eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
474 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2- اصل‌کردن فروع و فرع ساختن اصول: ♨️همان‌گونه که بیان شد هنر این جریان پرداختن به حواشی و مهمل ساختن مطالب اصلی است. آن‌گونه که این جریان در مباحث دینی، مطالب مهم و اصلی را به حاشیه می‌راند و مطالبی را برجسته نموده و اصل نشان می‌دهد که می‌توانند به وسیله‌ی آن‌ها پیروانشان را به مخاصمه با مخالفانشان فرا خوانند. نمونه آن‌که پیرامون وقایع حادثه عاشورا بعضی از مسائل فرعی تاریخی را برجسته ساخته و به منزله‌ی اصول خدشه‌ناپذیر مذهبی از آن‌ها یاد می‌کنند، آن‌گونه که اگر درباره این موارد بعضی از دانشمندان فرهیخته شیعه اظهارنظرهای تاریخی و علمی داشته باشند، به لعن و دشنام‌گویی نسبت به آن‌ها پرداخته و این سخنان را دلیل انحراف از نهضت امام حسین (علیه‌السلام) می‌دانند. راست این‌که فروع جزئی تاریخی همچون عروسی حضرت قاسم علیه‌السلام و یا وجود فرزندی به نام حضرت رقیه برای امام حسین (علیه‌اسلام) از مطالبی نیستند که علمای فرهیخته تشیع همچون شهید مطهری به خاطر اظهارنظر علمی پیرامون آن‌ها مورد لعن و دشنام واقع شوند و گفته‌های آن‌ها مخالفت با امام حسین (علیه‌السلام) تفسیر شود. البته این رویه منحصر به وقایع حادثه عاشورا نیست و از سوی این جریان در تمام مقولات دینی و مذهبی دنبال می‌شود. ♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3- دامن زدن به تعصبات کور مذهبی و ترویج انحصارگرایی در اندیشه دینی: ♨️اگرچه این جریان رسالت خویش را در مقابله و دشمنی با جریان وهابیت می‌بیند و حتی با این عنوان دشمنی و مخاصمه‌ی خویش با اهل سنت را توجیه می‌کند، اما در رفتار و عمل، همسو و هم‌جهت با وهابیت حرکت نموده و از این جهت، انطباق کلی میان آن‌ها وجود دارد. توضیح بیشتر این‌که جریان وهابیت افزون بر انحراف فکری و برداشت‌های ناصواب از شریعت اسلام و آموزه‌های دینی، در انحراف شدید رفتاری به سر برده و با مطلق‌گرایی و انحصارگرایی شدید دینی کوچک‌ترین مخالفت با اندیشه‌های خویش را عامل خروج از مسیر شریعت و کفر دیگران می‌داند. از همین‌رو وهابیت نه‌تنها به تکفیر شیعه و دشمنی با آن می‌پردازند، بلکه دیگر مسلمانان را نیز منحرف دانسته و ابایی در تکفیر آن‌ها نیز ندارند. جریان افراط‌گرای شیعه نیز همچون وهابیت کم‌ترین زاویه با اندیشه‌های خویش را برنتافته و با معرفی افکار و حتی عادات التقاطی خویش به عنوان یک معیار برای پذیرش شریعت، تکفیر و تفسیق مسلمانان و حتی دیگر شیعیان را در دستور کار قرار داده است♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4- فرقه‌سازی در درون تشیع و مصادره‌ی عنوان تشیع: ♨️بعد از به‌وجود آمدن فرقه‌هایی همچون بهاییت از درون تشیع، که خود را دین و مذهبی نو معرفی نموده و عملاً از مذهب تشیع جدا شدند، توطئه‌ای جدید در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت و آن این ‌که افرادی در لباس عالمان دینی به ترویج افراط‌گرایی مذهبی در شیعه پرداخته و با مصادره‌ی نام تشیع برای تفکر خویش، دیگر شیعیان را فرقه‌هایی منحرف و جداشده از تشیع معرفی کنند. چنان‌که در چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم که مزدورانی در خارج با استفاده از ابزارهای فراوان رسانه‌ای، ضمن ترویج افراط‌گرایی در تشیع، شیعیان مخالف خویش را با عناوینی همچون بتریه، دجالیه، بکریه، عمریه و … مورد خطاب قرار داده و از دایره تشیع خارج می‌دانند. ♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5♨️جریان افراط‌گرای تشیع اگرچه همواره حامی شعار «جدایی دین از سیاست» هستند اما این شعار را تا هنگامی دنبال می‌کنند که عمل به این شعار برای طاغوت‌های زمان و دشمنان اسلام فایده‌ای داشته باشد، اما در مقابل حکومت اسلامی ملت ایران آن‌ها نیز همسو با جریان استکبار مواضعی سیاسی اتخاذ کرده و با برجسته کردن بعضی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی به مبارزه عملی با آن نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند. به دیگر سخن، این شعار آن‌ها خود یک شعار سیاسی است و برای توجیه سلطه‌ی طاغوت‌ها بر مسلمانان به وجود آمده است، زیرا این جریان در مواردی که طبق اصول مذهبی و دینی باید موضع‌گیری در مقابل طاغوت‌های زمان داشته باشند با عنوان «جدایی دین از سیاست» از آن سر باز می‌زنند، ولی در مقابل جریان انقلابی مردم مسلمان ایران با عنوان عمل به وظیفه‌ی دینی شدیدترین موضع‌گیری‌ها را دارند.♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در این‌باره نیز امام خمینی (قدس سره) در پیام منشور روحانیت بهترین بیان را داشته‌اند: «در شروع مبارزات اسلامی اگر می‌خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است! … خون‌ دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است. وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و] حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الّا عالم سیّاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه داشت و این از مسائل رایج حوزه‌ها بود که هر کس کج راه می‌رفت متدین‌تر بود …
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
… ترویج تفکر "شاه سایه خداست" و یا با گوشت و پوست نمی‌توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و اینکه ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسی می‌دهد و از همه شکننده‌تر، شعار گمراه‏‌کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان (علیه السلام) باطل است و هزاران "إن قُلت" دیگر، مشکلات بزرگ و جان‌فرسایی بودند که نمی‌شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات جلوی آن‌ها را گرفت.» (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۲۸۲) این سخنان و درد دل‌های امام راحل هنگامی برای ما روشن می‌شود که در فتنه سال ۱۳۸۸ این جریان‌های افراط‌گرا، بی‌حرمتی‌هایی را که به اسلام و مقدسات آن صورت گرفت و از جمله شکسته‌شدن حرمت روز عاشورا را ندیدند، اما در مقابل، با عنوان دلسوزی برای منافقین و گروه‌های معاندی همچون بهائیت، ملی‌گراها و … برخورد جمهوری اسلامی را با آن‌ها محکوم نمودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸- تخریب جریان فقاهت در شیعه و مرجعیت یافتن کسانی که صلاحیت مرجعیت ندارند: این جریان از یک‌سو با بیان تهمت‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و مذهبی به تخریب جریان اصیل فقاهت و مرجعیت در تشیع می‌پردازند و از دیگر سوی، با ابزارهای رسانه‌ای فراوان کسانی را به عنوان مرجع معرفی می‌نماید که بهره‌ی کافی از فقاهت و اجتهاد نداشته و در راستای منافع دشمنان اسلام قدم برمی‌دارند. در بیانی دقیق‌تر باید گفت این جریان درصدد است که محوریت سنجش اعلمیت و فقاهت مراجع را از مجامع علمی حوزه خارج نموده و با واگذاری آن به دست مردم، با ابزارهای رسانه‌ای همچون ماهواره‌ها شخصیت‌های مورد نظر خویش را به عنوان مرجعیت شیعه غالب نماید. در همین راستا شاهد آنیم که مرجعیت در میان این جریان‌ها حالت موروثی به خود گرفته و در یک خاندان خاص تبلیغ می‌شود، آن گونه مراجع این جریان پیش از وفات، مقدمات به مرجعیت رسیدن یکی از اعضای خانواده خویش را فراهم می‌نماید، اگرچه فرد مورد نظر از دید فضلای حوزه‌های علمیه، شروط علمی و اجتماعی لازم را برای عنوان مرجعیت را نداشته باشد.
👇👇👇👇👇 👇 👇 👇 👇 👇
👇 آنچه گذشت بیان مختصری از برخی ابزارها و سرمایه‌های جریان افراط‌گرای شیعه بود که این جریان با استفاده از آن‌ها به تبلیغ خویش و مبارزه با جریان اصیل شیعه می‌پردازند، هرچه هست مبارزه فرهنگی با این جریان نیاز به شناخت بهتر و بیشتر این ابزارها و راه‌کارهای مقابله با آن‌ها دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔹🔸 {- بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحيم -} ✦•• فرازى از شرح دعاى چهل‌و‌دوم صحيفه سجّاديه ••✦ ♦️تبعیت از حق، تنها راه نجات «وَ جَعَلْتَهُ نُوراً نَهْتَدِي مِنْ ظُلَمِ الضَّلَالَةِ وَ الْجَهَالَةِ بِاتِّبَاعِهِ». آنچه ما را به مقصد می‌رساند، تبعیت است؛ یعنی انسان مهیا شود تا پیروی کند و دل و فکر و جان خود را به قرآن کریم بسپارد. این تبعیت، راهگشا و غایت است. اگر انسان به مقام تبعیت برسد، به حقیقت هدایت قرآنی دست یافته است. در مورد قرآن ناطق، مسئله به صراحت در خودِ قرآن کریم مطرح شده و فرموده است: «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللّهُ؛ بگو اگر خدا را دوست داريد، از من پيروى كنيد تا خدا دوست‌تان بدارد». شما مدعی هستید که خدای متعال را دوست دارید. اگر راست می‌گویید و صادق هستید، از من تبعیت کنید تا به مرحله‌ای دست یابید که خدا شما را دوست بدارد. #شرح_دعاى_صحيفه_سجاديه #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏در من کوچه ای است که با تو در آن نگشته ام سفری است که با تو هنوز نرفته ام روزها و شب هایی است که با تو به سر نکرده ام و عاشقانه هایی که با تو هنوز نگفته‌ام.. 💞
Mohammad Esfahani _ Armaghane Tariki (320).mp3
5.81M
محمداصفهانی❤️ارمغان تاریکی #فایل_صوتی_زیبا_تقدیم_شما_همراهان_کانال
#آنه_ماری_شیمل؛ اسلام شناس و اسلام پژوه بزرگ آلمانی بود که تلاش بسیاری نمود تا به جامعه غربی ثابت کند اسلام واقعی فرسنگ ها با آن چیزی که در غرب تبلیغ میشود فاصله دارد. همچنین این پژوهشگر بزرگ معتقد بود که سیرهء شیعیان نسبت به برادران اهل تسنن؛ به سیره رسول گرامی اسلام (ص) نزدیک تر است. پس از فوت این بانوی بزرگ؛ سنگ مزار ایشان منقش به حدیثی از امیرالمومنین بالحق علی علیه السلام شد؛ که این امر نشان از عمق ارادت و علاقه خانم شیمل به اهل بیت خصوصا امام علی علیه السلام دارد. الناس نیام فاذا ماتوا انتبهوا ؛ مردم خوابیده اند؛ چون میمیرند بیدار میشوند. #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
✳️ به طور کلی سه گروه کشور وجود دارد: 1⃣زور گو 2⃣زور پذیر 3⃣زور ستیز 1⃣ گروه اول محدود اند و همیشه طلبکار؛ دنیا را مال خود میدانند. کار درست همانی است که آنها میگویند! جالب اینکه خود را هم ملاک تشخیص درست و نادرست میدانند! 2⃣ گروه دوم بسیار اند؛ کشورهایی که یا زورشان به گروه اول نمیرسد یا اصلا دوست دارند همیشه گروه اول را بالای سر خود داشته باشند. این کشورها نیز هدف و راهبرد دارند اما سقف راهبرد و ارزش هایشان هیچگاه از گروه اول پیشی نمیگیرد. 3⃣ و اما گروه سوم؛ کشورهایی که میخواهند راهبرد و هویّت مستقل داشته باشند؛ در راه پیشرفت و احقاق ارزش های خود گام بردارند؛ نه اینکه پادو، مجری یا قربانی سیاستهای گروه اول باشند. 💠 انقلاب اسلامی جایگاه واقعی یک کشور مستقل و زور ستیز را ترسیم کرد و جمهوری اسلامی تلاشی است تا ایران را از جایگاه قبلی اش که در زمره کشورهای گروه دوم بود به آرمان های رفیع انقلاب اسلامی نزدیک و نزدیک تر کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
زنـگ تفسیر قرآن به زبان بسیار ساده 🎄اســـرار نهفته در آیات الهی🎄 ✔️ سوره : بقـــره آیـــــــــه
زنـگ تفسیر قرآن به زبان بسیار ساده 🎄اســـرار نهفته در آیات الهی🎄 ✔️ سوره : بقـــره آیـــــــــه : هشـــــــتم ✨وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوِمِ الاَْخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ✨ ترجمه 💚و گروهى از مردم كسانى هستند كه مىگویند: به خدا و روز قیامت ایمان آوردهایم، در حالى كه مؤمن نیستند. نکـــــــــته ها 🌱در آغاز این سوره، براى معرّفى مؤمنان چهار آیه و براى شناسایى كفّار دو آیه آمده است. از آیه 8 تا 20 گروه سومى را معرّفى مىكند كه منافق هستند. 💢اینان نه ایمان گروه اوّل را دارند و نه جرأت و جسارت گروه دوم را در ابراز كفر. 🐭منافق، همانند موش صحرایى است كه براى لانه اش دو راه فرار قرار مىدهد، یكى از آن دو را باز مىگذارد و از آن رفت و آمد مىكند و دیگرى را بسته نگه مى دارد. هر گاه احساس خطر كند با سر خود راه بسته را باز كرده و مىگریزد. نام سوراخ مخفى موش «نافقاء» است كه كلمه منافق نیز از همین واژه گرفته شده است.(159) 👅گرچه مراد از نفاق در این آیات، كفر در دل و اظهار ایمان است، ولى در روایات نفاق، داراى معناى گستردهاى است كه هركس زبان وعملش هماهنگ نباشد، سهمى از نفاق دارد. 🔥در حدیث مىخوانیم: اگر به امانت خیانت كردیم و در گفتار دروغ گفتیم و به وعده هاى خود عمل نكردیم، منافق هستیم گرچه اهل نماز و روزه باشیم.(160) نفاق، نوعى دروغِ عملى و اعتقادى است و ریاكارى نیز نوعى نفاق است.(161) 〰〰〰〰〰〰 🔸159) قاموس و مفردات. 🔸160) سفینةالبحار، ج2، ص605. 🔸161) تفسیر نمونه. پــــــيام ها 💖💖💖 1- ایمان، یك مسئله قلبى است وبه اظهارات انسان بستگى ندارد. «ماهم بمؤمنین» 2- اساس ایمان، ایمان به مبدأ و معاد است. «آمنا باللَّه و بالیوم الآخر» 3- خداوند از درون انسان، آگاه است. «وما هم بمؤمنین» 🔰ادامه دارد....