eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
299 دنبال‌کننده
241 عکس
153 ویدیو
69 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ قابل توجه طلاب و دانشجویان و پژوهشگران رشته های دین پژوهی به ویژه مسیحیت کارگاهی با عنوان "مقدمه ای بر شناخت " توسط استاد گرامی جناب کشیش و در 5 جلسه از چهارشنبه 21 دی ماه بعداز ظهر (بعد از کلاس آموزش زبان سریانی توسط همین استاد) از ساعت 17.30 تا 18.30در مرکز علمی و آموزشی دارالادیان بصورت حضوری و آنلاین برگزار میشود. 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این کارگاه آموزشی می‌باشند هرچه زودتر جهت ثبت نام با شماره زیر👇 تماس حاصل نمایند ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 @daraladyan
✅ قابل توجه طلاب و دانشجویان رشته های دین پژوهی به ویژه مسیحیت 🏛 به اطلاع عزیزان می رسانیم علاقمندانی که مایل به شرکت در کلاسهای آموزش با شرکت جناب استاد کشیش می باشند، تقاضا می شود هرچه زودتر نسبت به ثبت نام قطعی خویش اقدام نمایند. 👈🏿 نخستین جلسه این کلاسها در تاریخ چهارشنبه 21 دی ماه 1401 ساعت 16 تا 17 تشکیل می شود. 🔻این دوره بصورت حضوری می باشد ولی عزیزانی که امکان حضور نداشته باشند می توانند همزمان و آنلاین از این کلاسها بهره ببرند🔺 🔰 علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 @daraladyan
✴️ قابل توجه کلیه طلاب، دانشجویان و علاقمندان مباحث ادیان 💠 ثبت نام ترم دوم کلاسهای آموزش زبان عبری آنلاین توسط استاد آبایی . 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این دورۀ آموزشی می‌باشند ، که به صورت آنلاین و از تاریخ 5 شنبه 22 دی ماه ساعت 16 تا 17 شروع می شود، می توانند جهت ثبت نام ویا دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 🔻لطفا با اشتراک این اطلاعیه با دوستان و آشنایان ما را در اطلاع رسانی یاری فرمایید. با سپاس 🙏🙏 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
آن دم که با تو باشم، یک سال هست روزی وان دم که بی تو باشم، یک لحظه هست سالی... 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
📜 شابتای زوی Shabbetai Zevi- پیامبر دروغین و یهودیِ مسلمان شده‼️ 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 💠 بخش اول، قسمت 3 (پایان) 🔻🔻🔻
🔯 (1) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز 💠 بخش اول، قسمت 3 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3023/ اگر ماجرای شابتای را جریانی سازمان‌یافته بدانیم، الیگارشی یهودی مستقر در عثمانی باید در قبال آن روشی دوگانه در پیش می‌گرفت: برای جلب اعتماد و حمایت اعضای جوامع یهودی بخشی به او می‌گرویدند (چون حاخام و یهودیان غزه و بخش مهمی از سران جامعه یهودی ازمیر) و بخشی، به ‏ویژه در پایتخت، خود را از شابتای زوی جدا می‌کردند و در نزد مقامات عثمانی او را مجنونی جلوه می‌دادند که پیامدهای سوء گفتار و کردارش ربطی به آئین یهود و یهودیان ندارد. این روشی کاملاً طبیعی و عقلایی برای حفظ امتیازات سیاسی و اقتصادی یهودیان در عثمانی بود. چنین رویه‌ای نیز در پیش گرفته شد. در این زمان، بسیاری از یهودیان ساکن عثمانی از طریق نامه‌های خود به اروپا “اسطوره” شابتای را ترویج می‌کردند و کرامات و معجزاتی را به وی نسبت می‌دادند. شابتای در زندان آزادانه با حاخام‌های یهودی و پیروانش دیدار می‌کرد و مکاتبات خود را به یهودیان سراسر جهان می‌فرستاد. اکنون او ادعای خدایی می‌کرد و برخی از نامه‌هایش را چنین امضا می‌نمود: “منم خدای شما، شابتای زوی.“‌ (۳۶) زندان شابتای به سان یک “کاخ سلطنتی” آراسته بود و دایرة المعارف یهود‌ مدعی است این به دلیل پرداخت رشوه بود. (۳۷) ⚡️نحمیا کوهن و شابتای زوی طبق روایات فوق، کاملاً روشن است که به شابتای زوی برخورد غیر سختگیرانه شد و او در زندان در زیر هیچ‌گونه فشاری قرار نداشت. ولی معلوم نیست چرا، بناگاه به اسلام گروید. به علت فقدان اسناد عثمانی، ارائه داستان این گروش شابتای نیز تنها بر اساس روایات یهودی ممکن است. طبق این روایات، نحمیا کوهن (۳۸) از رهبران فرقه کابالا در لهستان، در سوم یا چهارم سپتامبر به ملاقات شابتای رفت و به مباحثه نظری با او و تکذیب ادعای مسیحایی‌اش پرداخت. در اثنای بحث، نحمیا کوهن “بناگاه در حضور محافظین عثمانی اعلام کرد که مسلمان خواهد شد.” (۳۹) کوهن سپس به دربار عثمانی رفت، به اسلام گروید و مقامات عثمانی را به مسلمان کردن شابتای ترغیب نمود. کوهن پس از بازگشت به لهستان، بار دیگر یهودی شد و ادعا کرد که خود مسیح است. او موجی را در منطقه فوق برانگیخت که دایرة المعارف یهود از آن به عنوان “بیداری بزرگ مسیحایی” در شرق اروپا یاد می‌کند. (۴۰) پس از این ماجرا، مقامات عثمانی شابتای زوی را به آدریانوپول (ادرنه) بردند و وی در ۱۵ سپتامبر ۱۶۶۶ در حضور سلطان محمد چهارم و اعضای دربار او اعلام مسلمانی کرد. سلطان، که به تعبیر دایرة المعارف یهود “فردی عمیقاً مذهبی بود“، تحت تأثیر گروش شابتای قرار گرفت، نام عزیز محمد افندی را بر او نهاد و به وی لقب کپچی باشی و مقرری روزانه‌ای به مبلغ ۱۵۰ پیاستر (۴۱) اعطا کرد. (۴۲) سلطان ساده‌دلانه گمان می‌برد به توفیقی بزرگ به سود اسلام دست یافته است. 5 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
💎 شابتای زوی، در میان یاران و مریدان 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
منابع یهودی طبق روش متعارف خود، مدعی‌اند که شابتای در اثر تهدید و ارعاب به اسلام گروید و سلطان او را بر سر دوراهی انتخاب مرگ یا اسلام قرار داد. ماجرا به این سادگی نیست. چنان‌که دیدیم اعلام مسلمانی شابتای پس از ملاقات مرموز فوق با نحمیا کوهن صورت گرفت و در مراسم “مسلمان” شدن شابتای، مصطفی حیات‌زاده (۴۳) یهودی جدیدالاسلام و پزشک مخصوص سلطان محمد چهارم، نقشی مهم داشت. (۴۴) بررسی حوادث پسین، گروش ظاهری شابتای زوی به اسلام را یک حرکت سنجیده و هدفمند و دارای پیامدهای سیاسی سرنوشت‏‌ساز جلوه می‌دهد و پرسش‌‏های زیر را به جد مطرح می‌سازد: آیا نحمیا کوهن حامل پیامی بزرگ از سوی الیگارشی آمستردام برای شابتای نبود؟ آیا اعلام مسلمانی خود، آموزش نحمیا کوهن به شابتای زوی و ارائه رمزگونه استراتژی جدید او نبود؟ و سرانجام، آیا این ماجرا با هدف ایجاد یک موج مشابه مارانوگری در دنیای اسلام طراحی و اجرا نشد؟ روشن است که گروش گروه کثیری از یهودیان به اسلام و پذیرش آنان در ساختار سیاسی دولت عثمانی نمی‌توانست بدون محمل و توجیه معقول، به شکلی غیرمترقبه و بدون مقدمات عقل‌پسند و موجه، رخ دهد. حرکت شابتای زوی پایه‌های این تحول را پدید ساخت. بر بنیاد این موج بود که سازمان مخفی و رازآمیزی از پیروان جدیدالاسلام شابتای زوی شکل گرفت، اعضای آن بتدریج در دستگاه حکومتی عثمانی نفوذ کردند، در سده نوزدهم به اقتدار فوق‌العاده دست یافتند و سرانجام امپراتوری عثمانی را از درون تسخیر نمودند. 🔻پایان بخش اول🔻 👈🏿 این گفتار ادامه دارد ..... پی‌نوشت‌ها: ۱. Shabbetai Zevi / 2. Josepgh ben Saul Escapa / 3. Hosea ۴. Gomer: بنگرید به: کتاب هوشع نبی، باب اول ۵. Judaica, vol.6. p. 859; vol. 14, pp. 1222- 1224; Wigoder, ibid, p. 472. / 6. Nathan of Gaza / 7. Elisha Hayyim ben Jacob Levi (Ashkenazi) / 8. Solomon Navarro / 9. Joseph ben Ephraim Caro / 10. Abraham Galante / 11. Judaica, vol. 5, pp. 194-300; vol. 6, pp. 670-671; vol. 7, p. 258. / 12. Samuel Lissabonna / 13. Jacob Najara / 14. Levi Najara / 15. ibid, vol. 12, pp. 797-798, 861-863. / 16. Kohen / 17. ibid, pp. 798; vol. 14, p. 1224. / 18. ibid, vol. 14, pp. 1229-1230. / 19. ibid, p. 1226. ۲۰. بنگرید به: این مقاله. ۲۱. بنگرید به: این مقاله. ۲۲. ibid, p. 1235. ۲۳. بنگرید به: این مقاله. ۲۴. ibid, p. 1233. / 25. ibid, p. 1226. / 26. بنگرید به تصاویر مندرج در: Judaica, vol. 14, pp. 1225, 1229, 1243. / 27. ibid, p. 1234. / 28. Koprulu ۲۹. بنگرید به: این مقاله. ۳۰. Nicholas Zrinyi / 31. Imre Thokoly ۳۲. استانفورد شاو، تاریخ امپراتوری عثمانی و ترکیه جدید، ترجمه محمود رمضان‌زاده، مشهد: معاونت فرهنگی آستان قدس، ۱۳۷۰، ج ۱، ص ۳۷۱. ۳۳. ibid, p. 1231. / 34. همان مأخذ، ص ۳۶۶. ۳۵. لرد کین راس، قرون عثمانی، ترجمه پروانه ستاری، تهران: کهکشان، ۱۳۷۳، صص ۳۴۶-۳۴۷. ۳۶. “I am the Lord your God Shabbetai Zevi.” / 37. ibid, p. 1235. / 38. Nehemiah ha-Kohen / 39. ibid, p. 1236. / 40. ibid, vol. 12, p. 939. ۴۱. Piaster واحد پول عثمانی در آن زمان. یک پیاستر برابر با یک صدم پوند انگلیس بود. ۴۲. ibid, vol. 14, p. 1237. / 43. Mustapha Hayatzade / 44. ibid. منبع: عبدالله شهبازی ؛ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران، ج ۲، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، چاپ دوم (پائیز ۱۳۹۰) 6 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✴️ قابل توجه کلیه طلاب، دانشجویان و زبان آموزان عبری 💠 ترم دوم کلاسهای آموزش زبان عبری آنلاین توسط استاد آبایی در روز 5 شنبه 22 دی ماه ساعت 16 بصورت آنلاین آغاز می شود. 🔺زمان مذکور به هیچ وجه تمدید نخواهد شد🔺 👈🏿 عزیزانی که مایل به شرکت در این دورۀ آموزشی می‌باشند ، فقط دو روز دیگر جهت ثبت نام فرصت دارند. 👇👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✅ قابل توجه طلاب و دانشجویان و همراهان گرامی ⬇️⬇️ ♦️ ♦️ 🏛 به اطلاع عزیزان می رسانیم مهلت ثبت نام کلاسهای آموزش و کارگاه "مقدمه ای بر شناخت " با شرکت جناب استاد کشیش تمدید شد. علاقمندانی که مایل به شرکت در این کلاسها و دوره ها می باشند، میتوانند از این فرصت ایجاد شده استفاده نموده و هرچه زودتر نسبت به ثبت نام قطعی خویش اقدام نمایند. 