eitaa logo
صدای نفس راز ‍‍(دفتر غزل)
112 دنبال‌کننده
1 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
! عهد بستم صبح صادق با دل دریا شناس تا نپرسم راز گل را هیچگاه از ناشناس عرصه ناهموار و ناپیدا و شب هم قیرگون راه را باید بپرسم از یکی صحرا شناس قمه–آقا گفت- ممنوع است. فهمش مشکل است؟ نه! نمی فهمند حق را قوم مولا ناشناس مرجع تقلید ما شمر ابن شارون نیست که سر به هر تیغی نبازد مسلم فتوا شناس واحسینا! واحسینا! واحسینا! واحسین! تو! شدی دانای اکبر، من! شدم لیلا شناس! روضه عوعو زار خواهد شد در این سر در خُمی می شود وقتی شغال شهر عاشورا شناس ما نمی خواهیم سگ باشیم در جلد بشر خوب می فهمد چه گفتم مرد «اوباما» شناس گرگ و سگ بسیار دارد قرن «اوباما» و «بوش» دوست، آدم خواست! آدم! آدم دنیا شناس عابسی عباس سیرت یا حکیمانی دلیر مثل مسلم شیر گیر و مثل حر زهرا شناس *** همدلان خسته از بدمستی همسنگران! ناصبوری نیست شان شاهد غوغا شناس در بیابان گر به شوق کربلا راهی شدید با مدارا بگذرید از خارهای پا شناس! بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بدعتها در عزادری حسینی اين عزادارى‏هائى كه انجام مى‏گيرد، اين گريه و زارى‏اى كه مى‏شود، اين تشريح حوادث عاشورا كه مى‏شود، اين‏ها چيزهاى لازمى است. يك عده از موضع روشن‏فكرى نيايند بگويند آقا، اين‏ها ديگر لازم نيست. نه، اين‏ها لازم است؛ اين‏ها تا آخر لازم است؛ همين كارهائى كه مردم مى‏كنند. البته يك شكل‏هاى بدى وجود دارد كه گفته‏ايم؛ مثل قمه‏ زدن كه گفتيم اين ممنوع است، نبايد اين كار انجام بگيرد؛ اين، مايه‏ى دراز شدن زبان دشمنان عليه دوستان اهل بيت است. اما همين عزادارى متعارفى كه مردم مى‏كنند؛ دسته‏جات سينه‏زنى راه مى‏اندازند، عَلَم بلند مى‏كنند، اظهار محبت مى‏كنند، شعار مى‏نويسند، مى‏خوانند، گريه مى‏كنند؛ اين‏ها ارتباط عاطفى را روز به روز بيشتر مى‏كند؛ اين‏ها خيلى چيزهاى خوبى است‏ (بيانات در ديدار با جمعى از طلاب و روحانيون‏ 22/ 09/ 1388). اگر براى ذكر مصيبت، كتاب «نَفَس المهمومِ» مرحوم «محدّث قمى» را باز كنيد و از رو بخوانيد، براى مستمع گريه‏آور است و همان عواطفِ جوشان را به وجود مى‏آورد. چه لزومى دارد كه ما به خيال خودمان، براى مجلس‏آرايى كارى كنيم كه اصل مجلس عزا از فلسفه‏ى واقعى‏اش دور بماند؟! من واقعاً مى‏ترسم از اينكه خداى ناكرده، در اين دوران كه دورانِ ظهور اسلام، بروز اسلام، تجلّى اسلام و تجلّى فكر اهل بيت عليهم الصّلاة و السّلام است، نتوانيم وظيفه‏مان را انجام دهيم. برخى كارهاست كه پرداختن به آن‏ها، مردم را به خدا و دين نزديك مى‏كند. يكى از آن كارها، همين عزاداريهاى سنّتى است كه باعث تقرّبِ بيشترِ مردم به دين مى‏شود. اينكه امام فرمودند «عزادارى سنّتى بكنيد» به خاطر همين تقريب است. در مجالس عزادارى نشستن، روضه خواندن، گريه كردن، به سر و سينه زدن و مواكب عزا و دسته‏هاى عزادارى به راه انداختن، از امورى است كه عواطف عمومى را نسبت به خاندان پيغمبر، پرجوش مى‏كند و بسيار خوب است. در مقابل، برخى كارها هم هست كه پرداختن به آن‏ها، كسانى را از دين برمى‏گرداند. بنده خيلى متأسفم كه بگويم در اين سه، چهار سال اخير، برخى كارها در ارتباط با مراسم عزادارى ماه محرّم ديده شده است كه دست‏هايى به غلط، آن را در جامعه‏ى ما ترويج كرده‏اند. كارهايى را باب مى‏كنند و رواج مى‏دهند كه هركس ناظرِ آن باشد، برايش سؤال به وجود مى‏آيد. به عنوان مثال، در قديم الأيام بين طبقه‏ى عوام‏النّاس معمول بود كه در روزهاى عزادارى، به بدن خودشان قفل مى‏زدند! البته، پس از مدتى، بزرگان و علما آن را منع كردند و اين رسمِ غلط برافتاد. اما باز مجدّداً شروع به ترويج اين رسم كرده‏اند و شنيدم كه بعضى افراد، در گوشه و كنار اين كشور، به بدن خودشان قفل مى‏زنند! اين چه كارِ غلطى است كه بعضى افراد انجام مى‏دهند!؟ قمه‏ زدن نيز همين‏طور است. قمه‏ زدن هم از كارهاى خلاف است. مى‏دانم عدّه‏اى خواهند گفت: «حق اين بود كه فلانى اسم قمه‏ را نمى‏آورد.» خواهند گفت: «شما به قمه‏ زدن چه كار داشتيد؟ عدّه‏اى مى‏زنند؛ بگذاريد بزنند!» نه؛ نمى‏شود در مقابل اين كارِ غلط سكوت كرد. اگر به گونه‏اى كه طىّ چهار، پنج سال اخيرِ بعد از جنگ، قمه‏ زدن را ترويج كردند و هنوز هم مى‏كنند، در زمان حيات مبارك امام رضوان اللّه عليه ترويج مى‏كردند، قطعاً ايشان در مقابل اين قضيه مى‏ايستادند. كارِ غلطى است كه عدّه‏اى قمه‏ به دست بگيرند و به سر خودشان بزنند و خون بريزند. اين كار را مى‏كنند كه چه بشود؟! كجاى اين حركت، عزادارى است؟! البته، دست بر سر زدن، به نوعى نشانه‏ى عزادارى است. شما بارها ديده‏ايد، كسانى كه مصيبتى برايشان پيش مى‏آيد، بر سر و سينه‏ى خود مى‏كوبند. اين نشانه‏ى عزادارىِ معمولى است. اما شما تا به حال كجا ديده‏ايد كه فردى به خاطر رويكرد مصيبتِ عزيزترين عزيزانش، با شمشير بر مغز خود بكوبد و از سرِ خود خون جارى كند؟! كجاى اين كار، عزادارى است؟! قمه‏ زدن، سنّتى جعلى است. از امور
ى است كه مربوط به دين نيست و بلاشك، خدا هم از انجام آن راضى نيست. علماى سلف دستشان بسته بود و نمى‏توانستند بگويند «اين كار، غلط و خلاف است.» امروز روز حاكميت اسلام و روز جلوه‏ى اسلام است. نبايد كارى كنيم كه آحاد جامعه‏ى اسلامىِ برتر، يعنى جامعه‏ى محبِّ اهل بيت عليهم‏السّلام كه به نام مقدس ولىّ‏عصر أرواحنا فداه، به نام حسين بن على عليه‏السّلام و به نام امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، مفتخرند، در نظر مسلمانان و غير مسلمانان عالم، به عنوان يك گروه آدم‏هاى خرافىِ بى‏منطق معرفى شوند. من حقيقتاً هرچه فكر كردم، ديدم نمى‏توانم اين مطلب- قمه‏ زدن- را كه قطعاً يك خلاف و يك بدعت است، به اطّلاع مردم عزيزمان نرسانم. اين كار را نكنند. بنده راضى نيستم. اگر كسى تظاهر به اين معنا كند كه بخواهد قمه‏ بزند، من قلباً از او ناراضى‏ام. اين را من جدّاً عرض مى‏كنم. يك‏وقت بود در گوشه و كنار، چند نفر دوْرِ هم جمع مى‏شدند و دور از انظار عمومى مبادرت به قمه‏زنى مى‏كردند و