eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
474 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️علت حرام بودن چیست؟ 💠🔹امیرالمؤمنین على علیه‌السلام: خداوند براى حفظ عقل، ترك شرابخوارى را واجب گردانید. 📗نهج البلاغة، الحكمة ۲۵۲ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 💠🔹امام باقر علیه‌السلام: خداوند شراب را به علّت تأثیر بد و فسادانگیز بودن آن حرام فرمود. 📚بحارالأنوار، 79/136/33 ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 💠🔹امام صادق علیه‌السلام: در پاسخ به سؤال مفضّل از علّت تحریم شراب فرمود: خداوند شراب را به علّت تأثیر بد و فسادى كه به وجود می‌آورد حرام كرد ◄زیرا میگسار دچار رعشه در اندام می‌شود ◄و شراب نورانیت و جوانمردى و مروتش را از بین می‌برد ◄و او را در ارتكاب كارهاى حرام و خونریزى و زنا، گستاخ می‌كند ◄و این خطر برایش وجود دارد كه چون مست و لایعقل شود به محارم خود تجاوز كند!!! شراب بر شراب خوار جز شر و بدى نمی‌افزاید. 📗علل الشرائع، 476/2 ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 💠🔹امام رضا علیه‌السلام: خداوند شراب را حرام فرمود، ◄زیرا شراب تباهى می‌آورد، ◄عقل شراب خواران را دگرگون می‌كند ◄و آنان را به انكار خداى عزّ و جلّ و دروغ و تهمت بستن به او و پیامبرش وا می‌دارد ◄و دیگر اعمالى چون تبهكارى و قتل كه از شراب خواران سر می‌زند. 📗عیون أخبار الرِّضا، 2/98/2
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
🚫معيار و ملاک تشخيص "#عنصر_أعلميت" در: مجتهد متجزی و مجتهد مطلق 👈#بسم‌الله‌الرحمن‌الرح
معياروملاک‌تشخيص‌عنصر در مجتهد متجزی و مجتهد مطلق/5 : (جلسه‌دوم ) 👈اهمیت ☑️1⃣- بنیانگذار نظام‌مقدس جمهوری ‌اسلامی (ره): ◀️-ولايت‌فقيه، رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. ◀️-ولايت‌فقيه، حركت انبياء الهي است. ◀️-اين توهم كه اختيارات حكومتي حضرت (صلی‌الله‌علیه‌) بيشتر از حضرت ( عليه‌السلام) بود يا اختيار حكومتي  بيش از(ولی) است، می‌باشد. خداوند اختيارات را براي قرار داده است. ◀️- ، رسول‌اكرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و در زمان غيبت، است. كه براي (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و (عليه‌السلام) است، از اموري كه به حكومت و سياست بازمی‌گردد، براي نيز ثابت می‌باشد. ◀️- ، مجري قانون و مخالف ديكتاتوري است.- ولايت‌فقيه، حاكميت قانون الهي است نه ديكتاتوري. ◀️- تصور موضوع ولايت‌فقيه، موجب تصديق آن می‌شود و به احتياج ندارد. ولايت‌فقيه مسئله‌اي نيست كه مجلس ، ايجاد كرده باشند، بلكه از اول مورد بحث بوده است. «ولايت فقيه، امام خميني سيدروح الله ص 62-61  - و سخنرانيهاي 28/6/1358، 30/7/1358، 3/8/1358، 9/8/1358، 16/8/1358، 18/8/.1358»   ☑️2⃣- آیه‌الله‌العظمی : ◀️-ولايت‌فقيه از شئون ولايت و امامت است كه از اصول مذهب می‌باشد.- اطاعت از دستورات حكومتي ولی‌امر مسلمين بر هر مكلفي ولو اين كه فقيه باشد، است. ◀️- براي هيچ كس كه با تصدي امور ولايت، به اين بهانه كه خودش شايسته تر است، مخالفت نمايد. ◀️-بعيد نيست كه حكم به جهاد براي «» باشد، بلكه اقوي است.  (اجوبةالاستفتائات، الامام‌خامنه‌‌اي، سيدعلي) ☑️3⃣-آيةالله‌العظمي محمدحسن نجفي(ره) (): ◀️-اگر كسي ولايت فقيه باشد، گويا را است.‼️(جواهر الكلام، نجفي،محمدحسين،ج12،ص397 ) ☑️4⃣-آیه‌الله‌العظمی زين‌الدين عاملي(ره) (): ◀️-در زمان غيبت، از جانب امام(ع)، شخص (ولی)فقيه داراي است. (شرح لمعه، زین‌الدین، ج1،ص299) ☑️5⃣-آيةالله‌العظمي (ره): ◀️-اگر كسي را مردود بداند، نه تنها ، بلكه است.‼️ (ولايت فقيه، آذري قمي، احمد، چاپ 1372، دارالعلم، ص 36.) ☑️6⃣-آيةالله‌العظمي (ره): ◀️- درعصرغيبت‌امام(ع) از اختيارات (جامع‌الشرايط) است. (درآمدي بر نظام ارزشي و سياسي اسلام، فتحعلي، محمود، ص .155) ☑️7⃣-آیه‌الله‌العظمی سیدعلی ◀️-حکم کسی که دارد در امور عامه، که نظام جامعه و معاش مردم بر آن مبتنی است بر است بر . (منبع: http://farsi.khamenei.ir/) ☑️8⃣- مرحوم (ره) درکتاب‌عوائد: ◀️-مرحوم نراقی در عوائد مسئله را امری می‌داند. وی پس از استدلال به روایاتی که در کلام مرحوم شیخ‌انصاری ضعیف‌السند و الدلاله آمده وظیفه فقیه را به دو بخش تقسیم می‌کند: 1- هر آنچه برای پیغمبر و امام است، زیرا مقتضای روایاتی که علماء را وارث یا خلیفه پیغمبر معرفی می‌کنند آن است که آنها دارای همه برکات انبیاء و ائمه باشند الا ما خرج بالدلیل. 2- هر کاری که مربوط به بوده و از نظر عقل و عادت انجام آن امور، کارهای ضروری مردم می‌ماند و یا به طریقی از طرق شرعیه چون یا یا اضرار یا یا بر مسلمانی یا به دلیل دیگر لازم‌الاجراء باشد انجام آن از است. و سپس بر هر دو مورد می‌کند. (معارف و معاريف(دائره المعارف جامع اسلامي)حسيني دشتي سيد مصطفي، ج5 ص955)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┉┉┉┅━❀✿✿❀━┅┉┉ 💥اندکے بیاندیش ﴿ وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا ﴾ [ : ٣٠ ] 🌸🍃" و پیامبر (خدا) گوید :« پروردگارا بی گمان قوم من این را رها کردند». 🔑راستی، ارتباط ما با قرآن چگونه است؟ 👈🏻انسان با روحش زنده است، اگر ، جسم را ترک نماید خواهد مرد! و روح نیز با زنده می ماند اگر قرآن روح را ترک نماید روح نیز خواهد مرد.. 🍂آیا واقعا ما زنده ایم یا فقط نفس می کشیم!؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8 ویژگی خطرناک فرقه‌ انحرافی شیرازی‌ها برای اسلام و تشیع 1- سوق‌دادن تمام مباحث اعتقادی و دینی در مواجهه با اهل‌سنت: این جریان با سوءاستفاده از تعصبات مذهبی مردم، تمامی مطالب دینی را به سمت مخاصمه و مواجهه با اهل سنت سوق می‌دهند و تنها از دریچه‌ی تنگ اختلافات شیعه و سنی به تمام مسائل دینی نگاه می‌کنند؛ با این رویکرد است که مبلغین این جریان، تنها به بیان مسائلی می‌پردازند که شیعه و سنی در آن اختلاف داشته و آن‌ها می‌توانند با دامن‌زدن به این مباحث به تشدید دشمنی‌های دینی و مذهبی بپردازند. از این جهت بسیاری از آموزه‌های مهم دینی، همچون توحید و نبوت، توسط این جریان مورد غفلت واقع شده و پیروان این جریان، به این اصول عقاید اسلامی نیز تنها از نگاه اختلاف مذهبی شیعه و سنی نگریسته و لذا پاسخی مناسب و منطقی در برابر شبهات دیگران ارائه نمی‌کنند. افزون بر این، اگرچه این جریان بر بحث ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) تأکید ویژه‌ای دارند، اما معمولاً به طرح مباحث حاشیه‌ای پیرامون ولایت پرداخته و در مواجهه با اهل‌سنت مطالبی را مطرح می‌کنند که اعتقاد به آن‌ها نقشی در اثبات موضوع ولایت ندارد، بلکه می‌تواند عامه‌ی مسلمانان را از خط ولایت دور ساخته و درگیر مجادله‌ها و مخاصمه‌های بی‌حاصل مذهبی نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2- اصل‌کردن فروع و فرع ساختن اصول: ♨️همان‌گونه که بیان شد هنر این جریان پرداختن به حواشی و مهمل ساختن مطالب اصلی است. آن‌گونه که این جریان در مباحث دینی، مطالب مهم و اصلی را به حاشیه می‌راند و مطالبی را برجسته نموده و اصل نشان می‌دهد که می‌توانند به وسیله‌ی آن‌ها پیروانشان را به مخاصمه با مخالفانشان فرا خوانند. نمونه آن‌که پیرامون وقایع حادثه عاشورا بعضی از مسائل فرعی تاریخی را برجسته ساخته و به منزله‌ی اصول خدشه‌ناپذیر مذهبی از آن‌ها یاد می‌کنند، آن‌گونه که اگر درباره این موارد بعضی از دانشمندان فرهیخته شیعه اظهارنظرهای تاریخی و علمی داشته باشند، به لعن و دشنام‌گویی نسبت به آن‌ها پرداخته و این سخنان را دلیل انحراف از نهضت امام حسین (علیه‌السلام) می‌دانند. راست این‌که فروع جزئی تاریخی همچون عروسی حضرت قاسم علیه‌السلام و یا وجود فرزندی به نام حضرت رقیه برای امام حسین (علیه‌اسلام) از مطالبی نیستند که علمای فرهیخته تشیع همچون شهید مطهری به خاطر اظهارنظر علمی پیرامون آن‌ها مورد لعن و دشنام واقع شوند و گفته‌های آن‌ها مخالفت با امام حسین (علیه‌السلام) تفسیر شود. البته این رویه منحصر به وقایع حادثه عاشورا نیست و از سوی این جریان در تمام مقولات دینی و مذهبی دنبال می‌شود. ♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3- دامن زدن به تعصبات کور مذهبی و ترویج انحصارگرایی در اندیشه دینی: ♨️اگرچه این جریان رسالت خویش را در مقابله و دشمنی با جریان وهابیت می‌بیند و حتی با این عنوان دشمنی و مخاصمه‌ی خویش با اهل سنت را توجیه می‌کند، اما در رفتار و عمل، همسو و هم‌جهت با وهابیت حرکت نموده و از این جهت، انطباق کلی میان آن‌ها وجود دارد. توضیح بیشتر این‌که جریان وهابیت افزون بر انحراف فکری و برداشت‌های ناصواب از شریعت اسلام و آموزه‌های دینی، در انحراف شدید رفتاری به سر برده و با مطلق‌گرایی و انحصارگرایی شدید دینی کوچک‌ترین مخالفت با اندیشه‌های خویش را عامل خروج از مسیر شریعت و کفر دیگران می‌داند. از همین‌رو وهابیت نه‌تنها به تکفیر شیعه و دشمنی با آن می‌پردازند، بلکه دیگر مسلمانان را نیز منحرف دانسته و ابایی در تکفیر آن‌ها نیز ندارند. جریان افراط‌گرای شیعه نیز همچون وهابیت کم‌ترین زاویه با اندیشه‌های خویش را برنتافته و با معرفی افکار و حتی عادات التقاطی خویش به عنوان یک معیار برای پذیرش شریعت، تکفیر و تفسیق مسلمانان و حتی دیگر شیعیان را در دستور کار قرار داده است♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4- فرقه‌سازی در درون تشیع و مصادره‌ی عنوان تشیع: ♨️بعد از به‌وجود آمدن فرقه‌هایی همچون بهاییت از درون تشیع، که خود را دین و مذهبی نو معرفی نموده و عملاً از مذهب تشیع جدا شدند، توطئه‌ای جدید در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت و آن این ‌که افرادی در لباس عالمان دینی به ترویج افراط‌گرایی مذهبی در شیعه پرداخته و با مصادره‌ی نام تشیع برای تفکر خویش، دیگر شیعیان را فرقه‌هایی منحرف و جداشده از تشیع معرفی کنند. چنان‌که در چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم که مزدورانی در خارج با استفاده از ابزارهای فراوان رسانه‌ای، ضمن ترویج افراط‌گرایی در تشیع، شیعیان مخالف خویش را با عناوینی همچون بتریه، دجالیه، بکریه، عمریه و … مورد خطاب قرار داده و از دایره تشیع خارج می‌دانند. ♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5♨️جریان افراط‌گرای تشیع اگرچه همواره حامی شعار «جدایی دین از سیاست» هستند اما این شعار را تا هنگامی دنبال می‌کنند که عمل به این شعار برای طاغوت‌های زمان و دشمنان اسلام فایده‌ای داشته باشد، اما در مقابل حکومت اسلامی ملت ایران آن‌ها نیز همسو با جریان استکبار مواضعی سیاسی اتخاذ کرده و با برجسته کردن بعضی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی به مبارزه عملی با آن نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند. به دیگر سخن، این شعار آن‌ها خود یک شعار سیاسی است و برای توجیه سلطه‌ی طاغوت‌ها بر مسلمانان به وجود آمده است، زیرا این جریان در مواردی که طبق اصول مذهبی و دینی باید موضع‌گیری در مقابل طاغوت‌های زمان داشته باشند با عنوان «جدایی دین از سیاست» از آن سر باز می‌زنند، ولی در مقابل جریان انقلابی مردم مسلمان ایران با عنوان عمل به وظیفه‌ی دینی شدیدترین موضع‌گیری‌ها را دارند.♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در این‌باره نیز امام خمینی (قدس سره) در پیام منشور روحانیت بهترین بیان را داشته‌اند: «در شروع مبارزات اسلامی اگر می‌خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است! … خون‌ دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است. وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و] حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الّا عالم سیّاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه داشت و این از مسائل رایج حوزه‌ها بود که هر کس کج راه می‌رفت متدین‌تر بود …
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
… ترویج تفکر "شاه سایه خداست" و یا با گوشت و پوست نمی‌توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و اینکه ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسی می‌دهد و از همه شکننده‌تر، شعار گمراه‏‌کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان (علیه السلام) باطل است و هزاران "إن قُلت" دیگر، مشکلات بزرگ و جان‌فرسایی بودند که نمی‌شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات جلوی آن‌ها را گرفت.» (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۲۸۲) این سخنان و درد دل‌های امام راحل هنگامی برای ما روشن می‌شود که در فتنه سال ۱۳۸۸ این جریان‌های افراط‌گرا، بی‌حرمتی‌هایی را که به اسلام و مقدسات آن صورت گرفت و از جمله شکسته‌شدن حرمت روز عاشورا را ندیدند، اما در مقابل، با عنوان دلسوزی برای منافقین و گروه‌های معاندی همچون بهائیت، ملی‌گراها و … برخورد جمهوری اسلامی را با آن‌ها محکوم نمودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸- تخریب جریان فقاهت در شیعه و مرجعیت یافتن کسانی که صلاحیت مرجعیت ندارند: این جریان از یک‌سو با بیان تهمت‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و مذهبی به تخریب جریان اصیل فقاهت و مرجعیت در تشیع می‌پردازند و از دیگر سوی، با ابزارهای رسانه‌ای فراوان کسانی را به عنوان مرجع معرفی می‌نماید که بهره‌ی کافی از فقاهت و اجتهاد نداشته و در راستای منافع دشمنان اسلام قدم برمی‌دارند. در بیانی دقیق‌تر باید گفت این جریان درصدد است که محوریت سنجش اعلمیت و فقاهت مراجع را از مجامع علمی حوزه خارج نموده و با واگذاری آن به دست مردم، با ابزارهای رسانه‌ای همچون ماهواره‌ها شخصیت‌های مورد نظر خویش را به عنوان مرجعیت شیعه غالب نماید. در همین راستا شاهد آنیم که مرجعیت در میان این جریان‌ها حالت موروثی به خود گرفته و در یک خاندان خاص تبلیغ می‌شود، آن گونه مراجع این جریان پیش از وفات، مقدمات به مرجعیت رسیدن یکی از اعضای خانواده خویش را فراهم می‌نماید، اگرچه فرد مورد نظر از دید فضلای حوزه‌های علمیه، شروط علمی و اجتماعی لازم را برای عنوان مرجعیت را نداشته باشد.
👇👇👇👇👇 👇 👇 👇 👇 👇
👇 آنچه گذشت بیان مختصری از برخی ابزارها و سرمایه‌های جریان افراط‌گرای شیعه بود که این جریان با استفاده از آن‌ها به تبلیغ خویش و مبارزه با جریان اصیل شیعه می‌پردازند، هرچه هست مبارزه فرهنگی با این جریان نیاز به شناخت بهتر و بیشتر این ابزارها و راه‌کارهای مقابله با آن‌ها دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔹🔸 {- بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحيم -} ✦•• فرازى از شرح دعاى چهل‌و‌دوم صحيفه سجّاديه ••✦ ♦️تبعیت از حق، تنها راه نجات «وَ جَعَلْتَهُ نُوراً نَهْتَدِي مِنْ ظُلَمِ الضَّلَالَةِ وَ الْجَهَالَةِ بِاتِّبَاعِهِ». آنچه ما را به مقصد می‌رساند، تبعیت است؛ یعنی انسان مهیا شود تا پیروی کند و دل و فکر و جان خود را به قرآن کریم بسپارد. این تبعیت، راهگشا و غایت است. اگر انسان به مقام تبعیت برسد، به حقیقت هدایت قرآنی دست یافته است. در مورد قرآن ناطق، مسئله به صراحت در خودِ قرآن کریم مطرح شده و فرموده است: «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللّهُ؛ بگو اگر خدا را دوست داريد، از من پيروى كنيد تا خدا دوست‌تان بدارد». شما مدعی هستید که خدای متعال را دوست دارید. اگر راست می‌گویید و صادق هستید، از من تبعیت کنید تا به مرحله‌ای دست یابید که خدا شما را دوست بدارد. #شرح_دعاى_صحيفه_سجاديه #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد