که خار چشم دشمنان ابتر است⛳️
⛳️لحظه ای لب تر کند، شک نیست دنیا شاهدست⛳️
⛳️صلح نه، بلکه وقوع کربلایی دیگر است⛳️
⛳️ما نمی ترسیم از نیرنگ و تزویر خواص⛳️
⛳️رهبر ما دیده بان فتنه های "اکبر" است🌹
💠اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً💠
🌸🌸👌🌸🌸
به کانال بزرگ سنگر فرماندهی فدایی ولایت ملحق شوید منتظر حضور سبز شما هستیم.
🌹🌹👆🌹🌹💠 #ابر_گروه_شعر_ادب
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمک پلیس مهربان فرانسه به خانمی که موهای سرش میخارید 😍
#آمدنیوز_طور
@BisimchiMedia
شل شدن روسری ها و کم رنگ شدن حجاب :😒
✳️ اخیرا ،روسری برخی از خانم ها خیلی راحت وسریع از سرشون می افته پایین ،برای حفظ حجابشون سعی و تلاشی نمی کنند.
✳️ چقدر راحت تحت تاثیر ماهواره ها و تبلیغات قرار می گیرند.
✳️ خداوند صریح و واضح در آیات قران به حفظ حجاب تاکید کرده است.
💥 حفظ حجاب از حدود الهی می باشد.
🔴 بی حجابی مخالفت با دستور الهی بوده و موجب ناراحتی و دور شدن از خدای رحمان و رحیم است.
🔴 گناه موجب دور شدن از خدایی است که روح و جسم ما را آفریده و به ما نعمات بی شمار و فراوان اعطا کرده است.
❤️ یکی از بهترین راه های تشکر از خداوند رحمان و رحیم ، رعایت حدود الهی است .
✅ ظهور امام زمان نزدیک است .با حفظ حجاب موجب خشنودی خداوند و امام زمان شویم. و با وسوسه شیطان و نفس مقابله کنیم.
يک زن با حجــــــــاب به اين معنا نيست که؛
او لباس زيبا پوشيدن و آرايش کردن بلد نيست...
بلکه اومیداند؛
⇜چه بپوشد
⇜کجا بپوشد
⇜و براى که
دوستان وهمراهان عزیزوگرامی مقاله ای درباره حجاب گردآوری کردم البته ازخودم نیست من فقط انتقال دهنده این مقاله به گروه هستم امیدوارم مورداستفاده همه شمابزرگواران قراربگیره👇👇👇👇👇
سه شنبه, 13 آذر 1397
Toggle navigation
عناوین کل اخبار
تاریخ خبر: 1396/04/19 ساعت: 15:5
هدف ایرنا گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست
حجاب و عفاف و فلسفه آن
سایت خبری - تحلیلی تابناک ایلام روز دوشنبه 19 تیر ماه در مطلبی با عنوان حجاب و عفاف و فلسفه آن به قلم علی محمد نیاکان به بررسی جایگاه و فلسفه وجودی داشتن حجاب در ادیان و مذاهب مختلف پرداخته است.
در این مطلب آمده است: در هر کشوری، زن نیمی از جامعه را تشکیل میدهد و نقش او در رشد و تعالی انسان و جامعهی انسانی بسیار مهم است.
در متون دینی و منابع اسلامی نیز به موارد زیادی برمیخوریم که نشان از جایگاه ویژهی زن در جامعه دارد حضور فعال زن مسلمان ایرانی در حوزههای مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی موید این مطلب است. بنابراین، اسلام با ظرافتی شایان توجه، نقش زن را در حوزههای مختلف جامعه به ویژه در حوزهی تعلیم و تربیت فرزندان صالح و مجاهدان راه خدا تبیین کرده است.
زن علاوه بر رسالت و مسئولیت تربیت نسلی هوشمند و متعهد، رسالت حضور در صحنههای اجتماعی را نیز، بر عهده دارد (فتاحی زاده، 1388: 5-6) بنابراین، اسلام با برخورد اصولی ضمن رفع مشکلات، زمینهی رشد و تعالی زن را مهیا کرده و با منطق، ریزبینی و دوراندیشی ویژهای، نارساییها، ضعفها و ناهنجاریهای جامعه را اصلاح میکند و با طرح برنامههای راهگشا و رساندن جامعه به قلّهی سلامت، زمینهی حضور آحاد مردم به ویژه زنان را در صحنههای فرهنگی، اجتماعی و ... فراهم میآورد (فتاحی زاده، 1387: 37-38).
اصولا در جوامع دینی، حفاظت و مراقبت از عفت عمومی وظیفهای است که به عهدهی هر زن و مردی محوّل شده است؛ به عبارت دیگر، حفظ حرمت و رعایت حجاب و عفاف، تنها وظیفهی زن نیست، بلکه مرد نیز، ملزم به رعایت دستورهای شرع مقدس اسلام است.
