🎧کتاب_صوتی #شبهای_پیشاور
🎙#محمد_سلطان_الواعظین_شیرازی
#مناظره_مذهبی
در قالب نمایشنامۀ رادیویی
🔻شب نهم و دهم (پایان)
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🎧کتاب_صوتی #شبهای_پیشاور
🎙#محمد_سلطان_الواعظین_شیرازی
#مناظره_مذهبی
در قالب نمایشنامۀ رادیویی
⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب.
این جلساتِ پرشور که از شب جمعه 23 رجب 1345 ه . ق شروع شد، تا ده شب به طول می انجامد. استدلال مرحوم سلطان الواعظین در طول این مناظره ها، فقط از کتب و منابع اهل سنت میباشد.در پایان مذاکرات و شب دهم، تعدادی از رجال و بزرگان حاضر در مجلس به مذهب تشیع مشرف میشوند.
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
09-Shabhaye_Pishavar.mp3
12.72M
📣 کتاب صوتی #شبهای_پیشاور
در قالب نمایشنامۀ رادیویی
⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب
🔻 شب نهم 🔻
کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود
در تلگرام #مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان👇
🆔 https://t.me/daroladyan
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
10-Shabhaye_Pishavar.mp3
11M
📣 کتاب صوتی #شبهای_پیشاور
در قالب نمایشنامۀ رادیویی
⚡️شرح مناظرات عالم بزرگ شیعی جناب سیّد محمد سلطان الواعظین شیرازی با علمای برجستۀ اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان در ده شب
🔻 شب دهم (پایان)🔻
کاری از مؤسسۀ انتشاراتی و تحقیقاتی موعود
در تلگرام #مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان👇
🆔 https://t.me/daroladyan
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
مرکز دارالأدیان
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🔯 #دسیسههای_سیاسی_وفرقههای_رازآمیز_یهودی (2)
🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسههای رازآمیز - بخش 2
💠 قسمت 4
⬇️⬇️⬇️
🔯 #دسیسههای_سیاسی_وفرقههای_رازآمیز_یهودی (2)
🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسههای رازآمیز - بخش 2
💠 قسمت 4
https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3025/
اصول عقاید دونمهها به یاد ده سبط گمشده بنیاسرائیل ده اصل است. سران دونمه با تعدادی از حاخامهای یهودی سالونیک رابطه پنهان داشتند. ازدواج دونمهها تنها در درون ایشان بود و ازدواج با مسلمانان را “بطور جدی و موکد” منع میکردند. دونمهها همگی با زبان عبری آشنایی داشتند و در میان خود به زبانهای عبری و لادینو (یهودی اسپانیولی) تکلم میکردند. تنها از سال ۱۸۷۰ ترکی به زبان رایج در میان آنان بدل شد. در سال ۱۷۷۴، کارستن نیبور سیاح دانمارکی، شمار دونمههای سالونیک را ۶۰۰ خانوار گزارش کرده است که تنها در میان خود ازدواج میکنند. در زمان جنگ اول جهانی، تعداد آنها ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر تخمین زده میشد. (۷۷)
رهبری فرقه دونمه با یک الیگارشی ثروتمند و مقتدر بود که به ترکی قاپانجیلر خوانده میشدند. اعضای طبقه متوسط دونمه یعقوبلر نام داشتند. گروه سومی نیز در میان دونمهها بود که طبقه فرودست جامعه فوق را تشکیل میداد و کنیوسوس (۷۸) نام داشت. هر فرد دونمه با دو نام ترکی و عبری خوانده میشد که کاربرد خارجی و داخلی داشت. آنان نامهای قدیمی اسپانیولی خود را نیز حفظ کرده و در مراسم مرگ از آن استفاده میکردند. دونمهها نوشتههای خود را بر روی کاغذهای بسیار کوچک مینگاشتند که به راحتی قابل مخفی کردن بود. دونمهها چنان ماهرانه موفق به پنهان کردن مسایل درونی خود بودند که تنها منبع شناخت ایشان شایعاتی بود که در بیرون از آنان در پیرامونشان وجود داشت. (۷۹)
در زمان انقلاب فرانسه (۱۷۸۹) رهبری دونمههای سالونیک با فردی مقتدر و متنفذ به نام درویش افندی بود که نام یهودی او یهودا لوی تووا (۸۰) است. (۸۱) در اوایل سده هیجدهم، رهبری دونمهها با باروخیا روسو (۸۲) (متوفی ۱۷۲۱) بود که با نام اسلامی عثمان بابا شناخته میشد. (۸۳)
دونمهها تجربه موفق مارانوهای “مسیحی” را در دنیای اسلام به کار بستند و در سده نوزدهم بسیاری از مناصب مهم دیوانسالاری عثمانی را به دست گرفتند. دونمهها در پیدایش و گسترش فراماسونری عثمانی، در اصلاحات غربگرایانه این کشور، و در استقرار مشروطه عثمانی نقش مهمی ایفا نمودند. “کمیته اتحاد و ترقی” و “جنبش ترکان جوان” از درون همین فرقه بسته و منسجم پدید شد. اجمالاً اینکه در نخستین دولت مشروطه عثمانی (۱۹۰۹م.) چند وزیر دونمه حضور داشتند که یکی از آنان جاوید بیگ، وزیر مالیه، است. جاوید بیگ از تبار باروخیا روسو است و ریاست فرقه دونمه را به دست داشت. درباره تکاپوی جاوید بیگ و پیوند او با سِر ارنست کاسل زرسالار نامدار یهودی، نیز در آینده سخن خواهیم گفت. جنبش ترکان جوان از شهر سالونیک و با رهبری دونمهها آغاز شد. دایرة المعارف یهود بگونهای دو پهلو و زیرکانه تعلق مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) به فرقه دونمه را بیان داشته است. مینویسد: “به گفته بسیاری از یهودیان سالونیک، که مورد تکذیب دولت ترکیه است، مصطفی کمال پاشا از تبار دونمهها بود.” (۸۴)
در پی استقرار حکومت مصطفی کمال پاشا در سال ۱۹۲۴ بسیاری از دونمهها بندر سالونیک را ترک کردند و بطور عمده در استانبول و تعداد کمی در ازمیر و آنکارا مستقر شدند. در دهههای بعد، دونمهها به اسرائیل مهاجرت نکردند و در ترکیه ماندگار شدند. به نوشته دایرة المعارف یهود، حتی در سال ۱۹۶۰ نیز چارچوب سازمانی دونمهها موجود بود. در ادبیات درونی آنها هیچ اشارهای به تعلقشان به اسلام یافت نمیشود؛ به عکس خود را یهودیان واقعی میخوانند و هنوز نیز به شابتای زوی اعتقاد دارند. (۸۵)
دایرة المعارف یهود میافزاید: از اوایل سده هیجدهم، دونمهها متهم به هرزگی جنسی بودند. معهذا، “تردیدی نیست که طی چند نسل آمیختگی [هرج و مرج] جنسی (۸۶) در میان آنان رواج داشته است.” در اشعار یهودا لوی تووا (درویش افندی)، که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد، دفاعیات جسورانهای به سود الغاء محدودیتهای جنسی مندرج است.” آنان جشن ویژهای موسوم به جشن بره (۸۷) دارند که طی آن به اجرای برخی مناسک جنسی (۸۸) میپردازند. (۸۹)
5
در تلگرام #مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇
🆔 https://t.me/daroladyan
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
در سده هفدهم، از طریق افرادی چون حییم بن عطار مراکشی (۹۰) و شالوم (سلیم) بن یوسف شبازی (۹۱) شاعر نامدار یهودی ساکن یمن، فرقه کابالا در شمال آفریقا و یمن گسترش یافت. در این دوران در تونس و الجزایر نیز برخی چهرههای سرشناس یهودی رهبری حلقههای کابالا را به دست داشتند. مردخای بن موسی ساسون بغدادی (۹۲) در بغداد حلقه متنفذی از فرقه کابالا پدید ساخت که تا سده بیستم در منطقه حضور داشت. اسحاق بن موسی نیز در روستای حریر (اربیل کردستان) مستقر شد و خاندان حریری (۹۳) را بنیان نهاد. یکی از پسران اسحاق، به نام پیناس (۹۴) در ماجرای شابتای زوی شرکت فعال داشت. دو پسر دیگر او، به نامهای حییم و اسحاق، حاخامهای شهر رواندوز اربیل بودند. اعضای خاندان حریری در تمامی سدههای هیجدهم و نوزدهم در کردستان فعال بودند و از رهبران فرقه کابالا در بینالنهرین به شمار میرفتند. (۹۵)
در نیمه دوم سده هیجدهم، حاخام شلوم شرابی (۹۶) (۱۷۲۰-۱۷۷۷)، از یک خانواده یهودی مستقر در یمن، در بیتالمقدس مستقر شد و به رهبر معنوی فرقه کابالا در شمال آفریقا و به تعبیر دایرة المعارف یهود “در سراسر مشرق زمین” بدل گردید. او در فلسطین به عنوان “قدیس” و “جادوگر” شهرت یافت. طریقت شرابی به مشرب صوفیان مسلمان شباهت آشکار داشت. در پیرامون او گروهی از شاگردان زبده حضور داشتند که سران فرقه او به شمار میرفتند. بدینسان، بیتالمقدس به یکی از کانونهای مهم تولید “صوفیان” یهودی و تکاپوی آنان در شمال آفریقا و سراسر مشرق زمین بدل شد. با توجه به پیشینه تاریخی و فضای فکری و سیاسی مکتب کابالا، روشن است که این کانون میتوانست تأثیرات جدی بر فرقههای اهل تصوف داشته باشد و به منبع الهام انواع مدعیان مهدویت در میان مسلمانان بدل گردد. دایرة المعارف یهود مینویسد: “اقتدار تفوقآمیز این حلقه به سرعت در تمامی کشورهای اسلامی تثبیت شد و مواضعی بسیار نیرومند کسب کرد.“ طریقت شرابی تا سده بیستم در بیتالمقدس مستقر بود. (۹۷)
🔻پایان بخش دوم🔻
👈🏿 این گفتار ادامه دارد ....
پینوشتها:
۴۵. ibid, p. 1239. / 46. ibid, p. 1240. / 47. Dulcigno / 48. Albania / 49. Joseph Filosof / 50. ibid, pp. 1240-1241. / 51. Raze di-Maheimanuta / 52. Attika Kaddisha / 53. Malka Kaddisha / 54. ibid, p. 1240. / 55. ibid, p. 1241. / 56. Moses Cafsuto / 57. Leghorn / 58. Kastoria / 59. ibid, vol. 12, pp. 863-866; vol. 14, pp. 1239, 1241. / 60. ibid, vol. 14, p. 1238. / 61. Mystical Apostasy / 62. ibid, p. 1241. / 63. ibid, p. 1242. / 64. Asiyyah / 65. ibid, vol. 10, pp. 600, 615. / 66. ibid, vol. 14, p. 1242. / 67. ibid, p. 1239. / 68. ibid, p. 1245. / 69. Solomon Florentin / 70. ibid, p. 1244. / 71. Doenmeh / 72. ibid, p. 1221.
۷۳. بندر سالونیک (Salonika)، واقع در کناره دریای اژه، هم اکنون دومین شهر بزرگ یونان است.
۷۴. ibid, vol. 6, p. 148; vol. 14, p. 1243. / 75. ibid, vol. 14, p.1243. / 76. Jacob Qerido / 77. ibid, vol. 6, pp. 148-150; vol. 14, p. 1245. / 78. Konyosos / 79. ibid, vol. 6, p. 150. / 80. Judah Levi Tovah / 81. ibid, p. 149. / 82. Baruchiah Russo / 83. ibid, vol. 14, p. 1245. / 84. ibid, vol. 6, p. 151. / 85. ibid. / 86. Sexual Promiscuity / 87. Hag ha-Keves (Festival of the Lamb) / 88. Orgiastic Ceremonies / 89. ibid. / 90. Hayyim ben Attar / 91. Shalom ben Joseph Shabbazi / 92. Mordechai ben Moses Sasson / 93. Hariri / 94. Phinehas / 95. ibid, vol. 7, p. 1339; vol. 10, pp. 552-554. / 96. Shalom Mizrahi Sharabi / 97. ibid, vol. 10, pp. 553-554; vol. 14, pp. 1307-1308.
منبع: عبدالله شهبازی ؛ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران، ج ۲، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، چاپ دوم (پائیز ۱۳۹۰)
6
در تلگرام #مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇
🆔 https://t.me/daroladyan
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 عید مبعث پیشاپیش بر همۀ مسلمانان جهان مبارکباد
در تلگرام #مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇
🆔 https://t.me/daroladyan
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan
AKSGIF_IR_Holy_Prophet_gif_عید_مبعث_متحرک23.gif
93.6K
💐 عید مبعث بر همۀ مسلمانان جهان مبارکباد
#مرکز_دارالأدیان 👇👇
🆔 https://eitaa.com/daraladyan