بازرسی سرزده دادستانی درمیان از مراکز عرضه مواد غذایی: اقلام تاریخ مصرف گذشته جمعآوری شد
#ادامه_خبر
#تکمیلی 👇👇👇
@dadkhj
اخبار دادگستری خراسان جنوبی، حوزه های قضائی و شوراهای حل اختلاف استان
#ادامه_خبر
#تکمیلی 👇👇👇
به گزارش روابط عمومی دادستانی شهرستان درمیان، بازدید مشترک مقامات قضایی و دستگاههای نظارتی از مراکز عرضه مواد غذایی در راستای صیانت از حقوق عامه انجام شد.
روز جاری، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی حسینی، دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان درمیان، به همراه محمدی، دادیار محترم دادسرای این شهرستان، برنامه نظارتی جامعی را از رستورانها، قنادیها و مراکز عرضه مواد لبنی در سطح شهر اسدیه به اجرا درآوردند.
این برنامه با هماهنگی کامل و همراهی نمایندگان کلیدی ادارات شهرستان از جمله شبکه بهداشت و درمان، اداره اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تعزیرات حکومتی صورت پذیرفت.
تیم نظارتی مشترک، بر رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی، وضعیت ظاهری و محیطی واحدها و همچنین اعتبار پروانه کسب و کارت بهداشت فعالان این حوزهها تمرکز داشت. در این راستا، بررسی تاریخ تولید و انقضای تمامی اقلام موجود در انبارها و سردخانهها با حساسیت ویژه دنبال شد. در جریان این بازرسیها، مقادیر قابل ملاحظهای از مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی که برای سلامت مصرفکنندگان مضر تشخیص داده شد، کشف و به دستور مقام قضایی جمعآوری و امحاء گردید.
علاوه بر این، به واحدهای صنفی که فاقد پروانه کسب یا دارای نقص در کارت بهداشت کارکنان بودند، اخطارهای قانونی لازم صادر شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.
دادستان شهرستان درمیان هدف از این بازدیدها را «صیانت از حقالناس در حوزه سلامت و مقابله بیقید و شرط با سودجوییهای احتمالی» اعلام کرد و افزود: «نظارتهای دستگاه قضا به صورت مستمر و غیرقابل پیشبینی ادامه خواهد داشت و با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی، بدون هیچگونه مماشاتی، برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت و پروندههای قضایی تشکیل خواهد شد.»
این اقدام در راستای حفظ امنیت غذایی و تضمین آرامش خاطر شهروندان در استفاده از مراکز عمومی عرضه مواد غذایی انجام پذیرفت.
روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان خراسان جنوبی
----🇮🇷----
#دادگستری_کل_استان_خراسان_جنوبی
#مدیریت_رسانه_روابط_عمومی
🆔️@dadkhj