🔻این دوره بصورت حضوری می باشد ولی عزیزانی که امکان حضور نداشته باشند می توانند همزمان و آنلاین از این کلاسها بهره ببرند🔺 🔰 علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 در ایتا 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🎞 ♦️ تجارب معنوی ♦️ از منظر تحقیقات علمی 🔷 تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . 🔺 در 4 قسمت در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💢 از منظر تحقیقات علمی ♦️فیلم زیر نویس دارد. ♦️ تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . ایشان مسلط به هفت زبان گوناگون و عرفان شرق هستند. 🔺 «قسمت اول» 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💢 از منظر تحقیقات علمی ♦️فیلم زیر نویس دارد. ♦️ تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . ایشان مسلط به هفت زبان گوناگون و عرفان شرق هستند. 🔺«قسمت دوم» در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ⚡️رخ ششم (استوار چون سرو) 👈🏿 هفت رخ فرخ ایران نام مستندی فوق العاده است که در آن هفت هزار سال تاریخ تمدن ایران زمین را به تصویر کشیده شده است و نمادهای هر دوره از تاریخ ایران را در کنار یکدیگر به مخاطب ارائه می کند. در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
مرکز دارالأدیان 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 🔯 (2) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 2 ⬇️⬇️
🔯 (2) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 2 💠 قسمت 1 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3025/ شابتای زوی پس از اعلام مسلمانی در آدریانوپول و سپس در قسطنطنیه (استانبول) ساکن شد و زندگی دوگانه‌ای در پیش گرفت. او در ظاهر مناسک اسلامی را انجام می‌داد ولی در خفا یهودی بود. شابتای اینک در رأس فرقه‌ای از یهودیان مخفی جای داشت که به تأسی از او به اسلام گرویده بودند. دایرة المعارف یهود می‌نویسد: “همگی آنان یهودیان پنهانی بودند که بمثابه یک گروه جنگجویان مخفی علیه خلیفه عمل می‌کردند.” (۴۵) شابتای زوی در مراسم پنهانی فرقه، که دارای صبغه کاملاً یهودی بود، حضور می‌یافت و نمایندگان و سخنگویان اصلی او، و در رأس آنها ناتان غزه‌ای رسماً یهودی بودند. (۴۶) شابتای زوی که اینک مورد علاقه و لطف سلطان بود، با فرقه‌های دراویش مسلمان عثمانی نیز رابطه برقرار کرد؛ با تلاش او و اعضای فرقه‌اش آداب و عقاید جدیدی در میان برخی از فرقه‌های دراویش شکل گرفت که آمیخته‌ای از تصوف سنتی اسلامی و عقاید و مناسک یهودی بود. مناسک فرقه شابتای آمیخته با هرزگی جنسی بود. بعدها، این گرایش در فرقه یاکوب فرانک بارزتر شد. پس از مدتی راز تکاپوی فرقه شابتای آشکار شد و در اوت ۱۶۷۲ شابتای زوی و برخی از پیروانش به دلیل ترویج هرزگی جنسی در میان مسلمانان دستگیر شدند. در ژانویه ۱۶۷۳، احمد کوپرولو شابتای و سران فرقه‌اش را به منطقه دولسینو (۴۷) در آلبانی (۴۸) تبعید کرد. در دوران تبعید شابتای نیز پیروان او در کسوت مسلمانان به زیارتش می‌رفتند. در سال ۱۶۷۴ سارا، همسر شابتای، درگذشت و او برای چهارمین بار ازدواج کرد. همسر جدید شابتای، به ‏نام استر، دختر یوسف فیلسوف (۴۹) حاخام سرشناس سالونیک و از هواداران اصلی او، بود. در ۱۷ سپتامبر ۱۶۷۶، شابتای زوی در پنجاه سالگی در آلبانیا درگذشت. (۵۰) هستی‌شناسی شابتایی که در مکتوبات و رساله‌های او، از جمله راز دی مهیمنوتا (۵۱) [راز ایمان واقعی]، بیان