*"سازش در برابر دعاوی چند میلیاردی: پویش به احترام حضرت زینب (س) در دادگاه تجدید نظر استان خراسان جنوبی"*
#ادامه_خبر
#تکمیلی 👇👇👇
@dadkhj
اخبار دادگستری خراسان جنوبی، حوزه های قضائی و شوراهای حل اختلاف استان
#ادامه_خبر
#تکمیلی
@dadkhj
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان جنوبی در یکی از موفقترین مراحل رسیدگی به پروندههای پیچیده و طولانیمدت، دادگاه تجدید نظر استان خراسان جنوبی با تلاش بیوقفه مستشاران شعبه ۸، آقایان *عبداللهی* و *وحدانی نیا*، موفق به ایجاد شرایطی شد که طرفین در نتیجه تلاشهای گسترده، احساسات عمیق و همکاری گسترده، به سازش و آرامش دل برسند.
در جلسه رسیدگی مورخ ۱۴۰۴/۸/۱۰ که حدود سه ساعت طول کشید، طرفین پرونده های متعددچند میلیاردی و پیچیده که از سال ۱۳۹۸ با طرح دعاوی حقوقی و شکایات کیفری آغاز شده بود، در پرونده تحت رسیدگی نهایتا به سازش رسیدند. این پرونده که مدتها در ایجاد تنش و اختلافات میان طرفین ادامه داشت، در نتیجه تلاشهای بیباکانه هیأت محترم دادگاه و همکاری و اشتراکگذاری متقابل طرفین و وکلایشان، به شکلی موفقانه و مهربانانه به پایان رسید.
در این جلسه، نه تنها دعاوی مربوط به اختلافات مالی، بلکه دعاوی مرتبط با موضوعات حقوقی و کیفری نیز با صدور گزارش اصلاحی و سازش طرفین، به احترام حضرت زینب کبری (س) مختومه شد. این موفقیت نه تنها نشاندهنده توانایی دادگاه در ایجاد عدالت، بلکه نمادی از قدرت احترام، سازش و انسجام در برابر تنشهای اجتماعی است.
وحدانی نیا معاون حل اختلاف استان و مستشار شعبه ۸ دادگاه تجدید نظر در این مورد گفت:
*"ما در این پرونده، نه تنها به دنبال عدالت قانونی بودیم، بلکه به دنبال تزریق طعم شیرین سازش به کالبد پروندههای قضایی بودیم. این سازش نه تنها پرونده را مختومه، بلکه آرامش را به وجود طرفین تزریق نمود بلکه به خانواده طرفین وسایر اقارب درگیر موضوع حاکم ساخت .
وی افزوداحترام به حضرت زینب (س) نه تنها یک امر دینی، بلکه نمادی از انسجام، عدالت و آرامش در جامعه است."*
وحدانی نیا افزود :این موفقیت نه تنها به عنوان یک پرونده قانونی شناخته میشود، بلکه نمادی از امکان تغییر در فضای قضایی است. دادگستری کل استان خراسان جنوبی با این عمل، دوباره ثابت میکند که با تلاش، انسجام و احترام به ارزشهای انسانی، میتوان از بحرانهای قانونی به سوی آرامش و سازش حرکت کرد.
*#پویش_به_احترام_حضرت_زینب_کبری*
*#سازش_در_دستگاه_قضایی*
*#دادگستری_خراسان_جنوبی*
*#عدالت_و_احترام*
روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی
----🇮🇷----
#دادگستری_کل_استان_خراسان_جنوبی
#مدیریت_رسانه_روابط_عمومی
🆔️@dadkhj
دادستان قاین: “بهرهبرداری از ظرفیتهای شهرستان و استفاده مؤثر از رسانهها برای مطالبهگری ضروری است”
نشست مشترک دادستان و فرماندار قاین با اصحاب رسانه: تأکید بر رعایت قوانین و نقش کلیدی رسانهها در جامعه
#ادامه_خبر
#تکمیلی 👇👇👇
@dadkhj
اخبار دادگستری خراسان جنوبی، حوزه های قضائی و شوراهای حل اختلاف استان
#ادامه_خبر
#تکمیلی
@dadkhj
به گزارش روابط عمومی دادگستری شهرستان قاین، نشست مشترکی با حضور دادستان شهرستان، عبداله زاده و فرماندار قائنات، غلامپور، به همراه اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، بر اهمیت نقش رسانهها در انعکاس مشکلات مردم و حفظ امنیت ملی تأکید گردید. هدف این جلسه ایجاد تعامل سازنده بین دستگاه قضایی، دولت و رسانهها و همچنین بررسی چالشها و فرصتهای موجود در فضای مجازی بود.
دادستان قاین در این نشست با اشاره به افزایش سوءاستفادهها از فضای مجازی و انتشار محتواهای مجرمانه، هشدار داد که هرگونه نقض حریم خصوصی و انتشار اکاذیب با برخورد قاطع قانونی مواجه خواهد شد. وی در این راستا به مواد ۷۴۵ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: «انتشار محتوای خصوصی بدون رضایت صاحب آن و نسبت دادن اعمال خلاف واقع به اشخاص، جرم محسوب شده و متخلفان به مجازاتهای قانونی محکوم خواهند شد.»
عبداله زاده همچنین رسانهها را بهعنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان دانسته و بر ضرورت رعایت اصول حرفهای خبرنگاری و دقت در انتشار اخبار تأکید کرد. وی افزود: «آشنایی با قوانین و مقررات، نقد منصفانه و بهرهبرداری صحیح از ظرفیت رسانهها باید سرلوحه کار خبرنگاران باشد.»
وی با اشاره به ظرفیتهای موجود در شهرستان، بر لزوم استفاده بهینه از این ظرفیتها برای پیشبرد اهداف توسعهای تأکید کرد و گفت: «متأسفانه با وجود ظرفیتهای بالای قائنات در زمینههای اقتصادی و کشاورزی، با چالشهایی نظیر کمبود زیرساختها و نبود امکانات مناسب در برخی حوزهها مواجه هستیم. لذا نیاز است که از ظرفیت رسانهها برای آگاهیرسانی و مطالبهگری در این زمینه بهرهبرداری شود.»
در ادامه، فرماندار قائنات نیز در این نشست با بیان اینکه رویداد ملی «ایران جان» فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی و کشاورزی شهرستان است، بر لزوم تبدیل آن به یک جریان مطالبهگری مؤثر تأکید نمود. غلامپور گفت: «ایران جان یک فرصت است و استاندار برای میزبانی خراسان جنوبی بهعنوان پنجمین استان این رویداد ملی تلاش زیادی انجام داده است.»
وی همچنین به زعفران و زرشک بهعنوان نمادهای جهانی قائنات اشاره کرد و افزود: «زعفران قائنات قابل مقایسه با هیچ زعفرانی در جهان نیست و باید از این ظرفیت در معرفی هویت منطقه بهره گرفت.» فرماندار از طراحی پوستر زعفران بهعنوان محور برنامه ۲۲ آبان با حضور مهمانان ملی و استانی خبر داد و به پخش زنده ملی از آیین شکرگزاری نیز اشاره کرد.
در این نشست، دادستان قائنات با تأکید بر اهمیت همدلی و همکاری در مسیر توسعه شهرستان، گفت: «ایران جان فرصتی برای شهرستان ما است؛ ما در جهان به زرشک و زعفران معروف هستیم.» همچنین غلامپور بر اهمیت مطالبهگری هوشمندانه تأکید کرد و گفت: «حرمت قلم نباید شکسته شود و آنچه حقیقت دارد نوشته شود. غرضورزی در نوشتهها جایی ندارد.»
این نشست بهعنوان یک گام مثبت در راستای تقویت ارتباطات و همکاریهای بین دستگاه قضایی، دولت و رسانهها محسوب میشود و امید است که نتایج آن به ارتقاء کیفیت اطلاعرسانی و افزایش اعتماد عمومی منجر گردد.
روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی
----🇮🇷----
#دادگستری_کل_استان_خراسان_جنوبی
#مدیریت_رسانه_روابط_عمومی
🆔️@dadkhj
هشدار مهم: قبل از واریز، اول تماس بگیرید.
هموطن عزیز، در صورت دریافت پیام درخواست وجه از مخاطبین خود، حتما قبل از واریز، با تماس تلفنی از صحت آن مطمئن شوید.
هک گوشی و درخواست پول از مخاطبین، یکی از ترفندهای مهم مجرمین سایبری است. لطفا هوشیار باشید.
روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی
----🇮🇷----
#دادگستری_کل_استان_خراسان_جنوبی
#مدیریت_رسانه_روابط_عمومی
🆔️@dadkhj