eitaa logo
اخبار دادگستری خراسان جنوبی، حوزه های قضائی و شوراهای حل اختلاف استان
1.4هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
842 ویدیو
338 فایل
اخبار دادگستری خراسان جنوبی ، حوزه‌های قضائی و شوراهای حل اختلاف استان رو اینجا دنبال کنید ارتباط با ادمین: @Abdolahi_dad_contact @Reza_janii
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 راه‌های استعلام اصالت سند ملک قبل از خرید ✅سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به روش‌های آگاهی از اصالت سند ملک، راه‌های استعلام را تشریح کرد: 1️⃣اولین راه: مراجعه به دفتر اسناد رسمی وی گفت: اولین راه این است که خریدار به همراه فروشنده به نزدیک‌ترین دفتر اسناد رسمی مراجعه کند و درخواست استعلام آخرین وضعیت ثبتی ملک را نماید. این استعلام شامل بازداشت، توقیف یا سند رهنی به نفع بانک یا سایر مراجع است. در این صورت سردفتر از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد، وضعیت ملک را از اداره ثبت محل استعلام کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام می‌کند. 2️⃣دومین راه: استعلام از سایت ثبت قویدل افزود: دومین راه، مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. متقاضی با ورود به بخش خدمات الکترونیک و انتخاب استعلامات ثبتی، می‌تواند به بخش تصدیق اصالت سند مالکیت وارد شود. در این بخش باید اطلاعاتی از قبیل واحد ثبتی، کد ملی، خیابان اصلی، فرعی، نوع سند و شماره دفتر املاک الکترونیکی را تکمیل کرد. 3️⃣سومین راه: استعلام توسط بنگاه معتبر وی در پایان خاطرنشان کرد: سومین راه هنگام خرید ملک از بنگاه مشاورین املاک دارای پروانه صنفی میسر است. قبل از تنظیم پیش‌نویس قرارداد، مشاور املاک می‌تواند از سامانه ثبت الکترونیک اسناد استعلام بگیرد. در صورت عدم بازداشت ملک، سامانه پس از بررسی اصالت سند مالکیت و عدم توقیف، اجازه تنظیم قرارداد را می‌دهد. در غیر این صورت، اجازه ثبت پیش‌نویس صادر نمی‌شود. 📛هشدار به خریداران قویدل به خریداران توصیه کرد دقت کنند که در صورت ترهین یا وثیقه ملک، شماره سند رهنی و نام مرتهن در پشت سند مالکیت حدنگار درج شده است. روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی ----🇮🇷---- 🆔️@dadkhj
نشست مشترک رئیس دادگاه عمومی بخش درح و فرماندهی انتظامی شهرستان سربیشه در راستای ارتقای امنیت عمومی 👇👇👇 @dadkhj
اخبار دادگستری خراسان جنوبی، حوزه های قضائی و شوراهای حل اختلاف استان
🔰به گزارش روابط عمومی دادگاه عمومی بخش درح؛ در جلسه‌ای که با هدف هم‌افزایی و تبیین سیاست‌های مشترک قضایی و انتظامی در دادگاه عمومی بخش درح برگزار گردید، جناب آقای ابراهیمی‌پور، رئیس محترم دادگاه عمومی بخش درح ، میزبان جناب سرهنگ صالحی، فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه و هیئت همراه بودند. 🔺️ در ابتدای این نشست، جناب سرهنگ صالحی، فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه، با قدردانی از اقدامات دستگاه قضا، بر کاهش محسوس میزان جرائم در بخش درح در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته تأکید کرد. وی همچنین از همکاری رئیس دادگاه عمومی در جهت اجرای سریع‌تر طرح پایش تصویری در سطح شهر و تأمین نظم و انضباط در پایانه مرزی، تقدیر نمود. 🔹️ در ادامه، ابراهیمی‌پور، رئیس دادگاه عمومی بخش درح، پس از خیر مقدم، ضمن تبیین اهمیت امنیت در ابعاد اجتماعی، بر لزوم نصب دوربین‌های نظارتی** در ورودی و خروجی شهر درح تأکید کردند. هدف از این اقدام، شناسایی و برخورد متناسب با متخلفانی عنوان شد که با رانندگی پرسرعت و خلاف جهت، جان شهروندان را به خطر می‌اندازند. 🔻 همچنین، ایشان بر ضرورت شناسایی و تشکیل پرونده علیه افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می‌کنند یا با انجام حرکات نمایشی و ایجاد صدای ناهنجار سبب آزار و اذیت مردم می‌شوند و تحویل آنان به دستگاه قضا تاکید کرد. 🔸️ ابراهیمی‌پور در راستای سیاست‌های کلی کاهش جرائم، بر اهمیت کشف سرقت‌ها تأکید ورزید و از فرماندهی انتظامی خواستار به کارگیری نهایت تلاش مأمورین در جهت کشف این جرایم شد تا برخورد قاطع از سمت نهاد قضایی در جهت کاهش میزان جرائم صورت پذیرد. وی همچنین در خصوص تردد خودروهای سوخت‌کش در راه خاکی منتهی به چاه‌های کشاورزی، که به صورت چراغ خاموش و با سرعت بالا موجب سلب آرامش مردم شده‌اند، تذکر جدی دادند و بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت نیروی انتظامی در جهت شناسایی این متخلفان سطح شهر تأکید نمودند. 🔹️ در پایان این دیدار، رئیس دادگاه عمومی بخش درح با اشاره به فعال‌سازی دوربین‌های پایش شهری با پیگیری‌های انجام شده، خاطرنشان کردند که دادگاه از هرگونه همکاری و کمک به نیروی انتظامی در راستای افزایش تعداد دوربین‌ها، انتقال تصاویر به پاسگاه درح ، و همچنین افزایش آرامش و امنیت عمومی مردم، دریغ نخواهد کرد. روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی ----🇮🇷---- 🆔️@dadkhj
برگزاری کارگاه آسیب‌های اجتماعی برای والدین دانش‌آموزان دبستان سیدالشهدا علیه‌السلام شهرستان قاینات 👇👇👇 @dadkhj
👇👇👇 @dadkhj به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان قاینات، کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی برای والدین دانش‌آموزان دبستان سیدالشهدا علیه‌السلام دوره دوم، در راستای اجرای طرح «قاضی در مدرسه» برگزار شد. این کارگاه با حضور دادستان محترم عمومی و انقلاب و مدیر کانون بسیج حقوق‌دانان جناب آقای عبداله زاده با هدف ارتقاء آگاهی والدین در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش تعاملات مثبت با فرزندان برگزار گردید. در این کارگاه جناب آقای عبداله زاده به موضوعات زیر پرداخت: شناخت انواع آسیب‌های اجتماعی: تعریف و معرفی آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، خشونت، بزهکاری، و مسائل روانی. بررسی علل و عوامل مؤثر در بروز این آسیب‌ها، از جمله عوامل خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی. نقش والدین در پیشگیری از آسیب‌ها: اهمیت نقش والدین در شناسایی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی. نحوه ایجاد یک محیط خانوادگی سالم و حمایت‌گر برای فرزندان. ارتقاء مهارت‌های ارتباطی: تکنیک‌های مؤثر در برقراری ارتباط مثبت و سازنده با فرزندان. یادگیری شیوه‌های گوش دادن فعال و همدلی با نیازهای عاطفی فرزندان. آموزش مهارت‌های تصمیم‌گیری: کمک به فرزندان در اتخاذ تصمیمات صحیح و مسئولانه. روش‌های آموزش تفکر انتقادی و حل مسئله به دانش‌آموزان. مدیریت زمان و فعالیت‌های فرزندان: اهمیت برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های روزانه و تفریحی. نحوه نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی و اجتماعی فرزندان. توجه به سلامت روان: شناسایی نشانه‌های اختلالات روانی و رفتارهای غیرعادی در فرزندان. راهکارهای حمایت از سلامت روانی و عاطفی دانش‌آموزان. آشنایی با قوانین و حقوق کودکان: معرفی قوانین مرتبط با حقوق کودکان و نوجوانان. آموزش والدین در خصوص نحوه حمایت از حقوق فرزندان خود. استفاده از منابع و خدمات اجتماعی: معرفی سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و حمایتی که می‌توانند به والدین و فرزندان کمک کنند. نحوه دسترسی به منابع آموزشی و مشاوره‌ای. جناب آقای عبداله‌زاده در این کارگاه با تأکید بر اهمیت نقش والدین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان کردند: «آموزش و آگاهی والدین می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌ها و ایجاد محیطی سالم برای رشد و توسعه فرزندان داشته باشد.» این کارگاه با استقبال گسترده والدین همراه بود و امید است برگزاری چنین برنامه‌هایی به تقویت پیوندهای خانواده و جامعه و افزایش آگاهی در زمینه مسائل اجتماعی کمک کند. انتهای خبر/ روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی ----🇮🇷---- 🆔️@dadkhj
طرح قاضی مدرسه در دبیرستان حضرت زینب(س)شهرستان زیرکوه برگزار شد 💠به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان زیرکوه، برنامه آموزشی «قاضی مدرسه» با حضور آقای مشرفی، دادرس دادگستری شهرستان زیرکوه در دبیرستان حضرت زینب (س) برگزار شد. 🔹️در این نشست، مشرفی ضمن تشریح جرایم مرتبط با فضای مجازی و تبعات حقوقی استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی باتو جه به نفوذ گسترده فضای مجازی در زندگی دانش‌آموزان این محور و تخلف را برای دانش‌آموزان تبیین کرد. 🔶وی همچنین با اشاره به آثار مخرب اعتیاد ومشروبات الکلی وعواقب قانونی آن ها تأکید کرد: این آسیب اجتماعی می‌تواند آینده‌ی فرد و خانواده را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات جدی حقوقی و اجتماعی ایجاد کند. 🔶مشرفی در ادامه به مسائل مربوط به رانندگی بدون گواهینامه و تخلفات ترافیکی تاکید کرد که رانندگی بدون داشتن گواهینامه ،صرفا یک تخلف اداری نیست،بلکه در صورت تصادف ،جرم تلقی شده وفرد مسئوليت کیفری خواهد داشت 🔶وی در ادامه با اشاره به جرم مزاحمت تلفنی و مزاحمت برای جنس مخالف اظهار نمود: این رفتارها علاوه‌بر تبعات اخلاقی، از نظر قانونی نیز جرم بوده و پیگرد قضایی دارد. وی دانش‌آموزان را نسبت به ارتباطات ناسالم و غیراخلاقی و تهدیدات ناشی از آن در فضای مجازی آگاه کرد. روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی ----🇮🇷---- 🆔️@dadkhj