شده، بر دو خدا استوار است: خدای اصلی که به پیروی از فلسفه یونانی آن را “علت نخستین”، یا “خدای پنهان” یا “یگانه مقدس کهن” (اتیکه کدیشه)، (۵۲) می‌خواند و “خدای اسرائیل”، یا خدای واقعی، که صادر از “علت نخستین” است. شابتای “اتیکه کدیشه” (علت نخستین) را خدای بی‌اختیاری توصیف می‌کند که هیچ مداخله‌ای در سرنوشت مخلوقات خود ندارد. به عکس، “خدای اسرائیل”، که او را “ملکه کدیشه” (ملک قدیس) (۵۳) نیز می‌نامد، خدایی مقتدر و سرنوشت‌ساز است. (۵۴) صرف‌نظر از شرک آشکار این نظریه، که با توحید سنتی یهودیان نیز مغایر است، نظام فکری فوق دارای پیامدهای سیاسی و روانی آشکاری است. طبق این هستی‌شناسی، مخلوقات به دو گروه متمایز تقسیم می‌شوند؛ گروهی وسیع که بندگان خدای پنهان یا علت نخستین هستند. خدای مسلوب‌الاختیار فوق در زندگی این بندگان کمترین مداخله‌ای ندارد و در این رابطه جدایی کامل مشیت الهی از زندگی مادی حکم‌فرماست. اینان بندگانی رهاشده‌اند که هیچ دست غیبی حامی‌شان نیست. گروه دوم و کوچک‌تری نیز وجود دارند که بندگان خدای اسرائیل هستند. آنان قوم برگزیده به ‏شمار می‌روند و در پرتو توجه دائم خدای خود قرار دارند؛ بندگانی‌اند که مقدراتشان بطور مدام زیر نظر است و مسیری هدایت‌شده و متکی بر پشتوانه حمایت غیبی را طی می‌کنند. 1 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
این هستی‌شناسی بیان دیگری از همان اسطوره کهن برگزیدگی قوم یهود است. این نظریه، مکتبی رازآمیز را بنیان نهاد که در سده نوزدهم در قالب مکاتب متنوع فراماسونری از جمله در طریقت تئوسوفی به ایدئولوژی پنهان الیگارشی زرسالار جهان معاصر بدل شد. چنان‌که خواهیم دید، در تئوسوفیسم نیز برگزیدگان بطور مستقیم مورد حمایت غیبی استادانی‌اند که در لژهای سفید زندگی پنهانی و رازآمیزی دارند. مفهوم استاد غیبی در تئوسوفیسم تداوم خدای اسرائیل در طریقت شابتای زوی است. اعلام مسلمانی شابتای زوی نه تنها ناتان را در غزه ساکت نکرد، بلکه او با همان حدّت و شدّت پیشین به اعلام مکاشفات و انجام رسالت پیامبری خود ادامه داد. ناتان غزه‌ای با اتکاء به پشتوانه‌ای غنی از متون عبری و نمونه‌های فراوان از تاریخ قوم یهود، اندیشه‌پرداز این موج جدید شد و راه آینده را به روشنی به پیروان شابتای نشان داد. به ‏نوشته دایرة المعارف یهود، شابتای زوی اندیشه‌پرداز نبود و تفکری منسجم نداشت؛ این ناتان بود که به جعل یک مکتب از عقاید منتسب به شابتای دست زد؛ مکتبی که تداوم کابالیسم پیشین به شمار می‌رود. (۵۵) ناتان در سال ۱۶۶۷ به دیدار شابتای رفت و ظاهراً به دستور او راهی رم شد تا در آنجا برخی عملیات جادویی انجام دهد. او در سال ۱۶۶۸ وارد ونیز شد و حضورش در این شهر با استقبال گرم یهودیان و مارانوها مواجه شد. این سفر درست در زمانی است که دولت عثمانی در تکاپوی اخراج ونیزی‏‌ها از جزیره کرت بود. ناتان سپس بهمراه یک تاجر ثروتمند یهودی، به ‏نام موسس کافسوتو (۵۶) به فلورانس و رم و سایر شهرهای ایتالیا رفت. دایرة المعارف یهود می‌نویسد ناتان در رم “برخی عملیات رازآمیز را، که پیشتر سولومون مولخو انجام داده بود، تکرار کرد.” او سپس به بندر لگورن (۵۷) رفت، با حاخام‌های هوادار خود دیدار کرد و گزارش سفر خویش به رم را نوشت. این رساله به چاپ رسید و در مقیاسی وسیع منتشر شد. ناتان پس