در حقیقت، میان زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. اگر فردی در حین خطا، به یاد بیاورد که چه بسا فرد دیگری نسبت به خانوادهاش چنین خطایی را مرتکب خواهد شد، قطعاً مرتکب خطا نمیشود. از این رو، روشن است که غیرت اجتماعی از جمله ضمانتهای اجرایی امنیت جامعه است و زمینهی فعالیت اجتماعی زن را فراهم میکند. البته، در جامعهی اسلامی این تکلیف به وسیلهی بیشتر مردان مسلمان رعایت میشود.
زنان با آرامش کامل در صحنهی اجتماعی حضور مییابند و وظایف محوله را در سایهی امنیت و آرامش خاطر انجام میدهند بنابراین، روح عفاف در کنترل رفتار و رعایت وقار و متانت خلاصه میشود؛ ولی اگر به پوشش ظاهری بسنده شود و ملکهی تقوای رفتاری در زن به وجود نیاید، حجاب و در واقع، حیای زن مانند کالبدی بیروح خواهد بود و در جامعه اثر نامطلوبی میگذارد (همان: 40-43).
بنابراین، با نگاه عالمانه و عادلانهی اسلام نسبت به زن، شخصیت حقیقی او شکل میگیرد و جامعه نیز مهد پرورش انسانهای شایسته میشود. حجاب در چنین جامعهای حافظ پاکی و عزت زن و تضمین کنندهی آزادی و ارزشهای انسانی است. حجاب نگاهدارندهی حریم خانواده از خطرات احتمالی است. و در واقع، نعمتی است که خداوند به زن عطا فرموده تا عظمت و حرمت او با قرار گرفتن در هالهای از عفاف حفظ شود. (بهروزی، 1387: 27).
مفهوم حجاب
کلمه حجاب از نظر لغت مترادف واژهی عربی ستر (پوشیدن، پوشش، حائل، پرده، حجاب و مانع) است. در اصطلاح فقهی، کلمهی «ستر» به معنای پوشش به کار رفته است؛ امّا استفاده از کلمهی حجاب در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتا جدید است. براساس، آن چه در متون اسلامی عنوان شده، معنای پوشش اسلامی این است که زن در مواجهه و معاشرت با افراد نامحرم بدن خود را بپوشاند و خودنمایی نکند. بنابراین، حجاب به معنای پوشش اسلامی دو بعد ایجابی و سلبی دارد:
یکم: بعد ایجابی (وجوب پوشش بدن)؛
دوم: بعد سلبی (حرام بودن خودنمایی در مواجهه با نامحرم).
این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشند تا حجاب اسلامی تحقق یابد. گاهی برخی از زنان به ظاهر با حجاب، برای پوشش خود، از رنگهای جذاب و تحریک کننده استفاده میکنند و در عین پوشیده بودن ظاهر بدن، زیبایی آنان آشکار است، گویی اصلا لباس نپوشیدهاند.
این رویکرد دور از روح حجاب است و نمیتوان گفت: حجاب رعایت شده است؛ زیرا حجاب به منظور تأمین سلامت روحی و روانی مردم و جلوگیری از مفاسد است (مهدی زاده، 1388: 24). بنابراین، پوشش نباید ابزار و وسیلهای برای نشان دادن زیبایی و تحریک غرایز جنسی و بروز مفاسد اجتماعی باشد.
فلسفه حجاب
حجاب از احکام ضروری اسلام است که عموم مسلمانان در رعایت آن اتفاق نظر دارند. کتاب، سنت، فقه و سیرهی اسلامی بر آن صراحت دارد. از نظر اسلام، حجاب وسیلهای است برای صیانت از زن و ارتقای شأن و شخصیت او. در فرهنگ اسلامی فلسفه حجاب و دلایل آن تبیین شده، و تبعات بدحجابی بیان گردیده است.
همانگونه که در آیههای 30 و 31 از سو
ره نور تصریح شده، قرآن کریم نگاه مرد و زن را محدود کرده، و آن را رمز پاکی و طهارت روح آنان دانسته است.
این پاکی و طهارت همان عفاف و پاکدامنی است که راه مفاسد را میبندد و مرد و زن موظف شدهاند عفت نفس را در غرائز نفسانی و امیال جنسی پاس دارند و پیرو هواهای نفسانی نباشند، و نیز زن را مکلف کرده پوشش و سراندازهای خود را بر سر و گردن بیفکند و زیور پنهان خود را جز برای همسر و محرمان آشکار نکند.
بنابراین، براساس آیات، روایات و فقه اسلامی، حدود نگاه و حجاب و مسائل غریزی در چارچوب شرع مقدس تبیین شده و تخلف از آن حرام و نامشروع است و فلسفهی آن همان امنیت روانی، پاکدامنی، سلامت فرد، خانواده و سعادت جامعهی بشری است و پاسداری از آن وظیفهی فردی و خانوادگی و حاکمیتی است و تخلف از آن موجب ناکامی، نگونبختی، فساد و تباهی فرد، خانواده و جامعه است.
