10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 وقتی سخاوت ها شوق را به زندگی هدیه می دهد
🔸 81 زندانی جرائم غیر عمد که قفل زندگیشان با یک اشتباهِ ساده بسته شده بود، با سخاوت خیران باز شد.
🔸 خبرنگار: فرزانه مولایی
#آزادی
#زندانی_جرائم_غیر_عمد
خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj
بازدید سرزده جانشین دادستان طبس از کلانتری ۱۲ غدیر در راستای صیانت از حقوق عامه👇👇
بازدید سرزده جانشین دادستان طبس از کلانتری ۱۲ غدیر در راستای صیانت از حقوق عامه
در تداوم سیاست نظارت میدانی دستگاه قضایی و با هدف صیانت از حقوق شهروندان، جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس صبح امروز با حضور سرزده در کلانتری ۱۲ غدیر، ضمن بررسی نحوه اجرای وظایف قانونی ضابطان قضایی، بر لزوم رعایت کرامت انسانی و ارتقای کیفیت خدمات انتظامی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان طبس، صبح امروز (دوشنبه ۵ آبانماه) باقری، جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس، در چارچوب اجرای ماده ۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای تحقق سیاستهای نظارتی قوه قضاییه مبنی بر حضور میدانی مسئولان قضایی در واحدهای ضابط، بهصورت سرزده از کلانتری ۱۲ غدیر این شهرستان بازدید کرد.
در جریان این بازدید، باقری با حضور در بخشهای مختلف کلانتری، ضمن بررسی وضعیت بازداشتگاه، نحوه ثبت شکایات، روند نگهداری متهمان و نحوه تعامل مأموران با مردم، بر ضرورت اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در حوزه انتظامی و رعایت کامل موازین قانونی در فرایند انجام وظایف تأکید کرد.
وی حفظ شأن و کرامت شهروندان، پاسخگویی دقیق و مؤثر به مراجعان و دقت در تنظیم گزارشهای ضابطان را از مصادیق بارز صیانت از حقوق عامه دانست و افزود: تقویت فرهنگ مسئولیتپذیری در میان ضابطان و استمرار آموزشهای حقوقی و رفتاری از اولویتهای مهمی است که باید بهطور جدی دنبال شود.
جانشین دادستان طبس با بیان اینکه امنیت پایدار و آرامش اجتماعی بدون تعامل سازنده میان نهادهای قضایی و انتظامی امکانپذیر نیست، گفت: دستگاه قضایی شهرستان ضمن حمایت از تلاشهای شبانهروزی نیروهای انتظامی، بر اجرای دقیق مقررات و ارتقای سطح پاسخگویی به مردم نظارت مستمر خواهد داشت.
باقری همچنین در پایان با قدردانی از زحمات کارکنان کلانتری ۱۲، بر استمرار بازدیدهای میدانی دادستانی از واحدهای انتظامی و قضایی شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: صیانت از حقوق عامه، محور اصلی مأموریتهای دادستانی است و هیچگونه کوتاهی یا قصوری در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.
در سالهای اخیر، دادگستری کل استان خراسان جنوبی با تأکید رئیسکل دادگستری بر نظارت هدفمند بر عملکرد ضابطان، تقویت رویکردهای اصلاحی و پیشگیرانه و استقرار نظام بازخورد از مراجع مردمی، گامهای مؤثری در ارتقای کیفیت خدمات قضایی و انتظامی برداشته است. این بازدیدها بخشی از همان برنامه منسجم نظارتی است که با هدف افزایش اعتماد عمومی و تضمین حقوق قانونی مردم در حال اجراست.
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj
بازدید قضات دادگستری شهرستانهای قاینات و زیرکوه از زندان و برپایی میز خدمت با زندانیان
✍به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دادگستری شهرستان قاینات، یکشنبه چهارم مهرماه سال ۱۴۰۴؛ روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای قاینات و زیرکوه، رؤسای حوزههای قضایی بخشهای نیمبلوک و سده ، به همراه جمعی از قضات این حوزهها، با هدف رسیدگی میدانی به وضعیت قضایی زندانیان و تسریع در فرآیند رسیدگی به پروندهها، از زندان بازدید کردند.
🔹در جریان این بازدید، «میز خدمت قضایی» با حضور قضات در محل سوله ورزشی شهید کاوه زندان برگزار شد. در این میز خدمت، زندانیان بهصورت چهرهبهچهره مشکلات و درخواستهای قضایی خود را مطرح و قضات حاضر ضمن پاسخگویی به سوالات زندانیان، دستورات لازم را برای حل مشکلات و پیگیری امور قضایی ایشان صادر کردند.
🔹هدف از برپایی میز خدمت، ایجاد ارتباط مستقیم میان زندانیان و مقامات قضایی، بررسی فوری مسائل قضایی و کمک به تحقق سیاستهای دستگاه قضا در زمینه کاهش جمعیت کیفری و احقاق حقوق زندانیان اعلام شد. این اقدام نشاندهنده عزم و اراده دادگستری شهرستان قاینات برای حمایت از حقوق زندانیان و فراهم کردن شرایط مناسب برای اصلاح و بازگشت آنان به جامعه است.
🔹در پایان این برنامه، سه نفر از زندانیان که شرایط مرخصی پایان حبس داشتند ضمن اهدا بسته های معیشتی از زندان آزاد شدند.
مسئولان زندان از همکاری و حضور مؤثر قضات در حمایت از روند اصلاح و بازگشت زندانیان به جامعه قدردانی کردند.
انتهای خبر/
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj