eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
300 دنبال‌کننده
241 عکس
153 ویدیو
69 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 کتاب صوتی در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب 🔻 شب پنجم 🔻 کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✴️ قابل توجه کلیه طلاب، دانشجویان و علاقمندان مباحث ادیان 💠 ثبت نام ترم دوم کلاسهای آموزش زبان عبری آنلاین توسط استاد آبایی . 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این دورۀ آموزشی می‌باشند ، که به صورت آنلاین و از تاریخ 5 شنبه 22 دی ماه ساعت 16 تا 17 شروع می شود، می توانند جهت ثبت نام ویا دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 🔻لطفا با اشتراک این اطلاعیه با دوستان و آشنایان ما را در اطلاع رسانی یاری فرمایید. با سپاس 🙏🙏 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷سال نو میلادی ۲۰۲۳ بر شما و به ویژه همراهان مسیحی مبارک باد 🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ( در 3 قسمت ) 💠 همراه با نویسندۀ پرفروش ترین کتاب سال امریکا «راجر مورنو» و افشاگری وی که سالها در یکی از انجمن های شیطان پرستی و فراماسونی عضویت داشته است. ⚡️راجر مورنو دراین مستند اسرار تکان دهنده ای از چگونگی عضویت خویش در این انجمن مخوف و جزئیات و نحوۀ مراسم و ارتباطات خود با شیطان بیان می کند. و اینکه بالاخره چه کسانی باعث شدند تا او بتواند از این ورطۀ هولناک شیطانی نجات یابد. با ما همراه باشید .... 🔰 ♦️بخش هایی از این مستند در مستند ظهور قسمت 27 تا 31 گنجانده شده است ولی ما در اینجا این مستند را که کاری است از مرکز تحقیقات هارت، و با زیرنویس فارسی بطور کامل در اختیار همراهان فرهیخته قرار میدهیم. ♦️جهت آگاهی بخشی لطفاً این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید ‼️ در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
📜 شابتای زوی Shabbetai Zevi- پیامبر دروغین و یهودیِ مسلمان شده‼️ 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 💠 بخش اول، قسمت 2 🔻🔻🔻
🔯 (1) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز 💠 بخش اول، قسمت 2 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3023/ کابالیست‌ها و مروجین مسیحی آرمان‏‌های مسیحایی نیز آتش این دسیسه را شعله‌ورتر می‌ساختند. آنان “ظهور” شابتای را تأییدی بر پیشگویی‏‌های قبلی دال بر ظهور مسیح در سال ۱۶۶۶ میلادی یافتند. یکی از مبلغین پرحرارت شابتای زوی، پتروس سراریوس از اندیشه‌پردازان نامدار مسیحاگرایی و دوست مناسه بن اسرائیل و لاپیرر (۲۳) بود. (۲۴) دقیقاً به دلیل تبلیغات کانون مقتدر زرسالاری آمستردام بود که از تابستان ۱۶۶۵ داستان خروج شابتای زوی، آمیخته با افسانه‌های تحریک‌کننده مسیحایی، از طریق آمستردام در انگلستان و سراسر اروپا پخش شد. گفته می‌شد “اسباط ده‌گانه بنی‌اسرائیل” خروج کرده‌اند، مکه را تصرف نموده و اکنون با سپاهیان خود در صحرای عربستان عازم اشغال ایران‌اند. (۲۵) از این زمان نویسندگان یهودی / مارانو و چاپخانه‌های هلند و ایتالیا تکاپویی شدید را آغاز کردند؛ در طول سال ۱۶۶۶ میلادی تبلیغات گسترده‌ و حیرت‌انگیز انتشاراتی، در مقیاس توانایی‏‌های صنعت چاپ و نشر آن زمان، به سود شابتای صورت گرفت و رساله‌های متعدد به زبان‏‌های هلندی، انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی درباره خروج شابتای زوی و کرامات و تعالیم او در سراسر اروپا منتشر شد. تصویر روی جلد برخی از این رساله‌ها در دایرة المعارف یهود مندرج است. برای نمونه، در آلمان تصاویری پخش شد که شابتای زوی، پادشاه “ده سبط گمشده بنی‌اسرائیل“، را سوار بر اسب و ایستاده بر روی تپه‌ای نشان می‌داد در حالی که در زیر پای او ارتش صلیبی در حال هجوم است و ارتش مسلمانان در حال گریز. کمی بعد در آمستردام رساله‌ای منتشر شد که ظهور مسیح را اعلام می‌داشت. در روی جلد این رساله نقاشی از شابتای زوی مندرج است در حالی‌که بر تخت سلطنت تکیه زده و تاجی بزرگ بر فراز سر اوست و درباریان در پیرامونش ایستاده‌اند. بر روی جلد رساله دیگر (چاپ آمستردام)، که بر آن تصویر تاج شابتای مندرج است، این عبارت را می‌خوانیم: “شابتای زوی، پادشاه اسرائیل و مسیحِ خداوند یعقوب”. تاریخ چاپ این رساله “سال اول احیای پیامبری و سلطنت” است. (۲۶) چنین بود که ماجرای شابتای زوی موجی بزرگ را در اروپا پدید ساخت و تعداد کثیری از مردم فقیر مسیحی، حتی از طریق فروش خانه و وسایل زندگی خود، گروه گروه راهی زیارت بیت‌المقدس شدند. (۲۷) تحریک فوق‌العاده آرمان‏‌های مسیحایی در قاره اروپا یکی از دستاوردهای ماجرای شابتای زوی است. در نیمه دوم سده هفدهم، دولت عثمانی به دلیل اصلاحات محمد کوپرولو (۲۸) وزیر اعظم عثمانی (۱۰۶۷-۱۰۷۲‌ ق./ ۱۶۵۶-۱۶۶۱‌م.)، بر دوران طولانی “حکومت حرمسرا” و “آغاها”، که از زمان سلطان سلیم دوم آغاز شده بود، (۲۹) نقطه پایان نهاد و مرحله نوینی از نوزایی سیاسی خود را آغاز نمود. محمد کوپرولو (کوپریلی) مسلمانی از اهالی آلبانی بود که کار خود را با آشپزی در کاخ سلطان آغاز کرد. در دوران وزارت خاندان کوپرولو بار دیگر عثمانی به دولتی توانمند و تهدیدی جدی برای اروپاییان بدل شد. پس از مرگ محمد کوپرولو، پسرش فاضل احمدپاشا (احمد کوپرولو) وزیر اعظم شد (۱۰۷۲-۱۰۸۷‌ ق./ ۱۶۶۱-۱۶۷۶‌م.) و اصلاحات پدر را ادامه داد. احمد کوپرولو دو جنگ سخت با اتریش (۱۶۶۳-۱۶۶۴) و لهستان (۱۶۷۲-۱۶۷۷) را به فرجامی مطلوب رسانید و در سال ۱۶۶۹ جزیره کرت را از چنگ دولت ونیز خارج ساخت. 3 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
پس از مرگ احمد کوپرولو، برادر زن او قره مصطفی پاشا وزیر اعظم (۱۰۸۷-‌۱۰۹۵ ق./ ۱۶۷۶-۱۶۸۳م.) شد. قره مصطفی نخست جنگ با روسیه را به سامان رسانید (۱۶۷۸-۱۶۸۱) و سپس به دلیل شورش مردم مجارستان علیه سلطه خاندان هابسبورگ و به درخواست نیکلاس زرینی (۳۰) و ایمره توکولی (۳۱) رهبران جنبش ملی مجار، به یاری آنان شتافت. ارتش عثمانی جنگی پیروزمندانه را علیه اتریش پیش برد و در ژوئیه – سپتامبر ۱۶۸۳ شهر وین را به محاصره گرفت. این دومین پیش‌روی بزرگ عثمانی به اعماق قاره اروپا و محاصره وین است. اولی در زمان سلیمان قانونی رخ داد. در کوران جنگ با اتریش، قره مصطفی قربانی دسیسه‌ای مرموز و شوم شد؛ در ۱۵ دسامبر ۱۶۸۳ میلادی به فرمان سلطان از مقام خود برکنار شد و در شهر بلگراد به قتل رسید. در دوران حکومت خاندان کوپرولو، بار دیگر “تهدید عثمانی” با تبلیغات صلیبی در اروپا توأم شد. به‏ نوشته استانفورد شاو، پاپ اینوسن یازدهم “خواستار تدارک یک جنگ صلیبی جدید با کفار [مسلمانان] شد و بدین منظور حتی به شاه ایران [شاه صفی دوم] نیز متوسل شد.” (۳۲) چنان‌که می‌بینیم، میان تهاجم عثمانی به اعماق قاره اروپا و اشاعه آرمان‏‌های مسیحایی و به تبع آن ظهور “پیامبران” یهودی رابطه‌ای مستقیم و آشکار موجود است. در زمان جنگ سلیمان قانونی و خاندان هابسبورگ دیوید روبنی “ظهور” کرد و در زمان مقابله حکومت خاندان کوپرولو با قدرت‌‏های اروپایی شابتای زوی و ناتان غزه‌ای. روشن است که ماجرای شابتای توجه مقامات دولتی عثمانی را جلب می‌کرد و واکنش آنان را برمی‌انگیخت. چنین نیز شد. احمد کوپرولو دستور دستگیری شابتای را صادر کرد. در فوریه ۱۶۶۶ شابتای را به قسطنطنیه و نزد وزیر اعظم بردند. اسناد تاریخی عثمانی درباره این حادثه مهم ظاهراً به علت آتش‌سوزی معدوم شده و سندی از جریان بازجویی شابتای در دست نیست. (۳۳) کاملاً معقول می‌دانیم که این اسناد به عمد معدوم شده باشد. به عبارت دیگر، دونمه‌ها و ماسون‏‌های عثمانی پیروان شابتای، در دوران تصدی سمت‌های حساس وزارت در سده نوزدهم یا پس از صعود مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) این اسناد را نابود کرده‌اند تا “اسطوره” شابتای آسیب نبیند. روایات یهودی و اروپایی درباره دیدار احمد کوپرولو و شابتای زوی غیرقابل اعتماد و آمیخته با افسانه‌هایی به سود شابتای است. احمد کوپرولو ماجرای شابتای را جدی نگرفت. این وزیر “دانشمند” و “بافراست” (۳۴) در قبال پیروان سایر ادیان اهل تسامح بود. لرد کین راس شخصیت احمد کوپرولو را چنین توصیف کرده است: مسلمانی متدین ولی فاقد تعصب بود. با سعه نظر به عقاید مذهبی دیگران می‌نگریست. از مسیحیان و یهودیان در برابر بی‌عدالتی حمایت می‌کرد و محدودیت‌های ساختن کلیسا را لغو کرد… احمد کوپرولو با قضاوت روشن‌بینانه، فکری قاطع و دقیق، که عمق مسایل را تا ریشه می‌دید، مردی بود کم‌حرف لیکن خوش‌پندار که حضوری موقر را با رفتاری مودبانه و متواضع درمی‌آمیخت. مردمانش او را مردی شرافتمند و متعهد به قول خود می‌دانستند و به خاطر همین صفات بود که احترام و محبت آنان را جلب کرده بود. (۳۵) قطعاً احمد کوپرولو ماهیت سیاسی ماجرای شابتای زوی را درنیافت و آن را یک داعیه دینی متعارف و احتمالاً ناشی از عدم تعادل روانی شابتای دانست. ادعای مسیحایی شابتای در چارچوب فرهنگ و عقاید دینی یهود بود و به مسلمانان ارتباط نداشت. دعوی سلطنت او بر بنی‌اسرائیل حقیر و احمقانه جلوه می‌کرد. قطعاً شابتای در دیدار با کوپرولو سلوکی عاجزانه یا متواضعانه داشت زیرا بر او سخت نگرفتند و تنها وی را در قلعه گالیپولی حبس کردند. 4 👈🏿 ادامه دارد .... در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
💎شابتای زوی Shabbetai Zevi- پیامبر دروغین یهودیِ مسلمان شده‼️ کابالیست‌ها “ظهور” شابتای زوی را تأییدی بر پیشگویی‏‌های قبلی دال بر ظهور مسیح در سال ۱۶۶۶ میلادی یافتند. 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 کتاب صوتی در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب 🔻 شب ششم 🔻 کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ⚡️ رخ پنجم (میناگری با کلمات) 👈🏿 هفت رخ فرخ ایران نام مستندی فوق العاده است که در آن هفت هزار سال تاریخ تمدن ایران زمین را به تصویر کشیده شده است و نمادهای هر دوره از تاریخ ایران را در کنار یکدیگر به مخاطب ارائه می کند. در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✴️ قابل توجه طلاب و دانشجویان و پژوهشگران رشته های دین پژوهی به ویژه مسیحیت کارگاهی با عنوان "مقدمه ای بر شناخت " توسط استاد گرامی جناب کشیش و در 5 جلسه از چهارشنبه 21 دی ماه بعداز ظهر (بعد از کلاس آموزش زبان سریانی توسط همین استاد) از ساعت 17.30 تا 18.30در مرکز علمی و آموزشی دارالادیان بصورت حضوری و آنلاین برگزار میشود. 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این کارگاه آموزشی می‌باشند هرچه زودتر جهت ثبت نام با شماره زیر👇 تماس حاصل نمایند ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 @daraladyan
✅ قابل توجه طلاب و دانشجویان رشته های دین پژوهی به ویژه مسیحیت 🏛 به اطلاع عزیزان می رسانیم علاقمندانی که مایل به شرکت در کلاسهای آموزش با شرکت جناب استاد کشیش می باشند، تقاضا می شود هرچه زودتر نسبت به ثبت نام قطعی خویش اقدام نمایند. 👈🏿 نخستین جلسه این کلاسها در تاریخ چهارشنبه 21 دی ماه 1401 ساعت 16 تا 17 تشکیل می شود. 🔻این دوره بصورت حضوری می باشد ولی عزیزانی که امکان حضور نداشته باشند می توانند همزمان و آنلاین از این کلاسها بهره ببرند🔺 🔰 علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 @daraladyan
✴️ قابل توجه کلیه طلاب، دانشجویان و علاقمندان مباحث ادیان 💠 ثبت نام ترم دوم کلاسهای آموزش زبان عبری آنلاین توسط استاد آبایی . 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این دورۀ آموزشی می‌باشند ، که به صورت آنلاین و از تاریخ 5 شنبه 22 دی ماه ساعت 16 تا 17 شروع می شود، می توانند جهت ثبت نام ویا دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 🔻لطفا با اشتراک این اطلاعیه با دوستان و آشنایان ما را در اطلاع رسانی یاری فرمایید. با سپاس 🙏🙏 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
آن دم که با تو باشم، یک سال هست روزی وان دم که بی تو باشم، یک لحظه هست سالی... 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
📜 شابتای زوی Shabbetai Zevi- پیامبر دروغین و یهودیِ مسلمان شده‼️ 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 💠 بخش اول، قسمت 3 (پایان) 🔻🔻🔻
🔯 (1) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز 💠 بخش اول، قسمت 3 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3023/ اگر ماجرای شابتای را جریانی سازمان‌یافته بدانیم، الیگارشی یهودی مستقر در عثمانی باید در قبال آن روشی دوگانه در پیش می‌گرفت: برای جلب اعتماد و حمایت اعضای جوامع یهودی بخشی به او می‌گرویدند (چون حاخام و یهودیان غزه و بخش مهمی از سران جامعه یهودی ازمیر) و بخشی، به ‏ویژه در پایتخت، خود را از شابتای زوی جدا می‌کردند و در نزد مقامات عثمانی او را مجنونی جلوه می‌دادند که پیامدهای سوء گفتار و کردارش ربطی به آئین یهود و یهودیان ندارد. این روشی کاملاً طبیعی و عقلایی برای حفظ امتیازات سیاسی و اقتصادی یهودیان در عثمانی بود. چنین رویه‌ای نیز در پیش گرفته شد. در این زمان، بسیاری از یهودیان ساکن عثمانی از طریق نامه‌های خود به اروپا “اسطوره” شابتای را ترویج می‌کردند و کرامات و معجزاتی را به وی نسبت می‌دادند. شابتای در زندان آزادانه با حاخام‌های یهودی و پیروانش دیدار می‌کرد و مکاتبات خود را به یهودیان سراسر جهان می‌فرستاد. اکنون او ادعای خدایی می‌کرد و برخی از نامه‌هایش را چنین امضا می‌نمود: “منم خدای شما، شابتای زوی.“‌ (۳۶) زندان شابتای به سان یک “کاخ سلطنتی” آراسته بود و دایرة المعارف یهود‌ مدعی است این به دلیل پرداخت رشوه بود. (۳۷) ⚡️نحمیا کوهن و شابتای زوی طبق روایات فوق، کاملاً روشن است که به شابتای زوی برخورد غیر سختگیرانه شد و او در زندان در زیر هیچ‌گونه فشاری قرار نداشت. ولی معلوم نیست چرا، بناگاه به اسلام گروید. به علت فقدان اسناد عثمانی، ارائه داستان این گروش شابتای نیز تنها بر اساس روایات یهودی ممکن است. طبق این روایات، نحمیا کوهن (۳۸) از رهبران فرقه کابالا در لهستان، در سوم یا چهارم سپتامبر به ملاقات شابتای رفت و به مباحثه نظری با او و تکذیب ادعای مسیحایی‌اش پرداخت. در اثنای بحث، نحمیا کوهن “بناگاه در حضور محافظین عثمانی اعلام کرد که مسلمان خواهد شد.” (۳۹) کوهن سپس به دربار عثمانی رفت، به اسلام گروید و مقامات عثمانی را به مسلمان کردن شابتای ترغیب نمود. کوهن پس از بازگشت به لهستان، بار دیگر یهودی شد و ادعا کرد که خود مسیح است. او موجی را در منطقه فوق برانگیخت که دایرة المعارف یهود از آن به عنوان “بیداری بزرگ مسیحایی” در شرق اروپا یاد می‌کند. (۴۰) پس از این ماجرا، مقامات عثمانی شابتای زوی را به آدریانوپول (ادرنه) بردند و وی در ۱۵ سپتامبر ۱۶۶۶ در حضور سلطان محمد چهارم و اعضای دربار او اعلام مسلمانی کرد. سلطان، که به تعبیر دایرة المعارف یهود “فردی عمیقاً مذهبی بود“، تحت تأثیر گروش شابتای قرار گرفت، نام عزیز محمد افندی را بر او نهاد و به وی لقب کپچی باشی و مقرری روزانه‌ای به مبلغ ۱۵۰ پیاستر (۴۱) اعطا کرد. (۴۲) سلطان ساده‌دلانه گمان می‌برد به توفیقی بزرگ به سود اسلام دست یافته است. 5 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
💎 شابتای زوی، در میان یاران و مریدان 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
منابع یهودی طبق روش متعارف خود، مدعی‌اند که شابتای در اثر تهدید و ارعاب به اسلام گروید و سلطان او را بر سر دوراهی انتخاب مرگ یا اسلام قرار داد. ماجرا به این سادگی نیست. چنان‌که دیدیم اعلام مسلمانی شابتای پس از ملاقات مرموز فوق با نحمیا کوهن صورت گرفت و در مراسم “مسلمان” شدن شابتای، مصطفی حیات‌زاده (۴۳) یهودی جدیدالاسلام و پزشک مخصوص سلطان محمد چهارم، نقشی مهم داشت. (۴۴) بررسی حوادث پسین، گروش ظاهری شابتای زوی به اسلام را یک حرکت سنجیده و هدفمند و دارای پیامدهای سیاسی سرنوشت‏‌ساز جلوه می‌دهد و پرسش‌‏های زیر را به جد مطرح می‌سازد: آیا نحمیا کوهن حامل پیامی بزرگ از سوی الیگارشی آمستردام برای شابتای نبود؟ آیا اعلام مسلمانی خود، آموزش نحمیا کوهن به شابتای زوی و ارائه رمزگونه استراتژی جدید او نبود؟ و سرانجام، آیا این ماجرا با هدف ایجاد یک موج مشابه مارانوگری در دنیای اسلام طراحی و اجرا نشد؟ روشن است که گروش گروه کثیری از یهودیان به اسلام و پذیرش آنان در ساختار سیاسی دولت عثمانی نمی‌توانست بدون محمل و توجیه معقول، به شکلی غیرمترقبه و بدون مقدمات عقل‌پسند و موجه، رخ دهد. حرکت شابتای زوی پایه‌های این تحول را پدید ساخت. بر بنیاد این موج بود که سازمان مخفی و رازآمیزی از پیروان جدیدالاسلام شابتای زوی شکل گرفت، اعضای آن بتدریج در دستگاه حکومتی عثمانی نفوذ کردند، در سده نوزدهم به اقتدار فوق‌العاده دست یافتند و سرانجام امپراتوری عثمانی را از درون تسخیر نمودند. 🔻پایان بخش اول🔻 👈🏿 این گفتار ادامه دارد ..... پی‌نوشت‌ها: ۱. Shabbetai Zevi / 2. Josepgh ben Saul Escapa / 3. Hosea ۴. Gomer: بنگرید به: کتاب هوشع نبی، باب اول ۵. Judaica, vol.6. p. 859; vol. 14, pp. 1222- 1224; Wigoder, ibid, p. 472. / 6. Nathan of Gaza / 7. Elisha Hayyim ben Jacob Levi (Ashkenazi) / 8. Solomon Navarro / 9. Joseph ben Ephraim Caro / 10. Abraham Galante / 11. Judaica, vol. 5, pp. 194-300; vol. 6, pp. 670-671; vol. 7, p. 258. / 12. Samuel Lissabonna / 13. Jacob Najara / 14. Levi Najara / 15. ibid, vol. 12, pp. 797-798, 861-863. / 16. Kohen / 17. ibid, pp. 798; vol. 14, p. 1224. / 18. ibid, vol. 14, pp. 1229-1230. / 19. ibid, p. 1226. ۲۰. بنگرید به: این مقاله. ۲۱. بنگرید به: این مقاله. ۲۲. ibid, p. 1235. ۲۳. بنگرید به: این مقاله. ۲۴. ibid, p. 1233. / 25. ibid, p. 1226. / 26. بنگرید به تصاویر مندرج در: Judaica, vol. 14, pp. 1225, 1229, 1243. / 27. ibid, p. 1234. / 28. Koprulu ۲۹. بنگرید به: این مقاله. ۳۰. Nicholas Zrinyi / 31. Imre Thokoly ۳۲. استانفورد شاو، تاریخ امپراتوری عثمانی و ترکیه جدید، ترجمه محمود رمضان‌زاده، مشهد: معاونت فرهنگی آستان قدس، ۱۳۷۰، ج ۱، ص ۳۷۱. ۳۳. ibid, p. 1231. / 34. همان مأخذ، ص ۳۶۶. ۳۵. لرد کین راس، قرون عثمانی، ترجمه پروانه ستاری، تهران: کهکشان، ۱۳۷۳، صص ۳۴۶-۳۴۷. ۳۶. “I am the Lord your God Shabbetai Zevi.” / 37. ibid, p. 1235. / 38. Nehemiah ha-Kohen / 39. ibid, p. 1236. / 40. ibid, vol. 12, p. 939. ۴۱. Piaster واحد پول عثمانی در آن زمان. یک پیاستر برابر با یک صدم پوند انگلیس بود. ۴۲. ibid, vol. 14, p. 1237. / 43. Mustapha Hayatzade / 44. ibid. منبع: عبدالله شهبازی ؛ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران، ج ۲، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، چاپ دوم (پائیز ۱۳۹۰) 6 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✴️ قابل توجه کلیه طلاب، دانشجویان و زبان آموزان عبری 💠 ترم دوم کلاسهای آموزش زبان عبری آنلاین توسط استاد آبایی در روز 5 شنبه 22 دی ماه ساعت 16 بصورت آنلاین آغاز می شود. 🔺زمان مذکور به هیچ وجه تمدید نخواهد شد🔺 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این دورۀ آموزشی می‌باشند ، فقط دو روز دیگر جهت ثبت نام فرصت دارند. 👇👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✅ قابل توجه طلاب و دانشجویان و همراهان گرامی ⬇️⬇️ ♦️ ♦️ 🏛 به اطلاع عزیزان می رسانیم مهلت ثبت نام کلاسهای آموزش و کارگاه "مقدمه ای بر شناخت " با شرکت جناب استاد کشیش تمدید شد. علاقمندانی که مایل به شرکت در این کلاسها و دوره ها می باشند، میتوانند از این فرصت ایجاد شده استفاده نموده و هرچه زودتر نسبت به ثبت نام قطعی خویش اقدام نمایند. 🔻این دوره بصورت حضوری می باشد ولی عزیزانی که امکان حضور نداشته باشند می توانند همزمان و آنلاین از این کلاسها بهره ببرند🔺 🔰 علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 در ایتا 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🎞 ♦️ تجارب معنوی ♦️ از منظر تحقیقات علمی 🔷 تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . 🔺 در 4 قسمت در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💢 از منظر تحقیقات علمی ♦️فیلم زیر نویس دارد. ♦️ تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . ایشان مسلط به هفت زبان گوناگون و عرفان شرق هستند. 🔺 «قسمت اول» 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan