eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
303 دنبال‌کننده
261 عکس
169 ویدیو
71 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ مستند ، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی 1️⃣ سریال مستند به همت مؤسسه مطلع فجر صادق و به سفارش آستان قدس رضوی، با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبهه‌ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 2️⃣ این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌ شیطان یعنی ، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامه مرموز و شیطانی برای جهان است. 3️⃣ بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبه جریان حق و نابودی جبهه باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 💢 بنیاد شرق شناسی دارالادیان مستند «برنامه شیطان» را در 50 قسمت به همراهان خود در آپارات تقدیم می‌كند 👇🏿 https://www.aparat.com/daroladyan مرکز_دارالأدیان 👇👇 🆔 @daraladyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت شانزدهم: 👈 نبرد مکتبی - مکتب‌سازی 💢 بنیاد شرق شناسی دارالادیان مستند «برنامه شیطان» را در 50 قسمت به همراهان خود در آپارات تقدیم می‌كند 👇🏿 https://www.aparat.com/daroladyan مرکز دارالادیان 👇👇 💎 https://eitaa.com/daraladyan
26.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت هفدهم: 👈 نبرد مکتبی - نقاب دروغین 🎓 پشت پرده مکاتب علمی غرب! 💢 بنیاد شرق شناسی دارالادیان مستند «برنامه شیطان» را در 50 قسمت به همراهان خود در آپارات تقدیم می‌كند 👇🏿 https://www.aparat.com/daroladyan مرکز دارالادیان 👇👇 💎 https://eitaa.com/daraladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (1) https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14918/ ⚡️فرمان اول: یهود تنها یک دین نیست، بلکه یک جریان قوم‌گرایانه است! 🔺 بخش اول قرن نوزدهم میلادی را به حق می‌توان قرن پیدایش جریان‌های قومی و اتحادیه‌های سیاسی نامید، که این اتحادها بر پایه‌های قومی، ریشه‌های تاریخی، نژادی، زبانی، فرهنگی و حتی مصلحتی استوار بودند. ظهور این اتحادها، انقلاب‌های مردمی و جنگ‌های بزرگی را در پی داشت که نهایتاً به تشکیل امپراطوری‌های عظیمی چون آلمان و ایتالیا منتهی شد. همزمان دو گرایش عمده و کاملاً متفاوت با یکدیگر به منصه‌ی ظهور رسید؛ اول دیدگاهی که هیچ تفاوتی میان مردم یک کشور قائل نبود و همه را به یک چشم می‌نگریست و دوم گرایشی که با ترس و نفرت به اقلیت‌های قومی و نژادی درون یک امپراطوری یا کشور نگاه می‌کرد، که منجر به بروز نوعی ظلم و ستم علیه اقلیت‌ها گردید. به همین دلیل پس از مدتی اقلیت‌های ستمدیده در برابر این جریان از خود واکنش نشان دادند. که گاه معقول و منطقی بود و گاه بی‌منطق و نامعقول. به عبارت دیگر واکنشی منفی نسبت به ظلم و ستمی که در کشور بر آنان اعمال می‌شد. همچنین قرن نوزدهم، قرن انقلاب صنعتی در اقصی نقاط قاره‌ی اروپا و حرکت سریع‌تر این قاره به سمت دستاوردهای علمی و فرهنگی بود. چرا که دانش، علم، فرهنگ و هنر رشد نموده، اختراعات و اکتشافات به سرعت گسترش یافته و مراکز، شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های سیاسی جدید تشکیل گردید، و مردم طعم خوش پیشرفت و شکوفایی به‌ویژه در عرصه‌های علمی، تربیتی، اقتصادی و عمرانی را چشیدند. طعمی که در قرن قبل از آن یعنی قرن هجدهم اصلاً نچشیده بودند. ولی تمامی مردم از این خوان گسترده بهره نمی‌بردند و عده‌ی زیادی از آن بی‌نصیب ماندند. در حالی‌که عده‌ای از انواع سرمایه‌های ملّی به بدترین شکل ممکن سوءاستفاده کرده و سایرین را از غنیمت به‌دست آمده محروم ساختند. آری، هرقدر اوضاع سرمایه‌داری و بورژوازی بهتر می‌شد، وضع اقلیت‌ها بیشتر رو به وخامت می‌گذاشت. 