eitaa logo
آیت الله العظمی جوادی آملی
16.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
209 فایل
کانال رسمی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) 💬 تلفن دفتر قم: 02537841841 🗨 سامانه پیامکی سوالات شرعی 100007233 💻ایمیل : daftar@esra.ir ارتباط با ادمین @ad_javadi_amoli کانال ما در تلگرام https://t.me/+VXIEqclS3sGLHASk
مشاهده در ایتا
دانلود
33.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🏴روضه سوزناک شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها حضرت آیت الله العظمی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
✳ غفلت زدايي حضرت فاطمه سلام الله علیها ✳ شايد آن روزها بسياري از اصحاب و تابعين و كساني كه تازه مسلمان شده بودند نمي  توانستند باور كنند دست هايي كه علي  ( عليه السلام ) را كنار زده اند از سر  هواپرستي چنين ستمي را مرتكب شده باشند؛ چون آن ها نيز به ظاهر سال ها در ركاب نبي  اكرم  ( صلي الله عليه وآله وسلم ) شمشير زده و به اسلام گرويده بودند و  از اين رو ، كسي جرأت نمي كرد به آنان بدگمان باشد و آن ها را به بي ديني و  خيانت متهم نمايد . مردم دو دسته بودند : يك دسته از ريشه دشمني و مخالفت با  علي  ( عليه السلام ) بي خبر بودند و دسته ديگر شهامت بيان حقايق را نداشتند؛  ولي حضرت زهرا  ( عليها السلام ) با كمال شجاعت ماهيت كينه توزانه آنان را  افشا كرد و ريشه هاي فاسد عداوت با مولا را برملا ساخت . حضرت فاطمه  ( عليها  السلام ) با اين حركت خود تحليل وقايع پيچيده سقيفه را آسان كرد و رمز و راز غربت و  مظلوميت علي  ( عليه السلام ) را گشود . ✳ از کتاب فاطمه(س) اسوه بشر اثر ارزشمند حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی ✳ @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠 پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه 🔹 مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز با مشارکت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب با رعایت دستور العمل های بهداشتی در سالن جلسات امام خامنه ‌ای حرم مطهر کریمه اهلبیت (ع) با پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد. 🔹 در بخشی از این پیام اظهار داشتند: اما دو نهاد علمی مانند حوزه و دانشگاه، اگر بخواهند با هم متّحد شوند، تنها علم است که می‌تواند این دو نهاد را با هم متّحد کند، این مطلب اول؛ تنها علمی که می‌تواند سبب وحدت اینها بشود، علمی است که صدر و ساقهٴ آن علم، وحدت، توحید، یگانگی و یکتایی است و آن است و مانند آن؛ زیرا چیزی که خود متکثّر است، هرگز عامل وحدت نخواهد بود، چه اینکه چیزی که خود واحد است، هرگز سبب کثرت نمی‌شود. تنها چیزی که می‌ تواند رکن اساسی وحدت حوزه و دانشگاه باشد، است «و لا غیر» که هیچ کثرتی در حرم اَمن آن علم راه پیدا نمی ‌کند، این هم مطلب دوم. متن کامل پیام: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/k49853 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
💠 دیدار نماینده ولی فقیه در استان گلستان با آیت الله العظمی جوادی آملی/شناخت سیره اهل بیت علیهم السلام، جزء تدریس رسمی حوزه ‌های علمیه باشد 🔹 نماینده ولی فقیه در استان گلستان با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کرد. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سخنانی ابر از داشتند: بایستی سیره اهل بیت علیهم السلام را جزء علوم بدانیم و ، جزء تدریس رسمی حوزه‌ های علمیه باشد. 🔹معظم ‌له در ادامه با اشاره به روایتی از کتاب شریف کافی مرحوم کلینی در خصوص ولادت امام سجاد علیه السلام بیان داشتند: مسئله [ازدواج با ] آن طور نیست که بعضی بیان کرده اند، بلکه در این روایت آمده است که وجود حضرت شهربانو (س) آزادانه و با اختیار خویش امام حسین علیه السلام را به همسری انتخاب کرد و دیگر بحث عقد آنچنانی و مسائلی که مطرح کردند اصلاً مطرح نبود. 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
حضرت آیت الله العظمی مسأله ١٥٦ . لباسي كه مخلوط به طلاست، در صورت صدق لباس طلا، حكم لباس خالص طلا را دارد و فرقي بين ساتر عورت و غير آن نيست. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی شخصی ناخواسته و بر اثر پرش حنجره‌اش کلمه‌ای از قرائت را جهراً (با صدای بلند) می‌خواند، در حالی که می‌بایست بدون جهر بخواند؛ آیا باید آن را تکرار کند یا نه؟ احوط، تکرار است. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠💠💠💠💠💠💠💠💠 💠💠💠💠💠💠 🔹️ ذكر در كنار ساير فضايل : قرآن كريم را همجوار ساير ذكر مي كند تا نه انسان شب زنده دار و اهل استغفار و ، گمان كند كه عبادت شبانه براي او كافي است و ديگر نيازي به ندارد و نه فرد ثروتمندِ با سخاوت پندارد كه همين بخشش براي كمال او كفايت مي كند و به شب زنده داري نيازي ندارد. لذا براي اين كه كامل شود و در همه‌ي قوا و استعداها و صفات در حد اعلا و هماهنگ، رشد يابد آن صفات را كنار يكديگر ذكر مي فرمايد: (الصابرين والصادقين والقانتين والمنفقين والمستغفرين بالأسحار)[1] آن گاه كه همه اين كنار يكديگر در روح انسان جمع شد، و را نيز به دنبال خواهد داشت: (انّ المسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات والقانتين والقانتات... والمتصدّقين والمتصدّقات... أعدّ اللّه لهم مغفرةً وأجراً عظيماً). [2] [1]ـ سوره‌ي معارج، آيات 21 ـ 22. [2]ـ سوره‌ي معارج، آيات 24 ـ 25. 🔹️{بر گرفته از کتاب ، صفحه 89} 💠💠💠 💠💠💠💠💠 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی استفاده از مهرهای سنگی (غیر زینتی) در مساجد، نمازخانه‌ها و اماکن چه حکمی دارد؟ ۱. سجده بر سنگ مزبور جایز است. ۲. سجده بر تربت حضرت سیدالشهداء افضل است. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠💠💠💠💠💠💠💠 💠💠💠💠💠 🔹️محوريت قرآن و عترت() : 🔹️سير تكاملي به سوي خداوند سير صعودي است. از اين رو، قرآن كريم مي فرمايد كه به و چنگ بزنيد؛(واعتصموا بحبل الله جميعاً ولاتفرّقوا... )[2] چنان كه كوه نوردان براي صعود بر صخره هاي بلند به طناب و دستگيره نيازدارند تا سقوط نكنند. 🔹️قرآن كريم در آيه ديگر به الله را مطرح كرده، مي فرمايد: (... ومن يعتصم بالله فقد هُدي إلي صراط مستقيم)[3] هر كس به خداوند اعتصام كند، قطعاً به هدايت شده است. 🔹️ همان دين خداست كه مشتمل بر عقايد، اخلاق و احكام است و اعتصام به حبل الله، اعتصام به الله است. حقيقت واحدي است كه در ظهور كرده است و قرآن و عترت بيان تفصيلي (صلي الله عليه و آله و سلم) هستند. 🔹️پس براي نجات خود راهي جز تمسك به نداريم و چون حقيقت قرآن در عقايد، اخلاق و اعمال پاك رسول الله(عليهم‌السلام) ظهور كرده است، عترت نيز حبل خدايند، چنان كه در ادعيه، (عليهم‌السلام) را با عبارت «حبل الله المتين» و «العروة الوثقي»[1] مي خوانيم و آنان نيز قرآن را با اين وصف معرفي مي كنند، نظير اين كه (عليه‌السلام) مي فرمايد: «عليكم بكتاب الله فإنّه الحبل المتين... »؛ بر شما باد عمل به قرآن، زيرا آن ريسمان محكم الهي است...[2]. [1]ـ سوره نور، آيه62. [2]ـ سوره آل عمران، آيه103. [3]ـ سوره آل عمران، آيه101. 🔹️{بر گرفته از کتاب ، صفحه 657} 🆔️ @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠آیت الله العظمی در دیدار رئیس : طرزی این عزیزان دانشجو را تربیت کنید که اراده حفظ و آبادانی کشور را داشته باشند 🔷️ سید محمد ، رئیس دانشگاه تهران و هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. @daftar_ayatollah_javadi_amoli