از پایان سفر ایتالیا به آدریانوپول رفت و با شابتای دیدار کرد. او سپس شش ماه در بندر سالونیک زیست و از آن پس تا پایان عمر در مقدونیه و بلغارستان مستقر بود. در این دوران، ناتان به شهرهای آدریانوپول، سالونیک، صوفیه، کاستوریا (۵۸) و سایر مراکز محل استقرار پیروان شابتای سفر می‌کرد و با سران فرقه تماس دائم داشت. پس از تبعید شابتای به آلبانیا، ناتان برای دیدار با او به این شهر نیز می‌رفت. در زمان مرگ شابتای، ناتان در صوفیه بود. او بار دیگر به راه افتاد و چنین تبلیغ کرد که شابتای نمرده، بلکه از نظرها پنهان شده و به هجرتی رازآمیز در انوار آسمانی رفته و زمانی‌که خدای اسرائیل مشیّت کند بار دیگر ظهور خواهد کرد. ناتان غزه‌ای در ۱۱ ژانویه ۱۶۸۰، سه سال پس از شابتای، در مقدونیه درگذشت. (۵۹) نظریات ناتان غزه‌ای جامه‌ی ایدئولوژیکی است بر سیاست “نفوذ” به درون ساختار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی سرزمین‌های مسلمان و “تسخیر آن از درون”. گفتیم که پس از اعلام مسلمانی شابتای، ناتان غزه‌ای توجیه نظری این دگرگونی را آغاز کرد. او اعلام کرد که گروش شابتای به اسلام انجام یک مأموریت (رسالت) جدید است و هدف از آن “برافروختن اخگر مقدس در میان کفار [مسلمانان] است.” دایرة المعارف یهود هسته اصلی نظریه‌پردازی ناتان را چنین بیان می‌دارد: رسالت اصلی ملت یهود افروختن اخگرهای مقدسی است که در روح آنان وجود دارد. ولی اخگرهایی وجود دارد که افروختن آن تنها کار مسیح است. لذا، مسیح (شابتای زوی) برای انجام این رسالت به “قلمرو خلیفه” وارد شده؛ “ظاهراً در برابر او تسلیم شده ولی درواقع در حال انجام واپسین و دشوارترین بخش مأموریت خود است و آن تسخیر خلیفه از درون است. او برای انجام این مأموریت مانند یک جاسوس عمل می‌کند که به درون سپاه دشمن اعزام شده”؛ این “مبارزه‌ای در درون سرزمین شیطان است.”‌ بنابراین، “مسلمان” شدن شابتای به معنی “ارتداد” از دین یهود نیست بلکه بغرنج‌ترین چهره مأموریت مسیحایی اوست. 2 👈🏿 ادامه دارد ..... در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🎧کتاب_صوتی 🎙 در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب. این جلساتِ پرشور که از شب جمعه 23 رجب 1345 ه . ق شروع شد، تا ده شب به طول می انجامد. استدلال مرحوم سلطان الواعظین در طول این مناظره ها، فقط از کتب و منابع اهل سنت می‏باشد.در پایان مذاکرات و شب دهم، تعدادی از رجال و بزرگان حاضر در مجلس به مذهب تشیع مشرف می‌شوند. 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 کتاب صوتی در قالب نمایشنامۀ رادیویی ⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب 🔻 شب هفتم 🔻 کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💢 از منظر تحقیقات علمی ♦️فیلم زیر نویس دارد. ♦️ تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . ایشان مسلط به هفت زبان گوناگون و عرفان شرق هستند. 🔺 «قسمت سوم» در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💢 از منظر تحقیقات علمی ♦️فیلم زیر نویس دارد. ♦️ تجربۀ مرگ بسیار زیبای خانم دکتر ، دکتری فلسفه عضو هیئت مدیرۀ انجمن تجارب مرگ سویس . ایشان مسلط به هفت زبان گوناگون و عرفان شرق هستند. 🔺 «قسمت چهارم» در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan