eitaa logo
آیت الله العظمی جوادی آملی
16هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
208 فایل
کانال رسمی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) 💬 تلفن دفتر قم: 02537841841 🗨 سامانه پیامکی سوالات شرعی 100007233 💻ایمیل : daftar@esra.ir ارتباط با ادمین @ad_javadi_amoli کانال ما در تلگرام https://t.me/+VXIEqclS3sGLHASk
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی: ارشاد القلوب از كتابهايی است كه بايد يك كتاب دم دستی طلبه‌ها باشد يعنی كتابی كه ده بار بيست بار بايد اين كتاب را آدم ببيند، هر لحظه‌ ای يك تذكر می‌دهد ، كتابی نيست كه[تنها] برای سخنرانی ماه مبارك رمضان و محرم باشد [بلكه] انسان می‌خواهد بخوابد يك حديث می‌خواند، برخاست يك حديث نگاه می‌کند ولو يك سطر، ‌«كلامهم نور‌». ۷۴/٩/۵ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی «بحث‌های علمی را آدم يكی، دو مرتبه، مي‌گويد، برای اين كه شنونده بفهمد، بار سوّم و چهارم خسته‌كننده است؛ امّا موعظه را انسان هر روز تكرار مي‌كند، نصيحت را هر روز تكرار مي‌كند؛ سرّ آن اين است كه شيطان هم، هر روز وسوسه مي‌كند؛ اگر همواره به ما گفتند، با تقوا باشيد، با تقوا باشيد، روز پنجم، ششم نمي‌گوييم که آقا! شما چرا اين قدر ما را به تقوا دعوت مي‌كنيد؟! برای اين كه روز پنجم و ششم هم، همين وسوسه هست، روز دهم و صدم هم، همين وسوسه هست.» درس اخلاق ٩٣/٧/١٧ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
حضور نشر بین المللی اسراء در نمایشگاه بین المللی کتاب 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضور نشر بین المللی اسراء در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، این نمایشگاه تا پایان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. علاقمندان آثار حضرت استاد می توانند جهت تهیه آثار، در بخش های فیزیکی و مجازی این نمایشگاه حضور یابند. 🔹بخش مجازی نیز در سامانه book.icfi.ir قابل دسترس است. 🔹همچنین امکان خرید مجازی از طریق سایت نشر اسراء به آدرس nashresra.ir در ۲۴ ساعت شبانه‌روز فراهم می باشد. 🟢 سی ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🟢 اردیبهشت 1403 🟢 سالن شبستان، راهروی 6 ، غرفه 129. 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله العظمی جوادی آملی: «گرسنگی و كم خوابی همان گونه كه در شيوه اهل نظر ناپسند است، در سلوك اهل عرفان نيز مذموم است.  سالك موظف است تغذيه و استراحت خود را به گونه ای تنظيم كند كه نه بر اثر كم خوری و فشار كار دچار ضعف شود و نه بر اثر پرخوری و پرخوابی، اسير كسالت گردد.» دانش و روش بندگی ص۵۰۹ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
امام علی(سلام الله علیه) فرمود: « اِتَّقُوا مَعَاصِيَ اللّهِ فِي الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ»؛ از گناه پنهانی بترسيد زيرا همان كس كه امروز مي بيند، فردا قاضی و داور خود اوست. مثل محكمه های دنيايی نيست كه غالباً قاضی غير از شاهد است؛ از اين رو در آنجا نياز به شهادت كسی نيست، هر چند كه شاهدان فراوانی شهادت می دهند.آن كسی كه در محضر و مشهد خداوند بودن باورش شده باشد: ( أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ) سعی دارد گناه نكند؛ يا لااقل گناه بزرگ مرتكب نشود تا به خاطر ترك گناهان بزرگ، گناهان كوچكش بخشوده شود: (إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ) کتاب حماسه و عرفان - صفحه ۷۰ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی قبلاً رسم بود که اين نجّارها اين قلم را که خط می کشيدند می‌گذاشتند، پشت گوششان، الآن هم گاهی دارند اين کار را می‌کنند ؛ کسی آمده خدمت پيغمبر(صلّی الله عليه و آله و سلّم) يک چيزی نوشته اين قلم را روی زمين گذاشت، فرمود: «ضَعْ قَلَمَکَ عَلَی أُذُنِکَ»؛بگذار روی گوش خود، چرا روی زمين می گذاری؟ تا ما به مردم بگوييم به گوش همه برسانيم خواندن، خواندن، خواندن، «ضَعْ قَلَمَکَ عَلَی أُذُنِکَ» درس فقه ۹۵/٨/۵ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
