eitaa logo
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی
645 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
406 ویدیو
3 فایل
🔹روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه محترم اراک
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر شنبه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن اراک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور پر رنگ و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ امسال علیرغم همه توطئه‌ها پاسخ محکمی به یاوه گویی های دشمنان بود و مردم ایران برای دفاع از انقلاب و پاسداری از ارزش‌های اسلامی همواره در صف نخست ایستاده اند. امام جمعه اراک با بیان اینکه حضور باشکوه مردم امید مستضعفین و امت‌های اسلامی به انقلاب اسلامی را دوچندان می‌کند، افزود: این حضور باشکوه پاسخی محکم و کوبنده به بدخواهان نظام اسلامی است و این راهپیمایی باشکوه نمایش وحدت و انسجام ملی است. وی تأکید کرد: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و سربلندی است و اقتدار روز افزون ملت ایران آرامش را از جبهه استکبار و حامیان آنها ربوده است. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امروز ملت ایران با حضور باشکوه و دیدنی خود حیات مجددی به آرمان‌های نظام اسلامی دادند و حماسه‌ای دیگر خلق کردند. @daftaremamjomearak
جهاد بر چهار پایه استوار است: امر به معروف، نهى از منکر، راستگویى و پایداری صادقانه در هر حال، و دشمنى با فاسقان. به گزارش دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه ،آیت الله دری نجف آبادی در ابتدا درس خارج یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ : امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: جهاد بر چهار پایه استوار است: امر به معروف، نهى از منکر، راستگویى در هر حال، و دشمنى با فاسقان. پس هر کس به معروف امر کرد، پشتوانه نیرومند مؤمنان است، و آن کس که از زشتى ها نهى کرد، بینى منافقان را به خاک مالید. و آن کس که در میدان نبرد صادقانه پایدارى کند حقّى را که بر گردن او بوده ادا کرده است، و کسى که با فاسقان دشمنى کند و براى خدا خشم گیرد، خدا هم براى او خشم آورد، و روز قیامت او را خشنود سازد. @daftaremamjomearak
آیت الله دری نجف آبادی در ابتدا درس خارج ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ : ایمان عبارت است از اعتقاد قلبی و قول لسانی و عمل به ارکان ،ایمان یک درخت است که بحث های معرفتی ، اعتقادی ،صبر و استقامت در راه خدا را شامل می شود. بزرگان اخلاق را به حد وسط تعریف کردند یعنی نه افراط و نه تفریط و این عبارت امیرالمومنین علیه السلام را که درباره ایمان فرموده است را به عنوان مصداق آوردند. البته عبارت امیرالمومنین (ع)درباره ایمان است نه اخلاق ،آنان معتقدند در بین سه قوه شهوت و قدرت و واهمه اگر تعادل برقرار گردد آن تعادل اخلاق است در حالی که امیرالمومنین (ع)معتقد است تعادل بین این سه قوه را ایمان و عدل می گویند.
آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با اعتکاف ۱۴۰۱ پیامی صادر کردند. ایشان در متن این پیام آورده است : ِبسم اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ (سوره بقره/آیه 125) و با ابراهیم و اسماعیل عهد بستیم که بیت و خانه مرا برای طواف کنندان و اعتکاف کنندگان ( و عبادتگران)و رکوع کنندگان سجده گزار از هرنوع پلیدی و شرکی پاک و پاکیزه کنند. در آیه 124 و 125 خداوند متعال بر دو اصل بسیار پر برکت و محوری تأکید مي‌فرماید: اول اصل امامت است که مانند پایه پرگار برای جامعه اسلامی و محور وحدت ، عزت و خیر در دنیا و آخرت می ماند. مسئله دوم اصل امنیت و اینکه خداوند خانه کعبه معظم را کانون امنیت و خیر و برکت برای همه بشریت قرار داده است.  وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا و آنگاه دستور به نماز پشت مقام ابراهیم علیه السلام را داده ودر حقیقت دستور تأسی به آن بزرگوار و حرکت در مدار امامت و ولایت را و آنگاه مي‌فرماید : ما از ابراهیم و اسماعیل عهد گرفتیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و اعتکاف کنندگان و رکوع کنندگان سجده گزار پاک و پاکیزه کنند. و البته بیت کانون خیر و برکت و وحدت و تعالی برای بشریت است و همه انسانها باید بر مدار اصل امامت حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام و شریعت مقدسه آنحضرت و کانون توحید و عبادت و معرفت یعنی مکه مکرمه و کعبه معظمه و بیت الله الحرام حرکت نمایند. و این اصول باید برای همیشه ثابت و پایدار و ستون فقرات جامعه بشری را تشکیل دهد و راه ابراهیم و ملت ابراهیم و شرایع توحیدی باید فصل شاخص جوامع انسانی تا قیامت باشد ودر حقیقت توحید وامامت دو اصل بسیار نورانی و حیات بخش و فصل ممیز جامعه توحیدی و ابراهیمی علیه السلام نسبت به آئین های دیگر و شرایع بشری است. و این مسیر، طریق حیات طیبه الهی و راه رشد و پویایی و عزت و کرامت در جوامع انسانی و عبودیت و بندگی خداوند متعال و سیر بر اساس فطرت الهی است.   عبادت و نیاز انسان به تربیت الهی: 1-نیاز انسان به برنامه های تربیتی و عبادی 2-عبادت برای تربیت انسانهاست. 3-انسان در سایه سیر و سلوک بر قله های معنوی و الهی وصول می نماید. 4-برنامه عبادت و انس با خداوند و ذکر الهی و پرهیز از آلودگی ها وکلید حیات طیبه انسانهاست. 5-برنامه نماز و روزه و شب زنده داری و سحر خیزی عالیترین برنامه های تربیتی والهی است . 6-برنامه دعا و زیارت و حج بیت الله الحرام و عمره و تلاوت قرآن کریم و سحرخیزی و شب زنده داری و احیای شبهای قدر 7-یکی از برنامه های بسیار ارزشمند و سنت های حسنه و برنامه های عبادی فراموش شده که بواسطه انقلاب اسلامی احیا شده و موجب استقبال گسترده جوانان و نوجوانان و خواهران و برادران مکرم قرار گرفته برنامه اعتکاف است . امام راحل و جمهوری اسلامی ایران منشأ احیای بسیاری از سنت های الهی از احکام مقدس اسلامی و یا فراموش شده و یا نیمه فراموش شده مانند نماز جمعه ، زکات ، عمره ، سفره احسان و نیکی و نیکوکاری ، جهاد ، شهادت حج واقعی، راهپیمایی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه آلاف التحیة و الثنا و قرض الحسنه و بسیاری دیگر از کارهای خیر و پر برکت شده که از آن جمله آئین عبادی معنوی ، تربیتی و اخلاقی و اجتماعی اعتکاف است . قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه اعتکاف در قم در مسجد مقدس امام حسن عسکری صلوات الله علیه توسط تعدادی از طلاب و جوانان علاقمند در حدّ محدودی برگزار می شد و حقیر نیز در دوران طلبگی توفیق این حضور معنوی و روحانی را در مسجد مذکور داشتم لیکن بسیار محدود بود .چه بسا در نجف اشرف و مراکز دیگر و مسجد کوفه و یا مسجد سهله نیز برنامه اعتکاف با تعداد انگشت شماری از علاقمندان برگزار شده اما اینکه بصورت یک برنامه بسیار گسترده و معنوی انجام پذیرد ،خیر. چنین خبری نبود .الحمدلله پس از انقلاب و با پیگیری های علاقمندان به این عبادت معنوی شاهد تحولی چشمگیر در این برنامه ارزشمند و انسان ساز هستیم که اشاره شد قرآن کریم در این رابطه مي‌فرماید: وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ    ونیز در آیه 187 نیز دستور دیگری در این رابطه ارائه مي‌فرماید. اساس این عبادت بر حداقل سه روز روزه و حضور و لزوم در مسجد در مدت یاد شده و خودداری از ارتباط با همسران نسبت به اشخاص متأهل و رعایت آداب اعتکاف و تمرکز بر عبادت و مراقبت و ذکر و انس و دعا و توسل و تلاوت قرآن و زیارت و توجه قلبی و حضور عابدانه و عارفانه و عاشقانه در محضر محبوب است . و البته این شیوه خود نوعی تمرین عبودیت و اخلاص و صفا و حضور قلب و مراقبت واقعی و باطنی نسبت به جان انسان و کشیک نفس را کشیدن و خود را در محضر خداوند و اولیای بزرگوار الهی دیدن ا
ست . از امیرالمؤمنین علیه آلاف التحیة و الثنا روایت شده که فرمودند: اعتکاف باید در مسجدو همراه با ذکر خداوند و تلاوت قرآن و نماز باشد و سخن از دنیا و جلوه های آن به میان نیاید و شعر انشاد نکند و خرید و فروش ننماید ودر تشییع جنازه و عیادت بیمار نیز شرکت نکند و با همسرش خلوت ننماید و سخن از روابط جنسی و مانند آن بمیان نیاورد و مراء و جدال نکند و هر آنچه از سخن گفتن با مردم خودداری کند به نفع است (بحار ج 94 صفحه 130) این معنا خود نوعی چله نشینی است که مراقبت مستمر لازم دارد و مرحله ای از مَن اخلَصَ للّه اربعین صباحاً ظهرت ینابیع الحکمة من قلبهِ علی لسانهِ است با این تفاوت که در اعتکاف حضور در مسجد لازم است و حداقل آن نیز سه روز است البته می‌تواند ماه و سال و چهل روز هم باشد امادر چله گرفتن روزه گرفتن و در مسجد بودن شرط آن نیست مانند حضور حضرت موسی کلیم الله در کوه طور برای دریافت الواح تورات وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍکه نوعی مراقبت چهل شبانه روزی برای دریافت الواح تورات است . پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) همه ساله ده روز آخر ماه شریف رمضان المبارک را در مسجد مدینه معتکف می شدند و یکسال 20 روز آخر ماه شریف رمضان ،عمل اعتکاف را انجام دادند. و حکمت آن این بود که سال قبل و رمضان  زمان جنگ بدر بود و فرصت برای انجام عمل اعتکاف نبود لذا سال بعد حضرت آن را قضا فرمودند. الحمدلله در فضای نورانی جامعه ما و پس از دوسال که امکان اعتکاف عمومی بخاطر کرونا فراهم نشد در سال جاری و پس از حوادث دلخراش دو سه ماهه اخیر بار دیگر عشق علوی و فاطمی در کشور امام زمان عج ا... تعالی فرجه و کشور حضرت ثامن الائمه علیه السلام تجلی یافت و دلداده گان و دوستداران اهل البیت علیهم السلام در یک اعتکاف فراگیر و پر معناحضور یافتند و مخصوصاً جوانان و نوجوانان دبیرستانی و دانشگاهی و طلبه اعم از خواهران و برادران عزیز مساجد و مراکز آماده اعتکاف را با همت بلند خود به کانون عبادت و خیر و برکت تبدیل کردند و وفاداری خود را به اسلام و قرآن و اهل البیت علیهم آلاف التحیة و الثنا و امام رضوان ا... تعالی علیه و انقلاب نشان دادند و با همت بلند خود نقشه های شیطانی بیگانه را نقش بر آب کردند و نشان دادند که دهه هشتادی ها و نودی ها و هفتادی ها نیز با تمام وجود عاشق اسلام و امام و رهبری و انقلاب و شهیدان هستند و البته اعتکاف به ماه رجب اختصاص ندارد. انتخاب ماه شریف و سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه شریف رجب المرجب فرصت طلائی برای ترکیب اعتکاف و اعمال شریفه ام داود در این سه روز مبارک است و چه تقارن مبارک و ارزشمندی و استفاده حکیمانه  ای از دو عنوان عبادی اعتکاف و اعمال ام داود در این روز و جمع هر دو در این ایام مبارک و ماه شریف و افتخارآمیز به ویژه روز سیزدهم و ولادت حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام و روز و شب پانزدهم ماه رجب و یکی از بهترین ایام سال و ماه و آن هم اشتغال به صیام و قیام و قرآن و دعا و ذکر و انس و عبادت.  الحق فرصت بسیار طلائی و با برکتی است و خداوند به همه توفیق کرامت فرماید. مطلبی را که در اینجا باید تأکید کنم آن است که اساس کار باید بر مراقبت و مواظبت و محاسبه نفس و بیداری دل و حبِّ الی الله و تحصیل رضای الهی و اخلاص و وفاداری نسبت به اولیای الهی باشد و چه زیبا و نیکوست که این مراقبت و مواظبت از دوران جوانی و نوجوانی و آغاز زندگی باشد نه آخر عمر و پایان زندگی! و چه زیباست که انسان ها از اولیای الهی درس بیاموزند و زندگی و سیره مردان الهی و بانوان مکرم ربانی چراغ راه ایشان و شاخص حیات طیبه آنها باشد . زندگی مریم عذرا سلام الله علیها آن چنان که قرآن کریم در سوره ه های آل عمران و مریم و تحریم مي‌فرماید و زندگی حضرت یوسف صدیق علیه السلام آنچنان که در سوره مبارکه یوسف علیه السلام مي‌فرماید دو الگوی بسیار ارزشمند و اسوه حسنه اند نمونه های بزرگ و گرانسنگ در اسلام فراوان است ودر رأس همه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم صلوات الله است ودر انقلاب اسلامی نیز جوانان غیور و شجاع ما از خود گسستند و به حق پیوستند و عزّت آفریدند ودر جوار رحمت واسعه الهی مأوی گزیدند. اکنون نیز بر ماست تا یاد وراه آن عزیزان را زنده نگه داریم و با پیروی از پاکان و راکعان و ساجدان و طائفان در راستای رضایت خداوند و خشنودی قلب ولی عصر عج ا... تعالی فرجه تلاش نمائیم و در این امر دین و ولایت ثابت قدم بمانیم و جوانان عزیز ما و فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی الگویی عزت آفرین و خدمتگزاران صادق و امین برای کشور عزیزمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و باشیم. دو امام بزرگ انقلاب اسلامی، خود دو شاهد زنده در عصر ما برای عبودیت و صفا و اخلاص و جهاد و اجتهادند و دو شهید بزرگوار بین المللی اسلامی، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی (رض) خود نمونه های دیگری از فرزندان
امام و رهبری و دلداده گان اردوگاه ولایت و محبت اهل البیت علیهم آلاف التحیة و الثنا اند و البته که راه جهاد همه جانبه در راه حق و شهادت در راه خداوند و فداکاری در صراط مستقیم ایمان و قرآن و امامت از زیباترین و آموزنده ترین کلاسهای حب در راه حق و حضور در بارگاه قدسیان خواهد بود. و قرآن کریم می فرماید : يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي خداوند به همه ما توفیق حضوری آگاهانه کرامت فرماید و روح امام راحل و شهدا را از ما خشنود فرماید. ان شاء ا... بمنه و کرمه قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رجب المرجب/1444  
انسان برای درک عالم دیگر باید بدن خود را از ناحق پاک کند. به گزارش دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه ،آیت الله دری نجف آبادی در درس تفسیر نهج البلاغهبا توجه به خطبه اشباح گفتند : یک بخش از این خطبه مربوط به ملائک است و بشر عادی امکان دسترسی و رابطه با آن عالم را ندارد تنها می تواند با مجاهدت و مبارزه با نفس ارتباط با آن را برقرار کند. انسان برای درک آن دنیا نیاز به پاک کردن بدن از ناحق دارد .تمام شکاف های عالم را خداوند از ملایک پر کرده است البته این مطلب کنایه از فراوانی و حضور ملائک در همه عرصه ها است. در این شکاف‌ها همه صدای عبادت و دعا ملائک وجود دارد. در این عالم حجاب با حجاب های مادی است ولی در آن عالم حجاب ها بر اساس آن عالم است. البته ملائک در درجه حجاب که از نور است با هم متفاوت هستند. امام جمعه اراک با اشاره به سوره مومنون افزود:ملائک دائماً در حال عبادت و تسبیح خدا هستند ملائک به خداوند مومن هستند که اهل گناه نیستند. آنها حامل عرش خداوند هستند. ملائک برای انسان‌ها نیز استغفار می‌کنند آنها برای انسانها دعا میکنند اما انسان هایی که خدا را قبول ندارند شامل خشم خداوند می‌شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️صلی الله علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر ، شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت باد🖤 ــــــــــــــــــــ @daftaremamjomearak
خداوند در همه حال ناظر اعمال و رفتار ما است. به گزارش دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه ،آیت الله دری نجف آبادی در درس تفسیر قرآن با توجه به سوره مبارک انفطار گفت: آیه ۵ این سوره بسیار با عظمت است و یک کتاب فطرت کامل است .تمام کارنامه ها در روز قیامت مجسم خواهد شد. کارنامه انسان بعد از حیات او باقی خواهد ماند انسان ها باید تلاش کنند کارهای نیک از جمله مدرسه سازی یا خدمات موثر از خود باقی بگذارند .خداوند در آیه ۶ این سوره درباره مقام انسانیت و کرامت صحبت فرموده است که چگونه باید در برابر خداوند شکرگزار باشیم اما متاسفانه انسان ها با توجه به غفلت و غرور و جهالت در برابر خداوند که ولی نعمت ما است کفران نعمت میکند . امام جمعه اراک با اشاره به آیات بعدی این سوره مبارک بیان داشتند: آیه های بعد نیز از نعمت های خداوند از جمله خلقت منظم اعضای بدن صحبت فرموده است و اینکه در همه حال ناظر اعمال ماست. علت اینکه انسان در برابر خداوند مغرور می شود این است که تصور می‌کند قیامتی نیست و دین و حساب و کتاب و آخرت را قبول ندارد اما این اشتباهی بزرگ است و حساب و کتاب آن دنیا دقیق است. همه اعمال ضبط و ثبت شده است. ایشان در پایان اظهار داشتند: انسان ها به دو دسته کلی تبدیل می شوند یک دسته نیکان و پاکان که در نعمت های الهی قرار می گیرند و یک عده ناپاکان و گناهکاران که در عذاب خداوند قرار دارد .در روز قیامت گناهکاران در آتش جهنم خواهند سوخت و در آتش جهنم غایب نخواهند بود در دنیا نیز جهنمی ها و بهشتی ها در آتش و نعمت خداوند قرار دارند افراد گناهکار از جمله افرادی که مال یتیم را می خورند
نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ به امامت آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه شهر اراک مصلی بیت المقدس اراک @daftaremamjomearak