1 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔@daraladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (1) https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14918/ ⚡️فرمان اول: یهود تنها یک دین نیست، بلکه یک جریان قوم‌گرایانه است! 👇 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔@daraladyan
به موازات انقلاب صنعتی، استعمارگران اروپا بر بخش‌های وسیعی از آفریقا و آسیا سیطره یافتند و امپراطوری‌هایی که تنها چند قرن از عمرشان می‌گذشت، به مناطقی دست پیدا کردند که در گذشته اصلاً راهی به آن نداشتند. این امر، استعمارگران را بر آن داشت تا به‌منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی (نظامی و بازرگانی) و پیوند آن با کشور مادر (یعنی امپراطوری استعمارگر) اراضی بیشتری را تصاحب کنند. همین افزون‌خواهی از یک‌سو منجر به بروز رقابت شدید میان دول استعماری و در نهایت بروز جنگ‌های دو یا چندجانبه گردید و از سوی دیگر باعث شد آنان به‌منظور تقویت قدرت خود، بیش از گذشته بر سر جلب دوستی با ساکنان بومی مستعمراتشان، با یکدیگر رقابت کنند. که در این بازی انگلستان گوی سبقت را از سایر کشورهای استعمارگر ربود و علاوه بر ایجاد ارتباط با طوایف و قبایل محلی، زمین‌های زیادی را از آن خود ساخت. در این میان احساسات مذهبی، آتش رقابت استعمارگران و جست‌وجوی آنان برای یافتن پایگاه‌ها و مناطق تحت نفوذ جدید را تندتر کرده و حتی برخی سیاستمداران، اقتصاددانان و اندیشمندان تحت تأثیر این فضا، مجری تمایلات توسعه‌طلبانه‌ی جناح‌های قدرتمند درون کشور خود شدند. کلیسا (در انگلستان) از مهم‌ترین گروه‌های فشار بر هیئت‌های حاکم برای تقویت استعمار این کشور در بخشی از امپراطوری عثمانی و توجیه بشری و جغرافیایی آن، به‌شمار می‌رفت. در چنین فضایی بود که جنبش صهیونیسم در تابستان سال ۱۸۹۷ به شکل حرکتی فعال و سازمان‌یافته، متولد شد. در آن دوران، یهودیان اروپا به دو گروه عمده تقسیم می‌شدند: اول، یهودیان اروپای شرقی که اکثر آنان را افراد مستمند، طرد شده، فقیر و محروم از امکانات اولیه، تشکیل می‌دادند. [سفاردی] دوم، یهودیان اروپای غربی و شمال غرب اروپا که از بسیاری مزایای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اکثریت جامعه (یعنی مسیحیان) برخوردار بودند و می‌توان گفت بخشی از جامعه‌ی آن روز به‌شمار می‌رفتند. [اشکنازی] 👈🏿 ادامه دارد .... 2 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
ربّی اسحاق یوسف (Yitzhak Yosef) رهبر سفاردی‌ها [سمت راست] و ربّی دیوید لاو (David Lau) رهبر اشکنازی‌ها [سمت چپ] بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (1) https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14918/ ⚡️فرمان اول: یهود تنها یک دین نیست، بلکه یک جریان قوم‌گرایانه است! 🔺 بخش دوم اما برای درک بهتر مسائل پنهانی تشکیل جنبش صهیونیسم باید یادآور شویم همان‌قدر که یهودیان اروپای شرقی مورد ظلم و ستم و بی‌مهری قرار می‌گرفتند، در عوض یهودیان اروپای غربی در ناز و نعمت به‌سر می‌بردند. به عبارت بهتر هر قدر که یهودیان متموّل در رشد و نمو امپراطوری‌ها سهیم بودند، برادرانشان در اروپای شرقی قربانی انقلاب صنعتی گشتند. در زمانی‌که ملکه ویکتوریا یعنی حامی آیین مسیح، فردی یهودی چون دیزرائیلی را به بالاترین مقامات در دولتش رسانید و یهودیان دیگری چون مونت‌فیوره و روچلید را به‌عنوان دو ستاره‌ی