پوشش زن
پوشش زن مسلمان در قرآن کریم و احادیث اسلامی به عنوان وظیفهای حتمی و دارای فلسفهی معقول و ارزنده معرفی شده است.
زن مسلمان نیز با درک روشن آثار وجودی خود، پوشش اسلامی را با معرفت پذیرفته است و آن را نگهبان تقوا، عفت، حیا، نجابت، وقار، پاکی، ظرافت، فضیلت، صلابت، سلامت و متانت خود میداند. اگر میبینیم که وظیفهی پوشش به زن اختصاص یافته، به این دلیل است که ملاک آن، ویژهی زن است.
زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است. با این که دستور پوشیدن برای مرد مقرّر نشده است، ولی عملاً مرد پوشیدهتر از زن از منزل بیرون میرود؛ زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشمچرانی است، نه به خودنمایی. برعکس، تمایل زن بیشتر به خودنمایی است نه چشم چرانی. تمایل مرد به چشم چرانی، زن را بیشتر تحریک به خودنمایی میکند، و تمایل به چشمچرانی، کمتر در زن وجود دارد (قاضی، 1387: 38-39). در واقع، مرد کمتر تمایل به خودنمایی دارد.
حکمت پوشش و ضرورت آن
لباس پوشیدن، شأنی از شئون انسان، و پدیدهای است که تقریباً به اندازهی طول تاریخ بشر سابقه، و به قدر پهنهی جغرافیایی امروزین زمین گستره دارد. این پدیده با ویژگیهای مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و میتوان آن را از دیدگاههای مختلفی از قبیل: روانشناسی، اخلاق، اقتصاد، جامعهشناسی، مذهب، قانون، تاریخ و جغرافیا مورد مطالعه قرار داد و در صدد یافتن پاسخی به این گونه پرسشها برآمد که: چرا انسان لباس به تن میکند؟ میان نوع لباس و ویژگیهای روانی انسان چه رابطهای است؟ در قوانین مدنی چه قوانینی برای پوشش مردم وضع شده است؟ (حداد عادل، 1386: 5).
افعال تکلیفی بشر از حسن و قُبح ذاتی برخوردار است و عقل میتواند حسن و قبح آنها را شناسایی کند.حجاب و بدحجابی هم مانند سایر کارهای انسان دارای حسن و قبح ذاتی است.(قاسمی، 1387: 71).
به همین دلیل، حجاب یک ارزش و بدحجابی یک ضد ارزش است
ویژگیهای پوشش
پوشش ویژگیهایی دارد که عبارتند از:
الف) ضخامت: یکی از ویژگیهای پوشش، ضخامت آن است؛ به گونهای که پوست بدن از زیر آن پیدا نباشد؛ در غیر این صورت پوشش محسوب نمیشود.
ب) سادگی: یکی دیگر از ویژگیهای پوشش رعایت سادگی و پرهیز از زینت تحریکآمیز است. زن نباید از پوششی استفاده کند که جاذبههای آن جای جاذبههای برهنگی را بگیرد. بدون شک استفاده از لباسهای بدننما دور شدن از تقوا در پوشش را در پی دارد و به نوعی توجه مرد نامحرم را به زن جلب می کند. بنابراین، زری دوزی، تودوری، آویختن گل، دگمهها و چاکهای زاید و بیش از اندازهی لباس که سبب تحریک نامحرم می شوند، جایز نیست و باید از دید او پوشیده باشند (اکبری، 1387: 51-54).
شرایط عمومی پوشش
طبق شریعت اسلامی، خانواده هستهی اصلی در جامعهی انسانی است و بر انسانی بودن جامعه تأثیر دارد. اولین گام تربیت، در خانواد برداشته می شود و پدر و مادر، اولین آموزگاران کودکاند. حفظ این کانون از محکمات و مسلمات شریعت اسلامی است و پوشش در حفظ و حراست این کانون، نقش دارد.
البته، نمیتوان بر زن واجب کرد صورت خود را بپوشاند؛ چرا که با چشم بسته نمیتوان حضور اجتماعی داشت. در اسلام برای پوشش حدود و شرایط عمومی بیان شده، و به شکل و نوع خاصی تأکید نشده است؛ زیرا لباس و پوشش از امور تعبدی و توفیقی نیست، و نیز عرف و عادت بر آن اثر میگذارد. اگر لباس شرایط عمومی داشته باشد و حدود شرعی را بپوشاند، پوشیدن آن منعی ندارد. حدود و شرایطی که در لباس باید منظور گردد، از این قرار است:
- پوشاندن تمام بدن به جز ضورت و دو دست تا مچ؛
- پرهیز از لباس شهرت؛
- در مجموع، مخالف لباس مرد؛
- پرهیز از لباس بدن نما (مهریزی، 1386: 111-112).
حدود پوشش
به فرموده امام خمینی (ره) واجب است تمام بدن زن به جز قرص صورت و دستها تا مچ از نامحرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند، مانع ندارد؛ ولی پوشیدن چادر بهتر است، و از لباسهایی که توجه نامحرم را جلب میکند، باید اجتناب شود [اما