eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی آمل
896 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
253 ویدیو
1.2هزار فایل
آمل- میدان ۱۷ شهریور- خیابان طالب آملی- دریای ۱۳ دانشکده علوم قرآنی آمل شماره تماس: ۰۱۱۴۴۲۶۶۰۰۱-۰۱۱۴۴۲۷۱۴۵۰ ارتباط با واحد روابط عمومی @ar_tilaki amol.quran.ac.ir http://eitaa.com/joinchat/631570433Cd6584f9a96
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قابل توجه دانشجویان متقاضی مهمانی به سایر دانشکده ها درخواست مهمانی سامانه گلستان از امروز تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ براي درخواست دانشجو فعال مي باشد. فرایند درخواست باید از طریق زیر ثبت شود: ✅سامانه گلستان ⏪پیشخوان خدمت ⏪ درخواست مهمانی ترمی(داخلی) ⏪قسمت درخواست جدید-درخواست خود را به همراه ذکر دلیل درخواست مهمانی(به همراه مستندات) ثبت نمایند بعد از ثبت درخواست گزینه اعمال تغییرات پایین صفحه و سپس گزینه تایید و ارسال زده شود. ◽️آخرین تاریخ برای ثبت درخواست مهمانی ۱۴۰۲/۰۴/۲۰می باشد و به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. # آموزش دانشکده عمومی دانشکده علوم قرآنی آمل @daneshkadeamol
✳️👈دانشکده علوم قرآنی آمل 🔷👈:برگزاری جلسه در فرمانداری ویژه شهرستان آمل به مناسبت هفته عفاف و حجاب 📆👈: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ 🏚️👈: فرمانداری ویژه شهرستان آمل فرهنگی و کانون قرآن و عترت(ع) ایتا: 🆔@daneshkadeamol
میلاد سراسر نور دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام علی ابن محمد الهادی علیه السلام بر عموم شیعیان تبریک و تهنیت باد. دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در فضای مجازی👇 سروش: 🆔 https://sapp.ir/quran.ac.ir ایتا: 🆔 https://eitaa.com/quran_ac_ir آپارات: 🆔 https://www.aparat.com/quran.ac.ir
18.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌺 جشن بزرگ و بین المللی در شهرستان ⭕️ با ارسال به دیگران مبلّغ باشیم 📲 رسانه ستاد جشن بزرگ و بین المللی عید غدیرخم در شهرستان آمل https://eitaa.com/qadir_amol
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می کند. 🖊 کارگاه تخصصی نشریات دانشگاهی (مجازی) 🔰مدرس: 👤 دکترامیر هوشنگ قلندری/ مدرس حوزه رسانه، گرافیک رسانه ای و ارتباطات در نشریات دانشگاه های کشور 📗سرفصل‌های دوره: 🔸تکنیک های انتشار رسانه های دانشجویی و دانشگاهی 🔹خبرنویسی 🔸گزارش نویسی 🔹مصاحبه خلاق 🔸مقاله رسانه ای و مقاله نویسی 🔹رسانه نوین 🔸معرفی جشنواره های رسانه های دانشگاهی و معیارهای امتیاز داوری 1️⃣جلسه اول 🗓سه شنبه 13 تیرماه ساعت 19 - 15 2️⃣جلسه دوم 🗓چهارشنبه 14 تیرماه ساعت 19 - 15 🔷 هزینه ثبت نام دوره: دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم: 50 هزار تومان سایر دانشجویان: 70 هزار تومان 💯 با ارائه گواهی معتبر ✅ شماره کارت جهت واریز: 6063737005089170 به نام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ✅ در صورت پرداخت هزینه، تصویر فیش واریزی به همراه مشخصات خود (نام و نام خانوادگی/نام دانشگاه محل تحصیل/شماره تلفن) را به شماره زیر در پیام رسان ایتا ارسال نمایید: ‏09158847650‏ 👈 دوره برای تمامی صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشگاهی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، الزامی است. 👈 شرکت براي سایر دانشجويان، آزاد است؛ ✅ورود شرکت کنندگان به سامانه کارگاه فقط با گزینه‌ی میهمان امکان پذیر می‌باشد. 🔗لینک ورود به کارگاه https://meet.quran.ac.ir/farhangi 👌 قبل از ورود به جلسه نرم فزار ادوبی کانکت نصب گردد. 🔻 معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم🔺
اطلاعیه مهم قابل توجه صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات مصباح ثاقب سدید حضور در کارگاه تخصصی نشریات که روزهای سه شنبه و چهارشنبه(امروز و فردا) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ بصورت مجازی برگزار می گردد الزامی بوده و مورد تاکید فراوان دفتر مرکزی است فرهنگی و کانون قرآن و عترت(ع) عمومی دانشکده علوم قرآنی آمل ایتا: 🆔@daneshkadeamol
نمی از یم امام هادی علیه السلام حجت الاسلام والمسلمین دکترحسين مقدس عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم- دانشكده علوم قرآني آمل به مناسبت ميلاد امام هادي (ع)بیان کرد: ابوالحسن علی‌ النقی الهادی (علیه‌السلام) پیشوای دهم شیعیان، بنا بر نظر مشهور در نیمۀ ذی‌الحجه هجری قمری سال ۲۱۲ هـ. ق در مدینه به دنیا آمد. نام آن حضرت، علی، کنیه‌اش ابوالحسن است.و دارای القاب زیادی چون هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، طیب، و مؤتمن است. مشهورترین القاب آن حضرت، هادی است. وي افزود: پس از شهادت امام جواد (علیه‌السلام) در سال ۲۲۰هـ . ق فرزندش امام هادی (علیه‌السلام) که هنوز بیش از هشت سال نداشت، به امامت رسید. از آن‌جا که شیعیان به استثنای معدودی، مشکل بلوغ امام دربارۀ امام جواد (علیه‌السلام) را پشت سر گذاشته بودند، در زمینۀ امامت امام هادی (علیه‌السلام) تردید خاصی برای بزرگان آن‌ها به وجود نیامد. عمومی دانشکده علوم قرآنی آمل ایتا: 🆔@daneshkadeamol
ايشان اظهار كرد: یکی از آثار ماندگار و ارزشمند امام هادی (علیه‌السلام)، زیارت جامعه کبیره است که متقن‌ترین متن در «امام‌شناسی» است. زیارت جامعه، دارای مضامین بسیار عالی از زبان امام هادی (علیه‌السلام) است که در پاسخ به خواستۀ یکی از ارادتمندان اهل بیت (علیهم‌السلام) صادر شده است.در میان شاگردان امام هادی (علیه‌السلام)، چهره‌های درخشان علمی و معنوی و شخصیت‌های برجسته‌ای (مانند فضل بن شاذان، حسین بن سعید اهوازی، علی بن مهزیار اهوازی دورقی، ایوب بن نوح، حسن بن راشد (مکنی به ابوعلی غلام آل‌هلب بغدادی)، احمد بن محمد بن عیسی اشعری قمی و عثمان بن سعید عمری) به چشم می‌خورند که برخی از ایشان شاگرد ائمه دیگر نیز بوده و دارای آثار و تألیفات ارزشمند در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی هستند. مقدس بيان كرد: دورۀ امامت حضرت هادی (علیه‌السلام) در زمان چند تن از خلفای عباسی بود که به ترتیب زمان، عبارت‌اند از: ۱. معتصم، برادر مأمون (۲۱۷ ـ ۲۲۷) ۲. واثق، پسر معتصم (۲۲۷ ـ ۲۳۲) ۳. متوکل، برادر واثق (۲۳۲ ـ ۲۴۸). ۴. منتصر، پسر متوکل (۶ ماه) ۵. مستعین، پسر عموی منتصر (۲۴۸ ـ ۲۵۲) ۶. معتز، پسر دیگر متوکل (۲۵۲ ـ ۲۵۵) وي ادامه داد: در زمان خلفای قبل از متوکل، ایشان در مدینه بودند که فعالیت‌های مختلفی را ـ از جمله ارتباط با شیعیان و مطلع کـردن آن‌ها از جریانات سیـاسی ـ انجام می‌دادند.روزگار امام دهم (علیه‌السلام) از حساس‌ترین دوران حیات شیعه است. ویژگی این دوران، ستم جانکاه و استبداد کامل دستگاه خلافت است.متوکل از خودکامه‌ترین خلفای عباسی، در این روزگار حکومت می‌کرد و دشمنی و کینه ویژه‌ای با خاندان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) داشت.در عهد او شیعیان به سختی می‌زیستند و بی‌حرمتی‌ها و ستم‌های فراوانی بدانان روا می‌شد. متوکل آشکارا به ساحت مقدس علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) اهانت کرد و حرم شریف حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) را ویران ساخت و امام هادی (علیه‌السلام) را به سختی زیر نظر داشت و به هر بهانه‌ای ایشان را احضار می‌کرد و آزار می‌داد.او مردم مدینه و مکه را از معاشرت با علویان منع کرد. اگر کسی‌ کمکی به شیعیان می‌رسانید، به سختی عقوبت می‌شد. دكتر مقدس بيان داشت: وضعیت مالی شیعیان بسیار بغرنج بود به گونه‌ای که گفته‌اند زنان علوی برای نماز گزاردن به حد کفاف چادر نداشتند و گاه یک چادر را میان خود می‌گرداندند و به نوبت نماز می‌گزاردند. هر چند امام هادی (علیه‌السلام) در این ایام به گونه پیوسته در زندان نبود، حکومت به سختی از ایشان مراقبت می‌کرد و رفتار آن حضرت را به صورتی دقیق زیر نظر داشت. مأموران حکومتی بارها به ناگاه خانه امام (علیه‌السلام) را می‌جستند تا شاید بهانه‌ای برای آزار ایشان بیابند. وي در پيان افزود: حکومت عباسی از این گذر می‌خواست بر شخصیت امام (علیه‌السلام) آسیب زَنَد و ایشان را از چشم مردم بیندازد و با آزار یاران و شیعیان امام (علیه‌السلام)مکتب تشیع را از پیشرفت باز دارد.شمار اصحاب امام هادی(ع) را حدود ۱۹۰ تن گفته‌اند.بر اساس رجال شیخ طوسی، تعداد کسانی که از آن حضرت حدیث نقل کرده‌اند بالغ بر ۱۸۵ نفر می‌شود.امام هادی(ع) در نامه‌ای، به یکی از شیعیان از او خواست تا در مسأله خلق قرآن اظهارنظر نکرده و جانب هیچ یک از نظریه حدوث و قدم قرآن را نگیرد. او در این نامه مسأله خلق قرآن را فتنه خوانده و ورود به این بحث را هلاکت دانسته است. همچنین بر کلام خدا بودن قرآن تأکید کرده و گفتگو درباره آن را بدعتی دانسته که هم سؤال‌کننده و هم پاسخ‌دهنده در گناه آن شریکند. در آن دوره، جدال بر سر مسأله حدوث و قدم قرآن موجب پیدایش فرقه‌ها و گروه‌هایی در میان اهل سنت شده بود مأمون و معتصم جانب نظریه خلق قرآن را گرفته بودند و مخالفان را تحت فشار قرار می‌دادند که از آن به دوره محنت یاد می‌شود اما متوکل از قدیم بودن قرآن حمایت می‌کرد و مخالفان از جمله شیعیان را بدعت‌گذار معرفی می‌کرد. عمومی دانشکده علوم قرآنی آمل ایتا: 🆔@daneshkadeamol
💠امام هادی علیه السلام در بين سخنانى كه با به متوكل داشتند فرمودند: 💎لاَ تَطْلُبِ اَلصَّفَا مِمَّنْ كَدَرْتَ عَلَيْهِ وَ لاَ اَلْوَفَاءَ لِمَنْ غَدَرْتَ وَ لاَ اَلنُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّكَ إِلَيْهِ فَإِنَّمَا قَلْبُ غَيْرِكَ كَقَلْبِكَ لَهُ. 🌿توقع صفا و پاكدلى از كسى كه با او بدرفتارى كرده‌اى و وفا از كسى كه به او خيانت كرده‌اى و خيرخواهى از كسى كه بدگمان به او شده‌اى نداشته باش. بدان دل ديگران با تو مشابه دل تو هست با ديگران. 📚بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۷۰ 🌸پانزده ذی الحجه سالروز میلاد موفور السرور دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آیینه ‏ی عصمت، هادی امّت، اسوه ‏ی مجد و شرافت، ابن الرضای ثانی، حضرت امام علی النقی الهادی (ع) تبریک و تهنیت باد. علیه السلام علیه السلام 🌐 khayeran.quran.ac.ir 🆔 @khayeran_quran
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می کند. 🖊 کارگاه تخصصی نشریات دانشگاهی (مجازی) 🔰مدرس: 👤 دکترامیر هوشنگ قلندری/ مدرس حوزه رسانه، گرافیک رسانه ای و ارتباطات در نشریات دانشگاه های کشور 📗سرفصل‌های دوره: 🔸تکنیک های انتشار رسانه های دانشجویی و دانشگاهی 🔹خبرنویسی 🔸گزارش نویسی 🔹مصاحبه خلاق 🔸مقاله رسانه ای و مقاله نویسی 🔹رسانه نوین 🔸معرفی جشنواره های رسانه های دانشگاهی و معیارهای امتیاز داوری 1️⃣جلسه اول 🗓سه شنبه 13 تیرماه ساعت 19 - 15 2️⃣جلسه دوم 🗓چهارشنبه 14 تیرماه ساعت 19 - 15 🔷 هزینه ثبت نام دوره: دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم: 50 هزار تومان سایر دانشجویان: 70 هزار تومان 💯 با ارائه گواهی معتبر ✅ شماره کارت جهت واریز: 6063737005089170 به نام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ✅ در صورت پرداخت هزینه، تصویر فیش واریزی به همراه مشخصات خود (نام و نام خانوادگی/نام دانشگاه محل تحصیل/شماره تلفن) را به شماره زیر در پیام رسان ایتا ارسال نمایید: ‏09158847650‏ 👈 دوره برای تمامی صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشگاهی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، الزامی است. 👈 شرکت براي سایر دانشجويان، آزاد است؛ ✅ورود شرکت کنندگان به سامانه کارگاه فقط با گزینه‌ی میهمان امکان پذیر می‌باشد. 🔗لینک ورود به کارگاه https://meet.quran.ac.ir/farhangi 👌 قبل از ورود به جلسه نرم فزار ادوبی کانکت نصب گردد. 🔻 معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم🔺
اطلاعیه مهم قابل توجه صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات مصباح ثاقب سدید حضور در کارگاه تخصصی نشریات که روزهای سه شنبه و چهارشنبه(امروز و فردا) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ بصورت مجازی برگزار می گردد الزامی بوده و مورد تاکید فراوان دفتر مرکزی است فرهنگی و کانون قرآن و عترت(ع) عمومی دانشکده علوم قرآنی آمل ایتا: 🆔@daneshkadeamol
🔰قابل توجه دانشجویان متقاضی مهمانی به سایر دانشکده ها درخواست مهمانی سامانه گلستان تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ براي درخواست دانشجو فعال مي باشد. فرایند درخواست باید از طریق زیر ثبت شود: ✅سامانه گلستان ⏪پیشخوان خدمت ⏪ درخواست مهمانی ترمی(داخلی) ⏪قسمت درخواست جدید-درخواست خود را به همراه ذکر دلیل درخواست مهمانی(به همراه مستندات) ثبت نمایند بعد از ثبت درخواست گزینه اعمال تغییرات پایین صفحه و سپس گزینه تایید و ارسال زده شود. ◽️آخرین تاریخ برای ثبت درخواست مهمانی ۱۴۰۲/۰۴/۲۰می باشد و به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. # آموزش دانشکده