تابناک جامعه‌ی مخملی‌اش پذیرفت، کشیشان ارتودکس و کاتولیک اروپای شرقی، پیروانشان را بر ضد قاتلان مسیح یعنی یهودیان تحریک می‌کردند! همین امر سبب شد تا میان این دو جریان کاملاً متناقض یهودی در اروپا، فضایی مناسب برای برخورد با مسائل یهودیان در ابعاد دینی، قومی و سیاسی پدید آید. که اصل و پایه‌ی آن بر قواعد نژادی، طایفه‌ای، یا شبه‌نژادی و شبه‌قومی قرار داشت. به این ترتیب در قرن نوزدهم میلادی بذر احساسات و گرایش‌های سیاسی در میان یهودیان، به ثمر نشست و «جمعیت دوستداران صهیون» [۱] در اروپای شرقی پا به عرصه‌ی اجتماع و سیاست نهاد. وظیفه‌ی این جمعیت‌ها که بیش از ۲۵۰ شاخه و بخش داشتند و از مهم‌ترین رهبرانشان می‌توان به لئون پینسکر [۲] اشاره نمود، اخذ وجوه نقدی از یهودیان ثروتمند اروپا، برای فراهم نمودن زمینه‌ی مهاجرت یهودیان فقیر و ستمدیده از روسیه و لهستان به خارج از این کشورها به خصوص فلسطین بود. 3 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daroladyan
لئون پینسکر از رهبران دوستداران صهیون بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
تئودور هرتزل بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
اما کار به همین‌جا ختم نشد و به‌دنبال صدور قوانین نژادپرستانه بر ضد یهودیان، سیل مهاجرت در دهه‌ی ۸۰ قرن نوزدهم به‌ویژه از روسیه، لهستان و رومانی تشدید شد. [برای اطلاع بیشتر از این فشارهای برنامه‌ریزی‌شده علیه یهودیان فقیر بنگرید به: اینجا] دوستداران صهیون بیشتر شبیه برادران خیّری بودند که با پولی که از ثروتمندان یهودی غرب اروپا می‌گرفتند، زمینه‌ی مهاجرت محرومین و ستمدیدگان یهودی اروپای شرقی به نقاط مختلف جهان را فراهم می‌کردند. در این مرحله که می‌توان آن را انعقاد نطفه‌ی تفکر صهیونیسم نامید، تمام تلاش‌ها در جهت کسب منابع مالی برای نجات یهودیان ستمدیده و مستمند بود، و تا مرحله‌ی بلوغ فکری و سیاسی فاصله‌ی زیادی داشت. زیرا تبدیل برنامه‌ای خیرخواهانه به یک نقشه‌ی سیاسی، نیازمند سازماندهی و اندیشه‌ای بود تا در جهان مطرح شده و تمام یهودیان جهان حول محور آن جمع گردند. اما تئودور هرتزل [۳]، وکیل و روزنامه‌نگار یهودی مجارستانی که در اصل دارای اقامت اتریشی [۴] بود، کار تبدیل فعالیت‌های خیریّه به فعالیت‌های سیاسی و بین‌المللی را آغاز کرد. وی توانست پس از مدت‌ها یهودیان را از شکل یک دین به یک ملت واحد بدل سازد. او معتقد بود، ملت یهود تنها یک طایفه یا دین نیست، بلکه یک جریان قوم‌گرایانه است. به همین دلیل یهودیان از هر نژاد، کشور، ملیّت، طبقه و فرهنگ، باید در راه یک هدف مانند ملتی واحد در کنار هم به فعالیت بپردازند. هرتزل برای یهودیان ستمدیده و فقیر مانند سپری دفاعی به حساب می‌آمد که می‌توانستند خود را در پناه آن از گزند ظلم و ستم حفظ کنند و برای یهودیان متموّل و ثروتمند بهانه‌ای بود تا از شرّ اتهام سوءاستفاده‌چی که به آنان زده می‌شد و همچنین احساس دِین نسبت به فقر و محرومیت سایر یهودیان، راحت شوند. صهیونیسم روی دیگر سکه‌ی قومی-سیاسی یهود است. این همان فرمان اول از فرامین ده‌گانه جنبش صهیونیسم و صد البته بزرگترین و مهم‌ترین قاعده‌ی آن به‌شمار می‌آید. یعنی: یهود تنها یک جریان دینی نیست، بلکه یک جریان قومی است. یهود، ملتی است کاملاً متمایز و برتر نسبت به سایر ملل!! به‌خصوص در کشورهایی که ملت یهود در آنجا مقیم و به آن وابسته اند. یهودیان می‌خواهند خود را تافته‌ی جدابافته در این جهان پهناور قلمداد کنند که البته حق دارند، زیرا یهود در اصل بافته‌ای از توهّم و گمان است!! جالب این‌جاست که هرتزل در فرمان اول از ده‌فرمان صهیونیسم، تنها قائل به وجه تمایز ملت یهود از سایر ملل نیست بلکه اعتقاد دارد که یهود ملتی است ممتاز و برتر نسبت به سایر ابناء بشر!! این‌گونه امتیازات نیاز به فلسفه و فتواهای بسیار محکم و مستدل دارد. در حالی‌که اجداد صهیونیسم که اکثراً مانند هرتزل یا از دین و احکام آن سر در نمی‌آورند یا مانند برخی دیگر ملحد بودند، تورات را منبع موثق خود قرار داده و اعلام کردند: خداوند ملت یهود را برگزید تا نماینده‌ی او بر روی زمین باشند و این خدا فقط خدای یهود است نه پروردگار سایر ملل!! به‌خاطر وجود چنین رابطه‌ای میان ملت برگزیده‌ی یهود! با خداوند متعال، آنان برای خود جایگاهی بسیار رفیع و خدایی قائلند و همیشه خود را جدای از دیگران می‌دانند و معتقدند این خدا فقط متعلق به آنهاست!! 4 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
پی‌نوشت‌ها: [۱] این جمعیت به «هواداران صهیون» یا «عُشّاق صهیون» [Hovevei Zion] نیز معروفند. [۲] Leon Pinsker (Yehudah Leib Pinsker – Lev Semyonovich Pinsker – 1821–۱۸۹۱) [۳] Theodor Herzl (Te’odor Hertsel – 1860–۱۹۰۴) [۴] در آن زمان اتریش و مجارستان به‌صورت یک کنفدراسیون بودند. منبع: انیس صایغ؛ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم، ترجمه: سعید طبیعت‌شناس، تهران: انتشارات المعی، چاپ سوم 🔺««« پایان »»» 🔻 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
46.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢قابل توجه طلاب، دانشجویان و بویژه رشته های ادیان و مذاهب 🔺دوره جدیدکلاسهای آموزش (حضوری و آنلاین)🔺 🏛 دوره جدید کلاسهای آموزش با شرکت جناب استاد کشیش ، به زودی تشکیل خواهد شد. و نیز عزیزانی که ترم اول زبان سریانی را به اتمام رسانده اند، میتوانند برای ترم دوم ثبت نام نمایند. 🔰 تلفن تماس جهت ثبت نام 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16/30 تا 19 👈🏿 مکان برگزاری کلاسهای حضوری : قم - خیابان 45 متری صدوق - کوچه 30 - پلاک 102 بنیاد شرق شناسی دارالادیان 👇👇 💎 @daraladyan
📚 📚 📘 ✍️ویراستۀ : هنریش ف. یونکر ( مجموعۀ دو کتاب : ویرایش اول و دوم) 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ ✍️ ویراستۀ : ساموئل نیبرگ 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
‍ ✨ قابل توجه کلیۀ علاقمندان تاریخ ، فرهنگ و ادیان ایران باستان ✅ دارالأدیان دوره آموزش زبان پهلوی حضوری و آنلاین برگزار میکند: آموزش زبان پهلوی (اشکانی) برای نخستین بار در مرکز علمی ، پژوهشی و آموزشی دارالأدیان استاد مدرس : سید حسن آصف آگاه علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام با شماره تلفن زبر تماس حاصل نمایند 👇👇 ☎️02532902239 👈🏽 نشانی : قم- 45 متری صدوق - کوچه 30 - پلاک 102 بنیاد شرق شناسی دارالادیان 👇👇 💎 @daraladyan
📚 📚 ⚜️ ✍️تالیف: دستور هوشنگ جی جاماسپ جی آسا و مارتین هوگ 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ واژه نامۀ پهلوی - پازند ✍️تالیف: دستور هوشنگ جی جاماسپ جی آسا و مارتین هوگ 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ به انضمام یوشت فریان و هادُخت نسک متن پهلوی : دستور جمشید جی جاماسپ جی آسا بکوشش : مارتین هوگ و ویلیام وست 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ کتاب ارداویرافنامه و - واژه نامه و فهرست ارداویرافنامه ✍️ و 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (2) https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14933/ ⚡️مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین 👇 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan