بسمالله الرحمن الرحیم
فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (سلاماللهعلیها)، الگوی صبر، شجاعت و بصیرت، و روز پرستار را به همه پرستاران دلسوز و فداکار، بهویژه تلاشگران عرصه سلامت در شهرستان بیرجند تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
حضرت زینب (س) با ایثار، ایمان و استقامت خود، الگوی جاودانهای برای همه آزادگان جهان و بهویژه پرستاران عزیز شد که با روحیهای زینبی در سختترین شرایط، مرهم آلام بیماراناند.
اینجانب ضمن گرامیداشت مقام شامخ این بانوی بزرگوار، از زحمات بیدریغ و مجاهدانه جامعه پرستاری قدردانی نموده و توفیق، سلامتی و عزت روزافزون همه این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.
یدالله وحدانینیا
رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهرستان بیرجند
بازدید معاون قضایی رئیسکل و دادستان مرکز خراسان جنوبی از کانون اصلاح و تربیت بیرجند / آزادی سه مددجو و انتقال یک نفر به بند اشتغال
در جریان بازدید معاون قضایی رئیسکل دادگستری و دادستان مرکز خراسان جنوبی از کانون اصلاح و تربیت بیرجند، سه مددجو آزاد و یک مددجو نیز برای اشتغال و مهارتآموزی به گلخانه بنیاد تعاون زندانها منتقل شد.
به گزارش مدیریت رسانه و روابطعمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، صبح امروز یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴، اسماعیل محققینیا معاون قضایی رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی به همراه احمد قاسمی دادستان مرکز استان از کانون اصلاح و تربیت بیرجند بازدید کردند.
در آغاز این بازدید، مسئولان قضایی استان از پروژه بهسازی و زیباسازی خوابگاههای کانون دیدن کرده و روند اجرای طرح را مورد ارزیابی قرار دادند.
اعضای هیأت حقوق شهروندی دادگستری استان در جریان بازدید، بر استانداردسازی فضاهای خوابگاهی متناسب با شرایط سنی، جسمی و روانی نوجوانان تأکید کرده و اجرای این طرح را گامی مؤثر در ارتقای وضعیت رفاهی، آموزشی و تربیتی مددجویان عنوان کردند.
اسماعیل محققینیا معاون قضایی رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید گفت: توجه به حقوق انسانی مددجویان و بهویژه نوجوانان از شاخصهای مهم اجرای عدالت در دستگاه قضایی است.
وی با اشاره به تأکید ریاست قوه قضاییه بر رعایت کرامت در فرآیند اصلاح و تربیت افزود: هر اقدام اصلاحی در این مراکز باید با رویکرد تربیتی و بازگشتمحور انجام شود تا مددجویان بتوانند پس از آزادی، به شهروندانی مفید و قانونمدار تبدیل شوند.
در ادامه، احمد قاسمی دادستان مرکز استان نیز با قدردانی از تلاش مجموعه کانون اصلاح و تربیت بیرجند گفت: هدف از این بازدیدها تنها نظارت نیست، بلکه حمایت از برنامههایی است که به اصلاح واقعی و بازگشت سالم مددجویان به جامعه کمک میکند.
وی افزود: در جریان بررسی پروندهها، سه مددجو با استفاده از ظرفیتهای قانونی آزاد و یک مددجو نیز برای اشتغال و مهارتآموزی به بند گلخانه بنیاد تعاون زندانها منتقل شد. این تصمیمات در راستای سیاستهای حمایتی و تربیتی دستگاه قضایی اتخاذ شده است.
در پایان بازدید، دادستان مرکز استان بر استمرار اقدامات فرهنگی، مهارتی و رواندرمانی در کانون تأکید و خواستار بهکارگیری ظرفیتهای حمایتی دستگاههای اجرایی برای تقویت فرآیند بازپروری مددجویان شد.
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj