بازدید رئیسکل دادگستری و قضات خراسان جنوبی از زندان مرکزی بیرجند / بررسی مشکلات زندانیان، آزادی ۸۱ نفر و تقدیر از اقدامات اصلاحی و تربیتی👇👇
بازدید رئیسکل دادگستری و قضات خراسان جنوبی از زندان مرکزی بیرجند / بررسی مشکلات زندانیان، آزادی ۸۱ نفر و تقدیر از اقدامات اصلاحی و تربیتی
محمدجعفر عبدالهی رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از قضات، از زندان مرکزی بیرجند بازدید و با تأکید بر اهمیت اصلاح و تربیت زندانیان، آزادی ۸۱ نفر از مددجویان را در آستانه میلاد حضرت زینب (س) اعلام و از اقدامات فرهنگی و تربیتی زندان تقدیر کرد. همزمان، رئیسکل دادگستری استان دارالحفظ قرآن در اندرزگاه ۱۰۳ و مرکز آزمون و سنجش الکترونیکی فنی و حرفهای در کارگاههای زندان مرکزی بیرجند را افتتاح کرد.
به گزارش مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری استان خراسان جنوبی، این بازدید شامگاه یکشنبه چهارم آبانماه با هدف بررسی روند اجرای طرح پایش زندانیان، رسیدگی به مشکلات آنان و پاسخگویی مستقیم به عرایض مددجویان انجام شد.
رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر کرامت انسانی زندانیان و اهمیت بازگشت مجدد آنان به جامعه گفت، آزادی زندانیان نباید محدود به مناسبتها باشد و باید بهصورت مستمر با استفاده از ظرفیتهای قانونی و مردمی دنبال شود. وی همچنین از کسب رتبههای کشوری در حوزههای فرهنگی، هنری و خدمات اصلاحی و تربیتی توسط زندانها تقدیر و تشکر کرد.
عبدالهی دستور بررسی فوری وضعیت چند زندانی و تأکید بر دقت و سرعت در رسیدگی به پروندههای مشمول طرح پایش را صادر کرد. وی افزود، توجه به اشتغال، حرفهآموزی، فعالیتهای فرهنگی و تربیتی زندانیان و حمایت از خانوادههای آنان از اولویتهای دستگاه قضایی است و استفاده از ظرفیت خیرین نقش مؤثری در بازگشت سالم مددجویان به جامعه دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد، اجرای طرح پایش و ارتباط مستقیم قضات با زندان موجب کاهش جمعیت کیفری، بازنگری در پروندهها و بازگشت سالم زندانیان به جامعه میشود. عبدالهی تأکید کرد که آزادی زندانیان نباید محدود به مناسبتها باشد و دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیتهای قانونی و مردمی بهصورت مستمر به کاهش جمعیت کیفری و اصلاح و تربیت زندانیان ادامه خواهد داد.
قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، با اشاره به اهمیت نظارت مستمر قضایی و بازدیدهای میدانی، گفت که این بازدیدها صرفاً تشریفاتی نیست و بهصورت کاربردی برای حل مشکلات مددجویان و تسریع در رسیدگی به پروندهها انجام میشود. وی افزود، دادستانی مرکز استان بهطور مستمر وضعیت زندانیان را رصد میکند تا هیچ پروندهای به دلیل ناهماهنگی یا تأخیر اداری بلاتکلیف نماند و سیاست دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پروندههای کیفری و استفاده حداکثری از مجازاتهای جایگزین حبس است. همچنین قاسمی بر اهمیت تعامل بین دادستانی، قضات اجرای احکام و اداره زندان تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که این همکاری باعث کاهش مشکلات مددجویان و تسهیل در فرآیند اصلاح و بازگشت آنان به جامعه میشود.
عبدی، مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی نیز گزارشی از اقدامات اصلاحی، فرهنگی و حرفهآموزی زندانیان ارائه و افزود که برنامههای متعددی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، مهارتآموزی و اشتغال مددجویان در حال اجراست. وی تصریح کرد، آزادی ۸۱ نفر از مددجویان زندان بیرجند در آستانه میلاد حضرت زینب (س) حاصل همین اقدامات و همافزایی بین دستگاه قضایی و خیرین است.
رئیسکل دادگستری استان همچنین دارالحفظ قرآن در اندرزگاه ۱۰۳ و مرکز آزمون و سنجش الکترونیکی فنی و حرفهای در کارگاههای زندان مرکزی بیرجند را افتتاح کرد و بر اهمیت استفاده از ظرفیتهای آموزشی و فرهنگی برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم قضات با زندان، خاطرنشان کرد که اجرای طرح پایش و توجه به امور فرهنگی، تربیتی و حمایتی زندانیان موجب کاهش جمعیت کیفری و بازنگری در پروندهها میشود و این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.
در پایان، تقدیر نامه دکتر محمدی رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی از رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندانهای استان در راستای کاهش جمعیت کیفری و کسب رتبه اول شاخصهای ۱۸ گانه در سطح زندان های کشور تقدیر شده بودند، به آنان اعطا شد.
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj
✅ بازدید بامدادی مسئولان قضایی شهرستان طبس و عرض خداقوت و تجلیل از پرستاران به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار
🔰 به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت مقام پرستار، دکتر ابراهیمی ریاست دادگستری ، آقای خسروی دادستان و آقای باقری جانشین دادستان شهرستان طبس با حضور در محل کار شیفت نیمه شب بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی(ره)، از تلاشها و زحمات پرستاران و کادر درمان با اهدا گل و تقدیم هدیه ، تقدیر و تجلیل نمودند.
🌺 در این دیدار صمیمانه که تا ساعت یک بامداد مورخ ۶ آبان ماه به طول انجامید ، مسئولان قضایی شهرستان از خدمات ارزشمند پزشکان و پرستاران در حفاظت از سلامت جامعه و زحمات بی دریغ و دلسوزانه در جهت کاهش آلام بیماران، قدردانی و بر حمایت دستگاه قضایی در راستای بهبود عملکرد خدمت رسانی در عرصه سلامت شهروندان با بهره گیری از ظرفیت های قانونی تاکید نمودند.
✍روابط عمومی دادگستری،شورای حل اختلاف و کانون بسیج حقوقدانان شهرستان طبس
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj
✅ میز خدمت مسئولان قضایی و مدیران دفاتر شعب شهرستان طبس ،عشق آباد و بخش دیهوک و حضور در برنامه فرهنگی جشن میلاد حضرت زینب (س)در جمع مددجویان زندان طبس
🔰 به گزارش روابط عمومی دادگستری ، میز خدمت قضایی با حضور روسای دادگستری طبس ،عشق آباد و بخش دیهوک ، دادستان شهرستان و جمعی از قضات حوزه های قضایی همجوار و همچنین حضور ابتکاری مدیران دفاتر کیفری و اجرای احکام حوزه قضایی شهرستان طبس در زندان طبس برگزار شد.
🔸️ در این برنامه که با همراهی فرحناکی مقدم رئیس اداره زندان و اعضای شورای طبقهبندی زندان برگزار شد ، ابتدا به صورت ویدئوکنفرانس با مرکز استان ، شرکتکنندگان از سخنان رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و مدیر کل اداره زندان های استان بهرهمند شدند.
🔸️ در ادامه مراسم، مسئولان قضایی ،قضات و مدیران دفاتر شعب در جمع مددجویان حاضر شده و به صورت چهرهبهچهره با آنان دیدار کردند و درخواست ها و مسائل قضایی مددجویان مورد بررسی قرار گرفت.
🔸️ در حاشیه این برنامه ، حاضرین در ویژه برنامه فرهنگی جشن شب میلاد حضرت زینب (س) و اجرای گروه سرود مددجویان در محل ندامتگاه طبس حضور یافتند.
✍ روابط عمومی دادگستری،شورای حل اختلاف و کانون بسیج حقوقدانان شهرستان طبس
----🇮🇷----
🆔️@dadkhj