كارشان، تظاهر- به اين معنا كه امروز هست- نبود. كسى هم به خوب و بدِ عملشان كار نداشت؛ چرا كه در دايره‏ى محدودى انجام مى‏شد. اما يك‏وقت بناست كه چند هزار نفر، ناگهان در خيابانى از خيابانهاى تهران يا قم يا شهرهاى آذربايجان و يا شهرهاى خراسان ظاهر شوند و با قمه‏ و شمشير بر سر خودشان ضربه وارد كنند. اين كار، قطعاً خلاف است. امام حسين‏ عليه‏السّلام، به اين معنا راضى نيست. من نمى‏دانم كدام سليقه‏هايى و از كجا اين بدعتهاى عجيب و خلاف را وارد جوامع اسلامى و جامعه‏ى انقلابى ما مى‏كنند؟! اخيراً يك بدعت عجيب و غريب و نامأنوس ديگر هم در باب زيارت درست كرده‏اند! بدين ترتيب كه وقتى مى‏خواهند قبور مطهّر ائمّه عليهم‏السّلام را زيارت كنند، از درِ صحن كه وارد مى‏شوند، روى زمين مى‏خوابند و سينه‏خيز خود را به حرم مى‏رسانند! شما مى‏دانيد كه قبر مطهّر پيغمبر صلاة الله عليه و قبور مطهّر امام حسين، امام صادق، موسى بن جعفر، امام رضا و بقيه‏ى ائمّه عليهم‏السّلام را همه‏ى مردم، ايضاً علما و فقهاى بزرگ، در مدينه و عراق و ايران، زيارت مى‏كردند. آيا هرگز شنيده‏ايد كه يك نفر از ائمّه عليهم‏السّلام و يا علما، وقتى مى‏خواستند زيارت كنند، خود را از درِ صحن، به طور سينه‏خيز به حرم برسانند؟! اگر اين كار، مستحسن و مستحب بود و مقبول و خوب مى‏نمود، بزرگان ما به انجامش مبادرت مى‏كردند. اما نكردند. حتى نقل شد كه مرحوم آيت‏اللّه العظمى آقاى بروجردى رضوان الله تعالى عليه، آن عالم بزرگ و مجتهد قوى و عميق و روشن‏فكر، عتبه‏بوسى را بااينكه شايد مستحب باشد، منع مى‏كرد. احتمالًا استحبابِ بوسيدن عتبه، در روايت وارد شده است. در كتب دعا كه هست. به ذهنم اين است كه براى عتبه‏بوسى، روايت هم وجود دارد. بااينكه اين كار مستحب است، ايشان مى‏گفتند «انجامش ندهيد، تا مبادا دشمنان خيال كنند سجده مى‏كنيم؛ و عليه شيعه، تشنيعى درست نكنند.» اما امروز، وقتى عدّه‏اى وارد صحن مطهّر على بن موسى الرّضا عليه الصّلاة و السّلام مى‏شوند، خود را به زمين مى‏اندازند و دويست متر راه را به‏طور سينه‏خيز مى‏پيمايند تا خود را به حرم برسانند! آيا اين كار درستى است؟ نه؛ اين كار، غلط است. اصلًا اهانت به دين و زيارت است. چه كسى چنين بدعتهايى را بين مردم رواج مى‏دهد؟ نكند اين هم كار دشمن باشد؟! اين‏ها را به مردم بگوييد و ذهنها را روشن كنيد (بيانات در جمع روحانيون استان «كهكيلويه و بويراحمد» در آستانه‏ى ماه محرّم‏ 17/ 03/ 1373). كسى كه با مسائل كشور شوروى سابق و اين بخشى كه شيعه‏نشين است جمهورى آذربايجان آشنا بود، مى‏گفت: آن زمان كه كمونيستها بر منطقه‏ى آذربايجان شوروى سابق مسلّط شدند، همه‏ى آثار اسلامى را از آنجا محو كردند. مثلًا مساجد را به انبار تبديل كردند، سالنهاى دينى و حسينيه‏ها را به چيزهاى ديگرى تبديل كردند و هيچ نشانه‏اى از اسلام و دين و تشيّع باقى نگذاشتند. فقط يك چيز را اجازه دادند و آن، قمه‏ زدن بود! دستورالعمل رؤساى كمونيستى به زيردستان خودشان اين بود كه مسلمانان حق ندارند نماز بخوانند، نماز جماعت برگزار كنند، قرآن بخوانند، عزادارى كنند، هيچ كار دينى نبايد بكنند؛ اما اجازه دارند قمه‏ بزنند! چرا؟ چون قمه‏ زدن، براى آن‏ها يك وسيله‏ى تبليغ بر ضدّ دين و بر ضدّ تشيع بود. بنابراين، گاهى دشمن از بعضى چيزها، اين‏گونه عليه دين استفاده مى‏كند. هرجا خرافات به ميان آيد، دين خالص بدنام خواهد شد.(بيانات رهبر معظم انقلاب در سال‏1376)
سرگذشت (عاشورایی) اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین فی الدنیا و الاخره از عشوه های دلربا گذشتم به امر عشق از هوا گذشتم وهب! حبیب! حر! زهیر! مسلم! از عشقتان جدا جدا گذشتم علی اکبر دلیرم! عباس! من از شما! من از شما! گذشتم گذشتم از جهان گذشتم از جان گذشتم از سر، ای خدا! گذشتم تمام سرگذشت من گذشت است از این من و شما و ما گذشتم
افتاده ام به یاد نگاری که رفته است افتاده ام به یاد نگاری که رفته است دل داده ام به صحبت یاری که رفته است چیزی نمانده است بجا جز غبار راه از شوکت و شکوه سواری که رفته است سالی گذشت بی گل و کاری نکرده ام جز گریه در رثای بهاری که رفته است یک عمر خواب بودم و امروز می خورم حسرت برای لیل و نهاری که رفته است بعد از هزار سال فراموشی و غرور گل می برم برای نگاری که رفته است امیر.س@daftareghazal
لشگر غفلت پیچیده بوی دغدغه ی تازه ی دلت در کشوری بزرگ به اندازه ی دلت تا در تنش اثر نکند تیغ تیرگی از جنس نور ساخته شد سازه ی دلت اما سپاهیان مغول مسلکِ حریف پروا نمی کنند از آوازه ی دلت پشت حصارهای شب عیش، گرگها امید بسته اند به خمیازه ی دلت ای قلعه بان خسته ی تنها به هوش باش! دارند می رسند به دروازه ی دلت امیر.س@daftareghazal
به خدا قسم جدی است نه شوخی، حق است نه دروغ به خدا قسم جدّى است نه شوخى، حق است نه دروغ، و آن نيست مگر مرگ كه داعى آن فريادش را به گوش رسانده، و راننده اش با سرعت همه را مى راند. ...آيا نديده ايد آنان را كه دچار آرزوهاى طولانى بودند، و كاخهاى محكم مى ساختند، و ثروت فراوان جمع مى كردند، چگونه خانه هايشان تبديل به گورها شد، و اندوخته هايشان نابود گشت، و ثروتشان به وارثان رسيد، و زنانشان به ازدواج مردان ديگر درآمدند، نه بر حسنات خود توانند افزود، و نه قدرت عذرخواهى از بديهايشان را دارند؟! (خطبه 132 نهج البلاغه) دارد بدون سر بدنم راه می رود من مرده ام چگونه تنم راه می رود؟ تسخیر کرد ملک دلم را غرور و حال چنگیز جهل در وطنم راه می رود هر کس شنید پای خیالش خلیده شد انگار خار در سخنم راه می رود پرورده ام هزار هزار اژدهای سرخ سحر زبان ببین! رسنم راه می رود **** اکنون بغل گرفته تمام مرا زمین گرگ هراس در عدنم راه می رود در سر سرای جمجمه ام لانه کرده مار کژدم درون پیرهنم راه می رود از نسل حرفهای پر از تیغ و طعنه است این عقربی که در دهنم راه می رود بردند هرچه بود و مرا نیست همنشین جز وحشتی که در کفنم راه می رود یکروز تاج عشق مرا می نهد به سر مردی که در خیال صنم راه می رود امیر.س@daftareghazal
آغوش باز برخاستم کشیدم با عشق ناز شب را تا صبح شانه کردم زلف دراز شب را رفتم به مجلس انس دعوت شدم به مستی بی شبهه سر کشیدم جام مجاز شب را سرگشته در دل شهر روحم پناه می جست دست تواش نشان داد آغوش باز شب را دست از دهان چشمم ای روزگار بردار بگذار تا بپرسم از روز راز شب را ورد سحرگهی گر گنج سعادت ماست یارب عطا بفرما شوق نماز شب را[1] امیر.س@daftareghazal
پس از غدیر-بدون شرح می خواهم از بلا بنویسم برایتان از خوف ابتلا بنویسم برایتان البته من طبیب دل و دیده نیستم تا نسخه شفا بنویسم برایتان اما برای آنکه بیاید بیادمان باید گذشته را بنویسم برایتان می خواهم از سکوت بگویم که بشنوید از رنج مرتضی بنویسم برایتان از عقده ی سقیفه و از غصه ی جمل از عمق ماجرا بنویسم برایتان از کوفه ی تذبذب و از شام اتحاد با رنگ کربلا بنویسم برایتان ***** می خواستم شروع کنم شرح زخم را می خواستم رها بنویسم برایتان اما دریغ و درد که جا و اجازه نیست مشروح غصه را بنویسم برایتان بگذار تا ادامه این رنجنامه را در دفتری جدا بنویسم برایتان ......................................... ........................................ ....................................... ......................................... ........................................ ....................................... بعد از ظهور حضرت گل اصل بغض را بر بام شهر می روم و جار می زنم 22/5/1391- 21 رمضان امیر.س@daftareghazal
شب است و جاعل و جانی زیاد می بینی ظهور مزدک و مانی زیاد می بینی مفسران ارسطو، مقلدان هگل بله معلم ثانی زیاد می بینی! حقوقدان حقیقت کش شریعت سوز روانشناس روانی زیاد می بینی به نام عقل تذبذب به نام عشق هوس به اسم صلح تبانی زیاد می بینی چقدر مرتع عفت فقیر تر شده است چقدر چشم چرانی زیاد می بینی نگار کم شده گل کم، حیا و غیرت کم و آنچه دانم و دانی زیاد می بینی امیر.س@daftareghazal
بی باوری بي باوريم و درد و بلا هست شك كرده ايم و رنگ و ريا هست در شهر شرك هر چه بخواهيد آشوب و فتنه هست و جفا هست سر درگميم كين همه غم چيست گيجيم كين شرور چرا هست ما را يقين به روز جزا نيست آيا اميدمان به لقا هست؟ باور نمي كنيم عدم نيست باور نمي كنيم خدا هست باور نمي كنيم و همينيم باور نمي كنيم و بلا هست امیر.س@daftareghazal
پیشکش به رسول رحمت و شدت(صلی الله علیه و آله) گذشتم از تو و كردم غبار پيشكشت نشد جز اين ز من ني سوار پيشكشت نسيم و ابر، گل و سبزه، شبنم و باران تمام عشق تمام بهار پيشكشت سر اين سر اين سر خالي ز عشق بر دارت دل اين دل اين دل بي اعتبار پيشكشت گل بهاري خوشبو! قناري خوشخوان! زلال زمزمه آبشار پيشكشت سلام هر چه فرشته، ترانة تنزيل درود حضرت پروردگار پيشكشت سرور، ساده دلي، عشق و عاطفه، ايمان هر آنچه نيست در اين روزگار پيشكشت شميم عطر كلامي لطيف تقديمت نماز و ناز دو چشمي خمار پيشكشت ندارد آه دل مرده هديه اي در خور سر بريده من اي نگار پيشكشت امیر. س@daftareghazal
شیطان رجیم ای قوم! ابوجهل تو سلمان شدنی نیست این کافر بد کیش مسلمان شدنی نیست بیهوده نکوشید که برگردد از این راه شیطان رجیم است پشیمان شدنی نیست سلطانی اقلیم ادب در خور عشق است نمرود هوس پیشه سلیمان شدنی نیست مکار سرابی است در این دیده ی بی آب دود است، نه ابر است که باران شدنی نیست گیرم که ببارید بر آن فایده اش چیست؟ وقتی که نمکزار گلستان شدنی نیست گیرم که شب و روز دمیدید در این سنگ برخاستن پیکر بی جان شدنی نیست **** تو کور و کری، کور و کری، کور و کری آه هرگز مرض قلب تو درمان شدنی نیست امیر.س@daftareghazal
حساب بسم الله نشسته بودم و با خود حساب مي كردم به سوز آه دلم را كباب مي كردم به امر نفس، شب قدر، پشت بام هوس فرشتگان خدا را جواب مي كردم حلال عشق تو را با حرام آلودم زلال عاطفه را منجلاب مي كردم دروغ بود و ريا بود و خودپرستي بود خيال بود كه عمري ثواب مي كردم چه مي شد آه خدايا چه مي شد آه اگر ز بدو عمر تو را انتخاب مي كردم؟ امیر.س@daftareghazal
شهید چه سروری است در وصال شما ای شهیدان خوشا به حال شما مادران صبورتان آرام شیر این مادران حلال شما پر کشیدید از این زمین که نبود سینه ی تنگ آن مجال شما شادمانیم اگر طربناکید هم ملولیم از ملال شما مرگمان باد اگر - زبانم لال - دل ببندیم بر زوال شما ماندگان یا مجاهدان طریق؟ ما چه هستیم در خیال شما؟ امیر.س @daftareghazal
معجون من كيم؟ خنده-گريه اي درهم طرفه معجوني از وجود و عدم بوستانی پر از شکوفه و خار لاله اي نرم و صخره اي محكم بوريائي نفيس، خشكي تر شربتي تلخ و بيشماري كم پادشاهي ندار، بامي پست پهلواني نحيف، سروي خم منم انسان جواهري ارزان روشني تار و ساده اي مبهم منم انسان شگفت معمولي منم انسان، فرشته ای آدم امیر.س@daftareghazal
تماشاي آسمان رفت آنقدر دلم به تماشاي آسمان شد پشت بام خانه ي جان جاي آسمان روياي من شده است كه باشم سوار بر امواج پر تلاطم درياي آسمان وقتي فرشتگان به نماز ايستاده اند بسيار ديدني است مصلاي آسمان باران كه روي گونه گل دست مي كشد دل متصل شده است به دنياي آسمان آنوقت من رها شده از صخره هاي سخت سر مي كشم چو ابر به هر جاي آسمان ای عشق با شکوه! خداوند نار و نور! ای خالق خبیر معمای آسمان قلبي به من ببخش به گرماي آفتاب با سينه اي فراخ به پهناي آسمان *** شب رفت و صبح آمد و اينجا هنوز هم من ايستاده ام به تماشاي آسمان امیر.س@daftareghazal
شب روح به فرمان باش غم! نوح دلم را بغل کن جسم مجروح دلم را برو بیرون و زیر نور مهتاب تماشا کن شب روح دلم را امیر.س@daftareghazal
در رثای سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی حیرانم و لب بسته ی این بغض فراگیر یارب بکنم قفل زبان باز به تکبیر سنگینی این بار تحمل نتوان کرد صد کوه فرود آمده بر شانه ی تقدیر ای وای من ای وای من ای وای من ای وای کو آنکه زد آتش به سراپرده ی تکفیر؟ تو می روی ای مرد! کمی دورتر از دور من می رسم از راه ولی دیرتر از دیر خلقی شده بی تاب به خونخواهی ات ای شیر! دریای دلیری شده از چشم تو تکثیر ای طایفه ی شمر شقی، قوم بنی نار! سرچشمه ی زور و زر و جرثومه ی تزویر! جز مرگ مگر راه فراری است شما را؟ روزی ببرد حیدر اگر دست به شمشیر هیچی و بزرگی تو در شیطنت تو است ای خوک رُخ خرمُخ دل داده به خنزیر ها! با توام ای روبهک چشم چپ لنگ هرگز نشو نزدیک به این بیشه ی پر شیر!! سوگند به سردار که از پا ننشینم تا تیغ خود از خون پلیدت نکنم سیر با خود ببرد خانه ی ارباب ستم را سیلی که شد از چشم دماوند سرازیر امیر.س@daftareghazal
ندبه آقا بیا ڪه فاجعہ از حد گذشته است! انسان ز مرزِ هر چه نباید گذشته است! آقا بیا ببین که چه ها در زمان ما! بر امتِ مسیح و محمد «ص» گذشته است! تو شاهدی خودت که در این روزگار تلخ! بر دوستان خوبِ خدا بد گذشته است! هر روز بی قراریِمان می شود فزون! فرصت برای حوصله شاید گذشته است! هر روز ترس و توطئه، هر روز مرگ و خون! آقا بیا که فاجعہ از حد گذشته است! اللﮩـم عجـل لولیـڪ الفـرج واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه. امیر.س
جگر زیر دندان هند است باز در روزهای اغازین فتنه ی شام، یک تروریست وهابی در سوریه جگر یک علوی را از سینه بیرون کشید و...خورد! این شعر بغضی بود ناقص....در ان زمان. و این بار تقدیم به هنربندان شیاد بخصوص زنان بازیگر و مجریی که در کنار ابرتروریست زمان قرار گرفته و تیغ تعدی و طعنه به روی سربازان جان برکف می کشند... چنان گرگسالی شد اندر دمشق که یاران ندیدند جز مرگ عشق* شب دل پر از زوزه ی گرگها شکم مسکن پوزه ی گرگها به جان گل افتاده پاروی مرگ نفس بند مي آيد از بوي مرگ جواز جنون از حجاز آمده است مناره به جنگ نماز آمده است پر از دشنه و تیغ «سِند» است باز جگر زیر دندان «هند» است باز به فتوای اشباح شام و قطر نباید ببارد بر این گل مطر دهان از اراجیف پر می کنند گل ارغوان را ترور می کنند * سگ با وفای «سیا»! با توأم! هلا مفتی افترا با توأم! تو خون از لب ايده ات مي چكد تنفر ز دو ديده ات مي چكد تو مثل امامت معاویه ای سرانجام مهمان هاویه ای ندارید اگر از طراوت هراس چرا مي گذاريد پا روي ياس؟ به امر ابو جهل سر می برید چه آسوده و سهل سر می برید و من حمزه ام سینه چاکم کنید در این وادی خشک خاکم کنید ..... ..... امیر.س ---------------------- چنان خشکسالی شد اندر دمشق که یاران فراموش کردند عشق(سعدی)
منتظر صبح باز مي گردد پرستو دوستان[1] باز مي گردد هياهو دوستان لانه خواهد ساخت لك لك پشت بام رود پر خواهد شد از قو دوستان بيشه پر خواهد شد از شير و پلنگ دشت از خرگوش و آهو دوستان عشق می بارد مدام و سطح گل می رسد تا زیر زانو دوستان منتظر باشيد فصل صبح را مژده می آید ز هر سو دوستان مي رسد از راه مهماني عزيز آب و جارو! آب و جارو! دوستان [1] . باز می آید پرستو نغمه خوان باز می سازد در این جا آشیان (پروین دولت آبادی) امیر.س@daftareghazal
یاصاحب الزمان کی خدایا شب دنیا سپری خواهد شد؟ کی خدایا شب دنیا سپری خواهد شد؟ صبح نزدیک! کی از تو خبری خواهد شد؟ «نفس باد صبا»! سهم شقایق از خاک بی صدای قدمت خون جگری خواهد شد قسمت کودک بی مادر احساسم هم از شب شهر فقط دربدری خواهد شد در خیالم ننشینی غزلم خرَم نیست شعر بی روح و نظر هم گذری خواهد شد «چشم نرگس»! تو اگر دست نگیری سر را کار دل نه ادبی نه هنری خواهد شد **** آه اگر یار بیاید و اگر شب برود چه نسیمی بوزد چه سحری خواهد شد خالی از نعره هول آور دیوان زمان صحن جان منزل آواز پری خواهد شد امیر.س@daftareghazal
آه خدایا مگر ظریف ترامپ است؟ چرک ترامپ است هم کثیف ترامپ است عاشق هر دشمن ضعیف ترامپ است لهجه ی این دو شبیه هم شده –یا بود- آه خدایا مگر ظریف ترامپ است؟ سخت و زمختند دوستان خمینی در نظر تو! ولی لطیف ترامپ است مردم ایران دلاورند و رشیدند دشمن این مردم شریف ترامپ است ترس اگر در خیال بیشه نباشد شیر ژیان را کجا حریف، ترامپ است؟ نفرت اگر دارد از صلابت قاسم شیفته ی سستی ظریف ترامپ است .... اهل ادب شایدم به طعنه بخوانند در غزل تو چرا ردیف ترامپ است؟ امیر.س@daftareghazal
مرحوم قیصر امین پور شعری خطاب به هنرمندان دارد و نصیحت می کند که هنرشان را ارزان نفروشند: این حنجره این باغ صدا را نفروشید این پنجره این خاطره‌ها را نفروشید در شهر شما باری اگر عشق فروشی است هم غیرت آبادی ما را نفروشید تنها، به‌خدا، دلخوشی ما به دل ماست صندوقچه راز خدا را نفروشید سرمایه دل نیست بجز آه و بجز اشک پس دست‌کم این آب و هوا را نفروشید در دست خدا آیینه ای جز دل ما نیست آیینه شمایید شما را نفروشید در پیله پرواز بجز کرم نلولد پروانهء پرواز رها را نفروشید یک عمر دویدیم و لب چشمه رسیدیم این هروله سعی و صفا را نفروشید دور از نظر ماست اگر منزل این راه این منظره دورنما را نفروشید و این حقیر معتقدم که بسیاری از این جماعت هنرشان ر ا به ثمن بخس به رضاشاه سفاک و خط منحط او و به ترامپ تروریست فروختند... رفتند که آن خاطره ها را بفروشند هم حنجره هم باغ صدا را بفروشند بردند به بازارچه ی عشق فروشان تا غیرت آبادی ما را بفروشند چون برده به دستان «هنر- بند» نهادند تا یوسف زیبای وفا را بفروشند این طایفه ی لوچ و لج قاعده نشناس بردند سر کوچه طلا را بفروشند ای پنجره ها! حنجره ها! های نظرها! برنامه همین است شما را بفروشند شب هدیه نمودند به ما چند بغل زخم تا صبح به مثقال، دوا را بفروشند نه جای شگفتی است که این قوم بنی نار در کرب و بلا خون خدا را بفروشند امیر.س@daftareghazal
بسم الله الرحمن الرحیم‌ کرونا و نبرد حق و باطل ‌باد بلا وزیده و بیمارها به صف خلق خدا شده است چنین بارها به صف گرد امدند جمع طبیبان پاکباز پشت سر طبیب پرستارها به صف باید امید داشت به پیروزی بزرگ وقتی که می شوند علمدارها به صف این سوی جبهه لشگر خوبان روزگار ان سوی خط تمام تبهکارها به صف چنگیز زردموی دموکرات شیک پوش کرده است باز گله ی تاتارها به صف «بیبی سگ» و «صدای هیولا»، «دوویچه له» فرمان رسیده است:«جهان خوارها به صف!» خربردگان داخلی غرب، باز هم گوریل وار پیرو کفتارها به صف قوم دروغ نیش زنان پیش می روند «زر-زورنامه»های دغل، مارها به صف در راه دوست، هیچ نکردیم سست پا هر چند کرده دست خطا خارها به صف امیر.س