eitaa logo
دَکِه‌دل | آسید؛
226 دنبال‌کننده
175 عکس
4 ویدیو
1 فایل
•دکهِ تلفنی|که سیم تلفنش وصله به اون بالا بالاهاا. (فعلا برق قطعه بنویس ما میخونیم💀🕯️) +می‌شنومم،میشنوهه،هرچی بود^^ . شماره گیری دکه ؟ سنجاقه 🖇️ . .چنل اصلی: @seyedebram
مشاهده در ایتا
دانلود
واییییی توروخداااااا من اینقدر دنبال اینجور مداحی ها گشتم که .... .. ای خدااا :))
خیلیییییییی قشنگه منم دارم:) .. 😭✨✨✨
دلیل اینکه دوس دارم پیانو بخرم))))) . +++++++
آره آره بزار .. چشم
کتاب راجب داستان امام ها امام حسین و ... معرفی میکنید !؟ .. بک کتاب همین دیروز دیدممم😭
چرا پیداش نمیکنم 😐
باریکلا عالی بوددددددددددددددد حدیثه واقعا انقد با بیان خوبی میگه که قشنگ مطلبو میگیری .. ای خدااا فداتوووون بشم😭
سوال حدیثه تو اون ۲۵ سال امام علی رو اذیت میکردن ؟ بعد همین جوری امام علی رفت گفت برید کنار من حکومت رو دست بگیرم اونا گفتن باشه ؟ .. واساا
دَکِه‌دل | آسید؛
سوال حدیثه تو اون ۲۵ سال امام علی رو اذیت میکردن ؟ بعد همین جوری امام علی رفت گفت برید کنار من حکو
نه، نه این‌جوری بود که امام علی(ع) بره بگه «کنار برید، من حکومت رو می‌گیرم» و بقیه هم بگن «باشه». و بله، در اون ۲۵ سال اتفاقات تلخ و فشارهای زیادی بر امام علی(ع) گذشت؛ اما جزئیات تاریخی بعضی وقایع بین مورخان و مذاهب مختلف محل بحثه. از نگاه منابع شیعه: امام علی(ع) خودش در نهج‌البلاغه از دوران سخت پس از رحلت پیامبر یاد می‌کنه. اون جمله معروف: «صبر کردم در حالی که خار در چشم و استخوان در گلو داشتم.» :)) یعنی شرایط رو بسیار تلخ و دشوار می‌دونست. شیعیان معتقدند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در این دوره رنج‌های زیادی دیدند و درباره برخی رخدادها نیز روایت‌های تاریخی مختلفی وجود دارد. پس چرا قیام نکرد؟ اینجا همون نکته مهمه. امام علی(ع) فقط به این فکر نمی‌کرد که «حق من چیه؟» به این هم فکر می‌کرد که: ⚠️ اگر جنگ داخلی بزرگی راه بیفته چه بلایی سر اصل اسلام میاد؟ ⚠️ قبایل تازه‌مسلمان چه می‌شن؟ ⚠️ دشمنان بیرونی چه استفاده‌ای می‌کنن؟ برای همین راه صبر و حفظ وحدت جامعه اسلامی رو انتخاب کرد. 👥 پس حکومت چطور به امام علی رسید؟ اینجا یه نکته مهمه رفیق... امام علی(ع) دنبال حکومت نرفت. بلکه بعد از کشته شدن عثمان بن عفان، مدینه دچار بحران شد. مردم گروه‌گروه اومدن سراغ امام علی(ع) و ازش خواستن حکومت رو بپذیره. حتی در منابع تاریخی نقل شده که امام در ابتدا تمایل نداشت فوراً بپذیره و فرمود: 🗣️ «اگر مرا رها کنید، مثل یکی از شما خواهم بود...» یعنی دنبال قدرت به هر قیمت نبود. آیا همه قبول کردند؟ نه! اینجاست که داستان تازه سخت میشه... همین که امام علی(ع) خلیفه شد، همه نگفتن: 🗣️ «خب، عالی شد!» اتفاقاً مخالفت‌ها شروع شد. بعدش: جنگ جمل جنگ صفین جنگ نهروان رخ داد. یعنی دوران حکومت امام علی(ع) یکی از پرتنش‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام بود. یه مثال ساده فرض کن مدیر یه مدرسه سال‌ها کنار گذاشته شده... بعد از مدتی همه می‌فهمن اوضاع مدرسه به‌هم ریخته و میگن: 🗣️ «بیا تو مدیر شو.» ! مدیر هم قبول می‌کنه... اما این به معنی نیست که همه دانش‌آموزا، معلم‌ها و مسئول‌ها باهاش موافق باشن. بعضیا همکاری می‌کنن... بعضیا مخالفت... بعضیا هم حتی علیهش اقدام می‌کنن. تقریباً چنین فضایی در دوران حکومت امام علی(ع) وجود داشت. جالبه بدونی که بخش بزرگی از اتفاقاتی که بعداً به حکومت معاویه و سپس یزید رسید، ریشه‌اش در همین دوره و حوادث پس از آن بود؛ یعنی ما کم‌کم داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شیم که داستان عاشورا از دور دیده میشه...
https://eitaa.com/dakedel/8662 نمیشه بشینم .. نچ بفرما چایی 😂☕️
ببین عااالیییییی بوددد فقط ی سوال: «داخل متن به این اشاره شد که اشتباهات کوچیک، اگر حل نشن، به بحران‌های بزرگ (مثل کربلا) تبدیل می‌شن. اگر امام علی(ع) در اون ۲۵ سال، «مرجع علمی» بودند و راهنمایی می‌کردن، چرا این راهنمایی‌ها نتونست جلویِ همون «اشتباهاتِ کوچیک» که در نهایت به انحرافِ مسیرِ جامعه و واقعه‌ی عاشورا منجر شد رو بگیره؟ آیا محدودیتِ ایشون در اعمالِ قدرت بود یا عمقِ آسیب‌ها فراتر از توانِ روشنگری بود؟» .. شووما هم واسا
خب اینو دیگه جوابشو از برم😀