🔹️ سید محمد مقیمی، رئیس و هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. 🔹️حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: «عقلانیت» و «معنویت» که از برنامه های مهم شما در است، سفارشی نیست و با موعظه حل نمی ‌شود! «عقلانیت» را الهیات فلسفه همراهی می کند و از آن تعریف ارائه می دهد. 🔹️ایشان ادامه دادند: ما یک و داریم که با مردم و جامعه سروکار دارد و مردم و افراد را تربیت می ‌کنند، اما الهیات فلسفه یا فلسفه نظری داریم که می‌ خواهد علوم را تربیت کند؛ یعنی برخلاف فلسفه عملی، را تربیت می‌ کند نه را، در واقع الهیات فلسفه، علم را تربیت می ‌کند نه عالم را و رهبری علوم را برعهده دارد. 🔹️معظم له خاطرنشان کردند: ، همه علوم را در قالب اضلاع یک مثلث می بیند؛ قرآن کریم نیز این مسئله را تایید می کند که هر موجود و پدیده ای در این جهان در قالب اضلاع سه گانه قابل بررسی است؛ چه کسی آن را خلق کرد؟ چگونه آن را خلق کرد؟ و چرا آن را خلق کرد؟ اما غرب این مثلث را مثله کرد، علم غربی تنها چیستی و چگونگی اشیاء و پدیده ها را مورد مطالعه قرار می دهد و به مبدأ و غایت آنها کاری ندارد، در نتیجه، غرب علم را به لاشه علم تبدیل کرد، نتیجه این علم مرده می شود آن جنگ های جهانی و این جنگ های نیابتی که هر روزه شاهد آن هستیم. 🔹️آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: را دانش اسلامی می کند و دانش را «معلوم» اسلامی می کند و اسلامی بودن معلوم، وابسته به آن اضلاع سه گانه است، خروجی چنین دانشگاهی می شود دانشجویان عزیزی که پس از خروج از دانشگاه می‌ گویند چه کسی جذب من می شود؟! من قدرت کارآفرینی و تولید و حرکت دارم، نه اینکه چه کسی مرا جذب می کند؟! دانشجویی که خود دنبال جذب دیگران است نه اینکه بخواهد دیگران او را جذب کنند. 🔹️معظم له در بخش پایانی سخنان خود به مساله از کشور اشاره کردند و ابراز داشتند: علاقه به و حفظ کشور یک مساله فطری و دینی است، هر وقت دیدیم عزیزی از این از کشور مهاجرت کرد بر ما سخت گذشت، باید در دانشگاه ها طرزی این عزیزان دانشجو را تربیت کنید که اراده حفظ کشور و آبادانی کشور را داشته باشند و به جای جذب شدن در سازمان ها یا کشورهای دیگر، خود به دنبال جذب دیگران و شروع یک حرکت در راستای آبادانی کشور باشند. 🔹️در ابتدای این دیدار، رئیس دانشگاه تهران، گزارشی از رویکردها و برنامه های جدید دانشگاه تهران خدمت معظم ‌له ارائه نمود. منبع: http://news.esra.ir/home @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی ۱. آیا سجده بر کاغذ صحیح است؟ سجده بر کاغذ ساخته از چیزی که سجده بر آن جایز نیست مشکل است. بعد از نمازی که سجده سهو در آن واجب شده است، به جا آوردن سجده سهو، برای آن نماز مقدّم است یا سجده بر اثر سهو در نمازهای گذشته؟ انجام دادن سجدۀ سهو فوری است. ترتیب واجب نیست و اولی تقدیم سجدۀ سهو نمازی است که به آن اشتغال داشت. ۲. اگر در سجده سهو اشتباهاً ذکری دیگر بگوید، حکمش چیست؟ سجده سهو باطل نمی‌شود. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠💠💠💠💠💠💠 💠💠💠💠💠 🔷️ عيساي مسيح سالك صراط مستقيم: 🔹️خداي سبحان حضرت مسيح را از سالكان صراط مستقيم و از واصلان اين حرم امن قرار داد و تفصيل اين اجمال آن است كه تنها راه بين مبدأ و منتهي كه سبب وصول به مقصد است صراط مستقيم است و اين صراط را خداوند صراط انبيا و مرسلين دانسته، آنها را اصحاب اين صراط مي شمارد. 🔹️استناد اين راه به سالك براي آن است كه در طريقهاي عادي و معمولي، راه، غير از رونده است، ولي در مسيرهاي متعالي راه همان رونده است. انسان در بيرون از خود سير نمي كند، تا سالك از مسلك جدا باشد، زيرا انسان در عقيده و خُلق و عمل سير مي كند كه هر كدام از اينها مربوط به مرحله اي از مراحل سه گانه هستي انسان است. كمال انسان به عقيده و خُلق و عمل است، و اين سه از او جدا نيست، زيرا (و أن ليس للانسان الاّ ما سعي)[1] . 🔹️رابطه عمل و عامل چنان قوي است كه نه عمل عامل را رها مي كند و نه عامل از عمل مي تواند گريزان باشد: (إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم و إن أسأتم فلها)[2] 🔹️ عمل مخصوص عامل است و عامل در رهن عمل است و اين اختصاص هم وجودي است؛ قهراً سير انسان سالك، در عقيده و خُلق و عمل از حيطه هستي او بيرون نيست، و راه عين رونده است. 🔹️از طرفي خداوند دين را صراط مستقيم معرّفي كرده است: (قل انّني هداني ربّي إلي صراطٍ مستقيم ديناً قيّماً ملّة ابراهيم حنيفاً)[3] 🔹️ ولي پيمودن اين صراط مستقيم مستلزم اين است كه انسان به اصول اعتقادي آن معتقد و به فضايل اخلاقي آن متخّلق شود و به احكام آن عمل كند. پس صراط مستقيم چيزي جدا از حيطه نفس انسان نخواهد بود. قهراً انبيا كه حقايق اعتقادي و اخلاقي و عملي را به خوبي شناخته و به آن معتقد و متخلّق و به آنها عامل بودند، «اصحابُ الصّراط» هستند. 🔹️ عيساي مسيح از برجسته ترين چهره هايي است كه اين راه را طي كرده و به مقام قرب نايل شده است و خداي سبحان قرب او را تأييد كرده است: (اسمه المسيح عيسي ابن مريم وجيهاً في الدّنيا والآخرة ومن المقرّبين)[4]. 🔹️[1]ـ سوره نجم، آيه 39. 🔹️[2]ـ سوره إسراء، آيه 7. 🔹️[3]ـ سوره انعام، آيه 161. 🔹️[4]ـ سوره آل عمران، آيه 45. 🔷️{برگرفته از کتاب جلد 7، صفحه 371} 💠💠💠💠💠 💠💠💠💠💠💠💠 🆔️ @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی در صورت علم به جهت قبله آیا انحراف عمدی آن تا چند درجه بلا مانع است؟ در صورت علم به قبله انحراف از آن جایز نیست. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠💠💠💠💠💠💠💠 💠💠💠💠💠 🔹️ : 🔹️ ريشه همه اختلافات عملي را هواهاي نفساني و دوستي ها و دشمني هاي نابه جا و شيطاني مي داند. از اين رو، همراه ريشه يابي تلاش فراوان دارد كه انسان ها را از نظر اخلاقي به كمال نفس برساند تا از چاه و بيرون آمده، به اوج و كمال و نايل آيند. 🔹️خداي سبحان درباره مي فرمايد: ما هرگونه كينه و دشمني را از دل هاي آنان زدوديم؛ (ونزعنا ما في صدورهم من غلٍّ... )[2] . 🔹️ (مهاجر و أنصار) نيز همين صفت وارسته و مقام بلند را در دعاهايشان از خدا مسئلت مي كردند: (...يقولون ربّنا اغفرلنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان ولاتجعل في قلوبنا غِلاً للّذين امنوا... )[1] خدايا! ما و برادران ايماني ما را بيامرز و در دل هاي ما هيچ گونه كينه و عداوتي نسبت به آنان قرار مده. 🔹️يعني ديگران با مردن و ديدن و تحمّل مشكلاتِ آن و پاك شدن به مي روند و به اين صفت وارسته مي رسند كه بينشان اختلافي و كينه اي نيست، ليكن مردان الهي اين نعمت بزرگ بهشتيان را در دنيا از خداوند طلب مي كنند، چون زيباترين و لذّت بخش ترين زندگي در پرتو وحدت و اتحاد امكان پذير است. 🔹️بنابراين، اگر جامعه و باشند، هميشه در بهشت به سر مي برند، چنان كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) حكمت را به بهشت تفسير نمودند: «أنا مدينة الحكمة وهي الجنّة وأنت يا عليّ(عليه‌السلام) بابها... »[2] ؛ من شهر حكمتم كه است و تو اي علي دَرِ آن شهر هستي. چون گرفتاري ها از اختلافات دروني و داخلي است، وگرنه تلاش بيگانه أثر چنداني ندارد. 🔹️از اين رو، دعاي حفظ وحدت است، چنان كه مي گويند: مبادا كينه كسي در دل راه پيدا كند تا به وسيله آن، هم خودمان گرفتار شويم و هم آن شخص و مردم را به آتش اختلاف بسوزانيم. [1]ـ سوره نساء، آيه 35. [2]ـ سوره اعراف، آيه 43. 🔹️{برگرفته از کتاب ، صفحه 707} 💠💠💠💠 💠💠💠💠💠💠💠 🆔️ @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی حکم فراگیری علم تجوید به طور کامل در مورد قرائت قرآن و به طور خاص در مورد قرائت نماز چه می‌باشد؟ ۱ - فراگیری قرائت صحیح برای نماز لازم است. ۲ - رعایت برخی از قواعد تجوید در نماز لازم نیست. ۳ - رعایت قواعد تجوید در قرائت قرآن خوب است. 💠 واحد پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر مرکزی _ قم : ☎️ 02537841841 📩سامانه پیام کوتاه : 100007233 💻ایمیل :office@esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠 همه رذایل اخلاقی نتیجه پیروی از نفس اماره است.... 🆔️ @daftar_ayatollah_javadi_amoli
🔷️آیت الله العظمی جوادی آملی: 💠 سواد عمیق قرآنی، روایی و تاریخی و همچنین داشتن ، پشتوانه معرفی درست از اسلام و ایران به جهان 🔸 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌ مهدی ایمانی ‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. 👇👇👇👇👇
💠 سواد عمیق قرآنی، روایی و تاریخی و همچنین داشتن ، پشتوانه معرفی درست از اسلام و ایران به جهان 🔸 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ‌مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. 🔸 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: عملی می‌تواند اثر داشته باشد که هم داشته باشد و ؛ این دو، برای همه امور رکن است. در تبلیغات نیز همینطور است؛ همه کارها و برنامه ها باید جامع بین حُسن فعلی و حُسن فاعلی باشد. 🔸 ایشان ادامه دادند: حُسن، در این است که باشد. وقتی نیت الهی بود، کار ماندنی خواهد شد، اما اگر کار برای خدا نباشد، طبق بیان قرآن، این کار، بازی و لهو خواهد بود، و بازی در دستگاه خدا راه ندارد. 🔸 معظم له خاطرنشان کردند: کار باید عمیق باشد تا به مقصد برسد، باید هم اسلام، هم مسلمانان و هم ایرانیان را بر مبنای دو اصل حسن فعلی و حسن فاعلی، به درستی به جهانیان معرفی کنیم و این کار هم یک و و لازم دارد تا مبلغ بتواند اسلام و ایران را باهم تقویت و معرفی کند، و هم یک غیرت دینی و ملی لازم دارد. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی ابراز داشتند: سه عنصر را باید جمع کنیم تا معنی غیرت روشن شود؛ اول اینکه، را حفظ کنیم یعنی غیرزدایی داشته باشیم، دوم اینکه و خود به حریم غیر وارد نشویم و سوم اینکه ؛ یعنی هم حریم خود را بشناسیم و حریم دیگران را، تا نه کسی را به حریم خود راه بدهیم و نه وارد حریم دیگران شویم! در این صورت، ایران هراسی و دیگر هیچ جایگاهی ندارد. 🔸 ایشان تاکید داشتند: مبلغ ایران و اسلام بودن در خارج از کشور، وظیفه بسیار سنگینی است که یک مبلغ طیب و طاهر باسواد و آگاه نیاز دارد تا از این زمینه ای که به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است، به درستی بهره ببرد. در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خدمت معظم‌له ارائه نمود. منبع: http://news.esra.ir/ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli