چه شب ها و روزهای تلخی را در عمر خود دیدیم...
ما و تحمل این همه داغ..
این همه جان سختی را اصلا به خود نمیدیدیم..
#شهید_مظلوم
#قدر_ندانستیم..
@dalfaa
🕊تلنگـری از آسـیّد مرتضی آوینی
نمیتوان
یالَیتنی کنت مَعَکُم خواند
و در خانه ماند
و خود را دیندار دانست!
حی علی الخیابان..
ياحسين..
شب جمعه ست ...
هوايت نكنم، مي ميرم ...
رحمت به آن کسی که به من یاد داد و گفت:
وا کن دو لب به نام جنون و بگو «ياحسین»
نثار حضرت سيدالشهداء سلام الله علیه
و
اقاي شهيدمان صلوات...
زنـــدگـــی را ...
گــر توانستی به کـام یک نفر شیرین کنی ..
یـا تـوانستی زمین تشنه ای را سـرخــــوش
از بــاران کنــی ...
گــر تــوانستی تــو یک مرغ گرفتار از قفس
بیــرون کنــی ...
یاتوانستی که دیوار اسارت ازبنا ویران کنی
گـــر تــوانستــی بـــه خــوان رنگـیات یک
رهگــذر مهمــان کنــی ...
یــا تـوانستی بــدون حـاجتی هــم ذکــر آن
یـزدان کنــی ...
گــر تــوانستی لبــاس بــی ریــای عــاشقــی
بــر تــن کنــی ...
میتوانی آن زمـــان فـــریاد انسان بــودنت را
بـــر ســر هـــر کــوی و هـــر بــرزن زنـــی ...