نورانیت دل با حکمت حضرت امام علی "سلام الله علیه" فرمودند:جان و شبستان روحت را با چراغ حكمت روشن كن؛ «ونَوِّرهُ بالحكمةِ». مراد از حكمت تنها شناخت مبدأ و معرفت پايان عالَم، شناخت رسولان و شناخت وظيفه نيست، بلكه مقصود از حكمت شناخت امور ياد شده و به آن ها است. حضرت امام علی "سلام الله علیه" ابتدا انسان را با مسايل آشنا كرده، او را به فراگيری دستورات الهی راهنمايی می كند،سپس می فرمايد: اكنون كه از احكام الهی آگاه شديد، به آن ها عمل كنيد، بكوشيد باشيد نه عالِم، چون مهم عقل است نه علم. علم و وسيله عقل است كه اگر به عمل برسد، عقل می شود. اگر در آدمی نوری پيدا شد كه زانوی غرايز سركش را عقال كرد و تمام اميال و غرايز حيوانی او را مهار نمود، آن عقل است. شمیم ولایت ص۶۰۰،۶۰۱ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
قرائت پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا (علیه السلام) 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: مراسم اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا (علیه السلام) صبح امروز در سالن شیخ طوسی آستان قدس رضوی مشهد برگزار گردید. 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فرق بین عدل در کلام و عدل در فقه و حقوق / ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ ناظر به عدل در کلام است 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا علیه السلام صبح امروز در سالن شیخ طوسی آستان قدس رضوی مشهد برگزار گردید. 👈 آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام به این همایش که توسط دکتر پارسانیا قرائت شد ابراز داشتند: محور بحث این است که عدالت بر همه لازم است و ظلم نسبت به هیچ کس روا نیست. این یک بحث عادی و فقهی دارد که یک بحث متوسط است و یک بحث عالی دارد که باید از آنجا شروع کرد. 🔹 عدل در کلام یک حساب دارد و در فقه و حقوق حساب دیگری دارد. عدل در کلام عبارت از این است که انسان نه مجبور است نه مفوَّض؛ «لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَینَ أَمْرَین‏»، آنکه متوسط بین دو باطل است عدل است، آیه مبارکه ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ ناظر به عدل در کلام است، ناظر به آزادی در کلام است، این عدل کلامی است و ارتباطی با عدل فقهی و حقوقی ندارد. اما از جهت فقهی و حقوقی به انسان می گویند بی راهه نرو، راه کسی را هم نبند، بر تو واجب است که به حق معتقد باشی، معترف باشی و عمل کنی. 🔹 این ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ یعنی اجباری در کار نیست. این یک است نه حکم فقهی. معنایش این نیست که انسان آزاد است هر کاری را بکند، معنایش این است که اگر بخواهد کافر بشود و بد کند و به جهنم برود آزاد است و اگر بخواهد کار خوبی کند مؤمن بشود و به بهشت برود آزاد است. این ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾، هیچ ارتباطی با مسئله فقهی و مسئله حقوقی ندارد، این راجع به مسئله کلامی است و کلاً بحثش جداست؛ اما در مسئله فقه بر همه واجب است باشند، بر همه واجب است از بپرهیزند... . 🔹 عدل نسبت به ذات اقدس الهی، واجب «عن الله» است نه واجب «علی الله» و ظلم نسبت به ذات اقدس الهی، ممتنع «عن الله» است نه ممتنع «علی الله». خدا از آن جهت که حقیقتی است نامتناهی و ماوراء خدا چیزی نیست تا حاکم بر خدا باشد، نمی شود گفت این حکم، حاکم «علی الله» است و بر خدا واجب است که فلان کار را انجام بدهد یا بر خدا حرام است که فلان کار را انجام بدهد، بلکه کار قبیح «یمتنع صدوره عن الله تعالی» و کار لازم «یجب صدوره عن الله تعالی»... . 🔹 ذات اقدس الهی نه تنها عدل را بلکه که احسان است و رحمت رحمانیه است را بر خود لازم کرده است که این واجب «عن الله» است نه واجب «علی الله»: ﴿كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلی‏ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ﴾، رحمت بالاتر از عدل است. رحمن اسم اعظم است و همه این اسماء نازله، زیر مجموعه «الله» و زیر مجموعه «الرحمن» هستند، لذا «الرحمن» صفت برای چیزی قرار نمی گیرد به استثنای «الله»؛ ولی «الرحیم» و امثال ذلک صفت قرار می گیرند.به هر تقدیر ذات اقدس الهی عدل محض است و فوق عدل، رحمت رحمانیه دارد نه رحمت رحیمیه. آن وسعت را ندارد که کار رحمت رحمانیه را بکند. 🔹 ظلم بر همه حرام است! آنچه جنگ جهانی اول و دوم را تشکیل داد، آنچه جنگ های نیابتی را الآن اداره می کند و آنچه جریان را _ متأسفانه _ به راه انداخته و همه ما را متأثر کرده است و جامعه انسانیت را داغدار کرده است، به سبب ظلم است که امیدواریم به برکت ظهور ولی عصر(ارواحنا فداه) جهان پر از عدل و داد شود! ↙️ لینک خبر و متن کامل پیام: https://news.esra.ir/fa/w/2645760 📚 پیام پنجمین کنگره امام رضا(سلام الله علیه) تاریخ: 1394/02/24 🌐 https://esra.ir 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli