eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
481 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
کلا سه تا انتخابات تو جمهوری اسلامی رو به رسمیت میشناخت. دو دوره که خودش پیروز شد و آخری هم انتخاب مهره‌ش، حسن روحانی. بخندید و دگران را نیز بخندانید :))) ⚠️سرطان_اصلاحات
. 🔴 درحالیکه روسیه با یک استراتژی هوشمندانه برای مقابله با تحریمها ذخائر طلایش را افزایش میدهد، ✍️ دولت روحاني ذخاير ارزي و طلا را به مزايده گذاشت تا آقازاده هاش فربه‌تر شوند! #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
. 🔴 جهانگیری؛ به روش هاشمی رفسنجانی می توانیم از تنگناها عبور کنیم ✍️ روش های مورد نظر 👆 #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
مفتون خویشم کردی از حالی که آن شب داشتی بار دگر آن حال را کردی اگر پیدا بیا.. #شهریار #شبتون_سرشار_از_آرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#۲۵۸ 🌴آمدن و رفتن دولتها و ملتها، همگی در مشیت واراده خداست، هرگز به میز و دولت خود ننازیم که برای قدرت بی انتهایش، هیچ کاری ندارد، ما را محو کرده و نسلی دیگر جایگزینمان کند👈«إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَ يَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ» 🌴امروز اگر به فکر فردایمان نباشیم و توشه ای نیاندوزیم برای قبر🚑 و قیامت مان، وانفسای محشر، هیچ راه گریز و پناهگاهی نداریم که نداریم👈«مَالَنَا مِن مَّحِيصٍ» 🌴شیطان هیچ‌کسی را نمیتواند مجبور به گناه کند، شعاع نفوذ این ملعون👹، فقط در حد وسوسه و تبلیغات است، که درواقع یک میدان آزمایش برای شناخت مرد و نامرد، در عرصه بندگی است، 👌این خود ماییم که گاهی اجابت میکنیم دعوت شیطان را و به چاله گناه تشریف میبریم باپاهای مبارکمان👈«مَا كَانَ لِىَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَنٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِى»↔پس بیخودی کاسه کوزه ها را سر این فلک زده خرد نکنیم و تقصیرها را گردنش نیاندازیم،👈که جز خودمان، هیچکس مستحق ملامت و سرزنش نیست👈«فَلَا تَلُومُونِى وَلُومُواْ أَنفُسَكُم»👉حالا گیریم شیطان، این 👵پیرزنِ دنیا را تزیین و آرایش کرد برایمان👰، مگر خودمان عقل نداریم که دل نبندیم به این پیرزنی که باهیچ دامادی، شبی را سحر نکرده و آخرتمان را فدای لذت فانی اش نکنیم؟! 🚨به شیطان سواری ندهیم بیش از اینها⚠
در اين روزها، نويسندگان زيادي اقدام به مشخّص كردن زمان ظهور امام زمان(ع) كرده‌اند. اين خود، نشان‌دهنده ی اشتياق و لحظه‌شماري مردم براي زودتر تحقّق يافتن بشارت‌هاي نبوي(ص) است كه طبق آن، صفحات تاريخ دگرگون مي‌شود و جهت حركت بشريّت را از ستم و بي‌عدالتي به سمت عدالت و دادپروري تغيير مي‌دهد. اين کار، يا از عشق زيادشان به حضرت بقيه الله(ع) سرچشمه مي‌گيرد يا از ناآگاهي آنها از حقايق واقعي. ص ۱
حقيقتي كه بايد بدان توجّه داشت، اين است كه ائمة اهل‌بيت(ع) با وجود آنكه بسيار، از امام مهدي(ع) سخن گفته و ويژگي‌هاي دوران ايشان و نشانه‌هاي ظهورش را برشمرده‌اند، امّا از بيان زمان ظهور خودداري كرده و حتّي مردم را از مشخّص كردن زمان خاصّي براي ظهور ايشان، نيز نهي كرده‌اند. ص ۲
امامان(ع) به ما دستور داده‌اند، هر كس را که از زمان ظهور خبر مي‌دهد، تكذيب كنيم، زيرا زمان ظهور يكي از اسرار الهي است كه خداوند بزرگ، با حكمتي، آن را از مردم پوشيده و پنهان نگاه داشته است. در زير برخي نمونه‌هاي توقيت(👈تعیین وقت) و تعيين كردن زمان ظهور را بيان مي‌كنيم: ص ۳
1. عبد محمّد حسن، در كتاب خود: «اقترب الظّهور» با استناد به برخي احاديث اهل‌بيت(ع) و تطبيق آن با وضاع و احوال جهان مي‌نويسد: «زمان ظهور امام نزديك شده است و امام در روز شنبه 10 محرم سال 1429 قمری، برابر با 19 ژانوية 2008 میلادی ظهور مي‌كند». ص ۴
او در كتاب خود، به برخي نشانه‌هاي پيش از ظهور و زمان روي دادن آن اشاره مي‌كند. از جمله : ـ 18 ژوئن تا 24 ژوئن 2007، بارش بسيار زياد باران؛ ـ 21 جولاي 2007، روز جمعه،‌ روز خروج سفياني؛ ـ 4 اكتبر 2007، شب جمعه در شب قدر، صيحه و نداي آسماني با صداي جبرئيل؛ ـ 19 دسامبر 2007، كشتار كوفه به دست سفياني؛ ـ 3 ژانويه 2008، كشته شدن نفس زكيّه در مكّه؛ ـ 24 ژانويه 2008، خسف بيداء؛ ـ اوّل اكتبر 2008، نزول حضرت عيسي(ع)؛ ـ 17 اكتبر 2008، فتح قدس. ص ۵
2. جابر البلوشي، در کتاب خود: «ظهور الامام المهدي(ع) عام 2015 میلادی نبوءةٌ قرآينة» ، ظهور امام(ع) را در روز شنبه، دهم ماه محرم سال 1437 قمری بر اساس علم اعداد و حروف و با توجّه به آيات قرآن دانسته است. او بسياري از حوادث ظهور و وقت وقوع آن را بيان كرده است، از جمله: ـ 2010 م، ترسيم مرزهاي هميشگي اسرائيل، خروج آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها از عراق؛ ـ 2014 م، يك سيارة بزرگ به زمين برخورد مي‌كند و باعث به وجود آمدن طوفان‌ها، زمين‌لرزه‌ها و سيل‌هاي زيادي در تاريخ 21/3/2014 مي‌شود؛ ـ 1436 ق. خروج سفياني، خراساني و يماني؛ ـ 2018 م، نزول حضرت مسيح(ع)؛ ـ 2019 خداوند ايالات متّحدة آمريكا را با دو طوفان و با يك سيارة كوچك (شهاب سنگ) نابود و ويران مي‌كند. ص ۶
3. فارس فقيه، در جزوه‌اي که تحت عنوان «أنت الان في عصر الظّهور؛ تو، اکنون در عصر ظهوري» تهيه كرده، نام شخصيّت‌هاي دوران ظهور مانند خراساني، يماني، شعيب بن صالح و ... را مشخّص كرده، برخي از شخصيّت‌هاي كنوني را با آن تطبيق داده و آنها را يماني، خراساني و... دانسته است. وي همچنين جزوة ديگري به نام «جميع الأديان تقول أنّه عصر ظهور؛ همة اديان مي‌گويند اكنون دوران ظهور است» منتشر کرده است. ص ۷
4. ماجد المهدي، صاحب كتاب «بدأ الحرب الأمريكية ضدّ الإمام المهدي(ع)» در مورد تعيين زمان ظهور در فصلي از آن نوشته است: «آيا تعيين كردن زمان ظهور مبارك ايشان، حرام و نهي شده است؟ روايت‌ها و عقل اين را نفي مي‌كند». او سپس به بررسي موضوع تعيين زمان ظهور مي‌پردازد و مي‌گويد: «حتّي دشمنانمان، از نزديك بودن زمان ظهور، آگاه هستند در حاليكه ما مي‌خواهيم با دلايل واهي و نادرست، سر خود را مانند کبک زير برف كنيم». (اين پژوهش در تاريخ 10/12/2006 در سايت شبكة هجر الثقافية منتشر شد) ص ۸
5. سيّد محمد علي طباطبايي در كتاب خود: «مائتان و خمسون علامة؛ دويست و پنجاه نشانه»، زمان‌هايي را به عنوان سال ظهور مشخّص كرده است و در فصل يازدهم آن، براساس محاسبة ابجدي زمان ظهور، گفته است: «اينها تنها مي‌تواند يك احتمال باشد».( مائتان و خمسون علامه، صفحه 184.) ص ۹
6. سيّد حسين حجازي نويسندة كتابي با عنوان: «إستعدّوا فإنّ الظّهور قريب؛ آماده باشيد، ظهور نزديك است»، نوشته است: «بدون اينكه تاريخي براي فرج تعيين كنيم، با مطالعة اين كتاب و پس از تأمل، انديشه و درنگ به اين نتيجه مي‌رسيم كه زمان ظهور نزديك است و به طور دقيق‌تر بايد بگوييم كه حتّي سالمندان ما هم بايد آروزي ديدار مولايمان را در زمان حيات خود داشته باشند» ص ۱۰
تعيين كردن زمان ظهور يا نشانه‌هاي آن، در بين اهل سنّت نيز مصاديقي داشته است؛ ازجمله: ص ۱۱ 👇👇
1. احمد عبدالله زكي عميش(انديشمند مصري، دارندة مدرك ليسانس مطالعات اسلامي و زبان عربي، دانشكدة دارالعلوم، دانشگاه قاهره) در مصر، در كتاب خود: «إنّ المهدي المنتظر علي قيد الحياة؛ مهدي منتظر در قيد حيات است»؛ 12 دليل ذكر كرده كه براساس آن، مهدي موعود اسلامي، در قيد حيات است. او در كتاب خود، سال 1430 ق. را سال قيام مهدي(ع) مي‌داند. وي گفته است حداكثر تا سال 1430 ق. مهدي امين خروج مي‌كند. ( كتاب المهدي المنتظر علي قيد الحياة، دليل دهم) ص ۱۲
2. بسّام نهاد جراد، در فلسطين، در كتابي تحت عنوان: «زوال اسرائيل عام 2022 نبوءة أم صدف رقمية» مسئلة نابودي اسرائيل را در سال 2022 م. با ظهور امام مهدي(ع) مرتبط مي‌داند. ص ۱۳
دلايل تعيين كنندگان زمان ظهور: تعيين‌کنندگان وقت ظهور هيچگونه ايرادي براي تعيين زمان ظهور نمي‌بينند، نه حرمتي و نه هيچگونه نهيي. آنها مي‌گويند: ص ۱۴ 👇👇👇
1. احاديث و روايات شريفه‌اي كه تعيين زمان ظهور را نهي مي‌كنند، عام و مطلق نيستند، بلكه منظور آنها تكذيب كساني است كه توقيت را به اهل‌بيت(ع) نسبت مي‌دهند و درحقيقت، توقيت منسوب به ايشان(ع) به دروغ را نهي كرده است؛ يعني كساني كه زماني براي ظهور تعيين مي‌كنند، صرفاً اگر آن زمان و گفته ی خود را به اهل‌بيت(ع) نسبت دهند، دروغگو هستند، زيرا امامان(ع) در گذشته، زماني براي آن مشخّص نكرده‌اند و در آينده نيز زماني را تعيين نمي‌كنند. ص ۱۵
2. روايتي وجود دارد كه ثابت مي‌كند ائمّة اهل‌بيت(ع)‌ زمان ظهور را بيان كرده‌اند،‌ خداوند بِداء پيش آورده و زمان ظهور را تغيير داده است. به عنوان مثال، در روايتي آمده است: «ابوحمزة ثمالي گفت: از امام محمّد باقر شنيدم، فرمود: اي ثابت، خداوند، زمان اين امر را در سال 70 هجري تعيين كرده بود، زماني كه حسين(ع) كشته شد، امّا غضب خداوند شدّت يافت و آن را به سال 140 به تأخير انداخت، هنگاميكه ما در مورد آن با شما سخن مي‌گوييم شما آن را منتشر و فاش مي‌كنيد و پرده و نقاب را برمي‌داريد و به همين دليل، خداوند پس از آن، زماني را معين نفرموده است. ابوحمزه مي‌گويد: در مورد آن با امام جعفر صادق(ع) سخن گفتم و ايشان فرمود: «درست است، اين‌گونه بوده است». ( غيبه نعماني، صفحه 197، الغيبه طوسي، صفحه 287، المعجم الموضوعي لأحاديث المهدي، صفحه 767) اين روايت روشن و صريح است و همان‌گونه كه ماجد المهدي مي‌گويد، اگر توقيت و تعيين زمان ظهور، حرام يا ممنوع بود، آيا امكان دارد معصومي مرتكب فعل حرام و ممنوع شده باشد؟ ص ۱۶
3. روايات زيادي از اهل‌بيت(ع) نقل شده كه مردم را از نام‌گذاري يا نام بردن امام زمان(ع) نهي مي‌كند و از روايات مختلف درمي‌يابيم، كه حتّي بردن نام امام مهدي(ع) نيز ممنوع و نهي شده و از نظر شرعي حرام است. سيّد محمّد حسيني شيرازي در كتاب خود تحت عنوان الامام المهدي(ع) گفته است: گفته شده ذكر نام ايشان در زمان غيبت جايز نيست، امّا سخن غير متيقني است، زيرا شرايط سياسي زمان امام عسكري(ع) و پس از آن، اجازه ذكر نام شريف ايشان را نمي‌داد، زيرا عبّاسيان و امثال اينها، تلاش مي‌كردند ايشان را از يادها ببرند و ايشان را به قتل برسانند و تصوّر مي‌كردند مي‌توانند نور خداوند را خاموش كنند. امّا ظاهراً ذكر نام ايشان در اين زمان جايز است. هرچند تمام حكمت‌هاي عدم ذكر نام ايشان در آن زمان براي ما روشن نشده است. ص ۱۷
جدا از اين، در مورد حرمت نام‌گذاري و حرمت ذكر نام شريف ايشان نيز اختلاف نظر وجود دارد. در دوران متأخر، مشهور اين است كه ذكر نام ايشان جايز است و حرمت نام‌گذاري مربوط به زمان غيبت صغری است و آن هم علل داشته كه ما آن را ذكر كرديم. ص ۱۸